~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

HanTa meilläki noi toinen ja kolmas nimi meni täsmälleen kuten teillä :) Ja kaunis nimi tuo Kimi jos ei assosioi sitä erääseen kilpa-ajajaan :D Onnea siis kasteesta ja hienoa, et meni tilaisuus mukavasti!:flower: Nii ja onnee häistä. Tosin te taisitteki olla jo naimisissa? ko en ihan kunnol muista miten se meni..

Zoe joo, ne meni heti pesuun ja ny ne on uudelleen pesussa, et tulis sit vähän parempaa imua niihin :)

Tänää käytii appivanhemmilla, oli ruokaa ja sit vähä niinko mun synttärikahveet vaiks synttärit oliki eilen :) Sain OBH Nordican vedenkeittimen (appivanhemmilta), 50? ja suklaalevyn (miehen mummilta) :heart:
 
Onnea HanTa hyvin menneistä juhlista :heart:

Ja olen tainnut unohtaa onnitella Suukkista :ashamed: Hyvää myöhästynyttä syntymäpäivää :heart: Paljonko äippä täytti vai onko salaisuus :p

EM Toivottavasti yö menee hyvin ja sinulla ei ota liian koville :D

Meillä aikaistettiin tänään iltatoimia aika paljonkin ja Nuppu nukahti ekan kerran puol ysi. Äsken juuri kävin vielä tuttia laittamassa. Aika tiukassa on lopullinen nukahtaminen, mutta tämä on meille jo aika hyvä ilta :heart:
 
Zoe Kyllä mäkin hetken yritin rauhoitella Nuppua sylissä, mutta tulin sellaista reittiä, missä mennään yli puolet matkasta peltoaukealla ja tänään oli tosi kova tuuli. En uskaltanut kauaa pitää sylissä kun ei ollut haalaria päällä. Kun auringossa muuten oli niin lämmin niin takastullessa en pukenut kaikkia vaatteita.
Yksi tuttu tuli koiran kanssa vastaan ja kysyi että ei ole vaunuihin vielä moottoria keksitty? Luuli kai, että mä olen vartavasten lähtenyt vaunujen kanssa juoksulenkille :LOL:
 
Voi kun te olette nuoria :saint: :LOL:

Heh, meidän iltatoimet kesti sitten 3 tuntia :kieh: Jos siis vieläkään lopullisesti nukkuu :/ Mutta ainakin oli suhteellisen rauhallinen ilta itkujen ja tissiraivareiden suhteen. Äsken syötin kun oli itku niin vaativaa. Jos ei sitten ihan heti heräisi ainakaan syömään, kelpaisi vain tutti =)
 
Meilläki ilta oli aika härdelliä.. Ku tultii anoppilasta kuuden pintaan ja viidelt Atte ol jo ihan väsy. Sit annettii kotona viel bataattisosetta jääpalallinen ja sit vaippa+yöpaita. Mut sit söi viel rintaa ja lopetti, söi ja lopetti jne. Sit vein kakalle ku se yleensä on merkki, et ois kakka tulossa. Noh, kakkaa oli ehtiny tulla vaippaan (ei ollu kovin pitkäikänen se yövaippa täl kertaa :D piti pistää kertis sit ku kestoyövaippoi ei ollu muita kuivina), mut oli sen verran kovassa,et vatiin ei tullu. Sit vaa yritin muutoin saada unelle. Ei suostunu rintaa enää ottaa ni jätin pinnikseen vaan. Sit menin tsekkaan ni oli menny miltei akselinsa ympäri.. Loppuje lopuks rauhottui meidä sänkyyn mahalteen ku taputtelin peppua. Sit siirsin pinnasänkyyn ja siit lähtien on nukkunu eli noin puol kasista.
 
