~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

HanTa no onnettomuuksia sattuu, sehä kuuluu elämään :) Ja onneks ei käyny pahemmin! =) Mieki kävin prismas autolla, mut ajelin kyl tosi varovasti ku tunnetusti en oo muutoinkaan kauheen hyvä kuski ni etenki ensilumien aikaan/muutoinki liukkaalla oon extravarovainen. Mie ku en kolaroidessa osais varmaa ees tehä kaikkee mitä pitäs :/ Mut pääasia, ettei teil käyny mitää! :hug:
 
Chamorphis
Hanta kuten suukkis sanoi, onnettomuuksia sattuu. Tottakai ymmärrettävästi siinä pelästyy ihan perseettömäksi varsinkin kun on pieni kyydissä. :hug: Mutta pääasia, ettei teille kummallekkaan käynyt kuinkaan! Turhaa podet mitään paska äiti fiilistä. Tuli muuten mieleen et löitkö pääs tai jotain jos sua oksettaa ja päätä särkee? Saattas olla nimittäin aivotärähdys tai sitten vaan stressi laukassu sulla migreenin...
Suukkis toi Prepulsid lääkitys riittää. Se on saanu pojan oireettomaksi ja sitä jatketaan ties minne asti. Maanantaina tarkistetaan uudelleen sydänfilmi ettei siihen oo tullu mitään muutoksia. Ens vuoden puolella sitten lastenpolilla kontrolli. Varmaan sitä lääkitystä pikkuhiljaa sit puretaan pois ja katotaan pysyykö oireettomana ilman lääkitystä. Kun yleensä refluksi helpottaa viimestään siinä vaihees kun lapsi on enemmän pystys.
EM Kiitos! On sitä jo odottettukin... Ja vahvisti vaan sen mitä mä oon tienny koko ajan! Eli en ollu epäilysteni kans vainoharhainen! :D Mut kaippa se sit paikkansa pitää että äidit tuntee lapsensa parhaiten... :heart:
 
Hanta et sä mikään huono äiti oo! :hug: kun ei tommosia voi tietää etukäteen eikä autosta käsin voi aina tietää, kuinka liukas tie onkaan. käsitin nyt et sul oli hiukan ollu vauhtia, ku autoki oli kolahdellu, mut ei vauhtikaan aina kato meneekö pöpelikköön vai ei.

mäkin kävin tänään postissa ja pihasta lähtiessä pikkasen sutaisi ku oli liukas mutka jonka tuuli oli vielä puhaltanu ihan jäiseks. mut muuten menin aika varovaisesti, joten lopullinen liukkaus jäi arvoitukseks. oon opetellu tuntemaan miehen volvoa ja kitkarenkailla ajamista, joten en viiti ottaa kans mitää riskei ettei silmäterään tule lommoja :LOL:

Cham viimeinkin! =) kiva kun pojalle saatiin diagnoosi, nyt pidetään peukut pystyssä et tää sopiva lääke sitten ei aiheuttaisi murhetta sydämen kohdalla.

Suukkis no Minja on vast 4,5kk, ja syömist on opeteltu vast hetki, mut must tuntuu et me vieläkin vähän lyödään päätä seinään soseiden kanssa.. :/ ainut sose mikä menee ku linnunpojalle syöttäis on mango. päärynä menee kans kivasti, välillä. mut ku tarjoan kasviksia, ni niiden kans vaan päristellään ja kiemurrellaan ja jos on vähänki rakeisempaa (esim. mun omatekemä porkkanasose) ni se meinaa jäädä kai kurkkuun ja sit Minja yökkii. :( kaupan maissisose on tosi luirua ja sillekin välillä yökitään. huoh.

ja on tässä jo jonkun aikaa noita soseita tarjoiltu, kasvissose päivällä, hedelmäsose iltapäivällä.. kaippa se ottaa aikansa..

laitoin muuten noita Minjan pieniä vaippoja myyntiin että voidaan ostella isompia vaippoja.. ja jumankekka ne menee kestovaippainfon sivuilla nopeesti! :heart: täytyykin tässä ruveta jo katselemaan mitäs kivaa sitä Minjalle tilaisi... :p

Talvis ja Minja
 
kiitos kaikille...

suukkis ja cam totta onnettomuuksia ja vahinkoja sattuu niille ei voi mitään.
mutta paniikissa ja shokissa sitä ajattelee kaikenlaista.

