Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Milizza mie en nyt raskausaikana ole jaksanu kirjotella, ko viikolle 6 asti vain.
Mutta muuten sille sintille on tarjolla tuolla muutamat muistiinpanot ajasta ennenku alkoi oottamaan. Tulee ainaki selväks sille, kuinka toivottu se on, kun 22 kuukautta joka kuukausi vinkunu miksei se voi tulla :)

Miehen sisko siivos mulle talon yks päivä. Oli aivan ihanaa! Itsellä ei ole yhtään kiinnostanut siivoaminen viime aikoina ;)

Iloisaa Juhannusta kaikille! Tämä lähtee mökille seikkailemaan ja jos o lämpimät kelit niin tämä tyttö hyppää järveen uiskentelemaan :)
 
Sindille tsemppiä arkeen myös! Meillä meni myös ensimmäinen kuukausi niin, että päivät sunnilleen nukuttiin vaan ja illalla alkoi huuto ja yöt valvottiin aamuyön tunneille asti. Sit neuvolasta antoivat vinkkiä, että aloimme heräteillä typyä syömään päivällä viimeistään kolmen tunnin välein ja näin sai tankattua paremmin yötä varten sekä päivällä ei tullut sitä semmoista pitkän unen pätkää. Pikkuhiljaa ne yöt siitä sitten helpottui. :)
 
Heippa ihanaiset!

Juhannuksesta selvitty ja loma vihdoinkin alkanut. Kello on nyt 12.30 ja mie edelleen hillun pyjama päällä. Kaupungille pitäisi lähteä, mutta jotenkin ei huvittaisi...

Täälläkin on jotain kirjoiteltu ylös raskauden alkuajoista. Tällä hetkellä ne ovat vain puhelimessa, joten pitäisi siirtää ne ihan perinteiseen paperimuotoon.

Ihanaa millimolli, että saitte sydänäänet kuuluviin! :heart: Kyllä se kummasti helpottaa :)

Nt-ultrakuulumisia eiliseltä:

Kyllä meitä jännitti. Ultraus tehtiin alakautta ja tästä olin isäntää infonnut edellisenä päivänä, mutta ei tuota näyttänyt häiritsevän :) Molemmat tuijotettiin lumoutuneina katon rajassa olevaa näyttöä, josta näkyi meidän pieni Möhkö :heart: Hän lepäili enimmäkseen (olihan ultra niinki aikasin ku klo 8.15), mutta välillä vähän venytteli ja vaihtoi asentoa. Yksi kunnon potkukin nähtiin :)

Kaikki oli hyvin. Löytyi kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Muutenkin oli kehittynyt hyvin. Pituutta pikkuisella oli 4,9 cm, joten rv olisi sen mukaan tänään 11+6. Tosin kätilö sanoi, että mun laskut sekä varhaisultra voi pitää hyvinkin paikkansa, koska pikkuinen oli niiiiin pitkällään, että vastasi vähän isompaa kuin oikeasti olikaan :) Laskettu aika kuitenkin muutettiin nyt neuvolan antamasta 4.1. -> 9.1. Kätilö sanoi, että missään tapauksessa ei mennä vielä rv 12, koska ruskuaispussi oli niin iso. Se alkaa sieltä pikkuhiljaa nyt surkastumaan.

Sydänäänet kuunneltiin ja taas mulla tuli tippa linssiin. Isäntäkin oli ihan sanaton ja tuijotti vaan näyttöä :D Saatiin neljä kuvaa mukaan, joita on nyt ihasteltu :heart: Kätilö oli noin muuten oikein ihana :)

Rakenneultra on 28.8. :)

Nyt voidaan siis huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttimaan raskaudesta ja odotuksesta :)

Hennu & Möhkö 11+2 (menen nyt sitten kuitenkin näillä alkuperäisillä viikoilla :))
 
lauwra Onneksi olkoon ja tervetuloa mukaan! :)

Mie sain ystävältäni maanantaina kotidopplerin lainaan. Ma-iltana en saanut sydänääniä kuulumaan, mutta eilen illalla sain :heart: Tosin kaveri oli niin vikkelä, että kolme kertaa sain hänet etsiä uudestaan :D
 
