~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

3kk neuvolassa käyty. Haastattelin lääkärin sikalenssusta ja sanoi, että vauva todennäköisesti sairastaa lievän version. Että me miehen kans pidetään todennäköisesti sellanen rankempi versio kun ollaan nuoria aikuisia. En mä tiedä kuinka paljon mun tuskaani tää nyt sit helpotti...

Ollaan menossa nyt väliaikaismajoitukseen sinne mun porukoille ja niillä on koulussa jo useampi tautitapaus. Et semmosta. Mut en voi kuulema tyttöö juuri mitenkään suojella, koska on niin tarttuvaa laatua.

Tää on musta äitinä olemisen kamalimpia juttuja :'(
 
Kiitos vastauksista kaikkiin kysymyksiini :heart: Eli ostoslistalle tavallinen nokkamuki, ei taikamuki. Ja vauvakirjaa mä niin vannoin täyttäväni ajoissa ja nyt en taas tiedä enään mitä noihin kysymiini kohtiin sitten laittaisin kun en muista koska alkoi käsillä tarttua esineisiin tarkoituksella tai punnaan sylissä ylös :ashamed:
No, täytyy selailla tätä ketjua taaksepäin, että mitähän olen tänne joskus höpötellyt, jos sieltä vaikka apuja löytyisi.

Vilma Niin, eipä sille sitten mitään mahda, jos on tullakseen niin tulee. Toivotaan ainakin mahdollisimman lievää versiota kaikille vauvoille :hug:

Vauvikselle Plussapuhuria täältä :whistle: :heart:

Onnittelut hyvistä öistä ja halitukset huonoista :heart: :hug: Meillä oli vähän siltä väliltä. Ei nyt pahin mahdollinen, mutta ei kyllä paraskaan.
Ja bataatin kanssa oli taas tosi nihkeetä aamulla, vaikka tein siitä tosi velliä maidolla. No, onneksi meillä ei ole kiire sen kanssa.
 
Sompio unohdin ton pukemisen vaunulenkkejä varten ton osallistumisen kohdalla :) täälläkin mä puen, oli se sit kumpi vaan ku lähtee vaunujen kans menee :wave: taisit muuten kysellä vedestä tuolla aiempana jos en ihan hömelösti muista.. mä oon ottanu hanasta vaan niin kylmää ku tulee ja antanu lämmetä huoneenlämpöiseks (eli aamulla vettä kun iltapäivällä eka sose). kivoja sosehetkiä sinnekin =)

vaippakeskusteluun vielä, oon luonteeltani semmonen, et kunnioitan parhaani mukaan toisten ihmisten/vanhempien valintoja lastenhoitoon liittyvissä asioissa. (tietty joskus erilaiset kasvatukselliset metodit vanhempien lasten kohdalla voi herättää vähän ihmetystä/ärsytystä tms.) jos joku tekee eri tavalla ku mä, ni sitten tekee, en mä lähde siihen puuttumaan jos se ei oo lapselle vaaraks/selkeäks haitaks. siks mä odotankin, että myös muut kunnioittaa mun valintoja ja päätöksiä. sit ku tullaan arvostelee kestovaippoja ja haukkumaan ku käytän niitä Minjalla, ni pikkasen kiehahtaa. se kolahtaa niin täysin omaan nilkkaan, tuntuu että päin naamaa haukuttaisiin huonoks äidiks! (ja tähän vielä lisänä, et haukkujina ovat juurikin ne ihmiset, joilla ei oo minkäänsortin kokemusta koko asiasta.) tää pätee siis muihinkin asioihin ku kestovaippoihin... tiedän et näin ei ehkä pitäis tuntea, mut minkäs teet! :D tahtoo olla mahdollisimman hyvä äiti.

 
Myylle paranemisia :hug: Minjallakin on nykyään jatkuvasti räkää nenässä, semmosta kuivettunutta enimmäkseen, ei friida iske siihen.. :/ ei häiritse tyttöä juurikaan, mut on se vähän inhottavan näköistä äitin silmään... =)

Sompio Minja keksis kätensä aika selvästi. ojensi kätensä suoraks kasvojen eteen, availi ja sulki nyrkkiään ja sitten ihasteli onnessaan :heart: :LOL: kirjotin sen jonnekin ylöskin koska tää tapahtui mut en nyt jaksa lähtee sitä ettimään... :) sama nyt ku jalat keksittiin sitterissä istuessa. potkiskeli jalkoja suoraks ja koukkuun ja sit katteli ihastuksissaan touhuilme naamalla. ja nyt on varpaissa kiinni aina ku pystyy...
 
