*Esikoista yrittämään 2013!*

Kiitos LilyAlice :)

Tänään on kp12/28, vielä ei ole ovistikku plussannu. Toivo on suuri että plussais ja nappais, kun olen onnistunut noin 5 kiloa tässä alkuvuotena laihduttamaan :)
Olen lääkärin lapsettomuusasiassa varannut ensi viikon maanantaiksi, jos saisi sieltä apua jos nyt luomuna ei ollenkaan onnistu.
 
Teinpäs testin. Negaa näytti, vielä ainakin. Ovistestikään ei ole nyt vahvistunut, mutta ei haalistunutkaan. On tää sit semmost tikkujen kans heilumist. :D Olot ei ole kyllä kovin raskaana olevan oloiset. Tosin tää flunssa saattaa kyllä heikentää tätä tuntemustasoa. :) Jollei sitten poskiontelotulehdusta lasketa oireeksi? XD
 
Heissan kaikille! Mä tein eilen ovulaatio testin siskon kehoituksesta, ja siihenhän ilmestyi kaksi viivaa! :whistle: toki ei ihan yhtä tummat mutta TODELLA pieni ero ja kp oli eilen 39... Nyt mennään kp 40 ei menkkoja ja ovulaatio testin tein tänäänkin joka oli nega?!?. Oon kuullut että joillain jää ovulaation jälkeen hormonitaso niin korkeaksi että näkyy testeissä useita viikkoja, mutta emmä nyt sitte tiedä kuinka tää pitäis tulkita oliko ovulaatio vai ei? Ja tosiaan ovulaatio testi näyttää myös raskauden, mutta silloin kontrolli viiva on huomattavasti tummempi kuin testi viiva :LOL: ei tässä auta kun odotella ja testailla,:stick: kaippa ne menkat sieltä tulee, tai sitte se plussa :heart:

Heilanga, I feel you! Testiä testin perään ei mistään tuu selkoa! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Huh heippati hei!

Lilyalice Eiks oo raastavaa ko ollakko vaiko eikö olla! Millanen kierto sulla norm. on ? Onko jo menkat myöhässä? ainaki se kuva minkä laitoit oli niin selkee haamu et siitä kyl jo digiki pitäs pärähtää Raskaana tekstit. Paljoko sulloin nyt viikkoja :D ? Sorppa ko oon utelias.

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille, liittynen seuraan ihan piakkoin.

ON: päivät menee niin hitaasti. Nyt kp 28, kierto vaihtelee 26-32 välillä. Testejä on joo tehty... ja ne on negoja (KAI!?!). Ihan jos tosi tarkaan kahtoo niin ihan aavistksen voi olla toiseki viivan kohdalla jotain haamuääriviivoja ( jotka myös mies näkee). Mutta ei kyl voi sanoo haamun esiäidikiskkkään. Lähinnä kemiallisesta menee jos siitäkään. Eniten varmaan mielikuvituksesta. MUTTA tissit ei oo kipeet ( mulla aina ennen menkkoja), eikä yhtään oo tullut yhdynnän aikana etujaisveriä, tuhrustelua, mitä kans tulee aina pari pv ennen menkkoja. pah. VOi kun jo tietäisi miten tässä käy :S
 
Heippa!

Onpas täällä jänniä paikkoja ihmisillä! Pidän kovasti peukkuja, että tilanteet ratkeis positiiviseen tulokseen. Tuo epätietoisuus ja onko vai eikö -pohtiminen on kyllä niin hermoja raastavaa!

Täällä on menossa kp 10, eli alkaa nuo vauvantekopuuhat olla ajankohtaisia. Laskelmien mukaan mulla on ovis kp 19, mutta yhdessä kierrossa se oli jo kp 12, joten pitää olla valmiina :) tikut otan käyttöön kp 14. Nyt saa sitten jännittää, että mites ovulaatio tulee näin kemiallisen jälkeen.

On tämä homma kyllä yhtä jännittämistä ja tikkujen tiirailua :D
 
ON: se on sitte kp35 tänää ja digillä Ei raskaana, ei ei ja vielä kerran ei. Menkat huomenna viikon myöhässä.. Ovistikkuun ei mitään. Kierto ollut muuten evangelina 25-29, eka kierto tyhjennysvuodon jälkeen oli kyllä 35. Perskutarallaa että ottaa päähän! :headwall: Luultavasti siis kierrot vaan edelleen heittelee, kun vasta kesällä jätin ehkäsylaastarit pois. Niistä pitäis kyllä kierron tasoittua nopeemmin kuin pillereistä, mutta mutta... Onneks ens viikolla on se lääkäri ja mies tulee tänään työmatkalta kotio, nyt on kyllä kainalon tarvetta täällä. Sori omanapailu.

