Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Moi pitkästä aikaa!

Suuret pahoittelut Avocadolle! ja tsemmpiä kaikille joilla huolia vauvan terveydestä!

Onnea uusille ja muille hyviä uutisia kuulleille!

Juhannus meni hyvin. Salailunkin sain kaveriporukassa lopettaa kun kerrottiin uutinen. Innoissaan kaikki tietty olivat. Mähän olen muutaman kerran salannu raskauden juomistilanteissa niin että olen laittanut limpparia siideri/lonkeropulloon ja aivan täydestä on mennyt.

Me ei olla vielä hommattu mitään vauvatarvikkeita, mutta viimeksi tänään kaupassa ihastelin piikuvaatteita. Täytyy tässä joku päivä mennä kirppiksiä kierteleen. Onneksi myös kaveripiirissä on tulossa vauvoja ennen meitä että ehkä sieltäkin sitten jotain saadaan.

Kovasti odotan jo että jotain liikkeitä alkais tuntumaan, mutta tosiaan vielä ei mitään. Maha on ainakin jo omissa silmissä hivenen pömpähtänyt esiin ja jotkin housutkin jo kiristävät. Tuntuu ihan kivalta huomata muutoksia jo vatsassakin. Nyt kun olen lomalla eli sis ei ole kiirettä, pahoivointi on lähes loppunut ja lähipiirikin jo tietää asiasta niin olen päässyt oikeasti nauttimaan raskaudestani.

milizza 14+6
 
Kestovaipoista. Mä taidan ollu nyt "erilainen nuori", vaikken niin nuori enää olekaa :D. Mua ei nimittäin kestovaipat kiinnosta yhtään. Mä haluan jotain uusia kivoja kertakäyttövaippoja, varmaankin alan katselemaan kaiken maailman mainoksia telkkarista ja alan testaamaan niitä. Toki tiedän, että ei oo ekologista tmv. mutta se ei muuta mun mieltä asiasta. Tosin, en missään tapauksessa tarkoita, etteikö muut saisi kestovaippoilla ja etteikö se voisi olla ihan yhtä hyvä vaihtoehto, mutta mulle se ei vaan tunnu oikealle.

LeenaT: Voi ihanaa! :) Sait äänet kuulumaan? Mä testasin viime viikolla (rv 5+) ja eihän sieltä mitään kuulunut, vaikka yritin joka paikasta. Suhinaa ja muita ääniä vaan. Vähän masennuin, vaikka järki sanoi, että ohjeissakin sanotaan että rv 12 eteenpäin. Olisi se silti ollut kiva.. Sen jälkeen en ole kuitenkaan enää kokeillut vaan ajattelin odottaa huomista gyneä ja saada varmuus asiantuntijalta. Vähän jännittää tuo huominen, mieskin on lähdössä mukaan.

Lihomisesta. Milloin te huomasitte, että ootte alkanu lihomaan tai turpoamaan? Mulle on painoa tullut lisää pari kiloo ja olo on jo valmiiksi kuin valaalla. Tosi kivaa!! Eikai sitä vielä tässä vaiheessa pitänyt kiloja tulla?! (Toki omalla syömisellä saattanee olla osuutta asiaan) Rinnatkin on mielettömästi kasvaneet, enkä tykkää niistä yhtää. Tykkäsin normaaleista tisseistäni. Ja nyt ovat pirun aratkin vielä.

