~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

vauvis ai no sit :D ja joo, siis toki voi ovuloida ja sit raskautua. Mut mu mielest tost on jo hyvän aikaa kuluna ku oli kuvotusta, ni kyl sen ois pitäny jo näkyäkin. Tai siis ku mielestäni kyl testailin sillo negaakin. Tai nii no.. taisin kyl testata sillo ku oli kuvotusoloa ni siittä vkon päästä. Mut oisha sen pitäny näkyä ku eihä kuvotusoloa tuu iha het. Ja jos ois ollu ovulaatio ni ois pitäny menkkojen jo tulla tai sit ees tulla kunnon raskausoireita.. Kai :D Mut joo, en mie oo raskaana. Ku kylhä sen ny pitäs jotenki ees huomata.
 
Voiii, mäkin voisin haluta vauvan :heart: Mutta järki sanoo ettei nyt vielä. Mut jotenkin taas kaipaan sitä raskausaikaa ja kaikkee. Eilen neuvolassa sanoivat että koska Elma on aina ollut niin tolkuttoman helppohoitoinen niin varmasti meillä on kohta uusi tilauksessa. Ei osattu sanoo siihen oikein mitään :D Mut jos nyt ei kuitenkaan vielä. Onnea kaikille yritykseen, joilla pikkusisarus on toiveissa :heart:

Mä lopetin nyt tuon sikalenssun pelkäämisen.
En enää jaksa. Ja kun ei kerta ole vauvan takia syytä panikoitua niin sillä hyvä. Jos ja kun se nyt tulee niin sit vaan sairastetaan alta pois. Onpahan pää sitten siltä kohden kovempi ;) Elmalle en sitä silti haluaisi, pienestä iästään huolimatta se on musta joutunut kokemaan liikaa, vaikka tiedän että monella on tosi sairas lapsi ja meillä on asiat kuitenkin hyvin. Pneumorokotteen ekan osan kävin tänään hakemassa ja se pistetään heti kun pääsen Keski-Suomessa sopimaan ajan neuvolaan.

Rota rokotteen kakkos osasta ja yhdistelmärokotteesta ei tullut juuri mitään oireita. Illalla oli väsynyt ja pari kertaa parkas kovaa, mut ei muuta. Maha on vetelä ja tänään oli isänsä riemuksi vääntänyt kainalokakat (mä oli koulussa) :LOL:

Huomenna olis sitten muuttopäivä. Odotan jo niin joulukuun ekaa että pääsee laittamaan omaa kotia :heart: Samalla tää on haikeaa, mutta aika aikaansa kutakin. Me asuttiin täällä kuitenkin 3,5v ja Elma syntyi täällä jnejne.
 
Cham Kuinkas nyt yö meni? Kerro sitten kaikki kikkakolmoset, mitä unikouluun kannattaa ottaa.
Meillä kanssa jonkunlainen systeemi tarvittaisiin, että illalla nukahtaminen menisi nopeammin ja jäisi yöllä toinen syöttö pois. Kun ei Nuppu syö juurikaan, haluaa vain tissille ja nukahtaa kainaloon :/ Kerran kyllä tarvii ihan nälkäänsä sen tissin. Tai en mä tiedä tarvisko yöllä ollenkaan, koska aamulla ollaan sitten 2 h hereillä ja sitten vastaa ottaa ekan kerran tissiä.

Meillä oli 5kk:n neuvola tänään.
9185 g (paino), 64,5 cm (pituus) ja 43 cm (pää) oli mitat. Pituutta ei muka ollut tullut yhtään lisää, painoa n. 600 g kuukaudessa.
Muuten ei ihmeellistä.
Paitsi, että neukkutädin mielestä Nuppu alkaisi aikaisin puhumaan. On kuulemma sen kuuloista tuo sen höpöttely. Ja oppii kuulemma r:n hyvin, kun nyt jo pärryyttelee niin tuossa höpinässään sen kuuloisesti. En tiiä sitten, aika näyttää.

Paitsi, että täältäkin paikkakunnalta on nyt todettu sikaflunssaa ja nyt alkoi sitten hieman pelottamaan tilanne :/ Mun piti mennä vielä perjantaina kunnan pikkujouluihin, mutta en mä tiedä onko nyt järkevää mennä tietentahtoen väkijoukkoon saamaan tartuntaa. Kun siellä on varmasti sitten esim. niistä päiväkodeistakin työntekijöitä, joissa on todettu tartuntoja.

