EX-KERMIT 18 vko 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tuesta!

Hoitolaitos tai vankila olisi ihan oiva paikka miehen veljelle! Olen anopillekin sanonut, että turhaan käy siellä siivoamassa ja avustaa ym. ei se miksikään muutu... nyt käyttää vielä huumeitakin. "huoh" Eipä tuo mieskään noista anopin vierailuista aina pidä, mutta ei pidä niitä niin kauheina kun minä. Tai siis anoppi itsessään on ihan kiva, ei siinä mitään, mutta hänelle ei kerta kaikkiaan sano mitään toisen kodin/rauhan kunnioittaminen. Hän ajattelee, että hänestähän on vain hyötyä kun tekee ruokaa tms. TOTTA, mutta sellainen 2yötä kuukaudessa ja sen päälle sitten vaikka pari iltavierailua riittäisi vallan mainiosti. No, nyt sitten pitää tehdä asiat selviäksi, mä nimittäin pimahdin vaarallisen paljon äsken... Saatiin vakuutusyhtiön päätös siitä koirajupakasta ja EI KORVATA! Eli sinne meni 3500e...! Eikä siinä kaikki, meillä ei sitten kai ollutkaan lain mukaan korvausvelvollisuutta tuosta summasta, mutta koska ollaan se jo maksettu niin enää ei voida sitä vaatia takaisin koska oikeudessa katsottaisiin, että maksamalla tuo summa, ollaan otettu vastuu tapahtumista. Eli toisin sanoen maksettiin turhaan. ELI meillä menee tämän takia kämppä alta ja koira menetetään ja mä menetän mielenterveyden ja heille: Ei mitään! Yritetään nyt vielä puhua ja vedota mutta tuskin auttaa. Sain sitten sellaisen raivarin äsken, että ellei mies olisi ollut kotona, olisin mennyt oikeasti huutamaan niille omistajille ja varmaan rikkonut ikkunat kämpästä tms. Ajattelin sitten, että ehkä ihan hyvä saada keskusteluapua! Joten menen ammattilaisen kanssa vähän jubaamaan. Jos helpottaisi tätä stressiä.

no, menen nyt valittamasta! :)

Voi että Antzi :( Todella ikävä sotku tuosta jupakasta tuli. Harmi, kun ei oikein voi sinua mitenkään muuten auttaa kuin "kuuntelemalla". Varmasti on ihan hyvä asia, että käyt puhumassa asioista jonkun ammattilaisenkin kanssa, sillä vaikuttaa siltä, että sinulla on todella kova stressi. Koita jaksaa!!!

Tuuli

Antzulle extra-halaus!!!

minä vaan poraan ton Jokelan tapahtuman takia... muutenkin ihan kauha juttu ja nämä hormonit tähän päälle niin byaaaahhh!!!!

nyt syömään!

niin ja Ompulle hyvää toista äippäpäivää :)
ja senoralle onnittelut sykkeen kuulumisesta :)

Ompulle mukavaa neuvolakäyntiä... Toivottavasti esikoinen ei tee samaa tempausta kuin Jazzin ... Ja koita kestää... eihän sulla oo enää kuin muutama viikko, valtaosa odotusta on takanapäin.

Voi jumpe tuota Antzin tilannetta... Elämä taitaa nyt opettaa rankimman jälkeen... *halaa*, jos se nyt edes vähän lohduttais. Tuo ammattiauttajan kanssa jutteleminen on varmaan ihan hyvä ajatus. Voimia sinne!

Olihan se Katzukin hengissä... Mukavaa kurssia vaan... Toivottavasti oksut ei vaivaa kesken luennoinnin... :)

Tekstailtiin eilen Safiirin kanssa... siinä on muuten melkein yhtä innokas tekstailija kuin minäkin :) Kertoilin kuulumisia ja hän lähetti kovasti Kaprikselle tsemppiä tälle loppusuoralle. Samalla epäili sitä että hänen pitää varmaan mennä sairaalan pihaan telttailemaan kuukautta ennen laskettua, kun lapset on syntyny 39+2, 28+3 ja 37+3 !
Toivottavasti ei kuitenkaan. Koira heillä on sairastellu, kuten taisi viimeksi jotain mainitakkin. Nyt koiralla on kortisoni- ja antibioottikuuri anemian vuosi, ei enää oksentele ja pystyy jo syömään ja juomaan.

