~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

possurokote pojalle otettu ja vihdoinkin kotona...ei onneksi tarvinnu jonottaa vaikka porukkaa olikin paljon. oli järjestetty niin hyvin et ainakin 4 eri huonetta jossa rokotuksii annettiin. oisinko jotain 5min odottanu. sen rokotuksen jälkeen piti odottaa sen 15min et tuleeko rokotteesta mitään...ei onneksi tullu. hieman jännittää ens yö. toivottavasti ei tuu mitään.

Zoe-F meillä kuolataan niin et paita välillä ihan liti märkä ja ikeniä selvästi kutittaa tosi paljon. varsinkin iltasin/yöllä samoin oli ku tuli alahampaat ni epäilen et loppu viikosta saattais tulla ylös hammas...tai viimeistään ens viikon aikana.

ElinaMaria harmi et lääkäri oli just sitä mitä pelkäsitkin...toivottavasti nyt selviäis kuitenkin oksentelun syy ja toivottavasti ei oo maito allergiaa.
 
Mulla oli sivu päivittämättä ja EM olikin käynyt jo :ashamed: Voi harmi tuota lääkäriä :hug:
Se on se maitoallergia ratkaisu näköjään joka pulmaan :/ Ja kuitenkin maitoallergia ei nyt kai ihan hirmu yleinen ole, vai olenko väärässä?
 
Sompio otettiin siis rokote.
tsemppiä juustottomaan kauteen. onneksi tykkäät kahvista mustana. :) mä oon kokeillut kans, mutten tykännyt kahvista jos ei oo maitoo. kauhee lääkäri teillä olikin. meillä samanmoinen pojan neuvolalääkäri viimeksi. tuntuu kyl hirveeltä ku toinen vaan huudattaa lasta, vaikka parilla lepertelyllä ois saanut hymyilevän pojan.
 
Ai niin ja sen eilisen lääkärin mukaan sitrushedelmistä ei voi tulla vaippaihottumaa. Olen eilen ja tänään aamulla juonut taas appelsiinituoremehua ja Nupun peppu on tosi punainen :/ Kai se sitten sattumaa taas on.
Oikeesti kyllä nyt jätän nuo sitrushedelmät pois vähäksi aikaa.

Käytiin tänään hakemassa myös Libero-kerhon paketti. Oli mun mielestä ihan kiva =) Vaipat vain sai ottaa heti käyttöön ettei jää pieneksi.
 
mä oon päässäni vatvonu koko päivän tuota terveyskeskuskäyntiä ja maitoallergiajuttuja ja refluksia ja vaikka mitä ja oon ihan puhki henkisesti. :ashamed: En käsitä miten moniallergisten lasten äidit jaksaa. :/ Mut me tehtiin nyt sellanen päätös et kokeillaan viikonlopun ajan muita juttuja ja jos ei auta niin sit aletaan pitämään sitä oksentelupäiväkirjaa viikon ajan ja sit koitetaan sitä soijamaitoa. Tuntuu vaan niin turhalta se maidoton dietti ja sit pitäis jouluun asti ootella tuon oksentelun kans. Olis kiva saada vähän nopeemmin jotain apuja. Mietin sitä yksityistä lääkäriäkin...

nyt ei jaksa kommata muille. :ashamed: Koitan mennä unohtamaan tämän päivän.

öitä. :wave:
 
EM mitä puuroa annatte? Onko siinä maitoa? Ja kuin nopeesti laitatta lattialle/menee masulleen ruoan jälkeen? Entä röyhtäytättekö jokaisen ruoan ja maidon jälkeen? Meil meinaa noissa on selvästi ollu se avain oksenteluiden vähenemiseen :) En tietty tiedä, ootteko jo kaiken kokeillu, mut mietin vain :) Tsemppiä! :hug:
 
huomenta rouvat ja neidit! =)

kylläpäs sattuikin, et vähän kaikilla on jotain vaivoja vauvojen kanssa. niin siinä kävi meilläkin, et Minja tuli kipeeks kans :/ viime yö meni tytön kans ensimmäist kertaa IKINÄ täysin valvomiseks (luulen että klo 01-03/04 oli ainut pidempi pätkä). hereillä olin ainakin klo 23-01 kun koko ajan kuului jotain märähtelyä sängystä... ja klo 04 lähtien myös. 6.40 annoin taas maitoa, friidasin nenän ja laitoin ekaa kertaa supon... siitä lähtien on nukkunu mut mun piti ittenikin tulla syömään ja samal päätin poiketa koneella ottamassa omaa aikaa, jos koko päivä tulee olee samaa ku yöllä...