Kiitos taas kaikille, jotka oli vielä vastailleet minulle :heart:
 
Vilmalle onnistunutta muuttoa. Muuttaminen on aina vähän haikeaa. :heart:

suukkis en tiiä mikä auttais... aika ja harjoittelu varmaan noitten karkeiden soseiden suhteen.. Tsemppiä!! Kuulostaa aika kivalle perjantaille teillä... :D Tai siis sulla. :D toivottavasti on korvatulpat jo valmiina... ;)

Sompio onnea hienoista neuvolakuulumisista! :heart: Oi! Sehän ois ihanaa jos alkais aikaisin puhumaan. Kommunikointi ois silloin helpompaa ja onhan se hauskaa kun pääsee osottelemaan esineitä ja hokemaan lamppua, autoa ja imuria... :D :D Syötiinkös teillä tuttia? Se vois auttaa... tai sit Nuppu jättää ne yötissit ite jossain vaiheessa pois.

possunuharokote mennään ottamaan tytölle maanantaina neuvolan jälkeen. Huh. Päätös tehty. =) Helpotus.

Myy nukkui tänään 2 h ja 45 min päikkärit!!!! OHO! :eek: :eek: Ja nyt on kolmansilla unillaan, en voi uskoa että tämä rytminsiirto meni muka näin helposti.... :snotty: Joku koira tähän on nyt haudattuna... :LOL: :saint: Mut uskomatonta, tyttö joka saattoi yhessä vaiheessa nukkua kuudet päikkärit on tänään mennyt kolmilla unilla!!! :heart: JEE! :D

Ostin tänään ekat joulukoristeet... :D

EM ja Myy pian 6kk :heart:
 
Saa ny nähä tuleeko unikoulusta viel mitään.. Miehelle iski yhtäkkinen kurkkukipu tänää ja ny sil särkee joka paikkaa. Meni porukoilleen karanteeniin ku jos onki possuinfluenssaa. En mie tuota edelleenkää pelkää vaiks oiskin. Jos on ni sit se sairastettaan tai sit ei, suap nähä :) Ja oha ensiapu sitä varte et sinne mennään jos olo käy kurjaks. Ja jos mie tuun kuumeeseen yms. ni sit anoppi tulee jeesaan. Ja sit vaa Atte ensiapuun jos sille tulis kuume.

Tänää Atte o syöny 3 prk sosetta!!! Mut vain mangoo, mustikkaa ja päärynää. Vitsi ku söis noin hyvin muitakin!!
 
EM Kiitos :heart: Juu, syödään meillä tuttia. Ja sitä noitten kahden yösyötön lisäksi ahkerasti öisin suuhun laitetaan :D
Onnea hyvistä päiväunista sinne :heart:

Suukkis Toivotaan kuitenkin, että ei olisi possunuhaa :hug:
 
saisinkohan mä nyt kirjoittamani tänne....yritin pariin kertaan aijemmin, mut eipä tekstejäni näy missään :(

SuukkoSuulle Toivottavasti ei miehesi tuu kauheen kipeeksi, ja parantuu pian!
Ootkos kokeillut muksun bataatti-lihapataa, meillä ainakin tykätään siitä ja se sose on 6kk--> hyvinhän teillä syödään noita hedelmii/marjoja. Meillä syödään max. 2purkillista/päivä, ja ihan sama mitä yritän tarjoo.
 
EM Mieki oon antanu kylmää vettä hanasta :) En miä ala hedelmäsoseitakaan lämmittelemään, et jos on keske jäänny purkillinen, niin jääkaappikylmänä saa kelvata :)

TA Hienost menny toissayö teillä :) Miten meni viime yö? Toivottavast yhtä hyvin :)
Meilläki on niit kankaisii ruokalappui, mut ne herättää niin suurta ihmetysty Ronis ettei o tullu käytettyä kun kerran pari joskus ja sit luovutin. Pitkään aikaan meil ei ollu mitään ruokalappuu käytössä :) Nyt kun aloin taas tuosta nokkamukista antamaan ruuan kans maitoo ja sitä joutu vähän harjotella ni laitoin :)

HanTa Äläs muuta sano :D Mieki ihmetelly monta kertaa, et mihin se aika meni? Roni on pian jo 8kuukautta :eek: Vasthan toi napero synty ja nyt se jo mennä vilistää ihan päättömäst. Tosin nyt on ollu joitaki päivii sylis paljon. Äiti sano et se on sylivaihetta vaan :D No, siltä se on kyl tuntunki :D

Suukkis Ronille alko kelpaamaan karkeempi ruoka kun otettiin sormiruuat mukaan. Maissinaksuja, kurkkua, omenaa, perunaa, leipää(suolatonta) jne.

