Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä Epeli nostata paineitasi tuollaisen takia. Tolloja on maailma täynnä, ei jokaisesta kannata herpaantua ; )

Niin ja en tarkoittanut, että se Doppler olisi minun mielestä nolo tai huono hankinta. Toivottavasti ette ymmärtäneet niin : (

Minullahan oli se eka keskenmeno juuri sellainen kuin olin kuvitellut keskenmenon olevan. Kipua, joka oli kyllä yllättävän vähäistä, ja vuotoa, joka koveni aina vaan...
Ja toinen olikin sitten ihan huijausta. Sydämensyke nähtiin rv 7 , mutta np-ultrassa rv 13 ei sikiö enää elossa ollutkaan vaan oli kuollut heti sen ultran jälkeen : ( Sen lisäksi, että olin kuvitellut olevani onnellisesti raskaana reilun kuukauden vielä ultran jälkeenkin, jouduin vielä pari päivää odottamaan kaavintaan pääsyä kuollut sikiö kohdussani. Ja vielä yöllä juuri ennen aamuista sairaalaan menoa, piti mennä päivystykseen, kun pieni sitten päättikin tulla pois ihan itse. Hui, kun puistattaan vieläkin se tunne ja kamala kipu...

Meillekin sanottiin toisessa raskaudessa siellä utrassa, jossa sydämensyke näkyi, ettei mikään voi enää mennä pieleen, ja heti sen jälkeenhän se pikkuinen oli kuollut...
Samaa sanoi neuvolassa ollut sijainen ja silloin sikiö oli jo kuolleena sisälläni...

Että kyllä se Doppleri olisi minullekin kelvannut, mutta hölmöyksissäni sitten uskoin ammattilaisia. (kuullostaapa hasulle...)

Vaikka on uudelleen raskaana, niin aina kun ajattelee keskenmenoja, niin meinaa itku tulla. Usein pohdin, että olisikohan vauvat olleet tyttöjä vai poikia ja tumma vai vaalea tukkaisia. Ei varmaan pitäisi miettiä tuollaisia, mutta en voi sille mitään.
Pääseeköhän keskenmenoista koskaan yli?
Ei niitä ainakaan unohda ikinä.

Kauris: mun keskenmeno oli just samanlainen kuin sun toinen eli ekan ultran jälkeen sikiö/alkio oli kuollut heti sen jälkeen ja mä olin "onnellisesti" raskaana siinä 5 viikkoa!!
Tästä syystä tässä raskaudessa ollaan oltu utrassa silloin kahden viikon välein :)

En usko, että keskenmenoja koskaan unohtaa. tosin eipä tarvikaan.

Heippa vaan kaikki !

Pakko kommentoida tuohon kotidopplerjuttuun. Mullahan nyt menossa 32+1 ja keskenmeno tammikuulta takana. Vasta rakenneultrassa sain tietää että istukka on edessä ja vaimentaa potkuja tosi rajusti. Mulla on monta tuttua yhtäaikaa raskaana ja kaikilla niillä vauvat potivat ja myllertävät minkä kerkiävät, vaan ei mulla. Taisi olla vasta viikolla 24 kun aloin tuntemaan potkuja ja arvatkaa kuinka hermona ennen sitä olin. Eli jos olisin viitsinyt hankkia kotidoplerin niin olisin ollut paljon rauhallisempi ja vähemmän panikoinut. Eli varsinkin meille keskenmenon kokeneille tuo kotidopler on tosi hyvä juttu ! Nyt mulla ei enää olekaan pitkä aika h-hetkeen ja kyllä se vauvelikin tuolla masussa mukavasti aina joka päivä myllertää, mutta ei tosiaankaan mitään päälle näy...on tuolla jossain patjan takana piilossa.