muutenkin tällä viikolla on ollu huonoja öitä.. Minja herää yöllä leikkimään ja kun hänen kanssaan ei seurustella, ni sitten märistään.. ja on vähän raskasta nousta koko ajan sängystä laittamaan toiselle tuttia, viereen ottaminen ei tuu kuuloonkaan ku siitä virkistytään niin paljon ja aletaan touhuumaan :headwall:

ja se 5kk neuvola oli kans eilen, et rokotteestakin on voinut tulla jotain sivuvaikutuksia. veikkaan kyl et on oikeesti kipee, ku oli jo ennen neuvolaa hiukan räkäinen. kysyin neuvolasta apua noiden kiinteiden/allergiaepäilyjen kanssa, ja kuulin kaiken sen mitä odotinkin. käski kokeilla 1vko ajan yhtä ruoka-ainetta määrää hiljalleen kasvattaen. juu, niinhän minä tein aiemminkin, mut ongelmana tais olla se et pienestä määrästä ei tuu kunnolla oiretta. ja sitten, ku Minja on vaikea saada syömään muita kun sipisileitä soseita. ni sit ei taaskaan pysty huomaamaan, mistä ne oireet tulee, jos ei syö kuin 2-3tl kiemurrellen ja päristellen, ja siitäki määrästä puolet vaatteilla. no sitten terkka ehdotti että tekisin ite soseet, jos kaupasta ei tahdo löytyä soseita jossa vaan yks ruoka-aine. josta päästään taas ongelmaan A: rakeiset soseet -> Minja ei syö -> en löydä herkistäjää

mutta muuten kehui tyttöä hyväntuuliseksi (huusi melkein koko ajan, heh heh) lapseksi, kasvu ok ja kehitys ikäisensä tasolla. mitat oli 68,8cm (oikeasti pikkasen vähemmän, ku en saanu pidettyä päätä siinä reunassa kiinni) ja 7950gr. pituus pikkasen noususuhdanteessa, painon ja pituuden suhde aavistuksen 0-käyrän alapuolella. ja kun huomioidaan toi pikkasen väärä mittaustulos, ni kasvu on tasaista :heart:

ja viel pikkasen omaa napaa, ennen ku kömmin takas sänkyyn... meillä sitten lopetettiin imetys... Minja on suostunut öisin ja aamulla yleensä syömään tissistä, aamulla hiukan huonommin, eli parhaite on onnistunut unessa.. muutoin oonki lypsäny sit niin paljon ku oon vaan ehtiny ja on irronnu.. nyt ei oo öisinkään huolinu, pullosta kyllä menny komeasti, joten mä päätin luopua lypsämisestäki.

toivottavasti ois suht selkee tarina, oma olotila vähän hömelö tällä hetkellä.. :D
 
Huomenta!

TA ja Sompio, oli ihana lukea teidän viestit :heart: Tää on kyllä on kyllä sellainen tukiverkko!

Myy ja Nuppu olivat ainakin käyneet lääkärissä. Onneksi Nupun vaiva selvisi ja samaa toivomme Myylle! Raskasta kun pitää olla huolissaan :'(

Katkonaisia öitä
tuntui olevan muillakin. Niin meilläkin.. Mutta mä en oikein tiedä kuinka paljon raaskin niistä valittaa kun voihan se olla että nää on vaan meidän mielestä hankalia.. Mutta mutta. Joskus sillon 2,5 kk ikäsenä tää alko ja jatkuu vaan, välillä paheneekin. Sillon tyttö päätti että yöt on nukkumista varten ja vähensi ensi toisen syötön pois. Sit yritti jättää toisenkin. Siitä seurauksena oli kauhee tutiralli ja levoton uni. Sama jatkuu ja jatkuu vaan. Nukkumaan meneminen on edelleen kivutonta, osaa nukuhtaa itsenäisesti omaan sänkyyn. Mut eka ährääminen alkaa jo n. tunti nukahtamisesta. Ja sitten seuraava on yöstä riippuen joko mooooonen monituisen tunnin päästä tai kuten viime yönä heti siinä iltayöstä. Oon yrittänyt etten reagoi mitenkään, mutta ährääminen päättyy aina uniseen itkuun ellen anna tutia tms. Voin myöntää että viime yönä mun oli pakko herättää mies syöttämään kun olin jo niin raivona etten halunnut Elman huomaavan sitä. Ja sitten tietysti kauhea syyllisyys kun hermostun :'( Mutta vauvat on vauvoja, meillä on tähän saakka ollut niiiin helppoa, että välillä tuota lasta pitää varmaan jo liian isona eikä muista miten pieni ja kehityksensä alussa se on. En tiedä vaikuttaako uusien taitojen oppiminen tähän kun on alkanut jokeltaa ja jutella ihan hirveesti, tarttua esineisiin ja viedä niitä suuhun, kääntyä masulta selälleen ja välillä toisinkin päin avustettuna (ottaa sormesta kiinni ja siitä ponnistaa mahalleen). Ken tietää. Päivät menee edelleen hyvin, aamulla nukutaan yleensä n.4h päikkärit ja illalla 2-3 45min unet.

