Avocadolle paljon voimia ja jaksamista :hug:
Jeeni, jos liiton sivuilla luvataan maksaa ansiosidonnaista 34 viikon jäsenyyden jälkeen, niin kyllä kai minä sitä ennemmin uskoisin kuin työkkäriä... Itse olen ajatellut, että jos en keväällä äitiysloman loppuessa löydä mitään töitä, voin olla ansiosidonnaisella ennemmin kuin hoitovapaalla. Se kotihoidontuki on kuitenkin aivan surkea...
Susimielelle tsemppiä muuttotouhuun! Ei saa liikaa rehkiä
Ja muista juoda - ruoansulatuksesta imeytyy nestettä kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti.
Sassy, pitäisi tosiaan osata nauttia kotona olemisesta. Ole iloinen, jos olet saanut kaikki nurkatkin siivottua
Meillä on yksi huone vielä ihan kaaoksessa (ylimääräistä tavaraa, jota ei saa pois ennen kuin siivoaa varaston + osa tavaroista on menossa yhdelle tutulle, joka muuttaa vasta elokuussa...) Lisäksi en tällä hetkellä pysty tekemään itse paljon mitään, koska alaselkää/lonkkia särkee. Lääkärissäkin kävin, mutta eipä se muuta sanonut kuin että luuliitokset löystyvät, vältä kiertoasentoja ja kumartelua sekä nostelua. Ja käski ottaa särkylääkettä.
Omaan napaan ei selkäkipujen lisäksi muuta kuin että enpä olisi uskonut, että vietän perjantai-iltaa synnytysjuttuja lukien, kun mies on viihteellä (tavallaan, eli on ikään kuin töissä yhdessä tapahtumassa, mutta jäänee sinne viettämään iltaakin). On viimeinen kerta ennen vauvan syntymää hänelle, koska ajokunnossa pitää jatkossa olla...
Voisin vielä laittaa tähän
tarvikelistan, jonka olen jostain täältä palstalta kopsannut ja muokannut. Jokainen voi tietysti hankkia näistä ne, mitä pitää tarpeellisena.
Liisakaisa 37+5
Hankinnat vauvalle
- (äitiyspakkauksen laatikko käy ensisängyksi, mukana on patja)
- pinnasänky, patja, reunasuojus
- lakanoita, muovitettua froteeta
- peitto
- hoitoalusta/hoitopöytä ja siihen suojuksia
- vaunut
- turvakaukalo
- vaippoja
- tuttipulloja pari, tuttiosia, korviketta pari purkkia
- tutteja
- harsoja
- puhdistuspyyhkeitä
- vanupuikkoja ja -lappuja
- amme
- kylpyöljy
- kylpypyyhkeitä, pesulappuja
- Bepanthen (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saatavilla myös sellaisia, joissa maitohappobakteerit samassa)
Ei-välttämättömät
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu
- Tuttipullojen desinfiointilaite
- kuumemittari
- nenäimuri, keittosuolatipat
- talkki
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (mahavaivoihin)
Äidille:
- imetysrintaliivit
- liivinsuojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny
- rintapumppu
- maidonkerääjä
- siteitä (jälkivuotoon, isoja)
- särkylääkkeitä
Muuta
- ruokaa ja leivonnaisia pakastimeen
- käsidesi