~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Chamorphis Ihan pakko kommentoida tähän.. :hug: sulle, voin täysin kuvitella miltä susta tuntuu! Meille itsellä on koira ja suurin pelkomme on että neiti tulis allergiseksi sille! Mikä kauhea tuska ja suru ois luopua siitä. Meidän ei tosin tarttis lopettaa sitä, sillä anoppini varmastikin ottais tuon koiran, mut kamalaa se ois silti!! Minä en kyllä lähtis ainakaan lopettamaan kissaa/koiraa ennenkuin on 100% varmuus siitä, että oireet johtuu juuri allergiasta - ja munkin mielestä nuo kuvaamasi oireet vois olla jotain ihan muutakin; refluksitautia kenties? Voimia sulle!!

luettu :D

suukkis tuntuu että te käytty hirmusen aikaseen nukkuu, mut ettehän työ käy kuin n. tunti ennen meitä.
mä oon ihan tyytyväinen tuohon 21 unille :D + - se puoli tuntia.

vilma hieno juttu, Elma kasvaa ja se on tärkeintä.
Kuten aamulla sanoin, niin pidä nyt huoli itsestäsikin... muista syödä juoda ja levätä.
varmasti tuo reipas viikko muualla, tekee teille hyvää.

cam suuri hali...

no niin täällä on pistetty tuulemaan 10-13.30 ollaan oltu vaunuttelee :D
käytiin kamun kanssa lenkillä ja lastentarvikkees.
Sit kävin vähän shoppailee lindeksillä 4 kivaa bodya... ja postissa tekemässä valitusta taas postin jakamisesta, tällä kertaa oli ängetty paketit niin laatikkoon, että ne piti repiä sieltä irti :( mutta olipahan perillä.
ja vähän häähumu juttujakin osteltiin pojan kanssa, sukkanauhaa ja meikkejä.

Papin kanssa turistiin, ja hän tulee perjantai-iltana kylään :D

vilmav hieno juttu, että maito riittää! :heart: :hug:

Cham voi ku saisitto kissan jollekin sukulaiselle siksi aikaa, et huomais johtuuko kissasta. Toivottavasti ei johtuis! :hug:

Nyt mie luen Elizabeth Pantleyn kirjaa "pehmeä matka höyhensaarille", jos siittä sais apua Aten yöheräilyihin :) Tänää annoin taas bataattia. Loppua kohden alko itkeen. Mut oli niin väsy, et varmaan sitä. Nyt imetin ja söi kunnolla ja nukahti siihen. Ny sit nukkuu meidän sängyssä :)

Mennään käymään siel kämppää kahtoon sittenki yhessä huomenna aamulla :) Ja ny sit mies pääsee tänää illalla sinne vauvauinti-infoon. Eli hyvin kävi! Ois ollu kurja jos mies ois ollu kahtomas sitä kämppää ja mie siel infossa Aten kans (info on kuudelta ja kestää reilun tunnin eli JUST Aten tissittely ja nukkumaanmeno aikana) ni ei illast ois tullu oikee mitää muuta ko kiukkua ja huutamista. Eikä ois sit infosta ollu mitää hyötyä ku Atte ois huutanu. En ois ite voinu keskittyä eikä muutkaan. Ja sit ois pitäny varmaa kesken kaiken lähtee pois ja silti ois ilta ollu vaikeempi. Aten kans ku on aika tarkkaa, et pistää nukkuun oikeeseen aikaan. Jos pääsee liian väsyneeks ni nukkumaanmeno on aika vaikeeta.

voi kurjuus Cham! :hug: :hug: :hug: :hug: toivottavast saisitte kisun jollekin sukulaiselle tai tuttavalle et pääsisit näkemään rakasta ystävää :heart: eläimiin kiintyy viel niin täysin ehdoitta kun ne auttaa omiin suruihin ja murheisiin pelkällä läsnäolollaankin.

Vilma: tsemppiä sinne ja hyvä että saat vähän nyt reissun kautta etäisyyttä. se on must hyvä, että pystyt ite tarkkailemaa omaa mielialaas. luotat vaan niihin omiin vaistoihis ja pommitat meitä palstalaisia/neuvolaa kysymyksilläs. :hug:

öö, mitähän muuta... tul kirjottamisee katkos ku pikku mies kaipas ruokaa ja samaan aikaan koiraa pisti ampiainen ja sit piti ottaa kyypakkaus esiin yms..

no mulla just samanlaisia tuntemuksia ton imetyksen lopettamisen kanssa niinku pirtsillä ja zoella!

