Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Tiipula: kaunis nimi :)

Minä varasin just ultraan ajan. 8. elokuuta olisi aika (rv 11). En usko, että jaksan odottaa sinne asti. Taitaa kohta lähteä soittoa yksityiselle. Eikö ne tee noita ihan kaikissa yksityissä tyyliin Diacor ja Suomen Terveystalo? Mietin, että jos pääsis sille samalla gynekologille, jolla olen käynyt. Se oli mukava ja ymmärtäväinen. :)

Avocado: Mullaki yleensä iltaisin tuntuu sellasta pientä nippailua ja kivistelyä mahassa. Ja aamulla ihan hentoa krapulaoloa, mikä menee tosi nopeesti kyllä ohi. Muita oireita en oo vielä huomannut.


Juhannuksesta. Mä tosiaan päätin kertoa kun paikalla ei siis oo ole kuin tämä pariskunta ja heidän alle 1 vee lapsi. Mutta meillä on tulossa muita juhlia kanssa ja ei oikein tiedetä mitä tehdään. Yhteen ulkoilmatapahtumaan ollaan menossa ja se on juomatapahtuma ja jos minä en juo, niin pitää olla pirun hyvä syy. Mietittiin, että olisi hyvä jos sataisi niin voitaisiin jäädä pois kokonaan. Tai sitten pitää miettiä jos minä en mene ollenkaa, koska olen sairas ja jään kotiin. Muuten paljastutaan 99% varmuudella ja me ei sitä vielä haluta. Ei ole niin läheisiä ystäviä siellä.

Kertomisesta. Mä oon kyllä niin innoissaan, että haluisin kailottaa koko maailmalle, että oon raskaana ja meille tulee vauva. Niimpä oonkin miettinyt, että jos vanhemmille kerrottaisiin jo ennen varhaisultraakin. Jos sitten menee kesken, niin tokihan nekin pettyy, mutta tietäähän ne, että takeita ei ole. Vähän myös pelkään, että se huolenpito menisi yli jos näin kävisi ja mua alkaisi lähinnä ärsyttämään. Mutta eihän sitä tiedä etukäteen.

Mukavaa juhannusta kaikille! :)

Line ja Nano 5+1
 
Ilmoittelen taas itsestäni pitkän ajan jälkeen, olen kyllä jatkuvasti lukenut kaikkien kuulumiset. :) Onnittelut nyt kaikille, joilla siihen on aihetta! :) (en enään erikseen muista ketä mistäkin onnistella, älkää pahastuko!)

Olo on edelleenkin oikein hyvä, kipuja eikä vaivoja ole. Melkeinpä sama kuin, että ei olisi ollenkaan raskaana. Maha kasvaa hyvää vauhtia ja neiti potkii ahkerasti. Välillä on rakkoakin kipeästi ruennut sohimaan ja se ei ole ollenkaan kiva sitten. :(
Muutamia harjoitus suppareita on ollut, mutta ei kivuliaita. Nekin lähinnä huomaa vaan siitä, että maha heittää ihan kovaksi.
Kohta kuukauden verran on maitoakin tullut, inhottavan tuntuista välillä kun oikein maito nousee ja tissejä puristaa ja ahdistaa, sattuu välillä oikein. Onkos muuten muilla ruennut maito nousemaan jo nyt?

Synnytys on täälläkin ajoittain jo mielessä. Vähän sikäli pelottaa kun on niin herkkä kipukynnys ja tahdon hyvin herkästi mennä hysteeriseksikin jos tarpeeksi sattuu, että on sitten vaikea rauhoittua, niin miten sitten synnytyksessä kestän kivun hyvin. :|
Hullua ajatella, että jos neiti päättäisi nyt syntyä, niin se voisi jo selviytyä. :)

iseeyou ja Susimieli, mullakin on sama synnäri, jos ette ole huomanneet. :D

Äitiyspakkaus on tulossa tännekkin jo, eilen katsoin kelan sivuilta niin se on minulle myönnetty ja tänään tilaavat sen. En malta odottaa, että saan sen kotiin! =)

