~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Meil ei koskaan herätä ylös viiden maissa. Toki joskus on nii pirtee, et mielellään nousis mut nukuttelen niin kauan, et nukahtaa uudelleen.

Voi että mieki oon kade ku toiset saa nukkua! Saisinpa mieki :) Ny tosin tuli ees hitusen edistystä: 4 heräämistä ja nous puol kasi. Oon pitäny tuota unipäiväkirjaa ja nyt yö meni siis paljon paremmin. Unet: 27min, 3h ja 24min, 3h, 2h ja 25min, 1h 20min eli unta kaikkiaan 10h ja 36min. Edellisenä yönä oli 5 heräämistä ja unta kaikkiaan 10h ja 15min. Jospa tää toimis hitaasti, mutta varmasti :D Paha vaan ku äit ei saa nukuttua noin paljoa.. Ku usein ynähtelee ja sit jos vähänkin kääntyykin, ni mie oon aina valmiudessa. Tai siis sillain, et jos oon viel hereillä ni jos kääntyy ni helposti mietin, et mitä tässä nukkumaan ku koht kummiski herää. Ku on nii tottunu niihin 1h ja 2h väleihin, ni ei osaa nauttia näistä pidemmistä :LOL:

Vilma Kyl mä uskoisin että voit antaa korvikkeen huoneenlämpöisenä, jos se vaan suinkin vauvalle maistuu. Kannattanee vaikka kokeilla antaa huoneenlämpöisenä ennen reissuun lähtöä. Ja yks kikka on pitää sitä pulloa/purkkia autossa jossain lämpimämmässä paikassa jolloin lämpenee enemmän ku huoneenlämpöiseksi. Meillä neiti syö korviketta ihan huoneenlämpöisenäkin, jos tarve vaatii.

vilma höpönpöpö mikään paska äiti. :D mä laitan tytölle monesti vaan tutin suuhun jos yöllä herää ja nukahan itte samantien uudestaan. Joskus. Monesti en saa unta... mut siis kyllä se tyttö osaa sit sen verran kovaa itkee et sä siihen heräät. :) Ihan hyvä jos on ittekseen osannut nukahtaa!! :)

Ja kyl mä oon nyt tosi tyytyväinen noihin yöuniin. Siis kymmen tuntia putkeen heräämättä. Aikamoista. :D Ja vaikka heräiskin pari kertaa nii ei se paha oo. Mut nyt sain näillekki päikkäreille tytön ihan ilman huutoa. :D Kai se niin menee et pahoja päiviä seuraa aina hyviä päiviä. :D Onneks.

Mut ei toi tyttö jaksa olla hereillä päivisin ku korkeintaan 1½ tuntia, sen jälkeen pitää päästä unille. :) Iltaisin jaksaa olla enemmänkin... kai tää on taas joku Vaihe. :whistle: Tuntuu et tää on vaan vaihetta vaiheen perään... :LOL:

Vilma anna pois huoneenlämpöisenä jos maistuu vaan tytölle. :)

Tänksis tyttäret vastauksista! Jos me yritetään doupata tuo tyttö ennen lähtöö hyvin niin ei tarviis syödä matkalla. Mut jos hätä tulee niin annan sit huoneenlämpöisenä :) Meillä on kyllä varmaan auto niin lämmin et on taatusti lämpösempää.

Ja kiitti EM, jospa mä oon vaan niin väsynyt etten yksinkertaisesti pysynyt hereillä :D

Me lähdetään tänään ajamaan
, vaikka sitten yötä vasten jos ei muuten. Ja saahan tuon tytön sit kaukalosta pois aina jos sitä alkaa liikaa ketuttaa. Kun samat iltakitinät ne on täälläkin niin voihan saman homman kuunnella autossakin :D

Et jos musta ei kuulu niin palaan asialle 1.9 jolloin me ollaan onnellisesti naimisissa ja Elmalla on nimi :wave:

Suukkis Harmi ton asunnon kanssa. Ja voimia Aten kanssa :hug:

Zoe Oli kyllä hölmö automyyjä.Miks on ees laittanu auton myyntiin,jos sit ei myykkään :/ huoh.

