~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

On taas ollut kiirettä,enkä ole koneella päässyt istahtamaan.:ashamed:Yritän nyt tässä parhaimman mukaan lueskella ja kommentoida ;)

Pirtsi Jaksuja sinulle rytmin kanssa! :hug: Kannattaa tosiaan aikaistaa nuo ilta hommat. Meillä on kivasti parantunut rytmi kun siinä klo 20 on aina ilta velli ja klo21 nukkumaan :) Vielä tosta aikaisemmaksi jossain vaiheessa yritetään päästä ;)

HanTa Suuret onnittelut rouviintumisesta ja onnea Kimille nimestä!! :heart:

toivovalle myös onnittelut pojan nimen johdosta :heart:

EM Onnittelut hyvästä yöstä :heart:

tyty Voi itku.Harmillista. Me kokeiltiin eri vaihtoehtoja noissa D-tipoissa.Mut ei mikään hyövyttänyt.No sit jätin pois joksin aikaa.Ja sit kun tyttö oli hieman kasvanut,niin rupesin antamaan suosittelujen mukaan.Ja nyt ei ole masuvaivoja ollut sen jälkeen kertaakaan. ;)Ja voi että mikä söpöläinen teillä siel on :heart:

ehkäisysta täällä kumilla kans. pillereita en viel ole alottanut :D

zoe Onnea liikumisista :heart: On se vaan niin ihanaa. :p

meijän neiti pyörähti eilen selältä masulleen,ja ihan itse!! :heart:

Maria 4kk 5pvä :heart:

Sannya Noiden iltahommien aikaistamisessa mua hirvittää se, että neiti sit herääkin vieläkin aiemmin yöllä (ts. aamulla) hereille. Rytmihän on ollut nyt silleen et 22-6 tai 21-5 eli mitä aiemmin nukahtaa sitä aiemmin myös herää aamulla.. ja siis ihan oikeasti herää eli mitkään tutittelut ei auta vaan on noustava myös hereille neidin kans.. Siksi ei oikein uskaltais edes alkaa aikaistaan tuota rytmiä, sillä enhän mä sentään klo 20-21 osaa itse vielä nukkuun laittaa, klo 22 on siinä rajoilla.. ja varsinkin nyt kun BB näkyy, niin eihän sitä edes malta :ashamed: :LOL: Tokihan ois kiva ja hyväkin kun se rytmi aikaistus niin jäis illasta aikaa itsellekin, mut en haluais nousta 4 aikaan aamulla hereille |O

Chamorphis
suukkis meillä ainakin auttaa toi kaupan luumusose. En tosin oo kokeillu ees ite tehä, kun tuntuu, ettei pojalle oikein kelpaa mun tekemät soseet. Meinaa olla sihtikurkku. :/ Vaikka sauvasekottimella soosaan niin jää sen verran "sattumia", et sitten kyökkää... Anoppi kyllä toi ison pussillisen luumuja et niistä vois kyllä kokeilla tehä sosetta.
tyty voi harmi kun on tuota mahavaivaa! :hug: Mä jouduin kans sillon vaihtaan noi d-tipat vesiliukoseksi. Sanoisin kans et varmaan kantsii antaa disflatyliä vaikka pukliikin jos se kerran auttaa mahaan. Cuplatonia tietty voi kokeilla. Sitä vaan pitää antaa joka kerta ruokailun yhteydes...
ehkäsystä meillä käytetään keskeytettyä ja tarkotus olis ruveta vuodenvaihtees yrittään kakkosta.
Zoe on kyllä kieltämättä aika kivaa katteltavaa kun peruuttelee. Mä oon kaivanu pojan jo pariin otteeseen kirjahyllyn alta tänään! :LOL:
Sannya onnittelut kääntymisestä!

zoe tosiaan... ja känkkäränkkäpäivä. :kieh: Tyttö on saanu ihan hime kiukkukohtauksia tänään... puuuh. Noh, ehkä huomenna parempi päivä..

sannya kiitti. :D Onnea uudesta opitusta taidosta Marialle! :heart:

Mulla on vähän hukassa nyt toi ruoka/päivärytmi. En oikeen tiiä et mitä sosetta antaisin ja kuinka paljon ja missä vaiheessa päivää. :x Ja oon miettiny et pitäiskö se maito antaa vaikka soseen jälkeen vasta? Vai niinku nyt ennen sosetta? hmm. Vaikiaa. Ajattelin kohta alottaa tytölle sellasen banaani-riisipuuron iltapalalle. Jostain luin et voi alkaa antaa jo 4kk ikäiselle. Voisko joku laittaa et miten teillä menee toi et mitä sosetta milloinkin?