Muutama viikko sitten tuli kirjastossa pyörähdettyä ja löysin sieltä hyviä kirjoja. Jos lukuintoisia on, niin suosittelen Minä en sitten muutu - Minna Kiistala, Kamalan ihana herne - Marjukka Karttunen, Tyttökavereiden opas odottajille - Vicky Lovine. Kirjan kirjoittajat ovat itse äitejä ja kertovat kirjoissa omasta raskausajastaan ja siihen liittyvistä vaivoista. Suosittelen! :)

Aika paljon tuli taas omaa napaa, mutta koittakaa kestää! :D
Hyvää juhannusta muuten kaikille! Meinasi ihan unohtua. :D

tsude ja neiti 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kommenteistanne:) Alusta asti olen ajatellut, että se on nimenomaan tämän pinon rikkaus, kun ollaan niin eri vaiheissa raskautta, mutta silti alkoi eilen tuntua, että hassuja pohdiskelen yksikseni:)

Ei mua nyt sinänsä huoleta se synnytys kovin paljon, mutta jotenkin vain odotin tuolta lääkärikäynniltä enemmän. Voinhan vielä siltä omalta terkkarilta kysellä, osaako hän arvioida vauvan kokoa. Sf-mitta on kasvanut keskikäyrää tai hiukan sen alle, mutta sekään ei välttämättä kerro paljonkaan. Ja luotan siis kyllä synnärin henkilökuntaan, että he huomaavat, jos synnytyksessä onkin jotain poikkeavaa eikä vauva mahdukaan syntymään. Silti sama huoli on vähän kuin Tsudella, eli jos menen jotenkin "hysteeriseksi", mun on tosi vaikea rauhoittua. Olisi pitänyt ehkä kirjoittaa esitietolomakkeeseen, että mulle pitää koko ajan kertoa, mitä on tekeillä, koska tuolla heinäkuisissa moni on kirjoittanut, että synnärin henkilökunta saattaa olla tosi kiireistä eivätkä ehdi aina selostaa, mitä tapahtuu ja miksi mitäkin tehdään. Sellaisesta menen varmasti paniikkiin, jos kätilö vaikuttaa huolestuneelta muttei kerro, mistä on kyse.

Heddy, Yhdysvalloissa taitaa olla aika erilaiset nuo äitiyslomakäytännöt kuin Suomessa? Meinaan jos lääkäri oli töissä siihen asti että lähti synnyttämään... Muutenkin jännä kuulla, miten raskausajan seuranta siellä hoidetaan.

Painosta vielä, että mun pientä mahaa on hämmästelty (ja veikkailtu poikamahaksi, koska se ei kuulemma ole levinnyt sivuille yhtään). Sisko ei meinannut uskoa, kun sanoin, että 14 kg on painoa tullut. Ehkä mun luusto ja lihakset ovat vahvistuneet, kun olen mättänyt vitamiineja oikein urakalla :LOL:

Ylisuojelevuudesta: eilen nostin hyllystä ehkä 15 cm pinkan lehtiä, ja mies oli heti vieressä hermoilemassa, etten saa nostella mitään raskasta! Samoin äitini on sitä mieltä, etten saa suurin piirtein auton peräkonttia laittaa kiinni, etten rasitu. Eilen kitkin rikkaruohoja pensaiden alta (noin 2 m matkalta), ja naapuri tuli tekemään tikusta asiaa ja rupesi avuksi kitkemään... Sanoikin, että mun pitää jo malttaa rauhoittua :rolleyes: Kivahan se on, että välittävät, mutta kun itse kuitenkin tekee tasan tarkkaan kaiken sen ehdoilla, mikä tuntuu tai ei tunnu hyvältä. Toki en kovin pitkään pysty kyykkimään, mutta sen takia teenkin pihahommia hyvin vähän kerrallaan.

