G: Väärinymmärrettyjä sanoja tms?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän mitä onni on;17944125:
Mä luin jyrkässä mutkassa olevan liikennemerkin pitkään että "näke-mäeste", ihmettelin mitä se muka tarkoittaa, ja jopa hieman äreissäni ajattelin sen olevan jotain viroa tms... Kunnes tajusin sen olevan tietenkin näkemä-este :LOL:
Mä olen tavaillut samaa merkkiä monta vuotta, tiedän kyllä mitä siinä lukee mutta näen sen aina näke mäeste -sanoina :)

Pikkutyttönä partiolapussa luki että kahveli mukaan retkelle. Mietin että en mä juo kahvia, jopten antaa olla (luulin että se on niinkuin että "oma kahvi mukaan")

Neumann lauloi jotenkin että "yli kasvojeni, ohi mastojeni, naiselleni" ja äiti kysyi että MITÄ ihmettä, miks ne "naiset meni" sen naaman yli...
 
Finnshaman
Kaverini oli vaihto-oppilaana USA:ssa ja mukava kaveri vaihtona kävi meilläkin kylässä. Hän kysyi kuinka ystäväni voi, ja pitkin iltaa hän voivotteli kun kerroin asuinpaikastaan. Lopulta en kestänyt vaan avauduin että mikä on vialla. 10+ englannin taitajana olin tehnyt sen superalkeellisen virheen, että Missourin lausuin "MISERY".
 
eiiiih
[QUOTE="vieras";27963057]Mä olen tavaillut samaa merkkiä monta vuotta, tiedän kyllä mitä siinä lukee mutta näen sen aina näke mäeste -sanoina :)

Pikkutyttönä partiolapussa luki että kahveli mukaan retkelle. Mietin että en mä juo kahvia, jopten antaa olla (luulin että se on niinkuin että "oma kahvi mukaan")

Neumann lauloi jotenkin että "yli kasvojeni, ohi mastojeni, naiselleni" ja äiti kysyi että MITÄ ihmettä, miks ne "naiset meni" sen naaman yli...[/QUOTE]

Siis mä oisin voinu olla sun äitis, koska ihan tähän päivään asti oon kyllä kuullu, että "naiset meni" :) Taas sivistyin!
 
"miäh"
Takavuosina soitin mummolle: "Mitäs puuhaat?" "Runkkaan täällä telkkaria", kertoi kahdeksankymppinen onnellisena.
Itse seurasin lehdestä monta viikkoa rengastetun sääsken muuttomatkaa ja ihastelin, miten taitavia biologit ovat, kun pystyvät rengastamaan hyttysen. Kyseessä oli tietysti sääKsi.
 

Yhteistyössä