~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

EM Ok! Teillä on kuitenkin niin paljon muita opittuja taitoja, että ei varmaan sitten vain malta sitä kääntymistä opetella :saint:

JEE, Nuppu nukkuu ainakin toistaiseksi :heart: Mä pysyn loppuvuoden kotona, jos nää päivät on kotona näin ihania ja se kiukutteleva yliväsynyt tyttö on jäänyt mummilaan :heart:
 
Kertokaa nyt hyvät ihmiset että onko se normaalia, että tuo tyttö pitää ihan törkeetä meteliä nukkuessaan. Välillä vähän itkee, narisee, puhisee, murisee jnejne. Mä käännän sen kylkee välillä ja siihen rauhoittuu. Viime yö oli ihan pohjanoteeraus tuon suhteen. Tyttö nukkuu mielettömän hyvin ja söikin taas vaan kerran, ennen sitä nukku 7,5h, mut tuo ähinä. Mä oon hereillä käytännössä koko ajan...

Ja tuo tyttö on ihan törkee kuumakalle :D Illalla olin paniikissa et nyt sillä on taas kuumetta, mut syy olikin se, että ei voi nukkua peitto päällä :D Ja mittasin ihan lämmönkin ja sitä ei ollu. Mä oon jäässä peiton alla ite ja tuolla oli hiki kuin laitoin peiton korviin saakka :eek:
 
vilmav ihmiset sekä vauvat on erilaisia ja yksilöitä :D Mäki oon aika vilukissa, mut onneks poika ei oo kumpaakaan ääripäätä mu mielestä. Ja uskoisin, et tuokin on normaalia et pitää hirmusta ääntä unissaan. Jos ei muutoin näytä tai vaikuta sairaalta ni eiköhän se ääntely oo iha normaalia :)
 
Suukkis, Elman aamuyöt on olleet aina tuota ääntelyä. Osittain johtuu varmaan ilmavaivoista kun pieree samalla :LOL: Mut nyt kun se on vähentynyt syömistään niin on alkanut tuo muriseminen. Enkä mä keksi mistä se olis kipee kun vasta kaks viikkoo sit kurkattu korvat. Eikä se huuda tms. Kai tää on sit joku vaihe taas vaihteeks.

Ilmeisesti Elma on tullut isäänsä tuossa lämmönsäätelyssään kun kumpikin nukkuvat mieluiten ilman peittoo :D
 
Kiitoksia myötätunnosta kaikille :hug: Täällä saatiin eilen puhutua jonkin verran ja helpotti jo tilannetta..kahotaan mihin suuntaan tää tästä lähtee..en jaksa sen kummemmin kertoo mutta mies ei siis oo kokenu tekevänsä väärin :kieh: ja veti herneet nenää kunnes sitte suostu juttelee ihan asioista..kaikesta en sille viel sanonu ku se on semmonen et sille ei voi sanoo liikaa kerralla tai se ei tajuu yhtää mitää :LOL: MIEHET! Kyllä se herätti ku sille heitin ilmaan sen et ehkä miu ja tytön pitäs lähtee poijes..inhottavaa tollee sanoo mutta pakko oli herättää se kunnolla..ja kyllähän se tehos..eilen oli tytön kaa ja tänää..ihanaa..kun kyllä toi mies osaa hoitaa tyttöö tosi hyvin kunhan vaan viitsii..eilen leikki ja kahtovat leijona kunigasta :D äiti sai tänä aamuna juua kahvit iha rauhassa :whistle:

Joo myö lähetää huomenn viikoks tytön kaa kotiseudulle kun mies lähtee Tampereelle viikoks töihin..otan koneen mukaan ja tuun kyl kahtoo miten tääl menee :wave:

Vilma meijän tyttö öhisee öisin ja pieree ku pien sika :LOL: viime yö oli MAHTAVA =) tyttö nukku 21:10-06:40 :eek: heräämättä..voi pojat..ihanaa oli nukkuu!! Sitte ku heräs ni söi tissiä ja nukahti viel tunniks :saint: nyt on levänny mamma!
 
ohhoh mikä olo. Taitaa flunssaa pukata...toivottavasti ei! Olo on ku puullapäähän lyöty ja nokka tukossa. Illalla poika kiukutteli hampaiden tuloo eikä syönyt/juonu niin paljo ku normaalisti.yö unille ei rauhoittunut ollenkaan. annoin sit lääkettä ja johan maito ja uni kelpas.No viime yö oli kyllä aikas rankkakin. Poika herätti tosi monta kertaa.Varmaan jotain 7-9kertaa en pysynyt laskuissa. Ja lopulta unenpöpperöissäni tajusin ettei rintamaito riitä ja annoin pullosta vastiketta johan rauhoittui seuraavaksi pariksi tunniksi.
 