Maidon juomisesta kirjoitti vissiin Line: itse en ole sitä lapsuuden maitoallergian jälkeen oppinut juomaan, mutta syön viiliä/jogurttia/rahkaa joka päivä ainakin pari desiä ja juustoakin muutaman siivun. Lisäksi otan kalsiumia purkista 500 mg. Neuvolan terkka uskoi tuon riittävän.

Noista Tsuden mainitsemista raskausaiheisista kirjoista olen lukenut tuon Minna Kiistalan kirjan. Se oli ihan ok, ihan hauskaan tyyliin kirjoitettu. Aika samanlainen oli Karen Millesin Vuoristoradalla - odottajan päiväkirja. Nyt lukemista odottaa Eve Hietamiehen Yösyöttö, jossa kai kerrotaan vauva-ajasta miehen näkökulmasta.

Hyvää juhannusta! Me ollaan ihan tässä kotiympyröissä, piipahdetaan yksillä kavereilla ehkä.

Liisakaisa 36+4

Muoks. Tiipulaa piti vielä onnitella ihanasta nimivalinnasta!
 
Viimeksi muokattu:
Täytyykin etsiä kirjastosta tuo Yösyöttö - kirja, voisi olla ihan mielenkiintoinen lukea.

Mulla on muuten painoa tähän mennessä tullut se 4kg, yritänkin pitää sen vähän aisoissa ettei ihan kaameesti tulisi. Tosin normaalisti syön vain tavallista kotiruokaa enkä juurikaan herkkuja, niin ehkä sekin vaikuttaa ettei nouse niin paljon. :)

Maidon juomisesta sen verran minäkin, etten juo sitä juurikaan ollenkaan. Ja hyvin vähän muitakaan maitotuotteita. Vitamiinien lisäksi otan joka päivä yhden kalsium tabletin.

Niin ja joku kyseli siitä varhaisultrasta, kun kävin ekalla neukku käynnillä 7+5 niin neuvolassa on oma ultralaite ja päästiin sillä kurkkaamaan, että näkyi syke ja kaveri oikealla paikalla. :)
 
Mukavaa juhannuspäivää kaikille!

Olipa mukava aamu kun ei krapulasta tietoakaan. Eilen maisteltiin alkoholitonta kuohuviiniä ja punaviiniä. Kuohari maistui täysin samalle, jopa ehkä paremmalle kuin normaali. Punaviini oli taasen marjamehua, mutta ei sekään pahaa ollut.

Sain eilen myös kaverilta sydänäänten kuuntelulaitteen :D Kovasti kyllä varoittivat, ettei kuulu alussa ja ei saa hätääntyä, vaikka joskus ei kuuluisikaan sydänääniä. Kuulemma joskus lopettaa vaan lyönnit vähäksi. En tiiä milloin uskaltaa kokeilla, ehkä vasta sen ultran jälkeen jos kaikki on hyvin, ettei tuu paniikkia etukäteen.
 
Onnea uusille tulokkaille ja oikein hyvää juhannusta kaikille! :)


Line: meillä äänet kuului hyvin pikaisesti ja katosivat samantien viikolla ennen np-ultraa, eli 11+ jotain. Sitä ennen en saanut kuulumaan oikein mitään järkevää. Sen jälkeen äänet pikkuhiljaa vahvistui ja oli helpommin ja pidemmän aikaa löydettävissä.

Pisti vähän naurattamaan ettei Liisakaisa saa tyyliin edes auton peräluukkua sulkea :D

Heddy: sinäkö se sanoit asuvasi Floridassa? Minäkin olen sielläpäin hetken aikaa asustellut, nyt kuitenkin taas Suomessa ja ihan pysyvästi.

(.) Sain vakkarityöpaikan! Siis aivan uskomatonta! En olisi ikinä uskonut kun kerroin raskaudestakin ihan suoraan haastattelussa. Ei vitsi että olen onnellinen, se on kaiken päälle sellainen työ josta olen oikeasti unelmoinut. Ihana juhannus Leeniliinillä näiden uutisten sulattelussa :heart:
Maanantaina rakenneultra. Jänskättää aika paljon.