Tsempit oviksen metsästäjille ja piinailijoille - sais nyt jollekin tulla sitä kuuluisaa kahta viivaa tikkuun! ++++++++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Huh, mitä jännittäviä aikoja täällä elellään :heart:

Alexsandralle, Memmolle, Heilangalle ja LilyAlicelle paljon plussatuulia!

Pikkutiikerille pahoittelut tädistä :(

Lauriska, elellään näköjään samoja hetkiä, mulla siis myös kp10 menossa... Ovistikuihin alkaa tulla vähän punerrusta, mut plussaa ne ei oo vielä nähnykään :whistle: ja odottavan aika on NIIIIIIN pitkä! :attn:

ON: Täällä siis flunssa selätetty... ja elämä jatkuu ;)
 
LilyAlice mun kaverilla on ollut kans se ehkäisylaastari. Sanos, et kierrot oli toooosi pitkään ihan sekaisin. :/ not nice.
Memmo eli samassa kierteessä ollaan. Jokos mieheltä on tullut kommenttia?Mun mies tietää jo, että kun on liian kauan hiljaista Mä pyörittelen testejä ja haen sitä haamua. :D (kutsuu sitä haamumetsästykseksi) eikä tykkää yhtään kun tuijotin testejä liian kauan.
Ajattelin taas huomenna testata....tiedän liian aikaista, mut jos kuitenkin siinä näkyis jotain. :p
Pahoittelen muuten kirjoitusvirheitä...olen meinaan sanasokea, joten en aina huomaa jos kirjoittelee jotain hassuja. :ashamed:
 
Menikö muilla ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen kuinka kauan, että kierto vakiintui? Itse söin pillereitä noin 4 vuotta putkeen, viimeisenä vuotena käytössä oli minipillereitä, kun muut ei oikein sopinut. Mutta mulla tosiaan kesti yli puoli vuotta, että tasaantuivat. Tänään kuulin taas, että tuttaville on tulossa lapsi...
 
hei taas. :) ovistesti ei enää plussaa....mikähän lie oli. Varoiksi pupuiltu niin ei mee sitten hukkaan sekään plussa. 4pv menkkoihin saas nähdä kui käy. R-testi nega,ei yllättävää. Tosin olin näkevinäni jotain viivaa, mutta luultavasti vain viivanpaikka. :stick: onko kellään kokemusta, että vaikuttaako kuume noihin testituloksiin? Eilen sain antibiootti kuurin, kun on pää täynnä räkää. Tänään kuumetta 38. :(
 
Mmaria: Mulla kierto tasaantui suurinpiirtein samantien, vaikka ihan jotain muuta odotin. Nyt olen pian ollut vuoden ilman pillereitä ja kierrot on vaihdelleet välillä 31-37pv. Yleensä siinä 33pv maissa ovat olleet. Tosi positiivinen yllätys itselle, kun viimeinen syy miksi pillereitä söin oli se, että tiesi koska menkat tulee. Mutta kyllä sen nytkin suurin piirtein tietää. :)
Faktahan on, että hormonaalisen ehkäisyn jälkeen voi mennä puolikin vuotta, että munasolut heräävät uniltaan ja alkavat taas toimia. Eihän minullakaan ole tietoa olenko oikeasti ovuloinut ja onko kroppa toiminut muuten, menkat vain ovat tulleet tasaisesti. Kun ei meillä siis vauvan yritystä vielä ole käynnissä.

