Esikoista yrittämään 2011

Hyvää myöhäisiltaa :)

Onpas tänne tullut päivän aikana paljon uutta tekstiä :) Kesti jonkun aikaa ennen kuin olin lukenut :)

Destello, "Vanhemmuus on elinikäinen asia, ja uskonkin että sun vanhemmat arvostaa sua enemmän kuin veljeä, joka vahinkolaukauksesta päätyy sitten isäksi, sikäli että asialla olisi varmuus. Vaan eihän sillä ollut varmuutta? Mun näkökulmasta tuollainen käytös antaa vain kuvan huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä, mut sulla on vakaa päämäärä ja puhtia ponnistella siihen päämäärään. Se jos mikä, herättää kunnioitusta kenessä tahansa. " Olen tästä ihan samaa mieltä sun kanssa! :)

Mircea, mulla on kans ollu pahoinvointia eilen ja tänään. Oon pistäny yskän piikkii nämä kohtaukset. Tämän oudon oireen lisäks mun menkat kesti kokonaiset 2 päivää!? Eilen ei tullut mitää ja tänään vaan pientä tuhrua?! Tämä ei oo yhtään mun tapaista ja en tiedä mikä syy tähän on. Hyvä jos muillakin on outoja oireita ilmaantunu. Ehkä se viime viikon helle sekotti systeemit :D

Olen itse alkanut miettimään että pitäisköhän se testi sittenkin tehä? On se outoa kun mikään elämässäni ei ole muuttunut tämän vuoden aikana paitsi että kortsu on jätetty leikeistä pois. Se on siis ainoa asia. En stressaa normaalia enemmän ja syön yhtä vähän ku aina ennenkin :D. Ja kun menkat alko jätin sen kierron taakse ja hyvä niin. En siis ajatellu sen enempää. Tänään kävi toisin. Toimin jumppavetäjänä iltasin ja tänää kun tuntia vedin ja piti vastallaan olla, ei tuntunu hyvältä. Koskaan aikasemmin ei ole ollu mikää ongelma. Kun tunteja vedän en ajattele yhtään mitään!
Joo no, sainpahan taas ajatukset ulos :) On se kyllä kivaa tää palstaaminen, onkohan se edes sana :D tai voikohan nii sanoa. Äidinkieleni on ruotsi joten pahoittelen jos mun kirjotuksissa on paljonki virheitä :D Mutta mutta Öitä!!
 
Huomenta kaikille!

Täällä jännätään tällä hetkellä. Kp 28/28 menossa ja vielä ei ole menkat alkaneet. *koputtaa puuta*.

Eilen oli orastavaa mahakipua. Saattaa johtua menkoista, mutta en muista onko mulla ollut menkkakipuja ENNEN menkkoja, yleensä vasta 1-2 päivänä. Ja jos oikein hakemalla hakee niin ihan kuin paikka ei olisi ollut sama.. yleensä mua koskeen alavatsaan ja nyt oli ehkä enemmän sivulla ja hieman ylempänä.. mutta tämä on tätä hakemalla hakemista, johon ei voi luottaa. :p

Myös papa-tulokset tulivat ja kaikki oli normaalia :)

Asiasta kukkaruukkuun: Mä olen miettinyt, että miten ihmeessä sitä pärjää esim. töissä jos tulee pahoinvointia. Siis, että joudut menemään oksentamaan vähän väliä.. kaikkihan sen sitten saa selville heti raskauden alkuvaiheessa, kun minäkään en ehdottomasti halua kertoa vielä töissä asiasta.

Raskauden näkyminen. Mä olen myös miettinyt, että jos nyt tärppää niin milloin se alkaa näkyä, että muut alkaa huomaamaan. Nythän on toki kesälomakausi alkamassa, mutta jos nyt tärppää niin onko riski, että heti kesäloman jälkeen "kaikki tietää".

Onko muut miettinyt tällaisia jo vai onko se sitten sen ajan pulma jos tärppää?
 
Heipparallaa..