tosta raskaaksi tulemisesta... me ei olla yritetty, ja käytänkin minipillereitä, mut silti oon kauheen vainoharhainen ja pelkään et tulis vahingos raskaaks. oon huomannu itessäni yhden ikävän oireen joka mulla oli Minjasta.. mulla oli sillon heti ovulaation jälkeen selkee lämmönnousu ja plussaamiseen asti "pöhnäinen" ja kuumeinen olo.. nyt on ollu viikon ajan semmosta oloa... :/

voi tietty olla et oon vaan yksinkertaisesti tulossa kipeeksi.. mut pitää seurailla tätä oloa ja kattoa oisko testin tekemiselle tarvetta...
 
Chamorphis
Sompio ei olla vielä saatu vastauksia. Lääkäri soittaa torstaina.
EM ootko kokeillu keittosuolatippoja? Meillä pitää aika hyvin nenän auki ne tipat...
vauvis plussatuulia sinne! :whistle: Mulla on kans ens viikolla jälkitarkistus gynellä (toivottavasti viimenen!) ja saadaan toivottavasti lupa ruveta puuhaileen pikkukakkosta! :D Mulla kans vissiin kroppa rupee heräileen koomasta, kun on jo parin viikon ajan ainakin ollu sellasta tuttua menkkajomotusta, mutta menkat ei vaan ota alkaakseen. :headwall: Yrjöttää kyllä kans välillä, mutta en usko ainakaan raskaana olevani, koska ei oo ees yritetty vielä eikä menkat oo alkanu. Tosin eihän keskeytetty mikään varsinainen ehkäisykeino oo, mutta kuitenkin uskoisin että en raskaana oo...
unikoulusta meillä nukuttiin viime yönä about puol ysistä tuonne varttia vaille viiteen! :eek: En uskalla vielä todellakaan uskoa et unikoulu tehny tehtävänsä, koska noita hyvin nukuttuja öitä on tullu muutenkin suurinpiirtein kerran paris viikos. No ens yönä näkee oliko se taas tollanen "vahinkoyö"
miehen osallistumisesta ootte keskustelleet kans... Meillä mä pääasias hoidan pojan, mutta mies vaihtaa kyllä aamuisin vaipan ja nyt on ruvennu vaihtamaan muutenkin. Syöttää aina välillä ja antaa lääkkeen siinä missä minäkin. Töiden jälkeen kun ollaan syöty niin leikkii pojan kanssa yleensä siihen asti kunnes mennään iltapuurolle ja lueataan vuorotellen iltasatu. Nukuttamisen mä hoidan, mutta nyt viikonloppuna meen töihin et mies hoitaa nukuttamisen. Kylvetetty ollaan alusta lähtien yhdessä. Siivoaminen hoidetaan yleensä yhdessä. Jos mä imuroin niin mies pyyhkii pölyt tai päinvastoin. Pyykkiä pesee ja tiskaa siinä missä minäkin. Kaikin puolin sangen passeli mies mulla! :D :heart:
 
vilmav Älä muuta sano, mullakin tosi kova huoli, että miten tässä käy ja mikä olis oikea ratkasu..

Sompio Pari ekaa kertaa saattaa vähän "huuli vuotaa" mutta Roni oppi ainaki tosi nopeest. Tänää taas vähän meni miten meni ku sankari irvisteli, mut ei oltu kyl käytetty nokkamukii pitkää aikaa, ku ostin ton taikanokkamukin ja se oliki ihan susi ja sit jotenki taas jäi koko homma. Mun pitää nyt antaa ruuan kans Ronille vähän maitoo, ku muuten ei mee tarpeeks päivän aikana, ni piti ottaa taas käyttöö nokkis.

Roni keksi sitten tänään irvistelyn kesken ruokailun :D
Oli muuten ekaa kertaa tänään tuollainen muovinen ruokalappu käytössä ja kovasti ihmetystä näytti herättävän.
Oli kourulle käyttöäkin, kun annoin Ronille ruuan kanssa maitoo ja Ronilla oli kiire irvistellä :D

Zoe ja Roni 7kk2vko :heart:
 
Talvis kiitos, kyllä toi jo vähän tuntuis olevan parempi. Ei enää niin rohise nenässä kun hengittää. Eilen meinas oksentaa ja tukehtua kun oli ruokaa suussa ja räkä valui kurkkuun samalla... huh. Sit piti vaan laittaa tyttö naama lattiaa kohti ja läiskiä vähän selkään... huh. :|

Cham joo on meillä niitä tippoja. Tai ne loppui just toissapäivänä ja tänää haettii lisää. Toivottavasti unikoulu ois auttanu! Toivottavasti tulee hyvä yö!

