*Esikoista yrittämään 2013!*

LilyAlice Valehtelematta varmaan sataa testiä katsoneena ja testanneena, kyl toi on musta jo plussan puolella kun ihan tiiraamatta näkkyy. Tee digitesti nii ei tarvi elää epävarmuudessa :D Mut mie sanoisin et : Onneksi olkoon!

ON: päivät mennee niiiiiiiiiiiiiiiin hittaasti. kp 23. Voi vauva, tulethan, sua niin kovasti odotan. Ei malttas oottaa. :D
 
LilyAlice ootko testannu jollain muulla testillä?
Toi gyne kommentti on tosi kiva! Itekin sain naureskelua kun halusin Papa:n ottaa puol vuotta sitten (edellisestä kerrasta oli 1,5v) ja kappas vaan 2viikkoa testin jälkeen tulikin jo kutsu kolposkopiaan ja viikko siitä sähkösilmukkahoitoihin. Että heh heh vaan meille ylivarovaisille naisille :D

Mä en oo tänään testannut ollenkaan...rupes kuvottamaan oudosti ruokakaupassa äsken ja arvatkaapa heräskö siitäkin jo toiveet vielä :D

kp25/29 ja Dpo 14 on meneillään eli kait dpo:n perusteella luulis jo näkyvän viiva jos olis tullakseen mutta tädin tuloon on tosiaan vielä jokunen päivä....

edit. evangelina ehtikin kirjoittaa väliin toisen testin kokeilusta :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
heissan, en oo vielä lähtenyt testaamaan, tänään siis kp30 eikä ole tätiä näkynyt. tänään välillä poltellut mahaa,mutta ei kuitenkaan vielä mitenkään menkkamaisesti. saas nähdä kui tässä käy. :popcorn:
 
Laitan tännekin tän dpo-linkin, jos joku ei oo vielä nähnyt :) Tuosta voi katsella, että minä päivänä ovulaation jälkeen on järkeä tilastojen mukaan lähteä testailemaan! Eli taulukon alta vaan valitaan haluttu dpo ja se näyttää tilastoa, minkälaisia testituloksia silloin on saatu :)

Pregnancy Test Results for 14 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy

Ja oma dpo14 on esimerkkinä, jonka mukaan mahdollisuus negatiiviseen tulokseen on enää 13,2% vaikka olisinkin raskaana... :/
 
Mulla on ainakin lääkärin antama testipäivä dpo 14 ja silloin kuulemma pitäisi jo selkeän plussan näkyä.

Täällä havaittu punaista vuotoa, vaikka vasta dpo 9. Joten tää oli sitten tässä. Jään TAAS odottamaan uuden kierron alkamista. Eiköhän ne hanat aukee kunnolla pian. :'(
 
Hei kaikille!

Minäkin ilmoittaudun teidän muiden esikoista halajavien mukaan. Olen näitä ketjuja jo jonkin aikaa lueskellut, mut nyt uskaltauduin itse mukaan. :wave:

Ollaan yritetty vauvaa nyt nelisen kuukautta. Syyskuussa olinkin raskaana, mutta se meni kesken rv 6. Keskenmenosta lähtien ollaan tietoisesti siis yritetty, mutta pillereita en oo syöny yli kahteen vuoteen. Viime viikolla kerkesin jo toivoa, et olisi tärpännyt, kun menkat oli, testi näytti haaleeta plussaa ja oireitakin oli. Kyseessä taisi kuitenkin olla kemiallinen raskaus, kun menkat alkoi sitte 5 pv myöhässä. Pettymys oli kyllä aika kova, kun toivo oli herännyt :(

Mut nyt ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä ja toivottavasti joskus se palkintokin osuu kohdalle. Oviksen bongaaminen alkaa noin viikon päästä. Käytöss on ovistikut, vitamiinit, ja nyt aloin juoda myös greippimehua, vaikka en oo varma uskonko siihen :)

Eli mut saa lisätä listoille: 27, yk 5, ya 9/12

Pidän peukkuja niiden puolesta, joilla on mahdolliset plussaushommat ajankohtaisia :)
 
Lauriskalle tervetuloa ja heti kärkeen kovasti plussatuulosia! Kyllähän se pettymys on aina kova, etenkin jos on jo vähän toivo herännyt. Mutta kyllä sitä ihmiset vaan kuulkaa raskautuu, odottavan aika on vaan niin pirkaleen pitkä.

