Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Onnea Namppikselle!

LeenaT Mielenkiintoista lukea tuota juttua perätilasynnytyksestä. Kuulostaa tosiaan siltä, että hoitohenkilökunnalle tuo on arkipäivää ja mukava myös kuulla, että tuossa on itsellä mahdollisuus päättää testien jälkeen synnytystavasta.

Kristiina84 Lähes samoilla viikoilla mennään. Mahan ja vauvan kasvun alkaa todella huomaamaan. Tunnetko sinä kuinka päin vauva on mahassa? Meidän asukki tuntuu vielä viihtyvän melko hyvin poikittain (potkut ja nyrkkeilyt tuntuu molemmissa kyljissä yhtäaikaa), mutta välillä myös vaihtaa selvästi asentoa. En olisi osannut kuvitella, kuinka omituiselta tuntuu kun joku nyrkkeilee kylkiluihin sisäpuolelta. :)

ON: Eipä täällä sen ihmeempää. Seuraavaa neuvolaa odotellessa, ensi viikolla pitäisi olla lääkärineuvola. Pieniä oireita alkanut ilmetä lisää eli närästää ja lonkat menee jumiin. En tiedä kuinka tuo vauva painaa kävellessä aina rakkoa. Ei voi kovin pitkillä lenkeillä käydä kun tuntuu että saa kävellä aivan jalat ristissä. Istuessa tai kotona touhutessa tätä ei huomaaa.

Tuanni ja Mörri 25+3
 
Onnea Namppis!!! Teillähän on ollut jännät paikat.

Leenalla on nyt myös jännittävää. Tsemppiä! Itsekin ehkä olisin päätynyt ennemmin yrittämään alakautta kuin sektiota, kyllä se sektio sen verran iso operaatio on. Kai ne siellä sairaalassa tietävät...

Terveisiä rakenneultrasta!
Hikotteleva 442 grammainen tyyppi siellä möyri, perätilassa tällä hetkellä. Kaikki oli kunnossa, koko vastasi viikkoja 21+4, vaikka tänään piti lasketun ajan mukaan olla 20+5. LA ei silti siirtynyt (ehkä hyvä niin). Pari päivää oli siis tyyppi isompi kuin nt-ultrassakin, jossa heittoa ylöspäin la:n mukaisista päivistä olisi koon mukaan tullut 4. Nyt siis kuusi. Eli kasvu on ainakin ollut hyvää... Tai sitten lapsi on vain aiemmin siitetty kuin tuolla uskovat.

Sukupuoli jää mysteeriksi. Emme halunneet sitä tietää, eikä ultraaja (joka oli tosi mukava ja rauhallinen) sitä siten paljastanut tai lähtenyt etsimään. Kuvista ei voinut kyllä itse päätellä mitään, ja kotiinkin saatiin vain profiilikuvia kasvoista ja yksi kuva pään halkileikkauksesta.

Oli jännä nähdä tyyppi ruudulla, ja sitä katsellessa tajusi, että tosiaan nyt odottaa jo sitä syntymää. Eli enää ei olekaan niin ihmeellistä olla raskaana, vaan innokkaasti odottaa itse vauvan saapumista.
Sitten menin lastenvaatekirppikselle tuhlaamaan omaisuuden... Huoh. Mies kauhistui kun näki laskun.... :) Saatiinpa lipastoon täytettä.
 
Näin aamutuimaan töihin lähtiessä tulin poksumaan: se ois nyt 20+0 :) :)

Eilen oli neuvola ja sielläkin oli kaikki hyvin :)
Painoa oli nyt tullut 300g/vko ja lähtö painosta ollaan nyt plussalla 1,5 kg. Verenpaineet ja pissa oli ok. Sydänäänet kuului :heart:, mutta vilkas oli kaveri masussa ja pari kertaa karkas anturin alta.. Nii ja neuvolan tätikin oli vaihtunut, syytä en tiedä, mut mukava oli vanha täti ja ei ainakaan huonompaan suuntaan menty uuden kohdalla, hyvä niin :) Seuraava neuvola onkin jo 3 viikon päästä, kun sitten saadaan ne kelanlaput ym.

