~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Suukkis voi että toi juustokakku kuulostaaki sit hyvältä, kunpa viittis itsekin alkaa tekemään; miehelle varmasti kävis, on ihan hulluna siihen :)

EM toi on muuten niin tosi, et yösyötön jälkeen on joskus tosi hankala nukahtaa uudelleen :(

No, nyt minä voin vuorostani hehkuttaa tänne meidän viime yöstä: neiti nukkui yli 8h yhteen putkeen!! :eek: Nukahti n. klo 22 ja heräs vähän yli klo 6. Mä itse tosin heräilin siinä 4-5 tietämillä monta kertaa ja odottelin neidin heräämistä.. ja lisäks meidän koira päätti oksentaa juuri noihin aikoihin meidän parhaalle matolle |O et ei kuitenkaan itselle niin hyvä yö ku ois voinu toivoa.. Nyt vaan täytyy toivoa ettei jääny ainoaksi hyväksi yöksi :)

 
EM Voi vitsit :/ Ja päikkäreitä teidän typy taas tuskin nukkuu niin että saisit itsekin nukuttua.

Suukkis Mä olen kanssa muutaman kerran herännyt paniikissa, että apua missä Nuppu on. Ja olenkin nostanut onneksi aina omaan sänkyyn, mutta en vain ole sitä unenpöpperössä ensin tajunnut.

Pirtsi Muutama yö menee ennenkuin itse tottuu niihin pitkiin pätkiin. Toivottavasti ne teillä jatkuisi.

Zoe Kiitos vastauksesta. En nyt kyllä vielä uskaltaudu kokeilemaan.

Meillä oli taas tosi rikkonainen yö. Nuppu ähisee ja puhisee AIVAN KOKO AJAN :/ Syö nyrkkiä koko ajan, mutta sylkäisee tutin pois. Yritin äsken tiirailla josko tulisi hampaita. Alasko ne ensin tulee?
 
kiitos sympatiasta... kyllä se tästä iloks muuttuu. :) Onneks miehellä on vapaapäivä niin ei tarvii yksin tytön kans olla.

joo, tuolta se taas heräilee päikkäreiltä... ruhtinaalliset 30 min. Melkein mietin et oisko pitäny yrittää vaan sietää kitinää ja pitää sitä hereillä vähän aikaa pidempään? :ashamed: Josko sit ois nukkunu kunnollisen mittaiset unet... :/ se heräs klo 6.45, meni nukkumaan 8.15, heräs 9.00, meni nukkumaan 10.15 ja heräs nyt, 10.45. :x Mikä järki tuossa on... sit seuraavaks syödään lounas ja mennään taas sellasille 30 min-45 min unille siinä puol yhen aikaan... kannattaisko mun kokeilla sitä et pitäis sitä vaan hereillä vaik sen 2-2,5 tuntia ja sit laittais nukkumaan vasta? hmm.

yö meni kyl muuten hyvin. Tyttö nukahti illalla 7.30 heräsi ekan kerran 3.30, ja nousi ylös 6.45.

Pahoittelen omaa napaa tänään... :snotty:
 
sompiolle piti sanoa että meillä masuvaivat loppui kun aloitettiin kiinteät. Ja kun tyttö pulauttelee niin paljon niin seon vähän helpottunut. Maidot tulee ulos edelleen mutta soseet jää mahaan. :) Juu, ei mitään kiirettä aloitteluun jos ei ole tarvetta. :) Kakka kulkee tosi hyvin, silloin kun syötiin vain maitoa ja sitä iltavelliä niin silloin tyttö ähki kovasti kakkaansa ja itkeskeli. Mutta soseiden alotus ei aiheuttanut mitään sen kummempaa.
 