Täällä odotellaan menkkoja saapuvaksi.. Tein kp 31 päivällä r-testin, noin 3t vessassa käynnissä väliä, niin se oli selkeä nega tulos. Mutta elättelen toivoa, hullu kun oon, mutta mietin et kaikki on mahdollista, koska kierto epäsäännöllinen. :D Muutenkin ajattelin testata varmaan lauantai aamuna, koska illalla menoa..

Mäkin oon pohtinut tota pahoinvointia, koska teen potilastyötä, niin mitenkään helposti tästä ei pääse vessaan.. Noh, se on sitten sen ajan murheita. Ja eihän kaikilla niin voimakasta pahoinvointia oo. :) Mä aion kertoa kyllä sitten kun rupee näkyy, luulisin et siinä vaiheessa raskauskin varmasti jo melko varmalla pohjalla.

Tervetuloa taas uusille!!
 
Destello
Hevostyttö Mullakin menee tuo kierto ihan hormoniehkäisyn mukaan vielä, kun ensimmäisiä luomujakaan ei ole tullut vielä. Ei muutakuin jännäilemään et miten käy, sittenhän sen kierronkin näkee kun aikaa on kulunut :)

Bubble89 Kuulostais kyllä siltä et miksei sitä testiä kannattais tehdäkin? Ite olisin varmaan tossa tilanteessa jo juossu kauppaan onnesta sekaisin ettiin niitä testejä et saa sen turhan epätietoisuuden pois :D

Line Täällä samanlaista hakemalla hakemista. Tuntuu et nyt olis vaikka mitä oireita jotka sopis aiheeseen, muttei sitten tiedä et mitä oikeasti tekee kun testiäkään ei vielä voi tehdä. Sun oireilu kyllä kuulostaa lupaavalta, toivotaan ettei ne menkat sieltä sitten tulekaan :heart: Kerrohan toki tännekin kun tiedät miten käy! :)

Santski Äläs nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! :)

Oon ite kans miettiny noita pahoinvointijuttuja ja sitä et millon se alkaa näkymään kunnolla. Oon ollu kaupan alalla -06 vuodesta asti pääasiassa myyjänä (nyt tosin työtön, päivittäin auttelen avokin firmalla) ja mietein, et aspatyössä ei oikein voi näyttää tuntemuksiaan asiakkaiden nähden.. Nii mitäs sitten kun yllättäen tuntuu että koko menneen viikon ruokasaldot tökkii kurkunpäässä tietään ulos? Koitappa siinä nyt sitten olla niinkuin normaalisti, ja palvella asiakkaita.

Toissapäivänä firmalla ollessani ja vahatessani yhtä myyntiautoista, olo oli niin järkyttävän huono ettei ollut kaukana se, että olisin oksentanut siihen autoon. Appiukko katsoi silmät ristissä että mikä mulla on, kuitattiin olo sitten flunssan ja syömättömyyden piikkiin. Normaalisti voin olla helposti parikin viikkoa syömättä mitään (minullahan on taustoilla puolen vuoden kokonaan ruuaton jakso kun sairastuin anoreksiaan) eikä minulle tule huonoa oloa siitäkään, niin nyt sitten tuli HETI.

Alkoholiasiasta vielä sen verran, et ei siinä mitään ongelmaa sinänsä ole, kun todellakaan en juo. Nämä ihmiset eivät vain käsitä kovin hyvin että sellaisiakin ihmisiä on olemassa, jotka eivät juo vain sen takia kun eivät halua, heidän mielestään sille on aina joku "syy". Tämän takia kyselin jotain ns. tekosyytä kun en jaksaisi taas käydä sitä väittelyä läpi missä arvuutellaan että mikähän tauti tai oire mulla on kun viina ei maistu. Se vaan ei mene alas, ja sillä selvä.