Hennu

Meä tyyppi kans oli eilen vikkelällä tuulella.
Alko olo helppaamaan, ko hain ne seabandin rannekkeet ja jättipaketin rennietä :)
Huomenna meen salille, niin saan niskatkin kuosiin. Ei sitten enää säre koko ajan päätä.
Nää rannekkeet on vaa iha sikatiukat! Kamalat painaumat ranteissa jo nyt. Onneks se salilla käyminen ja muutenki ko jätän nyt herkuttelun nii vähenee tuo turvotus! ;)
 
Turvotukseen pakko sanoa, että mä olin kyllä julmetun turvoksissa eiliseen asti :O Kaikissa housuissa oli tosi epämukavaa ja eilen illalla mun viimeiset farkut repesi haaroista (oli siis vanhat, mukavat ja kuluneet). Jouduin tänään pitää äitiyshousuja töissä kun ei ollut muita housuja! :LOL: olen siis saanut jo ystävältä aikaisemmin äitiysvaatteita kun hän on tiennyt meidän yrityksestä.. Enpä vaan ajatellut että rv 5:llä pääsis näitä käyttää :D :D Noh, viikonloppuna sitten aleen housuja ostelemaan..

Hennu86, me ollaan kans mietitty dopplerin hankkimista. Täytyy kysäistä kaverilta, että onko heillä tai sitten jos joku myisi käytetyn.. Olisi jotenkin kiva varmistella, että tosiaan on raskaana. Jotenkin aina ajoittain vielä ihan epätodellinen olo, että katsoinko mä sitä testiä ihan oikein :D
 
Lauvwra mieki tein 15 testiä. Viimeisimmän rv 9 :)
Osta se doppler vasta ko oot viikolla 10 jotaki, ei aikaisemmin kuule. Ja tulee vaa turha stressi :) Se sun vauvas näyttäis nyt ultrassa semmoiselta valkoiselta nuppineulan päältä, mie kävin sillo noilla viikoilla ekassa :)

Turvotus on täällä välillä julmettua ja välillä ei mitään. Maha muuten vähä kasvanu jo.

Mie ostan vaatteita ens viikolla nt-ultran jälkeen. Muuten olenki saanu vaatekaapin raivattua tyhjäksi jo, kun ei mahu niin ei mahu :)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista Hennu ! :) Mun pitäis odotella vielä kuukaus, että nään seuraavan kerran pikkuisen, en jaksa odottaa!

Täällä rupeaa käymään vaatteet ahtaaksi ja musta tuntuu, että kaupassakin ihmiset katsoo mun mahaa :D Pitäis vissiin lähteä vaateostoksille... Vähän outoa kun ei ole enää mitään "oireita". Tosin itku kyllä tulee tosi tosi herkästi... Mä olen kanssa nyt lomalla ja pitäis ottaa loppurutistus hääjärjestelyjen kanssa, muutaman viikon päästä rouviinnun, iiks! Toivon mukaan mun stressi ei ole tehnyt pikkuiselle mitään pahaa! Mutta sit lupaan rauhottua kun häät on vietetty... :p

Meillä on vihdoin ensi viikolla toinen neuvolakäynti. Ensimmäinenhän oli jo 5+3, joten aikaa on ihan mukavasti vierähtänyt jo.. No toivotaan, että kaikki arvot on kohdillaan yms. Ja pääsee vihdoin kuulemaan sydänäänet myös neuvolassa :) Sydänääniä olen kuunnellut kotosalla pari kertaa viikossa ja aina olen saanut kuulumaan :heart: Olen muuten melkein varma, että olen muutaman kerran tuntenut pikkuisen potkuja nukkumaan mennessä :) Tietenkään en ihan sata varma voi olla, mutta en mä nyt oikein keksi muutakaan syytä sille ja kun ei ole ennen tuommoista tuntenut.

