Ex-mieheni on väkivaltainen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten turha olenkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten turha olenkaan

Vieras
Ja käy välillä meillä täällä kotona riehumassa. Olen vuoden verran asunut toisen miehen kanssa. Ja kun tämä ex. tulee tänne hirveässä humalassa riehumaan niin nykyinen mieheni vähin äänin poistuu paikalta :( Lähtee esim. kauppaan tai kaverilleen. Ja jättää minut aina yksin exän kanssa. Kun palaa kotiin myöhemmin niin usein ohimennen kysyy "onko kaikki ok" ja sen jälkeen ei puhu asiasta enää mitään. Ja tämä tilanne on alkanut nyt minua ahdistamaan.

Ja käy välillä meillä täällä kotona riehumassa. Olen vuoden verran asunut toisen miehen kanssa. Ja kun tämä ex. tulee tänne hirveässä humalassa riehumaan niin nykyinen mieheni vähin äänin poistuu paikalta :( Lähtee esim. kauppaan tai kaverilleen. Ja jättää minut aina yksin exän kanssa. Kun palaa kotiin myöhemmin niin usein ohimennen kysyy "onko kaikki ok" ja sen jälkeen ei puhu asiasta enää mitään. Ja tämä tilanne on alkanut nyt minua ahdistamaan.

Luulisi, että nykyinen miehesi puuttuisi tilanteeseen edes jollakin tavalla? Onhan se hänen kotinsa myös ja antaa vain toisen tulla sinne riehumaan?

En nyt hae tällä takaa sitä, että olisi jotenkin "siistiä" kun exä ja nykyinen tappelisivat verissä päin, mutta siis kuitenkin. Jokseenkin outoa käytöstä kummaltakin.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
No en halua mitään tappelua! Olen elämässäni nähnyt ihan tarpeeksi nyrkin iskuja, rikottuja tavaroita ja paikkoja. Ex vaan humalapäissään ( juo tosi usein ) ilmestyy oven taa. Eikä meillä täällä syrjäkylässä yleensä ovet ole edes lukossa. Vaikka nyt olen ruvennut meidän ovia pitämäänkin lukittuna vaikka lähin naapurikin asuu n. kilometrin päässä.
Pahalta vaan tuntuu tuo nykyisen paikalta liukeneminen. Jättää minut aina yksin selvittämään tilannetta. Vaikka tietää minkälainen ex. on. Tai ehkäpä just siks katoaa vähin äänin paikalta. Ennen ku ex tajuaa hänen kimppuunsa hyökätä?
Olen koettanut ottaa asiaa puheeksi mutta mies tekee koko ajan jotain muuta. Tiskaa, pyyhkii leivänmuruja pois pöydältä, viikkaa vaatteita, katsoo telkkaria tms. ja on kuin ei kuulisikaan minua kun otan asian puheeksi. Kaikissa muissa tilanteissa hän on aivan ihana mies. Ottaa huomioon, auttaa kotitöissä, rakastaa, on hellä. Ei ollenkaan väkivaltainen eikä ikinä huuda, raivoa tai riehu.

Tämä tilanne vaan tekee olostani hetkittäin kurjan.

Miestäsi varmaan hävettää ettei kykene hoitamaan asiaa.. Mitä sä odotat tältä keskustelulta? Hoida itse ongelma hanki vaikka lähestymiskielto jos ei muu auta.. Ei ole sun miehen tehtävä ottaa turpaansa joltain kahelilta.

Miten miehen pitäisi asiaan puuttua?
Hän on ilmeisesti saanut sellaisen käsityksen,että sinä itse hyväksyt sen että ex:si vierailee teillä riehumassa,kun et ole asialle mitään tähänkään mennessä tehnyt.On sinun asiasi laittaa asialle pääte piste,ei miehesi joka on tahtomattaan joutunut tuohon tilanteeseen.Sinä olet ex:säsi hänen elämäänsä tuonut,sinä olet se joka asialle jotain tekee tai sitten annat sen jatkua,mutta miehesi varmasti lähtee jossain vaiheessa,kukaan ei tuollaista pidemmän päälle siedä,varsinkaan jo annat tuon tilanteen jatkua.

Totta. En ole jotenkin rohjennut itse asialle tehdä mitään ,yksin. En nousta enää uudestaan ex:ääni vastaan vaan koettanut päästä helpommalla. Jutellut ja kuunnellut kun on tarvinut kuuntelijaa. En vaan voi sille mitään että kuitenkin se että tulee tänne hirveässä humalassa, se että on erityisen vihainen, se että saattaa paiskoa tavaroita tai lyödä seinää tms. saa aikaan pelonsekaisia tunteita joissa olisi helpompi olla jonkun kanssa.

[QUOTE="vieras";27906228]Ajaaks se siis humalassa teille ja pois? soita poliisit!! :O[/QUOTE]

Taksilla yleensä ilmestyy. joskus kävellen jonkun matkan päästä. Sen kaveri asuu reilu 2 km päässä meistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;27906345:
En ymmärrä, jos minulla olis tuollainen pelko olemassa en todellakaan pitäisi ovea auki. Soittaisin myös saman tien poliisit, jos jollain konstilla pääsisi sisälle.
Miksi ei Ap soita poliiseja?

En ole jotenkin vaan uskaltanu tai jotain. En tiedä. Parisuhteemme aikana kerran soitin, sillonkin kun itse jouduin pakenemaan miestäni vessaan ja olin varma että mies rikkoo oven. Enemmänkin olen vain sietänyt sitä. Ja tiedän että syy on minussa! Olen aina ollut sellainen. en osaa itseäni puolustaa. Enkä pitää itsestäni tarpeeksi hyvää huolta. Enemmän pelkään että loukkaan jotakuta tai mietin miltä muista tuntuu.

älä vittu viitti! jos tämä kaikki on totta, niin helvetti vieköön! mä oon tehny kaikkeni väkivaltaisen skitson exän poissa pitämiseksi, numero vaihdettu salaiseksi ja ovet lukossa, poliisille soitettu monta kertaa ja käräjillä oltu useemminkin. jos se tyyppi haluaa olla hullu, se keksii keinon, mutta samoin jos minä haluan pysyä erossa siitä, olen minäkin keksinyt keinoja. saa mut todella vihaiseksi, jos joku oikeasti tulee tänne vinkumaan sen sijaan että tekisi asialle jotain. taidat vaan tykätä huomiosta - imarteleeko kun exä ei saa sua pois mielestään?

Minut on kasvatettu niin että "itse olet omat ongelmasi aiheuttanut". Eli itse saan itsestäni huolehtia eikä muita saa huolilla rasittaa. Siksi on vaikeaa suoraan pyytää apua mieheltäni exän kanssa, tai soittaa niitä poliiseja. Minun veljet ovat minua pienenä pahoinpidelleet eikä vanhemmat ole auttaneet. Se on normaalia sisarusten välistä riitaa, sanoivat.
Verissäpäin en ole ollut enää kuin kerran meidän eron jälkeen ( 2 vuotta sitten ). Exä oli pois elämästäni jo hetken aikaa. Ei kuulunut mitään, numeron vaihdoin silloin kun erottiin. Eikä hän minulle siksi soittelekaan. Välillä vaan ilmestyy oven taa. N. kerran kuussa. Joskus, kesäsin, vähän useammin. Lähinnä viikonloppuisin. Eikä koskaan selvinpäin.
Nyt olen raskaana ihan alkumetreillä, 14+ viikkoa. Siksi olen päättänyt tehdä asialle jotain.

Yhteistyössä