*Esikoista yrittämään 2013!*

Ihan sekopäistä. KP26/28-30 ja DPO10(?), enkä ole edes ostanut vielä raskaustestiä! Oikeastaan en ole edes hirveesti ajatellut koko asiaa. Ainut havaitsemani erilaisuus kolmeen aiempaan kiertoon verrattuna on se, että rinnat ei vielä tässäkään vaiheessa kiertoa ole arat. Normaalisti alkavat aristaa noin viikkoa ennen menkkoja... Joka tapauksessa menkkoja odottelen alkaviksi viimeistään sunnuntaina, kun en viitsi alkaa turhaan hötkyilemään taas. :ashamed:
 
Minäkin voisin sanoa, että ihan sekopäistä! Fiilikset on taas nii sekaisin. :| Ovulaatiotestejä en ole koskaan tehtyt, enkä ole nytkään, joten en osaa sanoa varmaksi milloin minulla on ovulaatio. Oireitakaan en ole juurikaan huomannut. Olen lähinnä luottanut vain netissä oleviin laskureihin. Nyt en ollut katsonut niitäkään, kunnes tänään katsoin ja antoi 21.-28.pv:lle ovulaation. Voi että minua harmittaa, kun olin kuvitellut sen myöhemmälle. Eilen ja tänään vihlonut mahaa, joten voisiko olla ovulaatio... Osaisitteko auttaa, siis tuon mahakivun perusteella, milloin on/olisi ollut kaikista paras aika seksille? Mies on reissussa, mutta sunnuntaina oli parittelupäivä.. Onkohan torstaina liian myöhäistä.. :'( Muuten olisi tämä kuukausi ollut "parempi tärppi"-kuukausi, kun alkoholin käyttö ollut vähäisempää -myös miehellä!

Synkistelen! :'(

Toivottelen silti kaikille PLUSSAINNEILLE mahdollisimman sydämestä ja mahdollisimman paljon onnea :flower:, vaikka täytyy myöntää että harmittaa kovasti omasta puolesta. Peukkuja muille! :heart: Plussatuulia ja tarrasukkia! :wave:
 
miss_piggy
annsuli:Pelkkien vihlontojen perusteella on vaikea sanoa onko ovis vai ei.
Ite tikuttelen oviksen aina, muuten saattaa mennä ohi.
Jos sunnuntaina on peitot heiluneet, niin saattaa olla että se riittää, kun siittiöt voi säilyä elinkelpoisina naisen sisällä useamman päivänkin. Tai sitten ei. Riippuu ihan niistä nuijapäistä :)
 
Pian kärähtää käpy :mad:

Aamulla herätessä oli aurinkoista ja ihanaa eikä juuri tuntemuksia. Aamupalaa syödessä alavatsaa kouraisi, mutta ei siinä sen kummempaa. Suihkussa kouraisi uudelleen, ja nyt tunti pari siitä repi äsken ihan huolella. Ei mitään pikkunipistelyä vaan reipas repäisy, ja vasemmalle puolelle selkärankaa viiltelee välillä oikein kunnolla. Tein ovistestin niin kappas, se näyttäisi taas PLUSSAA prkl!!! :kieh: Mitähän mun kroppa nyt yrittää tässä viestittää? Menkkoja? Ovulaatiota? Jos tämä on ovulaatio niin mikä se ensimmäinen sitten oli? Plussat limoineen päivineen ja lämpöjen romahdus ja sitten nousu? Mä oon nyt ihan pihalla. TYPERÄÄ! :mad:

Osaako joku teistä sanoa missä vika? Onko ollut samaa ongelmaa? Jos se eka ovis oli ovis niin nyt olisi kp19 ja dpo5. Nyt lämmöt on pysyneet ihan +-0,2° välillä toisistaan siitä saakka kun ne 5 päivää sitten nousi. Vai vetikö Terot nyt kropan niin sekaisin että se tekee jo nyt menkkoja? :confused:

Muoks. Tutkin varmuuden vuoksi valkovuodonkin, niin kaukana kirkkaasta ja juoksevasta kuin vain voi olla. Eli ei olisi ovulaatio...?
 
Viimeksi muokattu:
Mayinka En osaa kyl auttaa, mutta koitas nyt vaan malttaa mieles :hug: ovistestihän näyttää myös raskauden(ainakin jotkut) mutta jos dpo on 5 niin tuskin raskaus vielä näkyis? tikutitko sen ekan oletetun oviksen?