Line ja Nano 6+6 :)
 
jeeni
Line Kyllä mä tuossa vaiheessa huomasin, että erityisesti iltaisin vatsa turvotteli ja rinnat oli arat. Se tasaantui siitä pikkuhiljaa. Varsinaisesti painoa rupesi tulemaan vasta lähempänä r 20. Alussa paino voi mennä suuntaan tai toiseen eikä se vielä tarkoita mitään. Tosin mulle on muutenkin tullut ehkäpä liian vähän painoa...rv 30 mennessä +5kg...ja siinä viimeisimpään pariin viikkoon +100g.... (tosin oli eri vaaka) Lapsi kyllä kasvaa eli ilmeisesti minä olen sitten alkanut kuihtua.

vaipat en ole vielä oikein varma kumpiin päädytään. kokeillaan kyllä äitiyspakkauksen mukana tulleita kestoja, mutta minua lähinnä mielyttää ajatus kerttiksien helppoudesta. jos kestoilu ei mene liian monimutkaiseksi niin miksei... kai siinä luonnon lisäksi säästää rahaakin, mutta kätevyys ratkaise kyllä tämän asian.

jeeni 31+0
 
Joko jeenillä oli punktio, ei vissiin? Tsemppiä sinne!

Täällä ollaan ihan poikki 13,5h:n työpäivästä..pitää vissiin lopettaa niidenkin teko nyt loppuajaksi öiden lisäksi : / Kuuppa ihan jumissa, joten nyt ei oikein tekstiä irtoa..

Eltsu ja pena 26+0
 
Heips

Kävin lääkärissä, kun alkoi epäilyttää että ne kivuttomat supistukset saisivat jotakin aikaan kohdunsuulla. Kaikki oli onneksi hyvin, kohdunsuu normaali: kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3cm. :) Helpotti kyllä kun nyt on varmuus, että kaikki on hyvin ja voin jatkaa normalia elämää. Lääkäri vielä sanoi, että ne supistukset ovat täysin normaaleja kohdun harjoittelusupistuksia, eikä niistä ole vaaraa.

Kuinka paljon teillä on ollut sf-mitta? Mulla mitattiin nyt ensimmäistä kertaa ja se oli rv 25+5 22cm. Onkohan se hyvä? Kun ei se lääkäri siitä maininnut mitään..

Kestovaipoista: Luulen että en taida alkaa niitä käyttämään. Pyykkiä tulee muutenkin ihan tarpeeksi ja mies on sen verran hajuherkkä, että vaipat pitää hävittää kyllä samantien. Mutta eihän sitä koskaan voi varmaksi sanoa, jos joskus vaikka innostun kokeilemaan.

Hyvä tuo tarvikelista, piti heti kirjoittaa itselle ylös mitä meillä ei vielä ole ja olis hyödyllistä hankkia! ;)
 
Sf-mitasta: Mulla oli viikolla 22+2 25cm, 26+2 27cm..... Ja koko ajan kasvanu reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Nyt sitten kun vaihtui terkka ( tai tuli kesäsijainen) niin tuohon sf-mittaan takerruttiin entistä tarkemmin, vaikka "oma" terkka oli sanonut että se kasvaa omalla käyrällään ja ihan ok. No, nyt sitten sain lähetettä äitipolille ylimääräseen ultraan, joka onkin muuten tasan viikon päästä. En oikeen itsekään ymmärrä, miks mulla nostettiin tuommonen haloo tuosta korkeasta sf-mitasta, mutta ultrallahan se selviää ( siis vauvan kokokin paremmin..). Ja kai siellä on samalla joku synnytystapa-arviokin. Tällä hetkellä sf-mitta on sen 33-34cm. Onhan tätä vatsaa, mutta ei tää mitenkään kamalan isolta tunnu.
Mun mielestä tuo kohdunpohjan kasvukin on aika yksilöllistä, joten eiköhän tuo sun sf-mitta, Tiksutin, oo varsin hyvä =)

Kestoilusta: Line ja Tiksutin: Minäkään en ole aikonut alkaa kestovaippoja käyttämään. Koska tämän esikoisen kanssa voi olla muutenkin opettelua,kun vain kestovaippojen taittelua... ja pyykkiä riittää muutenkin. Mutta sehän on jokaisen oma valinta mitä vaippoja käyttää. Ehkä jos joskus se pikkukakkonen tulee niin sitten mietitään uudestaan, kun vauvahoito on jo tuttua puuhaa =)

Line : Mulla tuli jo ihan alussa 4kg painoa ja turvotteli vatsaa... siitä se paino on tasaisesti noussu...suurinta painon nousu oli viikoilla 19-26... nyt on sitten tullu tähän mennessä 14 kg...