Heilanga: Eipä pitäisi kuumeen tai muiden vaikuttaa siihen, mitä ovulaatio- tai raskaustestit sanovat. Toki infektio kropassa voi heikentää munasolun hedelmöittymistä ja kiinnittymistä.
 
miss_piggy
Menikö muilla ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen kuinka kauan, että kierto vakiintui? Itse söin pillereitä noin 4 vuotta putkeen, viimeisenä vuotena käytössä oli minipillereitä, kun muut ei oikein sopinut. Mutta mulla tosiaan kesti yli puoli vuotta, että tasaantuivat. Tänään kuulin taas, että tuttaville on tulossa lapsi...
10 vuotta söin pillereitä, välillä yhdistelmiä ja välillä minejä. Lopetin 02/12, ekat luomumenkat tuli vasta toukokuussa, sitten ei tullutkaan enää laisinkaan. 07/12 löytyi pco ja aloitin terolutit, joita söin heinäkuusta joulukuuhun 2012. Kierto teroilla oli noin 29 päivää. Eka luomukierto terojen jälkeen, bongasin kunnon oviksen kp 26 ja pamahdin siitä raskaaksi :D
 
Minä käytin pillereitä 6-7 vuotta. Kun lopetin, menkat tuli normaalisti. Ekakierto oli 26 ja sen jälkeen 29-31. Ennen pillereiden aloitustakin oli samanlailla..

Pillerit lopetin viime syksynä, kun jouduin vaihtamaan minipillereihin ja ei minulle käyneet, jonka jälkeen käytetty kondomia ja tässä kuussa nekin siirretty siivuun.
 
Viimeksi muokattu:
Näin ne kehot toimii erilailla :)

Mutta täällä bongattu tänään selvä plussa ovistikussa! Lisäisin kuvan, mutta on liian iso ja en osaa pienentää :D Nyt pidetään peukut pystyssä, että ekassa varmasti bongatussa oviksessa alkais kauan toivottu raskaus ja meitä olisi loppuvuodesta kolme :)

Muok. Ja nyt on tosissaan kp13/28.
 
Viimeksi muokattu:
Olen utelias ja vastatkoon ken tahtoo. Mietin etenkin vähän kauemmin raskautta yrittäneitä, onko teillä jotain selviä hedelmällisyyttä laskevia tekijöitä? Esim. tupakointi, oma tai puolison.. Ruokavalio?

Ja yleisesti oletteko jo suunnitteluvaiheessa muuttaneet tapojanne? Siis ruokavalio, tupakointi, alkoholin käyttö? Vai oletteko jatkaneet tavallisesti elämää?
 
Annsuli Me ei kumpikaan tupakoida eikä olla tupakoitu ikinä. Ruokavalio on monipuolinen kummallakin, mies syö ehkä turhan paljon roskaruokaa.. Itseltä löytyy ylipainoa jonkun verran, mutta pudottaminen on menossa, alkuvuodesta tippunut 5kg! :) Mulla on b-12vitamiinin puutos, johon saan kyllä korvaushoitoa, joten siitä ei voi olla kiinni. Lääkäriin olen tosiaan menossa ensi viikon maanantaina.

Kun alettiin yrittämään, minä jätin aluksi alkoholin kokonaan pois. Mutta kun ei ruvennut kuulumaan niin olen sillon tällöin joku viikonloppu ottanut. Mies myös ottaa vain joskus viikonloppuisin alkoholia.. Mutta muuten ollaan aika samaan tapaan jatkettu elämää. Koko ajan olen kuitenkin liikkunut enempi vähempi, viime syksystä enempi :)
 
Mmaria, mä söin e-pillereitä noin 6 vuotta. Nyt niiden lopetuksesta on 1,5 vuotta ja eipä ole kierrot vieläkään tasaantunut. Tosin tässä onkin jo tovi menty lääkkeiden avustuksella (ensin Primolut ja Terolut, nyt Anazol), joten tämän hetkistä tilannetta en voi varmaksi sanoa.

annsuli, meillä mies polttaa askin päivässä, mutta simppatestitulokset oli siitä huolimatta oikein hyviä. Itse en ole ikinä polttanut ja varsinkin nyt tän yrityksen aikana alkoholia en ole käyttänyt juuri ollenkaan. Vähähiilarista ruokavaliota olen kokeillut jonkin aikaa, kun se saattaa auttaa mun PCO:n kanssa. Molemmat ollaan normaalipainoisia.
 