Sompio Niin on aika rankkaa tekstiä. Mua ei silleen varsinaisesti kiehdo se teksti.Mut jotenkin tuntuu,että mie oon ihan täysillä mukana siin kirjassa. Kuvittelen aina kaikki kohdat siitä.Ja varsinkin siinä Nukke Lapsessa,mie jopa kuvittelin sen luokkahuoneen millainen se oli. Ja sit ne lemmikit sielä kun niitäkinhän niillä lapsilla sielä oli. :)

mimmulla onkin hyvä rytmie sielä :heart:

EM Mulla kans lähtee hiuksia.Ärsyttävää,kun harjaa hiuksia.Ja sit lavuaari vaan täyttyy hiuksista :D

HanTa Onnea jälleen kerran hyvästä yöstä :heart:

vilma Mukavaa reissua :flower:

Sompio Johan on ollu hyvät unet :heart: Ihanaa

Mut nyt mie menen. Tyttö hihkuu sängyllä ja mie oon kylpytakki päällä. Vähänkö on kuuma. huh huh.

Maria 3kk 3vk 5pvä :heart:

Hyvää reissua Vilmalle :) Mekin aina lähdetään ajamaan yötä vasten ku mun kotipaikkaan lähdetään. Sinne on tosin matkaa lähes 350km, joten ne vähäisetkin unirytmit ois tipoteissään jos päivällä menis (sekin virhe on nimittäin jo kerran tehty). Tähän saakka joka kerta on onnistuttu siten et neiti on nukkunu koko matkan ja syöny vasta perille päästyä.. tuo toki edellyttää et taukoja ei juurikaan kestä itsekään pitää matkan aikana :(

Että mua jurppii tuo mun anoppi. Mies oli sille tänä aamuna soittanu ja pyytäny et voisko se lähteä meille hoitamaan neitiä jotta mä saisin nukuttua (on siis nyt kesälomalla ja asuu meiltä n. 10 km päässä ). No, sit puhelimessa se sit sanoi mulle näin "no, miten se on, pärjäättekö te siellä vai pitääkö minun tulla sinne?" En tiiä ylireagoinko teidän mielestä, mut mun mielestä nuo sanavalinnat jo kertoi ettei se oikeasti edes haluais tulla tänne.. Ja kyllähän me pärjätään, sainhan mä nukuttuakin päikkärit aamulla (mitä mies ei siis tienny ku oli äidilleen soittanu). No, kaiken huippuhan tässä on, et tämä ko. anoppi odottaa meidän neitiä sinne yökylään.. no, sielläpä odottaa sit, eipä viedä! Ella on kerran siellä ollut yökylässä kun meidän piti lähteä reissuun jonne ei voitu Ellaa ottaa mukaan. En mä kyllä oikeasti nyt raaskiskaan viedä Ellaa sinne hoitoon, mut toi aamuinen oli viimeinen pisara |O

Mie oon kyl kuullu sen niin, et ei se vauvalla niin menis, et jos menis aikasemmi nukkuun ni sit heräiski aikasemmin. En sit tiiä..

Atte nukkui 1h ja 20 min päikkäreit :heart: MUTTA taas kaukalossa.. En oikeen tiiä mitä tehä ku en saa sitä rauhottuun pinnasänkyynkään tai muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Mie oon kyl kuullu sen niin, et ei se vauvalla niin menis, et jos menis aikasemmi nukkuun ni sit heräiski aikasemmin. En sit tiiä..
No, meillä ainakin tuntuu menevän silleen, et jos neidin laittaa yöunille klo 20 niin herää aamulla aiemmin kuin jos laittaa (tai siis neiti suostuu nukahtaan) yöunille klo 22-23. En tiiä, voihan tuo rytmitys toki vielä muuttuakin, mut tällä hetkellä on tuolleen - ja yösyöttöjäkin mahtuu yöhön 1-2 kpl riippuen hiukan siitä paljonko onnistui "tankkaamaan" ennen yötä ja kuinka paljon ennen nukahtamista. Eli summa summarun: kaikki vauvat ovat yksilöllisiä :)

kyl mä oon niin tyhmä taas :ashamed:

mies tuli tänään 14.30 kotiin, ja mä oon täällä klo 13 alkaen itkeskelly ku vauva vaan kitisee koko ajan, ei haluu ees leikkii vaan märi-märi... yöki oli ihan kummallinen, klo 22-23 mussutti vaan nyrkkiään, tutti lens koko ajan suusta ku oli tietys asennossa, ja mä raivostuin sit jo sen verran et menin saunaan pötköttää.. olin niin väsy, et meinasin sinne nukahtaa. yöllä heräs 3.50 pikasyönnille, sit jatkui nyrkin mussutus ja mä otin viltin ja läksin sohvalle nukkuu... 5.40 sit oli kunnon nälkä. ja sit 7.40 taas jotai ihme ähräämistä, kuuntelin vaan ja annoin märistä märinänsä ku ei tainnu ees hereil olla. en vaan jaksanu tehdä sille märinälle mitään :ashamed: 9.45 oli nälkä ja noustiin... josta päästäänkin siihen mun itkuun ja miehen kotiintuloon -> minun tyhmyyteeni.