Hydralle iso voimahali :hug: todella persiistä, että menkat alkoi, etenkin kun oli niin selkeä ovis...millanen sun kierrosta tuli nyt? Kuinka pitkä siis? Koita jaksaa :hug:

Evangelina ja Mylvinen, en oo vielä muilla kuin pregcheckeillä testannu, ei ole muuta nyt "käsillä" |O Mutta soittelin siskolleni, jolla on jo kolme raskautta onnellisesti takana, ja hänellä näkyi plussat vasta noin viikon päästä menkkojen oletetusta alkamispäivästä. Kai nämä raskaushommat ovat vaan niin kovin yksilöllisiä, toiset plussaa ajoissa, toiset myöhään, toisilla kipuilee ja toisilla ei...Toiset testaa joka päivä ja toisilla on malttia :D eihän tuosta oviksestakaan voi olla varma ilman tutkimuksia, että onko se sitten 16-48h ovisplussasta, tässäkin saattaa mennä päiviä huti omissa huippumatemaattisissa laskelmissa..:) mutta katsellaan ja kuullostellaan, tsemppiä teille kaikille ihanaisille!
 
Täälläkin haaveillaan ekaa vauvaa. Ikää mulla pikkusta vaille 23. Nuita lyhenteitä en vielä ymmärrä, enkä ilmeisesti ihan kaikkea muutakaan! :whistle: Minäkun luulin tietäväni asioita jo paljon.. Mutta tosiaan, ekka yrityskuukausi. Kiertopäivä 11/30..

En ole kovin hyvä seuraamaan tällaisia keskusteluita, mutta kun kiinnostaa muidenkin tilanteet! Yritän pysyä mukana.. =) Peukkuja kaikille!
 
Moikka kaikille!

Taidanpa nyt sitten itekin liittyä tänne, viikon taustalueskelun jälkeen. Eli multa poistettiin hormonikierukka 16.1. ja esikoista yritetään. Gyne näki ultrassa 18mm johtavan follikkelin ja totes vaan hymyillen, että mahdollisuus tärppiin on heti. :heart:

No ei kuitenkaan tärpännyt (yrityksistä huolimatta), koska kolme päivää myöhemmin alko runsaimmat vuodot sitten teiniaikojen :$ vuodot tosin kesti sitten vaan reilun kolme päivää ja oli lähes täysin kivuttomat. (Onko kellään kokemusta tollasesta? Normaalisti siis menkat on mulle hyvin hyvin tuskaset...) Tais liittyä siihen kierukan poistoon? Eli jos sen kp:n voi laskea tosta, niin sitten mennään kp 5/?.

Luomukierron pituudesta ei mitään tietoa, koska hormonaalinen ehkäisy ollut käytössä n. viimiset 10 - 11 vuotta. Ennen hormonaalista ehkäisyä kierto tosin on ollut aika säännöllinen, pituutta en tarkkaan muista. Oviksen ajattelin tikutella ainakin tästä ekasta kierrosta, koska kierron pituus on tosiaan mysteeri. Täällä myös vitamiinit ja greippimehut jo käytössä.