Niin ja pakko nyt sen verran hehkuttaa, että me ollaan nyt löydetty kestoilun riemu ihan tosissaan! Ostin tosi kivoja pul-taskoja ja muutaman sisätaskun ja ollaan tykätty hirmuisesti. Vielä en oo unilla pitänyt kestoo kun haluun ensin totuttaa tyttöö hereillä kun ollaan ennen niin satunnaisesti kestoiltu vaan. Meillä on sellanen megapissijä tuo neiti, että saa miettiä aika hyvät imut jos meinaa että pelittää :D Ajattelin kyllä joku päivä kokeilla noille lyhkäsille unille et miten käy.

Hei ja Daadelille hirmuisen suuri kiitos sun avoimesta kirjoituksesta. Tuntui niin lohduttavalle lukea, että muillakin on ollut samanlaisia tunteita. Mä olen suorittaja itsekin ja haluan aina tehdä kaiken viimeisen päälle. Oon yrittänyt löysätä otetta ja oon siinä onnistunutkin. Äitiys on opettanut mua enemmän kuin mikään ikinä :heart:

Nyt kun työllä tytöllä on ikää sen 3kk ja 3vko niin ollaan mietitty, että alotetaan pikkuhiljaa soseet. Eilen sai teelusikallisen päärynää ja ajattelin jatkaa samalla annoksella nyt viikon. Aikalailla irvisteli, mut kyllä se jotain nielaisikin :LOL: Mut ei tässä kiiree oo ja en halua sitä hoputtaa tähän. Maitomäärät meillä ei kovin järkkyjä oo, mut koska en imetä niin en näe mitään järkee odotella enää kovin kauaa.

Muuttoa me odotellaan kovasti. Kaikki hankinnat on nyt melkolailla tehty. Ensi viikon lauantaina haetaan loput tavarat pohjanmaalta ja luovutetaan avain. Sitten 1.12 alkaa remontti ja samalla laitellaan tavaroita. Ihanaa päästä omaan kotiin :heart: Tätä on niin odotettu!

Mitäs muuta... Possupiikitetty on meidät vanhemmat (ollaan alle 24v) ja aika pahat sivuoireet saatiin. Mutta josko tuo olisi sen arvoista. Ja mulla todettiin eilen borrelioosi.. Oon ihmetellyt jo kauan länttiä jalassa joka vaan kasvaa ja kasvaa ja viimein menin lääkäriin. Kokeet otettiin ja verestä löytyi vasta-aineet punkin puremalle. Tiistaina otetaan uudet kokeet ja sit päätetään hoitolinjaus. Antibiooteilla alotetaan kuulema. Mulla ei oo mitään oireita joka on aika hämmentävää koska yleensä tässä taudin vaiheessa on jo kaikenmaailman puutumista, kuumetta, halvausta jnejne. Mut jospa mä selvisin vähällä. En osaa oikein pelätä vaikka kai pitäis. Ilmeisesti purema on tullut ennen tyttön syntymää, joten piti tutkia myös se onko se voinut tarttua sikiöön. Mutta se ei luoja kiitos ole mahdollista, eli Elmaa ei tarvii tutkia.

Mutta tässäpä meidän kuulumiset tiivistettynä. :D Mä yritän pysyä muutosta huolimatta jutussa mukana!

Mukavia päiviä toivottelevat Vilma ja Elma 3kk ja 3vko

 
EM Meillä kävi Ronin kanssa sama, ettei herra suostunu enää sitterissä syömään. Kauhea sylkeminen ja pään pyöritys ja riehuminen alkoi.
Ronil alko helpottaa puklailu kun ei enää ollut mahallaan niin paljon ja maitomäärää sai vähemmäksi. Kyllä Roni vieläkin ihan kiitettävästi puklii, meillä on riepuja siellä täällä ja aina mukana jne.