em on totta ettei me voida kotiinkaan jäädä homehtumaan... mutta silti sitä miettii että miksi sinne rattiin lähdin.

vauvis ei onneksi sattunut mitään vakavampaa...

cam mä tulin juuri päivystyksestä ja sain diagnoosiksi piiskaniskuvamman ja aivotärähdyksen...
joten ei munkaan kodalla mitään vakavaa...

ja poikahan meillä on täysin kunnossa, ei edes tajunnut koko tälliä...
vauhtia ei todellakaan ollut kovasti... kun auto lähti hallinnasta vauhtia oli alle 20km/h ja viimeisessä tupsahduksessa vauhti oli kävelyvauhti...
jotein ei me todellakaan kaahailtu.

mut lääkäri oli ihan hassu... se oli jo tekemässä musta lastensuojeluilmoitusta, kun niin vastuuttomasti olin lähtenyt ajelulle lapsen kanssa...
no voi perkele... sen kanssa kyl juteltiin pitkään ja lopuksi se sanoi ettei aijo mitään ilmoituksia tehdä, että mitään vakavaa ei kuitenkaan sattunut ja tiedän itse että asiat olisi voinut ehkä hoitaa toisin...
no joo kotiinko mä olisin lapsen jättänyt yksin kun lähdin miestä kotiin hakemaan.
 
HanTa siis mitä se lääkäri sanoi???? :eek: :eek: :eek: Uskomatonta.... Joskus vaan on mentävä lapsen kanssa vaikka satais kissoja taivaalta!!! :x Oliks teillä kesärenkaat muuten vielä alla kun noin helposti liukui vai onks siellä vaan tosi liukasta? Mut eihän tuollaisessa tilanteessa muutenkaan ole perusteita tehdä mitään ilmoitusta! Hohhoijaa taas... :headwall:
 
hanta Siis uskomaton lääkäri!!!! :eek: :eek: :headwall:
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!! Aivan järkyttävä lääkäri!!!

Ite juon tässä aamukahvia, ja oon lähössä töihin *huoh* - väsyttää |O


vauvis ja Miia huomena 10kk :heart:
 
Saisiko liittyä seuraan? Eilen päätin sit vihdoin kirjautua kaksplussaan, joten tämä on mun ensimmäisistä ensimmäinen viesti tänne, jee! Eli tääkin mamma nyt sit sortuu palstailemaan... :whistle: Ite on 24v ja 3.6. syntynyt Onni-poikani rapiat 5kk. Koko odotusajan lueskelin odottajien pinoja, ja pojan syntymän jälkeen olen taustaillut sillon tällöin täällä ja kesämasuissa, mutta aiemmin en jotenkin saanut aikaiseksi alkaa itse palstailla, kun ennen synnytystä paahdoin täysillä opintoja eteenpäin, ja sitten synnytyksen jälkeen oli kolme kuukautta ERITTÄIN takkuista imetystä ja koliikki. :| No, se on mennyttä se. Koliikista jäi jäljelle aurinkoinen, soseita reippaasti syövä, kohtuuhyvin nukkuva hymypoika, joten nykyään äitiys on moninverroin ihanampaa kuin ihan pikkuvauva-aikana.
 
em kyllä sä luit ihan oikein...
eilisel kelillä millä vain renkailla olis ollut liukasta.
Ja nyt yön pohtiessani... en olis voinut tehdä toisin siel auton ratissa... ajoin alle sallitun nopeuden hidastin mutkaan ajoissa mutta se ei riittänyt.

Lääkäri kertoi että minun tapaus pitäisi saataa poliisille, että olen tehnyt rikoksen.
olin että aha... sitten hetken päästä kysyin lääkäriltä... että aikooko hän tosiaan tehdä rikosilmoituksen siitä että ajoin autola lapsi kyydissä, ja auto lähti lapsesta.
lääkäri sanoi ettei ole byrograatti ja että ei tee... mutta byrograattisten ympyröiden mukaan hänen tulisi tehdä lastensuojeluilmoitus...
eli toisin sanoen olen ollut helvatun vastuuntunnoton äiti kun olen autolla lähtenyt ajamaan lapsi kyydissa ajanut tiellä jossa sallittu nopeus on 30km/h ja vielä itse ajannut alle 20km/h
lääkäri kyl sanoi ettei hän ole byrograatti eikä hän tee ilmoitusta, että musta näkee että oon tarpeeks huonona jo tilanteesta.

