~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

vauvahaaveita toivottavasti sielläkin suunnalla parannutaan.
meilläkin tänään poitsu jo parempi ei nenä enää vuoda, onneksi.
nyt on vaan mulla kurkkukipee :|

Zoe-F
kiitti! eiköhän tää tästä ku pidetään tänään
kotipäivä. lepoa ja yhdessä olemista pienen miehen kanssa. :heart:
tai ainakin yritän levätä...pyykinpesukone on jo päällä :whistle:
 
Zoe-F olet sinä ahkera! minäkin ainakin yritän...
petaaminen on kyllä jäänyt nyt monena aamuna.
Töissä kun kävin jaksoin pedata joka aamu.
Ainakin Tiskit yritän saada nytkin joka aamu pois tiskipöydältä ja
muiltakin pöydiltä. siihen se sitten yleensä jää...imuroidaan
kerran viikossa, mutta pyrin imuroimaan useimminkin. Meilläkin
kissa joka karvaa ihan kivasti. imurointi ois tarpeen ainakin 3x viikossa.
Ainakin sitten kun poika alkaa kontteilemaan lattioilla.
 
suukkis toivotaan ettei ole kipeä. :|

TA no kyllähän vauva irvistelee kun se on sosetta eikä maitoa. :) Kun se tuntuu suussa oudolle. Meilläkin tyttö irvistelee ekojen lusikallisten aikana mut alkaa sit avaamaan suuta ihan mielissään. Se sose vaan tuntuu niin oudolta suussa ja maistuu uudelta. Kannattaa vaan sitkeesti antaa se muutama lusikallinen aina enemmän ku edellisellä kerralla. Vaikka ei sillä et mikään kiire olis tosiaan. :D Mut se vaatii totuttelua aina aluks. Nyt tuo soseen syöminen käy meiltäkin ihan vaivattomasti mut pari viikkoa meni pelkästään siihen opetteluun et miten sosetta syödään ja et miltä se tuntuu suussa ja miten sitä mässytetään ja miten se nielastaan jne. Ja kiitos päikkärionnitteluista!!! :)

Siivoamisesta sänky on pakko pedata joka aamu, keittiö ja vessa on oltava siistejä. Mut sit joku pölyjen pyyhkiminen ja imurointi onkin vähän haasteellisempaa...

JEE! typy nukkuu vaunuissa, on nyt nukkunu puol tuntia. Ja jäi ne aamun yhet välipäikkärit kokonaan pois, aamupäikkäreitten (60 min ) jälkeen valvoi suoraan lounaaseen asti ja nukahti nätisti vaunuihin! :D :D katotaan kuinka pitkät unet tulee.... toivoisin sellaista 1 ½ tuntia. Sit jaksais taas valvoa päivälliseen saakka jonka jälkeen viel ne 60 min unet ennen iltapuuhia...

nyt laittaa pyykkejä ku neiti kerran nukkuu!!!! :D :D Kohta tulee vieraitakin....

EM ja Myy 3,5 kk :heart:
 
ElinaMaria ollaan me nyt n. nelisen viikkoa totuteltu
mössöruokiin, (peruna/porkkana)mut aika löysää mä vielkin niistä teen. meillä
ei vielä osaa itse avata suutaan vaan houkuttelen sen avaamaan
"temppuiluilla" jne...mutta samaan halpaan ei mene montaa kertaa :)
:heart: täytyypi kokeilla sitä bataattia tässä joku kerta kun
se kuulemman on vauvoista yleensä parempaa ku peruna tai
porkkana.
 
Meil Atte nukku vaunuis 1,5h! B) Sitä ennen oliki semmosta kitinää ja hermoja raastava aamu, et hoh hoijaa taas..

Ja juu, ne soseet kyl tuntuu oudolta :D Meilläki Atte ain irvistelee niille ja menettää hermonsa muutaman pienen lusikan kärjellisen jälkeen.
 
Onnea hyvistä päikkäreistä kenellä oli nukuttu :heart:

Meillä on päikkärit lyhentyneet :/ Tosin nytkin nukkuu lisää sisällä kun sai välillä tissiä.