käytiin 2kk neuvolassa ja kaikki käyrät on kohdillaan :) seuraavaksi sitten starttaakin rokotusohjelma. -ja mä ilmottauduin siel meidän ekaan kerhoonkin :heart: alkaa ens kuun alussa ja loppuu joskus maaliskuussa. sen päätteeksi on sitte tapana mennä esim. kerhon vetäjän mökille "yökylään" vain äitien kesken :D

Täällä ei keretä lukee eikä kirjottaa..hyvä et kusella ain kerkee käymää.. :D kiirettä pitää pikkusen kaa..onneks mies hoitaa kanssa tosi ahkeraan..öisin mamma ja isi ei saa nukuttuu ja ollaan silmät ristissä..sitä rytmiä odotellessa :snotty: :) !
Neukku täti kävi ja tyttö kasvanu hyvin..miulta tikit poijes mutta edelleen ei tyttöö painavempaa saa nostella.

Tyty ja Kitku 1viikko :heart:

Ei riitä maito. Ei ainakaan kokonaan. Äsken tyttö heräsi nälkäisenä. Ja ei saanut taaskaan rinnasta mitään irti vaikka oli nelisen tuntia nukkunut.. Ja sit taas annoin korviketta.. Jonka söi ja äiti meni pumppaamaan vessaan. Kappas. Ei tipan tippaa.. Että sellasta. Ei siis kokonaan riitä mun maitoni tolle, sen tiedän varmasti. Ja tiedän ettei pumpulle heru samalla tavalla, mutta neljän tunnin jälkeen luulis jotain tulevan varsinkin kun vauva on imenyt just ennen.. Rintakumiin ei tullut myöskään maitoo. Eli tästä voidaan kai todeta et osaksi päiväksi voi maitoo riittää, mut ei koko ajaksi.. Kun aamulla tuli tytön tarpeiksi maitoo. Harmittaa kauheesti, mutta ei voi mitään. Neuvolan täti mua tästä varoitteli mut pysyin luottavaisena kunnes nyt... Täytyy soitella neuvolaan tai sairaalan imetystukipuhelimeen et miten mä saan ton maidontuotannon pysymään edes jonkinlaisena nyt..

Kyllä harmittaa, vaikka tiedän ettei mun äitiyttäni tällä mitata. Ja kun nälässä en pidä. En takuulla.

Tyty Sitähän se alussa oli :D Tuntuu, että vaikka omasta ihan pikkuvauva-ajasta on vielä niin vähän aikaa, niin jotenkin sumussa se aika on, että miten meillä syötiin ja nukuttiin. Tai tuntuu, että tissiteltiin koko ajan :D Täytyspä selata tätä ketjua sinne 2,5 kk:n taakse...

Vilma Tiheitä syöttöjä rintaa vaihtaen ja pitkien unien aikana pumppailua. Sillä ainakin mun käsittääkseni saisi maidontuotannon ylläpidettyä ja ehkä parannettua.
Soita ihmeessä imetystukipuhelimeen, niin saat neuvoja asiaan vihkiytyneiltä ihmisiltä.

Täällä pistettiin takkaan tuli, täytyy vähän lämmittää kämppää niin ei tarvi sähkölämmitystä laittaa päälle.

onks muille käyny niin, että itkuhälyttimestä kuuluu jonkun muun lapsen itkua? :D meil pieni ol vaunuis ulkona nukkumassa ja äiti lensi ku tuulispää aina kattomaan ku ääntä kuulu hälyttimest mut ei ollenkaa vaunuist! kuulin kyl sen toisen äidin puhettakin :whistle:
vaihoin kyl sit "kanavaa" ni enää kuulunu :D

Sompio: Mut kun pumppuun ei heru. Ja mulla ei tuu rintoihin millään tavalla täysinäistä oloa vaikka ois miten pitkä syöttöväli. Tissit tuntuu kutakuinkin ihan samalle kuin aina ennenkin ennen imetystä. Ja tiheetä syöttää tottakai kokeilen, mut siinä on vaan se et jos mitään ei tuu niin kauheeta huudattaa lasta :/ On tää kurjaa...

Vilma Ajattelin, että jos se kuitenkin pumppaamisen yrityskin lisäisi sitä maidontuotantoa :ashamed: Vai auttaako se yhtään jos sitten sitä maitoa ei tule, mutta tapahtuuko tissin sisälläkään mitään? Tai auttaisiko se kuitenkin vauvaa saamaan herumisen nopeammin käyntiin jos pumppaisi ennen rinnasta syöttämistä.
Oletko käynyt siellä imetystukijutun maitolaiturilla, joka on imetysasioihin keskustelupalsta?