ja muuten renkaista... lain mukaan renkaat tulee vaihtaa viimeistään joulukuun ensimmäinen päivä, että sillä nyt ei olis ollut merkitystä mitkä tassut mulla on auton alla ollut.

ja joo... voi V mikä yö takana... tää äiti ei oo nukkunyt yhtään... roppa ihan romuna... poika nukkui tosi levottomasti, kiitos rokotuksen jälkeisen kuumeen.


vauvis hyvää työpäivää
 
TA Sillon kun Ronille alotettiin kiinteät niin yritettiin niitä ruokalappuja käyttää, oli kyllä aina mahtava sotku ruokailun jälkeen :D Olis pitäny varmaan laittaa aina tuntia aikasemmin lappu kaulaan :)
Soseita on helppo tehdä ittekin, niin ei olis sitä porkkanaa niissä?

alley :hug: Se voi olla hankalaa/inhottavaa/rankkaa nyt, mutta se on kuitenkin lapsen parhaaksi. Ja ei se kuitenkaan ole kuin 6viikkoa toivottavasti :)

Cham Hyvä että homma alkaa selvitä! :) Tai siis eihän se kiva ole että tuollaista on, mutta onhan se hyvä löytää vaivoille syy. Onneks olit niin tiukkana ton asian kanssa :)

EM Upeita unii ollu!! :)
Meillä ei edes oo pottaa :ashamed: En ole vaa saanu aikaseks, tiiän kyl nyt jo millasen ostan :D
Komee mekko :)

HanTa Joskus vahinkoja vain sattuu :hug: Ikinä ei voi tietää varmasti etukäteen vaikka olis kuinka hyvä kuski. Onneks Kimille ei käyny kuinkaa. Toivottavast sieki oot ihan ok :hug:
Huhhuh, mikä lääkäri!!!! :kieh: Ei nyt koko talveks voi lukittautua kotiin tai mennä kävellen sen takia että on lapsi!! Hitto mikä ääliö...

Talvis Tuli tosta mieleen, kun sanoit HanTa:lle et ymmärsit et hänel oli ollu vauhtia, niin tossa pari talvea sitte romutin miehen silmäterän. En totaalisesti, rengas tukineen ynnä muineen meni solmuun. Jäisessä ja viettävässä risteyksessä ajoin sellaiseen korokkeesee. Vauhtia oli sen verran kuin normaalistikin sellaisessa jyrkässä risteykessä eli hyvin vähän tai vähemmän :) Kaikkea voi sattua :) Kaverin auto meni lunastukseen kun oltiin kaupungissa ajelemassa, silloin oli kyllä kyseessä toisen auton kanssa ajettu peltikolari, mutta silloikin vauhtia oli juuri nimeksi, risteys/väistötilanne :)

vifslan Tervetuloa mukaan! :flower:

Tänää olis taas kiire päivä. Huomenna meillä on muutaman tutun kanssa taas tyttöjen ilta ja nyt on mun vuoro tarjota, ajattelin ostaa kasviksia ja nakkeja ja lihapullia ja sipsiä dipattavaksi ja tehdä kana-aura-purjo- ja jauheliha-pepperoni-suolakurkku-piirakkaa.
Mun pitäis tänään käydä Vaasalta ostamassa leipää koska pakastin huutelee tyhjyyttään, sitten pitäis kipittää Lastentarvikeliikkeeseen Emmaljungien kanssa koska niitten kuomussa on jotain vikaa. Sitten pitäis mennä muutamaan eläinliikkeeseen katsomaan onko niillä Roborovskin kääpiöhamstereita, ja jos ei ole, niin mun pitää samalla tilata niitä. Ja sitten ruokakauppoihin. Tietenkin mä pääsen vasta joskus neljän aikaa lähtemään ja muut paitsi ruokakaupat menee aikaisin kiinni, näinköhän ehdin joka kauppaan mihin pitäis.
Mä mietin tosi kauan, että uskallanko ottaa hamstereita kun on tuo koira, mutta sitten me saatiin järkättyä meidän makkariin lipasto ja näin ollen paikka häkille :)
 
Kiitos tsemppauksista :)

