EX-KERMIT 18 vko 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi noita Katzun oksuja... Eipä noista itsekkää vielä oo päässy eroon... Aamulla vetelin riisipuuroa ja mustikka-mansikkasoppaa aamupalaksi... Osa piti käydä puklaamassa. Pääosa kuitenkin jäi ravinnoksi... Taitaa olla jotain italialaista verta Ihimeessä, kun pitsa lasagne ja riisi uppoaa...
Täytyykin käydä lukemassa Tuulin Tiitin nimisuunnitelmat.
safiirilta tulikin viestiä taas...

Kaikki ok. seuraava käynti muutaman viikon päästä. Toivotteli mulle (!) mukavaa neuvolakäyntiä, jännittää saavatko äänet kuulumaan. Aikovat laittaa kotiin jossain vaiheessa netin. Kännyn netistä ei oo mihinkää. Menee hankalaksi, kun ei pääse elleihin usein. terveisiä tosiaan kaikille!

pari tuntia vielä............. Muutaman kerran oon jo tarkistanu kellon, että se varmasti käy.... :)

Korjasinpa tässä joutessani kopiokoneen. Nielaisi sinne paperialustan taakse paperin.

Pari päivää oon ollu töissä neulepaita päällä... Kai tää on niin jäyhä vaate, ettei toi mun röllykkämaha normalista erotu.

Inhottava sade... Loskaa alle sentti, nyt kun tulis pakkanen, niin tulispa makiat kelit :)

Niksulla samaan aikaan lääkäri kuin mulla neuvola... Taijetaan olla vaan vähä eri rakennuksissa :) Toivottavasti viisas lääkäri antaa saikkua ja sijainen saa sitte häärätä parhaan ammattitaitonsa mukaan.

Plääh jotenkin tylsää, työtkään ei innosta... missäs kaikki on? Ai niin hoitaa varmaan vauvojaan/tai nauttii äippälomasta ;) Me täällä Senoran kanssa kituutetaan...Eikös se Kapriskaan ole käynyt tänään? Tiiti melsaa mahassa niin kovin, että tulee varmaan kohta läpi. Mikähän puuska silläkin oikein on? Mä en osaa ollenkaan enää sanoa, miten päin se on, kun joka puolella tuntuu. Ehkäpä pyörii siellä ympyrää... Josko siitä tuleekin ratapyöräilijä eikä kroolari ;)

Tuuli

Pikainen yksikätinen pyörähdys täältäkin...

Eilen unohdin Jazzille vastata tuohon vatsanpuru-&ruoka-ainekyssäriin.
Eikös se perussääntö ole, että ne mitkä itsellekin aiheuttaa ilmavaivoja tekee sitä myös vauvalle. Herneet, maissit, sipulit, omenat jne. Ja voimakkaat mausteet on kans pahoja.

Äh, hankalaa. Pitää viedä typy nukkumaan...

Tehis

kerkesin vielä senoraa tsemittämään!!
Ei pitkään enää aikaa kun kuuluu * tumtumtum * :))

voi vinde tota ninnin nimi-juttua.. mutta tosiaan, voihan nimet olla kovinkin samanlaisia serkusten kesken!!! tai eihän ole "kuin" pikkuserkkuja!
Meilläkin on on 3 ihan samanlaista nimeä serkuilla eikä ole ikinä tuntunut oudolta...
tai niissä myös yhden kirjaimen heitto.

niksulle myös lääkäri-tsempit. Tai sulla ei vissiin kauheesti jännättävää ole :) mutta pyydä nyt kunnon saikku vaan!

Ai Tuulin masussa velloo... :)) Nauti vaan vaikka vähän kylkiluut poksuis - heh!

täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa ja meinaa mennä hermo. Meinaan ne eiliset tuntumukset oli jo niin monta tuntia kestäviä ja voimistu ihan kunnon suppareiksi, että meinasin jo äidille laittaa viestiä, jotta saavat tytön yöseuraksi heille... mutta mutta, kun nukkumaan menin, niin kävin kuin tehikselle, kirpulle ja jazzille monta kertaa, eli loppuivat kuin seinään.
ja mä kun olin ihan aikuisten oikeesti varautunut siihen, että käynnistetään, enkä ole odottanut mitään tapahtuvan ennen sitä, mut nyt tää eilinen sai mut ihan malttamattomaksi ja kärttyisäksi ja tutkailen itteeni varmaan enempi kuin ovista bongaillessa tai niitä raskausoireita ettiessä... =///
No, kohta menen saunaan ja heitän löylyä niin, että laihdun pari kiloa hikoillessa ja sitten kunhan mies tulee, niin kyllä romantisoidaan ja pitkään.
vaikka ei varmaan hirveen mukavalta tunnu, mutta käsken paukuttaa kunnolla =/ mrr!!!

Vihainen kapris vetäytyy taas omiin hommeleihinsa...

viikkoja joku 100

Kaprikselle rutkasti tsemppiä ja pitkää pinnaa! Hihittelen täällä itsekseni sun jutulle, kirjoitit niin hauskasti tuntemuksistasi että osasin oikein kuvitella sinut puhisemassa siellä kotosalla. =)

Tehikselle kiitokset mahanpurukyselyn vastaamiseen. Täytyy ruveta syynäämään tarkkaan mitä sitä suuhunsa pistää. Toivotaan että huomisesta vyöhisterapiakäynnistä olisi apua.