Myöhästyneet synttäri onnitelut suukkikselle :flower:
Ja Hantalle onnittelut rouviintumisesta :hug: ja hieno nimi pojalla :)

Meillä oli ristiäiset tänään. Hyvin meni ja poikakin oli oikein rauhallinen:) on ollut nimittäin todella kiukkuinen viime päivät, raukalla kova nuha :( jännitti että miten jaksaa, mutta kummitäti oli niin hyvä että poju vain hymyili =) pojasta tuli Eemil Aleksanteri.

mua häiritsee edelleen tuo mun maidon koostumus. siis kun sitä kyllä riittää ihan tarpeeksi, mutta on jotenkin laihaa (?), voiko siihen vaikuttaa omalla syömisellään? harmittaa kun pojalla selkeästi tulee nälkä tosi nopeasti :( iskee epätoivo, kun haluisin imettää, mutta tuntuu ettei siinä ole mitään järkeä kun ei pidä nälkää kun puoltuntii pahimmillaan :( just kun saadaan syödyksi, röyhtästyä ja vaippa vaihdettua niin sama rumba uudestaan...
 
toivova kiitos :) kiva et poika sai nimen :heart: Laitanko etusivulle? Ja saako poika takamaitoa ollenkaan? Eli kuinka kauan on tissillä ja jos syö pian uudelleen, niin annatko samasta tissistä? Se takamaitohan on sitä ravitsevampaa ja "tukevampaa". En osaa kyl sanoo yhtää miten ruokavaliolla vois vaikuttaa..
 
ööö... nyt meni ohi, kukas kysyi... meidän poika kirjoitetaan oikein perussuomalaisittain ja kykevästi KIMI... isin tahto. mä olisin voinut kirjottaa vaikka c.llä Cimi... juu vähän erikoisempi olen minä. suukkis noh tuo oli yksi syy miksi mä olin nimeä vastaan alkuun... että ei mitään kilpa-autoilian nimiä... Mika, Heikki, Niko... tai muutakaan julkimoa / urheilijaa...
mutta Kimi oli sitten loppujen lopuksi ainut yhteinen nimi mistä sitä piti...
koska miehen seuraavat vaihtoehdot oli... Pellervo, Gysta, Narko... :D


suukkis oikein paljon onnea syndejen johdosta :flower:

suukkis kuinka Atte on nyt nukkun kun ootte maistelleet kiinteitä???
meillä tällä hetkellä tuon vellin voimalla selvästi pidennetään unta :D
mut viimeyön super unet oli varmasti toissapäivän päiväuniakin, jo :D söi 20 viimeisen kerran tilkan, nukahti n 21, heräsin ekankerran kaksi vaille kolme, inhottavaan apua sieltä ei ole kuulunut mitään tunteseen... annoin pojalle lääkkeen ja pullon suuhun... ja seuraavan kerran kuulin pojasta puoli seitsemän, söi ja jatkoi unia taas :D

sompio :D mukava että ilta oli parempi...
 
Chamorphis
toivova ei sun maitos liian laihaa oo. Ja kuten suukkis mainitsikin et saako takamaitoa eli sitä ravitsevaa maitoa? Naiset on rakennettu sillä lailla, et maidontuotanto loppuu ennen kuin lapsi saa "huonoa" maitoa. Lapsi saa kaiken tarvittavan susta jos et ite syö ja juo tarpeeksi. Ja jos taas se jatkuu niin sitten tosiaan se maidontuotanto loppuu, kun sun kroppas ei suostu antamaan liian ravintoköyhää maitoa lapselle. Ja jos puolentunnin välein on rinnalla ei tarkota välttämättä sitä et olis nälkäinen. Meillä poika 7 kk ollu koko ajan sitä tahtia tissillä ja on vaan normaalia vaativampi. Vauva kaipaa sitä lohtua ja läheisyyttä ja saa sen sillälailla että on äitiä lähellä. Vaikka sitten siinä rinnalla. =)
Mulla rupee taas oleen tuotantoa enemmän ku tarvetta! :/ Nyt kun poika syö kiinteitä niin ei oo ihan niin usein rinnalla ja komentokeskus ei oo vielä sisäistäny sitä. Tissit jatkuvasti täynnä! |O No eiköhän se tasaannu taas, mutta olo on ku jollain Lolo Ferrarilla! :D

Cham ja poika päivän vajaa 7 kk :heart:
 
Toivova En ole ainakaan ikinä kuullut, että ruokavaliolla voisi vaikuttaa maidon koostumukseen. Tosiaan tuo takamaito on sitä ravitsevampaa mistä on jo ollut puhe. Meilläkin alkuun asuttiin rinnalla, en muista koska helpotti. Vissiin 2 kk:n ikäisenä musta alkoi tuntumaan, että mä ehdin siinä välissä käydä rauhassa vessassa :D
Koska teillä on seuraava punnitus? Siitä näet riittääkö maito vai ei, jos paino on noussut.