Oikein ihanaa kesää kaikille odottajille ja äiteille! =)

Liv & pieni 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja eltsu81
lauwra Samaa mieltä millimollin kanssa tuosta dopplerin hommaamisesta; kannattaa hankkia se vasta muutaman viikon kuluttua. Välttämättä ei edes neuvolassa saada ääniä kuulumaan rv 10-11. Varhaisultrassa pikkuisen syke voidaan todeta rv 6 eteenpäin, riippuen tietysti ultrauslaitteista ja paikasta :)

Meitin pikkuisen syke nähtiin varhaisultrassa rv 6+2 ja rv 10+2 saatiin neuvolassa kuulumaan :)

-Liv- Eiköhän pikkuinen ole siellä kasvanut ihan hyvin, vaikka sulla onki ollu häästressiä :)
Sisimmässäs oot kuitenki onnellinen :) Teillä ei usein noita neuvoloita ole : / Mulla oli se eka neuvola rv 6+2 ja neuvolalääkäri oli 10+2. Tosin jälkimmäinen ei olis ollut välttämätön, kun olin siellä varhaisultrassa käyny 6+2, mutta itse halusin neuvolalääkärille. Seuraava neuvola on sitten 16.7. ja silloin oon 14+1, mut neuvolan laskujen mukaan 9 päivää pidemmällä. Onneks siihenki tulee nyt muutos ton nt-ultran myötä...

ON: Lieviä pahan olon aaltoja ollut tällä viikolla, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa. Laiskuus on inhottava näin lomalla, mutta eka lomaviikko yleensä meneekin pienessä koomassa. Eilen en taas saanut ääniä kuuluviin, mutta siitä en ota stressiä. Pikkuinen voi olla tuolla niin takana, ettei vanhemmalla kotidopplerilla saa niitä ääniä niin helposti kuulumaan.
 
millimolli ja Hennu86, kiitos vinkeistä! Mä tolta tsudelta nyt kysäisin tota doppleria jo, mutta jos se nyt jo hankittaisiin, niin pidän sen kyllä paketissa vielä muutaman viikon.. Tosiaan, vältetään sitä turhaa stressiä.

ja nautihan Hennu86 lomasta! Mä aloitin 1.6. uudessa työpaikassa ja lomaahan kertyy vasta syksylle... Suunnitteilla olisi jokin ulkomaanmatka, täytyypä vähän selata finnmatkojen sivuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
:wave:

Onnea plussanneille! Ja onnea ultrakuulumista kaikille :flower: :heart:

Täällä totutellaan edelleen arkeen. Nökön paino laski 230g syntymäpainosta, joten syömistä tarkkaillaan. Nanilla ja rintamaidolla mennään. Imettäminen sattuu aivan stanasti. Käytän välillä rintakumia, mut sen kanssa säätäminen on niin pyllystä, et mielummin ilman sitä..
Helvetin huonolla omallatunnolla annan Nania :( :'( ..mut pakko, kun toinen vaan huutaa neljännen tissivaihtokerran jälkeen.. (karu esimerkki, mut näinkin on käyny).

Keskiviikkona on jälleen neuvola, jossa katotaan paino.. Voiku olis lähteny nousemaan : / :heart:

Noh, tänään on ollu kyl tosi hyvä päivä :) et ei saa manata :)
Oltiin eilen jopa ekaa kertaa vaunuilemassa ja Nökö tykkäs kyllä :cool: Tänään laitoin rohkeana plikkana hänet vaunuihin nukkumaan. Nukahti melkein heti ja nukkus pari tuntia, kunnes otin sisälle, kun otin ittekki pikku torkut (vartti tms.).. Erittäin pienet tosin, kun vieraat tuli : /

Eipä kai tässä muuta.. Yritän pitää tässä kaiken ohessa ittestänikin huolta, nälän tunnetta ei muuten ole, kuin aamusin, mut silti pitäs syödä ja juoda, et tulee maitoa.. Noh, kaikki toki sanoo, et kyl se siitä. Mikä toki pitää paikkansa, mut tällä hetkellä ei tunnu se lause kauheen sympaattiselta..

