Esikoista yrittämään 2011

Hei olen Millimolli olen 26-vuotias nuori nainen täältä pohjoisesta. Harrastuksenani on tikulle pissaaminen ja koiran lenkkeilyttäminen. Pidän lapsista ja toivon maailmanrauhaa. Minä olisin loistava missi koska välitän niin paljon ( Punaviinistäni ja tupakoistani tällä hetkellä)..

:)

EDIT: Perse miehä en oo vielä 26 :D
Haha, täälläki tulee syksyl se 26 täyteen :D Koiraa ei oo, mut on tääl yks palosireenimäisesti huutava katti (jonka mielestä se ruoka-aika oli ja meni, mä vaan en oo tajunnu koko kelloa). Mä tosin en juo tai polta, hmm. Mut mul on käsityöt! Ja nuo kirotut lääkkeet jotka tekis mieli unohtaa ottaa liian usein (mistä ei tosin seuraa hyvää).
 
Epa_88: Synttärionnittelut!=)

Rölliä voisi soitella täälläpäin...täti tekee tuloaan, paha olo, maha hieman outo. Kunpa nyt alkais kunnolla, niin sais aloittaa uuden kierron. Jos jotain positiivista niin ei vissiin nyt veny niin pitkäksi kuin viime kerralla, nyt kp 32 ei silti vissiin voi vielä ykköseksi laskea...
 
Tre (alunperin mä oon pohojammaalta, laihialta itseasias, mies on kuopijosta).

Ja tääl sentään terveydenhoito toimii, kokemuksia on niin Laihian kuin Seinäjoen "laadukkaasta" terveydenhuollosta. (Tkhon pääsee tääl parhaimmillaan samana tai seuraavana pv:nä, viim 3vk sisään, tuol toisaalla 2-4kk jono ennen ku saat ajan on ihan normi)
 
Hitto te ootte kirjotellu täällä hyviä juttuja eilisen aikana :D Sai hyvät naurut heti aamusta :) Ihanat tyttelöiset :heart:

Ystäväni laittoi eilen illalla viestiä, kun serkkunsa kertoi hänelle, että oli mulle möläyttän ku luuli mun tietävän. Kaikki on nyt hyvin :) Raskaus on viikolla 7 + jotain ja 27.6. menevät yksityiselle ultraan kattomaan, että onko siellä pikkukakkonen kyydissä. Iloinen olen ystäväni puolesta ja toivon, että kaikki menee hyvin! Hän tosin kirjotteli eilen, että minunhan tässä piti raskautua eikä hänen, mutta minkäs teet. Toiset ovat hedelmällisempiä kuin toiset :) Eilen vielä kirjoteltiin, että sehän tässä oliskin jees, jos häissä morsian sekä kaaso olisivat mehulinjalla :D

Mut se eilinen hetkellinen vitutus, kupponen vihreää teetä ja vähäiset syömiset päivän aikana laukaisivat sen, että kävin sitten oksentamassa. En muista, koska viimeksi olisin oksentanut. Vielä talvella oli aika yleistäkin krapulassa, mutta nyt ei ole tullu vedettyä edes kunnon kännejä... Noh, vielä tänään aamullakin vähän heikko olo, mutta kyllä se tästä, kun saa ravintoa päivän aikana.

Ja vielä ilouutisia: kävin aamulla vaa'alla (normaalisti käyn perjantaiaamuisin) ja paino on tippunut nyt 2,5 kg! En muista, koska viimeksi vaaka olisi näyttänyt niin "pientä" lukemaa. Varmaan joskus viime vuonna jonkun kunnon oksennuskrapulapäivän jälkeen... Ja mulla ei yleensä oo viime kuukausina painoon vaikuttanut se, että olenko syönyt hyvin vai vähän huonommin. Paino junnasi aina vaan samassa lukemassa. Ehkä se nyt olisi pikkuhiljaa lähdössä laskuun...?? Ainakin kropassa tapahtuu jotain!