suukkis voit laittaa nimen etusivulle. mitenköhän en itse oo ajatellut tota takamaito hommaa :ashamed: kun taitaa olla niin että syö itsensä täyteen ennen kun tulee sitä kunnon maitoa ja sitten on heti nälkä. eli pitäis ilmeisesti pumpata ensin vähän pois, niin sais poju tuhdimpaa tavaraa. sekin voi kyllä olla vaikeeta, kun herra vaatii ruokaa niin sitä olis saatava ihan heti. ei ole ihan kärsivällisempiä tyyppejä :)
taas tyhmä kysymys, eli jos pumppaan sitä "etumaitoa" pois niin kuin nopeesti se takamaito "laimenee" en nyt osaa selvemmin selittää mitä tarkoitan, mutta jos ymmärrät :ashamed: tunteepa sitä välillä itsensä tyhmäksi...

tyty meillä on käytössä kanssa disflatyl, ja ei oo pahempia vaivoja ollut. puklailee kyllä jonkun verran, mutta eipä ainakaan vatsassa kierrä :)

Suukkis vai kuka kyseli ehkäisystä, meillä kanssa luotetaan kumipukuun vaikka ei olekaan se mukavin vaihtoehto, mutta kun kuitenkin halutaan lisää lapsia, ei ihan heti mutta lähiaikoina kuitenkin, niin en halua mitään kierukkaa ja pillereiden jälkeen kesti kuitenkin aika kauan että kierto tasaantui niin en haluisi niitäkään.

Miten te saatte annettua purkillisen kerralla sosetta? minen tajua.. meil ku menee just ja just se yhen jääpalan kokonen annos.. Vai onko se vaa sitä, et viel totuttelee makuihin ja ylipäätää siihen, et saa kiinteitä? Ja meil on kans hakusassa toi et paljonko antais ja millon. Tosin ny oon tietty antanu sen verran ku on menny (bataatti, maissi ja nyt luumu), mut sit tuo et kui usein jne. Ku en haluis et maidontulokaan loppuis kuiteskaan. Iltasin kyl syö tissiä paljonkin. Mut nytkii siis annettiin bataattia n. klo 13 se jääpalallinen, sit maissisosetta klo öö.. 4? ja sit tota luumusosetta vähän tos puol kuuden maissa. Eli ku herää kuudelta- viimeistää kasilta ni tulisko antaa het aamupalallaki kiinteitä? Meilhä o kiinteit syöty vast pari kolme vkoo.. Ku aamul/aamupväl annetaan vaa maitoo. Ja poika itkee väsymystään ja sit yleensä viiään vaunulenkille tms et nukkuis vähän.

Nykysin menee ain nukkuun vähä ennen puol kasi. Nytki sit ärisee/mölisee sängyssä, et kai se on mentävä viel tissitteleen jos sit rauhottuis.

suukkis ei meilläkään vielä mee koko purkillista. Riippuu tosi paljon päivästä ja ruuasta mitä menee. :) Joskus menee tosi paljon ja joskus sit vähän vähemmän... Esim. porkkana-bataattisosetta menee paljon, perunalle tyttö vaan irvistelee, omppua menee paljon...

Oukhei.. Mie muute mietin, et teinköhä mie ny vähä tyhmästi ku annoin sitä luumua jo.. Ku ny jos tulee jotai ni en tiiä kummasta johtuu, maissista vai luumusta. Maissiahan annettiin lusikallinen joku 3 pvää sit, sit 2pvä sit annettiin pari.. Ja ny annettii enempi. Mut eiks luulis, et tos kolmes pväs ois tullu jo siit lusikallisest jotai jos ois ollu tullaksee?

Mie ostin hääpvälahjaks miehelle parranajokoneen :heart:

Kui nopeesti masu alkaa toimia? Ku aiemmin Aten kakka o ny ollu suht kiinteetä ja sen näköst, et on ollu aikamoinen työ saada ulos. Annoin luumusosetta ja enintää puol tuntia siittä, tuli oikeen tosi isot kakat ja oli löysempää ku ennen. Oisko se muka voinu noi äkkiä vaikuttaa?