moikka taas pitkästä aikaa!
ei meinaa millään koneella olla ja nyt tosin oltiinkin miehen vanhemmilla maalla. poika ei viihtynyt yhtään :( käytännössä itki kaikki päivät, en tiiä oliko sitten liikaa vieraita ihmisiä ja vieras paikka, vai mikä mättäs.
kertokaas viisaammat, että miksi rintamaito ei pidä lasta kylläisenä kun puol tuntia??? voiko siihen vaikuttaa jotenkin, syömällä itse paremmin??? nyt ollaan annettu illalla ennen nukkumaan menoa 60 ml tuttelia, kun kestää se nukahtaminen aina jonkun aikaa niin ehtii tulla jo uusi nälkä:( hirvee kierre oli... nyt kun saa tuttelia, niin ehtii välissä nukahtaakin, niin sitten sujuu yöt tissittelyllä. onhan tuo kyllä taas kasvanutkin ihan hirveästi, oltiin lääkäri/neuvolassa ja nyt oli paino jo 5090g ja pituutta 57,2cm, kun sillon 14 pv oltiin viimeksi ja sillon oli 4644g ja pituutta 54,7cm:)
meillä on muuten ristiäiset nyt sunnuntaina:) niidenkin järjestelyssä mennyt kauheasti aikaa, mutta vihdoin alkaa kaikki olemaan kunnossa.

anteeksi omanapaisuuteni, yritän lukea teidän jutut läpi heti kun ennätän.

toivova ja poju 6vk 5pv
 
Chamorphis
EM ja muut jotka käyttää metallisiivilää olisin hiukka varovainen niitten siivilöiden kans, kun ainakaan marjoja ei saa alumiinisten siivilöiden läpi pusertaa kun niistä voi irrota alumiinia ruokaan mukaan. Mut olettaisin sen koskevan vaan marjoja ja niitten happoja.
Omaa napaa... Meillä puhkes pari päivää sitten kolmas hammas ja neljäs on hiinä ja hiinä. Menee varmaan päivä pari niin on sekin puhjennut. =) Kitinää ja marinaa riittää, mutta onneksi poika on saanu yöt nukuttua ihan hyvin. :heart:
 
Cham oi, kiva et tulee hampeja :)

Pirtsi no hyvä, et nukkui yön noin upeesti! Toivottavasti jatkuis tuo niin sieki ehtisit tottua siihen ja nukkua iteki hyvin! :hug:

Zoe tuolla ohjeella tein: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/3468/Juustokakku ja oli kyl hyvää! Eile tein ja tänää syötiin. Mieskin tykkäs tosi paljon! Appikin tykkäs aiemmasta minkä tein vaiks tästä tul parempi ku se aiempi ol eka juustokakku minkä olin eläissäni tehny :D

kiinteet ja masuvaivat: meil taasen on tainnu aiheuttaa ummetusta tai sit muute vaan ei kakka oikeen tuu. Aiemminhan meil kakattiin iha joka pvä ja noin 3 krt. Sit muuttu muutoin vaan siihen, et aamulla ja illalla. Ny sit ku kiinteitä syöny (tänää poika muute aamupvällä söi kokonaisen jääpalakuutiollisen bataattia ja yhen lusikallisen maissisosetta!) ni viimeks kakannu eilen illalla.. Ihan outoa. Ku AINA on kakannu viimeistään kuudelta tai puol kasilta aamulla. Mut kun ei niin ei :(
 
Chamorphis
Suukkis juu onhan se kiva kun saa sit antaa vähä muutakin ku soseita kun on hampaat millä järsiä! :D
Nii ja toi kakkan tulon hidastuminen kuuluu asiaan ku alottaa kiinteet. Meillä kans poika kakkas monta kertaa päiväs sillon ku sai pelkkää maitoa, mutta kiinteiden alottamisen jälkeen on välillä muutaman päivän väli, ettei toimi ollenkaan. Muuten tapaa tulla kerran päiväs. Jos menee pari päivää niin yleensä sit annan luumusosetta ja sillä toimii.
 