Ny sit ihan omaa napaa... Oon melko varma että tunsin eilen Ihimeen ekat liikkeet... Makoilin ja kattelin kauniita ja rohkeita... Ihme möyrintää tuntu... Tuli aikas hyvä mieli ja siitä Tuulille ja Safiirille tekstasinkin... Nyt kun alkais vielä liikkumaan, että liikkeet tuntuis päälle päinkin...

Sateista torstaita täältä! Minuakin järkyttää tuo Jokelan ammuskelu... ihan kamalaa on niiden uhrien vanhemmilla :( Ja väkisinkin tulee mieleen, että miten sen ampujan vanhemmat selviävät täysjärkisinä - yhtäkkiä oma poika tappaa 8 ulkopuolista ihmistä ja lopuksi vielä itsensä...huh, huh.

Joops omassa navassa ei tapahdu mitään ihmeitä tuon normaali myllerryksen lisäksi. Senoralle tosiaan onnittelut ensimmäisten muljahdusten tuntemisesta!

Terkkuja kaikille ja Kaprikselle suppareita!

Tuuli rv 30+6

Huomenta!

Nukuin oikein pitkään tänään, vaikka olisi pitänyt aamusta jo koulutyöt aloittaa. Väsytti tuo eilinen purkaus sen verran, että ajattelin ihan itsekkäästi ajatella vain itseäni ja nukkua. :) Tänään päivä tuntuukin sitten valoisemmalta. Kovasti jännittää se 4D-ultra, katsotaan mitä siellä näkyy!

Mua kanssa tuo Jokelan juttu järkytti aika paljon. Töistä tuli soitto, että lähettävät jotain materiaalia tms. lasten kysymysten varalle. Kun se päiväkoti tosiaan on siinä ihan koulun lähellä niin varmasti ovat lapset eilen olleet ihmeissään mitä tapahtuu. Tuulin kanssa olen samaa mieltä, että on kyllä ampujan vanhemmilla kauhea fillisi varmaan! Melkein voisin sanoa, että tilanne on heille kaikista kauhein. Kyllä on varmasti ristiriitaisia fiiliksiä.

Mutta nyt menen!

Pikaisesti, soffa kutsuu...

Kävin aamulla neuvolassa. Pissa puhdas, paineet ja hemppari ok, painoa tullut muttei vielä liikaa, sf-mitta 23, piipiäisen syke 142 ja ne sokerit normaalit. Vimppa arvo jopa hieman alakanttiin. Eli sain huokaista helpotuksesta. Seuraava ultra 22.11.

Aamulla syntyi kaveripariskunnan poika leikkauksella keskosena, painoa vähän vajaa 1700g. Pieni, mutta sitäkin pippurisempi miehenalku. Sitä täällä on sitten poruutettu pitkin päivää, kuinka pieni hän on ja kuinka kivinen alku on toivottavasti muuten ruusuisella elämän tiellä. Niisk...

Jaksuja ja vilkutuksia kaikille!

Niksu 27+4

Neuvolaterkut. Oli vaihteeks harjoittelija, mutta onneks omakin th rinnalla. Poika käyttäyty oikein mallikkaasti, esikoinen siis.

Painoa 300 g /viikko (kaikkinensa 13 kg), pissa ok, sf 30, syke 130, verenpaine 98 / 54 (ei ihmekään, että ollut taas outo olo..) ja rt edelleen. Pää on kuulemma jo TODELLA lähtökuopissa, ei kiinnittynyt kuitenkaan. Ilmankos oli eilenki taas ihan järkyt kivut siellä päin... Seuraava käynti 19.11. sikäli mikäli ens maanantain ultra toteutuu. Jos ei, niin sit neuvolaan.

Oih, ihanaa Senora, jos tunsit liikettä!! Sitten, kun se toistuu, niin tiedät sen olleen just sitä :)

Niksu millä viikoilla tuo ystäväpariskuntanne poika syntyi? Mikä oli syy leikkaukseen? Hyvä, jos vaikuttaa pippuriselta tapaukselta :)

Antzille edelleen jaksamista ja hyvä, että päätit hakea apua. Toivotaan, että alkaa pian helpottamaan!

Todella kammottava kyl tosiaan toi Jokelan tapaus....

Nyt on vissiin vähän raivattava tätä kämppää :/, tulee illalla "vieras".
Voikaahan hyvin! (paitsi Kaprikselle toivon oikein kipeitä ja mojovia suppareita :D )

Omppu ja Toivo 35+1

Antzille vielä kovasti tsemppiä ultraan. Toivottavasti saatte hyviä kuvia ja paljon mukaan, eikös sieltä saa myös dvd:n mukaan.

