EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehtoita!
Huoh, täällä yksin melkoisen väsynyt tapaus. Sain juuri siivoukset sille mallille, että tältä päivältä riittää. Huomiseksi jätin alakerran päävessan pesun ja keittiön loppusilauksen. Niihin ei mene kuin puolisen tuntia enää... Mutta kyllä tosiaan aikas uupunut olo. Varsinkin, kun tuo yö oli vähän kehnosti nukuttu.

Tänään muuten poitsu nukahti viidessä minuutissa. Ensin jäikin ihan nätisti, mutta sitten alkoi taas itkeskelemään äitiä silittämään. Peittelin ja silitin ja simahti samantien :-) Päikkäreitä ei siis tänäänkään ja kasilta meni yöunille. Kyllä meidän on nyt pakko tällä kesälomarytmillä ne päikkärit jättää pois. Koulujen alkaessa taas uudet kuviot ja poitsuhan menee kans vielä kuukaudeksi hoitoon, kun jatkan opintoja.

Kirpulla alkoikin pitkä "yksinhuoltajajakso"... Meillä ei sentäs koskaan *kop kop* noin pitkiä aikoja ole. Mutta vuoden mittaan kertyy kyllä melkoisesti päiviä. Välillä siihen osaansa ihan tyytyykin, mutta tällä kertaa mulla tuntui ottavan tää homma aikas koville. Kai nää hormonit taas tekee tehtävänsä. Olen jotenkin räjähdysherkkä ollut muutenkin viime aikoina. Onkos muilla samaa vikaa? :-D
Mutta tsemppiä Kirpullekin sinne arkeen!

Mervillä tosiaan viikot senkun vähenee :-) Ihanaa, kohta sulla jo tuhiseva nyytti kainalossa. Ja kannattaa tosiaan sinne synnärille mennä synnyttelemään!
Minä en lue mitään roskalehtiä :-), mutta muiden lukemana kuulin, että tuossa kaksosjutussa olivat olleet perätilassa, eikä äiti uskaltanut mennä sektioon. Niinpä hoiti synnytyksen kotona :-( Todella ikävä tapaus.

Ompun syömisongelmaan, heh. Tai siis pojan syömättömyys...
Minä nyt en ole mikään kasvatuksen ammattilainen (heheh), mutta ihan käytännön kokemusta. Ehkä kannattaisi tosiaan alkaa sitä tiukempaa linjaa ottaa. Kyllä lapsi syö, kun sillä on nälkä. Voi mennä muutama ruokailu, että on kiukuttelua, mutta kyllä se ajan kanssa alkaa maistua.
Meidän perheessä on myös yksi nirsoilija. Kaikki on samalla tavalla kasvatettu ja samaa ruokaa syötetty, mutta niin vain on yksi nirsokin saatu :-) Tuo Neiti Keskimmäinen nimittäin on sitä ollut pienestä pitäen... Hänen kanssaan on pidetty sitä linjaa, että ruoka on sitä mitä on, eikä todellakaan aina hänen lemppariaan. Ruokaa maistetaan aina vähäsen, koska maku voi muuttua ja uusiin makuihin pitää totutella. Lisukkeita on aina sen verran tarjolla, että niillä sitten pahimman nälän saa pois. Välillä sitten, kun on hänen lemppariruokiaan, niin sitä meneekin... :-D Just tässä kesällä, kun hän saapui leiriltä, niin tein juhlapäivän kunniaksi spagettia ja jauhelihakastiketta. Sitä meni kolme lautasellista, kun leirillä ei äidin sapuskojen veroista ollutkaan... ;-) Tuo syöminen on ollut koulussakin hänen ainut "ongelmakohtansa".
Nyt Omppu pojalle vaan äidin laittamaa ruokaa, ei sitä mainoksen kai kuitenkaan...:-)

Voi himputti, että mun tekisi mieli kylmää, kuivaa, vähän pirskahtelevaa valkkaria *slurps* Jotenkin olisi sen nyt ansainnut. Jos sattuisi kaapissa olemaan, niin puoli lasia kyllä ottaisinkin... Taidan tyytyä alkoholittomaan olueeseen, kun ei sitä valkkaria ole.