Anteeksi masentava teksti :) Onnea ja jaksamisia vielä odottaville :heart:

Emby^ ja Nökö 2vkoa 4pvää :heart:
 
Mie olen jo valmiiks paniikissa ton imettämisen kanssa, kun tissit on jo nyt helvetin kipeät. Ja viikkoja kasassa vasta 11+2 :)

Maanantaina selviää tulevaisuuden suunnitelmat. Pitäkää peukkuja, että koulupaikka irtoais. Mielellää ykkösvaihtoehdosta, kun kakkosvaihtoehto lopetaan ton vuosikurssin jälkeen. Niin ei olis kauhean kiva lähteä suoraan laitokselta takas kouluun :)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
millimolli
Toivotaan parasta jatkon kannalta:D..tuohon imettämiseen sen verran tai siis lähinnä boobsien kipeytymiseen että itsellä meni ohitse tuossa 13-14 viikon kohdilla.. enää ei kovinkaan paljoa kiristä..nännejä on kuitenkin tarvinnut alkaa rasvailemaan kun tuntuu että kaikki vaan kuivuu..

Ja tervetuloa joukkon Lauwra:wave:

melassi 17+3 (meneepä aika raskaana nopeesti)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ihanaa kun tänne tulee koko ajan uusia odottajia, onnea! :) Ei tämä pino sitten onneksi hiljentynyt. Nimittäin itselle kävi just näin, että kun on vauva niin yksinkertaisesti en meinaa millään ehtiä koneelle, saati kirjoittelemaan mitään. Aika menee hurjaa kyytiä, meidän neiti jo kohta 10 viikkoa :eek:

Embylle :hug: mullahan oli myös alussa ongelmia imettämisen kanssa, maitoa ei tullut riittävästi eikä itsellä ollut mitään varmuutta kuinka paljon vauvalle pitäis antaa lisää jne. Eikä alussa ainakaan helpottanut kun naapureita myöten kaikki kyseli prisman käytävilläkin tuleeko maitoa ja TULEEHAN SITÄ VARMASTI?? Kaikki on kuitenkin nyt mennyt hyvin ja koko ajan oon antanut pullomaitoa, tosin nykyään oma riittää melko hyvin. Tyttö kasvaa hyvin ja itsellekin on tullut jo paljon enemmän varmuutta hoitaa omaa lastaan. Luulen, että kunhan jossain vaiheessa aloitellaan kiinteitä niin lopettelen imetystä, sen verran vaihtelevaa (ja stressaavaakin välillä) imetys on ollut. Tsemppiä ja jaksamista, pikku hiljaa se arki alkaa sujumaan ja asiat tuntuu sitten paremmalta :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja hyvää vointia jatkoonkin :heart: Käyn aina täällä vilkaisemassa mitä teille kuuluu :)

-Liv- tsemppiä hääjärjestelyihin! Onko teillä isot häät tulossa? Meillä sama edessä loppukesästä, ei ole mikään maailman helpoin tehtävä järkätä häät yhdessä pienen vauvan kanssa :D

Täällä arki sujuu (hirmuista häästressiä lukuunottamatta) jo paljon paremmin, tyttö nukkuu jo aika mukavasti yöt. Heräilee pari-kolme kertaa mutta nukahtaa nopeasti uudelleen. Pientä rytmiä alkaa löytymään ja oma varmuus kasvaa päivä päivältä. Paljon käydään kaupoilla ja kavereiden luona. Syksyksi pitäis sitten alkaa katselemaan jotain kerhoa tms.
 
Heissan kaikille tasapuolisesti tositositosi pitkään aikaan!

Oon ollu nyt poissa täältä varmaan melkein puoltoista kuukautta, kun on ollu töitä ja reissua ja kaikenlaista ylipäätään. En oikeestaan itekään tajua, miten tämä nyt niin jäi. Mutta nyt olen takaisin ja näin lomalla varmaan ehtii ainakin enemmän kirjoitella, varsinkin kun nyt jo jotain tän raskauden kans tapahtuukin. :)

Ja tähän väliin ISOT ONNITTELUT synnyttäneille ja plussanneille! :flower:

