En oo ollu ku puol päivähoidos eskari ikäisenä. Ja lopun ajan sisarusten kans kotona tai naapurin luona. Siis ennen ku äiti kotiutui töistä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Täältä saa joskus sellaisen kuvan, että ne päiväkodit olisivat jotain ihan kauheita paikkoja. Olen itse ollut tarhassa, niin hoidossa kuin töissäkin eikä mulla ole niistä pahaa sanottavaa
.
Paras vaihtoehto on aina yksilöllinen. Mun erityislapselleni kotihoito oli parempi, koska kotona lapsi sai enemmän mahdollisuuksia opetella tulemaan toimeen erikoisuutensa kanssa kuin suuressa päiväkotiryhmässä. Myös tulevaisuuden kannalta tärkeitä virikkeitä oli kotona enemmän kuin päiväkodissa.Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ei mun mielestä voi sanoa, että se on aina paras vaihtoehto =). Esim. joillekin erityislapsille suositellaankin päiväkotia. Päiväkodissa on hyvätkin puolensa: oppii toimimaan ryhmässä, odottamaan vuoroaan jne.jne. Voihan noita muutenkin oppia, mutta kuitenkin
.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Musta toi 3v on sitäpaitsi tosi kaavamainen rajanveto.
Mä en ollut 6-vuotiaaksi mennessä tottunut julkikusemiseen ja mulle oli järkytys, ettei lastentarhassa ollut vessassa ovia. Sinne vaan pissalle, kun pojat tirskui vieressä. Syöminen oli kanssa kamalaa, sattui olemaan suklaamannapuuroa ( olin lapsena suklaalle allerginen ja siihen maailman aikaan ei mitään allergiaruokia laitoksissa tehty ) ja kun nielu alkoi turvota ja aloin itkemään, keittiön täti...mikä lie emäntä oli... läimäsi mua kumihanskalla poskeen ja karjaisi, että SYÖ. Onneksi äitini oli ymmärtäväinen eikä mun tarvinnut mennä toiste.Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:Mä ihan oikeasti pelkäsin lapsena, että joutuisin sinne, kun siellä oli (ja ihan oikeasti oli siihen aikaan) pakko nukkua päikkärit ja pakko syödä lautanen tyhjäksi.
Mä olisin varmasti seonnut sen syömisen kohdalla. :|
Mummonkin tuputus oli tuskaa joskus.
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Musta toi 3v on sitäpaitsi tosi kaavamainen rajanveto.
Kaavamaisesta en tiijä, mutta siinä vaiheessa lapset suunnilleen kiinnostuu yhteisistä leikeistä muiden lasten kanssa. Pienemmätkin kyllä leikkii "yhes koos", mutta omiaan.
Hoitoon menin kai joskus 9kk iässä. Ommaani hoidan kotosalla niin kauan, kun tunnen tarpeelliseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en ollut 6-vuotiaaksi mennessä tottunut julkikusemiseen ja mulle oli järkytys, ettei lastentarhassa ollut vessassa ovia. Sinne vaan pissalle, kun pojat tirskui vieressä. Syöminen oli kanssa kamalaa, sattui olemaan suklaamannapuuroa ( olin lapsena suklaalle allerginen ja siihen maailman aikaan ei mitään allergiaruokia laitoksissa tehty ) ja kun nielu alkoi turvota ja aloin itkemään, keittiön täti...mikä lie emäntä oli... läimäsi mua kumihanskalla poskeen ja karjaisi, että SYÖ. Onneksi äitini oli ymmärtäväinen eikä mun tarvinnut mennä toiste.Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:Mä ihan oikeasti pelkäsin lapsena, että joutuisin sinne, kun siellä oli (ja ihan oikeasti oli siihen aikaan) pakko nukkua päikkärit ja pakko syödä lautanen tyhjäksi.
Mä olisin varmasti seonnut sen syömisen kohdalla. :|
Mummonkin tuputus oli tuskaa joskus.
Kansakoulussa opettaja antoi tukkapöllyä, kun oksensin kalakeitossa lilluneen kalansilmän.Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:No hyi hitto, ensinnäkin, julkikuseminen :| , toisekseen suklaamannapuuro (vaikken allerginen olekaan) :x , ja täti kumihanskaineen olisi sietänyt saada turpiinsa. |O
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Kun täällä aina jaksetaan kinata siitä, miten alle 3v lapsen paikka on kotona ja, että lapsi saisi siitä jotakin traumoja, jos ei ole ollut kotona kolmivuotiaaksi niin moniko on todellisuudessa kokenut lapsuutensa sen vuoksi jotenkin traumaattiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Musta toi 3v on sitäpaitsi tosi kaavamainen rajanveto.
Kaavamaisesta en tiijä, mutta siinä vaiheessa lapset suunnilleen kiinnostuu yhteisistä leikeistä muiden lasten kanssa. Pienemmätkin kyllä leikkii "yhes koos", mutta omiaan.
Hoitoon menin kai joskus 9kk iässä. Ommaani hoidan kotosalla niin kauan, kun tunnen tarpeelliseksi.
Niin, mutta sekin on hyvin yksilöllinen juttu, lapset ovat niin erilaisia ja kehittyvät omassa tahdissaan. Useimmat taitavat sen vuoksi vetää sen rajan kolmeen vuoteen, että vain siihen asti saa kotihoidontukea. Luulisin, että esim. minä olisin jo ollut paljon ennen 3v ikää kiinnostunut muiden kanssa leikkimisestä..opin kuitenkin niin varhain puhumaankin ym.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kansakoulussa opettaja antoi tukkapöllyä, kun oksensin kalakeitossa lilluneen kalansilmän.Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:No hyi hitto, ensinnäkin, julkikuseminen :| , toisekseen suklaamannapuuro (vaikken allerginen olekaan) :x , ja täti kumihanskaineen olisi sietänyt saada turpiinsa. |O
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että olen saanut olla kotona äidin ja sisarusten kanssa koko lapsuuteni koulun alkuun asti. Seurakunnan kerhossa kävin muutamana päivänä viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Musta toi 3v on sitäpaitsi tosi kaavamainen rajanveto.
Niin, mutta sekin on hyvin yksilöllinen juttu, lapset ovat niin erilaisia ja kehittyvät omassa tahdissaan. Useimmat taitavat sen vuoksi vetää sen rajan kolmeen vuoteen, että vain siihen asti saa kotihoidontukea. Luulisin, että esim. minä olisin jo ollut paljon ennen 3v ikää kiinnostunut muiden kanssa leikkimisestä..opin kuitenkin niin varhain puhumaankin ym.
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että olen saanut olla kotona äidin ja sisarusten kanssa koko lapsuuteni koulun alkuun asti. Seurakunnan kerhossa kävin muutamana päivänä viikossa.