pikaisesti: typy nukkui 2 h päikärit! ja sit oli leikkimatolla ittekseen tosi iloisena ja tyytyväisenä pitkään!!! :)

suukkis meil toimii se kaupan luumu. Mut Bonan on parempaa ku sempervaimikäsenytoli, siin on enemmän sitä luumua. :) Otetaan muutama lusikallinen joka päivä. Tosin nyt vois harventaa vaikka et joka toinen päivä.

cham kiitti tiedosta. Pitääpä selvitellä vähän asiaa. Marjat mä kyl varmaan sit laitan tuolla sauvasekoittimella. potun laitoin siivilän läpi ettei mee liisteriks. :D
 
jes. jalkojen pumppaus ja mahallaan makaaminen autto ainaki vähän. nyt ei oo pojan hereillä olo yhtä tuskaa, ku mahaa nipistelee. mies kävi apteekissa kysymässä jos ois olemassa jotain lääkettä, mut ne vaan sano että ei ne tiiä soittakaa neuvolaan... :|

outoo olla koneella... ihan niinku tekis jotain väärää ku ei oo pojan välittömässä läheisyydessä :saint:
 
Iltapäivää.

Nyt ollu tää miun palstailu hieman heikkoa.Ei ole jaksanut/kerennyt kirjoittelee tai lukemaan.Yritän tässä nyt lukea ja kirjoitella ym :)

HanTalle Kovasti paranemisia :heart: :hug:

Suukkis Et ole ainoa jolla on huonot päikkärit.Täällä kans ruvennu päikkärit olemaan mitä lystää.Tyttö nukkuu päivisin 15-30min päikkäreitä :( Ja alle 3 päikkärit. Nyt laitoin sänkyynsä,pientä kitinää pitää,ja on niin väsynyt :( Voi voi...

EM Miten teillä oli tuon peruna-porkkana soseen kanssa?Eli annoitko jo alussa enemmän,kun oli jo kuiteskii syönyt peruna-porkkana velliä? Iskä lähti ostamaan nyt sosetta.Ja itse myös teen porkkana sosetta näin alkuun.Eli annanko mie suorilteen sitä sosetta sen minkä jaksaa syödä? :D Kun on tottunut jo porkkanaan ja perunaan vellin ansiosta? Hmm. Harmi tuo siun nukkuminen,mulla on itelläin unirytmi päin honkia,tulee kukuttua 3 asti yöllä ja nukuttua sit puolille päiville :( Pitää tänään yrittää mennä ajoissa nukkumaan.En kyllä usko,että siitä mitään tulee,kun niin myöhään nukkunut.Huoh.

(.) Meijän neiti vetäs viime yönä älyttömät unet! Meni nukkuu klo21 ja heräs vasta klo8 :eek: Ekan kerran hihkas siin 7 aikaan,mut sit simahti uusiks. Mistä ihmeestä se repii noin paljon unta?! Noh ei passaa valittaa :D

Mie lähden nyt pesemään pyykkiä :wave:

Maria 4kk 2pvä :heart:
 
Sannya huh huh miten hyvät unet! Oo onnellinen!!

Meil on parantunu päikkärit! Ainaki parina pvänä ku on ollu niit 1,5h uniakin. Ja tänää vetäs 2h ja 45min!!!! :heart: :heart: Oon iha innoissani:) Saa nähä miten täst eteepäi mut toi oli jo tosi hyvin! Mut pojan ain pitäs olla makuupussin sisällä vaunuissa, et nukkuis pitkään. Sit on ihan hikinen. Onks se sit pahaks ku on nii kuumissaan? Mut entäs ku viileemmäs ei nuku paitsi yöllä?