Niin ja Leenalle onnittelut, kun kuulit sydänäänet !!! :heart:

Sassy ja Santeri 34+4
 
Kestovaipoista vielä sen verran, että en aio ruveta senkään asian suhteen mitenkään ehdottomaksi enkä hörhöksi, joka saarnaisi kaikille niitten etuja... Mulla on jo kasa kertiksiä hommattuna (sain työkavereilta läksiäislahjaksi vaippakakun:D). Luulen, että ekoina viikkoina vauvan hoidossa on niin paljon muutakin opettelua, että kestoilu voi jäädä vähän myöhemmäksi. Paremmin ne kestot kuulemma istuvatkin, kunhan vauvalla on jo vähän kokoa. Ja varmasti senkin jälkeen ainakin reissussa ja ehkä myös öisin käytetään kertiksiä. Sinänsä en usko, että kestot välttämättä haisevat, koska olen kahden kaverin kylppärissä käynyt, joissa oli kestoja odottamassa pesua, eikä kyllä herkkään nenääni tunkenut hajuja:) Pitääkin vielä kysellä, millainen astia siihen tarkoitukseen kannattaa hommata.

LeenaT, ihanaa kun sait äänet kuuluviin :heart:

Painosta: mulle kertyi alussa, ennen ekaa neuvolaa, pari kiloa. Rv 19+3 neuvolassa oli tullut vain n. 200 g/viikko. Sen jälkeen painoa onkin kertynyt sitten reippaammin, puolesta kilosta jopa kiloon viikossa. Nyt on 15 kg lähtöpainoon. Tänään oli onneksi -100 g verrattuna viime viikkoon, joten jospa tämä painonnousu olisi nyt tässä.

Milizza, sanottiinko sulle mitään istukan paikasta nt-ultrassa? Sekinhän vaikuttaa siihen, milloin liikkeitä alkaa tuntua. Mutta varmasti melko pian kuitenkin:)

Sf-mitasta: 23+4 se on ollut 21,5 cm, 27+3 25 cm, 31+1 29 cm jne, tänään 38+3 33,5 cm.
Alussa siis kasvoi nopeammin ja nyt oli tullut kahdessa viikossa vain puoli senttiä. Tiksutin, tärkeintä mun terkkarin mukaan siinä mitassa on se, että sitä verrataan jatkossa niihin sun omiin aiempiin lukemiin. Jos tulee ihan hurjaa kasvua tai vastaavasti jos kasvu pysähtyy, on aihetta jatkotutkimuksiin. Jokaisella se mitta tosiaan menee omalla käyrällään.

Omaan napaan: tänään oli siis neuvolakäynti. Vauva on laskeutunut (oli jo pari viikkoa sitten) ja nyt kuulemma myös kiinnittynyt (tästä ei viimeksi puhuttu mitään). Ei se välttämättä mitään enteile silti, eli voi mennä laskettuun aikaan tai yli edelleenkin. Liikkeet ovat vähän vaimeampia kuin ennen pääosan ajasta. Vauva on asettanut peppunsa tuohon mun navan oikealle puolelle, ja kun se sitä siihen oikein painaa, niin mulla on hassun epäsymmetrinen maha :D Oma terkkari jää nyt taas lomalle (oli jo yhden viikon), ja palaa vasta elokuun puolella. Toivotti jo onnea synntykseen, koska toki tämä vauva on siihen mennessä maailmassa. Jännää!

Hyviä vointeja kaikille!