Avocado: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Meillä viikko sitten rakenne uä:ssä (18+6) saatiin painoarvioksi 240g, joka vastas tuolloin hyvin viikkoja. Mietinpä tässä vaan, et kaverihan lähes tulkoon sitten tuplaa painonsa parissa-kolmessa viikossa :)
 
Isot onnittelut Namppikselle pienestä pojasta :flower: Pikaista toipumista sinne!

Selällään nukkumisesta ja jumppaamisesta...miule ei oo tähän mennessä sanottu neuvolassa näistä sen kummemmin eikä kielletty. Mutta huomaa, että selällään ei voi enää pitkiä aikoja nukkua vaan tekee mieli kääntyä kyljelleen. Terkkari sanoi että jumpassa voi käydä niin pitkään kun itsestä hyvältä tuntuu ja jättää semmoset liikkeet tekemättä mitkä eivät tunnu hyviltä.

Avocado hienoa että pienokaiselle on kaikki hyvin ja kasvaa kovasti!

Täällä myös rakenneultra kuulumisia.
Eilen käytiin ja kaikki tuntui olevan hyvin. istukka ei ollut enää kohdunsuun päällä, joten se ei ole este enää synnytykselle. Ainut vaan on minun pieni koko, joten toukokuussa mennään vielä synnytystapa arvioon, että nähdään voinko ollenkaan synnyttää alakautta. Pienokainen painoi 360g ja meille taisi tulla sitten tyttölupaus, vaikka itsellä koko ajan kovin poikafiilis olikin. Tosin kätilö ei 100% varmuudella uskaltanut asiaa todeta.

Sindi ja Iipu 20+4
 
Onnea ja voimia toipumiseen Namppikselle! :heart:

Avocadolle myös onnea hyvistä ultra uutisista! Ja kaikille tasapuolisesta tsemppiä, joilla sille on käyttöä :)

Täällä on tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä. Työkaverit olivat muistaneet joukolla mua, sain kukkia, suklaata ja kaks korttia ja hurjan moni tuli kahvittelemaan ja onnittelemaan eilen. Tosi kiva tunne. :)

Tänään meillä olisi ekaa kertaa synnytysvalmennusta. Saa nähdä oonko hermoheikko sieltä tullessani.. tähän asti en oo juurikaan ajatellut synnytystä, varmaan siksi, että olo on ollu kuitenkin niin hyvä koko ajan.

Selällään nukkumisesta ei oo kukaan sanonut mitään, paitsi täältä lukenut. Oon nukkunu selällään ja kylellään ihan oman fiiliksen mukaan.

Line ja Möyry rv 35 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Avocadolle ja sindille onnittelut mukavista rakenneultran kuulumista!

Synnytysvalmennuksen koin ainakin itse todella tarpeelliseksi. Päästiin tutustumaan synnytyssaleihin, sektiohuoneeseen sekä vähän osastoon. Kurkattiin myös keskolaan. Kätilö kertoi hyvin siitä synnytyksestä, näytti ihan synnytysasentoja ja välineitä. Eniten jotenkin ahdisti nähdä se pinni, joka tarvittaessa asetetaan vauvan päähän... Paikalla ollut henkilökunta vaikutti todella mukavalta ja osaavalta, joten mitään traumoja onneksi ei tuosta valmennuksesta tullut :)

Kirskis ja Kaiku 32+1
 
Heipä hei kaikille! :)

Kirjottelin jo tänne pitkän tekstin mutta kun puhelimella sitä tein niin jotain sähläsin ja teksti katosi :( Uusi yritys tänään ja tietokoneella.