vilmav Me ei olla hankkimassa enempää lapsia, mut kerran vitsillä miehen kans mietittiin, et kun Roni on ollu niin helppo, nukkun täysii yöunii melkein alust asti jne, nii seuraava olis varmaan sellanen et oksat pois :D
 
Zoe-F
joo meilläkin ku aloiteltiin syömään ei tullut mitään noiden kankaisten ruokalappujen kanssa. Aina oli niitä kiskomassa ja repimässä suuhun. Mulla on semmoisii ihan matalia/lyhyitä ruokalappuja jotka on hyvii ku poika ei hoksaa niitä repii ollenkaan. Nykyään ollaan välillä käytetty äippäpaketinkin "isoa" ruokalappua ku nykyään antaa aika hyvin senkin olla.


no viime yö ei mennyt kovinkaan hyvin...(paremmin kyl ku silloin ku oltiin rintamaidolla) poitsu nukahti kyllä suht helposti omaan sänkyynsä jo joskus 19 jälkeen ja heräsi syömään n. 20.30 nukahti samantien. heräili pari kertaa tuttia hamuamaan ennen 22.00 minä menin 22 nukkuu ja poitsu heräs syömään 23 tienoilla eikä sitten rauhoittunutkaan omaan sänkyynsä. Oli pakko ottaa viereen, et minä ja varsinkin mieheni sais nukkuu, ku herää töihin kuitenkin ennen kuutta. Yöllä herätti syömään yhteensä 3 kertaa. (klo. 23-05.00)Aamulla päätti et puol 7 noustais, mut mä en jaksanut millään ja annoin pojalle lelun.mä olin jotenkin niin väsy et makoiltiin puol ysiin asti. Ja onneksi poikakin viihtyi sängyssä. Tais kyl jossain vaiheessa nukahtaa tai ainakin mä nukahdin :)
 
SuukkoSuulle :heart: hyvä et kuume laskemaan päin.
no eiköhän tosta pikku hiljaa opi syömään vähän kokkareisempaakin ruokaa. Hyvä et syö kuitenkin noita soseisempia kiinteitä ihan reippaasti. Ootko miten antanut sormiruokaa? jospa niin saisit hieman tottumaan kokkareihin suussa.

mun on pakko ollut kokeilla vähän kaikkia valmistajia ku poika saa näppyjä porkkanasta...ja kaikissa kotimaisissa melkeinpä on porkkanaa. :(
 
Vauva-arkeen totutteleminen sai taas pienen takaiskun. Sairaalasta lähtiessähän saatiin lähete kirurgille lonkkien takia ja tänään käytiin sitten näyttämässä tyttöä siellä. Toinen lonkka on löysä, tai lonkkamalja ei oo kunnolla kehittyny vielä, niin laittoivat tytön lonkkatukeen. Se on tollanen hirveen näkönen härveli, mikä tulee selän takaa ja tekee toisesta lähes liikkumattoman. 6 viikkoa pitäis pitää sitä, ja 3 viikon päästä on seeuraava kontrolli, näillä näkymin ristiäisetkin vietetään tyttö sammakkoasennossa...

Eniten huolestuttaa oma jaksaminen, just ku alko saamaan kiinni vauvan kanssa elämisestä, niin jaksamista koetellaan taas. Sanoivat että kaksi seuraavaa päivää on rankimmat, kun vauva totuttelee uuteen asentoon. Tekee vaan niin pahaa katsoa toista tuollaisena. Vaikka lapsen parhaaksihan se on ja 6 viikkoa menee nopeesti, mutta silti vähän lannistaa.
 
neuvolassa käyty...

ja saatiin possurokotus inffo. että kuukauden päästä saadaan se jos halutaan.
sanoin että haluun sen normi influenssa rokotteen ja possusta jutellaan viel kotona, mutta ilmoon kun tiedän.

poika oli kasvanut hienosti... pituutta oli tullut sentti lisää ja painoa 410g
kolmessa viikossa :D

ihasteli pojan jäntevyyttä ja tomeruutta. ja sitä että kuinka hienosti kaveri seisoo omilla jaloilla (tukien) jalat ja lonkat ihan suorassa samoin selkä :D

saatiin lupa istua syöttötuolissa, neukun naamavenähti kuin kerroin et siinähän me ollaan oltu jo 3kk lähtien ;) siis meillähän on edelleen se selkänoja kippaava syöttötuoli.

ja liihaakin saa alotella hiljalleen.

