Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Paljon Onnea Leenalle:heart: Kiva, kun vauva oli noin täsmällinen =) ja ihanaa, että kaikki meni hyvin.

Eilen oli lääkäri ja kaikki hyvin. Verenpaineet ok, sf-mitta 37, vauvan syke hyvä ja pää on alaspäin. Yöt on kyllä niin ärsyttäviä, kun lonkat puutuu ja koko ajan joutuu vaihtamaan kylkeä ja on kuuma ja pissahätä jne. Valivali...

Bubble, ihan hyvä et sait saikkua. Ta det helt lugnt och njut av hemmatiden. Du var väl också svenskspråkig? Det är jag också =)

Heddy ja Jeppis rv. 38+5
 
Heddy jepp svenska talar ja :)

Nyt kun eilen otti vähän iisimmin ei niitä suppareita tullut läheskään yhtä paljo joten kyllä mä nyt alan uskoa että tämä oli oikea vaihtoehto :) Tosin olis kiva jos olis kavereita kenen kanssa viettää aikaa. Aika kun menee niin hitaasti kun kotona kökkii :D
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Moikkis kaikille :) Ja ONNEA LEENA!! :flower: Ihanaa kun sait synnyttää alateitse perätilasta huolimatta! Sektiosta toipuminen on kyllä aikas kamalaa vaikka nyt onkin jo paljon paremmat oltavat kun viikko sitten.

Meillä ollaan nyt oltu viikko kotona ja tuntuu ihan uskomattomalta miten nopeasti aika menee! Imetys on lähteny hyvin käyntiin ja mulla on noi rintakumit kyllä käytössä, ei saa pieni kunnon otetta muuten. Ollaan vähän kokeiltu ilmankin mutta raukalla palaa hermo kun on nälkä eikä saa kiinni. Korviketta annan joka imetyksen jälkeen, synnärin ja neuvolan määräys kun kirppunen on niin pieni. Anteeksi jos toistan itseäni, en mitenkään muista mitä sitä on jo kirjoitellut :D

Ja kohta se on Heddynkin vuoro :) Onhan kassi pakattu? Mulla ei ollu kun lähtö tuli 38+2 ja poju synty 38+3 :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja Epa_88
Onnea Leena ja koko perhe!!! Mahtavaa, että synnytys meni noinkin "helposti".

Tänne sen verran, että tajusin toissapäivänä kurkkia alas päin kun tyyppi liikkui mahassa, ja toden totta, liikkeet näkyvät vatsan päälle ihan hyvin. :eek: Todella hasssun näköistä. Milloin teillä on alkanut liikkeet näkyä ulospäin?
Masu on kasvanut muutenkin ihan reippaasti. Tukivyötä oon yrittänyt käyttää, mutta melkeimpä on parempi ilman sitä kapistusta, tuntuu että puristaa mahaa liikaa.
 
Onnea LeenaT ja koko perhe sydämellisesti pienestä tytöstä! :) :heart: :heart:

Hui kun näitä synnytyksiä alkaa nyt olemaan, ihan tässä alkaa itseäkin jännittää vaikka vielä on (toivottavasti) pitkä aika.

Tsemppiä kaikille sairaslomilla oleville, itse tiedän kyllä miten vaikeaa on jäädä töistä pois mutta ilmeisesti on ajateltava nyt vaan itseään ja vauvaa.

Namppis tsemppiä ja jaksamista teillekin kotiin pienen kaverin kanssa! :heart: En osaa itse vielä kuvitellakaan millaista se sitten aikanaan on olla kotona vauvan kanssa :)

ON: Täälläkin on tutustuttu nyt ensimmäiseen sairaslomapäivään töistä : / Olin eilen sairaalassa kovien selkäkipujen ja kuumeen nousun takia ja alustavaksi syyksi löytyi kuivuminen. Eli en ole juonut tarpeeksi. Asia ei oo käynyt mulla mielessäkään, ennen kuin vasta nyt karuimman kautta. Tulehdusarvot vähän koholla ja se voi olla myös ihan tavallista jotain flunssaa, vaikkei mitään oireita olekaan lämmönnousua lukuunottamatta. Oon nyt juonut vuorokauden sisällä aika paljon ja selkäkivut on lievittynyt huomattavasti, olokin on ihan hyvä. Olin ihan synnytyspuolella ja lääkäri katsoi vauvan voinnin ja teki sisätutkimuksen. Kaikki kunnossa, ei myöskään pissatulehdusta mikä olis voinut olla yksi hyvä syy. Ja taas sain säikähtää, etten vaan ole vauvalle mitään aiheuttanut ja onko kaikki hyvin. : / Tuntui hurjalta marssia synntysosastolle, tai siis salin puolelle, koska sinne mennään suoraan näillä viikoilla jos epäillään vauvan vointia. Vastassa oli ihania kätilöitä, ja tuli heti sellainen olo että jos oikea synnytys olis käsillä niin sais varmasti todella hyvää hoitoa ja tukea. Toivottavasti sitten oikeassa tilanteessakin olis samanlaisia siellä :)