Ensinnäkin haluan kiittää jokaista täällä. Ilman tätä pinoa en tiedä miten olisin selvinny tähän saakka. Tai siis.. toki jokainen selviää mutta jotenkin on niin paljo varmempi olo kun täällä saa lukea ja jakaa mielipiteitä. Varsinkin kun niitä omia raskaana olevia kavereita ei toistaiseksi ole. Omat kaverit eivät mielellään kuuntele näitä mun vauvajuttuja :( Onneksi mies kuuntelee mielellään.
Kuka muistaa kun alussa mainitsin että meillä menee parisuhde vähän huonosti, noh nyt on asiat kyllä ihan toistepäin. Tämä meidän Lillus on kyllä lähentänyt meitä kovasti ja suhde on parempi kuin koskaan.

...Pahoittelen tätä vuodatusta... Ei ole pakko lukea jos ei halua :D

Tarvittais lisää väkeä tänne palstalle, huomasin että moni on jo hyvinki pitkällä. Olis harmi jo tää palsta hiljenis. Koska niinkuin sanoin nii tää on ollu mulle tosi iso tuki :) ja uskon että monille muille myös :)

Sitten neuvolakuulumisia

Rv 30+3
Paino 67,6kg, painoa tullut lisää yhteensä 7,3kg koko raskaudenajan.
Verenpaine ja pissa ok. Hyvä niin koska en olis enää jaksanu ravata sinne labraan viemään niitä pissanäytteitä heti aamusta.
Hb 114, viime käynnillä oli 106 joten ylöspäin mennään. En tosin ole mitää rautavalmisteita syöny joten mistä sit tämmönen nousu johtuu, en tiedä mutta hyvä :)
SF-mitta 29cm, aikasemmin ollaan keskikäyrällä pysytty mut nyt mentiin sitten lähemmäs sitä yläkäyrää. Mistä lie tämmönen johtuu?
Vauvan syke 145 ja siinä ollaan oltu koko ajan.

Siitä vaivasta josta mainitsin aikasemmin, se polttava ja pistelevä tunne rinnan ala puolella on kuulemma ihan normaalia. Ei tarvitse pelätä. Joten kärsitään sitten :D

Mulle ei koskaan ole annettu painoarviota? Mistä johtuu? Nyt neuvolatäti veikkas että Lillus on pää alaspäin, eli raivotarjonnassa? Tältä musta on tuntunu koko ajan. Että sen peppu on mun vasemmassa kyljessä rinnan alapuolella. Samoin veikkas se lääkärikin kuukausi takaperin. Tätä olen miettinyt kovasti että kuinka päin se siellä on. Suurin pelko mulla on että joudun sektioon. Pelkään sitä parantumis vaihetta.

Synnytysvalmennus on 13.2! Odotan sitä niin innolla! Toivottavasti en pety. Kun tämä tieto tuli olen siitä lähtien miettiny paljon synnytystä ja vauva-arkea. Näin jopa unta että oltiin synnyttymässä ja että meille syntyi tyttö jolla oli tummat hiukset.

Eiköhän tässä ollut taas tarpeeksi tekstiä. Nyt ulos koiran kanssa lenkille.

4 viikkoa ja kolme päivää äippälomaan!

Bubble ja Lillus 30+4
 
En tiedä kuinka moni on tietoinen, mutta mainostahampan vaan kun olen itse hyväksi havainnut tämmöisen lastenvaatteita myyvän nettikirpparin. :) k

Kirkis minulle laitettiin, tai no vauvan päähän laittoivat, kuitenkin :D tuon pinnin eikä se yhtään tehnyt itselle kipeää eikä sitä huomannut millään tavalla.

*muoks tulipas tyhmästi tuo linkki tuonne, hymiön perässä olevaa k - kirjainta klikkaatte niin pääsette sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Nyt on taas käyty kokoarvioultrassa. Arvio oli keskiviikkona (rv 37+4) noin 3,2kg, eli ei mikään megaiso vauva, minkä lääkäri siis halusi varmistaa, vaan ihan normaalin kokoinen vauva :heart:

Verenpaineet oli vähän koholla mutta sairaanhoitaja laittoi mut sitten vähäks aikaa pitkälleen ja otti sitten uudestaan arvot ja sitten tulikin hyvä tulos. Täällä ei oo kertaakaan otettu tuota hb:ta, kumma juttu. Sf oli nyt 36 ja on siis nyt viimeisimpien viikkojen aikana ollut normaalilukemissa, kun mullahan huiteli tuo mitta aika korkeilla lukemilla tuossa aikaisemmin.

