~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

SuukkoSuulle =) hyvin sait syömään. meillä kyllä hedelmä soseita syödään päivän aikana 1,5 purkillista,(osa menee aamu/ilta puuron sekaan) mutta noita ns. lämpimiä ruokia ei suostu syömään ku max. puol purkillista/päivä...ei vaikka oon koittanut huoneen lämpöisenä ja lämmitettynä.

Täälläkin oli kunnon pakkasaamu. Tai no -3, mutta ei mun mielestä ole ollut vielä niin paljoa. Katsotaan osasinko laittaa Nupulle oikein vai väärin vaatteita päälle. Löysin muuten kirpparilta anoppilassa ollessa hyvän haalarin, kun se äp:n ohuempi haalari on liian pieni jo. Ja maksoi vain 4 ? :D . Tosin olisi ollut muutama muu kivempi haalari, mutta pyynti oli 20 ? ja 30 ? :eek: Sillä rahalla haen sitten mieluummin uuden kaupasta.

Onnea Suukkikselle syömisistä :heart: Tai siis Aten syömisistä :D

Toivova Ihana hymypoika :heart:

Kiitos kun huomioitte varpaiden löytymistä. Ei vielä pyöri lattialla ja ota varpaista kiinni. Mutta sylissä ollessa taivuttaa itsensä linkkuun ja räplää varpaita. Kyllä se siitä sitten :heart:

moi!

joo kyl toi mies on meillä kans tosi ihana isä ja puoliso. Mut silti joskus kihisen ku jättää likaiset sukkansa lojumaan lattialle... murh. Mut vikoja on meis molemmissa. :D Ollaa me oltu kuitenkin 7,5 vuotta jo yhdessä et onhan tässä jo toisiin totuttu. Ja siks ehkä jotku tavatki alkaa ärsyttämää jos ei mitään muutosta oo tapahtunu tässä seittemän vuoden aikana... :LOL: nojaa, pikkujuttuja. Kuitenkin hoitaa lasta siinä missä minäkin. Minä vähän enemmän kun oon enemmän kotona tytön kans ja pidän kuitenki koko ajan ne langat käsissäni. Mut eipä meillä muuten lapsenhoidossa mitään eroo oo. :) Mut ongelma on ehkä siinä et minä pyyhin esim aina keittiön pöydän joka ilta ja laitan astiat ja muut. Mies ei tee tätä ellen mä sano et voitko laittaa. Ei sitä haittaa, ja kyl se tekee mut ei hitto ei ne ite vaan nää et on pöytä ihan muruissa vaan aina pitää sanoo... kai se on joku miesten yleismaailmallinen ongelma. :D

sompio onnea varpaiden löytymisestä! :heart: Kyl ne kohta menee suuhun... :D Meil on koko ajan varpaat suussa... :LOL:

meilläki tyttö söi jauheliha-kasvissosetta koko purkillisen ja päälle viel puol purkkii hedelmää. MAitoo ei ottanu ennen sitä ku 50 ml. :/ Minkäs teet, ei väkisin maitoa pysty syöttämään. Eilen pesin kämpän lattiatkin ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen... hups. :LOL: :saint: Oli muuten jo aikakin....

nyt oottelemaan vieraita. :D

Eipä tuo mies aina niin loistava ole, on silläkin pimeet puolensa :LOL: Mut niin on mullakin ja meillä kaikilla :)

Ihana poika Toiviksella :heart:

Jaahas, se olis perjantai.. Viimeinen perjantai täällä. Ihan hassua. Ja ihanaa :heart:

vilmav Ymmärrän kyl et vaikuttaa. Kyl mieki olisin varmast väsyneempi jos ei olis esimerkiks anoppii auttelees silloin kun teen soseita tai muuten vain. Ja mun sisko on aika paljon meillä, joten jos sekin asuis kauempana niin.. :/
On ihan normaalia et lapset metelöi nukkuessaan :) Tai siis Ronille ainakin normaalia eikä se ole mitään haitannut. Välillä kuorsaa ja välillä mukisee ja välillä haukottelee nukkuessaan isoon ääneen. :D
Sama juttu ton nukkumisen kanssa, että mä palelen kanssa paksun peiton alla, niin Ronilla on pelkkä lakana. Pään alla on tyynyliina ettei joka aamu tarvi vaihtaa lakanoita :)