Olisihan se ihana kertoa kaikille että "hei meille saattaa olla pikkuinen perheenjäsen tulossa!", mutta kun asia ei ole varma, niin en haluaisi siitä mainostaa ennenkuin asia on lukkoon lyöty ja varmistettu perinpohjin. Ajattelinkin olla vain söpö oma itseni, ja pitäytyä siinä kannassa että mulla on syyni siihen etten juo (lapsuus), ja se nyt saa luvan riittää suvulle. Onneks anoppi on edes yks tukiranka joka ei alkoholiin koske, niin voin vedota sitten siihen :)
 
Line ja Santski, mä voin nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että vaikka oksennan töissä liki päivittäin ja potilastyössä olen minäkin niin sen takia en ole vielä kiinni jäänyt :D Ja se miten aikaisin näkyy niin sehän on täysin yksilöllistä, esim pitkillä näkyy yleensä myöhemmin, samoin kuin niillä joilla on kohtu taaksepäin kallellaan.

-Namppis 7+3- Huomenna varhaisultra, iik :D
 
Näkymisestä, noo mulla ei varmaa näy iha heti jos pitkillä näkyy myöhemmin. Olen nääs 180 ja risat :D
Enemmä varmaan joudun selittään miksen polta jos tärähtää plussa mittariin.
Alkaa taas tämä piinaviikko nyppiin. Viimeinen viikko ennen menkkoja menee aina tulisilla hiilillä ja oon hoksannu et sillo tuun tänne aina kirjotteleen. Ei jotenki jaksais oottaa, että sais tietää. Vaikka nytkin tiiän, että tätihän sieltä kylään tulee silti takaraivossa jyskyttää mitä JOS??
Ei vaan jaksa ootella koskaan. Jos ois heti tärpänny sillo ni mullaha olis jo se läppi. :)
 
Destello
millimolli Mulla sama homma ton polttamisen kans. Mulla ei liiemmin kavereita ole (oon hieman outo persoona vissiin, jostain kumman syystä useimmat ihmiset eivät ymmärrä mun huumorintajua ja pysyttelevät kaukana.. :D), mut ne harvat ja valitut jotka tuntee mua edes jotenkin, tietää et mitä mieltä oon raskaudesta ja polttamisesta. Oon alottanu tupakoinnin 9 vuotiaana, ja oon AINA sanonu et lopetan vasta sitten kun oon heittänyt järkeni niin kaivoon että hankkiudun raskaaksi.

No, mites kävi.. Ihminen joka vannoi ettei lapsia tule, onkin nyt yhtäkkiä joka päivä vauvakuume-foorumeilla jännäämässä ja laskemassa päiviä, ja haluaa sydämensä kyllyydestä sitä pikkuista nyyttiä itselleen. Kai se on pakko lopettaa tupakointi jos plussa nasahtaa ruutuun jossain vaiheessa, tuleepahan sitten virallistettua sekin tieto sanomalla "En polta enää" :D
 
..täällä kans ollaan asiakastyössä, vanhusten parissa, ja mä otin kyl ihan ronskisti sairaslomaa sillon alkuvuodesta, kun oli kovaa pahoinvointia. Mut sitte löysin niksin, mikä vähän helpottaa pahoinvointiin! Nimittäin Sea Bandin pahoinvointirannekkeet :) Loistava keksintö :) ..mut mulla sitte taas työkaverit tiesi yrityksen ja aavisti kyl heti, et oon raskaana, et ei sen puoleen :) Mulla on ihanat työkaverit <3

Ja tosta mahan näkymisestä, sehän on ihana juttu kun se alkaa näkymään! Mitä te sellasia murehditte?! Hupsuja oletta :) Nauttikaa!!

..tänään on jälkitarkastus. Jännittää. Pelottaa.. Muuut, palaillaan illemmalla..
 
Destello Niimpä. Tämä tyttö o nii nikotiininarkki, että ei toista. Tupakkaa palaa. Jatkuvasti :)

Muistatteko ko sanoin, että olen miettiny et palstan sivulla 50 plussaan. Olis nyt niinku sen puolesta pikku pakko. EN haluais joutua syömään sanaani.

Vaikka eihän tämä taikauskosta ole kiinni. Olen aatellu, että menen akupunktioon jos se tehoais tässä vauvautumisessa. Ja tupakanlopettamisessa. Olin sillo vuoden champixien avulla polttamatta helposti. Harmi vaa ko niitä ei voi enää syyä.. ( tokalla kerralla tuli pikku itsetuhoisuus, sekotti sen verta hyvin pään ne.)
 