Vielä en malta nukkumaan mennä, mutta öitä kuitenkin!
Kaikki raskauden alkumetreillä olevat: Tällaista on siis keskiraskaus :-D

Tehis rv 24+4

Ultrakuulumisia: siellä se meidän Piipiäinen (ylhäisessä yksinäisyydessään) porskutteli huimassa 15,5mm pituudessaan.. =) Sydän läpätti vahvasti ja muutenkin kaikki oli oikein mainiosti mallillaan.. =) Nyt siis uskallan lisätä itseni listaan..

Ihanaa perjantaita ihanille naisille, toivottelee onnesta sekaisin oleva Niksu.. =)

Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 27v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Pikainen pyörähdys!

Huiman paljon onnea Niksulle hienoista ultranäkymistä! Mahtavaa!

Meillä tytöllä jatkuu edelleen kuume, illalla oli melkein 41 astetta ja aamulla edelleen yli 39. Varasinkin äsken lekuriajan, käydään nyt näyttämässä korvat yms. ettei ole mitään tulehdusta missään. Kiitos kaikille paranemistoivotuksista, eiköhän tämä tästä toivon mukaan.

Nyt suihkuun ja sitten menoksi! Ihanaista päivää teille kaikille!

-Jazz ja masukas 25+4

SAFIIRI, ainakin tästä linkistä suoraan:
http://groups.msn.com/kesakuunvauvat2005

Mulla muuttu se jo joskus aikapäiviä sitten. Nykyisin täytyy mennä hotmailin kautta ja sieltä löytyy yhteisöt.

Nyt ei kerkiäkään muuta, sillä vielä ne loput siivoukset odottaa ja ensin kauppareissulle. Hiukan onkin tuota ostettavaa...

Niksulle vielä pikaisesti onnitteluja ultranäkymistä!
Toivottavasti Jazzin tytskä nyt tervehtyy, eikä olisi mitään pahaa tulehdusta...

Tehis rv 24+5

Huippua Niksu!!!!! Paljon onnea!!! Enpä ole enää listan viimeinen :) , mutta ainoaksi tammikuiseksi näemmä jäin.

Nyt ei ehdi muuta...näyttää teillä muillakin olevan kiireitä!

Tuuli

Mukava lukea, että kaikki voi mittoihinsa nähden ihan hienosti, vaikka neuvolassa taitaa jotain muita kommentteja välillä tullakin :-). Mulla sf-mitta huiteli alarajoilla ja painoa tuli 6 kg kaikenkaikkiaan (lähtö 57 kg) ja pientä lasta ennustettiin. Jouduin jopa polille sen takia tarkempiin tutkimuksiin, mutta loppujen lopuksi ihan hyvänkokoinen vauva tuli.

Onnea Niksulle hyvistä ultrakuulumisista ja Jazzin tytölle ja Kapriksen ihottumalle(?) pikaisia paranemisia. Nyt on ollut täällä päin Suomea ainakin paljon kuumeista flunssaa liikenteessä, joka on alkanut kuumeella.

Vauvanhoitopuolelle on perustettu Ex-kermit äitinä ketju. Käykäähän sielläkin moikkaamassa ja sitten tietty aikaanaan tuutte kaikki sinne.

Täällä on sitten yksi hug-a-bubin onnellinen omistaja. Kävin täällä paikallisessa putiikissa täydentämässä kestovaippavarastoani ja siellä myytiin kyseistä liinaa, josta sain vielä kestovaippayhdistyksen jäsenkortilla 10% alennuksen. Tosin äiti ei ole vielä ehtinyt liinailemaan, kun isä innostui asiasta ja on ominut pojan liinoineen itselleen :-) Mutta miehen kommenttien perusteella uskallan jo suositella :-) Kai siinä huggiksessa on myös se etu, että liina on kevyt, mutta silti kestävä eikä pitäisi hiostaa kesälläkään.

Huomaa, että poitsun vatsavaivat korreloivat selvästi omaan syömiseeni (kuinkas muuten :-). Hapankaali oli selvästi out, samoin herneet... mansikoista en vielä osaa sanoa. Mutta on kuulkaa aika vaikeaa vastustaa tuoreita mansikoita ja herneitä.

Huomenna on parturi, onneksi. Tällä hetkellä päässäni on pikemminkin kasa epämääräisiä hiuksia kuin hiukset :-)
Viikonloppuja toivottaa sämpy ja poitsu

Nyt käväsen pikasesti tässä välissä heittämässä heipat hetkeksi!
Meillä tosiaan keskiviikkoon asti vieraita, joten hirmuisesti en tänne ehdi. Jos satun koneella käymään, niin pikaisesti lukaisen teidän kuulumiset.