Nyt sitten odotellaan, että milloin tämä pieni herra haluaa tulla maailmaan :)

Heddy ja Jeppis rv 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hei ihanaiset ja kiitos onnitteluista! Yritin monta kertaa kirjoittaa sairaalasta viestiä kännykällä mutta perkuleen huonot yhteydet ja aina viestit katos. : /

Meillä siis meni sektioksi tämä synnytys. Mies parka joutui odottelemaan hermorauniona synnärin puolella että kätilö meni vauvan kanssa alas kun mua jäätiin kursimaan kokoon. Spinaalia jouduttiin yrittämään useasti ja 6.lla yrityksellä meni ja siinä vaihdettiin vielä anestesialääkäriäkin välissä, lisäksi mulle tuli spinaalin seurauksena päänsärky, joka jouduttiin korjaamaan veripaikalla keskiviikkona kun en enää voinut nousta ylös pääkivun vuoksi ja menemään lastenosastolle hoitamaan vauvaa.

Meillä siis pikkuinen joutui lastenosastolle vielä sunnuntaina kun verensokeriarvot eivät näyttäneet hyvältä. Sain pienen vierihoitoon vasta torstaina puolenpäivän jälkeen ja eilen päästiin sitten kotiin kun kätilöt huomasivat että selvittiin hengissä ensimmäinen yö yhdessä. Nyt ollaan siis kotona. Sektiohaava jomottelee aina välillä ja tänä aamuna se oli niin kipeä että itkin vain kun en päässyt sängystä ylös. Siitä vaan kauhealla tuskalla ja irveellä oli noustava kun piti saada pienelle ruokaa. Meillä on "pakkoruokinta" vauvalle vähintään kolmen tunnin välein kun oli niin mini syntyessään. Imettäminen sujuu jo jotenkuten mutta annan silti aina lisäruokaa pullosta kun en tiedä minkälaisia määriä tuo pieni saa rinnasta. Pumppaamalla oon kyllä saanut aika hyvin suuntaa mut pelataan vielä varman päälle. Ihan ihmeellistä tää on, en mä viime lauantaina ajatellut kun käyrälle lähdettiin että meillä on seuraavana päivänä lapsi. Itku tulee aina välillä kun pientä katsoo ja toteaa että onneksi lähdettiin sairaalaan tai olisi voinut olla suuri suru edessä. Pakko kehua vielä että mulla oli maailman ihanin kätilö joka sattui vielä olemaan useamman päivän töissä peräkkäin ja piti musta todella hyvää huolta. Anteeksi sekava kirjoitus ja osittainen kopiointi toisesta pinosta mutta tässä on vielä ajatukset melkoisen sekaisin :)

Toivottavasti teillä kaikilla sujuu loppuraskaus hyvin ja saisitte omat pienokaisenne terveinä maailmaan. Mä todennäköisesti harvennan tällä puolella palstailua ja siirryn enemmän kerhon puolelle nyt mutta käyn yhä lukemassa teidän kuulumisia ahkeraan.

Namppis ja pikkuruinen poika 6vrk
 
Voi namppis, lämpimiä ajatuksia sinne koko perheelle ja kaikkea hyvää vauva-arjen aloitukseen :heart: Ihan karvat pystyssä luin tuota, onneksi kaikki on hyvin!! Kyllä vauva siitä alkaa kasvamaan, ihanaa että olette päässeet kotiin. Kerhon puolella sitten tavataan!

