~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Hienoa Vilma, että Elman paino nousee :heart:

Zoe Ok, mä ymmärsin väärin :ashamed:
Meille ostettiin vauvakirja jo aika alussa, mutta silti sen täyttäminen on vielä hieman kesken. Munkin pitäisi täältä kurkata muutamia asioita, esim. koska nukuttiin ensimmäinen kokonainen yö.
Mä tässä huomasin, että mä olen osan kirjoittanut sinä ja osan minä-muotoon. Vähän hassua, kun eri kirjoituskerroilla on tullut erilailla kirjoitettua.

Tänään on vaihteeksi sitten hyvät vaunupäikkärit, joten taidan itsekin mennä sohvalle lukemaan kirjaa.
 
Talvis peesailen :D Meillähä Atte kans nukkuu yleensä sen 20-40min.. :headwall: Ni juu'u.. Ei oo sit niinko yhtää väsyny ei.. Mut kuinkas saat nukkumaan ku toinen vaa taistelee unta vastaan. Ja tuttia ei hyväksy ni siten ei voi rauhoittaa.
 
Ny Atte o nukkunu jo 1,5h! :heart:

Sompiolle piti vastailla: on ne ihan ok. Paremmat ku kertakäyttöset ku ei tarvi koko ajan ostella uusia. Mut ne taitaa olla mun korvaan hitusen isot ku nii sanotaan, ettei painais ja kyl ne mua vähä painaa. Tai sit tulee vaa se paineen tunne ja luulen, et ne painaa :D Mut niist voi kyl leikata vähän pois et istuis paremmin. Koittelen viel muutaman yön ja fiksailen niit sit jos siltä tuntuu :)
 
Ja meijän neiti nukkuu vieläkin... 2 h takana jo! :eek: Ei kyl tänää ookkaan muita unia oikein nukkunut... käytiin kyläilemässä ja siel ei uni tullu. :) Saas nähä milloin menee nukkumaan yöunia! :LOL: :heart:

sain ommeltuakin pitkästä aikaa ku mies nukutteli tyttöä ja kävi laittamassa tuttia yms. :)
:heart: Kohta on laukku valmis... tein jämäkankaista sellaisen vetoketjullisen laukun... viel pitäis olkahihna siihen kiinnittää. :D

Seuraava ompeluprojekti: verhot tytön huoneeseen.... :p :p

EM ja Typy 3,5 kk :heart:
 
Uskomatonta, Nuppu nukkuu jo :eek: Saattaapi tietenkin herätä vielä, mutta ei siis ainakaan ole samanlaista huutamista kuin eilen :saint:
Eli meillä oli hyvät päikkärit ->suhteellisen rauhallinen ilta -> rauhoittui yöunillekin :heart:
 
Hyvät päikkärit kyl saa aikaan usein sen, et nukkuu aika hyvin.

Meil noi kiinteet on ehk auttanu vähän noit öitä. En oo varma onks niistä johtuen vai sit unikoulusta, mut kummiski on taas niit 3h pätkiäkin aika usein.

Hei! kertokaas taas noiden kiinteiden alottamisesta/jatkamisesta: et ku meil on syöty ny vähä yli vkon bataattia ja sitä menee semmonen ehk enintään kymmenkunta kunnon lusikallista. Ni miten jos mie antasin huomenna mangososetta (tällä kertaa kaupan) ni uskallanko antaa nii paljon ku syö vai pitääks aina uuden maun kanssa alotella varovasti? Et jos tuleeki jotai allergiajuttua?
 
merkkailen...

luettu, ei jaksa kommentoida sen enempää...

meillä sairastetaan vieläkin...
oma olo on jo elävien kirjoissa, hiukan nuhaa ja yskää jäljellä...
Poika on yskäsempi ja tukkosempi vieläkin, mutta onneksi jo pirteämpi... että ehkä se tästä.

me ollaan nyt parina päivänä maisteltu maissivelliä...
ja kyllä mä luulen et se sulaa hitaammin, koska seuraavien ruokailujen annokset on pudonneet 20 ml -40 ml... mutta silti syödään se n 1000 ml päivässä...

vielä ylistän tuttelia... paukut kulkee jopa ilman cuplatonia... ja kakkakin on inhimillistä :D toivottavasti näin myös jatkuu.
 
