G: Väärinymmärrettyjä sanoja tms?

Tuli tässä mieleen, kun joskus pienenä tavasin ravintolan takahuoneen ovesta "vain henkilö kun nalle" ihmettelin, että mikä ihmeen karhumainen henkilö... sittemmin tajusin mitä tarkoitti, kun opin paremmin lukemaan.
 
Minulla kun nuo pikkuset kayvat katolista koulua - niin meilla on kuultu seuraavat rukoukset taalla kotona:

Our hands we fold, our heads we bow
for food and drink, we thank LEE now (pitaisi olla thee).

Kyselin typylta etta kukas se LEE on jota kiitetaan. Ei tiennyt,,,

Ja toinen on vanha kunnon Isa meidan,,,

,,,,, and give us today our daily BREATH,,,, kun pitais olla 'daily bread'. Mutta mitas silla leivalla tekee jos ei henki enaa pihise,,,, :D
 
Team ahmaa, jossa vanha mies meni grillikioskille ja tilasi "double cheese burger". Äiti kysyi, mitä se sanoi? jolloin kysyin häneltä, että mitäpä kuulit, johon äiti vastasi että "täällä puhuu mörkö".

Sitten yks mun kaveri on aina kuullut eräässä biisissä laulettavan "tahdotko mut tosiaan wc:seen matalaan" ja oikea meni "tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan.."
 
vieras
meillä lapsena sanottiin joskus toisia molokiksi kun tarkoitettiin tyhmää.
Mieheni sitten purskahti nauruun kun kuuli, 'sehän on tienvarsi roskapönttö!'
No aika hyvin sopi sitten kuitenkin haukkumasanaksi.
 
Mulla oli lapsena yksi kaveri, jonka kommunisti-isä tapasi silloin tällöin sanoa painokkaasti ja kovalla äänellä: "Suomen kansan puolesta, ÄS KOO PEE!" Sama lause luki myös niissä kommunistilehtisissä, jota niille tilattiin. Kovasti mua mietitytti, mitä järkeä tuossa lauseessa on... Luulin että se SKP oli lyhenne sanoista Suomen Kansan Puolesta

:D Kyllä ihmetytti, mutta en tohtinut kysyä asiaa. Kuvittelin kyseessä olevan joku yleinenkin sanonta ja kotonakin kerran huusin kuuluvalla äänellä, että "Suomen kansan puolesta, SKP!" Porukat oli ihmeissään, meillä kun ei oltu mitenkään erityisen poliittisia..
 
tuppi
Sokoksen vaateosastolla oli kyltti "emme vaihda alusvaatteita" - on hyvää henkilökuntaa huolehtimaan itsestään. Tai toinen hyvä oli telkkarimainos hiljan, jossa CD:n sai vain hyvin varustetulta levymyyjältä.
 
Mä olen turusta kotoisin ja kallaminen on kallistamista.
Sittemmin pohjalaisen miehen kanssa on tullut lieviä hahmotushäröjä. Haettiin vimmatusta jotain paperia, lipasto oli vielä etsimättä kun mies sanoi että kallaa toi lipasto kanssa. minä sitten nappaan lipastosta kiinni päädystä ja jään odottamaan että mies tulisi apuun, luulin miehen tarkoittavan että lipastoa pitää kallistaa jotta nähdään onko hukkunut paperi siellä takana.
No täällä pohjanmaalla kallaaminen on etsimistä. =)
 
XXS
Pikkulikkana pääsin Helsinkiin ja aika monen kampaamon nimessä oli eka sana Salon. Minä suureen ääneen kyselemään, että miksi kaikki Salon (siis sen kaupungin) kampaamot on täällä Helsingissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Team ahmaa, jossa vanha mies meni grillikioskille ja tilasi "double cheese burger". Äiti kysyi, mitä se sanoi? jolloin kysyin häneltä, että mitäpä kuulit, johon äiti vastasi että "täällä puhuu mörkö".

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Siis niin ihana!

Meillä täällä pohjanmaalla on jo ainaski pari vuotta pyöriny s-ryhmän mainos, jossa lopussa lauletaan " Se on pohjalaisten oma eepee". Miehelleni tämä selvis vasta noin pari viikkoa sitten, hän kun on luullut että siinä lauletaan; "Se on baltialaisten oma eepee...".
 
Veljen kaveri meni ostamaan kioskilta sätkäpaperia Kiltaa
myyjä:"Iltaa"
kaveri: "Kiltaa"
myyjä:"Iltaa"
kaveri:"Kiltaa"
myyjä:"ILTAA, ILTAA"
kaveri: "nii, että saisko sitä Kiltaa"

Ravintolassa R-vikainen osti Rakuuna-olutta, tarjoilija mietti päänsä puhki, mikä ihmeen paukku on Laguna...
=)
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Hauskoja! :D

Mulle ja siskolle on tuottanut aina hankaluuksia muistaa että onko lasten babysitteri, sitteri vai setteri... Nyt tuon Setteri koiran myötä sen olen alkanut muistamaan :D :ashamed:
Just vähän aikaa sitten sisko oli kertonut miehelleen, että minä otan sinne mukaan setterin ja mies oli kauhistellut, että ei kai se sitä vösöttäjää tänne tuo. Sisko oli ollu että :eek: sehän on se istuin... :LOL:
mies myös puhui aina vauvan laitosta SETTERIIN ja minä siihen, että setteri on kyllä koira...:D
 
firequeen
itselleni on jäänyt mieleen, kun joskus vuosia sitten äitini luki mainoslehteä ja huusi "RAUHALLISET NILKKURIT" hämmästyneellä äänellä... no, ne olivat kyllä nauhalliset :D
 
Wera
Eräässä biljadipaikassa oli kyltti: Älä laske tuoppiasi biljaripöydälle. laskutamme aiheuttamasi vahingot veralle. Tiesin kyllä että se kangas biljardipöydässä on verkaa, mutta ku kyseisessä paikassa oli Veera niminen tarjoilija, sotkin jotenkin asiat ja ihmettelin, että mitenköhän se on saanut noin hyvän diilin, että saa kaikki korjauskustannukset. Opiskelukavereillani oli todella hauskaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
No Nurmes-Joensuu välillä on paikka Räksiinalava. Sitä miettii monet että onko se Räksiina lava vai Räksiin alava. Toi nyt mieleen tuli. Ja sit täällä savossa ku sanotaan ainaan niin se tarkottaa ainakin ja pohjois-karjalassa ku sanotaan ainaan se tarkottaa aina eli tossa tulee monesti väärinkäsityksiä.
Mä oon aina lukenu sen kyltin; räksiinLAVA :eek: :LOL:
 
"Tinde"
Koulussa pitkän aikaa sitten tyttö 7-vuotias tankkasi seisaaltaan ääneen: "Mitä sinä .. huorit?" kun piti sanoa "Mitä sinä hourit" Vanha ankara naisopettaja suuttui: "MITÄ SINÄ TYTTÖ NYT SANOIT? SINÄ ET TIEDÄ MITÄ SINÄ PUHUT!" Tyttö oli aivan peloissaan siitä huudosta, ja melkein kaikki loput eivät käsittäneet lainkaan mitä nyt huudetaan.
 

Yhteistyössä