Pirtsi Paljon hommaa teillä :) Ja kun rakentaminen alkaa niin vielä enemmän. Paljon jaksamista ja virtaa jo näin etukäteen isoon projektiin :)

EM Miä oon pari kertaa sanonu miehelle kans että mä olen kotona hoitamassa lasta ja jonkin verran kotia, en niitä kahta täyspainosesti ja miestä kanssa :D Siis sellasissa tilanteissa kun mies on paljon töissä ja tulee kotiin, jättää sukat minne sattuu ja kahvikupit sun muut olkkarin pöydälle ja unohtelee kaapin ovia auki. Aika harvoin sattuu, mutta silti. Toi kaapinovijuttu on pahin, koska musta on tosi noloa sanoa, kun on mustelma ohimossa tai ottassa, että juu, törmäsin kaapin oveen :LOL: Mä kun en mitään näe ja kotona katon jalkoihini etten tallaa mitään/ketään.
Kyl mies onneks välillä on ihan hereillä ja tekee pyytämättä mutta sitten kun on paljon töitä ni se kävelee kotona puoliunessa.
Miehet on kuulemma putkiaivoja, en tiedä sen paikkaansa pitävyydestä, mutta kyllä mä jotain oon huomannu :D Itte kun syötän Ronin ja tiskaan samaan syssyyn kaikki likaantuneet astiat pois ja pyyhin lattian jos jotain on pudonnut niin mies kun on syöttänyt niin keittiössä on kaapin ovia auki ja puuroa lattialla ja vellitölkki pöydällä :D Kyllä mä sitten muistutan että mee siivoo siitä :D
Jäiks niitä kinkkukierteitä vielä? Kuullosti niin herkulliselta :p

tyty86 Hienot unet teijän tyttö nukkunu. Kiva juttu et sait nukuttua ja levättyä ja että saitte miehen kans vähän puhuttuakin :)

Miehen osallistuminen Mies osallistuu tosi hyvin. Sillo ku tein sen "aikataulun" niin muuttu vielä osallistuvammaks kun saa tehä eikä tarvi aina mun "siunaust" joka asialle kysellä. Mun miehel ei ole kyl ollu missään vaiheessa mitään vaipan vaihtoo vastaan, ei haittaa vaikka olis kakkavaippa. Mies kysyy aina et haluunko miä tehä viikonloppun jotain kavereitten kans et hän voi hoitaa poikaa tai sit ollaa vaa yhes kaikki koton. Usein kyl miehel on viikonloppusinki jotaa pientä hommaa, mut kyl viikonloppuilta kolmistaa (tai nelistää jos toi karvaturri lasketaa) koton on tosi kivaa. Tehää yhes ja leikitää Ronin kaa ja illal katotaa leffaa :)

HanTa Toivotaa kovast et viiva tummuu :)

toivova-84 Heh minkä näkönen jäpikkä teil. Tai siis että tos kuvassa näyttäis ihan siltä, että on ollu pahojaan tekemässä kun noin virnuilee ja käsiä hieroo yhteen :D
Parempia tulevia yöunia sinne :hug:

Eilen Roni sitte päätti olla nukkumatta päikkäreitä ollenkaan. Nukkui kyllä autossa vartin verran mutta siinä se. Noh, ajattelin että nukkuis aamulla varmaan pidempään, mutta heräskin jo kasin aikoissa. Yritin laittaa takasin nukkumaan, muttei siitä mitään tullu, sitten kun luovutin, niin huomasin, etten kyllä olis ittekkään nukkunu enää sellaset sonnat pöksyssä :D
Ihan normaalisti Roni on tänään nukkunut päikkäreitä, tai siis on juuri nytkin päikkäreillä. Ajattelin etten yritä liian aikaisin laittaa päikkäreille ja istuskelin tässä katselemassa kun Roni leikki. Roni konttaili sitten tähän viereen ja kiipesi sohvaa vasten, otin syliin ja kuunneltiin lastenlauluja niin Roni nukahtikin syliin :eek:
Mun ihana pieni sylivaava :heart:

