V
vierailija
Vieras
HS: Kokoomus kaavailee perintöveron poistamista
Asiasta käydään neuvotteluja hallituksen sisällä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kuulostaa hyvältä.Kaikki verotulot pois valtiolta?
Kuulostaa hyvältä.
Sitähön me ei tiedetä mitä mahdollinen laki perintöjen verottomudesta pitää sisällään.Toi ois huonoin uudistus ikinä. Itse sain 1,5 miljoonaa euroa perintönä, asuntoja ja osakkeita. Siitä ois seurannut hirveät verot kun myyt jotain!
Perintövarallisuuden muokkaaminen saantohetken jälkeen nykypäivää vastaavaksi eli järkeväksi olisi sitten ollut verotuksellisesti rangaistavaa.
Jos ihminen ajattelee saavansa perinnön veroitta, niin ei hän halua myydä ja muokata sitä, koska siitä seuraa veroseuraamuksia!
Plus miten kävisi omassa asunnossa 2v asumisen jälkeisen verovapaan myynnin?
Tuossa mallissa perintönä siirtyvän omaisuuden ”hankinta-arvo” ei päivity perinnön saantipäivän arvoon, vaan arvo katsotaan omaisuuden perheeseen tai sukuun hankkimisen hetkestä. Tämä asettaa perinnönsaajat eriarvoiseen asemaan riippuen siitä onko perittävä omaisuus esim kovin vanhaa (pieni hankinta-arvo) vai tuoretta (isompi hankinta-arvo).
Tässä mallissa vero on sama, möipä omaisuuden sitten perinnönjättäjä tai perinnön saaja, kun taas nykymallissa jos jonkin omaisuuden arvo on noussut reippaasti, niin ”myyntivoitto” katoaa kuolinhetkellä ja perillinen saa omaisuuden hankinta-arvoksi päivän arvon ja saa myydä omaisuuden max 19% verolla.
Tietenkin ”hyvää” on se, että jos perintöä ei myy, ei mene veroakaan.
Itse olen myynyt 1,5 milj perinnöstä kaksi asuntoa ja osakkeita, yhteensä noin 600 000€. Uudessa mallissa (jos hankintameno-olettama jäisi olemaan) oletan, että kaikkiin olisi kannattanut (ja voinut) käyttää sitä, jolloin vero olisi ollut noin 120 000€. Nå jåå, mä maksoin 250 000€. Mutta enää veroa ei (isommin) tule, jos myyn.
Ja siis mä myyn näitä hankkiakseni niiden sijaan jotain tuottavampaa. En siis tuhlatakseni rahat.
Oon ostanut tilalle lähinnä kultaa ja fiksumpia osakkeita.
Eli uudessa mallissa korostuisi ärsyttävän paljon se, että omaisuus olisi perintöhetkellä perijän maailmankuvan mukainen tai muuten siinä ajassa toimiva.
Jipii, *onnistuu taatusti laajamittaisesti* nykyisten dementikkovanhusten suuren määrän aikakaudella.
Itsellä on toki edunvaltuutusvaltakirja tehtynä, joka antaa perillisille kyseiseen tilanteeseen toimintavaltuuksia omaisuuteni suhteen, mutta toisaalta - samat verot niistä (muokkauksista varallisuuteen) siinä vaiheessa sitten silti menisi.
Eli varallisuuden allokoinni pitäisi osata ennakoida tulevaa mielellään 20 vuotta etuajassa. Aika haastavaa minusta sekin.
No, tämä oli tällainen pohdiskelu vähän normia isommasta perinnöstä käsin ja toki vanhempani ei päässyt perintöä juurikaan muokkaamaan, koska peri äitinsä 3,5v ennen omaa kuolemaansa jo dementoituneena.
Toki siinäkin kohtaa meni nykymallissa isosta osasta varoja vero kahteen kertaan hyvin lyhyen ajan sisällä. Todella typerää sekin.
Täh? Millä sitten maksetaan koulutus, terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiestö?Kuulostaa hyvältä.
Musulmaaneilta Kelan goldit pois ja sitten pakkotöihin. Sillä!Täh? Millä sitten maksetaan koulutus, terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiestö?
Musut opettamaan kouluhin ja poliisiksi orjatyönä? Sinähän se fiksu oletMusulmaaneilta Kelan goldit pois ja sitten pakkotöihin. Sillä!
Yksityistetään ne. Maksajaa palvellaan ja se joka ei maksa jää oman onnensa nojaan.Täh? Millä sitten maksetaan koulutus, terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiestö?
Sinä et ole.Musut opettamaan kouluhin ja poliisiksi orjatyönä? Sinähän se fiksu olet
Marko-Petri on täysin holtiton ja vailla pidäkkeitä kirjoituksissaan.Yksityistetään ne. Maksajaa palvellaan ja se joka ei maksa jää oman onnensa nojaan.
Huumoria vai...Todella!
Valtiokin voisi olla tuottava.
Ja opettajien ja palomiesten palkat maksaa kuka?Sinä et ole.
Vinkki:
-siivooja
-lakaisukoneen kuljettaja
-pskakuski
-apumies raksalla
jne
Juu ja kun soitat palokunnan tai ambulanssin, niin siinä samalla tililtä siirtyy 10 000. Jos ei ole katetta, ei kukaan tuleYksityistetään ne. Maksajaa palvellaan ja se joka ei maksa jää oman onnensa nojaan.
Juu ja kun soitat palokunnan tai ambulanssin, niin siinä samalla tililtä siirtyy 10 000. Jos ei ole katetta, ei kukaan tule
Kyseisiä palveluja varten otetaan vakuutus.Juu ja kun soitat palokunnan tai ambulanssin, niin siinä samalla tililtä siirtyy 10 000. Jos ei ole katetta, ei kukaan tule
Lievä Helkama kyseessäEnnen vitsailtiin naisten logiikalla. Nykyään samat päivän naurut lohkeaa Alepan kommaridemarituumailuista.
Marko-Petriä ei ole liialla älyllä suotu.Kyseisiä palveluja varten otetaan vakuutus.