Vihdoin yö takana, nukuttiin 20min pätkissä ja syötiin joka toinen tunti. Syönnin jälkeen siis nukkui sen 20 min ja sitten pienenmpiä pätkiä, ku kitisi/huusi ja tutilla tyynnyttelin. Parhaiten sain rauhottumaan niin että se nukkui pää mun rinnalla sydän ääniä kuunnellen. Nyt aamulla vein sänkyyn ja sain nukkua 1,5 tunnin pätkän. Vähän ihmismäisempi olo :D Yöllä ei kehtaa huudattaa toista naapurien takia, mutta nyt aamulla se kitisee hiukan ja itkee ja rauhoittuu sitten unille hetkeksi, jos ei ole mitään varsinaista hätää.

Hantalla ollu kyllä tosi typerä lääkäri. Eihän kelille mitään voi, oon iteki talvella ajanu risteyksessä pitkäks, vaikka vauhtia oli ehkä 5km/h mutta oli niin liukas että auto ei pysähtyny eikä kääntyny.
 
Zoe ja Hantakin, no siis mun eilisessä kirjoituksessa kun kirjoitin 'vauhdista' ni omassa mielessä ajattelin siis jotain 50km/h. äsken ku luin mun kirjotuksen uusiks ni ajattelin et jonkun mielestä vauhti on 80-100km/h.. :D pari vuotta taaksepäin oltiin sillosen kämppiksen kanssa ilta-ajelulla, ajettiin hiljaisen kaupungin läpi, jossa liikennevalot muuttuivat vihreiksi aina niitä lähestyttäessä. hidastettiin punasiin, mut ne muuttuikin tosiaan vihreiks ennen ku ehdittiin pysähtyä, joten kaveri sitten oli kiihdyttämässä takasin sinne 50km nopeuteen. no edestä päin tuli joku juippi joka kääntys vasemmalle meidän eteen ja kaveri törmäs siihen. kääntyvällä autolla oli nopeutta n 20-30km/h, ja meillä se vajaa 50km/h. kaverin punto meni melkeen lunastukseen.

ite oon saanu punaisissa seistessäni punton perään... almera säilyi, kiitos vetokoukun, mut punto meni vähän lyttyyn :D olin ensimmäinen valoissa, onneks kukaan ei ollu suojatiellä just auton edessä ku auto pomppas suojatien yli..

eilen saatiin hiukan kämppää sisustettua.. vihdoin ja viimein verhot olohuoneessa (yli 2kk asuttu tässä). sitten innostuin niin että kannettiin miehen kanssa olohuoneesta ylimääräinen lipasto yläkertaan odottamaan lähtöä. enää olohuoneesta puuttuu kattolamppu ja uus matto, sit tää huone on valmis. :D eilen myös siivosin kämpän (imurointi, lattioiden pesu, pölyt, vessat) nyt en sit tie mitä täs oikeen tekis. ruokaa en voi laittaa ku kaapis ei oo mitään :/

Minjalla lienee joku kasvuvaihe. nukkuu yöllä sen 11-12h, ja päikkäreitä 4-5h. ja on aina niin kiukkuinen ku olen laittamassa nukkumaan, et oikeen huokaan helpotuksesta ku tyttö on nukahtanut. eikä ole ennen nukkumaanmenoa ollut valveilla kauempaa kuin ennen, pikemminkin päinvastoin. on ihan semmonen olo, et enkö mä osaa tulkita hänen viestejään :ashamed:
 
Hantalle :hug: , hyvä ettei käynyt pahemmin. Älä välitä tyhmistä kommenteista, sä et todellakaan ole huono äiti, sillä lääkärillä oli joku pätemisen tarve.
Alley :hug: kyllä ne yöunet paranee, vaikka se ei nyt lohdutakaan mutta kyllä ne paranee. Hirveästi voimia, koita saada nukuttua aina vaan kun mahdollista.

en mä nyt kerkiäkään enempää, meillä asustaa pieni kiukkupussi :/
 
toivis on kiukkupussi muuttanut jo pois?

alley unihiutaleita sinulle ja pikkuiselle...

talvis onnea sisustus puuskasta... kylle se koti sitten hiljalleen alkaa kodilta näyttämään :D

kiitos kaikille zemppauksesta... lääkäri noh oli lääkäri... ei silleen mitään voi töitään tuokin teki... että se suotakoon hänelle... ehkäpä sanavalinnat olis voinut tehdä toisin.
 
ainiin...

tänään syötiin riisiä ja broiskua :D
ja pojan suu aukeili kuin linnunpojalla... ei edes irvistänut kun ensimmäisen lusikallisen sai suuhunsa...
eli taisi tykätä... vähän oli tympeä katse, kun riisibroisku vaihtui hedelmä soseeseen.
 