Leeniliini 21+2.
 
jeeni
maidon juomisesta tekee ihan koko ajan mieli, jos ravintolassakin ollaan, niin mielelläni ottaisin lasin maitoa...ainakin, jos kyseessä on seisova pöytä, että kehtaa :D Illalla en voi kuvitellakaan syöväni mitään muuta kuin maitotuotteita tai juovani lasillisen maitoa, koska kaikki muu närästää sitten nukkumaan mennessä. Ja maitoa kyllä on kulunutkin varmaan tuplamäärä normaalin verrattuna, kun juon koko ajan
 
Heipsan!

Onpas pitkä aika kun olen viimeeksi tänne kirjoitellut. :confused:

Meillä kaikki hyvin, rakenneultrassa käytiin silloin 20+5 ja kaikki oli hyvin. NIIN ja TYTTÖLUPAUS saatiin. Tosin en ihan laita päätä pantiksi, koska miehen suku on todella poikavaltainen, tyttö on siis aika harvinaisuus. :D

Masu on nyt alkanut kasvamaan ihan toden teolla. Liikkeet tuntuvat päivittäin ja kovasti tuntuu vauva pyöriskelevän masussa. Potkut tuntuu milloin missäkin päin.

Supistuksia
on ollut puolesta välistä asti, päivittäin ja terkka sanoi että niitä pitäisi hieman seurailla. Ovat harvinaisia kuulemma ensisynnyttäjillä näin aikaisessa vaiheessa. Toivottavasti eivät ala kohdunsuuta pehmittämään. Eivät ne kyllä kipeitä ole millään lailla, mutta selkeästi kuitenkin tunnistettavissa kohdun kiristymisen vuoksi. : /

Onko kellään muulla ollut supistuksia ennen rv 30??

Tiksutin ja Bebe 24+3
 
Jes, hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa kaikille! Ehdin jo riemuita kun oli niin hyvä, krapulaton olo eilen aamulla, mutta illastahan se oma "krapula" iski: pää kipeä ensimmäistä kertaa raskausaikana ja ällötti. Puolikkaalla parasetamolilla meni lopulta ohi ja sitten iskikin jumalaton nälkä...

Taisin jollekin jäädä kiinni jussina kun litkin vain alkoholitonta olutta. Alkoholiton viini oli niin kamalaa, että se jäi juomatta (ja unohtui vieraspaikan kaappiin...)

Maidosta: En tykkää yhtään juoda maitoa, mutta piimä on hyvää ja olen nyt yrittänyt juoda sitä ja syödä aamupalaksi rasvatonta jugurttia. Jospa ne riittäisivät, ynnä kermaviilit yms.

Vähän oon huolissani, kun raskasutestin viiva ei vieläkään ole samanvahvuinen kuin kontrolli. Oon testaillut Pregcheckeillä, joissa tosin oli alunperinkin tosi hailakka viiva esim. apteekin omaan verrattuna ja on se hitaasti vahvistunut. Tänä aamuna viiva oli tosin ihan samanalainen kuin toissa-aamuna, eli n. puolet kontrollia vaaleampi (mutta siis ihan selkeä hämärässä erottetavakin viiva).
Te, joilla raskaus on vielä pidemmälllä: testailitteko alussa ja miten nopeasti viivat vahvistuivat vai vahvistuivatko ollenkaan?
Ehkä pitäisi testata viel Apteekin omalla, jossa oli vahvako viiva jo viikko sitten. Tai sitten herjetä koko testailu ja vähän rauhoittua... :)

t. Avocado ja tyyppi 4+6 (? vau:n laskurin mukaan, oman pääni mukaan olis muutama päivä touossa vähemmän)
 
Viimeksi muokattu:
Avocado, mä testailin vissiin kolmena päivänä silloin 4+ -viikolla, enkä saanut koskaan muuta kuin hailakoita viivoja. Testien merkkejä en kyllä muista... Mutta niin se vaan on pikku-Anni maailmassa. Kyllä se testailu on jossain vaiheessa vaan pakko lopettaa, vaikka tahtoisikin kovasti varmistusta asiasta. :) Hyvin se menee!