TA Miä oon nähny jossain kaupassa sellaisen purulelun mikä on vähän tuttimainen, mutta se tuttiosuus menee hampaiden mukaisesti. Sellanen vois olla kätevä jos paljon vaivaa. En vain saa nyt mieleen että... hmm.. olisikohan voinut olla Lastentarvikeliikkeessä.

Talvis Minjalle pikaisia paranemisia :hug:
Ihan sileitä soseita saa jos tekee parin päivän satsin kerrallaan, niin ettei sitten laita pakastimeen niitä ja esimerkiksi sauvasekoittimella/monitoimikoneella antaa pyöriä vaan ihan hyvän aikaa ja laittaa vähän rypsiöljyä sekaan.

Meinattiin tänään mennä käymään kauppakeskuksessa ihan nopsaan Ronin kanssa. Ronikin heräs just. En ole kuin pari kertaa käynyt Ronin kanssa ruokakaupoissa ja muut kauppareissut oon hoitanu yksin.

Zoe ja Roni 8kk :heart:
 
Zoe-F kiva et saat yleensä johonkin hoitoon pojan ku käyt kaupoilla. Mulla on aina poika mukana niin ruoka ku muillakin kaupoilla. Viime lauantaina tosin oli mummon hoivissa ja mä kävin sillä välin kaupoilla.Onhan se paljon helpompaa mennä kauppaan ilman poikaa vaikka onneksi meidän pieni mies on aina kaupoilla kiltisti. Kattelee vaan kaikkea sitä hälinää ympärillään. :)

meillä onkin vaikka minkä näköistä purulelua joilla on hyvä hinkata ikeniä. mut tollasta tuttimaista ei ookkaan, vois olla kyl hyvä.

onkohan mulla huono sauvasekotin ku mä en saa kyl soseista ihan sileitä. Aina jää jotain kokkareita, onneksi niin pieniä ettei ne aina poikaa haittaa. joskus kyllä sylkee pois suusta.
 
vilmav2 harmillista et possupiikistä tuli sivuoireita. toivottavasti ei pahoja. Toivottavasti saat punkin aiheuttaman taudinkin kuriin. :heart: :heart:
hyvinhän teillä päikkäreitä nukutaan, harmi et yöt katkonaisia. kuullostaa ihan osittain ku meidän öiltä.Meillä on ollut katkonaista koko pojan elin iän ( 7kk+ ) välillä on nukkunut yönsä 3h pätkissä, mut tällä hetkellä herättää 30min-2h välein koko yön.
onnea muutoon ja soseiden alkoittamiseen!!!!
 
Talvis harmi kun lopetit imetyksen :( Mutta hienoa, et korvikkeet kelpaa! =) :hug: Ja toivottavasti Minja paranis pian! :heart:

vilmav hienoa, et löysit kestoilun riemun!=) Tosin eihän lasta siihen varsinaisesti totuttaa tarvihte :) kyllähän se kertoo sit jos jokin sisäkangas ei esim. sovi tai jos on ikävä olla. Mut kyllä kestoista nykysin saa milteinpä yhtä kuivapintaisia kuin kertiksistäkin :) Ja kovasti pissaavalle kannattaakin käyttää sisätäyttöjä tai sit vaan ladata sopivia imuja taskuvaippoihin =) Mut hieno juttu!

Me saatiin onneks miehen porukoilta ylim. piuha tohon mikä yhistää kameran ja tietokoneen, et saa vihdoin kuvat koneelle ja uusia räpsittyä. Ol oma piuha hukassa muutosta saakka :(
 
EM: Olipas teillä typerä lääkäri. Se on kyllä niin tuurista kiinni, että saako sellaisen joka ottaa tosissaan asian vai ei. Toivottavasti saatte kuitenkin selville syyn oksenteluun pian, vaikka joutuukin päiväkirjaa pitämään ja venyttämään syyn selviämistä.

Talvis: Minjalle paranemisia ja toivottavasti saatte kuitenkin selville allergian aiheuttajan.

