Kia ja Alley onnittelut pienistä nyyteistä :flower:
tyty hyvä että saitte hiukan puhuttua :hug: ja samaan syssyyn vielä kunnon yöunet! :heart: Minjalla alkoi yöunet pidentyä pienissä pätkissä.. ensin 22-01, 22-03, 22-04, 22-5/6... sitten alettiin aikaistaa unille menoa, ku musta ei ollu kamalaa herätä kerran yössä syöttämään. toivotaan parasta :saint:
miehen osallistumisesta olitte puhuneet... täältä löytyy kans MIES niinku
EM sanoi. eli saa olla potkiskelemassa vähän väliä tms. ihan pakko jakaa teiän kanssa, ku mun miehellä on yks ärsyttävä tapa. mites sen nyt sanois, hmm =) mies tekee meillä aika vähän semmosia peruskotihommia (astiat, pyykit, siivous...). mut sit sen kerran ku se tekee jotain, ni mäkin
osallistun siihen jollain tavalla. annanpas esimerkin: imurointi. meil on olkkarissa tommone jännä karvamatto josta ei saa koirankarvoja imuroimalla irti. niinpä mä oon ottanu koiran oman harjan ja kevyesti harjannu maton puhtaaks. jos mies imuroi, ni se pyytää mut aina harjaamaan maton. oisko se kamalaa sitte ite se harjata... ja kun mies käyttää koiran iltalenkillä, ni sit se pyytää mut laittamaan aamunappulat turvottumaan, vaikka se ite menee sitten raksupussille lenkin jälkeen ja antaa koiralle pari nappulaa "iltapalaks". eilen mies teki itelleen lihapiirakkaa nakeilla ja kun mä leikkisin Minjan kanssa, ni pyysin tekee mullekin. no teki kyllä, mut sit kaikki murenat oli pitkin pöytiä ja kun niistä naputin, ni vastas "tein mä siinä sullekin ruokaa" minä: "et säkään siivoo mun jälkii jos mä teen meille syötävää". oli hiljaa... pitäiskö munki alkaa sit aina pyytää et tuu tyhjentää astianpesukoneesta aterimet tms... "osallistumista"...
meil ollaan nyt sit useampana yönä kestoiltu... oon ite
ihan höyrähtäny hommaan ja sanoinki miehel et vitsi, mä haluan nähdä sen päivän ku meil ei oo yhtään kertsiä talossa.. ja ostamani
R&R AIO oli sopiva eli hommaan semmosia lisää, ni ei voi valittaa että ois vaikeeta. nyt ku oon tässä muutenki lähipiirissä jutellu kestoista enemmän ja ihmiset on nähneet niitä Minjan päällä, ni on ruvennu risoo kaikkien kommentit... miehen äiti on kyllä kiinnostunut kestojen kankaista ja kysyny et miten niitä käytetään, ja on niiden suhteen myönteinen, mut sit kuitenki saattaa naureskella et oho, onpas paksu paketti (vaikkei tytön päällä oleva edes ois kauhean paksu) tai höpötellä tytölle "ei mummi ymmärrä näistä ekopaketeista kyllä mitään" harmittaa niin... ja sit jos ihmiset ei keksi muuta moitittavaa ni kysytään että no toimiiko noi (ei todellakaa, kuha tykkään vaihtaa joka pissan jälkeen puhtaat vaatteet)... mies on kyllä tsempannu kestojen kanssa ja on vaihtanukki niitä useamman, ku yks päivä sanoin et älä nyt mitää kertsiä laita ja loppupäivä meniki sitten näyttäessä mikä vaippa seuraavaks..
meen ens keväänä tekee
6vko harjoittelun ja Minja on sen aikaa kotona juurikin miehen äidin hoidossa.. mietin jo kauhuissani sitä kertsimäärää jos hän ei suostu käyttää kestoja Minjalla, vaikka hommaisin niitä AIOja.. :ashamed:
soseet tällä hetkellä listalla: maissi, päärynä, bataatti, porkkana, mango... peruna ei tainnu sopia ku annoin peruna-porkkanavelliä, koitan vielä toisenkin kerran että saan varmuuden (ku samoihin aikoihin meil oli rotatehoste, nan 2 maistissa). tänään kokeillaan kukkakaalia. Minja söis mangoa vaikka kuinka. mut kasvissoseiden kanssa menee vähän päristelyks ja pelleilyks. mut pakko niitäki on saada menee, et voidaan joskus jotai lihaaki lisätä ruokavalioon. päärynä-naudanlihasose, maistuis varmaan sullekin
Talvis ja Minja 4,5kk