Liisakaisa 38+3
 
jeeni
punktio oli aamulla ja vapaaehtoisesti en kyllä seuraavissa raskauksissa sitä pyydä (tai katsotaan sitten). nyt olivat sitä mieltä, että tuskin kromosomihäikkää, mutta otettiin nyt punktio kuitenkin niin saa varmuuden. en tiedä johtuuko siitä, että viikkoja jo paljon vai mistä, mutta eivät saaneet ekasta kohdasta kalvoja puhki ja piti pistää kaksi kertaa. toinen pistos ei ollut ollenkaan niin paha, ensimmäinen pistokohta oli jumalattoman kipeä ja en päässy kävelemään heti polilta pois. no tiedänpähän ainakin, että kaikki kivulievitykset kyllä otan synnytykseen, kun punktiokin oli jo pahin mitä olen ikinä kokenut. tulokset tulevat n. kuukaudessa, koska eivät nähneet aihetta ottaa pikana trisomnioita, kun todennäköisyys niihin ei ole suuri. tulee sitten kaikki tulokset samalla kertaa.

Milizza
Kai se on hyvin yksilöllistä miten liikkeet tuntee, mulle sanottiin, että koska istukka on edessä niin tuskin tuntee kovin aikaisin. mutta tunsin silti :D mutta tämä kaveri on kyllä ollut sen verran vilkas koko ajan, että kai siksikin tuntuu potkut kovasti.

sf-mitta minusta se mittaus tapa ei tunnu kovin tarkalta, käsipelillä kuitenkin kokeilevat ja viimeksi ainakin sanoi, että 24-26cm, kun ei tarkasti saanut mitattua. ja toisaalta koen sen kyllä aika merkityksettömäksi meidän kannalta, kun ultralla kuitenkin jatkuvasti seuraavat, nyt oli poika jo yli 2kg :O

jeeni 31+1
 
HipHei!! :) Sydän sykki ja kaikki oli just niin kuin pitikin. :) Tuli tosi hyvä mieli ja nyt kyllä huojentui olo todella paljon, vaikka voihan se mennä kesken vielä moneen kertaan.

Mittasi ja sanoi, että 6+3 - 6+5 mittojen mukaan.

Mies oli mukana, mutta ei se juurikaan kommentoinut sen jälkeen koko operatiota. Olikohan järkyttynyt? :) Ehkä sitä jännitti olla mukana ylipäätänsä kun täysin uusi tilanne hänelle ;)

Viikonloppuna kerrottanee vanhemmille uutisia.

Line ja Nano 7+0 (pidän tämän viikkojen mukaan vielä *poks*)
 
Musta tuli nyt aamuyöllä poikavauvan täti! :heart: Sama LA kuin NiQ:llä. ;) Ja senhän tietää, että jos minä herään aamuneljältä tulleeseen viestiin, niin en varmana enää nuku sinä yönä. Nyt vaan odotellaan, että veli malttaa jossain vaiheessa laittaa lisätietoja tulokkaasta. Tuore äiti on varmasti väsynyt, kun ei nukkunut edellisenäkään yönä supistelujen takia.

Kuuntelin taas oman pikkuisen sydänääniä tossa kun heräsin. Siellä se jumpsuttaa, jännästi aina vasemmalla puolella masua! Ja tosiaan paljon ylempänä kuin alunperin luulin. Etsin aikaisemmin ihan tosta häpyluun tuntumasta. Mies ei oo vielä kertaakaan kuullut niitä ääniä. Eilen huusin sen olkkarista makkariin kuuntelemaan, mutta sillä kesti niin kauan että pikkuinen ehti uida karkuun. Tänäänkin äänet kuului vain hetken. Line, älä ota stressiä sydänäänistä. Et luultavastikaan saa niitä kuuluviin vielä muutamaan viikkoon.

Vaipoista: Musta ei tuu kestovaippaäitiä. Kertikset menee ykköseks helppoutensa takia. Ja mies on just oppinut laittamaan ylipäänsä vaipan lapselle, niin pitäydytään nyt vaan siinä kertiksessä, ettei toinen stressaa, haha! :D Mutta toki kunnianosoitukset niille, jotka yrittää omasta puolestaan vähentää meidän muiden kasvattamaa jätemäärää.