Cham Mulla kanssa on välillä tosi täysi olo, kun Nuppu syö sen kerran 5-6 aikaan. Ja välillä syö vain toisesta rinnasta. Eli toinen rinta on hyvässä lykyssä 12 h syömättä :/
 
voi elämä mikä ilta eilen :ashamed: tyttö itki ihan kipeenä ja mikään ei tuntunu auttavan :'( ilmeisesti nuo perhanan d-tipat teki typyn masun kipeeks.. :kieh: ja tänä aamuna tytöllä silmä iha rähminy umpeen |O sillä oli siis eilen kummaski silmässä karva/joku ohut hius ja liekkö siitä sit ruennu rähmimää ku enhä mie saa niit karvoja mitenkää pois :ashamed: neuvolaa soitin ja sano et pitää putsailla silmää ja seurata tilannetta, onneks keskiviikkona neuvola jossa myös lekuri paikal ja saahaa antibiootti tipat jos ei siihe mennes oo silmä lopettanu rähmimistä.

Joo ja siis Disfatylistä ei oikeen apuu oo mahanpuruihi ku tyttö puklaa kauheesti aina sen jälkee :headwall: nyt miehelle sanoinki et menee ostaa samantien toiset d-tipat-->jekovitat ja devitolit loppuu saman tie, en rupee rääkkää tyttöö niillä jos vaihtoehtona vesipohjasetki d-tipat ja sitte viel cuplatoni disfatylin sijaan. Toivon tosiaan et noista ois apua.. :| kauheenpahaa tekee ku ei voi auttaa toista ja itkee vaan :'(
 
toivova kyllä mä oon kuullu siis että pitää syödä hyvin ja ravitsevasti ja juoda paljon. Ei varmaan sinänsä ruokavaliolla oo merkitystä mut jos sä syöt pelkkää salaattia ja porkkanaa ilman mitään rasvoja ja proteiineja jne niin eihän niitä sinne maitoonkaan kai tarpeeks oo. JA ainakaan äiti ei sit jaksa. :)

hienosti meni meijän viime yö! :heart: Myyn uniin ei vaikuttanut varmaan sen suuremmin mut minä nukuin hyvin!! :D :D Myy nukahti sinne lopullisesti muutamien heräämisien jälkeen siinä klo 20.00, heräsi ekan kerran syömään klo 2.30 ja tokan kerran klo 4.50. Sit jaksoi vielä nukkua 7.45 saakka!! :heart: Hyvin kuulin itkun ilman hälytintä ja Myy simahti aina samantien syötön jälkeen nukkumaan. Tää toimii! :D Kertaakaan ei tarvinnu tuttia käydä laittamassa tms. yöllä.

zoelle onnea ronin uusista saavutuksista. :heart:

huh, kiirettä pitää. :D Tänään oon jo käyny kaupassa, syöttäny ja leikittäny tyttöä, nukuttanu sen ja pessy pullot ja viikannu vähän pyykkiä. Nyt pitäis ehtiä viel tehä ruokaa ennen ku mies lähtee töihin. Joten myöhemmin lisää! :wave: :wave:

EM ja Myy viikkoa vaille 4 kk! : :heart:
 
tytylle :hug: :hug: voi harmi! Tiedän tunteen!! :( Anna vaan sitä disflatyliä/cuplatonta vaikka tyttö pulautteleekin. Kyl siitä aina vähän sinne masuun menee. Meillä on myös kova pulauttelemaan tuo neiti. Tyty oothan vähentäny sitä d-tippojen määrää? :attn: Joskus voit pitää vähän taukoakin niitten kans, ja ainaki vähentää ihan vaik 1-2 tippaan. :hug: :hug: Tsemppiä!! Ajan kanssa se helpottaa!!! Kun tyttö kasvaa niin sit, ja ihan viimeistään sitten kun joskus alatte syömään kiinteitä. :hug:
 