Niksullakin hyvät terveiset neuvolasta. Kurjempi tapaus tuo tuttavapariskunnan... Mutta onneksi siellä pippurinen nuorimies sinnittelee. Milläs viikolla joutuivat leikkaamaan pois?? Sellaista aattelin NIksulta kysellä, että miltä tuntuis nyt matkustaa 5 tuntia lentokoneessa ja olla 2 viikkoa Kanarialla??? Mulla nimittäin tammikuussa on viikkoja 27-29 kun oon reisussa (kerron jo nyt niin ette kaipaa :) ei varmaan tuu mainittua kuin kerran viikossa tuosta lähdöstä)

Ompullakin neuvola takana... Ja sielläkin kaikki hyvin! Kamalan paljon jo sullakin noita viikkoja.

Tuuli: Saitko tonnikalaa?? sisäpiirin juttu... Tuuli tekstas eilen ekasta mielihalustaan ... Miehen piti poiketa kaupan kautta, kun toisella teki mieli ...

Vieläkös Kapris kekkuloi yhtenä??

Hyviä neuvolakuulumisia sekä Niksulla että Ompulla! Ai Toivo alkaa jo asettua lähtökuoppiin? Mitkä on sun omat tuntemukset Omppu - tuleeko Toivo ajoissa vai meneekö yli?

Juu Senora sain tonnikalaa. Mies inhoaa jo kalan hajuakin (ei syö ollenkaan kalaa) ja se vaan pyöritteli silmiään, kun vetelin pari purkkia sitä tonnikalaa ;) Mutta kylläpä oli hyvää!

Tuuli

täällä ollaan ja edelleen liputan sen käynnistyksen puolesta.
On tosi hassua huomata, että tänään kun terkka sano, että viikon päästä ollaan jo viimestään käynnistetty synnytys, niin mulle tuli TAAS vähän paniikki että ei nyt vielä...
olo on niin hyvä eikä vauveli ole sinne alas enää päässyt painamaan kun on kiinnittynyt.
Ainoo mikä mua jännittää ja pelottaa ihan mielettömästi on se koko... =///
On meinaan niin iso maha ja mihin tahansa koittaa, niin on se vaan ihan vauvaa täynnä.. ja pitkä tulee olemaan. Veikkaan 57cm - muistakaa jossen ite muista :)
Yliaikaiskontrolli on ens ti ja jossei mitään kauheeta ruuhkaa ole, niin terkka sano uskovansa käynnistyksen alkavan jo silloin ihan ton koon vuoksi.. ou mai gaad!!!
tää 40 - tai 42vk - taiskin olla liian lyhyt aika valmistautua tähän ;))

IIK ihanaa jos senora tuntenut potkuja :)))))

Ja hyviä kuulumisia neuvolasta niin Niksulla kuin Ompulla.
Hei omppu, tehdäänkö niin, että säkin voisit synnyttää sit ens viikolla niin päästäis huonekavereiksi...??!!
tosin taitaa olla vähän liian vähän viikkoja vielä - vai ?!

Antzille ihania 4d-katseluhetkiä.

Kiva kuulla safiirista senoran välityksellä. Hyvä kun koiruus voi jo paremmin.
Voiko koirille tulla anemia?? Ilmeisesti voi...

Ai juu, tosta jokelasta vielä, niin arvatkaa jouduinko parkumaan neuvolassakin kun se kuollut terveydenhoitaja oli neuvoväen työystävä ja ystävä muutenkin ja siellä kaikki kulkivat silmät ihan turvonneina ja itkuisina ja pyyhkivät kyyneleitään =`(

Niksun ystävän pojalle hirmuiset onnitelut maailmaan muuttamisesta!! ja sitä tsemppiä ja lujaa tahtoa vieläkin enempi.

Ai Tuulilla ollut tonnikala himo ;)
Minä täällä mässytän karkkia ja ihmettelen miks läskiä tursuu jokapaikasta ja pelkään vauvan kokoa... =/ no, makeanhimosta kärsii koko alapää ;)

Ai niin alapäästä tuli mieleen, että kyllä täällä oli kovat petipuuhat käynnissä toissapäivänä ja tuntui jopa ihan kivalta. ja kyllähän sitä vois vielä ennen käynnistystä hommailla, kun ajattelin tosiaan pitää vähän pidemmän tauon sitten syntymän jälkeen kuin Ninni ;) vilkutukset sinne vaan, senkin petihirmut!

ja olenko muistanut onnitella Siiriä ihanasta nimestä?! No, onnea Siiri =D

haleja

kapris rv41...