Senoralle ja Niksulle tsemitystä nla- ja lekurikäynteihin!

Nyt on taas kiidettävä. Mukavaa päivän jatkoa ja terkkuja kaikille teille!

Täällä ja yksi yksikätinen ilmoittautuu..

Meidän rinsenssa sai sunnuntaina nimekseen Siiri Lahja Elviira. Nimestä oli pientä kädenvääntöä, mutta sulassa sovussa seisottiin vierekkäin kun tyttö nimen sai.

Viime viikko oli siis aika kaoottinen. Meillä isäntä on nykyisin töissä 6-18 tai siis kotiin ilmestyy joskus kuuden jälkeen.. minä siinä yritin saada tätä meidän 96m2 kolmiota siistiksi, jotta kaikki 20 ihmistä mahtuis sisäpuolelle.. No ny se on takana päin ja hengissä selvittiin. Lauantai meni kakkuja tehden.. halusin itse tehdä kakut kun tykkään siitä touhusta..

Olen käynyt katsastamassa teidän kuulumisia useamman kerran viikossa.. mutta vastaaminen aina jää..

Täällä ollaan lähtöpainossa, mutta kymmenisen kiloa sais paino vielä pudota niin sitten olisin tyytyväinen.. oli tuota ylipainoa kun rupesin odottamaan..

Nyt taitaa neitokainen hermostua, joten on siirryttävä syöttöpuuhiin..

Toivottelen supistuksia niitä kaipaaville ja voimia vaippavuoren ja tissityksen keskelle jo vauvautuneille !!!

T. Pikku2 & Siiri

Äkkiä vielä täällä, kun kädet on kerrankin tyhjät. Mitä nyt vispipuuro hellalla kiehumassa...

Ihana toi Kapriksen kuvaus ja NIIN TUTTU :-) Mulla oli ihan sama homma. Ei mitään hoppua, mutta ne lupailevat supparit, ARGH. Ei muuta kun saunomista vaan ja kaikkea muuta kivaa. Tsemppiä! Toivottavasti et joudu nyt tuota viikkoa kestämään. Joka toinen yö... ;-)

Tsemppiä tosiaan Senoralle ja Niksulle!
Vai raviohjastajaa se Tuuli odottelee?

Ninni, mun mielestä kyllä tuo yhden kirjaimen ero ei haittaa tuossa tapauksessa. On kuitenkin kyse niin erilaisesta ja harvinaisesta nimestä tuossa teidän vaihtoehdossa, että mielestäni on täysin eri. Mutta mun mielipide ei varmaan kauheasti paina, kun päätöksiä teette :-D

Tuosta meitin neidistä pikasesti pari sanasta... Hän on tosiaan rauhallinen neitokainen, mutta osaa kyllä ottaa omansa :-) On todella läheisyysorientoitunut tapaus. Oli jo laitoksella aamusta aamuun kiinni mun kyljessä ja sama peli jatkuu täällä kotona. Ja kovasti viihtyy keskellä meteliä ja meininkiä. Omassa sängyssä yksinään ei viihdy ollenkaan. Päivisin nukkuu vaunuissa kodinhoitohuoneessa pesukoneen ja kuivausrummun huristessa vieressä. Ja öisin sitten tietysti minun kyljessä kiinni, kuten muutkin lapset ovat nukkuneet. Itse nukun yöt tosi hyvin, koska laitan vaan tissin vauvan suuhun ja jatkan unia. Näin meillä tosiaan kaikki on hoideltu tässä vaiheessa.

Nyt pitää mennä katsomaan sitä puuroa. Moikkelis kaikille!

Vilkutuksia Pikku2 ja Siiri!
Ihana nimi. Vähän täällä hihittelen tuolle nimelle... Tuttuja nimiä nimittäin :-) Meillä tuo kolmonen olisi ollut Elviira, jos olisi ollut tyttö. Ja tuo Lahja... SAATTAAPI olla käytössä meidänkin tulevassa nimessä.

Höh, kun en kerennyt Senoraa tsempittämään! Mutta hengessä mukana näin jälkikäteen :)

Oli nuo nettiyhteydet poikki, just kun olis ollut hetki aikaa lärpätellä. Poika ei nääs meinaa antaa mulle yhtään surffailuaikaa! Nyt lähti just mummolaan, niin saan hetken istua tässä.

Vähän kökkö olo, tätä lunssaa pukkaa päälle.. puol ysiin nukuttiin, ihanaa, sitte kauppareissu heitettiin ja muuten ei olla tehty juur mitään. Peruutin näöntarkastuksenki, oli meinaan aamulla silmä rähmässä niin en sit viittiny mennä. Ens maanantaina uus yritys. Samoiten peruuntui huominen ultrakontrolli, lääkäri on kipeenä :/ Kyllä otti päähän! No, maanantaina on sit sinnekin aika.