Ja minähän tulen täältä Kouvolan suunnalta :)
 
pikkumy Täälläki käsitöitä tehdään jatkuvasti koko ajan. Milloin virkkaan, neulon, kudon, ompelen, maalailen vasaroin ja vääntelen. Hauskaa hommaa jo nyt kesän aion keskittyä vaan niihin. Lisäks luen paljon, tosin viime aikoina olen alkanu lukemaan kirjoja jotka käsittelee käsillä tekeviä ihmisiä. ( lähinnä romaaneja pitää aivot kätsysti nollassa :D )

Vivianne Röllin räytymispäivääkö aattelit? :D Muista myös legendaarinen "Kuussa voin vatsani täyttää juustolla, EMMENTAALI!" sekä Jumppalaulu.

Täällä kp jotaki jotaki ja tikku ei tänä aamuna näyttänyt mitään. Pitääköhän mun alkaa loitsimaan sille? Vähä niinku Lumikissa loitsitaan peilille: Taikapeili, taikapeili ken on kaunein päällä maan. Tai kenties etanalle: Etana etana näytä sarves onko huomenna poutaa.

Mutta sillee, et: " Taikatikku, taikatikku paljasta salaisuutes kerro onko plussa tulossa. "
Sit jos haluaa höystää niin ainahan taikaesineille kannattaa pikkuse kirvata ja uhkailla. " Kerro tahi nakkaan sinut unholaan". Jotenkin tolleen.
Mitkä teä rituaalit on asian suhteen ? :)

( Taisin herätä just oikeaan aikaan ko mielikuvituksellinen päivä tulossa ) :D
 
Joo, Röllin räytymispäivää aattelin. Rölli on ihan huippu, muistan kyllä emmentaalinautin ja jumppalaulun!:D Vaarallista elämää on kans hyvä!

Mulla hajoaa pää. Nyt on ollut ihan hirvee ****tus päällä. Alunperin ajattelin että jätän pillerit pois ja sitten vauva tulee jos on tullakseen, enkä varmasti ala laskemaan mitään. Eilen illalla ajattelin että tänä aamuna alkaa kp 1, mutta ei ainakaan vielä. Nyt on vaan niin rasittava vaan odottaa uutta mahdollisuutta. Pikkuruisia menkkakipuja on kuiteski ollu (en oo koskaan tosi kipee), niin tiedän että niitä tässä vaan ootellaan.

millimolli: Mä teen täällä kaikkia taikoja sulle! Kunpa sulla nyt onnistais! :heart:
 
Destello
Huomenia kaikille!

Ja voi teitä ihanuuksia, nauroin itteni kipeeks noista teidän jutuista, varsinkin millimollin lotkautukset sai mut melkein tukehtumaan aamukahviin :D

Minäkään en ole koskaan ovista tikutellut, enkä oikeastaan muista edes huomanneeni koko ovista silloinkaan kun en pilsuja syönyt. Kuten Bubble89 tuolla kysyikin juurikin ne kysymykset mitä itse meinasin kysyä, kun tarkoituksena olisi myös kokeilla että tärppäisikö paremmin sitä tietoa viisaampana, jos täti tällä kertaa kurvaakin kylään.

En muista kaikkea mitä olitte kirjoittaneet tänne eilisen aikana niin oon laiska ja hyppään viimesiin juttuihin, eli mistä ollaan ja mitä tehään.

Minolen siis pohojammaalta, tarkallee ottaen Keski-Pohojammaalta Kokkolan suunnilta. Harrastuksina löytyy kaikenlainen värkkääminen, erityisesti käsillä tekeminen on ollut intohimo jo lapsesta asti (mummu kun opetti mut jo kutomaan/virkkaamaan neljävuotiaana niin siihen sitte jäi koukkuun). Olen hieman erilainen nuori, harrastan moottoripyöriä ja autoja, tällä hetkellä auttelen avokin firmalla mikä purkaa autoja ja eilen aloitin uuden JM-projektin (jokkisauto) jonka pitäis olla kuukauden päästä Tampereella kisoissa, ääärhg. Kiire tulee. Omistan myöskin sekarotuisen jättiläiskoiran jolla on ikää 9kk, ja jolta lähtee pallit samantien kun on varaa siihen. Voitteko kuvitella miltä tuntuu herätä siihen kun 78cm korkea ja +45kg elukka nylkyttää sua varpaisiin jos erehdyt nukkumaan jalat sängyn reunalta ulos? Ei ole hääviä se, ei.