Oho mitkä unet tyty!! Hienoo, et sait levättyy! (en oo yhtää kade... eeeen.. meikä sai nukkuu 2h pätkissä enintää ja neljält Atte heräs tunniks riekkumaan ja sit nukku viel pari tuntia.. :D) Ja HIENOA, et herättelit ja mies ny jottai tajuskin! Se on tietty ilkeetä tollasia sanoo, mut jos ei muuten tehoa eikä tajua mitää, ni se on vaa pakko! Ja onneks ny sit on ollu enempi tytön kans :) Siit se lähtee! Ja kerrot loputkin epäkohdat sille myöhemmin, sillai ripotellen :D
 
tyty86 jaksuja :hug:
vaikka ei meilläkään mies osallistu hirveesti lapsen tai kodinhoitoon. Ellen mä käskytä, jota en kyl hirveesti tykkää harrastaa. Itseänikin ärsyttäis jos joku mua käskyttäis enkä tekis jo senkään takii mitään.ja näin ollen saankin itse kaiken tehdä. joskus mies tyhjentää astianpesukoneen.:heart:

Mutta nyt ku poitsu jo 6kk2vkoa ni oon huomannut että enemmän osallistuu nyt. ennen hoiti vaan jos käskytin. nykyään jo saattaa sanoa itsekkin "et mä voin antaa pojalle iltapuuron." vaippaa ei kyllä vaihda ellei oo ihan pakko. :D
 
suukkis joo siis meijän tyttö ei oo ikin nukkunu tommosii unii :eek: =) se herää sen 2-4krt syömää tai sit ähisee tuttii tai mahaasa..tuskin tulee enää ens yön tommosii unii :D mutta tosi kiva oli nukkuu ja se et tyttö nukku myös ettei sen tarvinnu mahaasa herätä. Se on kyllä jännä juttu et Atte heää nii paljo vaikka on jo iso poika :saint: mutta niin ne lapset vaan on erilaisia..
 
Meil taasen mies vaihtaa vaipan ilomielin, AINA keston. Ei koskaan kertistä nykysin. Aiemminha me joskus kertisteltii öisin ku ei ollu yövaippoi viel tarpeeks. Ja joskus kertsi ku oli kakka tulos. Mut turhaahan seki ol, nyt vaa sit het huuhdotaa vaippa jos tuleekin het kakka. Se niin just ole :) ja joskus mies oikeen haluu huuhtoo sen! Eli kestoiluki o oikeen kivaa!:)

Minen kyl kahtelis miestä, jolle aina pitäs sanoo kaikesta. Kyl mun pitää välil sanoo, et ny teet ton ja ton, mut kyl esim. kotitöitä tekee ite ehk enempiki välil ko mie. Riippuen päivästä. Eilen kyl aloin laittaa poikaa unelle, eli siin oli se vaipan vaihto ym. ja mies oli koneella. Sit mie hoksasin et hetkonen, ei tän näin pidä mennä! Ja sanoin miehelle, et kuules vaiks mul on tissit ni tähän riisumiseen ja pukemiseen sekä vaipan laittoon ei tissejä tarvita! :LOL: Sit se ol, et niin se kyl onkin :D Ja teki sit ton osan. Ku nukuttaminen muutoin on mun hommaa ku imetystä kaipaa poika edelleen, muutoin ei nukahda.
 
Ihan mahtavaa tyty että sait levätä! Ja hieno, että sait miehelle sanottua. :hug: :heart: Kiva kuulla, et meidän Elma ei oo ainoo joka pitää ääntä öisin :D

Meillä mies osallistuu hyvin. Eilen oli sellainen päivä, et hoiti tyttöö oikeestaan koko illan kun tuli töistä. Monesti huomaan, et iskän syliin tyttö rauhoittuu vaikka olis miten väsynyt tahansa. Mä ilmeisesti sitten olen hermostunut tietämättäni pitkän päivän jäljiltä.