Mahan näkymisestä itselläni mielenkiintoinen tilanne :'D Miulla kun tätä elintasomahaa on muutenkin jo jonkin verran niin en usko, että ihan heti näkyy miulla. Yön aikana ei oo muuten tullut kovin paljon vuotoa + ennen nukkumaan menoa oli kaaaaaauhean paha olo :/ Ja tää selkäkipu. En halua mennä lääkärille, kun ne kuitenkin on sillein et "Onhan siulla tuota ylipainoa, että siitä se johtuu" :/
 
Mie taian tilata niitä ovistestejä ja sitte sitä bisolvonia ja greippimehua ostella. Kuitenki kohta vuos takana yritystä ja joka kerta menee vaikeammaks henkisesti. Eli ens kierron yritän ihan tosissani aivan kaiken. Mutta yk12 sanon, että universumi voi haistaa jotakin ja alan totuttelemaan, että sitä lasta ei mulle suoda.

EN vain jotenki halua tuhlata koko elämääni toivoen, että tulee. Yhdessä vuodessa o aivan tarpeeks. Tein sitäpaitti taas testin päiväpissasta ja ei näy viivoja. Eli niitä lapsia ei tässä kierrossa ole siunaantunu.
 
millimolli miul on ihan sama juttu. Kohta vuosi yritystä takana. Tässä kierrossa miekin laitan kaiken peliin. Niinku totesit niin henkiselle kivullehan tää alkaa kohta menemään, kun alkaa pikku hiljaa tulemaan mieleen ettei voi koskaan saada lapsia. Eniten mie tässä varmaan syytän itseäni siitä, että tuli silloin 14-kesäsenä syötyä e-pillereitä enemmän tai vähemmän kaikki kolme levyä putkeen. Silloin kukaan ei edes osannut mainita miulle(esim lääkärit), että mitäs sitten tulevaisuudessa kun haluat lapsia niin pitkäaikainen e-pillereiden syönti vaikeuttaa raskaaksi tulemista?

Olen ikuisesti katkera siitä etten ollut niinku muut miun kaverit ja käyttänyt ehkäisynä vain kondomia. Tai sitten syönyt niitä e-pillereitä niinku pitikin eli taukojen kanssa. Saahan sitä itseään hakata päähän näistä asioista vaikka maailmanloppuun asti, mutta kun miulla on nyt elämäni ensimmäistä kertaa sellainen puoliso jonka kanssa menin kihloihinkin. En ole koskaan ennen ollut kihloissa, koska se on miulle pyhä lupaus avioliitosta. Nyt miulla on mitä ihanin puoliso ja häätkin mielessä plus lapsi/lapsia. Mutta sitten miun kroppa on tälläinen helvetin paska eikä toimi.

Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että miun kaveri tuli raskaaksi vaikka unohti vain yhden e-pillerin ja yksi kaveri tuli raskaaksi vaikka oli muistanut syödä kaikki pillerinsä. Eikä kummallakaan ollut todellakaan aikomuksia raskautua. Sitten mie joka olen vuoden verran haaveillut pienokaisesta en voi raskautua sormia napsauttamalla.. Kyllä tässä alkaa usko loppua.
 
Mircea niin se olen mieki vetäny kolmea liuskaa putkeen aina..
Ja just kaks tuttua saa lapsen vahingossa tai no toinen jo abortin.

Kaikki toitottaa kyllä se vielä tapahtuu. Mutta mitä jos ei tapahdu? Pitääkö minun loppuikä odottaa jotakin ihmettä? Alkaa menemään nii vitutuskäyrä ylänousussa taas tänään näiden sukulaisten jankkauksien kanssa, " kyllä se vielä, jäpäjäpä" Sanoin, että haistakaa oikeasti paska ei lohduta niinku yhtään.
 