Tänää pitäs men aikasin nukkuun ku puol ysi lähetään ku on ne vaippahulinat! :heart: Ja huomen on miun synttäritkii, taas vanhenee :D
 
Kiitos Zoe =) Tänään siis syödään seuraavalla ruoalla pikkasen sosetta :p Vaikka ilta onkin.Mutta kokeillaan nyt ainaskin. Sit myöhemmin iltavelli ja unille :heart

Suukkis Niinpä! Ihanaa että teillä on päikkärit parantuneet. Ja paljon onnea synttärisankari! :heart: :flower:
 
Atte muuten söi tänään yhteensä kaks jääpalakuutiollista bataattisosetta ja kaks lusikallista maissisosetta :) Vaik se vähän itkun takana olikin. Tai siis sillain kätis välillä. Mut sit ain rauhottu ja söi ja taas meinas itku tulla.

Ny kiinteiden alotuksen jälkeen mu mielest atte o alkanu sillai kauheen kovaa karjumaan. Se ei siis itke vaan karjuu ja ärisee. Etenki ku o kakka tulossa.. Nytki ku oisin pistäny yöpuulle ni äris kauheesti. Sit vein kakalle ja tuliki isot kakat ku viimeks kakkas vuorokaus sitten. Ja sillon kakatessakin äris paljon :D
 
Suukkis Jospa se karjuminen on just sitä ku kakka onkin erillaista.Vai onko kakka muuttunut kiinteiden aloittamisen yhteydessä? Meillä ainakin kakka muuttu kun velliä alettiin syömään :D

Huoh,mulla on taas pinna kireellä.Tekis mieli vaan paiskoa tavaroita ja huutaa!!! En tiiä mikä taas on.Päätäkin särkee taas vaihteeks.Varmaankin tää olotila johtuu tästä mun huonosta unirytmistä.Pakko saada ojennukseen tää homma. Ja ihmisten aikaan nousta ylös.Ja mennäkkin nukkumaan hyvissä ajoin. :/
 
Sannya kyl kakka on muuttunu vähän kiinteemmäks et ei oo pelkkää vettä enää (eihä se ennenkää ollu, mut joskus tuli vaan sitäkin, nykysi vaa kiinteempää ).

Voi ärsytys.. En meinaa saada Attee unelle.. Ko ei huoli tissiä enää, sit ny vaa karjuu pinnikses sit.. Eli taas sinne jos se jollai konstilla rauhoittuis..
 
iltaa!

Sannya no sieltähän se vastaus jo tulikin. Mä aloin antamaan suoraan peruna-bataattia kun se peruna oli jo tuttu maku. Mut alotin silti muutamalla lusikallisella jne. Sit seuraava maku oli porkkana-bataatti kun siitäkin oli sit molemmat maut tuttuja. Sit seuraava oli maissi joka oli kans vellistä tuttu. :) Sen jälkeen omena. Luumua on syöty jo pitkään kun se piti masun toiminnassa. :) JA onnea hienoista unista!

tänään Myy kiskas 1 dl porkkana-omenasosetta lounaalla. On meinaan sellasta herkkua että! :D Ja sit iltapäivällä perunaa oppusoseella höystettynä ehkä vajaan desin. ja päälle luumua vähän. :) Nyt alkaa jo neitiin uppoomaan kunnon satsi! :LOL:

Suukkis se voi olla et muutenki vaa on löytäny uuden äänen. Meijän Myy alko tänään kirkumaan. :LOL: siis NIIN kimeitä kirkasuja!! :D makas vaan leikkimatolla ja kirkaisi, sit oli hetken hiljaa, taas kirkaisi ja naureskeli päälle. :LOL:

nibbler mihin etitte lääkettä? Meillä oli disflatyliä auttamaan pieruihin. sama on cuplaton. Se siis pilkkoo ilmakuplat pienemmiks ja sit on helpompi paukutella ne ilmat ulos. Voi myös vähän vähentää d-vitamiinin tippamäärää jos tulee masuvaivoja paljon ja nostaa sit takas siihn oikeeseen määrään vaik muutaman viikon päästä.