mies nukku reilu tunnin vauvan kanssa meiän sängyssä ja herättyään totes et oho, kello on jo puol viis, täytyy lähtee treeneihin. (valmentaa siis 13-14v kiekkoilijoita ja lupasin eilen et saa mennä niiden leiril tänään klo 17-20) olin vihjaillu jo kaikennäköstä, et ei se lähtiskään, ku mä oisin tarvinnu sitä kotona ja muutenki toisen kestämään vauvan märinöitä yhdessä. mm. et vauval ei oo sukkahousuja kastemekon alle sunnuntaisiin ristiäisiinsä, kaupast tarttee niin paljon kaikenlaista etten viittiny tekstaril kauppalistaa lähettää. no, ei se tajunnu, enkä mä jaksanu sanoa suoraan, et älä meekään, mä tarviin sua täällä. ajatelkaa, ihminen on niin väsyny, ettei jaksa yhtä lausetta suustaan sanoa.

noni, nyt tyttö sit paskoki vaiks just vaihdoin vaipan. en jaksais mennä sitä vaihtamaan :'(

NII ja sit ku mä muutenki oon niin päivänsäde ku oon nälkäne. meil ei oo jogurttii, maitoo muroihin, myslipatukoita, karjalanpiirakoita, kaikkee mitä yleensä kaapis on ja just nyt tekis mieli. nakkisoppaa ja ruisleipää ois mut söin niit viime aterial ni ei tee niitäkään mieli syödä. no, tyhmyyttäni näen nälkää sit niin kauan kunnes ukko tulee, ku en jaksa lähtee itekää mitää hakee.

Zoe kiitos.. :hug: mut kun tiedän et se mies ois jääny kotiin ku oisin vaan pyytäny.. mut en saanu sanotuks, ku olin jo vihjaillukki niin paljon (vaikka tiedän ettei toi vihjeistä tajua).

no, 2 leipää ja jostain taikasanojen avulla ilmestyny yks jogurtti teki ihmeitä. vaunulenkkikin alkaa tuntua mahdolliselta ajatukselta näin iltani iloksi =)

Talvis no voi höh :( Tuntuuko siusta muuten,et vois olla synnytyksen jälkeistä masennusta ku tuntuu, ettet mitää jaksa? Vai yleistä väsymystä vain ku joudut öisin heräilee usein? Tsemppiä, kyllä se ajan myötä viimeistää helpottaa :hug: Tiiän tunteen ku on aika helkkarin väsyny.. mut sitähän se äidin osa on.. väsymystä ja pitää vain jaksaa. Mut muista silti pyytää ain apuja, onks siula anoppia likellä, omaa äitiä tai siskoo tms joka vois auttaa kun tuntuu, et oot iha finaalissa?

Mie oon tosi hyvin jaksanu ilman apujoukkoja. Mut en sitä mitenkään hehkuta koska en tunne tätä niin raskaaks. Toki välillä tulee hetkittäisiä mietteitä, et ei helkkari ku on väsyny ku ei saa nukkua ja hyvähän miehen on ku saa jne jne jne. Mut onneks menee nii nopsaan ohi ku tuleekin :) Iltaisin nykysi tuntuu aika vaikeelta jos en saa Attee puoleentoist tuntiin nukkuun. Ku ennen se meni aina niin vaivattomasti. Mut sitähän se kai on ku hampaita luultavasti tulossa.

Voi vitja ku täällä tulee tekstii..en kerkee perässä :ashamed: tyttö vie kaiken ajan..ja sit ku se nukkuu ni pitää laitta ruokaa tai keretä suihkuu tai jotai..mieski taas metällä.. :/ nyt neiti nukkuu ja pitäs vissii jaksaa itekki syyä jotai..huomaan vaan et ruoka ei oikee maistu ja syönki vaa sen 3krt/pv..joo pitäs syyä et maito nousee, juon kyllä paljo..mutta kun ei oikein maistu..tänää muutenkii vähä masis päivä..hormoonit varmaa jyllää vaan :ashamed:

Tuntuu nii hassulta ku tyttö nukkuu ja syö vaan..syönnin jälkee vähä seurusteleeki mut sit väsähtää ja nukkuu..kohan se kasvaa ni varmaa enempi jaksaa jutellakki mamman kaa =)

voi kun te ootte taas kirjottaneet... oon ihan silmät ristissä täällä... joten suosiolla jätän lukemisen kunnolla huomiselle.
ja alan tästä unille, kerrankin ajoissa.