Oon harrastanu ennenki noita miittailuhommia, ja ne on oikeasti ihan loistohommaa. Sanokoot muut mitä sanovat, mut kyllä netin ihmeellisestä maailmasta voi oikeasti löytää parempaa seuraa mitä baareista tms. Ja täällähän sitä ryhmähenkeä näyttäis olevan riittävästi ;)

ON: kp21/28 tällä hetkellä, ja viimeiset kaks päivää ollu jotenki seesteisiä ja kivuttomia. Järjetön flunssa päällä, kuumetta (mitä mulla ei koskaan ole, outoa) ja joka paikka juilii ilmeisesti flunssan takia. Jotenkin on semmonen tunne että tätihän sieltä kurvailee kylään jossain vaiheessa, nyt on tämmönen masennuskausi jolloin tuntuu että mikään ei onnistu ja kaikki menee mönkään. Kai sitä on pakko uskaltaa testata tossa kierron loppumetreillä silläkin uhalla että parku pääsee kun testi näyttää negaa. Kun tietäisi vain että milloin niiden ekojen luomujen olis tarkotus tulla nii helpottais kummasti sekin tieto, niin vois vähän laskea -.-
 
Millimolli: Mulla vaan on ollu käsityöt hetken tauolla, kun käsistä hajos iho (prkl allergiat) et enemmän täälläki o luettu et aivot saanu pidettyä nollissa. Vasta vein ystille muovipussillisen kirppiksiltä ajan kans haalittuja pokkareita ja veikkaan et tääl ois toinenki samanlainen määrä vietäväksi (se ku lukee aina kun on aikaa).

Mut muuten on kyllä tullu tehtyä sitä sun tätä (nyt ois pari pv aikaa tehdä yhet verhot, kääk, ihan vaan ku pitää eka työtila raivatakkin), mummi opetti neulomaan 5v:nä ja sen jälkeen opeteltu itekseen vähä sitä sun tätä :D Nypläystä en oo kokeillu! Tiedä sit riittäiskö kärsivällisyys siihen. Märkähuovutusta haluais taas tehdä, ihotautilääkärit kieltää, mut kuka niitä aina jaksaa uskoa... Ainahan voi pesukoneen laittaa tekemään osan työstä puolestaan ;) (etenkin sen kuuma-kylmä-paiskonta käsittelyn...).

Tuo mun anopinpuolikaski arvas et meil o vauvahaaveita. Tuloksena kasa lankaa, neuleohjeita ja puikkoja ihan vaan periaatteella ku hänel ei kuulemma enää näkö riitä (about 65-70v) :D No neuloin mä sit kiitokseksi joulun alla appivanhemmilleni vanhasta kunnon huopuvasta villalangasta molemmille villasukat, appiukko ku ei halua nykysistä villalangoista tehtyjä :p Edelliset tainnu hapertua rikki, onnessa olivat (etenki ku viettivät joulua kesämökillä...)
 
Olettepas kirjoitelleet paljon :)

Epa, pahoittelut negasta :hug:

Namppis, täälläkin on peukut pystyssä, että kaikki on hyvin! :heart:

Mäkin haluaisin osata tehdä käsitöitä, olkaa onnellisia jos työ osaatte sen taidon :) Mä oon jotenkin niin tumpelo tommosien kanssa, perus joustinneule menee, mut siihen se sit melkein jääkin :D

Itse asustelen pääkaupunkiseudulla ja harrastan aktiivisesti koira juttuja. Onneks tosiaan on noita harrastuksia paljon, niin ei ehdi niin kovin jäädä harmittelemaan tätä vauvan tekemisen vaikeutta. Mulla on tänään 10 päivää ekasta ovisplussasta ja huomenna aamulla ajattelin testata. Mulla on joku first singnalin testi jemmassa ja huomenna käyn vielä ostamassa jonkun ja testaan la aamulla. Jos kumpikin testi näyttää negaa, niin sitten uskallan lauantaina juoda yksissä pippaloissa. Eikös jo 12 päivän jälkeen pitäisi näyttää herkällä testillä plussan jos näin on?

Eilen mulla oli vaikka mitä oireita :D Oksetti, rintoja koski, väsytti, kiukutti yms... Mieskin ihmetteli, että miten mun nännit on niin turvonneet... Mutta olen melkein 100% varma, että olen kuvitellut kaikki noi oireet, koska tänään ei ole ollut mitään, pientä vatsasta vihlontaa lukuunottamatta..
 