Ei ollut ystäväni pahoillaan, vaikka tyttö tulikin :) Ehkä kuitenkin pikemminkin päin vastoin, kun saa ostella nyt vaaleanpunaista. Tänään taas soittelin ja hyvin siellä kuului kaikki olevan. Huomenna päässevät kotiutumaan. Niin, siitä poikaennusteen varmuudesta. Ite en kyllä uskonut täysillä poikaan, koska saivat sen ennusteen niin varhaisilla viikoilla (ennen np -ultraa jo). Asuivat sillon vielä Saksassa ja mukamas varmana oli ultraaja sanonut, että poika. Eihän tuossa vaiheessa voi vielä sanoa! No, mut ite kumminkin sit elelivät sen mukaan, että poika se on - ei sitä varmaan täällä Suomessa enää ultrassa näkynyt, jalkoväliä. Mutta, meillä oli kyllä niin selkeesti pallit ja heppi esillä, että jos ne pimpsaksi muuttuu niin....ihme on!

Ihanaa olis mennä tyttöä katsomaan, mutta päätettiin, että käydään sitten heillä kotona, jahka tästä flunssasta toivun. Voi kun sais jo oman nyyttinsä syliin!!

Hih, ihmekös tuo, ettei Lahja viihdy hiljaisuudessa! Mikäli oikein muistan, oli äitinsä koko ajan menossa ja tekemässä jotain odotusaikana.. ;D

Pikku2:n Siirille onnittelut nimestä! Ja ristiäiset saitte vietettyä sulassa sovussa nimierimielisyyksistä huolimatta, hyvä :). Mä en ole ihan varma, että onko mun mies sisäistänyt tulokkaan tulevan nimen, vai onko pitänyt vitsinä.. kummeista juteltiin tossa joku päivä sitten, eikä oikein päästy puusta pidemmälle. Pari hänen ehdottamaansa ovat tammikuusta eteenpäin reissussa, että ei olis kyllä kiva poissaolevia pyytää kummeiksi..

Jazzin poitsulle vyöhisterapia-avun toivotukset, toivottavasti auttaa masuun. Meillä pojalla sillon autto kaikista parhaiten ne Disflatyl -tipat. Tuli mieleen, kun Kapriskos se oli, joka kirjoitti yks päivä, että rangaistukseksi Jekovittiä, niin meidän poika otti niitä innolla! Olis halunnut monet päivässä. Mikähän dena siitäkin tulee, kun tollanen lasinpesunesteen makuinen (en ole kyl maistanut sitä) maistuu...mut oikeesti, on se Jekovit kyl niin järkyn makusta.

Harjoitussuppareita on alkanut viime päivinä olemaan ihan kiitettävästi, toivottavasti nopeuttaisivat sit itse toimitusta. Mut aika laimeita ja lyhytkestoisia nää enimmäkseen ovat, ja tuntuvat vaan etupuolella. Ainakin ekassa synnytyksessä oikeet supparit tuntui selässä ja sykki niskaan asti.

Niksulle pikaista paranemista, ei tää kivaa kyl oo. Ja just kun olin edellisestä flunssasta toipunut lähes täydellisesti! No, mut tää tarttu pojalta, sillä on ollu jo toista viikkoa räkis ja vielä jatkuu..

Tällaisia tunnelmia näin ekana äitiyslomapäivänä :) Kyllä tää ihanuus Tuuli sullekin koittaa ihan tuossa tuokiossa! Ja muillekin aikanaan.

Ja nyt nakkikastikkeen tekoon, moro! Ja Kaprikselle nyt niitä kunnon suppareita ja sassiin!!
Omppu ja Toivo 34+6

Pikku2:n Siirille täältäkin nimionnittelut, ihqu nimi tytsyllä, erimielisyyksistä huolimatta.. =)

Jepu, sairaslomalla loppuviikko. Aivan kuten ounastelinkin, poskiontelotulehdus (ja nyt särkee sit korvaa..) johon tohtori ei suostunut kuuria kirjoittamaan. Tuumasi että tule sitten perjantaina takaisin jos olet vielä kipeänä niin mietitään sitten uudelleen... Ok. Sijainenhan oli tietty TOSI iloinen että jään kotiin sairastaan, ei sit ilmeisesti ammattitaito olekaan ihan niiiin vankalla pohjalla... Noo, eipä ole mun migreeni. Tietää sitten omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja toivottavasti oppii niistä.

Mulla olis neuvola torstaina, silloin pitäisi saada ne sokerirasituksen tulokset ja aika seuraavaan ultraan. Pitää koittaa saada se ultra-aika vielä tälle kuulle, niin pääsisi mieskin mukaan. Ensi kuun alussa aloittaa työt uudessa paikassa ja sitten ei olekaan päivisin vapaana tulemaan joka paikkaan mukana. Työ on siis toisella paikkakunnalla.

Josko se Kapris sitten kuitenkin pääsisi ihan pian tositoimiin. Voin vaan kuvitella kuinka rasittavaa on moinen "nypytys"... =/ Koita jaksella!

Kuinkas Senoran neuvolakäynti meni? Pitänee aamulla heti ensi töiksi tulla kurkistamaan kuulumiset.. =)

Mua kanssa vähän nauratti tuo Lahjan "hiljaisuuskammo"... Onko tosiaan mikään ihme, kun sisaruksia on enemmän ja vähemmän ja mamma taisi aika sujuvasti rientää paikasta toiseen ihan viime metreille saakka.. =)

Äsh, pakko mennä pötköttämään. Jatkuva pieni köhiminen on alkanut aiheuttaa pikkuisia, mutta ei-kivoja suppareita. Jatkamme sitten aamusella harjoituksia.