Täällä käytiin rakenneultrassa maanantaina ja kaikki oli oikein hyvin. Kovaa se siellä liikuskeli, että meinas tulla esim. reisimitan ottaminen mielenkiintoseksi. Ja siveellisesti piti jalkansa ristissä, ettei tiedetä kumpi siellä on ennen kun vasta sitten synnytyksessä. Mutta ei oikeestaan haittaa, koska oltiin siihen valmistauduttu, että ei välttämättä saada sitä tietää. Mies oli ihan silmät taas kosteena ultran aikana/jälkeen, mikä on tosi söpöä. Mutta en vaan tajua miksi mulle itelle se ei tunnu ihan niin jännältä. Tai miten tän nyt selittäis, siis on todella hienoa nähdä se siellä ruudussa liikkumassa, mutta mä luulen että mä ite oon enemmän fiiliksissä just noista liikkeistä mitä tunnen ja varmasti sitten synnytyksessä pääsee vasta kaikki tunteet valloilleen. Ja kun mä kuulun tähän kategoriaan, jota ärsyttää esim. anopin mahan taputtelu (alko jo viikolla 12!! jolloin ei todellakaan mahaa vielä näkynyt), en pysty siihen ylihehkuttamiseen... Toivottavasti en nyt kuulosta liian kyyniseltä. :)

Raskaus on menny tässä muutamat viimeset viikot oikein mukavasti ja liikkeet tuntuu jo päivittäin ja mieskin on ne jo tuntenut. :) se oli kyllä ihana fiilis meidän molempien mielestä kun se ne tunsi, siitä tuli taas sellanen juttu mikä kuuluu meille molemmille ja molemmat pystyy elää siinä raskauden etenemisessä mukana. Ihan ekat (ja todella vaisut) liikkeet taisin tuntea siinä 17-18 viikkojen vaihteessa. Siitä ne sitten vaan vahvistu.

Ja tsemppiä Hennu pahoinvoinnin kanssa painimiseen, kyllä se sitten loppuu jossain vaiheessa! Tämän voin sanoa tietysti vaan oman kokemuksen myötä, mutta itsehän tuossa just laskin, että oksentelin aamuisin reilu viisi viikkoa, viikoilla 9-14, lähes PÄIVITTÄIN. Ja siitä oli aina tosi hienoa lähteä töihin kun ensin oli selvinny siitä, että ensin söi vähän, kävi ruokkimassa vessanpöntön, ja sitten yritti syödä uudestaan että jakso olla töissä ruokikseen asti. Kaksi kertaa joutu antamaan ylen myös töissä, sen lisäksi että sielläkin oli välillä todella etova olo. Mutta taputan kyllä itseäni olalle siitä, että jaksoin olla töissä, eikä tarvinnu ottaa saikkua sen takia. :) Katotaan sitten loman jälkeen taas miten käy, mutta näillä näkymin vaikuttaa hyvältä.

Jaaa, mitäs vielä jaksaisitte lukee.. ;) raskaushousut tai vastaavat löysemmät vaatteet on jo käytössä, tosin alotin vasta pari viikkoa sitten. Tuntuu että maha kasvaa tosi hitaasti, ja vieläkin ehkä pystyisin sen vaatteiden alle peittämään, luultavasti. (mutta en halua ;) ) mutta eiköhän se kasvu tästä ala kiihtymään pikku hiljaa.

Näin. Anteeksi ylipitkä kirjoitus, vähä paisu kun piti saada kaikki kerralla laitettua mitä oli mielessä. :) ensi kerralla pyrin vähän lyhempään. :D

Barba + baby (tasan) 20 eli puoliväli saavutettu! (nyt on enemmän takana kun edessä, toivottavasti)
 
Emby^ Toivottavasti se imettäminen lähtisi sujumaan ja Nökön paino nousisi :) Tosin vaikka aion itsekin imettää mahdollisuuksien mukaan, niin en tuomitse äitejä, jotka eivät vain jostain syystä PYSTY imettämään. Kaikilla kun se ei onnistu eikä se tee kenestäkään huonoa äitiä. Enkä saa mistään takuita, että minäkään siinä onnistuisin. Olen vähä tottunut olemaan luuseri monissa asioissa :LOL:

Kristiina84 Hienoa, että teillä alkaa rytmi löytymään ja olet saanut varmuutta tytön hoitamiseen :) Äidiksi kasvetaan, joten miten voit olla täysin valmis ja varma äiti, kun saat esikoisesi? Et mitenkään :) Harvempi meistä on mitään supertapauksia. Ihan tavallisia pulliaisia tässä ollaan :) Onnea myös tulevista häistä!! :)