Alley Paljon jaksamista lonkkatuen kanssa elämiseen :hug:

Cham Onneksi saitte diagnoosin, että ei ole vain äitin höyrähtäneitä mielipiteitä vaan nyt asia otetaan vakavasti :hug:

HanTalle Tätäkin kautta paljon jaksuja :hug:

Tervetuloa Visflan :heart: Meillä on samanikäiset lapsoset, kun meidän Saana on syntynyt 2.6.

Meillä on ollut pari hulinapäivää, kun rokotteesta nousi kuume ja unet on ollut vähän vähissä :/ Bataatti ei Nupulle oikein maistu, tänään ei suostunut edes suutaan aukaisemaan.
Maissinaksun sai tänään ja kyllähän tuo sitä imeskeli, mutta en mä tiedä menikö masuun asti mitään, kun se naksu oli muussina sormien välissä ja pitkin naamaa :D
Huomenna saa illansuussa maissivelliä ja kokeillaan ensi viikolla päärynäsosetta.
Onneksi aloitettiin jo noi soseet, kun alku on näin nihkeää niiden kanssa.

Vaikka mä näinkin kaupassa yhden tutun, jonka mielestä mun olisi pitänyt täysimettää 6 kk kun kerran kasvu on ollut noin hyvää. Ja aloittaa kotimaisella perunalla, ei jenkeistä tuodulla bataatilla yms. Kaikessa meidän toiminnassa oli jotain sanottavaa. Mutta en mä muutenkaan tästä ihmisestä pidä ja sen mielipiteet ei mua hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Olin pikkujouluissa tänään ja Nuppu oli isin kanssa ollut kiltti tyttö :heart: On syönyt pullosta 130 ml illan aikana ja nukkui kun tulin kympiltä kotiin. Heräsi kyllä melkein heti ja kun mä menin silittelemään niin alkoi hirveä huuto. Kai se hoksasi, että tissit on tullut kotiin :heart: Nukahti sitten siihen äitin kainaloon :heart:
Oli ihan kiva käydä vaikka aika tylsät pikkujoulut olikin. Oli siis työpaikan. Mutta oli kiva nähdä muutamia työkavereita ja muita tuttuja. Ruuan jälkeen olinkin sitten valmis lähtemään jo kotiin kun perisuomalaiseen tapaan osa oli jo niin kännissä että oksat pois.
 
Voi mun pientä. :( Flunssa jatkuu, nenä vuotaa ja ei meinaa saada nukuttua... :( Kuumetta ei kuitenkaa oo. Toivottavasti tää flunssa ei nyt vaikuta sit siihen ettei saatais sen takia sitä possunuharokotetta.... Ja toivottavasti tuo nyt nukkuis yöllä kuitenkin. :snotty: :ashamed:

vifslan tervetuloa mukaan! :flower:
 
EM Voi pientä, toivottavasti Myy parantuu pian :hug:

Vauvikselle Hyvää työpäivää :wave: Mimmosta oli olla töissä taas?

Huoh, meillä nämä tosi huonot yöt vaan jatkuu :ashamed:
Meilläkin on satanut lunta niin, että tänään joutui jo tekemään lumityöt :)

Niin, ja näin 5 kk:n jälkeen se maidontuotanto on täälläkin jo tasaantunut =) Nyt riitti liivinsuojapaketti jo viikon =)
 
vauvis koitahan jaksaa töissä... ja toivotaan että saat pitää vapaa päiväsi.

sompio anna Nupulle sitä mikä sinusta tuntuu oikealta... ei se muille kuulu mitä annat.
tärkeintä on että Nuppu syö... ja oppii syömään hiljalleen.

em pikaista paranemista pikkuiselle...
meidän pienelle nous taas kunnon kuume rokotteesta... tänään jo parempi...
mutta nyt miniherra on löytänyt itselleen jostain yskän.