Meinasi motivaatio loppua kesken kauppareissuilla, huoh. Selkä vääränä kannoin kahdesta kaupasta tavaraa. Tyttökin kysyi, että onko meillä noin paljon rahaa laittaa ruokaan :-) Varsinkin oluiden ja viinien kantamisessa meinasi motivaatio kaikota ;-) Oli mukana sentään yksi alkoholiton valkkarikin!

Sämpy, nuo omat sapuskat tosiaan korreloi aikas suoraan vauvalin vatsakipuihin. Jos siis imettää :-) Sipuli on myös aikas kova vatsanväänteiden aiheuttaja. Näin kesäaikaan tosiaan noita vatsanväänteitä aikaansaavia ruokia on enempi liikkeellä... Aika hyvä logiikka on se, että ne mitkä itselläkin väänteitä tekee, niin tekee myös vauvalle. Kaalit, sipulit, herneet... Mansikat tuskin aiheuttaa, popsi niitä nyt herneidenkin edestä :-D
Ai niin, onnittelut hyvästä liinahankinnasta! Kevyt se tosiaan on ja siinä on se näppärä säilytyssysteemikin.

Jeps, mutta vielä on vähän petivaatehommelit kesken ja pieniä siivouspuuhia. Leipoakin pitäisi ja suihkussa käydä...
Se on moro! Kivat viikonloput kaikille ja toivottavasti aurinkoista heinäkuun alkua!

Tehis rv 24+4

Heh, katoin, että Tehiksellä on petihommelit kesken =D Ei muuta ku tsemppiä vieraiden kestitsemiseen! Meillekin tulee tänään illallisvieraita.. en oikein tunne itteäni mikskään emännäksi, mutta kaipa se ruoka jotenkuten onnistuu, kun tuli luvattua

Niinpä, kyllä kai se olis otettava tiukennettu linja sen ruokapuolen kanssa, pojalle nääs. Mut ku tuntuu niin kurjalta, jos toinen joutuu olemaan syömättä! Hän kun on niin ehdoton tuossa(kin) asiassa, että varmaan olis kuukauden syömättä, jos ei olis mieleistä :/. No, katotaan.. jos menis kohta muutaki ku nakit ja ranskalaiset :)

Nyt sataa sitte ku Esterin persiistä.. vois kyllä vähän kaunistua noi kelit taas.

Ihanaa viikonloppua ja hyvää lomaa lomalaisille. Ite olen tosiaan vielä pari päivää ens viikolla "töissä". Olikos Tuulikin vielä hommissa vai muistanko väärin?

Omppu 16+2 edelleen

Mukavaa viikonlopun alkua tänne! Kerrankin on tulossa rauhallinen viikonloppu, ei mitään erikoista ohjelmaa, joten josko sais vaikka siivottua tän parin kuukauden edestä, jonka olen nyt ollut siivoamatta...tosin näin iltasella työviikon päätteeksi ei kyllä enää jaksaa, väsymys painaa vieläkin ja lisäksi huono-olo vaivaa erityisen paljon nykyään iltaisin. No minä en onneksi kauheasti stresaa siivoamattomuudesta ja on se mies pariin kertaan imurilla huitaissut sinne tänne keskilattialla ;)

Kyllä minä vaan hengästyneenä olen lueskellut Tehiksen usean päivän siivousurakkaa ja petipuuhia... Olishan se ollutkin varsinaista, jos Tehis olis ollut petipuuhissa keskellä kirkasta päivää, kun mieskin on maailmalla ;) Joo epäilen kyllä, että minun energinen keskiraskauteni ei ole puoliksaan yhtä energinen kuin Tehiksen. Mukavia vieraiden viihdytyshetkiä sinne! Toivottavasti eivät sotke kovin :)

Miten Jazzin tyttö voi? Tuntuu jotenkin hurjalta tuo kuume. Hyvä, että sinulla on paineet laskeneet. Vai et olekaan blondi...hassua, siinä unessa minä tunnistin sinut ensimmäisenä ;) Ja edelleen minä kyllä ihmettelen, kuinka sinulla on tullut noin vähän painoa lisää. Minä en kyllä ikinä pysty moiseen. Ja huom. en ole ollenkaan mallia Tehis ja Omppu :) lähinnä menee Kapriksen ja Niksun linjoille. Mites muuten Kapris sun ihottuma?