Se sormus juttu menee niin että laitetaan sormus hiukseen ja pidetään vasemman käden ranteen verisuonien päällä. Jos liikkuu käsivarren suuntaisesti eli siis suonten suuntaisesti tulossa on poika ja jos pyörii tai liikkuu vaakasuoraan niin tyttö. Sormusta vaan roikotetaan siis ranteen päällä ja se pysähtyy aina itsestään ja aloittaa uudelleen liikkumisen. Näin voi laskea lapsien lukumääränkin. Jostain syystä se sormus sitten ei enää liiku ja sitten on siis lapsiluku täynnä. Mulla meni ensin vähän aikaa kunnes alkoi pyöriä tosi lujaa, sitten pysähtyi, alkoi taas pyöriä ja sitten pysähtyi eikä enää liikkunut vaikka kuinka kauan odotin. Ja nyt on siis ensimmäinen tyttö tulossa...saas nähdä tuleeko se sormuksen lupaama toinenkin.

Mullahan kanssa oli samanlainen kokemus tuosta keskenmenosta kuin Kauriksella ja Maarialla, vasta ekassa ultrassa viikolla 12 huomatiin että ei ollut eloa enään ollut moneen viikkoon. Ja minäkin muka raskausvaivoineni vaikersin koko ajan...sellaista se on.

Ihanaa kohta tännekin tulee lunta !

Moikka kaikille,

ja terveisiä myrskystä. Olin Helsingissä tänään työmatkalla ja olipa kerrassaan pirteä sää tulla kotiin. Tulin onneksi bussilla, mutta silti mentiin paikka paikoin hiljaa ja aikataulusta oltiin 40 min myöhässä. Vähän väliä tuli ruttuun menneitä autoja vastaan ja rekkaa oli ojissa pitkittäin sekä poikittain. Ei ihme, että kuski kävi välillä hermosavuilla. Täällä on tullut lunta siis ihan simonaan. Hyvä kun pääsin ulko-ovesta sisälle.

Oon ihan samaa mieltä kauriin kanssa, eli älä Epeli uhraa yhtäkään ajatusta moiseen tyyppiin. Nyt mun on muuten pakko tunnustaa. Me testattiin eilen sitä tyhjää vessapaperirullaa, tosin käytettiin pahvimukia, josta leikattiin pohja pois. Voitte varmaan jo arvata tulokset. Eihän sieltä mitään kuulunut :-) Pitäiskö antaa tyypille palautetta, että keksii sitten sellaiset niksit, että ne myös toimii :-)

Nyt keskenmenon kokeneena en tiedä mitä odottaa neuvoloiden ja lääkäreiden suhtautumiselta. Kyllä mä silti luulen, että heidän on parempi tsempata ja luoda positiivista mielialaa ja sellaista sitä haluaa kuullakin. Ikävää vain, että kun tietää sen kolikon toisenkin puolen, niin osaa pelätä pahinta.

Jaaha, ja uutta sormustestiä sitten kehiin :-)
Illanjatkoja kaikille!

Sormustestiä on varmaan kokeiltava juu : )

Minulla tuo istukka on takaseinässä ylhäällä (noinkohan sanotaan), eli ei pitäisi olla liikkeiden tuntumisen esteenä.
Eli nyt vaan toivotaan, että vaavi alkaa nopeaan potkimaan mammaa ; )

Hyvät yöt kaikille toivottaa
kauris ja iita rv 17+0

Eilen oli eka lääkärineuvola. Ultrassa näkyi 4 cm pitkä pötkylä, joka jo kovasti sieltä kädenalkuja heilutteli :) Kaikki oli ok, LA aikaistui kolmella päivällä, eli ny ois rv 11 tasan.

Parin viikon päästä ekaan kontrolliultraan sairaalaan, niitä kai sit riittääkin matkan varrella. Varmaanotataan myös verikokeet, tsekataan ettei ole virus uusiutunut...

Täällä yksi ex-kermitär tuli kurkkimaan kauriin kuulumisia...hienoa ,että viikkoja on noin paljon kasassa ja massu kasvaa:)))
Itsellä alkavan opiskelun vuoksi yritys jäissä hetken aikaa:(
Onnittelut kaikille ex-kermittärille kasvavista masuista...nauttikaa raskauksista pahoinvointineen ja kolotuksineen ym. ei niin ihanine oireineen:)))))

Eilen saatiin kotidoppler kotiin asti - edellispäivänä en ihan ehtinyt (myöhästyin 5 minuuttia) ennen postin sulkemisaikaa postiin... meni HIEMAN hermot :)

Eilen sitten miehen kanssa kuultiin ekaa kertaa pikkuisen sydänäänet!! Neuvolalääkärissähän oli "vaan" ultra, joten sydänääniä ei ole edes koskaan ennen yritetty kuunnella.
Viikon päästä onkin neuvola, missä sitten kuunnellan.