Aten pitäs syyvä bataattisosetta ko isi syöttää, mut sil o vaa kamalasti asiaa ja yrittää selittää isukille jotai :D

HanTa hyvä et on jo parempi olo niin sulla ku pojallaki! :hug:

Mie tein just lasagnee :) Ostin ainekset juustokakkuunkin. Jos sitä tekis semmosen huomenna ko aiemmin jo tein ja se meni vuorokaudessa ku ol nii hyvää :D Oli kyl appikin sitä syömässä, mut silti.
 
suukkis joskus se juttelu on tärkeempää kuin syöminen...

lasange kuulostais hyvältä... passaako teille tulla sylmään???
saimoin toi juustokakku... jos mä odotan siihen saakka ja tuun sitten...

jaa-a enpä tiedäkkään onko toi parempi vai ei... kuumetta ei oo vieläkään... mut on taas vaihteeksi kiukkunen kun ampiainen, ja taas puklataan enemmän kuin tavallisesti, syke on kuitenkin normaali hyvä :D
mutta kaipa se vaan hermo menee kun olo on tukkonen eikä ole hyvä olla.
huomenna soitellaan päivystykseen jos alkaa mennä kehnommaksi.
isäntä soitteli ja ilmotteli olevansa angiinassa.
 
HanTa Toivottavasti nyt alkaisitte parantumaan niin ehtisitte hieman parempaan kuntoon ennen juhlia :hug:

Suukkis Lasagnea mullekin :p Pitäs kanssa varmaan tehdä joku päivä.

Zoe Olitteko siis sitä geokätköilyä? Mä olen ajatellut, että sitä pitäisi koittaa mutta ei olla saatu aikaiseksi. Tai en osaa kyllä miehen gepsiä käyttää, vaikka meillä sellainen on vuosia jo ollut.

Viime yö meni niin penkin alle kuin voi :headwall: :headwall: Nuppu nukahti tosiaan puol ysi, mutta inisi ja änisi koko yön ja söi puol kaks ja puol neljä :headwall: Ja aamulla ylös seiskan aikaan. Ja tänään on ollut taas vaihteeksi huonot päikkärit :/
 
Hantan perheeseen paranemisia!!

mä tässä tulin oikeastaan merkkailee, ku odottelen että vauva herää tossa 10min päästä -> likka vaunuihin ja koiraa pissattaa. me ollaan eilen ja tänään anopin kanssa pakkailtu vaan. huomenna sitten klo 16.00 alkaa tapahtua, päästään uuteen kämppään siivoo ja viemään jo osaa tavaroista... meil pitäis siellä kyllä netti tulla aika pian ku tilattiin se ajoissa, muistaakseni 1.9 klo 8-20 välillä tulee joku asentamaan.. et tuskin sitä ennen minusta kuulette :wave: älkää kirjoittako liikaa ;)

Talvis ja Minja-muru
 
Meilläki o ollu huonot päikkärit :( kahentoist mais päivällä nukku ehk noin 45min. vaunuissa ku mies vaunuili pojan kans. sit puol kahelt 30 min ja neljän mais taas 30 min.. ni jee jee... Iiiiiihan mielettömän väsy oli jo viidelt.. :headwall: Mut söi sentäs suht hyvi. Kakkaaki ain ku vääns ni karju kauheesti. Siis sillain ärisi, ei itkeny :D Sit maistatutin maissisosetta tänää. Se uppos tosi hyvin. Harmi ku ei voinu antaa ku iha vähä. Mut het huomaa kyl eron. Et onko ite tehtyä vai kaupan ja kuin hyvin menee alas. Eli ei taida poika niistä sattumista hirmusti tykätä ruoassa :kieh:
 
juu meilläkin kitinäpäivä ja einukutapäikkäreitä-päivä. Noh, ainakin nukahti yöunille. :) Tosi paljon on ollu ukkosta ilmassa, ehkä se tekee levottomaks. :/

suukkis maissisose kannattaa puristaa viel siivilän läpi nii ei jää niitä kuoria! :wave: Meillä uppoo kyllä omatekoinen... ei kyl oo muuta saanukkaa nii paras kelvata. :D Mut uppos myös porkkana-omena. :D Niijoo, nyt sit kun teil on kohta kaks makua jo niin sit voit alkaa tekee vaik bataatti-porkkanaa, maissi-perunaa... et tulee se uus maku siinä toisen soseen mukana. :) Niin me ollaa tehty. :D

talvis onnistunutta muuttoa!! :wave: :wave:

nyt ei jaksa muuta. Väsyttää. Neiti on ollut aika vaativa tämän päivän... :whistle:

EM ja Myy 3,5 kk :heart:
 
Mites sit jos tekee vaiks bataatti-porkkanasosetta ja se porkkana ei käviskään ni sit menis ihan turhaan iso määrä? Tosin se ois varmaa aika epätodennäköstä ettei kävis.. Ku meil miehen kans ei oo mitään allergioita, ei ko mies taitaaki olla kiiville mut muuten ei mitään.
 
Hemmetti kun saisi nuo iltasyötöt hoidettua jollain muulla tavalla kuin tissillä :headwall: Meidän iltatoimia vissiin pitää aikaistaa, koska Nuppu on aina niin väsynyt ja kiukkuaa tuon syömisen kanssa.