Illanjatkoa!

Niksu 27+

Kiitokset kaikille tsempittäneille! Terveiset neuvolasta. Terkka sai kuin saikin sykkeen kuulumaan - 150 jumputti. Jess. Jotain realistista siis tässä odotuksessa. Kun vielä ne liikkeet alkais tuntumaan. Muuten painoa on tullu kuukaudessa 400g. Eikä ois tarvis tullakkaa sen enempää. Verikokeiden tulokset oli tullu ja kaikki negaa. Pissatestikin oli flooraton, ja eilinen testi, mitä sitten lie liuskalla tutkaillutkaan, oli miinusta. Aika tyhmää, ei kertonu, merkkaili vaan miinuksia äippäkorttiin. Oisko ollu proteiini ja jotai ... Täytyy joskus googlettaa. verenpaine oli taas ekalla kertaa koholla, mutta laski sitten. Hemoglobiininin oli laskenu, ei ollu enää kuin 136. Nyyh... Mutta ekalla neuvolakeikalla se oli yli 140, en ny enää muista tarkkaan. Koko keikka oli vartissa ohi.
Ajelin kotiin ja kerroin miehelle että syke oli 150. Mies vaan kysyi, SULLAKO?? Siis täh... ! Mä kerroin että eiku tuolla asukkaalla... Ai jaa... Että näin hyvin meillä mies sitten on odotuksessa mukana, vaikka tiesi että mulla on neuvola-aika.

Voi vitsit tuota Niksun tautia... Yritähän potea ja levätä, auttaisko lämmin juotava. Ja anna sijaisen hoitaa hommat!

Mitenkäs Kapriksen saunomiset ja petipuuhat meni?? Olikos toivottavia tuloksia??

Onnittelut Pikku2:n Siiri-neidille nimen saannista! Ihana nimi! Aika hyvin oot saanu pudotettua raskauskilot. ja toivotaan että ne loputkin ylimääräiset lähtevät imetyksen mukana pois. Pitää vaan sitten muistaa terveellinen ruokavalio, kun lopettaa imetyksen, etteivät kilot tule korkojen kanssa takaisin :)

Omppu - ei haittaa vaikket kerennytkään tsempittämään ennen neuvolaa... Otan ne nyt vastaan - kiitos. Ja onnittelut vielä äippäloman alkamisesta. Harmi, että se alkoi sitten silmän rähmimisellä ja nettiyhteyden pätkimisellä. Onneksi kuitenkin lopulta toimi nettikin. Toisaalta harmillinen tuo sun tuttavapariskunnan vauvelin sukupuolen muuttuminen odotetusta. Mutta eivätkö sitten olleet täällä Suomessa kyselleet uudelleen?? Eikös se kuitenki oo pääasia että on vaatetta päällä, vaikka olisikin vaaleanpunaista pojalla?? Tuskin kaveri siitä mitään traumoja saa. Kunhan vaan ei paljon oteta kuvia muistoksi 'vääränvärisissä' vaatteissa. Hmm ja harjoitussuppareita. No kai niitä voi vähitellen tulla, kunhan ei vielä liikaa. Koitahan parannella ittes kuntoon!
Tehiksen Lahja-neiti sitten nukkua possottaa vaikka seinät kaatuis ympäriltä. On jo masussa tottunu että ympärillä on hälinää enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
Tuli säpinää.. jatkan myöhemmin - Mutta johan tässä novellia tulikin.

Pikaisesti jälleen huomenet täältä!

Senoralle onnittelut onnistuneesta neuvolareissusta! On se ihanaa tuo sydänäänten kuuleminen. Varsinkin ne ensimmäiset kerrat, sitten siihen jo vähän tottuu :-)

Ja Ompulle kovasti ihanaa äippäloman alkua! Viimeksi toivottelin vain hyvää vimppaa työpäivää.

Niksulle pikaista paranemista! Inhottava tauti tuo poskiontelotulehdus.
Mulla oli muuten poikkeuksellinen raskaus, kun ei ollut yhtään korva- eikä poskiontelotulehdusta. Kaikissa muissa on ollu.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!
Meillä iskällä toiseksi vimppa isyyslomapäivä. Oikeastaan vähän jo odotan, että saan ruveta hakemaan omaa rytmiä tähän arkeen ;-) Vaikka ihanaa tuo apu onkin...

Tehis

Huomenia! Kiva, kun vauvautuneet ja äitiyslomalaisetkin ovat käyneet kirjoittelemassa, ettei mene ihan mun ja Senoran kaksinpuheluksi ;) Pikku2:lle terkkuja ja Siiri Lahja Elviiralle onnittelut kauniista ja sointuvasta nimestä. Kyllä tytölle olisi jotenkin niin paljon helpompi keksiä kaunis nimi...