Sompio meil on taikamuki ja tavallinen. Must tuntuu et osaa juoda paremmin siit tavallisesta nokkamukista... =) Nii ja mä oon ottanu ihan vaa kylmää vettä hanasta ja antanu sitä suoraan. Tyttö ei oo moksiskaan. Kylmä tuntuu kivalta suussa... :D

zoe ihania kuvia! :heart:

vauvis plussapuhureita!!! :flower:

Laitoin tytön yksille ylimääräisille päikkäreille ulos siinä 17.40. Nukkui 50 min unet... oli pakko kun muuten ois menty yöunille jo 18.30. : / sain siirrettyä nukkumaanmenoa tunnilla! Saa nähdä onko vaikutusta aamuheräämiseen... tänään kun nous jo 6.30. Et jospa se vaik nukkuis tunnin pidempään.... no ainahan sitä saa toivoa. :LOL:

Voi rähmä, kurkkua vähän kiristää. Täytyy mennä laittamaan mustaherukkateetä. sit käperryn soffalle neulomaan.... :wave:

EM ja Myy ihan pian 6kk :heart:
 
Hyvä yö takana!!!!! Vihdoinkin!!!!!

Poitsu nukkui ekaa kertaa omassa sängyssään
ja vaan kaksi kertaa söi sinä aikana ku mä nukuin! (yhteensä 4 kertaa klo. 20.00-06.00)

Poitsu meni nukkumaan n.20.00 tienoilla. Pari kertaa itkeskeli, mut tutti suuhun ja peitto paremmin päälle ni rauhoittui.22.00 ku olinkin menossa itsekkin nukkumaan poika heräs ekan kerran syömään.
seuraavat syömäajat olivat n. 01.00 ja 04.00 ja 06.00 jolloin jo nousinkin mieheni kanssa ylös- ihanaa mä jaksan taas nousta ihmisten aikoihin ylös!!! jee!!
 
alley ainakin NAN purkin kyljessä on sellanen ohje että kuinka paljon maitoa minkäkin ikäiselle per pullo ja monta pulloa per päivä pitäis mennä...
mutta eiköhän nekin ohjeet olleet viitteellisiä...
Anna niin paljon kuin lapsi juo :D

talvis mä voisin ottaa mangokanaa ;)
 
ta toivottavasti vastike auttaa uniin :D ikäväähän se on kun imetyksen "joutuu" lopettamaan... mutta ei toi pureminenkaan kovin houkuttelevalta kuulosta.

talvis mä alan olee puhtaasti sitä mieltä että jokainen tekee niinkuin tahtoo... toisille sopii se kestoilu toisille ei.
Minä en ainakaan ota huonoa omaatuntoa siitä että käytän "normi"vaippoja...
Mulla ei vain interssiä ole nyt opetella tuota kestoilu hommaa... ehkä sitten joskus.

sompio toi nokkamuki juttu taitaa olla että kuka tykkää mistäkin...
mä ainakin oon ostanut sellasen mistä pitää imeä. siitä voi sitten siirtyä siihen kallistettavaan malliin...
ja jonkin verran ollaan harjoteltu... sellasella patentilla että tuttipullossa on kahvat ;)
poika kun tykkää itse pitää siitä pullosta kiinni.

 
suukkis http://www.kotitesti.fi/raskaustesti_cat_444.html?gclid=CNikq6_v8J0CFQkD3godOjyEKg

tuolla myös edullisia testejä.

vauvis jännitetään jännitetään ja toivotaan parasta :D



cam onnea kävelystä tukien :D

ta onnea yöstä

em kannattaa koittaa myös suolaliuosta suihkeena... sitä saa antaa pienellekin vauvalle... itse ainakin olen sitä mieltä että se suihke on helpompi laittaa toisen nenään..


zoe ihana kuva ronista :D

niin ja kiitos sille kelle muisti juu kyllä mekin täytimme maanantaina 5KK
huimaa vauhtia aika mennyt eteenpäin :D
tahtoo tietää missä mun vauva on??? EI tuo minimies niin vauvalta enään tunnu...
nyt parina päivänä noustut konttausasentoon lössähtäen kyllä heti :D huvittavan näköinen...
eli meillä varmaan sitten kun mennään eteenpäin niin mennään jotain mittarimadon ja hylkeen välimuotoa :D

mutta muuten menee ihan mukavasti :D
mies on mies ja välillä tosi tyhmä mies, mutta en jaksa siitä sen enempää...
huomenna neuvola, niin yrittelen kirjotella sitten taas teillekin kuulumisia.