(.) kp 20 ei ovis plussaa :ashamed: mahdankohan ovuloida ollenkaan?!? vai onko mulla vaan taas tulossa joku super pitkä kierto! menkkamaista jomotusta oli viikonloppuna mutta ovis plussaa en oo vieläkään saanu! lauantaina lähtö lomalle ja joudun ilmeisesti ottaa ovis testit mukaan! Täytyy toivoo ettei tulli pengo laukkuja ettei tarvi selitellä ja punastella :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Memmo, tikutin joo. Aloitin tikuttamisen kp9 ja sain haamulaisia ja hentoja viivoja kunnes kp13 tuli plussa ja kp14 samoin. Sen jälkeen viiva meni taas hennommaksi. Paitsi tosiaan eilen. Ja nyt eilen töissä vessareissulla jäi ensin paperiin jotain rusehtavaa limaa(?) ja sitten myöhemmin suojaan muutama tippa ihan ruskeaa vuotoa. Eikä mulle ole koskaan ollut tiputtelu- tai välivuotoa. Kroppa ilmeisesti reistaa... : /
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria212009/2011
Clavel2412/2011
Nea86 2601/2012
tarana251403/2012
miss_piggy31902/2012
Minttu-Lilja27909/2012
Future Mum3105/2012
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33808/2012
jjennaa- 218
Mary Ann29708/2012
Memmo26708/2012
kukkurukuu 24708/2012
Milya 21710/2012
mamiksi 217
Lauriska27609/2012
annab31401/2013
Heilanga30401/2013
Neyski2001/2013
annsuli234
pienitiikeri 26312/2012
pippuri85 283
Mayinka30209/2011
Meewi28203/2013
Paloma84 282
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
*Stiina
Evangelina




Plussanneet:
Alexandra89 04/2013 (YK 4)
Helena2013 04/2013 (YK 3)
ralliruutu 04/2013 (YK 7)
Mopsukka 04/2013 (YK 1)
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: ?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos että siirsitte minut plussanneisiin, halusinkin sinne jo kauan sitten :)

Heti kun haluutte kuulla niin voin jakaa teijän kanssa kaikki tärppijutut ja kertoa oireista, oireet oli nimittäin ajoittain vahvasti esillä ja ajoittain kelasin että kuvittelen joten testi sen kertoi, itse epäilib vahvasti. Oon ihan sekasin täällä ;P
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
miss_piggy
Mä itken ja tärisen onnesta, ilosta ja hämmennyksestä. Kuukautiseni ovat myöhässä 3-6 päivää. Aluksi päätin odottaa tiistaihin mutta etova olo kummitteli, odotin vielä keskiviikon. Ja lopulta noin 15 minuuttia sitten tein ekan raskaustestin (apteekin oma) JA OLEN RASKAANA!!!!!!!!

Totta tosiaan, ja vahvat viivat oot saanu :D Onnea vain.
 
Kiitos miss-piggy.

Päätin tossa viikonloppuna kun tätiä ei kuulunutkaan kylään että nyt en kyllä hätäile. Kävin täällä lukemassa teijän kirjotuksia mutta sanaakaan en kirjottanut. Kun tätiä ei tullut ma, tai ti niin keskiviikon maltoin vielä odottaa.

Tämän aamuinen oksu olo ja palelut ja rintojen kivut saivat kuitenkin minut suunnistamaan apteekkiin ja on kyllä niin upee plussa että tiirailen sitä salaa laukustani koko ajan täällä töissä :D
 
Tuun täältä takaa huutelemaan Helenalle kamalan paljon onnea! :heart: Vieläkö sun LA ehtii joulukuulle, vai mentiinkö jo tammikuun puolelle?


Teillä näyttää täällä muutenkin plussia viuhuvan. Ihana juttu! Onnea plussanneille ja suuren suuret tsempit piinaileville. (Ja tietenkin pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:)

Ja miss_piggylle onnea mahtavasta oviksesta. :heart:


Na-dene ja pieni 8+1
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

En tiedä kiinnostaako teitä mut kerron nyt kuitenkin. Mun tärppikierrossa me oltiin sillain miehen kanssa oviksen aikoihin tasan 2 krt, toinen oli kp14 ja toinen kp 16. Tikutin oviksen ja ekan kerran mielestäni sain plussan testiin.

silloin kp 14 oli lauantai ja pikasesti hoidetun session jälkeen vielä juotiin punaviiniä koko ilta tuttavapariskunnan kanssa.

mitään lääkkeitä en ole koskaan missään vaiheessa syönyt eli lopetin vatsahappolääkkeet jo kuukausia sitten.
 
Mooi!

Mulla menossa kp28/27-29. Menkkoja odotellessa mennään. Olis niin ihana olla raskaana, mut epäilen vahvasti. Oireita ei ole oikein mihinkään suuntaan, joten katsellaan ja odotellaan.

Onnea vielä Helena2013, ralliruutu ja Mopsukka!! Kyllä me muutkin vielä perästä tullaan =)
 
Hyvää huomenta ja PERJANTAITA! :D

Taisipa tuo alavatsashow olla vaan tosi omituista menkkaränkkää. Pitää nyt vielä seurailla onko tänään nyt sitten oikeasti kp21+dpo7 vai kp2. Jos tämä rättiralli on sitä itseään, se kestää vielä seuraavat viisi päivää. Vielä en kuitenkaan uskalla listoille päivittää mitään jos tämä nyt sitten onkin vain jokin väliaikashow ja viikon päästä tuleekin lisää. Pettymys maistuu sen verran katkeralta suussa että vauvansaannin suhteen kirves on tällä kierrolla heitetty kaivon pohjalle ja syvälle :'( Pitikin toivoa... Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten sitä sanotaan :D