Tuanni joo me mennään lähes samassa :) En oikeastaan tiedä miten päin vauva on, selvästi kuitenkin liikkuu vielä aika paljon koska eri paikasta tuntuu muksaukset. Muutenkin muljahtelee aika lailla, tulkitsen niin että vauvalla alkaa olla jo kokoa. Ainakin toivottavasti :) Ens viikolla kontrolliultra, sitten ollaan taas viisaampia asioiden suhteen. :)

Kristiina ja Onni 27+0 *poks*
 
Bubble Riippuu varmaan myös neuvolan käytännöistä. Itse olen saanut painoarvion kolme kertaa; rakenneultrassa, normaali käynti neuvolalääkärillä vk 27 ja nyt ylimääräisellä käynnillä pari viikkoa sitten. Seuraava käynti neuvolalääkärillä on joskus vk 36 kieppeillä, jolloin oletan myös saavani arvion. Voi olla, että vauvan painoa aletaan seuraamaan, jos on jatkanut kovaa kasvuaan.

Namppis Ihanaa, että olette jo päässeet kotioloihin tutustumaan uuteen perheenjäseneen! Tsemppiä vauva-arkeen!

Mikähän mahtaa olla Leenan tilanne? Jokohan siellä ollaan synnyttämässä? Heddyn aikakin se vain lähenee. Jännää!!

ON Täällä voidaan jo paremmin kipujen osalta, koska on saanut oikeasti levätä. Nyt ajattelin vähän enemmän touhuta vauvan tarvikkeiden kanssa. Ensimmäinen maaliskuinen vauva jo syntyi viime viikolla, joten ehkä on aikakin laittaa tavaroita valmiiksi!

Kirskis ja Kaiku 33+0
 
Omaa napaa:
Tänään käyty neuvolassa 32+1, oli kyllä niin turha reissu kun eilen tuli käytyä siellä ä-polilla. No kuulumiset kumminkin, RR 117/71, SF-mitta 31 cm, eikä varmaan kauheesti kasva kun tyyppi niin alhaalla. Vauvan syke +133, RT ja liikkeet ++, painoarvio polilla oli 1680g.

Epa ja Jokke 32+1 :heart:
 
Linelle onnittelut äippäloman alkamisesta ja sindille tyttölupauksesta! :)

:wave: Täällä ollaan ihan yhtenä kappaleena vielä. Valitettavasti. En tahtois enää odottaa, vaan haluaisin pienokaisen jo syliin. :) Fyysisesti olo on ihan hyvä, ei oo mitään ihmeempiä vaivoja. Nyt oon yötkin saanut nukuttua ihan hyvin, viime yönä 10 tuntia.

Tänään oli viimeinen neuvola, ei antanut enää uutta aikaa kun ens viikon maanantaina on taas polikäynti mikäli ei oo vauva syntynyt sitä ennen. Verenpaineet oli taas koholla, mutta mä veikkaan että johtuu joko siitä mittarista tai sitten mä jotenkin stressaan sitä. Aina ton terkkarin mittaamana mulla on paineet koholla, mutta sitten esim. polilla on ihan ok. Mutta eipä tuolle nyt mitään tehdä. Pitää vaan tarkkailla omaa oloa. Sf-mitta oli nyt 36cm. Pissa on ollut aina puhdas.

Onneksi älysin kysyä neuvolassa gbs-testin tuloksia, kun niistä ei ollut ollut mitään puhetta. Toi tehtiin siis viimeisellä neuvolalääkärikerralla. Sieltähän napsahti positiivinen eli streptococcus agalactiae. Hyvä että tuli kysyttyä, koska toi vissiin vaatii lääkitystä synnytyksen yhteydessä, ettei siitä tule vauvalle mitään.

Leena ja lapsonen 39+6 (huomenna laskettu aika!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Nopeasti kuulumisia.

Täällä supistellaan viikonlopusta lähtien joten huomenna olis lääkärille aika. Tarkistetaan että onko supistukset saanu mitää aikaseks ja onko hyvä jatkaa työssä. Huomenna tuun sitten kertomaan enemmän.