Ai Kapris se vaan sinnittelee yhtenä kipaleena! No mut hei aattele, että viikon päästä tilanne on jo toinen! Juu, en mä ihan vielä synnytystä toivo.. sanotaanko, että sitten kun on 38 viikkoa kasassa, niin vois vaikka tulla. Vaikka pikkuinenhan tuo Toivo sillon vielä olis.. että sikäli, täysikäinen olis ihan pop. Mut ei yhtään yli, kiitos!! Vaan olishan se upeeta, että oltais samaan aikaan laitoksella :) No, sä voit sitten tulla mua katsomaan, kun lähellä asut :)

Tuuli, uskon kyllä, että tämäkin poika on säntillinen, kun muutenkin on kaikki mennyt ihan samalla kaavalla kuin ekaa poikaa odottaessa. Ite olen veikannut, että syntyy päivää ennen laskettua. Vaan eipä siinä taida uskolla olla paljoo tekemistä, Toivolla sitäkin enemmän :)

Tuuli se himoaa tonnikalaa *puistatus*. Ite en oo IKINÄ syöny tonnikalaa, enkä tule syömäänkään. Kalaa kyllä muuten, mutta en tonnaria, jostain syystä yök.

Varmaan tosiaan kamalat paikat niillä Jokelassa kuolleiden työkavereilla ja tutuilla.. kyllä se kuolema koskettaa aina, varsinkin nuoren pois meno. Tosta tulikin mieleen, että huomenna olen menossa sen syöpään menehtyneen työkaverini siunaustilaisuuteen .. ei meidän ensin pitänyt mennä, mutta mennään nyt sit kumminkin ja käsittääkseni melko isolla joukolla vielä.

Mitenhän Antzin ultra meni vai moneltakos se piti ollakaan..?

Jaaha, taitaa alkaa satamaan, kymmenen minuutin valoisuuden jälkeen..

Päivystystä

Täälläkin on pohdittu tuota Jokelan tapausta.. Tosi surullista! Meillä kynttilä ikkunalla odottamassa klo.18:sta.. on minusta niin ihana tapa muistaa..

Meille tuli tiistaina suruviesti. Esikoisen kummin isä oli kuollut maanantaina, ja uskokaa tai älkää niin metsään ison puun alle.. Mies oli ollut metsätöissä koko päivän eikä ollut ruvennut illansuussa kuulumaan kotiin.. vaimo oli sitten veljensä kanssa lähtenyt miestä etsimään ja olivat löytäneet kuolleena.. Aivan kamalaa. Eilen käytiin viemässä suruvalittelukukat ja viivyttiin pari tuntia.. Heilläkin mies on hoitanut miltei kaiken.. Maatalossa kun asuvat, no onneksi elukat on jo annettu pois, mutta kyllä siinä on emännällä opettelemista.. Ja lapsilla(2 aikuista tyttöä) surua kerrakseen. Tämän kummin sanoja lainaten "Iso lovi heidän perheseen"

Kaikenlaista sitä pitää sattua.. Nää tällaset tapaukset muistuttaa miten onnekas sitä itse saa olla.

Jaaha, Siiri kutsuu.. Tänään pääsee äippä omiin harrastuksiin.. Kangaspuut siis odottaa.. ; )

Pikku2 & Siiri

Pikainen pyörähdys kuten aina nykyisin :-)

Tuusulaa on muistettu täälläkin. Järkyttävää :-(
Meillä lapset pysyivät onnellisen tietämättöminä eilisen päivän koko tapahtumasta. Kiitos televisiottomuuden ja sopivasti nettiyhteyskin oli iltapäivästä alkaen poikki. Iltapalalla heille sitten asiasta kerrottiin, koska olisivat kuitenkin tapaukseen tänään heti aamulla koulussa törmänneet. Asiasta on keskusteltu paljon ja monelta kantilta.

Todella ikävä tapaus myös tuo Pikku2:n kertoma. Osanotot sinnekin suuntaan.

Vai Kapris se siellä keikkuu vielä niin reippaan kuuloisena ;-)
Yritäs nyt jotain jännittävää kehitellä! Eikö edes yhtään supista senkin tylsimys :-D
Ja Omppu pysyy nyt vielä kiltisti kasassa. Onkos muuten se päivää ennen laskettua torstai? Nimittäin eikös torstai ole Toivoa täynnä :-) Muistelisin muuten, että teillä painoarvio oli suunnilleen samaa mitä meillä. Ja tyttö siis painoi rv 41+4 vain sen 3265g.