Voihan harmi tuota Niksun poskiontelotulehdusta ja Ompun flunssaa. Toivottavasti paranette pian! Lepäilkää nyt! Ei pitäisi kirjoittaa näin - kun sit kumminkin heti iskee joku flunssa - mutta mä en ole eläissäni ollut näin terve kuin tämän raskauden aikana! Mulla on yleensä aina syysflunssa ja ajattelin, että kyllä se muhunkin iskee, kun mieskin oli kovassa flunssassa tässä taannoin. Mutta ei vaan tullut mitään. Ompun kanssa olen vähän samoilla linjoilla, että olisi ihme, jos meidän tiiti olisikin loppujen lopuksi tyttö. Niin varma se lääkäri on ollut jo kaksi kertaa ja antanut kuvankin kriittisistä paikoista :)

Senoran kanssa tekstailtiinkin illalla. Hyvä, että kaikki oli neuvolassa hyvin. Kokeilitteko vielä dobleria? Mä todella toivon, ettei tulisi raviohjastajaa...vaikka luulen, että mies jo innolla odottaa sitä päivää, kun saa lähteä tiitin kanssa raveja katsomaan. Ja on meillä kotonakin joku tv-kanava, josta tulee päivän ravit suorana lähetyksenä. Mies suunnitteli jo, kuinka katselevat sitten tiitin kanssa yhdessä raveja niinä iltoina, kun minä käyn jumpassa ;)Opettaa toisen sohvaperunaksi heti pienestä pitäen, että saa sitten tuleva tyttöystävä/vaimo manata...

Miten Kapriksen hermot jaksaa tänään? Mietiskelin viime yönä tuota, kuinka mielenkiintoinen projekti tuo raskauteen "kypsyminen" ja synnytyksen käynnistymisen odottaminen on. Aluksi minusta tuntui, että ihan sama kuinka kauan tätä kestää, kun kaikki on helppoa ja ihanaa. Mutta nyt näillä viikoilla alan huomata itsestäni jo sitä, ettei kaikki olekaan niin helppoa...juuri tuo, kun yöllä ei löydä sopivaa asentoa ja pyörii ja maha painaa ja sit, kun löytää jonkun asennon niin eikö maha-asukki alakin takomalla ilmoittamaan tyytymättömyytensä ko. asentoon. Ja sit taas pyörit ja mies huokaa, että mitä pyörit jne. Silloin tulee väistämättä mieleen, että kuinkahan kauan tätä vielä kestää ;) Ja sit toinen asia on se (mistä jo aiemmin kirjoitinkin), että yhä enemmän sitä haluaisi nähdä, millainen tuo asukki on.

Jeps jatketaas taas töitä. Terkkuja kaikille! Ei ole tosiaan Kirpusta kuulunut eikä Mervistäkään. Entäs Antzin ultrakuulumiset?

Tuuli

Ei sit kokeiltu sitä doppleria... Mies tuli 8:n jälkeen kotiin ja siinä syötiin ja mies jäi vielä alakertaan tupakoimaan ja pelaamaan tietsikalla shakkia, kun mä hipsin 9:ltä yläkertaa. Yritin makoilla ja kuulostalla - ei mitää. Kattelin pakoa mutta matti vei voiton, mieskin siinä kömpi nukkumaan. Käänsi sitten potkupallolle, kun näki etten mä pysy hereillä.
Tulkoon tiitistä sitten ratapyöräilijä tai luistelija??! Meillä taitaa tulla kyllä ravi-ihminen. Taitaa kulkea ravikeikat mukana, ihan siitä kun kynnelle kykenee... Pienestä opetetaan lähtemään mukaan ja viihtymään raveissa. (saa kai sitä suunnitella) Naapurissa kyllä emäntä sanoi tässä muutama vuosi sitten, ettei kulje miehen mukana raveissa, kun lapsi on niin pieni... olikohan 4v tai jotain. Jos siinä iässä isä lähtee hevosten kanssa (tai ilman) raveihin, niin ei kyllä poikakaan opi kulkemaan. Alta kouluikäisiä ja koululaisiakin meillä on joskus ollu raveissa mukana ja hyvin ovat viihtyneet. Tiijä sitten olivatko vieraskoreita. :)
Tehikselläkin alkaa sitten oma elämä, kun mies lähtee töihin... Nauti nyt näistä viimeisistä isyyslomapäivistä täysillä...
Missäs Katzu on kun ei oo vielä tänään ilmoittautunut. Sanna käy tasaiseen harvakseltaan.

Heipä hei!

kaprikselle jaksuja! Ei varmaa kauheasti lohduta, mutta ainakin voit ajatelle ettei voi mennä enää kauaa että teillä on se oma käärö! :)

Senoralle onnittelut hyvistä sykkeistä ja muutenkin hyvistä neuvolakuulumisista. :) Sullakin nuo viikot vierii!

Pikku2:n neiti saanut ihanan nimen. :) Onnea Siirille nimen saannista!

Niksulle toivottelen paranemisia ja Ompulle onnea äippäloman alkamisesta!

Voi että mulla on jotenkin sekavat fiilikset. Kun olen tietty odottanut tätä vauvaa pitkään ja hartaasti, mutta en jotenkin millään pysty nauttimaan raskaudesta! Pelottaa ja jännittää koko ajan meneekö kaikki hyvin ja sitten kun on tuo iskias/alaselkä/häpyluu/nivuset = koko alavartalo niin kauhean kipeä, että liikkuminen sattuu ihan sairaasti. Sängyssä on vaikea jo nyt löytää asentoa missä mahaa ei sattuisi jne. Ihan normaaliahan tuo on loppuvaiheessa, mutta pelottaa et mitähän se sitten on kun on nyt tämä "seesteinen ja oireeton" vaihe jo tällaista!

