"vieras"
sen enempää itse asiaan kommentoimatta niin voi on terveellisempää kuin se margariini.Osa noista tässä mainituistahan on ihan hauskojakin minusta. Tai sitten johtuu anopin tietämättömyydestä/ikäluokasta.
Mutta on kyllä kamaliakin letkautuksia joillakin anopit suustaan päästelleet, huh huh!
Meillä on miehen kanssa tapana, että pari kertaa kuussa voidaan saunajuomaksi ostaa kummallekin 1-2 juomaa. Hänelle olutta tai giniä ja mulle siideriä. Kerran sattui anoppi olemaan kylässä viikonloppuna ja kun näki meidän saunaostokset niin heti oli kommentoimassa, että "ei ookaan ihme ettet sinä minna vielä oo raskaana, kun noin paljon juot, se kuule vaikuttaa semmoseen" nenää nyrpistellen. Eipä sillä, ei vielä silloin edes yritetty lasta mutta inhottava kommentti kyllä.
Jos teen ruokaa hänen nähden, niin ei kelpaa minun kokkaukseni, teen kuulemma ihan kummaa ruokaa ja hyi kauheaa, kun ei aito voi tirise pannulla vaan oliiviöljy.. Ja kaapissa on MARGARIINIA.. Eli nämä terveellisemmät vaihtoehdot ravintopuolella ei hänen mieleen ole! Olen kyllä todennut, että voit ottaa omat eväät mukaan jos ei meidän anti kelpaa..
Silloin kun aloittelin e-pillereitä, josko sopisivat mulle, niin jostain ihme syystä sain ensimmäisiksi aivan liian vahvat pillerit. Näistä sitten kertyi nesteet kroppaan tai jotain, mutta yhtäkkiä vaan hetkessä nousi paino 5-6 kiloa ja tunsin oloni.. merimakkaraksi. Anopiltahan tuli heti kommenttia, että jo vaan oot sinäkin lihonut.. Heti kun sain kevyemmät pillerit sitten, niin tämäkin "läskiys" katosi. Toisaalta anoppi huomauttelee milloin siitä, että olen kauhea läski, ja milloin siitä, että syötkö sinä mitään, kun tuollainen riuku..
Niin ja nyt kun olen raskaana, hän jakelee koko ajan mitä ihmeellisimpiä neuvoja. Ja lapsenkasvatusvinkkejä vuodelta kivi ja koirankikkare. Kerran jopa arvosteli, että "onkohan sinulla tarpeeksi isoja rintojakaan, että pystyt lasta imettämään?" ja mulla tosiaan on B kuppi ettei mitkään simarusinatkaan ole.