Hei kaikille pitkästä aikaa :D

Mie en nyt kaikkeen kommentoi,kun tuolla taempana on niin kamalasti juttua :ashamed:

Pirtsi Onnea roppakaupalla ja tervetuloa :flower: :heart:

vilma Elä pode huono äiti fiilistä. Ja en usko,että Elma oisi saanut liian vähän ruokaa. Varmasti olisi siitä ilmoittanut.Ja Elma varmasti pitää sinua maailman ihaninpana äitinä,vaikka pullosta antaisitkin maitoa. Pääasia siinä siis se,että lapsi saa masun täyteen.Ja se että saa olla äidin lähellä :heart: Joten voimia sinulle :hug: Niin ja mukavaa reissua teille keski-suomeen.Ja kiva,että mieskin kotosalla.mun mies kans joutu pakko lomalle taas vaihteeks.Ihan kiva sinäänsä,niin sitten on meidän kanssa. :) Mutta se sitten joutuukin liiton rahoille :(

HanTa Onnea paremmasta yöstä :heart:

Em Jopas sielä ollaan nukuttu hyvin :heart:

TA teillä onkin sitten ollut ihana suihkureissu :heart:

-Tulen kohta jatkamaan,tissittely tuokio--->

Noni,nyt on tyttö kylläinen.Kohta onkin yöunille meno aika :)

Chamorphis Voin uskoa miltä tuntuu.Itse jouduttiin luopumaan yhdestä kissasta ennenkuin tyttö syntyi.Tämä kisu oli siis säikky ja pelkäsi aika paljon.Kerran sitten raapaisi siskon tyttö otsaan,niin että joutui raukka tikattavaksi :( Ei ollut kivaa luopua siitä kisusta.Olin saanut kisun totutettua siihen,että pelätä ei tarvitse.Silti vain pelkäsi lapsia ym.Mutta lapsen parasta täytyy vain ajatella. Mutta selvyys tohon sun hommaan is hyvä saada.

HanTa Teillä onkin ollut kiva päivä sielä. :D Mekin käytiin kaupoilla tossa koko perheen voimin,ja tyttö vain nukkui. :heart:

johanna neukku kuulumiset bongattu :heart: Niin ja tosta hälytin jutusta.Meillä on joka arki päivä,niin että alkaa hälytin surisemaan.Ja just päivällä.Ei iltaisin eikä viikonloppuisin :D Jännää.

tyty Nopiasta se aika menee.Ja rytmit tulee ajan kanssa. :) Nyt vaan nautit vauva ajasta.Ja muistat levätä :heart:

Mutta nyt iltapuuhiin.Jaksuja kaikille ihanilel mammoille :heart: :hug:

Maria 3kk 3vk 3pvä :heart:

Vilma Syödäänkö teillä tuttia?
Tuli vain mieleen, että meillä välillä jos heruminen kestää kauemmin niin syödään välillä tuttia ja sitten vaihdan sen nopeasti tissiin ja jos vielä menee hermot niin vuorotellaan niitä niin kauan kunnes onnistuu syöminen. Tutin jäljiltä Nupulla on välillä kunnon imutus päällä ja hetken aikaa viitsii herutella rintaakin ennenkuin tajuaa että sieltä ei tule vieläkään maitoa :D

Suukkis Paljonko maksoit Manducasta?
Mä olen tänään googlettanut kantoreppuja, kun haluisin kanssa jonkun.
Tai sitten ostan jonkun muun käytettynä, mutta käytetyistä Manducoista pyydetään niin paljon että se kannattaisi ostaa uutena.
Kun sitten retkeilykäyttöön ollaan katseltu Deuterin rinkkaa niin se on sen verran hintava että toinen voisi olla käytetty. Kun sitten pidemmällä käytöllä pitää olla parempi kantojärjestelmä ja saada eväitä/vaippoja yms. matkaan myös.

Vilma :hug: elä pode pahaa omaa tuntoa..täällä ollaan annettu Kitkulle korviketta kokoajan kun kotia päästiin, miulla ei riitä maito :( mutta en aijo ottaa siitä stressiä, se on tärkeintä et tyttö saa masun täytee. Tehää ain sillee et mie syötän eka tissit sit annetaa korviketta sen verta mitä neiti haluu..nyt jopa nukkuu. Alussa ei meinannu nukkuu ku oli nii näläkänen ja saatto kolme tuntii olla tissil :eek: miulla rinnat haavoilla ja pakko kumit ottaa käyttöö. Nyt alkaa pikkuhiljaa maito lisääntyy, mutta vieläkään ei tärpeeks vauvan tarpeisiin nähen. Mie koitan syötellä minkä näistä "kuivista suodatinpusseistani" pystyn :D ja juua paljon..mitä enempi stressaat sitä vähempi siulakii maitoo..ota vaan ihan relax :hug: syötät miten pystyt ja annat tytölle korviketta. Muut saap olla mitä mieltä haluu, mutta mie en tyttöö aijo nälässä pitää. Tiiän et mitä enempi vauva imee sen enempi pitäs maitoa tulla..mutta en voi antaa vauvan vaa itkee ja imee tyhjää :'( imetystä aijon jatkaa ja tänää illal onki maito ihan pakannu tisseihin =)

Justiinsa juu. Jaarittelin aikani mut kappas, olin lentäny ulos joten eipä tullu mun kirjotusta tänne.. Voi argh!