Heipsis! Tämä äiti pitää "oma aika" hetkensä tietokoneella, en oo pariin päivään koneelle ehtinytkään... Tänäänkin olen ollut pojassa aika hyvin kiinni:, yöpaita edelleen päällä ja pääsin "aamupissillekin" vasta kahdelta ja silloinkin jätin poikasen vain huutamaan vähäksi aikaa, hätä oli jo... Mutta tänä aamuna sain kuitenkin nukkua tunnin pidempään, kun mies hoiti aamusyötön jälkeen aamupesut ja antoi miun nukkua, kun viime yö meni pojalla ähistäessä ja vähän väliä heräili ->vaikeuksia nukahtaa uudelleen syöttöjen jälkeen... Mutta kyllä tuo tuntikin teki jo ihmeitä tähän vireystilaan!

Olitte puhuneet miehen osallistumisesta vauvan- ja kodinhoitoon, meillä mies hoitaa kyllä hienosti poikaa ja kotia. Pojan hoidosta pitää aina huomautella, muuten saisin kyllä ite hoitaa 24/7 ja öisin jos herätän, että voiko hän yrittää nukutella poikaa (kuten viime yönä pyysin, että pääsin vessaan), niin yleensä saan aika murhaavia katseita. Kotitöitä mies kyllä tekee ainakin tällä hetkellä enemmän kuin minä: mie lähinnä vaan teen ruoan, mies tekee muun... Mutta ei ole kaikinpuolin mitään valittamista tilanteesta. (paitsi, että voisin jo toivoa, että mies lähtee töihin. Ei olla totuttu näin tiiviiseen yhdessä oloon ja se alkaa vaikuttaa :LOL: )

HanTalle varovaiset onnittelut haamusta. Toivotaan, että positiivista nuo haamutkin tarkoittaisi...

Vilmalle onnittelut kotiseudulle muuttamisesta! Ihanaa, että uskalsitte ottaa riskin ja lähteä kotiin!

DsariaL ja Jätkä 3vko 2pv

suukkis Kylläpä Atte söi hyvin, pysyikö masussa???

dsarial varovainen kiitos... kyllä minä sitten kerron kun tilanteet muuttuu suuntaan tai toiseen...
Miltäs se äitiys on sinulle maistunut???

vilma meillä Kimpsu juttelee unissaan... eli äitiinsä tullut tässä asiassa, kun on paljon juttuja kerrottavana kun nukutaan ;)

zoe toivotaan toivotaan :heart:

zoe niinpä niin kuka se tahtoisi jaskat housussa nukkua... tai ylipäätänsä olla...
en minäkään, ja varmasti karjuisin kuin syötävä jos yritettäis pakottaa ;)
Ihana tuo sun pieni sylivauva...
kyllä se vaan on niin että lapset ne on parhaita piristäjiä huonoonkin päivään... :D

sompio on sitten tehnyt löydön hienoa :D

jaha päivä sitten tuli ja hurahti... ukko tuli kotiin ja ilmoitti menevänsä varpajaisiin... toosi kiva, eli yksin tämänkin illan...
Kimpsu suvaitsi mennä iltapäiväunilleen normaaliin aikaan siis kuudelta, eikä vasta kahdeksalta... joten toivotaan että tänään suvaitsee mennä myös normaaliin aikaan nukkumaan :D

tänne ei mitään kummallisempaa tänään, paitsi että lapsen ruokapurkki tippu oveneteen ja meni tuhannen palasiks... ja siellä se odottaa edelleen että sen siivois pois :D noh jos kukaan ei tallois siihen ennen kun tulee päivä ja valoisuus :D niin ei kenenkään kengän pohjasta löytyis lasin siruja :D

HanTa PYSYI!!!!! =) =) :)

Voi puuuuh ja huh huh... Jopas oli työnsarkaa tälle illalle!!! Miehen piti muuttolaatikoit purkaa (viimoset ja raskaimmat), et ne saa palautettua ja sit lähti viemään niit poies ku lähtee töihin taas puol kasin tienoilla. Eli hänest ei ollunna apua ny sit Aten kans illalla. (nii ja ny menee sit yöks töihi ni aika kurjaa :( Mut tulee se jottai kuuden tienoil kai.. Mut sit tietty nukkuu.. Nii ja ny nukku sit pvällä ku tuli yhen mais -me oltii Aten kans kaupoilla- ku oli ollu se aamu ni ei jaksais muutoin tota seur. yötä--- Eli pointtina, hänest ei oo ollu kauheest apua koko pvänä ja kurjaa ku ei nää kovin paljoo)