Mie muute kans mietin tota disflatylia, et aiheuttikohan se meidän pojalle ne niagarapuklut? Ku sehä siihen aikaan joskus puklas kaiken kaaressa pois. Harvoin, mut kummiski. Muutoinhan ei puklaa juuri ollenkaan. Sit lopetettiin ne eikä oo kyl enää puklannu sillain..

tyty no voi ei :( Toivot. silmä paranis pian! :hug:

Onko teil mikä ehkäisy käytössä? Meil ei mitään. Mul oli minipillerit, mut halusin lopettaa ne ku tuntuu niin ahdistavalta pumpata hormoneita itseensä. Ja se toinen lapsi ois meille tervetullut jo nyt, niin ei täs hätiä mitiä :) Toki välillä mietityttää, et miten sitä jaksaa jos oikeesti tulee het raskaaks. Mut ainahan sitä jotenki selviää :heart:

HanTa EHKÄ hitusen paremmin. Nyt esim. nukkui 5h putkeen!! MUTTA se tokikaan ei auttanu taaskaa mua ku nukku puol kasista alkaen :D Ja sen jälkee sit heräiliki 2h välein ja neljän mais valvo 1,5h. Eli kiinteet tuntuis tuoneen ton vaivan, et sit valvotaan jossain vaihees ja piereskellään ja ähistään. Et iha ko ois kakka tulos, mut ko ei tuu :(
 
EM mie oon tosi hitaasti alottanu ne de tipat :ashamed: kahtena peräkkaisenä päivänä vaan 1tippa, sit toiset 2pv ja kaks tippaa jne. ja eilen päästiin siihe et annoin aamulla 3tippaa ja ilta olikin sit iha hirvee :'( millää ei meinannu helpottaa..sit ku annettii disfatyliä ni kauheesti puklas ja röyhtäs ja pierujaki tuli..lopulta rauhottu syliin nukkuu..sit se oli jo nii yli väsynykkii ja maha kipee ni siinä onki huono yhdistelmä.

Meinaan kyl pitää peintä taukoo d-tippojen kaa jos mahaas aviel itkee noista jekovitoistakin..tai sit pienennän annosta siihen kahteen tippaan ja alotan kolmella tipalla tosi varoen.
Suukkis meilläkää ei tyttö yleesä puklaa mutta heti ku alotettii noi disfatylit ni johan rupes laattaa lentää :/ tosin auttaa se kyl hieman masuuki mutta inhottaa ku toisen pitää puklata ja sit on kauhee hikka heti perää. Toivon et toi cuplaton auttas vaikka..
 
Ehkäsystä täällä ei siis viel mitään ku jälkivuotooki viel :kieh: varmaa iha kumilla mennää sit kun mennää :D en osaa ruetä käyttää mitää pillereitä..ja jos joskus niin käis et raskaaks tulis ni sitten tulis, kyl mie kaks lasta halusisin, mutta luoja auta ei heti perään toista :LOL: !
 
EM tuota mie oon funtsinu, mut ku en tiiä et pitäskö se sit hommata iha oikeita luumuja ja tehä ite vai onko tosta kaupan soseesta mihkään.. Mul ois sitä kyl kaapissa.. Et sinällään kyl vois ees koittaa. Voiko siihe lisätä vähä hedelmäsokeria? Mulle se ei ainakaa ilman sokeria maistu :D (sillonha aiemmin joskus söin noit soseita ku yritin, et auttaisko se Atenki mahaan maidon kautta)
 
suukkis koita sillai et lämmität vähän sitä luumusosetta, lirautat vähän vaik sun pumppaamaa maitoa sinne sekaan ja teet siitä vähän enemmän velliä. :D Sillai me alotettiin mut nyt menee jo ihan pelkkä luumu. :) Me mennää keksiviikkona keräämään miehen mummilta luumuja. Niistä teen sit ite sosetta. Mut tähän mennessä meil on se kapan luumu auttanu.

ja omppu kovettaa mahaa! Eilen tuli ihan sellanen pökäle! :LOL:
 
ehkäsystä kumilla ja ilman :D siis kumi on ehkäsynä, mutta enpä tiedä mies kysyi lauantaina "tuleeko kun on tullakseen?" johon vastasin että "tulee jos on tullakseen" joten nähtävästi "kakkonen" saa sitten tulla kun on tullakseen...

suukkis no voi itku... toisaalta hyvä että Atte on pidentänyt untaan, mutta ei tuo yön kekkuminenkaan kiva ole.
toisaalta, itse olen tullut siihen tulokseen tässä hiljalleen, että me saadaan ne vastoinkäymiset ja "rasitteet" jotka me jaksamme... vaikka välillä onkin se olo että nyt riittää ei jaksa, ja vain vastoinkäymisiä on edessä...
mutta jotenkin sitä aina jaksaa ja pärjää...