Eli mut sais lisätä listoille:
Na-dene 27 yk1 ya 1/13

Plussatuulia kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Minutkin voi lisätä listalle:
Nea86 26 ya 1/2012

Ollaan jo vuosi yritetty ilman tulosta. Aluksi ihan vaan tuntemusteni pohjalta puoli vuotta, sitten Clearbluen oviksilla 3 kuukautta "hukkaan" kun eivät näyttäneet mitään ja sen jälkeen löysin hyvät testit, jotka näyttävät minulla ovulaation. Kohtapuolin hakeudumme tutkimuksiin, varmaan seuraavien menkkojen jälkeen (joita ei toivottavasti tulekaan ;)). Kuume on jo kova! En uskonut, että tämä olisi näin vaikeaa...

Tärppejä kaikille ketjulaisille!
 
Heilanga haha eiköstä jääkin! Arvaappa mitä mä olen selaillut työpäivät pitkät ;)

Tervetuloa uusille esikoisen yrittäjille!

Nea86 Toivottavasti teillä tärppäisi mahdollisimman nopeasti ja mielellään vielä luomuna :)

Na-dene Mulla on kierukan poiston jälkeen menkat olleet täysin kivuttomat, vähäveriset ja kestävätkin vain muutaman päivän. Ennen poistoa juuri juuri selvisin hengissä kipulääkearsenaalin turvin!
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat!

LilyAlice, tänään on kp 36 ja ovis oli kp 26. Tänään siis vasta dpo 10 ja lutis jäämässä superlyhyeksi. En oo vielä varma, joko uusi kierto alkoi, koska vuoto ei ole vielä kovinkaan runsasta. Tosin aika niukat menkat mulla normaalistikin on...
 
Noniin, tänään ne sitten alkoi.. :/ Noh, ens kiertoon tilaankin sitten ovistikkuja, koska tää kierto alkaa nyt oleen niin pitkää, että oviksen arviointikin alkaa olemaan jo hankalaa.

Elikkä meikäläiselle saa nyt päivittää Yk 4

Niin ja hei, vanhemmat ja viisaammat! Mistä te olette tilanneet edullisesti noita ovistikkuja? Suosituksia otan vastaan minä! :)
 
Viimeksi muokattu:
LilyAlice, kiitos tsempistä! Odottavan aika todellakin on pitkä, vaikka itse en ole ees niin kauaa odottanut :)

Milyalle pahoittelut menkoista. Toivotaan, että ovistikut auttaa. Itsekin aloin käyttää viime kierrossa tikkuja ja tulinkin raskaaksi. Vaikka se olikin kemiallinen, niin ainakin oviksen ajankohdan tietäminen auttoi hedelmöittymään :) tilasin omat tikkuni mammaksi.fistä. En mitään hirveen laajaa vertailua tehny, ne oli mun mielestä edullisimpia ja tulivat nopsaa.

ON: Kävin tänään lääkärissä, kun kemiallisen raskauden vuodon alkamisen jälkeen on alavatsassa tuntunut outoa jomotusta ja pistelyä. Ei ole ollenkaan menkkamaista. Tulehdusarvot oli normaalit ja sisätutkimuksessa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Kävin vielä verikokeissa, joiden tuloksen tulee muutaman päivän päästä. Ei se lääkäri oikeen osannut sanoa, et mistä tuo jomotus voisi johtua. Ei kai se auta kun uskoa, että normaalia on, jos tutkimuksista ei löydy mitään ja kipu ei pahene. Oisko täällä kellään kokemuksia moisesta?
 