Maha on jo ihan selkeästi näkyvä, eilen tuli jumpassakin tutut onnittelemaan, kun enää ei voi erehtyä ;)
Töissäkin on jo jotkut tulleet onnittelemaan, muttei kaikki. Eivät vissiin TAJUA?! tai sitten odottavat, että ilmoitan...?

Isänpäivänä sitten saa varmaan molempien sukulaisetkin enemmän tietää, kun mennään isovanhempiemme luokse, jossa varmaan on serkkuja yms samaan aikaan. Tällä masulla on ihan kiva mennäkin.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!!

Maaria 15+4

(ja viikot menee kuin siivillä... kohta oon jo puolivälissä!)

Onnittelut Naksille hienoista tuloksista ja tsemppiä jatkoon. Mistä se sellainen virus voi muuten tulla?

Tänään olisi ollut meidän firman sellaiset juhlat, missä viinasta ei yleensä ole puutetta ja kieltäydyin sitten niistä kaikenmaailman tekosyillä. Paikan päällä sitä olisi kuitenkin ruvettu ihmettelemään, että miten ei nyt alkoholi maistu. Mun isä on huomenna tulossa käymään ja sen takia piti vähän siivota kämppää ja käydä kaupassa, kun huomenna on pyhäkin, joten kyllä poisjääntiin ihan syynsäkin oli.

Pitäisköhän meidän tytöt aloittaa uusi ketju, kun täällä rupeaa olemaan noita viestejä ihan viidennelle sivulle saakka?

Kiva kuulla Maaria, että Doppler toimii. Kuinkas monta neuvolaa teillä oikein on, kun minusta tuntuu, että te käytte jatkuvasti siellä :-) Minä täällä vasta tokaa odottelen (ja kärvistelen), joka on vasta kahden viikon päästä.

Mahaa ei täällä näy, mikä toisaalta on ihan hyvä. Tänään tuli ensimmäisen kerran syyllinen olo, että pitäisköhän töissä kertoa, kun oli juttua maaliskuussa tehtävistä töistä ja itsekseni ajattelin, että jos on loppukuusta, niin silloinhan minun pitäisi olla jo äitiyslomalla. No yritän sinnitellä sinne rakenneultraan asti, mikäli vatsa ei edelleenkään kasva.

Hyvää viikonloppua :-)
toivoo sämpy 14+2

Sämpy: ei meillä niitä neuvoloita niin usein ole... Neljän viikon välein, mutta aika vaan menee nopeasti :)
Eli viimeksi neuvola taisi olla 10.10. Ja nyt taas 10.11.
Rakenneultrakin on jo 29.11.!! Meillä työpaikan pikkujoulut 22.11., joten siellä viimeistään loputkin työkaverit tajuaa.

Nyt taas lauantain viettoon. Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Maaria 15+5

sämpy, sytomegalovirus tarttuu pisaratartuntana. N. 85 % suomalaisista sairastaa sen oiraattomina jo lapsena. Se on vaarallinen raskaana oleville ja sikiölle, jotka saa tartunnan odotuksen aikana. Lapselle se voi aiheuttaa lukemattoman määrän vaurioita; kuurotta, sokeutta, keskushermostollisia vikoja, raajojen vääristymiä, vaikeaa vammaisuutta ylipäätään.

Eli periaatteessa sen voi saada mistä vaan, samalla tavalla kuin flunssan. Myös minulla se meni oireettomana, kunnes veren vuoto alkoi ja lapsivedet meni. Sitten otettiin verikokeet, josta infektio paljastui. Nyt sitten seurataan, uusiiko infektio, mikä ei ole taas (todennäköisesti)vaarallista, koska vereen kehittyy vasta-aineita.

Mut en todellakaan usko, että tästä samaisesta viruksesta tulee olemaan vaaraa tämän raskauden aikana. Yksi vaara vähempänä ainakin.