Täällä on alkanu iltahuudot. Vatsavaivoja tietenkin, ja mikään ei oikein auta. Jätän nyt hetkeks d-vitamiinin pois ja katon helpottaako. Onko muilla tullu Jekovitista vatsaongelmia? Eilen tytöllä oli kauhea nälkä silloin ennen nukkumaan menoa ja ois varmaan syöny enemmän kuin sen 80ml+ toinen tissi, mikä on nyt pitkään ollu iltasatsina, mutta rinnaltaki meni välillä pois ja huus vaan. Tuli mieleen että voiko vauva osittain syödä kipuunsa? Täytyy nostaa kuitenki tota määrää 100ml kahelle vikalle iltasyötölle, vatsavaivoihinhan ei oikein muuta apua oo ku noi apteekkivalmisteet. Mahaa yritän hieroa päivittäin ja pidetään vatsallaan myös joka päivä. Hetkeksi auttavat muttei pidemmän päälle ollenkaan.
 
Kutisevat ikenet täälläkin! :wave: Kelläs, ainakin TA:lla. Se on kurjaa, kun ei siinä pikkuista oikein voi auttaa. Purulelua voi viilentää jääkaapissa ja tarjota kaikkea muutakin nakerreltavaa, mutta muuten vauvan levottomuuden helpottaminen on hankalaa. Tai siis ainakin meillä nuo hampaat pistää oikein kiukuttamaan ja välillä kesken purulelun järsimisen pääsee itkuakin, miten muilla?

Ja lohdullista lukea, että levottomia öitä muillakin, vaikka tietysti sitä toivoisi, että itse kukin saisi nukuttua yönsä rauhassa. vilmav tutulta menolta kuulostaa, ja älä syyllistä itseäsi, vaikka yöllä ottaisikin päähän ja lujaa, se on ymmärrettävää. Itsekin melkein kiehun välillä kun NIIN unettaisi mut pakko vaan pomppia ylös laittamaan tuttia. Mut enemmän käy vielä sääliksi tuo mies, jonka pitää herätä tosi aikaisin töihin. Kun monesti meillä menee niin, että sitä ähinää ja kähinää on etenkin n. klo 02-05 välillä, mut sitten kun mies on jo herännyt, poika saattaakin nukkua vielä vaikka klo kymmeneen aamulla. Mä saan siis monesti nukuttua paaaaljon paremmin kuin mies. Toisinaan taas poika päättääkin nousta miehen kans samaan aikaan eli klo 6 :kieh: Eli käy se sama homma kuin Talviksellakin että Onni vaan kerta kaikkiaan virkistyy touhuamaan, ja sehän ei silloin käy, että itse yrittäisi vain kylkeä kääntää ja jatkaa unia. Ja turha siinä on tuttiakaan koittaa tarjota, kun pinniksessä on vastassa LEVEÄ hymy. Jos poika osaisi puhua, sanoisi varmaan että "luuleksä äiti että mä meen noin helppoon, nyt leikitään!!" :D

Talvis meillä loppui imetys samalla tavalla. Päiväaikaan ei enää huolinut tissiä ollenkaan, vain öisin ja aamulla. Sit ei kelvannut enää aamullakaan, lopuksi ei oikein enää yölläkään. Mitä siinä sitten enää voi tehdä, kun toinen vaan kääntää päätä pois, vaikka miten päin yrittäisi. Ja mähän lakkasin sitten yrittämästäkin, koska kuitenkin n. 5kk sain imetettyä vaikka se oli vaikeaa enkä oikein osannut siitä nauttia - eli mielestäni parhaani tein. Helpointahan se imetys on silloin lopettaa, kun vauva itse alkaa johdonmukaisesti hylkiä tissiä. Vähän jäi haikea olo... ja koska maitoa tulee vieläkin vähän vaikken ole juurikaan edes lypsänyt, käy välillä mielessä, että jos vielä kerran imettäisi... Mut antaa nyt olla, lopetettu mikä lopetettu. Se viimeinen imetyskerta jäi kyllä mieleen kauniina.. :heart: :'(

Jaksamista EM:lle ja Sompiolle! :hug: Toivottavasti mahdolliset allergiat tai muut oireiden aiheuttajat selviäisivat mahd. pian. Ei oo kivaa, jos joutuu tarkkaan syynäämään mitä vauvan suuhun tai omaansa laittaa...
 
Mitkäs EM:n fiilikset on tänään? Kannattaa vakaasti harkita sitä yksityiselle menemistä :hug:

Minjalle pikaista paranemista :hug:

Alley Mun mielestä vauva voi syödä kipuunsa, koska syönnin aikana voi olla parempi olo. Korjatkaa jos olen väärässä. Oletteko kokeilleet vaihtaa korviketta, jos johtuisi siitä masuvaivat?

Kiitos Vilma ja Viflan :heart: Varsinkin kun mun mielestä se allergian aiheuttaja ei voi olla meillä maito niin koko ajan tarkkailee että tuleeko Nupulle näppyjä.


