Uskallatteko sanoa kaverille/ystävälle mielipiteenne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Esimerkiksi kantorepuista, kestovaipoista, päivähoidosta, kävelytuoleista jne? Jos siis itse olette jotain tiettyä mieltä? Vai pelkäättekö että kaveri loukkaantuu?

Entäs jos kaverilla on esim. rintareppu jossa lapsi roikkuu epäergonomisesti, sanotteko siitä? Vai eikö se kuulu sinulle? Entä jos on vaikka tuollainen kävelytuoli mistä olisi tehty tutkimus että viivästyttää kehitystä ja aiheuttaa tapaturmia, sanoisitteko siitä vai eikö se kuulu sinulle?

Mä en oikeastaan uskalla konfliktin pelossa sanoa mitään tollaisia asioita :ashamed:

Uskallan ja sanon. Se ehkä onkin meidän piirin vahvuus, kun jokainen saa mielipiteensä kuuluviin, syyttävästi ei puhuta, mutta oma mielipide tuodaan esille. Kukaan ei loukkaannu ja jokainen tekee silti tavallaan ja ystäviä ollaan :D

Kyllä mä sanon. Koska jos mulla olis muksu rintarepussa, enkä tietäis sen olevan epäergonomista, niin toivoisin että ystäväni sanois siitä mulle.

Kestoja meillä on käytetty, mutta ei mun napaa kaivele vaikka joku ei niitä käyttäis. Suosittelen kyllä kokeilemaan, yksi kesto päivässä kun on 365 kertsiä vähemmän kaatiksella vuodessa :)

Kyllä mä olen sanonut esim että älä pidä käsilaukkua tolleen turvaistuimen alla (selkä menosuuntaan graco) koska se voi äkkitilanteessa sorkkia kiinnitystä. Eipä tuo loukkaantunut, koska ei ollut tullut ajatelleeksi asiaa.

Juu.
Yks ystävä käyttää kestovaippoja, mä en. Niistä ollaan nahjailtu. :saint:
Me käytettiin sitä tuolihökötystä ekalla lapsella, yks kaveri kummasteli sitä.
Asioista voi keskustella, ei tarvii syyttävästi sanoa. :)
Ja jokaiseen lapsiasiaankin olen saanut uusia vinkkejä, ja näkökulmia ja kaikkee siltä väliltä juuri näiltä läheisiltä ystäviltä jotka sanovat jos jokin askarruttaa, tai sanovat jos heidän mielestään siinä mun tekemisissä on jotain outoa..
:whistle: :D

Kaikki jutut kun ei oo niin yksiselitteisiä, mä olen kestojen kannattaja mutta lakkasin käyttämästä kun en vain jaksanut enää. Ja siitäkin on tutkimuksia puoleen ja toiseen. Rintareppujen epäergonomisuudesta ei taida olla yhtään oikeeta tutkimusta, vaikka aika yleistä tietoa se jo tuntuu olevan, ja itsekin olen sitä mieltä. Tuo kävelytuolitutkimus oli kamala, mutta uskaltaako siitä sanoa kaverille joka siinä istuvaa puolivuotiasta ylpeänä esittelee?

Yhteistyössä