Pappi kävi tänään kyläilemässä.
Ja kuten ajatus olikin, luvassa on rennot juhlat :D tottakai ne pakolliset kaavat ja jutut, mutta meidän näköisesti rennossa tunnelmassa.
Pappi on sitten tulossa meille vielä illalla jatkoillekin, tähän tietoon :D kunhan ensin käy kastamassa toisen lapsen välissä :D

mutta nyt laitan silmät kiinni ja toivon nukkuvani monta tuntia ennen seuraavaa herätystä.

tyty just tässä pohdin että mihin katosi ne päivät kun tyttö oli pieni ja aikaa oli vaikka muille jakaa?! Nyt kun meijän muru on jo reipas pikkuneiti niin eipä sitä ehdi mitään!!! Kun ei nuku kunnon päikkäreitä niin on päivät aika hulinaa...

tänään on ollut sellainen päivä että huh! :kieh: Tyttö jaksaa olla tunnin hereillä, sit nukutaan lyhyet torkut ehkä 30 min-40 min, taas tunti hereillä ja torkut, ja taas tunti hereillä ja torkut.... ARGH!! :headwall: :headwall: voi kumpa kumpa oppis nukkumaan kunnon päikkäreitä. Ei ehi mitään tekemään koko päivänä kun koko ajan pitää olla nukuttamassa, syöttämässä ja viihdyttämässä neitiä. Tuo ei viihdy itsekseen ollenkaan, koko ajan pitäis olla höpisemässä ja leikkimässä sen kanssa. *huokaus* ja taas oli yöunille meno sellaista huutoa että. Oli niin väsyny ettei jaksanu ees iltavelliä syödä, ja sit kuitenkin kukkui siellä sängyssään kaheksaan saakka ennen ku nukahti. Välillä piti jutella linnuille, huudella äitille, sylkeä tuttia pois suusta, kiskoa harsoa naamalle, pois naamalta, naamalle... sylkeä taas tutti pois ja jutella, syödä nyrkkiä, narista... *huokaus* ja heräili vielä tuttia itkemään puol ysiltä.

äitiydestä ja sen haastavuudesta eipä meilläkään vaikeeta oo ollu. Toki imetys aiheutti suurta päänvaivaa mut kun siitä päästi yli ja löydettiin ratkaisu niin elo helpottui. Meidän tyttö on kyllä vaativa tapaus: ruoka pitää tulla HETI kun on nälkä, jos joku ei miellytä niin koko ajan kätistään... ja tyttö kaipaa jatkuvaa viihdytystä. Mutta tälläisen voimakastahtoisen tytön tempperamenttiin kuuluu myös herkästi välähtävät hymyt ja raikuva nauru. :heart: :heart: Meillä nukutaan yöt hyvin, ei ole tarvinnut kanniskella huutavaa tyttöä (kiitos tutti!!!) ja muutenkin on ollut kohtuullisen helppoa. Toki välillä väsyttää mut se kuuluu asiaan.

Nyt ainoona ilkeänä asiana on mun selkä joka on TOSI kipeä. Se on ollut jo monta viikkoa kipee mut nyt jouduin hakee ihan särkyvoidetta ja äsken otin siihen särkylääkettä lisäks. :( :( Mulla se sama alaselkä vaivaa nyt mikä oli yhessä vaiheessa raskautta kipeä. Tiedän et siihen auttais lihasten voimistaminen ja venyttely mut sit kun on hetki aikaa nii ei paljoa huvita alkaa jumppaamaan... :ashamed: :ashamed: tytön nostelu on aika inhottavaa kun sattuu. :'(

Nyt meen pötköttelemään sohvalle. :wave: :wave:

Toivottavasti EM selkäsärky helpottais! :hug:

Meilläkää Atte ei juuri yksinään viihdy. Joskus viihtyy vähän aikaa leikkimatolla, mut suht vähän.

Nyt huomasin tänää, et Bonzo pieni leikkihauva lastenlaulu on Aten lemppari <3 Se nauro niin ihanasti ku kuunneltii sitä ja lauloin. Päivänsäde ja menninkäinen on semmone mihin se tyyntyy, mut tuo semmone mist riemastuu ja hymyilee leveesti +nauraa.