Eli siis opinnoksi tästä; muistakaa juoda ;)

Hyviä vointeja teille kaikille!

Kristiina ja Onni 27+5
 
Hui, onpa Kristiinalla ollut karu kokemus! Mulla on koko ajan vettä käden ulottuvilla, että tulee juotua tarpeeksi, ja pysyy paremmin kartalla että paljonko tulee päivän aikana juotua.

Pätkis 33+6. Huomenna taas poksutaan :)
 
Leenalle onnittelut, ihanan kuuloinen synnytys, onneksi luotit itseesi ja uskalsit yrittää ala kautta!

Namppis onneksi olette kotona ja kunnossa :) Kyllä sitä itsekin pari helpotuksen kyyneltä tuli hormoneiden hyvällä myötävaikutuksella tirautettua kun niskaturvotuksista ja vaikeasta synnytyksestä huolimatta E tuli kunnossa ulos. Voin kuvitella sun tilanteen kun olisi voinut pahimillaan käydä tosi kurjasti. Mutta nyt olette onnellisesti kotona <3

Linelle sanoisin samaan kun Eltsu, olin kans tosi väsy vikat raskausviikot, nukuin paljon ja päivisinkin. Mutta olisinpa osannut nauttia unista enemmän, ah mitä antaisinkaan nyt kahdrksan tunnin katkeamattomista yöunista! :D Välillä on päiviä kun olo on melkein halvaantunut väsymyksestä.

Avocadoko se kyseli koska liikkeet alkoi näkyä vatsan päälle? Mä en muista! Ja nyt harmittaa kun en laittanut mihinkään ylös noita etappeja, täältä palstalta selailemalla varmaan löytäisin, taisin hehkuttaa täällä. Sitten joskus kun toista odottaa, on hauska odotella ekoja liikkeitä kun tietää miltä ne tuntuu.

Mun on hankala mieltää että tämä mun sylissä nytkin tuhiseva poju on samalla lailla kippurassa mönkinyt mun mahassa, nyt kun lapseen on tutustunut, on vaikea ajatella sitä lapsiveden sisään kohtuun. Ihmeellistä että mun kroppa osasi tuollaisen rakentaa!

Poika on ihana ja hymyily alkaa olla hallussa, välilla on niin innoissaan että kiljahtelee tai hymyn kera tulee innostunut henkäisy, ei mene varmaan kauaa kun nauraa ääneen :)

Tsemppiä loppuraskauksiin ja mukavia kotipäiviä synnyttäneille!

Susimieli ja E 7vko ja 5 päivää (kohta jo parikuinen!)
 
LeenaT isosti onnea tyttövauvasta ja hienoa että synnytys sujui hyvin :flower:

pitääkin ottaa oppia tuosta kristiinan jutusta ja muistaa juoda... eipä ole siihenkään tullut kiinnitettyä huomiota.

Sindi ja Iipu tänään 22:heart:
 
LeenaT:lle paljon onnea tyttösestä :flower:

Avocado, itse pidin raskausaikana "päiväkirjaa", mutta aika usein kävi niin, etten muistanut sinne kirjoittaa vaan tänne vain. Jossain vaiheessa äitiyslomalla kävin täältä läpi omia viestejä ja etsin just noita merkkipaaluja, eli milloin mies tunsi liikkeet ja milloin niitä näkyi vatsan päälle jne. Löysinkin nyt merkinnän, että rv 22+6 olen ekan kerran huomannut vauvan potkun näkyvän ulospäin:) Loppuraskaudessa se vasta hassulta näytti, kun vauvan peppu pullotti jossain kohtaa ja toisella puolella oli "tyhjää".