Ja nii.. kyl mieki aattelin, et luulis olleen tullu jo jotain jos ois allerginen.. Millonhan sitä kehtais koittaa sitä porkkanaa.. Mites nyt kun luumusosetta oon antanu lusikankärjellisen joskus ihan ajat sitten ennen ku varsinaisesti alotettiinkaa kiinteitä. Olisko siittä määrästä voinu tulla jotai jos ois allerginen? Ku ny annoin sit luumusosetta varmaa jonku kolme-neljä lusikallista. Ni pomppasko ny vähän liikaa kerralla toi annos? Ja millon sitä porkkanaa viihtisin antaa, esim. 3 pvän päästä?

en usko et oli liikaa. Sillä määrällä me aina otetaan uus maku. Eli se muutama lusikallinen... :) JA en usko et ihan noin nopeesti se luumu vaikuttaa. :D Meillä meni muutama päivä. No vaik sit parin päivän päästä sitä porkkanaa. :D

Kätinäkitinäilta, JEE :wave:

Olenpa sitten tänään syöttänyt Nuppua H&M:n pukukopissa :D Sai semmoiset kilarit kun olin ostoksilla, että ei mikään auttanut. Ja kun olin Tampereen H&M:ssä, niin en tiennyt siitä läheltä mitään kahvilaa tms. minne mennä. Menin sitten pukukoppiin. Ja hyvin meni, ilmastointi vaan oli aika kovalla :/
Mulla oli Koskiklinikalla lääkäri ja ajattelin siellä odotustilassa syöttää. Mutta ei päästy sinne asti. Ja sitten olikin mun lääkärin ajan nukkunut vaunuissa koko ajan. Ja päästiin kotiin nukkuvan lapsen kanssa.

Miehellä oli kanssa lääkäri selästään. Ensi viikolla kuvataan uudestaan.
Mutta tuolta firmasta ei kevyempiä töitä saa. Eli varmaan jää työttömäksi sairasloman jälkeen . Kun ei kai nyt sitten saa sitä uudelleenkouluttautumistakaan :/

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta pikkaisen tuo tulevaisuus vie kaiken ajatuskyvyn ja en osaa kommentoida mitään. Ja kun noista soseista en kyllä osaisikaan kommentoida :/

Chamorphis
kiinteistä meillä meni kans alkuun ihan vaan muutama lusikallinen ja nyt menee jo ihan kunnolla. Saatto mennä kolmekin päivää yksi purkki ja välillä varsinkin kasvissoseista meni suuri osa hukkaan. Nyt meillä menee...
Aamulla puuro + imetystä
n. klo. 11-12 kasvissose n. 1/3-½ purkkia + imetystä
n. klo. 13-14 välipalana hedelmäsosetta n.½-1 purkki (yleensä päärynää)
n. klo. 15-16.30 kasvis+liha, välillä aamupäivän soseena toi kasvis+liha ja sit iltapäivällä päinvastoin. Usein ollu vielä kasvis molemmilla kerroilla et toi liha on tullu nyt vasta uutena. Annan myös hedelmäsosetta kasviksen kanssa jälkkärinä riippuen onko saanu välipalaa.
n. klo. 19-19.30 iltapuuro + imetystä, ja tota imetystä on vähän joka välissä muutenkin. Tosin nyt on tosiaan vähentyny noi imetyskerrat kun syö niin hyvin.
Mä en oo muuten enää kauheesti nois uusis soseis ees kokeillu muutamalla lusikalla enää vaan oon antanu aika lailla syödä niinku haluaa. Aika monet soseet on menty läpi jo eikä mitään oo tullu. Pian pitäis ottaa kala kuvioihin ja sitä kyllä pitää kokeilla vähän varovaisemmin. Meillä on kokeiltu nyt: peruna, porkkana, maissi, kukkakaali, sit banaania, persikkaa, aprikoosia, päärynää, vadelmaa, mustikkaa, ananasta, mangoa, ruusunmarjaa jne jne. lista on jo pitkä. Ehdoton suosikki on päärynä.
Maidon määrästä ei oo hajuakaan kuinka paljon menee, kun kerran imetän, mutta kertoja on lähemmäs kymmenkunta vielä vrk:ssa... :whistle:
Oon kunnon lahoaivo taas! :p Kehuin aamusta et poika päivän vajaa 7 kk, mutta on TÄNÄÄN TASAN 7 KK!!! :heart: :heart: :heart:

camin pojalla onkin kovasti ruoka-aineita joilla herkutella...