Tiipula ja Anni 5 vko
 
jeeni
Avocado Testasin ekat haaleat viivat omien laskujen mukaan 5+ Apteekin testillä, sitten digillä viikkoa myöhemmin ja tulos oli -1 viikko omiin laskuihin. Ei sitä vielä kannata huolestua, jos ei ole kuin haaleita viivoja :) Haaleakin viiva on + ja omat laskut voi syystä tai toisesta heittää. Meillä nt-ultran mukaan tulokas oli n. 1,5 viikkoa mun laskuja pienempi.
 
Kiitos Tiipula, jeeni ja Leeniliini! Ehkä on vaan syytä jättää tuo testailu vähemmälle, kun digigin näytti jo viikko sitten plussaa. Oireita kun kuitenkin on.

Onnea muuten Tiipula sinulle ja Annille! Uskomatonta että hän on jo maailmassa, muistan kun plussasit silloin syksyllä. :)
 
Ei mullakaan tullu ikinä tasapaksuja viivoja sillo 4+ viikoilla. Sit ostin digin ja se ilmoitti että 3+ viikkoa. :) Että älä murehdi Avocado :hug:

Uskomatonta mutta täällä "jo" 9+0 POKS :) Koko ajan hirmunen pelko ahterissa että jotain tapahtuu etenkin kun niin monelle ollaan jo kerrottu raskaudesta mut kai se täytyy vaan yrittää olla ajattelematta kauheesti. Mielialat vaihtelee ihan hirveästi joskin pääosin on aika mollivoittoinen olo ja mies saa sen kyllä tuta, raukka :(. No eteenpäin sano mummo lumessa, kyl se tästä :D

-Namppis 9+0
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Tiipula aivan ihana nimivalinta! :)

Kirjoista, minä luin tuon Eve Hietamiehen Yösyötön ja se oli kyllä hyvä, suosittelen. En usko että sen parempaa vauva-aiheista kirjaa onkaan.

Supistuksista, minulla alkoi harjoitussupistukset jo n. viikolla 20 ja siitä asti niitä on ollut muutama päivässä. Eivät ole kuitenkaan avanneet kohdunsuuta tai muutenkaan vaikuttaneet. Mutta nyt kahtena kertana on ollut tosi kivuliaita supistuksia, jotka tuntuvat ihan erilaisilta kuin harj.supparit. Ekan kerran oli muutama viikko sitten yöllä muistaakseni yksi supistus vain, ja nyt juhannuksena tuli kolme oikein superkipeää supistusta peräkkäin yöllä ja sen jälkeen ne heikkenivät harjoitussupistuksiksi... Koko episodi kesti 1,5 h. Ei kuitenkaan soitettu mihinkään kun loppuivat, saa vaan nähdä viikon päästä lääkärissä tekivätkö supparit mitään. Mutta jos synnytyksessäkin supistukset ovat tuota luokkaa niin huh! : / Aivan sietämätön kipu, niin ettei puhumaan pysty. Huonosti muuten löytyy ohjeistusta koska pitää soittaa lääkäriin jos jotain oireita tulee. Täytyy ensi viikolla lääkäriltä tiedustella sitäkin.

Päänsärystä, minullahan oli alkuraskaudessa 3 kk päänsärkyä joka päivä. Särkylääkkeitä otin vain muutaman silloin kun oli ihan pakko. Toivotaan että teillä muilla ei kestä niin kauan!