Noh, asiaan.. Nii, eli Atte ei siel kaupungillakaan vaunuis nukkunu (pitäs muute jo muuttaa ne rattaiks, mut ei olla saatu aikasiks ja Atte viel just ja just mahtuu vaununkoppaan eikä protestoi sitä muutoin ku sillo ku on iiiha väsy), vast sit ku tultiin kotio ni nukku jonkun vartin. Sillo kello ol jotai kolme ku tultiin kotio. Sitä ennen nukku siis yhentoist mais, tai heräs sillo. Noh, arvata saattaa, et poika oli ihan väsy. Mut ei suostunu päikkäreille!! :headwall:

Sit tuossa 16.30 pikkuherra oli väsy, et kitis ja itki ain välil. Yritä siin sit viihdyttää. Noh, ensi siis yritin saada kyl unelle jotain tunnin verran mut ei auttanu. Ja sit ois ollu liian myöhä nukkua päikkäreitä ku kello ol puol kuus. Ni kokonaisen TUNNIN yritin viihdyttää ipanaa, joka oli AAAAAIIIVAAN niiiin väsy ku voi olla! Voitte arvata, et se tunti tuntui "pikkasen" pitkältä kun ties, et pitäs jaksaa ja yrittää saada viihdytettyä nii kauan, et sit puol seiska laittais nukkuun. Laitoin avovaipan päälle ja siin sit aikasa viihtykin. Mut varttia vaille kuus sit jo alko oleen nii sippi, et kitis vähän väliä. Tein kaikkee juttuja et viihtyis, annoin purulelua, heiluttelin ja taputtelin käsiä, puhalsin päähän yms yms et sai sen huomion siittä väsymyksestä poies :LOL:

Sit tos vartin yli kuus alko itkee jo hysteerisenä välillä, eli enää ei ollu pikkukiukkua vaan. Sit otin tietty syliin, yritin hakee yövaipan, pukea sen (ja ku laitoin hetkekskin pois sylistä ni alko hysteerinen huuto, kiva siin yrittää sit saada vaippa paikoilleen ja unipussiin koko poika..) sekä unipussin.. Sit sain vihdoin ja viimein sen omaan huoneeseen, valmiina tissille. Söi, yritin röyhtäyttää (ku noin väsyneenä usein syö ihan liikaa ku hotkii ja sit oksentaa- ni sit siin irrotin otteen nännistä ja otin istuma-asentoon et röyhtäsis) ja sillon hermostu kans. Kun ei saanukaan hotkia sitä maitoo nii paljoo ku ois halunnu. Heijailin sylissä, ipana itkee välillä.. jne.. Sit taas tissillä, irrotti otteen kahesti ja sit pistin sänkyyn kyljelteen ja peitto siihi selän taa ettei het käänny. Rauhoittui het vaik vähä kitis.. Sit nukahti..

Huh huh sanon minä! Jopas oli vaikiata. Sori pitkä sepustus noin pikkuasiasta.. Mut voitte kuvitella kui vaikeeta toi on ku laps o iha väsy eikä auta mikkään.. Mut on se vaan niin rakas :heart:

No nyt se laps jo nukkuu! :eek: Mut ei ihme kun mentiin vain kolmien päikkäreiden voimin tämä päivä.... vai meinaakohan se et nää ois päikkärit? :LOL: Yritin tuossa kuuden aikaan laittaa sitä viel unille mut nääääh. :D Ei malttanu mennä. Sit päätin et valvotetaan viel vähän ja sit puin sille yökkärin ja annoinki tänään poikkeuksellisesti iltavellin enkä -puuroa ja vein sänkyyn. Siellä se nyt sit koisii yöuniaan varttia vaille seittemän... :whistle:

toivova ihana poitsu! :)

HanTa toivottavasti viiva vahvistuu! :D :heart: Milloinkas meinaat testailla uudestaan? Joks sulla on menkat alkanu siis noin muuten et tiiät että niitten pitäis jo tulla?