Meillä tuntuu nyt tää rytmi muokkautuvan niin, et aamulla otetaan pitkät unet ja sit loppupäivä 45-1h unia. Eli n. 4 unet tulis päivässä. Ihmehän se olis jos ei päivällä unet vähene kun yöllä nukkuu niin hyvin. Ennen nukku kolmet unet, kahdet pitkät ja yhdet lyhyet. Mä en vaan ymmärrä miten saisin tuon tytön vaunuun ennen kun se on yliväsynyt. Se ei osaa nukahtaa sinne itse vaan sylissä pitää saada uneen ja siirtää sit. Yöunille lähtee ihan hereillä, sen hoksaa loistavasti. Oon nyt yrittänyt tehdä niin, et kun alkaa kitistä väsymystään niin puen vaikka myssyn, tumput ja töppöset ja sit rauhottelen. Kun alkaa yhtään lisää hermostua niin puen taas lisää, jotta tajuais viestin, että nyt nukutaan. Lopulta sit rauhoittuu ja nukahtaa. Mut melkein aina sen pitää pari kertaa karjasta oikein kunnolla. Mulla ei oo sydäntä iskee vaan vaunuun ja heijata kun toinen huutaa. :( Välillä nukahtaa ihan helpolla, välillä sit taistelee törkeen kauan ja meinaa kilahtaa ihan totaalisesti.
 
Hienoa Tyty :heart: Toivottavasti vain mies osallistuu jatkossakin, eikä vain väliaikaisesti :hug: Mutta tästä se lähtee =)

Vilma Meillä on tota ihan samaa. Nuppu ähisee, puhisee, itkeä parahtaa yms. unissaan. Pahin vaihe taisi olla 2-3 viikkoa sitten. En ikinä tiennyt, että pitääkö taputella/laittaa tuttia vai onko ihan unessa. Itse valvoin ja kuuntelin ähinää. Nytkin ähisee, mutta ei ehkä niin pahasti enään. Liekö joku 4 kk:n ähinä-puhina-kausi :whistle:

Eihän se meidän Nuppu illalla nukahtanutkaan aikaisin :ashamed: Tai siis nukahti puolysi, mutta puolkympin aikaan itkeskeli ja menin katsomaan. Ja makkarissa haisi tosi p...lle. Niinpä pyllypesulle ja siitähän tyttö virkistyi. Nukahti vasta puolyhentoista maissa yöunille. Mutta muuten oli ihan kohtuuhyvä yö ja levännyt olo on täälläkin.
 
pirtsi te ootte rakentamas???

suukkis ei sit ihan hukkaan mennyt mun ajatukset... muistelinkin että jotenkin vr.n miehesi liittyi :D
Saako muuten udella, että mistä päin oot kotosin? kun sukusi on nuin pitkällä???
Muistelisin kuitenkin että melkein meidän naapurissa asustelette :D


em samoilla linjoilla oon sun kanssa... olemme äitejä emme kodinhoitajia... tosin tälle meidän körilläälle pitää välillä muistutella, että olen poikamme äiti en hänen. hemmetti kun ei hää osaa pitää tavaroistaan huolta... tänään metsästettiin taas miehen lompakkoa ja puhelinta.

sompio onnea varpaiden löytymisestä... tästä eteenpäin se onkin sitten yhtä juhlaa varpaiden kanssa... :D
täällä väännettiin tää aamu pojan syömisen kanssa... on muuten uskomattoman vaikea syöttää toista vaikka suu aukeaakin kuin linnupojalla kun toinen pitää varpaistaan kiinni ja heiluu ja hiukuu niiden kanssa.

 
Merks.

Tytylle Paljon haleja :hug: :hug: :hug: :hug: Sun pitää rankasti vaan antaa tyttö ukolles ja lähtee ovesta ulos. Sillä ei oo mitään sanomista siihen jos haluat omaa aikaa!!!!! Se on yhteinen lapsi, joka on yhdessä tehty, joten vastuukin on yhteinen!!!!

 
SuukkoSuulle munkin on varmaan pakko kokeilla kestoiluu jospa mieskin sit innostuis vaippaa vaihtaa. :D
viime maanantaina olin vähällä ostaakkin kirpparilta kestoja 2kpl/12euro, mut en sit uskaltanut ku en niistä oikein mitään ymmärrä. nyt sit harmittaa ku en ottanut ku kaveri sanoi et ne ois ollut ihan ok hintasii. niissä ku oli jotku imutkin mukana :) kyllähän mua on kestoilu aina kiinnostanut ja kestoja ostinkin raskausiakana, mut sit toi pieni vauva aika osottautuikin tosi rankaksi enkä jaksanut niihin perehtyy. jospa tässä pikkuhiljaa niihin perehtyis =)
 
sompio teilläkin venähti... samoin meillä pojalla on nyt joku hemmetin kausi menossa... herää normaalisti kahdeksalta viimeistään... mut suvaitsee käydä nukkumaan vasta puolilta öin...
aijemmin kuitenkin kävi nukkuu ihan tavallisesti siinä n puol ysi viimeistään puol kymmenen.
joten vähän on väsy senkin puoleen... :( mutta joskus tänkin tilanteen on muututtava.