Barbababy Kiitos tsempeistä ja ihana kuulla, että teillä oli rakenneultrassa kaikki hyvin :heart: Yksi etappi taas ohitettu :)

ON: Täällä pahoinvointi tuli takaisin tiistaina. Kahteen viikkoon en ole vessanpönttöä morjestanut, mutta tiistaina tein sen 3 kertaa. Varmaan yksi ainoa ateria kerkesi jotenkin imeytymään ja toivottavasti Möhkö sai siitä edes jotain : / Vielä maanantaina vallitsi jatkuva nälkä. Monet yöunet menneet pilalle ton nälän takia, kun öisinkin pitäisi olla syömässä 2-3 tunnin välein. Kuitenkin hillitsin sitä nälkää juomalla vettä... Jatkuva nälkä helpotti nyt tuon tiistaisen takia. Vieläkään ei pysty normaalisti syömään, esim. liha, kana ja kala etoo jonkun verran. Hedelmät, jugurtit, perunat, salaatit ja leivät ovat kova sana tällä hetkellä. Sekä tietysti juominen. Yritän kuitenkin edes jotain proteiinipitoista saada päivittäin nieltyä.

Täällä pitäisi käydä ostamassa jonkunlaiset mammahousut ennen töihin paluuta. En ole farkkuja pitänyt varmaan kuukauteen enkä enää ajatellut tavallisia farkkuja päälleni tunkeakaan. Maha ei tosin ole omasta mielestäni kasvanut. Turvotusta on vyötäröllä, mutta kohtu on edelleen tuolla, missä alun perin olikin...

Barbababy kirjoitti tuosta, ettei osaa hehkuttaa raskauttaan. Täällä sama homma. Ultrat ja ekojen sydänäänien kuuntelut ovat olleet hienoja kokemuksia, mutta jotenkin olen ottanut ne vaisusti. Tai ehkä mie vaan olen tällänen rauhallisempi odottaja, joka ei turhia hehkuttele. Vielä plussatessa mietin, että nt-ultra kun on onnellisesti takana, niin laitan naamakirjaan jonkunlaisen tilapäivityksen siitä, miten meidän hartaasti odotettu pikkuinen näkee päivänvalon tammikuussa. Vieläkään en ole kyseistä päivitystä laittanut :) Kai tässä kuitenkin haluaa sellaista tiettyä salaperäisyyttä? ;) Ja jotenkin olen sisäisesti niin tyyni, rauhallinen ja onnellinen tästä. Miksi mun tartteis hyppiä ja kiljua ilosta, että meille tulee vauva? :) Onnen kyyneleitä on kyllä vuodatettu, mutta päivä kerrallaan tässä mennään eteenpäin :)

Sen olen huomannut, että musta on tullut tosi itsekäs. Laitan oman hyvinvointini kaiken edelle ja kiukuttelen tietyistä asioista, jos minusta siltä tuntuu. Yritän myös sulkea kaiken ylimääräisen negatiivisen pois mun elämästä. En halua olla pahoittamassa mieltäni koko ajan. Normaaliin arkeen kuuluvat pienet negatiiviset asiat ovat ok, mutta mun ei tarvi esim. hengata sellaisten ihmisten kanssa, joiden seuraa en jaksa.

Odotan, että maha kasvaisi edes vähän ennen kuin palaan lomalta töihin. Olisi ihanaa, kun työkaverit miettisivät selän takana, että onkohan päässy makkarat ja olut lihottamaan vai olenko pieniin päin :LOL: Töissä kun tietyt ihmiset rakastavat analysointia selän takana... Olisipa tekemistä heillekin :LOL:

Möhkön sydänääniä kuunneltu säännöllisen epäsäännöllisesti. Aina en saa niitä kuuluviin. Tällä viikolla meillä on päivisin ollut oma kahden keskinen hetki ja illalla olen sitten etsinyt äänet myös isännän kuultaviksi :)