Leenalle onnea! Toivottavasti kaikki menee niin kuin pitää :)

Bubble ja Lillus 31+3
 
LeenaT:lle kovasti voimia tsemppiä!! Samoin Heddylle: sunkin LA lähestyy ja lähestyy vaan. :) Hurjaa, että mä olen teidän jälkeen seuraavana listalla, paitsi toki jos joku kiilaa vielä ohitse, mikä on täysin mahdollista.

Tänään äitiyspolilla ja sain kuulla, että kaikki on hyvin. Varotoimenpiteitä ei tarvita, vaan täysin "normaali"synnytys tiedossa. Tämän hetken kokoarvio 2,9kg ja LA:n arvio 3,6-3,7kg. Kelpais mulle. :) Mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei ollut, joten ei ainakaan lähiaikoina varmaan synnyttämään lähdetä.

Käytiin maanantaina tutustumassa Hyvinkäällä itse synnytyssaleihin ja muihin huoneisiin. Se oli ihan kiva ja hyödyllinen. Paljon hyödyllisempi kuin neuvolan järjestämä synnytysvalmennus (ainakin osa 1, itse synnytys), jonka tiedot olisi voinut lukea itse kalvoista kotona. Hyvillä mielin menossa tositoimiin uudestaan sinne Hyvinkäälle. Nähtiin samalla kaksi aivan ihanaa pientä vastasyntynyttä. Voi kamala kun ne oli pieniä!! :heart:


Line ja Möyry RV 36 *poks* - tasan 4 viikkoa LA:han (=pitkä aika vielä)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Nonnii.. Saikulle jäätiin sitten. Mitään suurta ei ole tapahtunut mutta hieman oli paikat pehmentyny ja sen takia lääkäri ei halunnu ottaa riskiä että jatkan työskentelyä ja jotain sattuu. Varsinkin kun jumppia vedän. En halunnu saikulle jäädä mutta tuntuu kyllä hyvältä nyt että kävin tarkistuksessa koska vähän väliä tuntuu supistukset ja sitten on niitä kuukautiskipuja alaselässä sekä alavatsassa. Näitä siis myös levossa. Nyt sit otetaan rauhallisesti ja harjotellaan lantionpohjan lihaksia. Lääkärinmääräys.

Bubble ja Lillus 31+4
 
Meille syntyi eilen rv40+0 kaunis tyttö! 3130g ja 49cm. Koko tiistain mulla oli tosi energinen olo. Illalla saunottiin kunnolla. Ennen nukkumaanmenoa suoli tyhjeni kunnolla ja mietin että voiskohan se liittyä synnytykseen, mutta toisaalta ajattelin sen johtuvan päivällä syödystä heseruuasta ja pirtelöstä. Mentiin nukkumaan ja puoli kahdentoista aikaan heräsin ja päätin mennä vessaan. Vaan kappas, lapsivedet meni. Siinä sitten puettiin päälle ja soitettiin ambulanssi. Mies tuli autolla perässä.
Mut kirjattiin sisään ja sit vaan odoteltiin supistuksia. Sain myös heti antibiootin suoneen streptobakteerin takia. Heikkoja supistuksia alkoi tulla ja kolmen aikaan sain kipupiikin. Sillä sinnittelin iltapäivään asti, kun supistukset ei olleet kovin pahoja. Neljän aikaan katsoivat kohdunsuun ja olin 5-6cm auki. Supistukset oli jo kovempia ja tutustuin ilokaasuun. Odoteltiin anestesialääkäriä laittamaan epiduraali, mutta jäi pelkäksi odotteluksi, ilman epiduraalia mentiin. Lääkäri yritti laittaa kohdunkaulapuudutteen, muttei enää saanut sitä laitettua kun jo parin tosi kovan supistuksen jälkeen olinkin jo täysin auki. Häpyhermo puudutettiin (pudentaalipuudutusko se on vai mikä) ja eiku menoks sit. Sänky pätkäistiin ja jalat nostettiin tukien päälle. Yhtäkkiä huone oli täynnä väkeä, olikohan 7 ihmistä + me. Ponnistusvaihe kesti 25 minuuttia. Lopulta vauva tuli vauhdilla kun vaan uskalsin ponnistaa oikein eli niin kuin vääntäisi isoa paskaa. :D Mieskin lopulta katsoi koko homman siellä jalkopäässä, urhea tyyppi. Ihme kyllä minä säästyin tikeiltä, ei tullut mitään repeämiä eikä välilihaakaan tarvinnut leikata. Enpä olisi uskonut, että synnytän perätilavauvan ilman epiduraalia ja tikkejä! :) Kaikki voidaan hyvin. Vauvalla on kova imu ja se on saanut mun nännit rikki, mutta seuraava syöttö kokeillaan sitten rintakumin kanssa. Tässä näin lyhykäisyydessään.
 