ruuista kysy et mitä syödään, annoin hyvin ympäripyöreän vastauksen kasviksia, hedelmiä, puuroa ja jugurttia.
en jaksan alkaa erittelee et mitä kaikkia makuja siel ruokalistalla oikein on. kun tuo mies syö kaiken mahdollisen mitä vain sille antaa. ja kun mistää ei oo mittään tullut (paitsi ehkä se appelsiini mitä en nyt anna)
niin meillähän niitä ruokaaineita on hyvin paljon jo kertynyt.

ja sitten se täti kirjoitti että
"aktiivinen ja hymyilevä poika.
kasvuasiat ok, aukile auki.
varaa jo koko jalalle.
päänhallinta hyvä.
lihaa aloitteleen.
juttelee
tiuku +/+"

ja sit oli viel jotain mistä en selvää saanut.

lopuks käytiin viel lääkäril piipahtaa et lääkäri kattoi korviin kun pojalla on ollut kuukauden nuha... mut korvat oli kunnossa ja priimatavaraa....
 
Chamorphis
Sompio joo nukku toissä yönä kans ihan hyvin. Heräs 4.20 syömään ja nukku siitä reilu seiskaan vielä. Viime yönä heräilikin enemmän taas... Heräs puol kax ja nukahti taputtelemalla 10 minuutis. Sit heräs uudelleen vähä kolmen jälkeen ja sama juttu taas... Sit ei nukkunukkaan ku ehkä kymmenen minuuttia... Otin neljältä tissille ja siihen nukahti nopeesti ja nukku taas sinne seiskaan asti. Meillä tosin toi räkätauti tuntuu ottaneen takapakkia. :( Yskii taas niin mahottomasti ja limanenkin välillä.
Soittivat sieltä lastenpoliltakin sen mittaus vastauksen. Runsaasti poikkeamia ph-arvos! Yks poikkeama oli kestäny 35 minuuttia! :eek: Eli se vahvistaa diagnoosin et pojalla on rakenteellinen refluksi. Helpotti saada viimein ja vihdoin vahvistus diagnoosille!
Suukkis me ollaan kans takuttu noiden karkeempien ruokien kans... Syödään edelleen 5-6 kk safkoja, kun yleensä heti kun antaa karkeempaa niin laatta lentää. :'( Ihan sama mitä antaa... Vaikka antais sormiruokia. Maissinaksut ainoo mitä ei oksenna. Jos antaa palan kurkkua nii oksentaa... Kokeiltiin antaa kaupan makaroonia ja jauhelihakastiketta. Ekasta lusikallisesta oksensi... Marjaisat palat meni paremmin. Nyt ei taas olla ees viittitty kokeilla kun on toi räkätauti. Muutenkin oksentaa kun on limanen. Aamulla tuli taas puurot ylös. :ashamed:
Hanta onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! :flower:
Tosta possurokotteesta... Hitto että rupes äsryttään koko homma taas! Kuulun riskiryhmään, koska oon hoito-alalla, mutta en saa rokotetta, koska teen keikkoja nyt. Sanottiin et hae sitten kun muu väestö rokotetaan... Just... No eiköhän sit uutisoida et muun väestön rokotukset harkitaan sitten ku riskiryhmät rokotettu! :headwall: Ja kuitenkin nuoret aikuiset on se ryhmä, jotka on eniten maailmalla kuollu koko juttuun! Ja sit meitä ei edes rokoteta! Mihin katos se et koko väestö rokotetaan?! :kieh: :kieh: :kieh:
 
HanTa mukavat neuvolakuulumiset :)

alley onhan se raskasta kun sitä on vaan pidettävä lapsella :| Mut pian se siihin tottuu eikä sitä huomaakaan enää! =) Ja 6 vkoo menee iha hujauksessa, tsemppiä! :hug:

Mies o edelleen kipee mut lämpöö ei oo ny mittaillu. Tosin on ottanu kuumelääkettäki, ni sikäli ei varmaa älysti ois noussukaa. Sai pari pvää saikkua ku oli aika nihkee hoitaja puhelimes. Sano, ettei ois sikainfluenssaa ja ois pitäny hesaa asti men saikkua hakemaa. Mut mies ei sillo sanona sitä, et otti kuumelääkettä, jotenka ehk se hoitaja sai paremman kuvan olosta ku mitä ol. Mies kyl sano sit, ettei puhettakaa et vois hesaa lähtee. Ja meil ku mies ei oo mikkään semmonen, et pikkuflunssien takia ois töistä pois. Eli edelleen se on hyvin voimaton ja yöl oli ollu villasukat ja paidat ja ties mitkä päällä + kaks peittoo ja silti oli palellu kauheesti. Sanoin, ettei kuumeisena kai pitäis pitää nii paljoo päällä, mut ei ois muutoin saanu nukuttuu. Oha se niinkin. Eli mies o ny sit edellee porukoillaan, mie tääl yyhoilen sit aikani viel :D Huomen on se apulannan keikka ja sinne kyl meen, en sit tiiä tuleeks anoppi hoitaa Attee vai mite. Saa nähä :)

Cham oi, hienoa et saitte diagnoosin ja koht enempi ehk apuja tuohon vaivaan! Vai onkos siihen muuta ko ne mitä teil jo o käytös?