Itse olen kipeä, hyvä että Nuppu nukkuu. Itse otin tunnin torkut ja äsken yritin uudestaan, mutta en nukahtanut. Saapi ainakin pötkötellä itsekin sängyllä kun ei nukukaan vaunuissa. En uskalla itse nukkua, jos Nuppu on ulkona nukkumassa.
 
hei hei! :wave: tulin nyt viimein ilmoittautumaan tälle puolelle :)

saimme siis 13.08 pojan 3784g 51 cm. arki on lähtenyt hyvin sujumaan mitänyt pojalla kauheesti ilmaa mahassa jota se välillä tuskissaan punnaa ulos. nukutaan hyvin ja syödään paljon. en tiiä riittääkö mun maito, mutta huomenna on neuvola niin siellähän se nähään :)

no nyt tuolla herätään, mutta elossa olen! :D
 
sompiolle paranemisia ja tervetuloa nibbler!

pöhpöh tänään ollaankin taas nukuttu ihan ihmeellisiin aikoihin... no, tällästä tää on.
Nyt menossa päivän neljännet ja toivottavasti viimeiset päikkärit. Sit se onkin yöpuulle meno seuraavaksi...
 
Onnea nibblerille!:flower::hug:

Zoe en mie ny sit taaskaa saanu aikasiks.. Noh, jospa sitä joskus sit ku tuntuu et se ei johtuis väsymyksestä. Mut ku tuntuu, et se johtuu vaa siittä.. Ny meni yöpuulle jo vähä vaille puol seiska ku oli ihan sippi.. Ku nukku vaan ne yhet 1,5h päikkärit.

Kivat neuvolakuulumiset ol Zoella :)
 
nibler onnea kovasti

zoe olitko se sinä vai kuka joka sanoi että velli on samaa kuin korvike maito???
meni taas vähän ohi... millä tavoin samaa tavaraa???
noh meillä jokatapauksessa maissi velliä maisteltiin tänään, ja hyvin upposi, irvistelyjen ja naureskelun jälkeen... sannoin 50-50 velli + tutteli juoman.

ja jee... kyllä tuntuu että maidon vaihto kannatti... nyt tuntuisi pojan pakoputki toimivan ... pierua tulee pihalle, ja kakkakin normalisoitunut oikeamman väriseksi ja tulee äheltämättä ja kitisemättä pihalle :D
 
Nibblerille onnittelut ja tervetuloa :heart:

Zoe-F Olipas kivat neuvolakuulumiset :)

Täällä kohtuullinen yö takaka; neiti nukahti n. 21.30, heräs syömään 03.45 ja heräs sit kunnolla n. 6.30. Ei ollut edes nälkä tuolloin, loppui vaan uni. Jännä ettei tuon kauemmin unta riittänyt.. Neiti ois varmaan valmis illalla yöunille jo 20 tietämillä, ei oo vaan suoraan sanottuna uskallettu antaa mennä yöunille tuolloin kun pelätään et unet loppuu sit jo 4-4.30 tietämillä. Pikku torkuilla sinnitelty loppuillasta eteenpäin :headwall: :ashamed: No, kaipa pitäis joku päivä kokeilla mitä siitä seuraa.

Eilen Ella nukkui loistopäikkärit ja sen huomas kyllä illallakin kun oli niin hyvällä tuulella pitkälle iltaan. Saas nähdä taas mitä tänään on tiedossa, varmaankin taas päikkärisylinä toimimista jos haluaa neidin olevan hyvällä tuulella illallakin.. ja kukas ei haluais :D

Joo mekin on huomattu, ettei ainakaan tuo pienehkö vellimäärä maidon seassa auta nälän pitämisessä oikeastaan lainkaan.. sen se auttaa ettei pukluja tuu oikeastaan lainkaan pelkkään maitoon verrattuna :) Tyhmä kysymys muuten vellistä, mutta kun syötätte velliä, niin käytättekö erillistä vellituttia vai kuinka teette? Mä oon antanu normaalilla maitotutilla, mut annankin vielä maito-velliseosta, jossa on vielä reilusti enemmän maitoa kuin velliä.

 
huomenta!

Toivottavasti suukkis ja sompio on nukkunu hyvin!

vellistä meillä ei suoraan myöskään vaikuttanut yöunien pituuteen... tai saattoi tulla ehkä tunti lisää.. en muista. Mut meillä tyttö kävi aina siinä klo 23 nukkumaan, mikä oli aika myöhä. No sitten kun annettiin se velli yhtenä iltana niin saatiin se nukkumaan yöuniaan jo klo 21! Eli sillä pystyttiin säätelemään tuo nukkumaanmeneminen. En tiiä nyt kun syö sekä velliä että soseita niin nukkuu kyl hyvin, mut en voi varmaks sanoa et onko niitten aiheuttamaa vai ei. :) Onhan velli tukevampaa kuin pelkkä maito, meillä tyttö jaksaa nukkua 7 ½ tuntia kun on illalla syönyt 120-140 ml velliä. Meil on vellitutti ja sit on MaMin 3-tutti. ELi se on maitotutti mut tarkotettu 6 kk vanhemmille nii toimii meillä vellituttina. :D