Ai niin. Alkuraskaus on onnellisesti takana!!! Yksi etappi taas saavutettu :)

Hennu & Möhkö 12+4
 
heips vaan, täällä ollaan viikolla 6 (luulisin) menossa. :) jotenkin tää on niin uskomatonta. kun on jo siihen jotenkin tuudittautunut että sitä plussaa ei tule sitten niin millään.

mä oon vähän samanlainen kun sä, hennu, mie en varmaan kertaakaan tule hehkuttamaan tätä raskautta missään suureen ääneen.. miksi tästä pitäs tehdä numero? jotenki kuulostaa tyhmälle minusta. en muutenkaan tykkää olla mitenkään huomion keskipisteenä..

ja mä oon yrittänyt tehdä tässä yritysaikana jo sitä työtä, että karsin ns. turhat ihmiset elämästäni veks.. siis sellaset jotka aiheuttaa vaan pahaa mieltä ja harmia.

meillä syksyllä täällä meillä töissä koetaan varmaan jonkinmoinen takaisku, kun jo toinen työntekijä lähtee äippikselle ja työmäärä vaan kasvaa.. :) sitä odotellessa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
voi Barbababy ja Hennu86, te ootte "jo noin pitkällä" :) Minä niin odotan innolla kaikkea tulevaa, ekoja sydänääniä yms... Vaikka olen kyllä tuntenut oloni jotenkin epämukavaksi kun ne harvat, jotka raskaudesta tietävät, ovat minua onnitelleet :| En vain jotenkin osaa vastata onnitteluihin oikein mitään..

Täällä on ensimmäistä kertaa halattu pönttöä TÖISSÄ. En kyllä vielä oksentanut, mutta kakominen varmasti kuului käytävään asti... Lisäksi lounastunnilla 6 miespuolista työkaveria näki kun tulin ulos lastenvaateliikkeestä :D eivät kyllä varmasti tajunneet mitä liikkeessä myytiin. :D Ja kaiken kukkuraksi olen taas töissä äitiyshousut jalassa tän turvotuksen takia.. Ainoat päälle mahtuvat housut repesi viime viikolla :D

lauwra & sulo 6+2
 
lenkkari, olen kyllä samoilla linjoilla tuosta hehkuttamisesta. Miehen ystäväpariskunta on odottanut esikoistaan tämän kevään ja se on ollut ainoa puheenaihe mistä heidän kanssaan (tai rouvan kanssa) on voinut keskustella. Eiväthän he voineet tietää, että me yritetään, mutta silti... Itse aion muistaa, että en voi tietää toisten tilanteista enkä todellakaan tahdo pahentaa kenenkään oloa höpöttömällä pelkästään omista vaivoistani, joita monet ihmiset ovat voineet toivoa vuosikausia. Ihmiset on välillä todella ajattelemattomia...
 
mul ei ole vielä minkääntasoista turvotusta.. sepä mua ihmetyttääkin.. mut aamulla etoo vähän ja iltapäivällä meinaa töihin nukahtaa.. ehkäpä ne tästä voimistuu kun viikot lisääntyy..

ja mulla sama ku sulla lauwra, jos joku tulis onnittelee nyt ni en osais yhtikäs mitään vastata..

lenkkari ja nöttönen 6+0
 
mä tiedän en meillä anoppi tekee tästä SUUREN numeron, onhan hän odottanut jo tätä niin kauan.. vaan itte aion sanoo et "suu suppuun".. ku jotenki sit kuitenki ajattelee niin et tää on kuitenkin aika luonnollinen olotila jos meinaa lapsen saada.. ja just siksikin että kun ei tosiaan voi koskaan tietää millainen tilanne kenelläkin on.

itteeni suorastaan vituttaa se että anoppi on tän melkein vuoden yrityksen aikana varmaan kolmesti rähjännyt mulle suureen ääneen et "no miksi tekään ette nyt vaan voi niitä lapsia tehdä!" onpa tuntunut tosi kivalle siinä sit olla vaan et "me tehdään lapsemme sillon ku meille sopii", kun ei siis olla kenellekään sanottu että yritetään, ollaan saatu enemmän rauhassa sit yrittää..
 

Yhteistyössä