Ja Ompulla ja Toivolla neuvolassa kaikki hyvin! Juu minä olen töissä melkein koko heinäkuun...ja käsittääkseni ainakin Niksu ja Safiiri jakaa saman kohtalon? Muistakaa lomalaiset käydä meidän piiiitkiä työpäiviä joskus piristämässä! Aiotkos Omppu lomailla neljä viikkoa? Minä "lomailen" sitten ensi talvena. Sanoin miehellekin, että olisi se nyt tietysti ollut ihan kiva, että äitiysloman alku olisi osunut johonkin muuhun kuukauteen kuin vuoden pimeimpään aikaan... Uskon, että te kaikki ymmärätte, etten sitä tosissani sanonu, kunhan vaan totesin. Meille pääasia on tietysti, että vauva syntyy ei se, että milloin.

Tosiaan kävin katsomassa, että Kauris on perustanut Ex-kermit äitinä ketjun. Olipa hyvä idea! Vilkutukset Kaurikselle! Luulenpa, että tulen siellä vielä kyselemään neuvoja yhteen sun toiseenkin asiaan :) Muuten Sämpy, voitko joskus kertoa enemmän noista kestovaipoista ja niiden käytöstä. Ja toinen asia, joka minua tulevaa ylivarovaista äitiä kiinnostaa, on lapsivakuutus. Kenellä teistä on ja koska sinne vakuutusyhtiöön pitää ottaa yhteyttä, jos haluaa sen jo ennen raskautta?

Ei ole tosiaan Mervillä enää kauan laskettuun aikaan. Nippa nappa kuukausi! Hui! Onko muuten ollut aikasemmin puhetta, minkä rotuinen koira teillä on?

Aivan unohdin, että minäkin kävin ekassa neuvolassa torstaina. Ja joku yläkerrassa on kuunnellut minua, sillä tällä kertaa neuvolan"täti" oli aivan huippu :) Nuori nainen, tosi fiksu, järkevä, asiallinen ja tajusi, että minullakin on aivot, eikä minulle tarvitse luennoida puolta tuntia siitä, kuinka tärkeää on syödä marjoja ja hedelmiä. Olin kyllä tosi tyytyväinen! Minusta tuntuu, että me taidetaan odottaa vielä se riskiluku, ennen kuin kerrotaan kenellekään tästä vauvasta. En minä sillä tavalla osaa pelätä, vaikka tietysti täytyy olla kaikkeen varautunut. Minä luotan todella paljon siihen meidän lääkärin asiantuntemukseen ja kokemukseen; hän varmasti osaa ottaa kaikki seikat huomioon ja selittää meillä asian kokonaisuutena. Hän soittaa minulle henkilökohtaisesti ja kertoo, mitä siitä saadusta luvusta voi päätellä. Olipa luku sitten "huonokin", se ei välttämättä merkitse meidän kohdalla mitään toimenpiteitä, mutta minä haluan vain tietää. Olen luonteeltani sellainen.

Nyt taidan mennä tiitiäisen kanssa lepäilemään ja ehkäpä pian nukkumaankin :) En muista pitikö jotain vielä kommentoida, mutta eiköhän tässä ollut taas yhdelle kerralle tarpeeksi testiä. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Missä muuten Bellamariia on? Toivottavasti voit hyvin! Entä Ruusa ultrakuulumisineen?

Tuuli

No tulipa taas kirjoiteltua mitä sattuu...siis jos haluaa ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää...

Tuuli 12+2 (neuvolatäti alkoi "elämään" sen +2 päivää mukaisesti eli kaipa sitten minäkin)

Meillä on sekarotuinen koira. Emä on sakemanni ja isä suomen ajokoira.. ikää on kohta 7,5vuotta, van vauhtia riittää senkin edestä. =)
Mulla on ajatukset nyt hieman sekaisin kun tehtiin kaverin kanssa ilmoitus eläinsuojeluyhdistykseen tänään eräistä häkkikoirista joilla on todella epämäräiset olot. Ilman vettä, omissa jätöksissä, todella korkean heinän/pusikon seassa tämä häkki ja toinen koira on riimulla vieläpä kiinni. Todella surkea näky, joten nyt ei oleajatus koossa muuhun kommentoimiseen.

Mervi ja öttiäinen (hna) rv35