Meil nukkumaanmeno ois varmaan menny aika huonosti, ellen ois vieny vaunuileen seiskan mais. Tein ihan pienen lenkin ku Atte nukahti suhteellisen nopeesti. Sit odotin vähä aikaa ja siirsin pinnikseen. Havahtui siin, mut sit nukahti uudelleen. Sit heräs kasin maissa ja söi. IHANAA!! nyt Atte siis ei huutanu!! Voi että miten kiva! :heart: Ja taas irrotin nännin ja laitoin sit pinnasänkyyn. Taas mahalteen ku ei se selälteen rauhotu. Sen jälkeen on nukkunu ny hyvin. *kop kop kop*

Kauhean paljon mammat oli kirjoittanut päivän aikana :eek:

Talvis Paljon jaksamista :hug:

Vilma Eihän se haitaa, vaikka nukahdat ennen Elmaa. Kun siis Elma on turvallisesti omassa sängyssä tai missä sitten nukkuukin. Kyllä varmasti heräät siihen jos Elma itkee.
Hyvää reissua ja hyviä juhlia :wave:

Suukkis Mä pidän siksi korvatulppia, että en kuule niitä kaikkia ähräämisiä. Tuntu kanssa oudolta kun Nuppu alkoi nukkumaan pidempiä pätkiä ja olin aina valmiudessa joka ikiseen kääntymiseen ja huokaukseen. Mutta korvatulpilla kuulen vain ne ähräämiset mitkä mun tarviikin :D

Tyty Sitähän se alussa on; vauva syö, kakkaa ja nukkuu =) Vaikka meillä on mennyt niin, että Nuppu nukkuu nyt enemmän kuin silloin ihan pikkuisena. Mutta hereilläollessa huusi sitä vatsaansa ja ei siis todellakaan seuruteltu ja leikitty. Nyt ihan toista jo =)

Äitinä olo on täällä välillä raskasta ja välillä helppoa. Alussa oli tosi rankkaa, mutta nyt alkaa olla ihan mukavaa ja rentoa yleensä. Tosin mullahan on tuo mies paljon apuna. Nytkin nukuttaa Nuppua :) Mutta meilläkin välillä mua ottaa päähän kun mies saa tehä mitä haluaa ja mä olen sidottu niin Nuppuun, että hyvä jos suihkussakaan pääsee käymään ilman että toiselle tulisi juuri silloin nälkä.
Vaikka tänäänkin raivottiin aika paljon iltasyömisen kanssa. Imetin sitten röhnöttäen Nupun päällä. Toki siis kannattelin itseäni käsillä, mutta muualla en saanut syömään. Olipa eka kerta sillain :/

HanTan juhlat kuulostaa kyllä kivoilta. Nytkö sunnuntaina ne oli?

EM Mulla kanssa alaselkä kipeytyi silloin raskauden aikana ja on ajoittain välillä kipeä. Ja tosi laiska olen ollut jumppaamaan, eli turha valittaa :/

Toivottavasti ensi yö menisi myös hyvin. Ja kaikilla muillakin tietty :heart:
Nuppu ei taas viihtynyt mummilassa kenenkään muun sylissä kuin minun. Mutta minun sylistä tai lattialta sai mummi ja vaari käydä höpöttämässä. Syliin jos otti niin kauhea huuto. Ihme juttu, että lattialla saa mennä ihan naaman eteen höpöttämään ja Nuppu vain hymyilee. Mutta miksi sitten syliin ei saa ottaa. Mummikin otti sillain päin, että Nuppu näki minut koko ajan.

Meilläkin on onneksi hymyilevä vauva :heart:

Sompio mieki oon koittanu niitä.. Mut ku tuntuu tyhmältä ain uudelleen ja uudelleen semmosia käyttää.. Vaikkakin saan niit kyl ilmasiks jos tahon vaiks kui paljon. Mut ku ei vois käyttää ku yhen yön yhtiä ku sit en saa yleensä niit enää nii hyvin. Ja joskus on nii syvällä tms. et ku ottaa pois ni oikeen sattuu kunnolla.. Eiks niit jotai "kestokorvatulppiaki" kai oo? ainaki mu siskolla joskus oli jonkinmoiset ku ei vettä saanu korviin mennä ku ui.. mistähä semmosiaki sais ja peittääköhä se sit kuuluvuudenki oikeesti..
*muoks hethän tuolt löytyki vaikka mitä ku googletti.. Oiskoha tommosia apteekissaki? Hmm.. verkkoapteekis ainaki on, pitääkin mennä het huomenna apteekist kysyyn :)