Nii, ja kyllä sitä velliäkin meillä vähän pulautellaan. Maitoa kyl paljon enemmän. Nyt kun syö soseita nii vaik ois just syöny sosetta ja aiemmin maitoa niin pulauttaa sen maidon ja sose jää massuun. :LOL:

HanTa hienoo et maidonvaihto toimi!

zoe hienot neuvolakuulumiset! :flower:

Yö meni onneksi ihan hienosti. :) vähän oli hakemista tuossa unessa illalla mut sit kun tuli niin sitä riitti puol neljään saakka, sit maitoo ja unet jatku vielä klo 7.30 asti. Sit noustiin ylös ja kateltiin sub junioria. jep. Meille hankittiin kanavapaketti... Eipähän tarvii tuon tytön kattella ostosteeveetä vaan voi kattoo vaik lastenohjelmii. :D Tykkää pötkötellä masullaan sohvan rahilla ja kattella telkkaria. Hyvä keino saada se olemaan masulleen ilman kitinää... ;)
Juu ja ihan tytön takiahan se kanavapaketti hommattiin.... :LOL: :LOL:
 
Kyl meil kohtalaisen hyvin nukuttiin. Eka 3,5h (jota vanhemmat ei tietty hyödyntäny ku meni unelle jo sillo puol seiska), sit oli jotain 2h pätkiä ja lopuks tais olla taas joku 3h tai 3,5 =) Nous sit puol seiska. Kakat oli housussa ja meinas nukahtaa mun viereen :D Mut sit vaihettiin ja mies meni pojan kans vaunuilee taas :heart:
 
Meil ei tulis tosta mitään, et ite tulostais valokuvia.. Ku tuntuu et muutaman kuvan ku tulostaa ni musteet on loppu. Tosin sillon otin yhelle paperille neljä kuvaa ja niit jotain 3 tai 4 paperia, sit muste jo loppuikin värien osalta kokonaan.. Et mieluummin iha kehitytän ne. Mut mul on jo neljä filmiä, jotka oottaa kehitettäväks menoa... :ashamed:
 
Kiitos onnitteluista :)

mulla oli semmonen kamera, joka kytkettiin mukana tulleeseen printteriin joka printtas kuvat. harmi että mä en ikinä saanu sitä toimimaan vaan kuvat oli aina miten sattuu paperilla.me lähetetään aina kaikki ifolorille vaikka laatu onki mitä on. mut tosiaan kannattaa säästää kaikki vähäpätönenki vauva-ajasta muistona, se on vaan kerran se aika :)

jotain tulin kysymään teiltä. mut nyt en muista mikä se oli. ehkä se päivän mittaan tulee taas mieleen :)

niin! vastasyntyneen ummetuksesta! oisko teillä antaa jotain vinkkiä aiheeseen? ku poika kyllä kakkaa jotain joka vaippaan, mutta kovan työn ja tuskan takana on sekin. sit kuitenki tulee vaippaan löysää.... ja raukkaparalla on kauheesti ilmaa vatsassa :( eihän se varmaan hengenvaarallista ole mutta inhottaa kattoa ku toinen naama sinisenä pynnää eikä mitään tuu ennenku joku hieroo mahaa.
 
EM Kiva kun toivot, mutta en nukkunut kovin hyvin :ashamed: Kurkku oli vielä kipeä ja päätäkin särki ja uni oli tosi katkonaista. Mutta nukuttiin kuitenkin puol seiskaan asti, että ihan silleen sain unta kun ei tarvinnut yöllä syöttää. Nukkumaan tosin päästiin vasta yhentoista aikaan.
Mä en käsitä, että miksi meidän päiväunet on lyhentyneet ja sitten illalla on tosi väsynyt eikä saa yöunille eikä kunnolla syömään :headwall: Eilen taas lopulta tein niin, että pumppasin 20 ml pulloon ja eka pullosta ja sitten Nuppu rauhoittui tissillekin. Ja söi molemmista tisseistä kerran ja silti jaksoi nukkua aamuun asti. Mä en käsitä. Joko tankkaa koko illan tai sitten ei syö juuri mitään ja silti tyttö nukkuu.