suukkis ja vilma teillä onkin oikeat aarteet miehinä :D onnea heidän löytymisestä.
Täällä kilahdettiin eilen miehelle... sanoin meneväni päivä unille ja että EI saa herättää... niin tää tulee tunnin päästä, et hei voisitko pitää poikaa sen aikaa että käyn tupakalla... no joo kiva kiitos... siihen hän kimpsun jätti viereen pyörimään... joten tää äiti nukkui huimat 20 minsaa... ja oli takapuoleen ammuttu karhu loppu illan... ärsinin miehelle että on se perkule kumma että ei häntä saa herättää vahtimaan poikaa jos haluan suihkuun tai pissalle tai mihinkään muuallekkaan...
tai ylipäätä miten mä oon pärjännyt tän 5 kuukautta yksin, jos hän ei pärjää kahtatuntia ilman että jonkun on välissä vahdittava poikaa... hiljainen oli mies illan. ja ihan kettuillessani tuumasin lääkkeen annettuani että mä menen nyt nukkuu osaat varmasti saada pojan unille itsekkin. siinähän hoiti, oli nuokkunut sohvalla kaks tuntia väittäen että ei väsytä yhtään... jos ei kerta väsytä niin hoitakoot lasta, mä voin hyvin sanoa että kyllä väsyttää.

ta toivottavasti ette sairastuis... ja ei kuulostanut oikein ihanalta teidän viime yö. noh jos seuraava olisi parempi.

tyty hieno yö sulla takana, onnea siitä... ja hienoa että saitte puhuttua :D

:'( en mä tule hullua hurskaammaksi tuon testin kanssa... edelleen näyttäis tosi heikkoa haamua tai sit negatiivista... et ehkä me vielä odotellaan ja odotellaan... ja jos ei ens viikolla oo tapahtun mitään niin pyydän lähetteen verikokeeseen.
 
Tervehdys naiset ja lapsoset :D

Voi tyty ikävää tollainen, meilläkin pitää sanoa että tee jotain. kyllä se sitten tekee, mutta parin päivän päästä se on jo unohtunut |O Mutta toivottavasti miehes nyt tajuaisi. jaksamista sinulle :hug:

Sompio onnittelut :heart: on ne vaan niin ihania kun oppivat uusia juttuja :)

Vilma meillä kanssa toi poika on todella äänekäs nukkuja. välillä itkee ihan kunnolla ja kun menee katsomaan, niin nukkuu tyytyväisenä :) muutenkin ähisee, nauraa, murisee ja vaikka mitä. mä kanssa heräilin ennen kaikiin ääniin, mutta nyt kun poika nukkuu omassa huoneessa niin itkuhälytin karsii noi enimmät "turhat" äänet pois.

Hanta millos meinasit sen uuden testin tehdä? tuli tässä mieleen että mä tein melkeen tasan vuosi sitten plussa testin :heart: ja nyt tuo on jo noin iso :'( vauvakuumee täälläkin, sovittiin että ens keväänä aloitetaan yritys, JEE :D

Meillä ihan järkyttävän huono yö takana, poika heräs puol kolme ja sen jälkeen ei sitten nukuttukaan, kun 15-30 min pätkiä :headwall: en tiiä mikä sitä riivasi, kauhea huuto ja mikään ei ollut hyvä :( nyt nukahti sitteriin, mutta nukkuu siinäkin tosi levottomasti. taitaa tulla pitkä päivä :attn:
mä oon täällä ihan täpinöissäni kun haetaan yhtä kämppää ja haku päättyy nyt vika päivä. mä niin haluisin sinne muuttaa, se olis 2- kerroksinen rivari, kolmio oma sauna ja mikä tärkeintä siinä olis piha. kun meillä ei siis nyt ole edes parveketta ja se on hieman haasteellista noiden päikkäreiden takia.



meidän ihana pieni hymypoika :heart:
 
HanTa Juu rakentamista tässä suunnitellaan. Tämä nykyinen asunto ois kyl neliöitten suhteen ihan riittävä vielä yhden lapsen kans mut on niin epäkäytännöllinen kun huoneita on monessa eri tasossa - eli portaita riittää!! Siksipä varmaan ens viikolla menee asunto myyntiin. Tontin varauspaperit on laitettu eteenpäin ja muutamia talopakettien tarjouksiakin on jo saatu.. Kova urakkahan siinä on edessä, mut halutaan nyt sit muuttaa suoraan omakotitaloon eikä enää välissä mihinkään rivariin.. okt kun on kuitenkin ollut meidän molempien haaveena :)