PItää mennä

Sen kummempia repostelematta: ystävän raskaus oli aikalailla hankala koko ajan, alkoi tihkuttaa lapsivettä punktion jälkeen pari kk sitten, lapsi ei tahtonut millään kasvaa jne. Sen seurauksena ottivat pojan maailmaan kasvamaan leikkauksella tänä aamuna. Viikkoja joku 34-35. Laskettu aika oli tosi lähellä Ompun vastaavaa. Lapsi ja äiti voivat hyvin, pikkuinen tietysti teholla toistaiseksi. Juuri kävin katsomassa pienestä kuvia spostissa, ihana... =)

Senora: mua ei kyllä koneessa istuminen houkuttaisi tippaakaan tässä vaiheessa, mutta pari viikkoa etelän lämmössä sitäkin enemmän... =) Hommaa ainakin tukisukat itsellesi,niin pärjäilet varmasti.

Kapris siis sinnii edelleen yhtenä kappaleena... Nooo, hiljaa hyvä tulee... =)

Jahas, miesväki huhuilee äippää jo saunaan. Torstai-illan jatkoa arvon naisille toivottelee siis Niksu... =)

Pikaisesti ultakuulumisia! Kaikki näytti olevan hyvin. :) Valitettavasti kovin hyviä kuvia ei saatu ja dvd on myös aika epäselvä, kun vauva ei ollut yhtään yhteistyöhaluinen. Peitti koko ajan kasvot käsillä ym. Mutta yksi ihan kiva puolinaamakuva sentään saatiin! :D Rakenteet pystyi katsomaan, mikä on tietty tärkeintä, ja kaikki oli ok. Ja edelleen olisi tyttö meille tulossa... :) Painoarvio oli 560g ja oli muutenkin ihan mitoissaan. Ja lapsivettä näytti olevan ihan normaalisti.

Jess-- perjantai. Kaksi pitkää vapaapäivää tiedossa.

Päähän jäi soimaan tuo Tuulin tonnikala... tahtoo ruisleipää jossa päällä ketsuppia, tonnikalaa ja juustoa, minuutti mikrossa... byyyyäääääääähhhhhhh.... tuokaa!!

Kapris pohtii synnytystä... Ensin sitä pelkää että kyytiläinen tippuu ja sit kun se pysyy mukana, välillä toivoo pääsevänsä mahasta eroon ja sitten kun toinen ei halua irtisanoa yksiön vuokrasopimusta, niin ei mahasta haluukkaa eroon... hmmm - ei jaksa ymmärtää, mutta noin kai se menee... :) Vitsit... Ti ehkä käynnistetään.... huii... Mutta aatteles pian saat pienokaisen syliin, ihan livenä! Ei sitten niin kiva neuvolakäynti - Kyllähän tuo tapaus koskettaa ja varmaan siellä paikanpäällä vielä enemmän... vai petihommia siellä on harrastettu jo varastoonkin... :) Jospas asukki päättäiskin tulla itsekseen, eikä käynnistystä tarvittaisi.

Pikku2:n perhepiirissä surua. Otan osaa... Oliko pumppu pettänyt vai oliko puu kaatunu päälle?? Kamalaa löytää oma läheinen menehtyneenä. Jo turvallisuuden takia ei pitäis ketään päästää mettähommiin yksin, mutta hyvä kai se nyt jälkikäteen on sanoa. . Voimia kummin perheelle... Pitäs kudot? Mattoa vai raanua vai jotai muuta.

Niksun tuttavalla ollut sitten hankalampi odotus... Mutta toivottavasti poika siellä sinnittelee ja sinnitteleehän se. Vai et haluaisi koneessa istua?? Täytynee hommata sitten tukisukat. Mistähän noita saa?? Täytyy käydä katsomassa kaupungista tai naapurikunnan vaateosastolta.

Antzilla 4D takana... Kiva että kaikki ok, vaikka kaveri olikin yhteistyöhaluton. Oiskohan pitäny jo kotona sanoa sille, että pääsee kuviin, ja on sitte kiltisti eikä piilottele...:)

Tänä aamuna ois kyllä voinu jäädä nukkumaan... otinkin pienet torkut kellonsoiton jälkeen... näin unta, että oltiin miehen kanssa aamukahvilla, siinä sivupöydällä oli viinereitä ja mies sanoi, että haeppa hänelle. NO menin hakemaan ja se ronttilas vei mun tuolin sillä aikaa... tai siis istui mun paikalle! ja mä rupesin parkumaan... Antoi sitten oman tuolinsa... Hassu... Mutta miehelle kyllä 'räyhäsin', että oliko se pakko viedä mun tuoli... ei kuulemma ollu... :) Pitkästä aikaa muuten toinen uni,jonka muistan. Ja sitäpaitsi tais olla eka uni jossa asuttiin kotona... Yleensä ollaan talosteltu mun lapsuudenkodissa tai lapsuuden naapurissa unissa...