Kylläpäs oli onnistunut unillemeno tänään. Samanlainen oli eilen. :heart: 18.15. yökkäri päälle, 18.30 velli, 18.40 sänkyyn, sit mä sille laulelin, juttelin ja luin loruja. Sit hyräilin vielä ja jätin sinne harson, pupun ja unnun kanssa tasan seittemän aikaan. :D Sinne jäi lutkuttamaan tuttia rauhassa ja halailemaan pupua, ja muutaman kerran se on sieltä huudellu laittamaan tuttia takas suuhun. Nyt nukkuu. :heart:

Huomenna mennään katsomaan sitä pientä vastasyntynyttä. :heart: tai no pientä, oli syntyessään 4,9 kiloa. ;) Mut pieni vauva se on silti verattuna tuohon meijän tättähäärään. :heart: Ihanarakastättähäärä. :heart:

EM ja Myy 3,5 kk ja rapiat :heart:
 
EM voi olla :D Se vaa ajottui niin hyvin toho kiinteiden alotukseen, et mietitytti :D

Jeeee!! Jo toinen ilta kun Atte rauhoittuu ilman tissiä!!! :heart: eli sain sit uudelleen rauhoitettua tissille ja sit irrotin otteen. Sit siirsin pinnasänkyyn ni heräs niin, et potki siel ja silmät kirkkaina. Sit laitoin vaa peiton ja lähdin huoneesta ni se nukahti!!! Mii sou häpi! :xmas:
 
Kuin moni teistä muuten rasvaa lapsensa päivittäin? Mie en. Iho pysyy hyvänä muutenkin. Vain jos on vaippaihottumaa ni laitan bebanthenee ja menee sillä melki het ohi. Joskus kylpyveteen laitetaan ceridal-öljyä, mut nyttemmin oon jättämässä senkin pois. En viihti turhaan rasvailla kun iho on nii hyvä. Jotenki karsastan tuollaisia keinotekoisuuksia kun nykypäivänä pitäs aina olla jotain tököttiä ihoonsa pistämässä vaikkei niistä niin hyötyäkään ois.
 
suukkis me rasvataan aika usein, ennen joka päivä mut nyt koitetaan vähän aikaa olla ilman. Mut meijän tytöllä onkin vähän atooppinen iho, kuivuu herkästi ja reagoi herkästi. Rasvaus pitää sen hyvänä. En haluis ehdollistaa ihoa rasvalle kuitenkaan nii kokeillaan vähän aikaa ilman rasvaa. Lääkäri kyl sanoi et kerran päivässä kun rasvaa niin on hyvä. :)
 
Suukkis Meillä ei ole rasvattu vielä kertaakaan. Kylpyveteen laitetaan muutama tippa kylpyöljyä. Nupulla ei ole ollut edes yhtään vaippaihottumaa :eek: Muutaman kerran on punoittanut taipeista, mutta seuraavalla kerralla muistaa taas paremmin kuivata niin menee ohi.


Mä kaipaisin näihin iltoihin jotain muuta kuin tuon tissittelyn :/ Tänään meni kyllä suhteellisen ok, mutta yleensä se kun on sellaista kiukkuamista. Mutta en viittis mitään vellejä antaa kun maito kuitenkin riittää. Enkä halua alkaa pullostakaan iltaisin antamaan. On siis jatkettava näin |O

Meidän aikaistetut iltatoimet ei tänään vielä toteutunut, kun tultiin niin myöhään mummilasta. Mies on justiin nukuttamassa. Mutta Nuppu ei tänään kauheesti vierastanut :D Tosin ollaankin siellä nyt sitten rampattu kyllästymiseen asti.
 
Sompio meil on ollu kaks kertaa vaippaihottumaa: sillo alussa kertisten kanssa oli aina niinä päivinä ku käytettiin ja sit kerran reissussa. Kestojen kans tullu kerran kun oli vaippa hitusen liian pitkään päällä (HUOM! yövaipoista ei kuitenkaan tule kun on kuivaliinapintaisia!:)). Kertisten kans reissussa ei sittemmin oo ollu enää. Ja joskus taipeet punottaa, mut ku muistaa just kuivata ni se o sillä hoidettu :)
 

Yhteistyössä