öö mitäs muuta... niin meidän tarhakuvat tuli, ja oli tosi nättejä :D mut joo meidän ristiäiskuvat ei oo tulleet vieläkään perskule.
 
TA voi miten hienoa! :heart: siitä se helpottuu!!! :) Ja sain nukkumaan pidempään. Heräsi vasta 7.40! =)

HanTa no kyl noi tipat on musta ihan helppoja... :) Wau, hienoa että teillä jo mennään konttausasentoon!!! :D :D Onnea 5kk johdosta! :heart:
 
em varmaan riippuu paljon lapsesta... meillä kun tipat menee pitkin poskia.. kun jätkän pää pyörii hullunlailla... niin on helpompi suihkauttaa aina neunukkaan...
mut hyvä jos saat tipat menemään helposti, ne on halvempiakin kuin suihke ;)
varsinkin jos suihketta menee purkki/vko... siis meillä on jotain jatkuvaa tukkosuutta...
nyt ostin jo nasoneksin lääketippoja... niillä on nokkaa saanut auki...
mutta laitaminen on sellasaista käsityötä...
että poikamakaa sohvalla, pää sohvan reunan ylitse siis pää takakenossa, huutaa naamapunasena ja äiti tiputtaa tipat nokkaan... :D
ei kovin mukava metodi mutta ainut millä tipat saa nokkaan :(
 
Onnea HanTa konttausasennosta! Ja kiitos linkistä, vaikkakin tiesin tuon paikan jo :heart: Mut tilasin silti sieltä toisesta ja tänään tuli jo postissa! eli eilen ku tilas ajois ni sai jo tänää, kätsyä :)

Me aletaan toteuttaa sitä unikoulua varmaa jo pe-la yönä. Sillonha mie meen sinne apulannan keikalle ja miehel on vloppu vapaa ni mikäs siin on alottaessa jo sillo. Saan mieki nukkuu hyvin :D Sanoin, et ennen seitentä et poikaa tissille tuo ja sillä siisti.

Tehtiin ny jalan- ja kädenjäljet valmiiks kortteihi, viel pitäs ne koristella jne :) Pitäs kyl men kaupoille ostaan isukille joku lahja ku huomen pistäsin sen ja sit kortin postii. Jos ei kerkee pe:ksi ni saapahan sen ainaki maanantaina :)

Annoin kanamakaroni soseen jämät, mitkä eilen jäi. Ny aamusel siis, tai no, ysin mais. Ku yritin kuuden mais saada poikaa viel nukkuu mu maha päälle mut siit mitää tullu. Ain kyl rauhottu lopulta mut sit ku lopetin hytkyttämisen ni taas kitis ja itki :headwall: Siin se aamu sit venähtiki sinne puol ysiin.. Nooh, ei voi mitää. Mut söi ne jämäsoseet TOSI huonosti, sit annoin uutena makuna mangoa ni söi koko purkillisen. Jättäny äitille mitää! :LOL:

Mut sanokaas vinkkejä! Mite saan pojan syömään karkeampaa ruokaa joka EI ois makeaa? Ku ei ain haluis sitä makeeta päärynääkää pistää joukkoon. Syö ainoastaa noit hedelmäsoseita tai sit tota kanamakaronia tai muuta jos on makeeta joukossa tai sit iha hienojakoista kuten se perunaliha.. Eli meil edellee syödää 4-5kk soseita vaiks poika on koht 7kk :(
 
Kokeile SS antaa jotain marjasosetta =)

Täällä on mies sairaana, flunssaa. Kuumetta ei oo joten tuskin on possutautia. Menee tänään sikaifluenssa yksikköön lääkäriin...tarkistavat vissiin ettei oo lievempää possutautia.

Mulle tuli töitäkin tässä, kun työtekijä sairaana...ihan kiva kun saa vähän tunteja =)

vauvis ja Miia kohta 10kk :heart:
 
vauvis, mut eikös marjasoeet oo iha yhtä makeita? paitsi ehk puolukka? Ja hienoa, et ny tilasit, sit huomen vaa testaileen ;) Tosin mullaki oli oksetusoloa mut en ollu raskaana. Eikä ollu ees oviskaan ku ei tullu menkkoja ees.. Tiiä sit mikä oli ku ei tullu mitään oksutautiakaan.
 

Yhteistyössä