Eilen tuolla mun työpaikalla paljastui kaksi vauvamahaa... Toista oon epäilly jo jonku aikaa.. Mut pieni kumpu siellä on. Toisella oli jo paljon isompi, en kyllä tiijä miten se on onnistunu peittämään sen mahan, on sellainen laiha rimpula ollu... Mutta kai vaatteilla pystyy aika paljon peittämään...

Huomenta taas.

Selvisin hengissä kurssin pidosta. Mulla ei ole tänään ollut juurikaan kuvottavaa oloa ja en varsinaisesti aamulla joutunut kakomaan vessassa.
Ensi ti olisi sitten se ultra, sinne asti pitää jännittää.

Kauheasti tullut parissa päivässä tekstissä ja äsken tein pikaluvun läpi. Kaikenlaista ehtinyt tapahtumaan.
Pikku2:lle myös minulta voimia!!!

Ai jai jotenkin ramasee. Heti väsyttää enemmän kun on vesisadetta. Tänään pitäisi melkein suoraan töistä syöksyä yksiin pieni muotoisiin pikkujouluihin. Lähinnä käyn ravintolassa syömässä, toivotaan että ruoka maistuu.

On muuten tosi huvittavaa kuinka hajuaisti on herkistynyt. Vaikka nenä on koko ajan tukkeessa, silti haistaa kaiken superhyvin. Meillä mies esim on tabascon suurkuluttaja. Sehän vasta nenään käryää kun tulee syömään sohvalle minun viereen. Samoten ihan kaikki muukin tuoksuu vahvalle.

Taidanpa alkaa katselemaan päivän tulevia töitä. En ole ihan vielä kärryillä mitä tänään on luvassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Hip hei se on perjantai ja viikonloppu taas edessä! Onnittelut Antzille hyvistä ultrakuulumisista! Ja tyttö tosiaan olisi sitten tulossa! Miten minusta tuntuu, että Kapriksellekin on tulossa tyttö? No viimeistään ensi viikolla sitten nähdään, vaikka Kapriksella ei vielä tunnu olevan yhtään kiirettä synnyttämään ;) Tässä loppuvaiheessa, kun viikot tuntuu menevän kuin siivillä, alkaa minullakin tuntua siltä, että kääk tämä on minulle ihan liian lyhyt aika valmistautua siihen vauvan tuloon. Viime yönäkin taas, kun heräsin, aloin miettimään sitä, että miten me osataan vaihtaa sille edes vaippaa tai pukea sitä. Yöllä kaikki asiat tuntuu niin suhteettoman suurilta ongelmilta...

Ikävä tapaus Pikku2:n lähipiirissä :(

Katzukin sai kurssiin vedettyä kunnialla läpi! Ja Senoran töissä paljastunut kaksi vauvamahaa...onko molemmilla lasketut ajat sinua ennen? Paljonko sulla oli muuten toissapäivänä viikkoja ja päiviä, kun tunsit Ihimeen ekan muljahduksen?

Hm eipä kai muuta...Mitä Jazzin pesueelle kuuluu?

Nyt vähän hommia, että pääsee ajoissa viikonlopun viettoon! Ai niin ja Niksulle yltiöromanttista viikonloppua ;)

Tuuli rv 31+0

Tänään on 16+3 eli keskiviikkona 16+1... oonkohan vain kuvitellu... ?? Enpä kyselly la:sta kummaltakaan. Toisesta en oikein välitä... toisen kanssa oltiin kyllä pitkä tovi ihan kahdestaankin... mieli teki kyllä kysäistä, mutta kun ei toinenkaan mitään sanonu, niin aattelin että olkoon... Kysäisen tässä sitte joskus joltakin... tai kertokoon... Ja toisaalta olis jo halunnu jakaa tän salaisuuden jonku kanssa, ois voitu sitten supsutella, mutta kun kerran kotona on sovittu ettei kerrota, niin ei sitte :)
Tuuli pähkäilee ihan tuota samaa kuin minäkin. Lastenhoito on mulle ihan uusi aluevaltaus...puhumattakaan jostain pienestä kääröstä. Tulisko joku sitten antamaan meille kotiopetusta, kun asia on ajankohtaista???