Meillä elellään tasaista vauva-arkea. Puolivuotisneuvolassa tytöllä oli kokoa 67,7 cm ja 6740 g. Painokäyrä laahaa perässä pituuteen nähden, joten meillä on 7 kk iässä ylimääräinen neuvolakäynti. Minkäpä sille voi, kun tyttö on pieniruokainen. Varsinkin nyt kun on vähän nuhaa ja yskää, ei meinaa mennä mitään kiinteää ruokaa alas. Maitoa sentään juo, niin ei pääse ihan kuihtumaan pikku potilas.

Liisakaisa ja tyttönen 6,5 kk
 
Pitkästä aikaa täällä kurkkimassa :)

Hurjasti onnea vauvautuneille <3 Ja plussanneille myös, kaikkea hyvää odotukseenne!

Täällä eletään vauva-arkea tasan 3kk pikkuneitosen kanssa. Alusta asti on ollut helppo vauva ja päivä päivältä tykkään elämästä äitinä enemmän ja enemmän.

Parin kuukauden päästä aletaan yrittään seuraavaa ;)

Leeniliini ja söpöläinen 3kk
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja LeenaT
Heipä hei!

Neuvolasta juuri tultu ja Lillus on nyt sit kääntynyt ja on siis perätilassa. Hitto sanon minä. Olis nyt vaa pysyny siinä missä oli :( Nyt iski mulle kauhea paniikki saada se kääntymään.

Bubble ja Lillus 32+2
 
Ihanaa maanantaita naikkoset :wave:

Poksumisen kunniaksi ultrassa käyty ja nökö nähty :heart: :)

Kaverilla kaik loistavasti, ihana lääkäri oli ultraamassa :) ..En tiennykkään, et turussa on 3D, khihihi :) Saatiin siis pari sellastakin kuvaa :heart:
Ei tiedetä kumpi siellä köllii, on niin ahtaat paikat ja mun iso arpi haittaa näkyvyyttä. Mut 8 viikon päästä uudestaan, et josko sillon :) Hihihi!

Ihana maanantai! ^_^

Emby^ ja nökö 20+0 :heart:
 
On se ihan hupsu :D Uskon että se eilen on kääntyny koska liikkeet tuntuu nii eri paikassa kun aikasemmin ja jos se vielä eilen on mahtunu kääntymään niin eiköhän me saada se takas vielä :) Näin uskoisin. Kyl se kohta huomaa että näinpäin oli vielä inhottavampi olla ku pää alaspäin ;)

Mäki niin toivoisin että sais yhdelle ultralle vielä. Haluisin kovasti nähä sen pikkusen. Ihanaa että Embyn ultra meni hyvin :) :heart:
 
Meidän pojalla ei tainnu olla hikkaa masuaikana ollenkaan. :) Ja mä voin sanoa noista myöhäisraskauden ultraäänistä niin ei ne oo kivoja kun ei niistä näe enää mitään kun lapsi on niin iso. Me käytiin tänään neuvolassa ja poika on kasvanu hyvin! :) Saan siis jättää lisämaitoa vähemmälle ja antaa syödä rintaa ilman aikarajoitusta. Nythän meillä on ollut että max. 10min per rinta saa imeä että jaksaa syödä lisämaidonkin. On ollu inhottavaa syöttää kello kädessä ja ottaa toinen pois tissiltä vaikka vielä selvästi maistuis. Mut koska poika on vieläkin pieni niin edelleen kolmen tunnin välein on vähintään syötävä.
 
Hikka on meidän vauvalla vähintään kolme kertaa päivässä, ja välillä se on kyllä tosi ärsyttävää! :D Koko maha hytkyy ku neiti hikottelee :)

Tsempit Leeniliinille pikkukakkosen yritykseen! :)

Avocado Mulla muistaakseni joskus 18 viikolla neuvolantäti huomas potkun mahanpäältä, ku kuunteli sydänääniä :) Harmittaa kyllä ku ei oo tullu laitettua ylös kaikkia "merkkipaaluja".

Toivottavasti Bubblen vauva tajuais kääntyä takas oikein päin.

(.) Mä oottelen jo kovasti kahden viikon päästä olevaa synnytystapa- ja painoarviota.. Kulu aika kulu!! Keskiviikkona ollaan menossa synnärille tutustumaan ja valmennukseen, ja neuvola on kans ke aamuna. Sitä ootellessa. Kauhistuttaa vaan että mitä vaaka näyttää ku turvotus senku pahenee. Kädet ihan puuduksissa öisin. Noh, tuoretta ananasta nassuun ja hirveesti vettä, jospa se auttais edes vähä! Vinkkejä otetaan vastaan! :)

Pätkis 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Leeniliini

Yhteistyössä