Painosta: Mulla tällä hetkellä -2kg. Ja ton saavuttaa yhtäaikaisella roskaruualla, syömättömyydellä ja oksentamisella. :D Oon ottanut masukuvan aina tasaviikolla ja nyt on alkanut näkyä, että jotain tapahtuu. Mulla on tuota omaa painoa sen verran, että jos pidän masua rentona, niin se näyttää aina vauvamasulta. Siksi on otettava kuvat niin, että vedän vatsaa niin paljon sisään kuin saan, muuten ei voi verrata. :ashamed:

Leena-täti ja Tättärää 11+1
 
Mulle sanottiin muistaakseni että istukka on edessä. Ei meinannut nähdä ensin ultrassa riittävän hyvin. Joo en mä siitä mitään ressiä kanna, kunhan nyt vaan olen vähän malttamaton ;)

Mulla alussa turvotti aika paljonkin nimen omaan vatsaa ja varsinkin iltaisin. Painoa on tullut pari kiloa ekasta neuvolasta, mutta olin silloin aika kuihtuneessa tilassa, kun mikään ei maistunut ja oli oksentanut pari kertaa. Eli noin saman painoinen olen edelleen kuin ennen raskauttakin.
 
Törmäsin tossa sattumalta potentiaalisiin vaunuehdokkaisiin, me oltiin ajateltu käytettyjä kun uudet on niin kalliita mutta sitten löytyikin nämä : Törmäsin tossa sattumalta potentiaalisiin vaunuehdokkaisiin, me oltiin ajateltu käytettyjä kun uudet on niin kalliita mutta sitten löytyikin nämä : T:mi Koskim

Onko kenelläkään kokemusta? Googlettelin hieman ihmisten käyttökokemuksia ja suurinosa tuntuu tykänneen. Noin luetun perusteella noissa on kaikki mitä vaunuista haetaan ja plussana iso värivalikoima. Mulla olisi jo vähän polte päästä osteleen vaunuja ja kestovaippoja, rakenneultran jälkeen on hyvä alkaa keräileen tavaroita.
Onko kenelläkään kokemusta? Googlettelin hieman ihmisten käyttökokemuksia ja suurinosa tuntuu tykänneen. Noin luetun perusteella noissa on kaikki mitä vaunuista haetaan ja plussana iso värivalikoima. Mulla olisi jo vähän polte päästä osteleen vaunuja ja kestovaippoja, rakenneultran jälkeen on hyvä alkaa keräileen tavaroita.
 
Painoa on tähän mennessä kertynyt n.6-7kg, mielestäni ei mitenkään kaameasti. Jaloista huomaa kun nyt alkaa sitä painoa kertymään kun kipeytyy hyvin nopeasti jos pitkään on jaloillaan ilman mitään kenkiä.

Kestovaippoihin sen verran minäkin, että ei haluta niitä rueta käyttämään. Yhdellä hoitolapsella on kestot ollu ja olen kokenyt hyvin työlääksi jo sen pelkän vaipanvaihdon, saati sitten se pyykkiralli. Tiedän, että itselläni ei motivaatiota taikka jaksamista olisi siihen hommaan eikä mieskään ollut asiasta innostunut. Muut jotka jaksaa kestoilla niin kestoilkaa minunkin puolestani! :)

Tuosta sf-mitasta on juttua ollut ja minulla se oli rv25+6 27cm.