Tervetuloa kaikille uusille!! :)

Plussaonnea kaikille piinapäiväläisille! :)

Pahoittelut kaikille muillekin uuteen kiertoon joutuneille. :hug:

Annsuli jossain vaiheessa täällä kyseli siitä, että onko huolta siitä mitä muut ajattelee/sanoo mahdollisesta raskaudesta. Itse olen monet kerrat itkenyt tätä asiaa, niin yksinäni kuin miehelleni. Olemme olleet mieheni kanssa "vasta" kaksi vuotta yhdessä, mutta ajankohta ja ihminen ja kaikki muukin tuntuu niin oikealta, ettemme näe mahdollista estettä perheenlisäykselle. (Lisäksi tämä minun vauvakuumeeni ei helpottanut asioita millään tavalla :D) Olemme molemmat myös nuoria, minä täytän tänä vuonna 22 ja mies 26. Olen siis miettinyt monesti, että jotkut saattavat ajatella, että meille on käynyt "vahinko" tai ettei vauva ollut suunniteltu millään tavoin yms. Vaikka asia onkin oikeasti aivan päinvastainen. En tiedä miksi jännitän sitä niin paljon mitä muut sanovat ja ajattelevat. Kun toisaalta ei viitsisi ympäri kyliä kailotella, että meillä yritetään vauvaa, mutta sillä välttyisi tuolta vahinko-epäilykseltä.. :x Hankalaa.

Nyt sitten aivan kamala määrä omanapailua, anteeksi jo valmiiksi! (Vaikka liittyykin osittain edellisiin keskusteluihin..)

Mä olen lopettanut e-pillereiden syönnin 02/2012, koska kroppa teki stopin, eikä menkkoja kuulunut ollenkaan. Tasan 28 päivää viimeisen pillerin ottamisesta menkat tuli taas normaalisti, vuotoa 5-7 päivää. Söin pillereitä siis n. 4 vuotta.

Yrittämään aloimme 10/12, ensimmäiset "yrittämis" kuukautiset tulivat normaalisti, 28 päivää kierto ja vuotoa 6 päivää. Seuraava kierto oli 33 päivää ja vuotoa tuli vain 4 päivää. Nyt tässä juuri menneessä kierrossa oli 31 päivää ja vuotoa tuli ainoastaan 2,5 päivää. Jossakin nyt siis jotenkin mättää. :$

Kerroin asiasta tänään sairaanhoitajalla käydessäni, sain lääkärille ajan 8. päivä helmikuuta, jolloin menen hänen kanssaan juttelemaan asiasta. Gynekologista tutkimusta minulle ei ole koskaan tehty, koska lääkäri oli sitä mieltä, ettei sitä tarvitse tehdä, koska kuukautiseni olivat aina olleet alusta lähtien niin säännölliset.
Menen nyt siis sen samaisen lääkärin kanssa juttelemaan, jonka mielestä gynekologille ei ollut tarvetta silloin mennä. Saapa nähdä mitä hän asiasta tuumaa.

Asia häiritsee minua todella paljon, siis että mistä tämä kierron piteneminen ja vuodon niukentuminen saattaa johtua, koska kuukautiseni ovat olleet säännölliset viimeiset 9 vuotta. Niin ja tein tänään negatiivisen r-testin, jotta saatiin suljettua raskauden mahdollisuus pois noiden menkkojen muuttumis syistä.

Varmuuttahan ei ole, onko ovulaatiota vielä tapahtunut missään vaiheessa yritystä, mutta nyt on tikut hommattu sen bongaamista varten. :)

Anteeksi hirveästi tämä omanapailu, mutta halusin jakaa nämä tiedot teidän kanssa, koska ahdistaa, kun asiasta ei voi puhua kunnolla kenenkään kanssa. :/ Toivottavasti tästä romaanista saa edes jotain tolkkua, kun kirjoittelin tämän niin pätkissä. :$
 
Olen utelias ja vastatkoon ken tahtoo. Mietin etenkin vähän kauemmin raskautta yrittäneitä, onko teillä jotain selviä hedelmällisyyttä laskevia tekijöitä? Esim. tupakointi, oma tai puolison.. Ruokavalio?

Ja yleisesti oletteko jo suunnitteluvaiheessa muuttaneet tapojanne? Siis ruokavalio, tupakointi, alkoholin käyttö? Vai oletteko jatkaneet tavallisesti elämää?
Tähän sitten unohdin vastata äsken. -.- Elikkäs, olen itse reilusti ylipainoinen, mutta kokoajan pyrin saamaan painoa alaspäin, tupakoin 2-10 tupakkia päivässä nykyään (ennen yrittämistä saattoi mennä 20-28kpl päivässä). Alkoholia en ole oikeastaan koskaan käyttänyt paljoa, vuoden aikana saatan juoda n. 10 kertaa. Puolisoni on normaalipainoinen, ei tupakoi. Molemmat syömme monipuolisesti, vuoden alusta lähtien olemme vielä parantaneet tuota ruokavaliotakin.