Ota nyt tästä vuodosta selvää, mutta kai se sitten on jo yk 12. Tähän kiertoon Anazolien annostus tuplataan ja epäilen saavani myös Luget loppukiertoa tukemaan. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! I'm not dead yet! :D
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki________ikä_________yk/ya

annsuli.................23.................. yk 1
Na-dene...............27................. yk 1 ya 1/13
Laruu...................20................. yk 1 ya 1/13
Heilanga...............30................. yk 1
pienitiikeri.............26................. yk 1
pikkupingviini.........29................ yk 1
Alexandra89..........23................. yk 1, ya 1/13
elsanen.................26................ yk 2
Milya.....................21................ yk 4
Memmo................25................ yk5
Lauriska................27................ yk 5, ya 9/12
ralliruutu...............23................ ya 10/2012
haaveuni...............27................ ya 7/2012
Mylvinen...............25................ yk 5
Mary Ann..............29................ yk 6
LilyAlice................33................ yk 5
mamiksi................21................ yk 7
jjennaa-...............21................ yk8
*Stiina..................24................ yk 9, ya 3/2012
tarana..................25................ yk 10
Nea86..................26................ ya 1/2012
Hydrangea............26............... yk 12, ya 1/2012
Evangelina............27............... yk 16 ya10/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy yk 8, 01/2013


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: Stiina
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Milya ja Hydra :hug: Pahoittelut uudesta kierrosta :(

Itse suosittelen myös oviksen tikuttelua, olisi edes varmuutta ovulaation tapahtumisesta. Itsellä tuli nyt (luultavasti) ekan kerran pillereiden lopettamisen (10 kk) jälkeen ovis ja testit näytti LH-huipun aivan selvästi. Aikasemmissa kierroissa pähkäilin viivan vahvuuksilla ja olin bongailevani ovista, mutta kun oikea huippu tuli testiin, ei tarvinnut miettiä onko se viiva vahvempi kuin kontrolliviiva. Myös yritysmotivaatiota paransi tieto ovulaatiosta ;)

Elimistö ottaa oman aikansa palautuakseen hormonaalisesta ehkäisystä. Olen kuullut lausuman, että elimistöllä menee niin monta kuukautta palautumiseen, kun pohjalla on vuosina hormonaalista ehkäisyä. Mene ja tiedä pitääkö paikkansa.

Mylvinen laitoin sun linkin tuohon päivityslistaan, oli hauska tiirailla tilastoja :popcorn:
 
Hellurei!:wave:

Haluaisin kans liittyä ketjuun. ekaa kertaa kirjottelen nettiin vauva kuumeilusta, vaikka oonki niitä lueskellut jo muutamia kuukausia. Yrtystä takana n.puoli vuotta. Kierrot heittelee 28-35 oviksen olen tikuttanut vain kerran : / Elikkäs lisätä saa Memmo...25... Kp36/28-35....yk5

niin ja siis mulla menossa kp 36 testi oli nega, ja ovista en tästä kerrosta ole testannut kun tikut loppu :ashamed: enkä ole oviksia ennenkään tiukilla saanut (yhtä lukuunottamatta)
 
Viimeksi muokattu:
pienitiikeri ja Memmo onpa jännittävää, millon meinasitte testata?

LilyAlice miten menee?

annsuli mulla ei ole tuollaisia ajatuksia pyörinyt, sillä elämäntilanne on sellainen, että raskaus on erittäin odotettu. Olemme olleet naimisissa 1v, molemmilla ammatit ja töitä, omistusasunto ja lähipiirissä paljon lapsia, joten puuttuisi vain se oma pienokainen.. Sinuna en huolehtisi mitä muut ajattelee, sillä tiedäthän itse mitä haluat :)
 
Viimeksi muokattu:
Testejä olen tehnyt kp32nega kp34nega kp36nega :snotty: tuntemuksia on ollut väsymys, ruokahalu lisääntynyt ja vatsakipeä. Mutta rinnat ei ole kipeät vaikka yleensä ennen kuukautisia on. testit on saanut mut jo niin varmaksi siitä että nyt tulee vain pitkäkierto :ashamed:toiveita toki elättelen mutta yritän olla ressaamatta! Olen miettinyt että missä vaiheessa pitäis käydä lääkärillä, kun noita oviksia en tosiaan ole pongannut? Ainut ovis minkä sain tikkuun oli kierrosta 28 joka on ollut vain kerran.
 

Yhteistyössä