Kiva että Katzun kurssitus meni ok. Ilmeisesti mitään isompia pahoinvointiaaltoja ei tullut, kun et maininnu. Vieläkös kaasulaitos on toiminnassa?? tarkoitan niitä ilmavaivoja. Jännä juttu muuten tuo hajuaistin tarkentuminen... Mäkään en tässä yhdessä vaiheessa pystyny siivoomaan jääkaappia, kun siellä joku tuoksahteli. Piti sanoo miehelle, että katoppa mikä siellä haisee ja nakkaa pois. Aina jotai jää syömättä ja sinne kaappiin jää homehtumaan... yäääääk.

Jokos Tuulilla alkaa olla kaikki hankinnat tehtynä??? Tammikuu tulee kyllä aikaisemmin kuin arvaammekaan. Ja sitä ennen on Ompulla jännät paikat. Mutta nyt saamme kyllä kympillä jännätä Kaprista.... Eikös tosiaan supparit härnäile??

Tehiksellä ilmeisesti perhe-elämä rullaa omalla painollaan, ainakaan et ollu isommin kommentoinu... Eikös koululaiset olleet koulussa kuulleet tapauksesta?? ilmeisesti eilen kouluilla oli asiaa käsitelty luokissa ja päivänavauksissa.

Eilen jäi ihan täysin kesken tuo juttu, kun ovella kolkutteli kaupustelijat ja sitten heräs tyttökin. Enkä nytkään ehdi kauheasti. Jospas päivällä ehtisin oikein oikeasti kirjottelemaan... Toiveajattelua?

Juu, Senora, ihme kyllä, lapset eivät silloin tapahtumapäivänä olleet kuulleet missään mitään. Aika hyvin, koska oli vielä harrastuksia illalla. Ja itsekin halusin kertoa vasta sitten, kun oli tiedossa tarkemmin, mitä todella oli tapahtunut. Eilen olivat kyllä koulussa käsitelleet ja käsittely jatkui myös kotona.

Kapris muistaa ilmottautua, jollei ole lähtenyt hommiin!

Mukavaa perjantaipäivää kaikille! Täällä kyllä ainakin melkoisen synkkä. Vettä tulee taivaan täydeltä...

Tehis

Onnittelut Antzille ihanista ultranäkymistä vaikka ujohko tyttö tulossa kun peitteli kasvojaan ;))
Ihanaa kun kaikki kunnossa!

Ja pikku2 ystävällä surua... todella kauheaa. Voimia sinne.

Mullakin tekee mieli tonnikalaa! Onneksi on sitä kaapissa ja paljon.
Yks herkku on tehdä tonnikalavoileipiä, nam :) ja tripla juusto päälle, tietty!
Miten omppu olet voinut välttyä tonnikalan maistamiselta???
Aika hassu olet, kun muuten kalaa syöt :)
ja ei me nyt ihan vieressä hyvinkään sairaalaa asuta, kun matkaa on 30km... muuten voitaiskin piipahtaa viihdyttämässä teitä - heh!

Niksulle tosiaan mukavia hetkiä viikonloppuun ;))
ottakaa ilo irti toisistanne!

Ja katzu selvinnyt kunnialla kurssista, hyvä hyvä!
On niin totta, että näinä sateisina päivinä väsyttää paljon enempi. tulis nyt se talvi ja lunta!! olis niin kaunista ja valosampaa ja kivempaa... taitaa kyllä olla turha toive täällä etelässä vielä pitkään aikaan =/

Niin senora, en ois IKINÄ itse uskonut, että kun näillä viikoilla ollaan, niin voisin nauttia olosta näin!
tai nyt kun vihdoin on kivutonta ja turvallisilla vesillä oltu jo aika pitkään (paitsi onhan nyt nää yliaikais-peikot mitkä vois kaivertaa mieltä, mutta en enää jaksa pohtia niitä) niin nyt on vaan niin ihana nauttia tästä raskaudesta :)
Ja tytön kanssa ollaan vietetty todella ihania päiviä/viikkoja, että on NIIN suru puserossa, kun tietää, että kohta tulee vähän katkosta siihen.
tai suuri muutos ainakin, mikä toivottavasti on positiivinen uuden perheenjäsenen seurassa, mutta jotenkin olen niin kasvanut tyttöön kiinni, että rupean itkemään - taas - kun ajattelen, että joudun jäämään sairaalaan ilman häntä...
Ja kyllä tätä kakkosta on haaveiltu reilusti yli vuosi (mikä tosin on suhteellisen pieni aika) niin kyllä sen viikon voi vielä odottaa.
tai ensi pe viimeistään käynnistävät... :))) IIIKS!!!
Mutta varmana tilanne olisi täysin eri, jos olisin yksin kotona tylsistymässä ja selkä ja kaikki paikat niin kipeitä, ettei voisi liikkua kunnolla.

mutta heissuli vei vaan kaikille ja tulkaahan jazz, bm, ninni, kirppu ja muut jo synnyttäneet tosiaan kertomaan kuulumisia!

kapris 41+1...