:( mä unohdin käydä tänään ostaa lisää maissi velliä... kun laskin että sitä on pidemmälle kuin tähän iltaan...
nyt sitten pohdin annanko aamulla pottu-porkkana velliä aamupalaksi vai mennäänkö maidolla... uskallanko antaa uutta makua viikon maissivellin jälkeen vai en???
siis kävin perjantaina kaupassa ja ostin pottuporkkana velliä maissi vellin lisäksi... laskin että mul ois ollut viel maissivelliä niin paljon et ois syöty 1½ viikkoo maissia ennen kun oltais kokeiltu tuota pottua...
kun ajatus oli että ensin maissiavellinä 1½-2 viikkoa sitten pottuvelliä saman verran... niin oltais siel 3½ kk.ssa niin ois sit voinut kokeilla oikeeta pottua tai maissia ruokana...

cam onnea pojalla 7 kk.n saavutuksesta :D

sompio sul on ollut tapahtuma rikas päivä ;)

kimi vetäs sit kivat iltapäikkärit 1½ tuntia... nyt valvoi ½ tuntia ja kävi takas nukkuu... nähdäänpä sitten monelta herää :D
viimeyönä säikähdin ihan hirveesti kun pojasta ei ollut kolmeen mennessä kuulunut mitään... mutta onneksi nukkui kiltisti :D

Cham, onnea 7kuukaudesta :heart: Teil sitä onkin jo monta ruoka-ainetta kuvioissa :) Hienoa!

Sannyalle piti sanomani, notta hienoa, et Maria kääntyi! :heart:

Tänää sain pojan aika iisisti nukkumaan. Venkoili jonkun aikaa, mut rauhoittui sit. Nykysin muute oon huomannu, et irroittaa itekin otteen nännistä!!
Eli on sisäistäny hyvin sen Pantleyn irroitustekniikan. Eli ku mie ain irrotan otteen ennen ku nukahtaa ni nykysin poika on alkanu tehdä sitä itekin ja sit rauhoittuu ilman tissiä :heart:

suukkis kiva kuulla että siitä tekniikasta on hyötyä. :)

Kiitos noista sosevastauksista. :wave: Noin taidan tehä huomenna sitten, että lounaalla kasvissose, välipalalla vähän hedelmäsosetta, päivällisellä sit taas kasvissose. :) Tein äsken just maissisosetta lisää. Huomenna vois lounaalla tarjota peruna-porkkana-maissisosetta ja illalla vaikka maissi-kukkakaalisosetta tai jotain.. . :D kun kaikkea on jääpalakuution kokoisina paloina niin niitä voi reippaasti yhdistellä.

Huomenta!

Täällä herättiin vähän ajoissa tänään :D Eilen heräsin jälkeen 8 kun kävin Kuopiossa siskon kanssa. :) Ja tyttö vetää hirsiä tuolla.Imi kummatkin tissit onneks.Eka toisen,sit piti taukoo hetken ja sit annoin toisen tissin suuhun,kun oli paakuilla.

Sompio Kerta se on ensimmäinenkin :D Mut hyvä,että suju hyvin.

Chamorphis Onnea 7kk täyttymisestä!! :heart:

HanTa Ihanat unet vetässy ;) Mäkin yks aamu säikähdin,ku nous vasta 8 aikaan :D Nyt alkanu heräilee vasta 7 aikaan. Kyllä vetelee ihmeen pitkiä unia :D

Suukkis Kuulostaa hyvälle :) Jospa se siitä nyt lutviintuis ja alkais sitä rytmiä tulemaan ym :heart:

Mie lähden nyt suihkuun.Tänään mennään kirpikselle tytön kanssa ja hakemaan Rellunkulmasta miun paketti,ostin uuden kasarin ja kattilan :p Nii ja vähän hömppääkin.Pari valokuvakehystä jne :heart: Saan tytön kuvat kirjahyllyyn.

Maria 4kk 6pvä :heart

Ihanaa..eilen ei tyttö itkeny mahaasa :whistle: :D siis tehtii nii et jatkettii d-tippoja ( edelleen devitollla sillä millä alunperinki, ku jekovitat maistuu oksennukselta :x ootteko muute oikeesti maistanu d-tippoja? ) annetaan vaa 2tippaa d-vitskuu, sit siihen päälle rela tippoja ja cuplatonia =) ja hyvin toimii :wave: ! Pierut kulkee ja kakkakin tuli normisti..annan varmaa viikon verran tota d-tippaa kahella tipalla ja sitten siirrytään kolmeen.

Kauhee ilama ulkon :eek: meijän pitäs lähtee isyyden tunnustukseen kohta..tyttö herää 100 varmana just siel ja sit on rähinä pääl.

