Tervetuloa kaikille uusille!!
Plussaonnea kaikille piinapäiväläisille!
Pahoittelut kaikille muillekin uuteen kiertoon joutuneille. :hug:
Annsuli jossain vaiheessa täällä kyseli siitä, että onko huolta siitä mitä muut ajattelee/sanoo mahdollisesta raskaudesta. Itse olen monet kerrat itkenyt tätä asiaa, niin yksinäni kuin miehelleni. Olemme olleet mieheni kanssa "vasta" kaksi vuotta yhdessä, mutta ajankohta ja ihminen ja kaikki muukin tuntuu niin oikealta, ettemme näe mahdollista estettä perheenlisäykselle. (Lisäksi tämä minun vauvakuumeeni ei helpottanut asioita millään tavalla

) Olemme molemmat myös nuoria, minä täytän tänä vuonna 22 ja mies 26. Olen siis miettinyt monesti, että jotkut saattavat ajatella, että meille on käynyt "vahinko" tai ettei vauva ollut suunniteltu millään tavoin yms. Vaikka asia onkin oikeasti aivan päinvastainen. En tiedä miksi jännitän sitä niin paljon mitä muut sanovat ja ajattelevat. Kun toisaalta ei viitsisi ympäri kyliä kailotella, että meillä yritetään vauvaa, mutta sillä välttyisi tuolta vahinko-epäilykseltä.. :x Hankalaa.
Nyt sitten aivan kamala määrä omanapailua, anteeksi jo valmiiksi! (Vaikka liittyykin osittain edellisiin keskusteluihin..)
Mä olen lopettanut e-pillereiden syönnin 02/2012, koska kroppa teki stopin, eikä menkkoja kuulunut ollenkaan. Tasan 28 päivää viimeisen pillerin ottamisesta menkat tuli taas normaalisti, vuotoa 5-7 päivää. Söin pillereitä siis n. 4 vuotta.
Yrittämään aloimme 10/12, ensimmäiset "yrittämis" kuukautiset tulivat normaalisti, 28 päivää kierto ja vuotoa 6 päivää. Seuraava kierto oli 33 päivää ja vuotoa tuli vain 4 päivää. Nyt tässä juuri menneessä kierrossa oli 31 päivää ja vuotoa tuli ainoastaan 2,5 päivää. Jossakin nyt siis jotenkin mättää. :$
Kerroin asiasta tänään sairaanhoitajalla käydessäni, sain lääkärille ajan 8. päivä helmikuuta, jolloin menen hänen kanssaan juttelemaan asiasta. Gynekologista tutkimusta minulle ei ole koskaan tehty, koska lääkäri oli sitä mieltä, ettei sitä tarvitse tehdä, koska kuukautiseni olivat aina olleet alusta lähtien niin säännölliset.
Menen nyt siis sen samaisen lääkärin kanssa juttelemaan, jonka mielestä gynekologille ei ollut tarvetta silloin mennä. Saapa nähdä mitä hän asiasta tuumaa.
Asia häiritsee minua todella paljon, siis että mistä tämä kierron piteneminen ja vuodon niukentuminen saattaa johtua, koska kuukautiseni ovat olleet säännölliset viimeiset 9 vuotta. Niin ja tein tänään negatiivisen r-testin, jotta saatiin suljettua raskauden mahdollisuus pois noiden menkkojen muuttumis syistä.
Varmuuttahan ei ole, onko ovulaatiota vielä tapahtunut missään vaiheessa yritystä, mutta nyt on tikut hommattu sen bongaamista varten.
Anteeksi hirveästi tämä omanapailu, mutta halusin jakaa nämä tiedot teidän kanssa, koska ahdistaa, kun asiasta ei voi puhua kunnolla kenenkään kanssa. :/ Toivottavasti tästä romaanista saa edes jotain tolkkua, kun kirjoittelin tämän niin pätkissä. :$