Mulla on ollut taas kurkku kipeä. Toivottavasti en tulisi kipeäksi. Tai ainakaan ei sitten tarttuisi Nuppuun :ashamed:
 
Täällä on muutosta selvitty ja flunssista + tytön keuhkoputken tulehuksesta..raskasta ollut mutta nyt on kaikki kamat paikoillaan ja ah tätä tilan määrää =) ihanaa! Pitää kahtoo siirrynkö taustailee ku tuntuu ettei oikeen kerkee/jaksa käydä kirjottamaan..käyn kyl lukee muiden kuulumisia, mutta omat jää sitte kirjottamatta :/ Neuvolassa käyty ja normi kasvu tytöllä =) eipä tänne muuta..

Tyty ja saana 3kk
 
TA Yleensä mies on pojan kanssa kun mä meen kauppaan. Vaikkei poika itse kauppareissua hidasta eikä paljoa vaikeuta, mutta sitä kotiin tuloa kylläkin. Kun asutaan kerrostalossa ja jos toisessa kainalossa on poika niin saan yhden kassin kerrallaan tuotua sisälle, tarkoittaen sitä, että niitä reissuja sais sitten heittää sen kolme-viis kappaletta :) Käyn harvoin ruokaostoksilla joten tulee ostettua kerralla paljon ja käyn vielä yleensä hakemassa kassin tai pari leipää samalla reissulla, mies sitten tuo töistä tullessaan jos vaikka maito on loppunut.
En usko et se on sauvasekottimesta kiinni, mullakin jää sillä kokkareita ja pitäs tosi kauan ja hartaasti sillä surruttaa että ihan sileeks soseen saa, mutta oon mä pari kertaa saanu. Ei vaan jaksa sitä veivaamista niin oon tehny monitoimikoneella, pieniä annoksia voi varmaan tehdä siinä tehosekottimessa, ainakaan mun kone ei pyöritä pieniä annoksia hyvin siinä isossa astiassa.
Ootko kokeillut jotain sormiruokia teijän pojalle antaa? Kurkkua, paprikaa, maissinaksuja, luomuleipää, omenaa, päärynää tms? Vois auttaa vähän ettei haittaa jos sose ei olekkaan niin sileetä.

alley Roni sai Jekovitista vatsanväänteitä pienempänä, vaikka sen pitäis olla parempi vatsalle kun on vesiliukoinen. Kannattaa varmaan kokeilla niitä toisiakin.

tyty86 Onnea uuteen kotiin :flower: (Oonkohan mä onnitellu jo.. ei pysty muistamaan :ashamed: no ei lisä pahaa tee :) )


Kauppakeskus reissu meni ihan hyvin. Mitä nyt paksi ei suostunut toimimaan ja rattaat jouduin kiskomaan ulos ja tunkemaan sisään takaovesta :/
Roni katteli ihmeissään vaan ympärilleen enkä minäkään kostunut reissusta kuin yhden löydetyn joululahjakirjan verran joten lyhyt reissu oli.
Kaverin synttäritkin meni ihan hyvin, Ronia vain alkoi jo vähäsen väsyttää siellä ja simahti hetkeksi autoon ja taas meni yöunille nukahtaminen vähän myöhäsemmäksi.
Onneks ei kuitenkaan niin myöhäseks kun eilen. Oltiin mun porukoilla ja Roni ehti sitten nukkua autossa tunnin joten ei tosiaankaa nukuttanut kun kotiin päästiin. Leikki aikansa pinniksessä ja sitten kun alkoi jo rauhoittumaan niin kakathan se piti vielä vääntää :D
Huomenna taitaakin olla ihan vain kotipäivä. Miehellä on jotain kiirehommaa töissä, oli tänään 15tuntia ellei enemmänkin ja huomenna menee ennen kukonlaulua taas. :/
Mitään kuviakaan en tänään ehtinyt Ronista ottaa, jospa huomenna ehtisi :)
 
Tytylle onnea uuteen kotiin :)

Suukkikselle voimia unikouluun :hug:

Eilinen meni ihanasti, tyttö ei itkeny mahaansa ja nukahti illalla ihan kiltisti. Päivässä oli erona se etten antanut d-vitamiinia ja vahingossa tuli itse oltua syömättä lainkaan maitotuotteita. Luulen kuitenkin että se on tuo d-vitamiini. Iltaruokakin syötiin niin kuin ennen se edellinen ilta oli sellaista raivokasta syöntiä... Eli luulen että söi osaksi kipuunsa tuolloin edellisenä iltana. Kokeillaan varmaan MiniSun tippoja seuraavaksi, kun niissä on kuulemma d3 vitamiinia eikä d2, pitäisi kai imeytyä paremmin ja paremmat terveysvaikutukset, ainakin serkkuni mukaan.

