just äsken kokkailin tytölle taas pakkaseen... perunaa ja kukkakaalia.
sosekokkailut: perunat kuorin, paloittelen ja keitän. Kaadan keitinvedet talteen. Puristan metallisiivilän läpi ja ohennan vähän keitinvedellä. Annostelen sellaisiin ½ desin kokoisiin purkkeihin. (Tai sit litistän pakastepussiin niin siitä voi sit lohkoa jäisenä palasia ) Kun sulatan niin heitän mikroon ja sit laitan lorauksen NANia jos tarvii just ennen tarjoilua. Kukkakaalit höyrytin ja soseutin, sit kun sulatan niin laitan maitoa sekaan. Nii ja mä laitan nyt tästä edespäin, kun on jo niin monta ruoka-ainetta käytössä, jokaisen soseen omaansa. Eli sit kun on ruoka-aika niin nappaan sieltä vaikka yhen peruna-annoksen ja yhen porkkana-annoksen ja sit sulatusvaiheessa sössään ne yhteen. Tai yhen porkkanan ja yhen kukkakaalin jne.
Saa sit helposti vaihtelua ruokaan.
Suukkis no joo, kannattaa ehkä ensin kokeilla vaikka yhellä porkkanalla et sopiiko, eli annat sitä bataattia vaik lounaalla ja sit maistatat porkkanaa jälkkäriks pari lusikallista. Sit jos ei muutamaan päivään mitään tuu nii tee sit se isompi satsi.
Ja mä oon kans lähteny siitä et kaikki ruoat käy kunnes toisin todistetaan. Mitään ei oo vielä tullu.
Jos ei muutamaan päivään mitään tuu nii sit oon antanu jo ihan niin paljo ku maistuu.
Saa nähä maistuuko peruna tai kukkakaali yksisteen kun on vähän mauttomia verrattuna noihin bataattiin, omppuun ja porkkanaan...
voi olla et pitää laittaa jotain siihen sekaan.