Pakko välillä täältä taustaltakin kommentoida :)

pikkumy: Mun mies on kotoisin myös Laihialta. Tiiätteköhän te toisenne :D Itse en ole sieltä päinkään!

ON: Mä sain tänään vakkaripaikan kotipaikkakunnaltani :) Just mun unelmapaikka! Ajattelin sen kunniaks ottaa lasin tai kaks punkkua vaikka onkin torstaipäivä, ehkä mä oon sen ansainnu!

Niin ja pitikin muuten kirjoitella aiemminkin. Multahan löydettiin se kysta munasarjan vierestä (ja sen takia ollaan tauolla vauvanyrittämisestä..). Ens viikolla on verikoe, juhannuksen jälkeen polilla käynti ja joskus sen jälkeen sitten leikkaus. Katotaan miten likan käy.
 
Destello
Pakko päästä nyt hajoamaan tännekin. Tilasin siis netistä itelle r-testejä kivan nipun, ja odottelin innolla tänään että ne on tullut postissa ja voisin ehkä vahingossa vaikka testailla mitä näyttäis, kun en malta odottaakkaan.

Menin kotiin firmalta, ja löysin eteisestä valtameren.. nimittäin paperisilpusta. Se saakelin koinsyömä piskinretale oli popsinut KAIKKI raskaustestit parempiin suihin ja jäljellä oli vain pureskeltu tosite tilatuista tavaroista, JUMALAUTA.

Nyt ketuttaa, ja pahasti.
 
Destello kiva koira ! Reilu kaveri! Ehkä sen pitis tulla syömään mun testit etten testailis jatkuvasti. Kannattaa laittaa semmone kori siihe postiluukun alle mihin ne tippuu ne postit.

Meillä koira jyrsi kaiken sillo ko se teki ne pennut. Siis mun niksapurkkiaki yms yms. Meni iha vinksallee koko koira. Muutenki alko sillo kusee ja paskoon sisälle.

Mie teen käsitöitä jatkuvasti ja tykkään kovasti. Olen aina tehny. Äitinäiti opetti ko olin neljä, muistan ko mulla oli paksut puikot ja vihreä lanka ja mie väänsin ne puikot ihan solmuun.. :D

Oottelen tässä että menkat alkaa. Vielä saan ens viikon alkuun ootella. Kaikki testit vielä iha tyhmiä ja ei kerro mitään. Olispa vaan ihanaa olla raskaana. Heittäisin heti tupakat pois ja alkaisin avuttomaks. Huijaisin miestä, etten saa pestä pyykkiä tai imuroida.. ( vitsi vitsi :D)
 
Destello
millimolli Juu, kaikista kivointa tässä on se että tämä tasmanian tuholaiselle sukua oleva elikko on aina yksinollessaan kuonokoppa päässä, eli jollain kierolla tavalla se on saanut jyrsittyä kaiken pilalle, ja nyt tympii niin urakalla ettei mitään järkeä. Ajattelin että olisin huomenaamulla testaillut, kun en tosiaan malta odottaa tuloksia mut taitaa testaaminen jäädä siihen asti kunnes saa tilattua uudet.. rkele.

(mies tuossa tokaisi että "kyllä te mammat ootte hölösuita" <- vois ehkä tuollekin tapaukselle sanoa pari valittua sanaa siitä mammaudesta... -.-)

Käsitöistä puheenollen, nyt oliskin rentouttavaa ottaa pinkopohjat eteen ja alkaa maalaamaan jotain aivopieruja maailmalle niin josko tämä ketutus tästä helpottaisi.. :stick:
 
:)

Maalaaminen on iha best ! Mie teen nyt pitsimattoa muovinarusta että saan kuramaton tohon eteiseen. En ees muista koska oon viimeks maalannu. Nyt tosin alkais olla viimoset hetket jos raskautuu ko en sillo viitti tärpätin kanssa lotrata. Eikä akryylimaalit innosta. Jotenki ko mummo maalas aina öljyväreillä ni tulee turvallinen olo :)

Nyt yhdet varmaa miettii, että mimmonen lapsuus tollaki ollu: Vääntää sukkapuikot soikeeks ja hillunu tärpätin hajussa. :D
 

Yhteistyössä