Miehen osallistumisesta ootte jutellu.. Mun mies osallistuu kyl kans tosi kiitettävästi kaikkiin kotihommiin ja Ellan hoitoon. Päivät oon toki yksin kotona ja hoidan Ellaa mut iltaisin ja öisin mies hoitaa ihan yhtälailla :) Sen toki on huomannut et yleensä neiti rauhoittuu paremmin minun syliin kuin isänsä.. samaten kuin syöminen menee joskus isän kanssa ihan pelleilyksi :D

Jee.. meillä mentiin viime yö pitkästä aikaa yhdellä yösyötöllä - voi että onkin eri levännyt olo :) Tajuttiin antaa isompi maitoannos ekalla yösyötöllä niin johan nukkuikin sit aamuun saakka :) Nukkui siis n. klo 20-6 ja söi n. klo 2.30. Aamulla heräs miehen herätyskelloon ja sen jälkeen ei enää nukahtanu vaikka yritin syöttääkin - mut ei ollut nälkä neidillä ei :D ilman herätyskelloa ois ehkä nukkunu vielä jonkin aikaa kun väsähti jo klo 7.30 päikyille kun normaalisti jaksaa hereillä sen kaks tuntia putkeen..

Juu mut syöttään neidille sosetta :wave:
 
toivis ihan hymy pienellä :heart:

en tiedä en jaksa ajatella... torstaina on kuitenkin neuvola, et viimeistään sinä aamuna...
tosin luulen että kyllä sitä ennenkin oon ehtinyt tikkuun pissata satakertaa...
pitäs vaan rauhottuu ja rentoutuu ja yrittää hetkeksi unohtaa koko juttu...

juu edellisestä plussa testistä on hetki... se oli 16.9 kun saatiin kuulla odottavamme Kimiä :D ja nyt herra on muutamaa päivää vajaa 5 kk :D aika menee aika nopsaan.

toivis toivottavasti saisitte asunnon, kuulosti aika kivalta :D
 
HanTa no voih! Toivotaan, et ens kerral testis ois kirkuvan punanen viiva, siis kaksi! :D Ja mie oon Keski-Suomest kotosin kuten kai sit vilmav:kin :)

Ja on kyllä aarre, sen voin myöntää kirkkain silmin! Välil pitää patistaa, mut tosi vähän! Nytkii on sit 6.11 pojan kans ku mie meen Apulannan keikalle. Ja muutoinkin kyl antaa ain omaa aikaa jos vaa haluan. Puolin ja toisin, niin sen tuleekin olla :heart:

TA juu alussa tulee usein hutiostoja ku ei tiiä mikä on hyvä ja mikä ei. Mut kyl sen aika nopeesti oppii ku lukee kestovaippainfoa. Ja kestoilu on ihan mielettömän helppoa, voisin väittää et sisävaipan/sisätäyttövaipan + villahousujen kans ei voi epäonnistua. Ja varoituksen sana kummiskin: Siihen oikeesti jää koukkuun ihan täysin ja höyrähtää totaalisesti! :D
 
suukkis toivotaan toivotaan :D
K-S, ei kuulosta kovin pahalta... itse kävin suorittamassa opinnot siellä päin maailmaa :D
ja muutama vuosi sielä tuli asuttua.. en vaan koskaan kotiutunut sinne päin. nyt oon tyytyväinen täällä päin maailmaa :D
 
Ja juu, se soseen antaminen on aika haastavaa, jos pieni huitoo jne. Siinä ku menee soseet pitkin seiniä. Nimim. kokemusta on :D jospa miekii tästä meen antaa soseen taas :) meil mie ainoastaa annan soseen ku miehen antamana poika ei oikeen syö :|
 
Jei, poika söi kokonaisen piltti perunaa ja lihaa -sosepurkin :) Ja maun vuoks lisäsin siihi n. 3rkl muksujen päärynäsosetta. Se tosin o iha huonoa ku o nii litkua, piltti ois parempaa, mut tos lähikaupas ei ollu viimeks ainakaa ku kävin. Mut toivot. toi ny pysyis sisälläki :)
 
Pirtsi onnea tontin saamiselle ja tulevalle rakentamisprojektille. :heart: Meilläkin alkaa pikkuhiljaa olemaan rakentaminen ohitse. ollaan asuttu jo kolmisen vuotta, mutta vielä ei olla lopputarkastusta tehty ku autotallissa vielä pientä tehtävää. Nooo hiljan hyvä tulee :D

ihanan hyvin teillä kyllä nukutaan öisin...niitä aikoja odotellessa. Meillä vielä ihan normaalia että herättää 3-5kertaa yössä ja poika on jo 6kk2viikkoa.
 

Yhteistyössä