Jep. Eniten kyrsii se, kun kaikki sanoo "Kyllä se vielä onnistuu. Sitten kun vähiten sitä odotat" Vähiten?! Miten tässä voi enää 'vähiten' odottaa, kun jokaikinen päivä on vaan mielessä se että mitäs jos ei kuitenkaan raskaudu koskaan? Ehdin jo uskoa hetken ajan valemenkkoihin, kun viime yönä ja tässä päivällä ei ollut tullut vuotoa mutta niinku arvata saattaa niin äsken oli sitten tullut taas. En mie raskaana voi olla mitenkään.

Enpä ole sitä ovistakaan kuin kerran elämässäni tikuttanut ja silloin tuli ovisplussa. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Nyt pelkään sitä, että en kohta osaa nauttia kunnolla seksistä puolisoni kanssa kun välistä tulee vaan ajatuksia tyylillä "Nyt tärppää" :/ Yritän kyllä ne ajatukset tunkea sivuun ja toivon suuresti, että pystyisin raskautumaan normaalilla tavalla. 21-vuotiaana ei oikein kiehdo ajatus hedelmättömyyshoidoista, kun pitäisi olla hedelmällisimmässä iässä tällä hetkellä.
 
Bubble89 Hyvää suomeahan sie kirjoitat! :)

Line Toivotaan nyt sitä plussaa siihen r-testiin!! :) Ja hienoa, että papa-koe oli puhdas :)

Mircea ja millimolli Minuakin alkaa kyrsimään lauseet "Kyllä se tärppi käy, kun vähiten odottaa", "Tehän ootte vielä niin nuoria", "Vastahan te ootte yrittäny puol vuotta, ei aika eikä mikään". Huoh. En jaksa enää edes kommentoida. En jaksa edes sanoa, että PCO:n takia pelkkä plussa ovistestissä ei takaa yhtään mitään... Hyvähän se niiden superhedelmällisten on paasata, kun tulevat raskaaksi jopa e-pillereiden aikana... Tasan ei mee nallekarkit, mut kyllä me vielä noustaan ja saadaan se oma nyytti!

Mahan näkymisestä. Veikkaan, että minulla ei ihan heti näy, kun tuota ylimäärästä muutenkin tossa vyötäröllä. Jos oikein kovasti turvottaa, niin melkein voisi luulla mun olevan raskaana...

Pahoinvoinnista. Mulla on se hyvä puoli, että työskentelen toimistossa ja naisten pukuhuone ja siellä sijaitseva vessa ovat ihan muutaman metrin päässä. Helppo siis livahtaa oksentamaan, jos siltä tuntuu ;) Tosin kesken kokousten voi sitten ollakin toinen juttu, mutta ne ovat sen ajan murheita sitten :) Olen miettinyt, että esimiehelleni kerron suht aikaisessa vaiheessa. Tietääpä sitten, missä mennään, jos alkaa hormonit kovasti hyrräämään tai paha olo vaivaamaan...

ON: Täällä tehty tänään yk 4:n ovistesti vol 2. Viiva vahvistunut selvästi eilisestä, joten uskoisin plussan pärähtävän testiin huomenna tai viimeistään ylihuomenna. Myös ovisoireet alkavat olemaan melko selviä: munasarjoja jomottaa, varsinkin vasemmalta puolelta ja olo on kostea. Myös järkyttävä väsymys iski tänään, mutta se nyt voi johtua pitkistä työpäivistä. Ei mulla viimeks ollut ihan tällaisiä tuntemuksia, kun ovista tikuttelin ja plussan onnistuin bongaamaan. Ehkä kropassa on nyt oikeasti tapahtumassa jotain?
 