Olen siis vähentänyt tupakoimistani todella paljon, alkoholin käyttöä ei ole tarvinnut vähentää ja ruokavaliota on ihan kohennettu. Lisäksi ajattelin alkaa syömään foolihappopillereitä, josko nekin vaikka auttaisivat raskautumaan. :)

(Vastasin muuten, vaikka kysymys koskikin varsinkin kauemmin raskautta yrittäneitä, sorry!)
 
Viimeksi muokattu:
Annsuli meillä tosiaan yli vuosi yritystä takana. Itsellä pco, en syö siihen mitään lääkkeitä. Olen myös huomattavasti ylipainoinen, mutta en koe sitä kovin suureksi esteeksi, koska tiedän paljon "isompiakin" jotka ovat raskautuneet aivan normaalisti. Tarkoitus olis laihduttaa ( taas) nyt ei vain saa jostain syystä otetta. Kärsin myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta siihen on lääkkeet. Mutkia on matkassa, mutta eikös sitä sanota että vaikeuksien kautta voittoon. :D
 
Mä söin aikoinani minipillereitä muutamia vuosia, eikä ne juuri vaikuttaneet kierron säännöllisyyteen tai pituuteen. Se niissä kai onkin hyvä puoli, että niitten kanssa menkat tulee normaalisti omia aikojaan eikä pillerikierron mukaan niin kuin yhdistelmissä. Ainoa muutos mun menkoissa verrattuna ennen pillereitä olleisiin on tapahtunut kestossa ja runsaudessa. Nyt kuukautiset on niukemmat ja kestää vähemmän aikaa ku teininä. En tiiä sitte, onko tuo pillereistä johtuvaa vai normaalia kehitystä. Saattasko tosta sitte johtua sekin, että mulla pysy nuo alut kyydissä :(

Na-dene, nyt peukut ja varpaat pystyyn, et saadaan kunnon punaset testiviivat. Saadaan sit yhtä aikaa jännittää helmikuun puolella, että tärppäskö :)
 
Hienoa Mmaria painonpudotuksesta ja Milya tupakanpolton vähennyksestä! Itse poltin 8 vuotta ja lopetin kokonaan nikotiinivalmisteiden avulla. Huh, oli melkonen koetos! Mies polttaa, aikas paljonkin, mutta toivottavasti silti täälläkin tarmokkaita kavereita. Heilanga tsemppiä painonpudotus otteen löytämiseen! ;)
 
Hei

Heilangan Hehheee kylläpä nauratti lukkee sun kommentti siitä haamumetsastyksestä. Mun mies ei tykkää yhtään kanskaa ku tiirailen niitä testejä, ja testaan niin usein. Mie sille aina sanon että no mee hiivattiin siitä vessan ovelta sitte vahtaamasta jos kerta ärsyttää. Iteppä se aina änkiää sinne kahtomaan. xD Se ei oikeen tajua, etttä se on HAUSKAA ja JÄNNÄÄ se testailu. Ja jos menkat alkaaki sit vaikka seuraavana päivänä, niin kaikki hauskuus loppuu taas kuukaudeksi siihen.

ON: Vihdoin viimein kauan kaivattu ja odotettu HAAMU! <3 Hienosti ainakin eilisestä oli vahvistunut. Toivotaan että vahvistuisi vielä vähän lissää, niin vois jo sanoa, että heikko positiivinen. Nyt se vielä on kyllä laiha haamunpoikanen, mutta selkeä sellainen! IIIK! Ja kaikki menkka oireet puuttuu edelleen, eilen ja tänään hetkellisiä ällötys kohtauksia. Närästää, pissattaa ja nälättää! IIKIIIIKIIKKKK! Mutta mutta, pari kemiallista takana, et ei ihan passaa tässä vielä tuuletella. Nyt kp 29/ 26-28-30-32 ( joo o tiedetään, aika monta valinnanvaraa, yleensä kierto pyörii siinä 29 paikkeilla kai)

jännää niin ettei voi ymmärtääkkään <3
 

Yhteistyössä