Paljon onnea Leenalle!! :heart: :flower: Mahtavaa että synnytys sujui niin hienosti perätilasta huolimatta! Teillä on täsmällinen pikkuneiti! :)

(.) Mä alan olla jo ihan täynnä tätä raskautta, ku kaikki mitä teen sattuu johonki. : / Mutta ei auta itku markkinoilla, vielä on kestettävä jokunen viikko. Onneksi palkinto on mitä parhain :heart:

Pätkis 33+5
 
Onnea Leenalle! :) Ihanaa, että kaikki meni noin hyvin loppujen lopuksi. Saa itsekin uskoa, että synnytys menee hyvin eikä maalaile piruja seinälle etukäteen.

Se olis sitten Heddyn vuoro seuraavaksi! ;)

Mä alan olla kanssa jo valmis luopumaan tästä mahasta. Viikon verran ollut äippälomalla ja mut on yllättänyt se kuinka väsynyt mä olen. En mä töissä ollessani mielestäni ollut väsynyt ollenkaan, mutta nyt nukun kohtuu hyvin öisin ja sitten vedän vielä 1-3h päikkärit joka päivä, vaikken ees oikeen tee mitään. Oon pyrkinyt rajoittamaan tekemistä siten, että teen korkeintaan yhden asian päivässä esim. käyn neuvolassa kuten tänään.

Tänään järjestelin vähän vauvan vaatteita ja huomenna ajattelin pistää sairaalakassit kuntoon jos lähtö sattuiskin tulemaan jo kohta puolin.

Bubble: Rauhallisesti vaan kotona, ettet innostu rehkimään liikoja. :)

Line ja Möyry 36+1 :)
 
Onnea Leenalle :heart: Voi että kun luin tekstin niin meinas tulla tippa linssiin. Kai se on tää hormonitoiminta joka tekee sen :D Mut siis jotenkin herkistyin :) Ihanaa kun kaikki menee niinkuin pitää!

Meiän koira sairastu hiivatulehdukseen korvassa viikonloppuna ja sitä ollaan nyt sit hemmoteltu. Ei meiän koira oikee korvatipoista tykänny joten niiden laittamisessa on oma haasteensa ja sitten kun niitä joutuu vielä laittaa aamulla ja illalla. Eli sattuipa sopivasti että jäin pois töistä niin saapi hoivata sitä pientä reppaanaa. Kolmen viikon kuurin se sai niitä tippoja.

Saattaapi olla että kuulette minusta nyt enemmän kun mulla on tylsää täällä kotona :D

Bubble ja Lillus 31+5 (herra jestas, kohta poksuu 32)
 
Hurjasti onnea Leenalle!!! Aivan ihanaa! Teille on syntynyt täsmällinen tyttö :) Hieno juttu, että synnytys on mennyt hyvin huolimatta vauvan perätilasta. :heart:

Täällä on ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita peseytymässä. Olipas hassua lajitella niin pieniä vaatteita, mutta siis aivan ihanaa :heart: Kaikki on näköjään aivan ihanaa tänään :D

Kirskis ja Kaiku 33+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-

Yhteistyössä