kais-a 29+6
 
Moikka, mä tuun jo vähän tänne taas vilkuilemaan. Plussasin viimeviikolla. Viikko sitten tuli haamujen haamu, jota hädin tuskin testiliuskasta erotti, aina välillä sen sai näkyviin ja välillä katosi. Keskiviikkoja ja sunnuntaina viivat oli jo huomattavasti vahvistunee :heart: kais se pitää tänään käydä vielä ostamassa läjä noita puikkoja ja yks digi. Mulla on niin vaikee uskoo et oon taas raskaana kun mulla ei oo oikeestaan minkääntason oiretta. Lähinnä tulee ravattua vessassa hyvin aktiivisesti ja toiseksi tulee juotua enemmän vettä, mikäli ei juo niin pää alkaa kuivumaan kuin rusina (=päänsärky). Päänsärky siis tuntuu siltä kuin aivot kutistus rusinaksi tms :)

Onnea meille kaikille juuri plussanneille :heart: ja onnea jo jakautumisen suorittaneille ja sitä jännääville :heart:

Memelisa rv4?
 
Tervetuloa uusille taas! :D Memelisa, mahtavaa että säkin pääsit tälle puolelle tuolta km:n jälkeen kuumeilevista. :heart:

Juhannus oli ja meni. Me oltiin kaveriporukalla anoppilan mökillä. Oli se aika hurjaa ajatella, että ens juhannus tulee olemaan hyvin erilainen, kun sitten meillä on jo viiden kuukauden ikäinen lapsi mukana.

Testeistä : Mä sain Pregchekillä tasavahvat 4+4, muilla testeillä en missään vaiheessa. Viimeisen testin oon tehnyt 5+0 ja silloin testiviiva hurjan vahva kontrolliin verrattuna. Näköjään. Hah, mulla on kaikki tallessa arkistoituna!! :D

Ja samaa tässä ihmettelen kuin Namppis. Miten aika kuluukin näin nopeasti?! Ei se mua haittaa, mutta vasta äsken tuskastelin kuinka hitaasti aika menee. Huomenna loppuu meidän pikkuisen alkioaika. Keskiviikkona on koossa 10+0 ja sitten meidän pikkuinen on jo sikiö, oikeat mittasuhteet saavuttanut pienenpieni vauva. Vatsa ei ole kasvanut, mutta mahallani ollessani tunnen tuon möykyn. =)

Painosta: Oon niin iloinen, ettei oo tullut yhtäkään raskauskiloa vielä. Eikä tartteiskaan tulla. On ihan tarpeeks painoa omastakin takaa. Tällä hetkellä vaaka näyttää -1,5 kiloa rv 4+0:sta. Mies nauraa, että pikkuinen nakertaa mua sisältä päin. :) Vaikka juhannuksena ja edellisenäkin viikonloppuna oon syönyt ihan järkyttäviä määriä, niin silti paino ei nouse. Tai no joo, en mä arkena sitten syökään pahemmin mitään. Ei tee mieli.

Kirjoista: Täytyy vissiin etsiskellä käsiin toi Hietamiehen kirja, kuulostaa niin hyvältä. Kiistalan ja Karttusen kirjat olen lukenut. Kiistalasta pidin enemmän. Mulla on ne omina, joten jos joku haluaa niin voin lainata. Sit mulla on Belinda Olssonin Raskausjärkytys, mutta siinä on ollut niin tylsä alku, etten oo kovin pitkälle sitä jaksanut lukea. Kirjastosta on lainassa Suuri äitiyskirja sekä ihana Odotus päivä päivältä. Siinä on jokaiselle päivälle kerrottu, miten pikkuinen kehittyy ja mitä äidissä tapahtuu.

Montakos lasta täällä on itse kullakin haaveissa? Mä oon miehen alistanut tahtooni siitä, että meille tulee vähintään kolme lasta, heh. :D Oon myös puhunut, että olis kiva, että toinen lapsi tulisi melko pian ekan jälkeen. Mies siihen sanoi aluksi, että katsotaan sitä sitten. Mutta nyt hän jo miettii ennen kuin ensimmäinenkään on syntynyt maailmaan, että "sitten kun meille tulee toinen vauva, niin pitää varmaan ostaa isompi talo".