Lähdetään illalla tytön ja koirien kanssa mun porukoille yökylään, kun mies viettää varpajaisia. Saa nähdä miten nukkuu uudessa paikassa, mutta ihan kiva mennä kun on kaksi innokasta hoitajaa ni saa ite olla hiukan rauhallisemmin. Tytön mummi onkin jo kovasti oottanu että mennään sinne :)
 
Tytylle sama ohje kuin Vilmallekin pari päivää sitten. Kirjoita ensisijaisesti teidän kuulumiset ja sitten vasta kommentoit muita jos ehdit :wave: Onnea uuteen kotiin :heart:


Meidän viime yö oli ihan älytön, itkettiin ja syötiin kahden tunnin välein ja tehtiin pari kakkaa ja kaikkea mahdollista :/ Toivottavasti ensi yö menisi paremmin.

Kokeilin tänään tuosta riisipuurojauheesta tehdä puuroa ja se voi kyllä Nupulle maistua :p Ei ainakaan heti irvistänyt kaikelle, mutta annos oli tosi pieni.
 
Me otettiin Atte samaan huoneeseen nukkuun sit lopulta. Sit yö meni rauhallisesti eikä het itkeny. Sil o ilmeisesti nii paha vaihe ny ton eroahistuksen kans ettei pysty nukkumaan, ellei tiiä et siinä on joko isi tai äiti läsnä. Mut ehtiihä sitä unikoulua sit myöhemminki joskus taas uudellee koittaa :)
 
TA, voin vain kuvitella kuinka rankkaa on jos aina on yöt kovin huonoja. Just siks vähän arkailen tästä meidän asiasta edes puhua kun kuitenkin suht hyvin menee ja vasta hetken ollut tällaista. Nostan niin hattua teille jotka jaksatte vaan porskuttaa ilman apujakin :hug:

Suukkis, juu ei varmaan tarvitse totuttaa, mutta mä ajattelin aluksi pitää hereillä ollessa vaan siksi että oppisin näkemään kuinka paljon pissaa vaipassa tyttö sietää ja sit kokeilen unille. Kun en haluis et liian märän vaipan takia unet keskeytyy. Eilen tosin oli pul tasku kahdella kolminkertaisesti taitellulla flanelli-imulla pikkupäikkäreillä ja hyvin piti eikä Elmakaan protestoinut :) Harmi että teilläkin yöt on hankalia! Teidän unikoulu alkoi kyllä tosi hyvin, mut takapakit varmasti kuuluu asiaan. Voimia :hug:

Alley, me aloitettiin d-tipat vasta reilun kahden kk iässä. Jekoviteja annettiin aluksi, mutta ei annettu kuin reilun viikko. Nyt käytössä Deetipat. Vaikka meillä vatsavaivat ei kovin pahoja ollutkaan niin saatiin lupa lykätä aloitusta. Oli kuitenkin kesäaika. Neuvolassa sanoivat että jos on syntynyt pienillä viikoilla niin voi aluksi unohtaa koko tipat kun suolella on niin paljon oppimista muutenkin. Mahavaivat onneksi helpottaa ajan kuluessa jos yhtään lohduttaa :hug:

Visflan, kiitos tsemppauksesta! Mua helpotti paljon kun vaan päätin yksi päivä, että nyt tyydytään tähän tilanteeseen ja sillä siisti. Meillä on nyt joku vaihe menossa ja ei voi mitään. Kuitenkin asiat on hyvin kun tyttö ei herää yöllä muutakuin syömään ja se ähinä tapahtuu unissaan. Olihan se aika odotettavissa, että ei nää meidän yöt voi aina niin hyvin mennä kuin tähän saakka. Meillä mies ei edes herää koko ähinään :D Että sitä ei vaivaa. Meillä herätään aamulla aina ennen puoli kahdeksaa, se on vakio. Mut illalla lähtee nukkumaan 19-20, että aika ymmärrettävää. Mä tykkään tällasesta rytmistä!