Ostettiin muuten eilen manduco kantoreppu =) aika hinnakas mut toivottavasti ajaa asiansa.

Tyty ja Kippana 2vk 6pv

Onnea nimetyille, synttärisankareille,kääntyneille, peruuttaneille ja tahtoneille :) tässä nopeasti käyn kattomassa mitä teille kuuluu ja koitan sisäistää mitä te sanotte noista kiinteistä, niin ei tartte sitte ite kysellä :D

poika nukkuu vielä, kunhan herää niin lähetään johonki vaunuilemaan.ois kiva lähtee vaikka apteekkiin kun ei tuo mies muista ikinä. se muuten lähti tänään töihin. ekaa päivää ollaan pojan kanssa yksin ja tähän asti kaikki hyvin. yöllä oli melkonen show päällä, en tiiä mitä poika oli vailla, ei kelvannu tissi, ja sitte taas kelpas, ja vaippa oli kuiva, mut piti silti vaihtaa, ja ei ollu kiva nukkuu äitin kanssa, mut ei yksinkää ollu hyvä. no sitte ku viimesiä hermoja kiristeltiin niin laitoin yövalon päälle ja tadaa! ihan ku uus vauva...

eli yhtä sekasin ku äitinsä = ei voi nukkua pimeessä.

tyty
tuu sit kertoo miten se manduco toimii :)

Nibbe ei oikeen toi manduca oo hyvä noin pienellä..jalat pitäs olla sammakko asennos ja meijän neiti ei siit tykkää yhtää..mutta koha se kasvaa ni sit saap pitää sillee et jalat tulee ulos miu vuötärön "ympärille" 6kg pitää olla jotta voi pitää niin..ja koha kasvaa ni pytyy jo itekki kannattelee päätä =) ni ei tartte tota tukee vasten olla.

Meillä kääntyillään selältä masulleen KOKO ajan :LOL: O nii hauska kahtoo ko laitat pojan sillain selälleen ni punkee ittesä HETI masulleen. Eli nyt ei ois tietookaan, et se taito ois opittu vasta äskettäin. Meinaa nyt kyl kääntyy niin hienosti. Aiemminhan jäi ain toinen käsi sinne kropan alle ja sit saatto uudelleen tömpsähtää selälleen, mut nykysi osaa jo pistää ite sen käden kunnolla :)

Voi että oli helppo saada Atte unelle tänää! Imetin, yritin kakattaa, imetin. Yrtin kakattaa (anto merkkejä, et kakkais mut ei sit tullukaan. Ja jos ois kakannu ni sit ois saattanu yö mennä helpommin) ja imetin. Sit rauhottui, irrotin nännin ja hyssyttelin. Rauhottui viereen. Maltoin oottaa vähän kauemmin (huimat pari minsaa) ku ennen. Siis sitä ku siirrän sit pinnasänkyyn aina. Ni ny rauhottui heti!! :heart: :heart:

tyty hieno homma että helpotti! :flower:

zoe meillä kans tyttö kattelis telkkaria vaan koko ajan... huh. vähän huolestuttavaa et 4 kk neiti on tv addikti. :LOL: No kunhan tuosta kasvaa niin alan rajoittamaan aika lailla. Nyt sillä ei vielä oo hirveesti väliä. Ja jos se tarkottaa et tyttö viihtyy hetken aikaa itsekseen telkun ansioista niin kattelkoon mun puolesta . :D Saanpahan hetken aikaa sit vaikka laittaa pyykkiä, syödä, tai ihan vaan istahtaa.

suukkis hienoa et Atte kääntyilee! :heart: Ja hyvä et nukahti nätisti.

Me käytiin tänään hammashoitajalla ja se kokeili tytön ikenet ja tadaa - turvoksissa. Sanoi että ne hampaat on sieltä tulossa, ei ehkä ihan just mutta pian... voi mun iso pieni neiti. snif. Sitäkö se on kiukunnut nyt pari päivää?! On nimittäin ollut tosi kärttyinen ja itkuinen. :/

käytiin myös vauvamuskarissa! Oli mukavaa ja neiti tykkäs. :)

EM ja Myy melkein 4 kk :heart:

Meil ois hääpvä sunnuntaina, jos menis taas Amarilloon syömään =) Ja sunnuntaina on myös vauvauinti ekaa kertaa. Ny ku oon kylvettäny tai suihkus ollu Aten kans ni kauhee räpiköinti ja sätkiminen käy. Näyttää iha siltä ku pelkäis et tippuis mun otteesta tms.. :/

Yhteistyössä