Me ei olla sormiruokia vielkää kokeiltu :ashamed: En oo vielkää muistanu ostaa niit.. Ain ku oon käyny kaupas ni muistan vast ku oon palstal ja tääl sit ollu puhe :D Nooh, jos sitä jossai vaihees. Ny söi kinkkuherkun, mut siihin meni 1,5h :whistle: Tosin pienel oliki kakka housus ni eihä sillo oo kiva syyvä, huono äit ku ei tarkistana.. Ku vaihoin just ennen ruokaa, eikä ähissy ku iha hetken ja kerran. Yleensä ku kakkaa tekee ni ähisee kauan ja äänekkäästi.. :ashamed:
 
alley tsemppiä! :heart: Uskon et ottaa koville nähdä pieni siinä lonkkalastassa... :( tässä on yks blogi, jonka kirjoittajan lapsi on ollut lastoissa: http://blogitus.net/aareton/ käy lukemassa jos haluat vähän vertaistukea. :)

cham hienoa et saitte diagnoosin! :flower: =) Oli se jo aikakin!

HanTa onnea hienoista neuvolakuulumisista! :)

Meijän Myy siis nukkui eilen ne 2 h ja 45min päikkärit... yön nukkui kokonaan! Puolenyön aikaan otti maitoa ja siitä posotti aamuun puoli kahdeksaan saakka!!! :heart: :heart: Tänään päikkärit kesti 1h 45 min. :) Voi että! Alkaiskohan se oikeesti nukkumaan tuollaisia vähän pidempiä unia? Olis aika mahtavaa... :)

Mepäs pyydystettiin tänään kakka ja pissa pottaan. :D :LOL: Ku tiiän et Myy kakkaa aina syönnin jälkeen niin aateltiin et kokeillaan. Siinä se istui, mies tuki, ja muutaman minuutin päästä ähkäisi kakan! :D Jei! Aletaan pikkuhiljaa kokeilemaan pottaa, ei mitenkään aktiivisesti mut lähinnä niin et tyttö tietää mikä se on ja et siinä istuminen ei oo inhottavaa... :D hih.

olen ollut tänään ahkera: imuroin, pesin lattiat, pyyhin pölyt, siivosin vessan ja tein kaalilaatikkoa... meilläkin mies on kotona kun vähän on kuumetta.
Ainiin, joku joskus kyseli et mitä mä neulon niin nyt sain valmiiks tällaisen liivimekon meijän tytölle



Aika hieno tuli vaikken mä oo mikään neuloja!!! :D

EM ja Myy pian 6kk :heart:
 
EM hienoa! Mieki oon aatellu, et vois ottaa potalle sillo ko on aika todennäk. et kakkaa. Mut ny meidä potta o muuton jäljiltä kateissa :D Pitäs ettii se.. Ja tosi hieno mekko! Ja ahkera kyl oot ollu! Minen oo saanu mitää aikasiks ku oon vaa touhunnu Aten kans. Tiskataki pitäs..
 
potee paskaäiti-fiilistä
miten saatoin vaarantaa lapseni... ja lähteä ajamaan autolla...
(selvinpäin)
auto lähti lapasesta mutkassa, keilasi betoniporsaan ja pysähtyi sähkötolppaan...

vauhtia niin vähän ettei edes turvatyynyt lauenneet eikä pojan istuin autossa edes heilahtanut... mutta silti.

auto koki vaurioita... mutta ei pahoja...
ambulanssi henkilökunta tuumasi mulle että poika on täysin kunnossa... ja mun pitää tarkkailla itteeni, ja ehkä käydä vielä päivystyksessä...
oksettaa ja päätäsärkee, alkoi äsken. :(
niin ja sit ne sano että onnionnettomuudessa että mulla oli iso ja vankka auto (farmari) eikä mikään pieni peltipurkkikauppa auto...

Mutta miksi minä tyhmä lähdin nuin liukkaalla ajamaan...
 

Yhteistyössä