Vielä kommentoin tupakoinnista. Kyllä täälläkin kärytellään syöpäkääryleitä edelleen. Arkisin tulee poltettua vähän vähemmän, kun en töissä polta. Viikonloppusin saattaakin sitten mennä vähän enemmän varsinkin nyt, kun tarkenee ulkona istuskella ym. Minäkin olen moneen otteeseen vannonut, että tupakoinnin lopetan heti, kun plussa pärähtää testiin :) Työkavereille en onneksi voi sen takia kärähtää, koska osa luulee mun lopettaneen jo muutenkin. Vapaa-ajalla voikin olla toinen juttu :)
 
Line: Itse olen liikennemyymäläntyöntekijä ja oon miettiny miten toimin sen asian kanssa :/ iltaisinhan mä niitä jumppia vedän ja siinä ei kyllä onnistu se pahoinvointi. Se huolettaa mua aika paljon. Pitääkö mun ilmoittautua sairaaksi vai? no mutta sen ajan murheita ehkä enemmän. Nyt jos ensin sais sen plussan ovistestiin ja sitten vielä r-testii :) Ja pidän sulle peukkuja että kp28 ei muutu kp1 :)

Mircea: Meinasin kysyä et onks ne loppu jo ne menkat, ootko testannu, sit katoin koska olit kirjottanu. Oon sun puolesta nii innoissaa että kuvittelen et on menny jo monta monta päivää :D..

Destello: Mulla on kaks raskaustestiä varastossa (lisää olen pistäny tilaukseen tänään, mukana ovistestit :D) en raaski niitä testejä käyttää kun ei ole varsinaisia oireita että olisin raskaana. Kuvittelen vaan. Oon kummiski 99% varma että en ole. Ja nyt alan sitten perehtyy siihen ovisbongailuun :)

Namppis: Lykkyä varhaisultraan :D

Emby: Mikä se semmone ranneke on?

Hennu: Kiitos :) Puhua osaan vallan mainiosti mutta kirjoiteltua tulee niin harvoin. Työhakemuksia lähinnä ;D Että siinäki hyvä puoli että oon liittyny näihin keskusteluihin saapahan harjoitella kirjoittamista :)

Mahan näkymisestä: Olen siis työni puolesta hyvin sporttinen mutta vatsan seudulla tuppaa olee hieman ylimääräistä mutta uskon kyllä että tulee näkymään nopeasti. Mä näen aina välillä unta siitä että mulla on semmonen pieni pyöreä. Että niinkuin Emby tais sanoa niin sehän on hieno asia ja ihanaa vaan että alkaa näkyä :).. odotan sitä aikaa kovasti!

Nyt olen tilannu ovistestejä (liuskoja). En tiedä niistä yhtään mitään. Hyvä että niistä oli kuva niin tiedän minkä näköisiä ne on :D, tilasin ne mammaksi.fi:stä. Eli nyt saatte rakkaat ihmiset opastaa mua. Milloin mun kannattaa kokeilla ekan kerran? Mulla on siis menkat loppumassa. Todennäkösesti huomenna ei mitää enää. Epäsäännöllinen kiertohan mulla on 27-45. Viime kierron aikana pistin paljon asioita ylös mitä kropassa tapahtui ja milloin. Jopa sen pistin ylös koska seksiä harrastettii.
 
Emby: Joo eli mulla todettiin se ekan gynen käynnillä. Olin sillo tavannu mun nykyisen puolison ja halusin e-pillerit käyttöön. Oltii seurusteltu melkee puol vuotta. Ei se hoitaja muuta ku anto antibioottikuurin mulle ja miehelle. No itse oksensin pillerit ylös ja sain hakea uudet. Tämän jälkeen kukaa ei oo mitää koskaa sanonu että ois vaikuttanu mitenkään mutta en ole itsekkää uskaltanu kysyä kun olen tarkastuksissa käyny. Kun viimeks kävin ja hain uuden reseptin renkaaseen sanoin että aletaan vuoden päästä yrittämään nii ei se sillonkaa sanonu mitää että ois ongelmia sen suhteen. Mutta olen hyvin pessimistinen tässä asiassa. Mutta musta tuntuu että ois aika varata aika papa-testiin ja samalla kunnon tarkastus että kaikki ok. Mutta ekasta kerrasta tuli semmosia traumoja että en tiedä mistä saan kerättyä rohkeutta että pystyn taas menemään. Kaikki kerrat jotka oon ollu on aivot ollu off asennossa ja itku kurkussa. Mut joo.. saitkohan sä vastauksen sun kysymyksee ?
 

Yhteistyössä