G: Minkä ikäisenä SINUT on viety lapsena hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Eihän tossa nyt edelleekään missään lue, että nelikuisena olisin jotain puhunut. Ekat muistot siitä iästä :D

Kyllähän sä tossa sanot kertonees siinä iässä vanhemmilles.. tai sen käsityksen siitä ainakin lukiessa saa. :D

"Ekat muistot ovat neljän kuukauden iästä, joilla oon saanut kyllä aikamoiset järkytykset aikaan vanhemmissani, kun oon kertonut asioista ajoilta jolloin oon ollut vielä ihan vauva".

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Eihän tossa nyt edelleekään missään lue, että nelikuisena olisin jotain puhunut. Ekat muistot siitä iästä :D

Kyllähän sä tossa sanot kertonees siinä iässä vanhemmilles.. tai sen käsityksen siitä ainakin lukiessa saa. :D

"Ekat muistot ovat neljän kuukauden iästä, joilla oon saanut kyllä aikamoiset järkytykset aikaan vanhemmissani, kun oon kertonut asioista ajoilta jolloin oon ollut vielä ihan vauva".

Mun mielestä sellaista käsitystä siitä ei edelleenkään saa, ehkä johtuu siitä, et oon ite sen kirjoittanut :whistle: :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kotihoidossa sain olla kouluikään asti. Hyvä niin, se on paras vaihtoehto. :)

Läpäläpälässynlää... Mä melkein nään sun sädenkehän..
Mistä pirusta sä tiedät että se on paras vaihtoehto????

Mua ei alkuunkaan vakuuta se, että joku muistaa olleensa onnellinen hoitoon mennessään. Luulen, että jos (huomatkaa JOS-sana) liian aikaisella hoitoonviemisellä on huonoja vaikutuksia, ne eivät ole niin selkeitä, että niitä voisi noin vaan tiedostaa tai ainakaan olisi tiedostanut silloin lapsen. Luulen että ne kytkeytyisivät syvällisemmin perusturvallisuuteen, ihmissuhteisiin, oman itsensä kanssa tasapainossa elämiseen jne.

Sekään ei vielä vakuuta mistään, että joku tulee ja sanoo, että katsokaa, mut vietiin hoitoon kuukauden ikäisenä ja elämäni on täydellistä! Yhtälailla löytyy niitä raskauden aikana tupakoineita äitejä, jotka sanovat, että ei meidän laselle vaan mitään tullut, humpuukia koko juttu.

Tarvittaisiin kasvatustieteellistä tutkimusta aiheesta eikä omia fiiliksiä, tytsi89.

Niin... ja mut on viety päiväkotiin kun olin 9kk. Mua pidettiin köytettynä pinnasänkyyn ilman ruokaa ja juomaa. Sain pahoja traumoja ja nyt oon kriminaali ja narkkari. Uskotteko??? :)

Mä olin 9kk kun menin päiväkotiin. Silloin ei ollut mitään kotihoidontukia yms että äiti olisi voinut olla pidempään kotona. En tietenkään muista ihan niitä alkuaikoja, mutta niin kauas kuin muistan niin tykkäsin olla. Muistan kun kerrankin isä oli sairaslomalla ja mulla oli niin tylsää kun en päässyt päiväkotiin. Ja kun lähdin kouluun niin olin vielä kolmannelle luokalle asti iltapäiähoidossa koulun jälkeen. Jos mulle muka jotain traumoja on tullut niin eipä ne ole mun elämää haitanneet.
Siksi olen uskaltanut laittaa omatkin muksut aikaisin hoitoon ( esikoinen oli 2v ja kuopus 1v8kk) ja molemmat ovat viihtyneet aina. Lomilla kysellään milloin pääsee taas tarhaan ja aina innoissaan ovat lähteneet. En mä ainakaan pysty tarjomaan lapsille niin paljon erillaisia virikkeitä kuin mitä päiväkodissa on, ja sitten kun siellä on ne kaveritkin vielä. Esikoinen on nyt ekalla koulussa ja välillä muistelee miten kivaa tarhassa oli.

synt.vuosi 1975, olin 6kk kotona sen jälkeen 6kk tutulla tädillä ja sitten päiväkodissa kunnes koulu alkoi. Vanhemmat tekivät hoitoalalla vuorotöitä. Ei mulla oo mitään pahaa sanottavaa heidän ratkaisustaan.

Kun menin ensimmäiselle luokalle niin silloin äitini lähti kodin ulkopuolelle töihin. Sain mennä koulun jälkeen naapuriin "hoitoon" jos halusin mutta sain myös mennä kotiin jonne sit tuli myös isoveljeni koulusta. Eli periaatteessa en ole ollut koskaan hoidossa.

Uusimmat

Yhteistyössä