Onnea tytylle uuteen kotiin! Harmi että tyttö on joutunut sairastamaan :|

Sompio, voi Nuppua, toivottavasti ensi yö sujuisi paremmin :hug:

(.) Eilen illalla Elmaan tuli ihmeellisiä punaisia näppyjä. Ei vaikuttanut kovin hälyttävälle joten ajattelin katsella aamulla. Näpyt oli poissa joten en keksi muutakuin sen päärynän. Vaikka ei kai kukaan voi olla päärynälle allerginen :eek: Nyt pidetään taukoo ja ens viikolla kokeilen porkkanaa.

Huomenna meillä on varattu päivystykseen aika klo 10. Elman toisen silmän valkuainen on ihan punainen ja viime viikolla rähmi. Samoin se hankaa oikeaa korvaansa ihan koko ajan (on tehnyt tuota jo hyvän aikaa) ja se on tosi vaikkuinen. Soittelin sairaalalle niin sanoivat että ei oo akuutisti hätää kun tyttö on oma itsensä mut huomenna käydään näytillä kuitenkin. Toivotaan että korvassa kutittais vaan tuo vaikku eikä olis tulehdusta. Samoin toivon, että olis vaan kynnellään sohaissut silmää eikä olis tulehdusta.
 
Toivottavasti Elmalla ei olisi mitään tulehdusta :hug:. Meille päivystävä lääkäri sanoi, että tän ikäiset ei sitä kipua vielä sillain osaa paikallistaa. Kun Nuppukin hankasi korvaa paljon silloin kun meillä oli se allergia-kohtaus. Vaikka ne korvat olikin tosi turvonneet niin hankasi vissiin ihan väsymyksestä.


Me aikaistettiin iltatoimia tänään ½ tunnilla, jos siitä olisi apua noihin yöuniin :/ Nuppu nukahti hieman ennen kasia, mutta söi yhden kerran vähemmän kuin normaalisti, joten yöllä sitten taas syödään :/ Tai kohta herätään syömään.
 
Moi!

Tyty onnea uuteen kotiin! :flower:

vilma voi Elmaista. :( Toivottavasti ei ole mitään kovin kummoista. :hug: Meille th sanoi et aika monet vauvan iho-oireet tulee ja menee eikä niit koskaan välttämättä tiiä. Ei meillä enää siitä vehnästä tuu mitään... et en tiiä tuliko sittenkään siitä. Mut ei niitä näppyjä enää oo tullu ollenkaa.

Suukkis harmi et unikoulu meni mönkään mut ehkä sit kun pahin eroahdistusvaihe on atella ohi. Kokeilette sit uudestaan. :hug:

Mä ostin tytölle sitä Gavisconia kun mun kaveri sanoi että hänelle ihan neuvolasta vinkattiin sitä, et ei tarvii välttämättä lääkäriä siihen. Kokeiltiin sitä ja - tadaa. Ei oksennuksia. :eek: Eli nyt tiiän, en ala millekään soijamaitodietille kun tiedän ettei tytöllä maitoallergiaa ole. :) Kun nyt kun tyttö ei oksenna niin ei ole mitään oireita että mikään oisi vialla. Turhaa olisi jättää maito muutamaksi viikoksi pois ruokavaliosta kun siitä ei selvästikään ole kyse. Jos näyttää et oksennukset jatkuu niin sit kokeillaan. Tai mennään suoraan allergologin (vaimikäsenyton) puheille. Ens viikolla soitetaan kyl viel aika yksityiselle lääkärille nii saadaan varmistus tuohon että onko ok käyttää tuota Gavisconia muutaman kerran päivässä. Hyvällä mielellä kun ollaan vietetty oksennusvapaa päivä! :D Ja oksennusvapaa ilta eilen.

Käytiin myös pitkällä automatkalla tytön kans. Yhteensä tänään matkustettu 7 tuntia!! Vähän meinas loppumatkassa mennä hermot mut hienosti jaksoi. Oli uus istuinki, kaukalossa ei ois tuosta tullut mitään. :) Gracon Cosimc Comfort S -istuin ostettiin kun se Britaxin Multi-tech oli niin hirveen massiivinen et en tiiä oisko mahtunu meijän autoon. :) JA on se vitsit kyl hyvä. Ainaki tyttö tykkää ku näkee ulos (on siis selkä menosuuntaan tietty vielä) ja siin saa viel vähän säädettyä lennosta sitä kaltevuuskulmaa ja siin on tosi hyvän tuntuiset ne pääntuet! Me tykätään kyl.

Just äsken vasta nukahti 21.30 kun nukkui sit autossa viel ennen ku tultii kotii. :)

:wave:

EM ja Myy 6,5 kk :heart:
 

Yhteistyössä