Susimieli katteli noita rattaita ja minunkin mielestä värivalikoima on nätti! Itse en varmaan nuita tilaisi, koska kaverilla on tuollaiset ja heillä meni alle vuoden käytön jälkeen se jalkateline rikki. Kai se on jalkateline? Se missä sitten isompana kun lapsi istuu rattaissa niin se tuki/teline mihin jalat tulee. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. :D Sanoi muutenkin nyt kokemusta viisaampana, ettei ihan halvimpia vaunuja kannattaisi ostaa. Mutta mutta..

tsude ja neiti 27+2
 
Susimieli minäkin ihastelin vaunulan vaunuja ja olin jo valmis ostamaan sellaiset mutta mies sai puhuttua ympäri ostamaan kalliimmat vaunut. Noissa epäilytti se että takuu on vain puoli vuotta eli lain vaatima minimi. Mielestäni takuun kesto kertoo yleensä vähän tuotteen laadusta... Ja jos joku osa hajoaisi, varaosia tuskin saisi. Meillä ajatuksena oli että vaunut jätetään odottamaan toista lasta ja siksi saisivat kestää pitkään.
Varusteitahan noissa on tosi paljon, että sen puoleen kyllä hinta on tosi edullinen. Ainakin siinä tapauksessa jos vaunut eivät ole päivittäisessä käytössä niin voisivat olla hyvä ostos :)

Painosta, minulle on kertynyt kiloja järkyttävät 17! :ashamed: En huomaa syöneeni enempää tai epäterveellisemmin kuin ennen ja liikkunut olen yhtä vähän kuin ennenkin, en ymmärrä mistä sitä painoa noin tulee... Muutama kilo on levinnyt kehoon, muuten ovat vatsassa. Ennen raskautta olin normaalipainoinen.

Kestovaipoista, me aiotaan käyttää taskuvaippoja, jotka ovat lähes yhtä helppoja käyttää kuin kertikset. Vaikeammaksi ne tekee vain säilytys matkustaessa ja pesurumba, mutta se hinta me maksetaan niistä ihanan näköisistä paketeista :D Me käytämme lisänä sitten kertiksiä, luultavasti juuri matkustellessa. Emme aio ottaa paineita kestoilusta, jos ei jakseta niin käytetään kertiksiä.

kais-a 31+3
 
Meille on tulossa vauva!! :heart:

Tein testit eilen alkuillasta ja tänä aamuna. Molempiin tuli selkeät viivat, vaikkei kuitenkaan sen kontrolliviivan vahvuiset. Varmaan myöhemmin teen Clearbluella viikkotestin, kun sellainen odottaa kaapissa. Oireista ensin tuli pahoinvointi, jota esiintynyt jo reilun viikon ajan.

On niin onnellinen olo! Tosin tätä onnea vähän varjostaa edellinen keväinen km, mutta nyt on jotenkin varmempi olo. En tiedä, miksi tuntuu niin... Ensiksi varmaan jännitetäänkin, että päästään viikolle 7 ja siitä sitten ajatukset eteenpäin. Sitä ennen feikataan yhdet festarit, jossa normaalisti kolmen päivän hiprakkakännäysputki.

Kirskis, 25, LA 15.3

Kirskis 4+1 (onpas pienet lukemat!)
 
Ihanaa Kirskis!! :heart: Mä olinkin jo melko varma että nyt sä plussaat kun seurasin sun kirjoittelua tuolla kuumeilupuolella. Paljon onnea! Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin. :)

Tänään oli labrapäivä, 3 putkea verta otettiin. Tuloksia odotellessa, 19. päivä nt-ultra.

Leena ja Tättärää 11+2
 
Onnea Kirskis !!! =)

Liikkeiden tuntemisesta oli puhetta.. Mulla istukka edessä, niin tosi myöhään aloin tuntemaan ensimmäiset liikkeet, oisko ollu rv 20+... olin jo silloin vähän hermona kun mitään ei tunnu, mutta siitä ne rupesi tuntumaan ja voimistumaan.
Ja muutenkin mulla tuntus asustavan rauhallinen kaveri täällä mahassa, mutta ihan normaalisti hän kuitenkin liikkuu. Oon vaan kuullu äideistä, joilla loppuraskaudessa ihan kyljet kipeet kun vauva monottaa niin lujaa. Ei tää ainakaan, kertaakaan ei oo sattunut potkut.