Meil mummolassa Atte joskus alkaa het mutristeleen ja itkeen säälittävän näköisenä jos ukki ottaa syliin :D Mut joskus sit antaa ottaa eikä oo moksiskaan. Mut välil siis tulee het itku ja sit otan syliin ni rauhottuu heti ja kahtelee turvallisen matkan päästä nyrkkiään syöden, et kukas se toi ny olikaan :D

Suukkis Mulla on semmosia jotain mitä mies on tuonut töistä. Ja mä käytän kyllä useamman yön samoja. Jos alkaa olla likainen, niin heitän pois. Mutta mä käytän vain toisessa korvassa. Toinen on tyynyä vasten, niin en laita siihen kun se usein sattuu.

Huomenna on ne kaverin häät ja ei nyt oikein nappaisi :/ Pitäisi vaatteetkin silittää ja korttiin kekesiä runo.

mieki koitin useamman kerran käyttää samoja (meilki mies tuo töistä :D, ite tosin ei käytä töissäkään), mut niist jotenki se pehmosuus ja muotoutuvaisuus katoaa sen verran, etten saa niit enää nii hyvin ku ekal kerralla. Mut pitääki men het noit kestokorvatulppia ehtiin jos apteekis ois :xmas: mie ku oon niin kesto ihminen, et mieluiten käyttäsin kaikenlaisia kestotuotteita, kaikessa missä vaa pystyy :D

Suukkis Kerro sitten mimmosia oli. Mulla on meinaan viimeinen paketti menossa ja mies kun ei ole nyt töihin menossa niin en saa sieltä lisää. Toi miehen työkaveri mulle kyllä parkettia nukkekotiin, mutta en viitsi pyytää tuomaan korvatulppia :D

HanTa Ok, en paljon muistanut väärin :saint:

Jaaha, meillä on neiti nukkunut nyt jo kohta tunnin, kai sitä itsekin täytyisi mennä unille :wave:

pitäis mennä kyl unelle joo.. Noh, onneks mies tulee pian ni josko sitä sit sais unen :) Ja noi korvatulpat on kyl sinänsä pelastus, et etenki ny ku Atte ruvennu joskus herätessä huutaan iha hirmu kovaa ni ei tunnu niin raastavalta. Ja just ei sit oo koko ajan kuuntelemassa, et no ny se käänty.. ny se sitä ja ny se tätä :xmas:

Huomenia vaan..

Korvatulppia sitä minäkin käyttelen öisin - ja ihan molemmissa korvissa. Neidin huuto kuuluu kyllä ihan selvästi siltikin, mutta en niihin ihan pienimpiin ähinöihin herää - ja mies nukkuu hyvin ilman korvatulppiakin.

Meillä taas huono yö takana :headwall: Yöunille menoa viivyteltiin klo 21 saakka, nukahti lopulta tosin vasta 21.30 sit nukkui 01.30 saakka, söi ja jatkoi unia 4.30 saakka.. siitä lähtien on äippä ollut hereillä. Neiti nukkui jonkin aikaa vielä sylissä syötyään, mut tässä 6 jälkeen heräs sit kokonaan. Ja täällä siis äiti valvoo ja isä nukkuu, eipä tuo ollut kyl tarjoutumassa valvomaan että mä saisin nukuttua :( No, joutuuhan se toki joka aamu nouseen klo 6 töihin, mut ku mäkin haluaisin edes joskus nukkua pidempään aamulla.. ja meillähän se onnistuis kun ei oo riippuvainen mun tissistä.. Noh, ehkä sit joskus..

Hitsi kun tuosta neidistä on tullut hankala sylissä pideltävä ellei oo ihan väsyny. Koko ajan pyrkimässä istuma-asentoon tai muuten vaan ylöspäin, tietty jotta näkis paremmin. Ja sit kauhea kätinä jos toive ei toteudu..

Mitenhän näitä yöunijaksoja sais pidennettyä? Sen tiiän et auttais, jos neiti suostuis nukkuun ne 3h päikkärit päivällä.. mut ku eihän se tahdo nukkua :headwall: Alkuviikosta se ihme tapahtui muutaman kerran ja silloin nukkui yönkin paremmin. Viime yönä neidillä tosin heräämissyy oli ihan selkeästi nälkä.. Milloinhan niitä vellejä vois alkaa kokeileen, suositushan lienee vasta 4kk kohdalla :(

Pirtsi ja Ella n. 2kk 1 vk

Yhteistyössä