Kaiken kärsin kunnialla ja oi että miten odotan, että saataisiin vauva jo syliin! Ja tietty nytkin on ihanaa silitellä masua ja jutella pikkuiselle ja tunnustella potkuja ym. Eli ei pelkkää kärsimystä kuitenkaan. :) Jotenkin ajattelin vaan, että kun raskaaksi joskus tulen, olen onnellinen kaikista oireista mitä on enkä valita. Periaatteessa näin onkin: mitäpä en vauvan eteen kärsisi, mutta en kyllä ihan niin hehku ja nauti kun oletin.

Tähän oloon vaikuttaa tietty aika paljon tää stressaava elämäntilanne joka vetää mielen mustaksi. Toisin kun silloin pari kk sitten ehkä annoin ymmärtää, koiraamme ei vielä lopetettu vaan kullalle etsittiin uutta kotia. No ei ole löytynyt ja 19.pv sitten joudutaan rakkaamme lopettamaan jos ei sitä ennen kotia löydy. :( Rahat on edelleen tiukalla ja asunto ei ole mennyt kaupaksi. Miehen porukat tosiaan lupasi tukea, mutta on se vaan niin ahdistavaa aikuisena elää anopin rahoilla!!! Ihan kamalaa! Lisäksi miehen veli on taas ihan hunnigolla ja sen vuoksi anoppi ravaa täällä koko ajan. Olen ihan painekattila koko ajan, räjähtelen ja saan kaameita raivareita n.5 kertaa päivässä. Sanoinkin miehelle, että jos kerran anoppi ravaa täällä miehen veljen takia niin saisi sitten luvan asua sen luona! Tosi kivaa kun kuukaudesta anoppi on täällä ihan yötä 2vk ja sitten vielä vk niin, että tulee välillä käymään tms. Ja hänhän siis vain ILMOITTAA että tulee, ei suinkaan kysy käykö. AAAARRRRRGGGH! Taas verenpaineet nousee kun ajattelenkin... Eilen he lähtivät (olivat vk, josta yötä vain 2pv mutta kävivät joka päivä) ja tulevat taas maanantaina! Että jesh....

Oho, tulipa valitusvirsi! Piti vaan päästä purkamaan... Tuntuu kun ei olisi omaa kotia ollenkaan kun joku on koko ajan nurkissa. Ja tilanteesta tekee pahan juuri se, että meidän on pakko tässä tilanteessa ottaa heidän "almunsa" jotta pärjätään ja kun niin tekee, on paha sanoa että ei voi tulla käymään tms.

No mutta, Tuuli jo kyselikin meidän 4D-ultrasta. Se on huomenna iltapäivällä, tosin kerkeän tulla raportoimaan vasta illalla myöhempään. Toivottavasti kaikki olisi ok, mulla on se lapsivesipelko ollut aika voimakas. :(

Antzi rv 23

Senoralle onnittelut hyvästä neuvolakäynnistä ja Antzille jaksuja raskaaseen aikaan. Toivotaan että teidän koiruudelle löytyy uusi ja hyvä koti pian! Tsemppiä myös 4d-ultraan, vaikkakin kaikki on varmasti ihan hyvin. =) Ompulle pikaista paranemista ja hyvää mammalomaa (jos en ole niitä vielä toivottanut) ja muillekin vilkutuksia!!!

Mä oon nyt koittanut hissunkissun laitella meidän papereita vähän jonkinmoiseen järjestykseen, etsinyt kaikki mahdolliset kuitit jotta sain haettua korvauksia lapsen vakuutuksesta vuoden aikana kertyneistä lääke- ja lääkärikuluista jne. Mua oikein sapettaa kun en varmaan edes tule niin kipeäksi että osaisin vaan maata hiljaa paikallani. Oon nyt hautonut lämpimällä poskipäitä, juonut varmaan kolme litraa viinimarjamehua ja ajatellut hyviä ajatuksia, joten mun on pakko olla näillä kotikonsteilla kunnossa viikonloppuna. En aio missata tätä saumaa päästä romantisoimaan isännän kanssa rauhassa pitkän kaavan kautta... =) Hommasin vallan uudet pitsihepeneet ja kaikki, joten tää lentsu ei tod. mua kaada... Ainiin, enkä oo korvaani lotkauttanu työasioille, tulin tulokseen ettei mua oikeasti edes kiinnosta miten ne hommat hoituu siellä. Hyvä minä!

Taidan kuitenkin nyt oikaista köllöttämään hetkeksi, alkaa jostain syystä väsy painaa armottomasti.. =) Leppoisaa päivänjatkoa kaikille!

Hetken hiljaisuus..

Molemmat lapsukaiset koisaa tuolla meidän isossa sängyssä.. aika söpö näky. Yhdessä kerhossa käyty koko porukalla ja ruoka syöty.. esikoiselle vähän unta palloon ja sitten yhdeksi toiseen kerhoon. Me lähdetään Siirin kanssa sillä välin kutomaan..