Zoe-F pakko myöntää etten minäkään yleensä tiskaa astioita heti, enkä pyyhi pöytiä/lattiaa jos niihin jotain pientä jää/tippuu. mutta sentään viimeistään seuraavana päivänä korjaan jäljet :D :D
Kiva juttu ku mies kattoo paljon ja kysyykin viel haluatko omaa aikaa :heart:
mäkin vaan ilmoitin miehelleni et ku on käsityömessut ni saa luvan olla pojan kanssa.Jee, mä pääsen käsityömessuille! :)

ElinaMaria mäkin yritin tos viiden-puol kuuden maissa laittaa poikaa kolmansille päikkäreille, mut ei ni ei. Poika on nyt vakaasti päättänyt että kahdilla päikkäreillä mennään. No vähän jälkeen seiskan sit simahti yö unille...ois kyllä voinut valvoa viel tunnin ni ei herättäis aamulla niin aikaisin.

SuukkoSuulle meillä on kans yö unille meno yhtä taisteluu nyt ku "rytmi" muuttui niin että yhdet päikkärit jäi kokonaan pois. eli nukutaan nyt vaan kahdet päikkärit. kolmensille ei vaan suostu enää ja on sit niin väsy ku pitäis yö unille mennä et huh,huh! En tiiä kuuluuko tähän 6kk+ ikään vai mitä ihmettä?!?

DsariaL kai sie ny voit vaavin ottaa vaiks turvakaukaloon siihin viereen ku käyt veskis? Eihä ny veskikäyntiä pidä jättää lapsen vuoks tekemäti! eikä muutakaan, kyl sitä voi sen kanssaki tehhä :) Tosin syöminen on aika haastavaa jos ei yhtään viihdy yksinään. Mut veskis esim. mä käyn välil poika sylissä jos se ei muutoin anna mun käydä :D

em johan ne alko melkeen heti synnytyksestä... joten siitä päätellen laskin että milloin pitäis tulla... eivät ihan säännöllisesti ole tulleet... mutta sinne päin 23-25pv kierrossa...
nyt ois kierto päivä 38 menossa vai oliko se 37 en jaksa nyt laskea ja tarkistaa.
eli toisaalta ei välttämättä mitenkään mahtipontisesti myöhässä kun kierto vois olla päälaellaankin vielä... mutta oma pää on huolissaan / toiveikas kylläkin.

jopas on ollut iltoja... toivottavasti kaikki kiukkupiukut on nukkumassa :D

hei nyt taas joku fiksumpi kun lasketaan lapsen maitomääriä...
niin maitopohjainen puurohan lasketaan maidon menoon... niin että sitten jugurtti???

ihan yö...

poika meni unille jo 21.45 heräsi 2.30, 06 ja 08 :)

Vitja tällaset päivät on joutavia.. Ei voida enää oikein mitään pakatakaan ja mitään ei tapahdu... |O Mä sit vaan oon jo kehitän itselleni paniikkia sikainfluenssasta. Mä ihan oikeesti oon ihan hepulissa, että Elma saa sen ja vähintäänkin kuolee... :'(

hanta, joo muuten se ois oikein jees juttu, mut siellä saadaan tauti vielä suuremmalla todennäköisyydellä kuin täällä :ashamed: Mä en tajua miten nyt muutamassa päivässä oon saanut lietsottua itseni tähän tilaan.

vaativa vauva ja vessa käynnit :D
minäkin otan pojan aika usein vessaan mukaan,siis jos oon yksin kotona. joko syliin tai sitten sitteriin. joskus laitan vessan lattialle makoilemaan siinäkin viihtyy kuhan ei oo väsy. :)
vaativa vauva ja syöminen :D
mä syön aika usein lattialla ni poikakin viihtyy ku välillä pelleilen tai leikin hänen kanssaan. joskus kyl unohtuu syöminen ja syön vasta ku poika nukkuu.

HanTa mä en kyl oo yhtään fiksumpi ton jugurtin suhteen...ei oo tullut ees mietittyy juoko poika "riittävästi." Mä en ees tiiä mikä on riittävästi. ku ollaan rintaruokinnalla menty. nyt siirrytty kyl vastikkeeseen mut silti en oo sillee tarkkaillut Kuhan poika on tyytyvänen ni mäkin oon...mut oishan se ihan mukava tietää juoko tilastoiden mukaan normaalisti. B)

Yhteistyössä