Nyt on vähän takki tyhjä. On vähän epätodellinen olo ja tulee varmaan olemaankin seuraavat pari päivää. Kuinkahan sitä osaisi seuraavilla kierroilla olla rennosti ja antaa päivien kulua ilman sen kummempaa asioiden kelailua ja odottamista? Se taito pitäisi oppia, sillä tuskinpa se tärppi ihan heti käy. Jos pamahtaisin paksuksi jo sillä että pesee kalsarit samassa pyykissä, olisin ehkä plussannut edes kemiallisen tässä viimeisten 19 kuukauden aikana. Onneksi mies saa mennä jo ensi torstaina sairaalalle spermapurkkinsa kanssa niin päästään jonottamaan lapsettomuushoitoja :)
 
Helena2013 suuresti onnea! Meillä on kyllä nyt todella plussatuulet menossa tässä ketjussa. :heart:
Joku vois hommata mut tikkuvieroitukseen. Minähän sitten tein tänään r-testin...nyt on kp13. :LOL: ihan sairasta. Mitäköhän mä sekoilen täällä? Jos keskittyis kuitenkin vaan noihin ovistesteihin. :D mulla on pitkästä aikaa huomenna VAPAA! Täytyy kans varmaan hakea punkkua ja kaataa mies sängyyn, jos sit tärppäis. Hih!
 
miss_piggy
Täällä ois huomenna dpo 7. Ei oo oikeestaan ees tehny vielä mieli testailla :D Jotenki muutenki oon taas sillain varmalla mielellä että ei tärppää kumminkaan, niin en tipu liian korkealta.
 
Heipsan!
Onnea plussanneille, ihan mahtavalta varmasti tuntuu! Tää luo uskoa meidän muidenkin mahdollisuuksiin.. Ehkä joku päivä...
(.)... Tässä kierrossa en oo ovista tikutellut. En vaan ole viitsinyt, en koe sitä niin tarpeelliseksi kun kuitenkin aikas aktiivista rakkauselämää harrastetaan.. :) Oviskalenterin mukaan ovis oli ti tai ke eli nyt ois niin paljon kuin dpo 4. Mutta se on voinut olla myös jo viikkko sitten, jos mennään lyhimmän kierron mukaan. Ken tietää. Nyt siis sitten vaan menkkoja odotellessa, ja oireita kuulostellessa. Jonkinlaisia mahatuntemuksia on ollut, mutta ihan niitä samoja joita joka kierrossa on ollut aiemminkin. Mielenkiintoista nähdä, jos ja kun joku päivä raskautuu että millasia ne oireet silloin on. Tässä vuoden aikana on oppinut aika hyvin tuntemaan omaa kroppaa ja kuulostelemaan kierron eri vaiheita. :)
 
Onnea Helena! :heart::heart::heart: ihania uutisia, varmasti on pää pyörällä :)

Täällä jatkuu ovisbongailut Memmon tyyliin, eli ei nyt oikein näy eikä kuulu, kp18 menossa. Tässän kierrossa tuntuu jotenkin turnausväsymys, ehkä ihan hyväkin, ei tuu niin ajateltua ja nostettua toiveita, mutta toisaalta silloin kun innoissaan "yritti", oli yleensä tosi positiivisella tuulella! Tsempit kaikille murmukoille ja kivaa viikonloppua :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Heissan kaikille!

Ensinnäkin helena2013 HURJASTI ONNEA! <3 <3 !!!! Perästä tullaan ;)

Lilyalice: toivotaan että ovis olis lähellä ettei kierto venyis niinku mulla! :/ tsemppiä tikutteluun <3


Omanapailua: kp 23 ja ei ovis pongausta! (Ehkä) Aloin jo miettiä että olikohan se mun kp 19 testi plussa otin siitä kuvan, ja nyt oon tarkistellu sitä että onkohan vai eiköhän oo :) miehen mielestä viivoissa ei ole eroja mutta mun mielestä on :D nooh jokatapauksessa ovistestit ja pari r.testiä pakattu mukaan! Toivon niin että tämä loma "hedelmöittäis" mut :D Nyt kohti lentokenttää ja lämpöön! Palataan parinviikon päästä <3 (voi toki olla että joudun käväistä täälä lukemas, jos oon netti paikois <3)

Plussa tuulia ja hirmuisesti tsemppiä kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: annab ja LilyAlice
Onnittelut Helena2013! :heart:

Täällä se tuhruttelu oli sitten sitä itseään. Eli mulle voi päivittää kp4 yk2. Vaikka menkat ärsyttääkin, on silti kiva ettei tämä ollut vaan jokin väliaikashow vaan saan pian jo alkaa tikuttaa ovista :) Aloitan tikkuhärdellin kp8 niin ei mene ainakaan ohi. Jes, ja torstaina saadaan viedä isännän simpat labraan tutkittaviksi! :D Niinhän sitä sanotaan että torstai on toivoa täynnä.

Ihanaa alkanutta viikkoa ja paljon plussia! :flower:
 

Yhteistyössä