Senora, Tehis vois pitää meille semmosen vauvan hoidon perusteet kurssin, eikös ;) Ihan hyvin olet voinut jo tuntea ekat liikkeet. Me oltiin siellä reissussa, kun mä olin noilla viikoilla eli siellä oli niin paljon sitä muuta ohjelmaa, etten kyllä mitään vielä tuntenut silloin. Mutta ennen rakenneultraa tunsin ja mulla oli rakenneultra rv 19. Paljon sulla on viikkoja, kun menet rakenneultraan?

Ei taida olla vielä kaikki hankinnat tehtynä. Joku päivä luin tammikuisten ketjua ja siellä keskustelivat juuri hankinnoista - meiltä ei kyllä löydy kuin murto-osa noista tavaraoista, jotka jotkut olivat hankkineet. Mutta mä lohduttaudun sillä, että onhan mulla koko joulukuu aikaa :) Ja mä olen kyllä vähän semmonen, että sitten, kun jotain päätän, niin siinä ei montaa tuntia nokka tuhise, kun kaikki on ostettuna. Ja kun on oma auto ja täällä pääsee suhaseen pikaisesti noihin "ostosparatiiseihin", niin ei siinä oikeasti kauaa mene. Ja lisäksi mulla on tässä vähän semmoinen "filosofia", että varsinkin, kun on ekaa kertaa tässä tilanteessa, niin oikeasti ei voi tietää mikä itsestä ja vauvasta tuntuu hyvältä/tarpeelliselta. Eli en osta kantoliinaa, rintareppua, sitteriä, mobilea ym. ennen kuin huomaan ne tarpeellisiksi. Uskon ja toivon, että pääsen käymään kaupassa vielä vauvan synnyttyäkin ;)

Tuuli

Perjantaita!

Kapris, juu jotenkin vaan tuo tonnikala ei ole ikinä houkutellut, päinvastoin, jo hajukin on luotaantyöntävä.. niin ja kun sanoin, että asut lähellä sairaalaa, niin tarkoitin, että lähimpänä me varmaan toisistamme asutaan, tai siis sä olet mulle "läheisin" :) Mut hei, kiva kuulla, että sun vointi on erinomainen!

Antzille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Ja vettäkin hyvät määrät, varmasti helpotti mieltä!

Mullakin on vielä hankintoja tekemättä, mm. uus hoitolaukku, edellinen on rikki, ja sit hoitoalusta, edellinen oli lainattu versio. Mut ilman noitakin pärjää kyllä, jos kiire tulee. Tutit on ostamatta ja tuttipullot keittämättä (voi ei, sitä hommaa en ole kyllä kaivannut YHTÄÄN!). Pinnasängynkin vois kohta kaivaa autotallin nurkasta pölyttymästä ja pistää kasaan, on siis ihan päreinä. Mutta siitäkin ukko selviää kyllä itekseen, jos hätä tulee.

Kurja tapaus tuo, mitä Pikku2 kerroit.. kyllä elämä on julmaa aina välillä. Voimia ja jaksamista kaikille, joita tapaus koskettaa.

Täällä on jo leikitty joulupukkileikkiä ja väritelty värityskirjaa, vaikka vast ysiltä herättiinkin. Oon yrittäny tasasin väliajoin hellitellä poikaa ja sanonut, että muistathan sitten, että kun vauva tulee, niin äiti rakastaa vauvaa, mutta äiti rakastaa sinuakin edelleen ihan yhtä paljon, vaikka joskus saattaisi tuntua, että äiti ei huomaa.. Eli Kapris, samaistun ihan täysin sun ajatusmaailmaan tässäkin.

Kohta pitäis alkaa valmistautumaan sinne siunaustilaisuuteen, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kelikin on kyllä just tyypillinen hautajaiskeli..

Leppoisaa perjantain jatkoa kaikille,
Omppu ja Toivo 35+2