Tänään on muuten eka kesälomapäivä. Ja voi kun sopivasti alkoi alennusmyynnit. :D Illasta alkaen onkin sitten hommaa, kun ollaan miehen kanssa lastenvahteina torstai-iltaan asti. Mun äiti lähtee miehensä kanssa pienelle kahdenkeskiselle lomamatkalle ja kaksoset on meidän hoivissa sen aikaa. Pikkusisko 2½v. päättikin eilen, että meille tulee tyttö. Hetkeäkään ei epäröinyt, kun kysyin. Joka kerta myös kysyy masua taputellen, että "onko sulla täällä se vauva?"

Niin ja onnittelut pikku Annille ihanasta nimestä! :) Anni oli pitkään mun lempparinimi, mutta viime vuosina on niin moni tuttu nimennyt lapsensa Anniksi, että olen jo luopunut siitä nimestä.

Jes, nyt shoppailemaan! :)

Leena ja Tättärää 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea Memelisa ! Onnea Tiksutin tyttölupauksesta ! Ja Leenalle hyvää kesälomaa ! =) Niin, ja Leeniliinille onnea työpaikasta !

Montakos lasta... meillä ainakin 3 lasta olisi toiveissa... mutta katotaan kunhan nyt ekana tää esikoinen saatais maailmaan :D

(.) Jälleen neuvolassa käyty. Siellä olikin nyt kesäsijainen. Kaikki ihan ok, vähän oli hb laskenut, mutta ei vielä tarvii rautaa alkaa syömään.
Kohdun kasvuun takertui; mullahan kasvanu alusta asti käyrien yläpuolella. Tosin edelliskerralla sf-mitaksi saatiin 34cm, nyt 33cm. Terkka laittoi äitipolille viestiä, että onko tarpeen ottaa mut sinne ultraan että saatais selville lapsen painoa jne. Kun kolmatta ultraahan ei ole, ellei siihen ole jotain syytä. Saa nähdä, tarvitseeko mennä. olisihan se ihan hyvä jos pääsisi ultraan, näkisi minkäkokoinen kaveri siellä on. Toki tuohon sf-mittaan ei pitäisi liikaa tuijottaa, mutta tää terkka oli siitä paljon tarkempi kun se mun "oma" terkka...Ei kai se nyt sitä meinaa, että sieltä karmea köriläs olisi tulossa, eikös tuo sf-mitta oo vaan suuntaa antava juttu ???
Pikkusen syke oli 140, ja raivotarjonnassa on.
Painoa oli tullu mulle 500g/ viikko. Huh ! Mutta se kuulemma ihan ok...

Synnytysvalmennus on meillä 16.7. eli silloin onkin jo rv 36+0 ! Hui ! =)

Sassy ja Santeri 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tyttölupauksesta Leeniliinille ! Ja muutenkin, kun kaikki oli hyvin.Täähän taitaa olla tyttövoittoinen ketju :D No, näkyyhän tuolla muutamia poikalupauksiakin olevan meidän lisäksi... =)

Sassy ja Santeri
 
jeeni
montako lasta? ainakin 2 jos minulta kysytään :)

ultrista huomenna jo 5. ultra...toisaalta olen ihan tyytyväinen, että pääsee vilkuilemaan, että miten on kasvanut ja mitä siellä mahassa oikeasti touhuaa. ainakaan minä en henkilökohtaisesti luota sf-mittoihin yhtään, kun tuntuu että ei ne neuvolassa ikinä saa tarkasti mitattua ja heittää sitten jonkun arvion. ja jotenkin tuntuu, että eiköhän ne mahat kaikilla yksilöllisesti kasva, mitä siitä mitasta oikeastaan voi sanoa?

jeeni ja kaveri 29+6
 
Me ei olla lapsimäärästä puhuttu kun että ehkä 2 tai 3. Jos nyt saatais tää ensimmäinen turvassa maailmaan ja katsellaan miten mahdutaan tähän kerrostalokaksioon kolmen ihmisen ja kahden koiran kanssa :heart: Joskin isompi kämppä haaveissa ja hankinnassa kun sopiva löytyy.

-namppis ja predator 9+1-
 

Yhteistyössä