*muoks* Tai siis saisihan ne hoidettua muulla tavalla, mutta en halua tästä täysimetyksestä luopua iltakiukkuamisen takia kun muuten menee taas ihan mukavasti.

*muoks2* Meillä käännyttiin tänään kyljelleen, mutta ei siitä enempää yrittänytkään. Kaippa se joskus siitä kääntyy :D Leluihinkin on alettu tarttumaan ja tutti lentää suusta kun siitä saa hyvin otteen :saint:
 
sompio :heart: siitä se lähtee....

mites muuten te ketkä teette ruuat itse ja pakastatte, niin kuinka ihan oikeesti ne teette... tässä just kotosalla aiheesta puhuttiin, että kuinkas tehdä, kun korvike maitoahan ei ole suotavaa pakkaseen laittaa... ja jotenkin tuntuu tyhmältä alkaa keittelee yhtä pottua tai kahta maissinjyvää kerrallaan tyylillä...

mut nyt nukuttamaan känkkäränkkä ja sit nukkumaan itsekin...
huomenna alkaa sitten tohina :D
 
just äsken kokkailin tytölle taas pakkaseen... perunaa ja kukkakaalia. :D

sosekokkailut: perunat kuorin, paloittelen ja keitän. Kaadan keitinvedet talteen. Puristan metallisiivilän läpi ja ohennan vähän keitinvedellä. Annostelen sellaisiin ½ desin kokoisiin purkkeihin. (Tai sit litistän pakastepussiin niin siitä voi sit lohkoa jäisenä palasia ) Kun sulatan niin heitän mikroon ja sit laitan lorauksen NANia jos tarvii just ennen tarjoilua. Kukkakaalit höyrytin ja soseutin, sit kun sulatan niin laitan maitoa sekaan. Nii ja mä laitan nyt tästä edespäin, kun on jo niin monta ruoka-ainetta käytössä, jokaisen soseen omaansa. Eli sit kun on ruoka-aika niin nappaan sieltä vaikka yhen peruna-annoksen ja yhen porkkana-annoksen ja sit sulatusvaiheessa sössään ne yhteen. Tai yhen porkkanan ja yhen kukkakaalin jne. :D Saa sit helposti vaihtelua ruokaan. :)

Suukkis no joo, kannattaa ehkä ensin kokeilla vaikka yhellä porkkanalla et sopiiko, eli annat sitä bataattia vaik lounaalla ja sit maistatat porkkanaa jälkkäriks pari lusikallista. Sit jos ei muutamaan päivään mitään tuu nii tee sit se isompi satsi. :)

Ja mä oon kans lähteny siitä et kaikki ruoat käy kunnes toisin todistetaan. Mitään ei oo vielä tullu. :) Jos ei muutamaan päivään mitään tuu nii sit oon antanu jo ihan niin paljo ku maistuu.

Saa nähä maistuuko peruna tai kukkakaali yksisteen kun on vähän mauttomia verrattuna noihin bataattiin, omppuun ja porkkanaan... :D voi olla et pitää laittaa jotain siihen sekaan. :D
 
Zoe-F
Sompio Vauvan suolisto ei välttämättä ole kovin aikaisin kehittynyt niitä hoitamaan. Niistä voi sitten tulla allergiaa ja ihottumaa ja mahakipua jne. Me alotettiin juurikin sen takia bataatilla ja sillä linjalla oltiin aika kauan, kun niin aikaisin piti aloittaa.
 
Eikö luulis allergiaoireiden tulevan suht nopeaan? siis et voiko ne tulla sit kummiski päivien jälkeen?

Ja mieki aattelin tota et pakastais erikseen, mut ku poika syö nii vähän ni pitäs ottaa hirmu vähän ain kumpaakin kerral sulamaa.. Nooh, kai mie täs viel mietin miten teen..

Mie teen juustokakkua :) vähä myöhään tosin :D Ny vatkaaman munat ja sokeri vaahdoks..-->
 
Juu mieki olettasin, et se säilyis sen pari vuorokautta ny ainakin. Jospa mie teen sillain :)

Ny on juustokakku valmista, pitää vaa antaa jäähtyä kunnolla eli jos söis sitä sit huomenna :xmas:
Sit laittelin pyykkejä ja pesin parit villahousut. Ny ne on linkoomassa jas sit pistän lanoliinikylpyyn :heart:
 
EM auts.. Mieki aika heikosti nukuin. Tai olin jotenki iha pihalla kaikesta. Yks kerta havahduin ja panikoin, et no nyt Atte tippu sängystä ku olin jättäny sen viereen ja ite olinki iha likellä reunaa. Sit hamuilin Attee ihan paniikissa lattialta. Ja heräsin kunnolla ni tajusin, et pinnasängyssähä se on :LOL:
 

Yhteistyössä