sompio nupun ja isin ilta oli mennyt hyvin... hieno homma
mukava että pääsit vähän tuulettumaan :D

yöyö oli hyvä ja huono samaan aikaan...
poika nukkui heräämättä 22-05 itse heräsin kyllä yhdeltä mut nukahdin uudelleen...
ja kun poika viideltä heräsi, jätin hänet miehen vastuulle ja otin tuohon niskaan ja selkään vähän jykevämpää särkylääkettä... ja ettepä usko... miespä ei sit hoitanutkaan lasta... täällä minä sitten tokkurassa ravistelin päätäni että pysyn tolkuissani ja nukutin karjuvaa lasta tunnin.
onneks tuo mies sentään vei lapsen aamulla heti sängystä pois kun heräsi, ja sain nukkua melkein kymmeneen saakka :D
 
Sompio juu meillä on samanikäiset muksut, kiva kiva, ja aika samaa kokoluokkaakin. 4kk neuvolassa Onnipoika oli 68cm ja päälle 8kg. 5kk neuvola on ensi viikolla vasta, ja luulen että nyt paukkuu jo 9kg raja. :) Ja kyllä olen joka puolelta saanut kuulla miten on ISO poika, ja niitä reisipoimuja ja pulleroposkia on niin paljon puristeltu ja naureskeltu että olen joillekin ihmisille jo oikeasti suuttunutkin. Mun silmään tuo ei ole edes kovin lihava, mutta silti saa rivien välistä kuulla, miten on ehkä vähän liikaa syötetty... :eek:

Onneksi osaat Sompio jättää arvostelevat kommentit omaan arvoonsa. Jos on noinkin pitkälle päässyt täysimetyksellä, se on ihan mieletön suoritus! Varsinkin siihen nähden, että ymmärtääkseni teilläkään ei tuo imetystaival ihan ongelmitta ole sujunut... Että mä sanon vaan että vau! :flower: Ja mitä siihen bataatti vs. peruna tulee, niin mun on vaikea uskoa, että peruna olisi ensimmäisenä soseena vauvan mieleen. Sitä paitsi mitä se kenellekään kuuluu, millä kukakin haluaa soseet aloittaa. Pah.

No nyt tulee kaikki kommentit Sompiolle. :) Mutta siis sen possurokotteenko te jo Nupulle saitte, vai mistä rokotteesta oli kyse? Antaako ne sitä jo alle 6kk ikäisille? Meilläkin oltais nyt 5kk ja 4pv, ja kovasti odotan, milloin sen rokotteen saisi. Kauhea pelko päällä, että mitä tapahtuu jos poika sairastuu. Mä kun en enää imetä, niin äidinmaidon kauttakaan ei voi mitään vasta-aineita saada.

Entä muut? Joko vauvat saaneet possurokotetta? :attn: Mua kovasti mietityttää, kuinka rankkoja oireita siitä mahtaa tulla. Meillä tuli jo 3kk rokotteesta ja rotarokotteestakin kovasti kuumetta ja muuta ikävää...
 
Vifslan Me saatiin se yhdistelmärokotteen rokote mikä annetaan 5 kk:n iässä ja sitten viimeinen pneumokokkitutkimusrokote. Possurokote saadaan sitten 6 kk:n iässä jos rokotetta on ja jos rokotetaan ja jos jos... Selviää sitten varmaan kuukauden päästä.
Meilläkin on muutamia kommentteja tullut, että on liian iso. Mutta mitäpä sitä voi tehdä, pitää lasta nälässä vai? Ja kun ei täysimetetty vauva voi olla edes liian lihava, niin turha siitä on ihmisten sanoa mitään.
Mutta on sitten taas ihasteltukin poskia ja reisimakkaroita :)
Eiköhän ne meidänkin vauvat siitä hoikistu kun liikkeelle lähtevät. Tai ainakin jossain vaiheessa.
Ja juu, ei kovin ruusuinen meidän imetystaival ole ollut joten siksi en jaksa enään kuukautta täysimetystä. Vaikka aika täysimetystähän tämä on noilla sosemäärillä :D Mutta pääasia että on alettu jo harjoittelemaan soseita ja joskus niitä sitten ihan oikeasti syödään ruuaksi =)

HanTa Eihän se niin muille kuulu mitä meillä syödään. Jaksuja sen miehen kanssa :hug:
 

Yhteistyössä