Nimiasiasta.. Ei meillä nyt mitään käsirysyä siitä ollut. Itse olisin halunnut Helmi Elviira, mutta isännän ystävä ehti ristiä oman tyttärensä Helmiksi kesällä.. No, minulle olis kelvannut Lahja Elviira, mutta mies oli sitä mieltä ettei tytölle voi antaa nimeä Lahja.. ei kuulemma suostu, että hänen tyttärestään tulee "kiertopalkinto".. ; )
Niinpä oli keksittävä tytölle etunimi joka miellytti molempia..

Kiloista.. Hyvä Senora, että muistutit tuosta kilojen palautumisesta ja onnittelut sydänäänistä.. Esikoisesta jäi myös kaikki raskauskilot sairaalaan, mutta vuoden päästä synnytyksestä painoin jo enemmän kuin parhaimmillaan raskausaikana.. Nyt menee suklaata ihan kiitettävästi, mutta olen kyllä vakaasti päättänyt, että tämä paino ei lähde tästä enää nousemaan.. Onhan se itselläkin mukavampi olla ja taipuu paremmin hoitamaan lapsia..

Täällä odotellaan pissanäytteen tuloksia.. taitaa olla virtsatietulehdus. : (
Ei vaivaa, mutta pieni aavistus on. Inhottaa jos täytyy antibioottikuurille käydä.. silloin ei voi luovuttaa äidinmaito.. Olen litran per viikko vauhdilla kuskannut maitoa sairaalaan.. (Eihän se paljoa ole, mutta hyvin on kelvannut)

Siiri on kasvanut hyvin.. Pituutta oli viime viikolla 52cm ja painoa 3750g (Lähtö: 48cm ja 2750g)

Täällä olen ahertanut muutaman päivän valokuvien kimpussa. Kerkesin ennen ristiäisiä tilata 601 kpl valokuvia.. niitä olen sitten lajitellut mummoille ja kummeille.. Tänään otettiin ensimmäinen yritys joulukorttikuvista.. mutta on yritettävä iltapäivällä uudelleen.. On muuten mielenkiintoista puuhaa saada kaksi lasta samaan aikaan silmät auki jne. No, onhan tässä vielä aikaa..

Antzille jaksuja huomiseen..

Tehis: Vai on teillä mies ollut isyyslomalla.. Meillä odotellaan edelleen, että milloin mies pystyy isyysloman pitämään.. Meillähän mies oli kotona kolme kuukautta sairaslomalla ja lähti töihin 1.10. siis seuraavana päivänä kun Siiri syntyi.. Täällä on siis rytmiin päästy.. Naapurin emännän kanssa on pohdittu, että mikä kumma siinä on kun viikolla pärjää kahden lapsen kanssa oikein mainiosti.. Siis kerkeää tekemään normaalit kotihommat, ulkoilemaan, syömään, nukkumaan jopa päiväunet ja silti jää aikaa tehdä vielä jotain extraa(ikkunana pesu jne.).. mutta kun isäntä on viikonloppuna kotona ei meinaa itse keretä edes syömään saati sitten ulkoilemaan.. Onko kenelläkään muulla kokemusta moisesta..?

Päivänjatkoja..

Pikku2 & Siiri

Hui! Just luin maikkarilta että Tuusulan Jokelassa on koulussa ammuskeltu. :S Se on 100m päästä mun duunipaikasta. Ihan hullua, mä olen aina pitänyt sitä rauhallisena paikkana!

Ai Antzin ultra onkin vasta huomenna. Varmasti kaikki on hyvin, vaikka ymmärrän kyllä, että pelottaa. Se on kumminkin ihan normaalia näillä taustoilla. Tsemppiä sinne (myös anopin kestämiseen)!

Onpas Siirikin jo kasvanut kovin! Toivottavasti Pikku2 sinulla ei ole virtsatietulehdusta. Ja Niksukin siellä parantelee oloaan, että pääsee romanttisen viikonlopun viettoon... Meillä se on edessä reilun viikon päästä. Tosin mä en tunne itseäni enää yhtään seksikkääksi tämän mahani kanssa eikä siinä taida mitkään pitsitkään auttaa :) Mutta voishan sitä omaksi ja miehenkin piristykseksi jotain uutta ostaakin...jos vaan mikään mahtuu päälle ;)

Senoran puheissa noista kilojen palautumisesta oli kyllä paljon totta, kun ajattelen synnyttäneitä ystäviäkin. Moni on meinaa päässyt nopeasti takaisin normaalipainoon heti synnytyksen jälkeen, mutta jonkin ajan kuluttua niitä kiloja on sitten alkanutkin kerääntymään taas uudestaan. Enkä nyt tarkoita 1-2 kiloa vaan ihan useampia. Eli kyllä siinä saa tarkkana olla :)

Oletteko jo lukeneet netistä tai kuulleet radiosta, että Tuusulassa on ampumavälikohtaus koulussa? Aivan kamala juttu.

Tuuli

hei vaan..

mäkin parun täällä ihan vesiputouksena tosta Jokelan tilanteesta.
Iltasanomien mukaan 3 ois kuollut =(((
siellä on monta tutun tuttua koulussa ja vaikka en ole heitä moneen vuoteen nähnyt, niin on pelko persiissä, että heille jotain käynyt =(
Voi nyyh!!!!!!!!!

haleja kaikille ja suojelusenkeleitä! Niitä näemmä tarvii nykyään ihan kaikkialla...