Mites Suukkiksen korvatulpat toimi?
Musta kanssa tuntuu, että meidän värikasetti menee tosi nopeasti. Hyvälaatuisia kuvia tulee kyllä ja joskus tulostelen ihan paksummalle tavallisellekin paperille. Valokuvapaperiakin kyllä taas on kun mies osti.
Mutta halvemmaksi varmaan tulee teetättää kuvat liikkeessä. Varsinkin kun digille kuvataan niin saa valkata siitä vaan ne parhaimmat kuvat mitä haluaa teettää.

Zoe Mä olen kanssa miettinyt, että pitäisi kopsata täältä noi odotusajan jutut, mutta en ole vielä jaksanut. Aika kova homma :(

Nupun kummitäti kävi ja toi meille lakanoita, leluja yms. Heillä piti olla kaikki vauvantavarat hävitettynä, mutta kummasti joka kerralla on jotain tuotavaa :LOL:

Nibbler Mä en osaa tuohon ummetukseen antaa vinkkiä.
Mutta kannattaa pumpata jalkoja siihen mahan päälle koukkuun ja suoraksi ja pitää vähän aikaa mahan päällä koukussa. Ja mahallaan ollessa piereskelee paremmin itsekin niitä ilmoja pihalle. Meillä oli alussa aika kovia ilmavaivoja ja käytettiin vauvahieronnassa. Sen jälkeen alkoi ilmavaivat helpottamaan. Vieläkin Nuppu piereskelee paljon, mutta tuleepahan ilma ainakin pihalle.
 
olikos se EM ku sanoi että toivottavasti ristiäiset meni hyvin... no juu, meni ne ilman ongelmia, mitä nyt mua ahdisti kun jatkuvasti oli 3 ihmistä kysymässä jotain asiaa, 2 ihmistä kertomassa jotain ja 5 odotti vastausta kysymykseensä :headwall: oon teilleki kertonu et meil on nyt täl viikol se muutto ja saadaan ruokailuryhmä mun isovanhemmilta tarpeettomana.. no mummo sitten kysyi että koska tuodaan koiramme heille hoitoon muuton ajaksi ja mikä päivä haetaan ruokailuryhmä.. odottiko hän ihan oikeasti, että multa saa jonkun selvän vastauksen :xmas: en edes tienny missä oma tytär on ku joku sitä kysyi :LOL: no juu.. tyttö ei saanut koko ristiäispäivänä kunnon unia otettua, max 30min nukkui ennen vieraita. oli kyllä silti todella hyväntuulinen. joten kun illalla klo 21 yöpuvun vaihdon jälkeen annoin tissiä ni oli niin väsynyt, ettei jaksanu syödä itseään täyteen :heart: joten poikkeuksellisesti nukuimme vain 21-02.30 (yleensä 04-05 saakka jos menee klo 21 nukkuu).

nibbler tervetuloa takaisin palstailemaan :flower:

jahas, päikkäreiden eka 45min pätkä loppui juuri... tuttiralli alkakoon.. tallennan tekstin välillä...
 
Talvis Kuulostaa siltä, että ei jatka tällä erää uniaan. Ellei sitten syliin nukahtaisi :saint: Meillä ainakin käy välillä niin, että kun vaunuissa herää ja ei jatka unia tutin kanssa tai pienellä vaunulenkillä. Otan tytön syliin ja siinä silittelen vähän aikaa ja nukahtaa olkapäätä vasten. Lasken vain takaisin vaunuihin.
Mutta näin ei käy joka kerta. Eilen otin vaunuista sitten sisälle ja nukahtikin tissille ja jatkoi meidän sängyssä unia muistaakseni 1,5 h.
 
Tilannepäivitystä painokontrollista joka saatiin järjestymään myös tänne mummolapaikkakunnalle...

Kyllä oli lisäruoka meidän neidille tarpeen. Painoa oli tullut kolmen viikon ikään mennessä vain reilu sata grammaa lähtöpainoon ja nyt lisäruuan aloittamisen jälkeen painoa oli tullut viikossa reilu 400g!! Edelleen mennään painon suhteen omalla käyrällä ja ollaan erityisseurannassa 2kk ikään saakka, mutta olen niin onnellinen että annoin omista periaatteistani periksi ja aloin ruokkia tuota lasta. Nyt paino on sen maagisen 3500g yli ja voidaan tilata manduca ;)

Vilma ja Elma 3vko6pv
 

Yhteistyössä