Koittakaahan kärvistellä helteessä, huh, kuuma on !!! =)

Sassy ja Santeri 34+6 ( ja miten tää viikko meni taas näin äkkiä; huomenna poksuu jälleen, 35+0 !!! )
 
Jeeni tosi ikävältä kuulostaa tuo punktio :( Toipumisia!

Linelle onnea hyvistä varhaisultrakuulumisista!

Kirskis, onnea ja tervetuloa! :flower:

Susimielellä on suloinen pikku vauvamasu jo:) Katselin itse juuri noita samoja F7-vaunuja. Jollakin heinäkuisella oli ollutkin ne edellisellä vauvalla, ja hyvin olivat pysyneet kasassa. Mua kuitenkin mietitytti tuo takuuasia, niin kuin kais-akin kirjoitti, sekä se, ettei päässyt livenä katsomaan ja testaamaan vaunujen jämäkkyyttä ja liikkumista.

Sassy, eli mullakaan potkut ole sattuneet. Jossain vaiheessa tuntui hyvin tukalalta, kun vauva oli vielä tosi ylhäällä. Sellainen painava ja hengästynyt olo siis vain. Silloin oli myös epämukavia tuntemuksia, niin kuin vauva olisi tunkenut varpaitaan kylkiluihini... Mutta ei sekään sattunut. Nykyisin muksu vähän möyryää ja puskee pepullaan, mutta se tuntuu oikeastaan aika hauskalta, ellei samaan aikaan ole harkkasupistuksia.

Nyt pihalle mansikoita syömään :) Hyviä vointeja kaikille!

Liisakaisa 38+5
 
Onnea Kirskis! :wave:

Kirjottelen illalla lisää, kun pääsen töistä :)

Noista ko. vaunuista muistan vain sen, että parissa ketjussa täällä muistan jonkun sanoneen, että olivat hajonneet (olikohan pakkassäällä?).
 
Viimeksi muokattu:
Iski neulomisvimma, kutoa suhautin vauvalle hienon myssyn, ainoa miinus on se että tuolla ohjeella siitä tuli aika reilun kokoinen, mahtaa olla sopiva vasta siinä 1v iässä.. :/ Pitänee tehdä toinenkin myssy.

http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/lapset/vauvan-kyparamyssy

Susimieli ja Pieni 18+0 (POKS!)
 
Susimieli, itsekin olen neuloa hurauttanut kaksi tuollaista myssyä:) Arvelisin, että ovat sitten syksyllä/talvella meidän muksulle sopivia, eipä niitä villaisia tässä heti tarvikaan. Tein kyllä myös ohuemmasta merinovillalangasta 2,5 puikoilla tällaisen, ja siitä tuli vähän pienempi:
Sweet baby cap (suomeksi)

Nyt parina viime päivänä on kyllä ollut niin tuskainen olo. Kuuma ja mitään ei jaksa tehdä. Joku sohvalta nouseminen kestää minuutin. Viimeiset tekemättömät asiat ärsyttävät (makkarin verhot pitäisi vaihtaa, kaverilta saatu leikkimatto ja kantoreppu pestä, muutama laatikko mahduttaa varastoon jne yms.) Ja pitäisi siivota kaikki paikat vielä kerran - siis mun mielestä, ja koska mun olo on näin vaivalloinen, niin miehen pitäisi olla se joka siivoaa:) Ei mulla sellainen "synny jo" -olo ole, kunhan vain väsyttää ja ärsyttää tämä oma olo ja olemus.

No, jospa tämä tästä, kun sääkin onneksi viilenee. Sairaalakassin sain aika lailla pakattua eilen. Ehkä käyn ostamassa vielä jonkun kivantuoksuisen suihkusaippuan siihen:) Mulla ei siis ole mitään hajua siitä, mitä sairaalassa on "valmiina" - kai siellä jotain saippuaa on kyllä, mutta joku oma voisi piristää mieltä:)

Liisakaisa 39+0 - Viikko vielä laskettuun aikaan!
 

Yhteistyössä