 
Zoelle onnittelut Ronin uusista "tempuista", kyl olisin minäkin ylpeä :) Meillä on noihin liikkumisiin vielä hiukka aikaa..

EM Onpa kiva kuulla, että yö oli sujunut hyvin ja että itse olet nyt saanut nukuttua hyvin :) Meillä ei ihan helposti onnistukaan tuo omaan huoneeseen siirto, kun meillä on näitä huoneita useammassa tasossa. Oma makkari on alimmassa kerroksessa ja toinen makkari puolestaan tavallaan ylimmässä.. ja tähän väliin mahtuu vielä keittiö/eteiskerroskin. Meillä on tällainen vähän erikoinen asunto, eikä kyllä todellakaan mikään lapsiperheen ihannekämppä. No, pitää muutaman kk päästä alkaa portteja asentelemaan portaisiin.. Tuli vaan ihastuttua tähän asuntoon, niin pakkohan tää oli hommata :)

Tyty Mä kyl suosittelisin et tosiaan vähennät niiden d-vitamiinitippojen määrän siihen määrään mistä ei tuu oireita ja sit hiljalleen lisäilet tippojen määrää. Meillä Ellalle sopii parhaiten noi deetipat, eikä niitä anneta vieläkään täyttä määrää. Neiti kun syö korviketta, josta saa jo yksistään lähestulkoon koko vitamiinitarpeensa, niin ei oo katsottu tarpeelliseksi rääkätä tipoilla enää enempää. Nuo mahavaivat on muutoinkin niin kurjia, kun ei oikein voi mitenkään pientä auttaa :( :hug:

Ehkäsystä Mä en ottanu jälkitarkastuksen yhteydessä mitään hormonaalista ehkäsyä käyttöön, kun toinen vauveli saa tulla kun on tullakseen. Kumia on tässä käytelty, vaikka aika hiljasta on sillä rintamalla näihin saakka ollu ku toi eppariarpi aristi ihan tähän saakka niin ilkeesti jos vähänkään yritti kunnolla "puuhastella". Välillä toki tuntuu, et mitenhän sitä toisen kans selviäis, mut kyl kuitenkin on aateltu et antaa toisen vauvan tulla.. ja toiveena ois et tärppäis sen verran pian ettei tarttis välissä palata töihin. Taloudellinen tilanne ei varmastikaan kestä mitään kovin pitkää hoitovapaajaksoa :( No.. kun alkais ne menkatkaan edes :whistle:

Lyhyesti viime yöstä.. eli neiti nukkui 21-5 heräten kerran syömään välissä eli ihan hyvin. Varsinkin unille nukahtaminen kävi helposti; söi n. 160 ml maitovelliseosta ja simahti samantien unille. No, mun puolesta ois tosiaan saanu nukkua pidempäänkin aamulla - varsinkin kun itse en nukkunu taaskaan silmällistäkään ennen klo 1.30 jolloin neiti heräs syömään. Illalla itseäni väsytti ihan hulluna enkä sit kuitenkaan saanu unta.. enkä edes päikkäreitä eilen erehtyny nukkuun!! Mä oon kohta ihan zombiena täällä ku jää noi yöunet itsellä niin lyhyiksi |O No, tänä iltana otan sen nukahtamistabletin vaikka kuinka muka väsyttäis - on tainnu tää väsymys mennä hiukka yli ku on nukahtaminen menny niin vaikeaksi. Mulla tosiaan on ajoittain ollu jo ennen vauvaa näitä nukkumisongelmia ja nyt sit taas tulleet pinnalle viimeisen parin viikon aikana.

Mut tulipa taas kirjoiteltua.. neiti suostui päikkäreille keinuun niin heti pitää tää vapaahetki hyödyntää :)
 

Yhteistyössä