Voi harmi noita Antzin särkyjä... jospas ne loppuis... (toivottavasti ei oo turha toivo) Toivotaan,että koiruudelle löytyy uusi koti. Onkos naapurit puheväleissä (tai siis ne keiden koiruuden kimppuun se kävi) ?? Harmi että asunto ei oo menny kaupaksi. Katselijoita on kuitenkin riittäny?? Tuohon vielä päälle päätteeksi ihana anoppi ja miehen veli!! GRR - *sympatiahalaus* Auttaisiko miehen veljen (langon) tilanteeseen mikään hoitolaitos? Vai onko ongelma sen tyyppinen? Tsempitykset huomiseen ultraan!!
Noita Antzin kipuiluja mietin, ja toivon että ei tulis samanlaisia itselle. Kun meinataan nimittäin sitten tammikuulla etelään, viikkoja olis silloin kasassa 27. Kai siellä jaksaa hieman liikkua??
Iltasanomissa (?) oli muuten juttua intialaisesta tytöstä jolla oli 4 kättä ja 4 jalkaa ja sisuskalujakin useampia. Ylimääräiset on nyt leikattu pois. Kaikenlaisia epämuodostumia sitä voikin olla.
Koitahan Niksu huilailla! Mutta hyvähän nuo kuititkin on järjestelllä, että saa korvausasiat kuntoon.
Toivottavasti Pikku2:lla ei sit oo virtsis... Olikohan se puolukka- vai karpalomehu joka auttais... Aika hyvinhän Siiri on kasvanu! Pitkää pinnaa joulukuvien ottamiseen! Siellä Siiri tonttupuvussa ... Ellei muu auta niin sitten täytyy ottaa yksittäiskuvat ja vähän kuvankäsittelyllä yhdistellä. :)
Toi Jokelan ampumisjuttu vaikuttaa tännekkin. Nimittäin yhden työkaverin sisko on Jokelan koululla opettajana! Ja kuulosti että useammallakin on tuttuja siinä koulussa. huh. Toivottavasti tilanne ratkeaisi pian.
Niksulla tulossa romantisointia pitkän kaavan mukaan ja Tuulillakin on sovittuna romantisointiviikonloppu... Mullakin ois haaveissa, että meidän sänky olis muutakin kuin nukkumista varten. Viime yönä oli kyllä aikas eroottissävytteinen uni... Tulipa van mieleen., pitääkin muistaa kertoa miehelle...

Näköjään yhtä kiireisenä näin "lomallakin"... nytkin pitäis olla ruokaa laittamassa, että ehdin sinne kokoukseen..

Ihanaa, Senora sai kuulla laukkaäänet! Se on kyllä aina yhtä ihana ääni..

Antzille tsempit huomiselle ja samalla sympatiahalit. Mä voin ihan suoraan sanoa, että en ole missään vaiheessa nauttinut odotusajasta (en ekassakaan raskaudessa). Mulle tää vaan on kaikkea muuta kuin luonnollinen olotila. En jaksais yhtään niitä neulanpistokipuja enkä muitakaan kipuja. Haluisin jo elää normaalia elämää, ottaa sen punaviinilasilliseni silloin, kun siltä tuntuu (no ei se nyt päällimmäisenä kuitenkaan ole mielessä =D) ja muutenkin, ettei tarvis koko ajan miettiä, että onko tällä ja tolla nyt jotain vaikutusta vauvaan ja onkohan nämä saakelin porkkanat nyt varmasti puhtaita ja sitä rataa. Mutta, kuten sanoit, kyllä tän kaiken kestää, kun tietää, mikä palkinto on tiedossa. Kurja tilanne sulla myöskin ton anoppis kanssa.. Mitä muuten miehesi tuumaa siitä, että äitinsä majailee teillä niin paljon? Jaksamista!

Kuulin tuosta ampumavälikohtauksesta naapurilta, mutta uutisia en oo vielä lukenut tai kuullut. Mut kaikenlaisia hulluja sitä onkin! Siis ihan hirveetä, nyt kun oikein loppuun asti ajattelen asiaa, että henkiä lähtenyt!

Ei hitot, pakko lähtee tota ruokaa käristämään. Huomenna onkin sit neuvola, tosin eipä siellä taas mitään ihmeempiä tapahtune. Meinasin ottaa pojan mukaan, mitähän siitä tulee.. hih, tuli mieleen Jazzin käynti ja pissanäytteet.. :)

Ja Niksu muistaa sitten lepäillä ittensä kuntoon, että pääsee pitsihepeneet oikeuksiinsa viikonloppuna ;)

Niin joo, kun ei se kaverin vaavi ollut kai sit näyttänyt jalkoväliään enää täällä Suomessa.. Olivat vaan sit luottaneet siihen poikapuheeseen. Eilenkin sanoi, kun soiteltiin, että ei sitä meinaa itekään uskoa.. sit kun vaippaa vaihtaa niin toteaa vaan, että juu-u, jotain puuttuu :)

Omppu ja Toivo 35+0.