Noh, yritin siis nukuttaa Attee 1,5h -tuloksetta. Nyt mies vei sen vaunuilemaan kun mikään muu ei auttanu. Olin jo aika helisemässä ku mies oli siel vauvauinti-infossa ja mie koitan nukuttaa eikä muu kelpaa kun syli. Ja ain ku oli sylissä ni kahtelee vaan ympärilleen. Ei suostunu rintaa syömään ja muutenkin suht vaikee. Noh, eiköhä se nukaha vaunuihi ni sit nostetaa se sielt pinnasänkyyn.

vilmav maidontuloon kyllä kovasti vaikuttaa se stressaaminen. Eli siten et varmasti sillo varsinkaa pumpulle heru. Mieki jos oon tosi hermo kireellä ni ei tuu mitään eli en saa pumpattuu juuri ku pari tippaa. Het ku rentoudun ja aattelen mukavia asioita enkä stressaa ni jonki ajan kuluttua kyllä alkaa herua.

Sompio satkun kutakuinki maksoin. Oli postikuluttomuus tarjous ni siten ei menny postikuluja. Huutikses ne maksaa noin 80? vähintää ni mu mielest se ol parempi ostaa uutena ku kerran se parikymppii vaan hintaeroo uuteen ja käytettyyn.

Olette korvaamattomia rakkaat naiset! Mä olen nyt jo paremmalla mielellä. Itseasiassa tosi hyvällä. Elma kävi pesulla ja yritin sen jälkeen imettää kun yleensä tarttuu kuin sika limppuun. Mut ei, ei suostunut kun tajus et ei heru..Annoin 30ml korviketta. Kellittiin sängyllä koko perhe, pidettiin tyttöä lähellä ja tehtiin pierujumppaa :D Sitten seurusteltiin lisää, puettiin jne. kunnes alkoi kitinä. Otin viereen peiton alle ja annoin tissiä. Simahti siihen samantien, imi välillä. Ei mitään syömisimua selvästikään ollut, mutta annoin sen olla siinä kun halusin olla lähellä ja että tyttö imis :heart: Nyt nukkuu omassa sängyssä.

Mä jaksan nyt paremmin ja olen huomattavasti enemmän läsnä tytölle kun sain pullopeikon pois. On tärkeämpää, että me kaikki voidaan hyvin, enkä mä koko ajan itke ja pelkää sen puolesta, että on tuo nälkäinen vai mitä. Nyt tiedän että aina voin tarjota pulloa jos on liian hankalaa. Mä haluan imetyksen jatkuvan ehdottomasti, mutta tärkeämpää on se, että jaksan olla tytön kanssa täysipainoisemmin ilman kauheaa huolta. Huomenna soitan vinkkiä imetystukipuhelimesta, että kuinka saisin maidontuotannon säilymään vielä.

Mä veikkaan et osasyy tähän nihkeään maidontuloon on se, että tyttö ei aluksi imenyt tarpeeksi. Jos kolmen tunnin välein saatiin se imemään jonkun 10 minuuttia niin kyllähän sen tietää miten siinä käy... Mulla nousi maito tosi hyvin ja sitä olis tullut kyllä, mut kun ei ollut ketään imemässä niin kai siinä sit kävi näin.. Vaikka yritin sairaalan tehopumpullakin pumpata..

Vilma Ei mitään ole kuitenkaan vielä menetetty, teillä voi olla mahdollisuus hyvinkin vielä täysimetykseen kun ahkeratte imuttelette. Ainakin kun luin aikanaan sieltä maitolaiturilta, että osa on ollut useampia viikkoja osaimetyksellä ja sitten saaneet siirryttyä täysimetykseen. Ihan vain lohdutuksena :D Mutta vaikka olisitte osaimetyksellä kokonaan, niin sekin on hyvä imetysmuoto :)

Mä katselin tänään kaupassa vellejä, mutta en ostanut mitään. Aion jaksaa ne iltaraivarit ainakin vielä. Tosin tänään niitä ei juurikaan tullut :) Ja nyt Nuppu on jo nukkumassa. Tosin tuttia pitänyt laittaa jo useamman kerran suuhun, mutta vaikuttaa lupaavalta. Nuppu heräsi vaunupäikkäreiltä 15.30 ja oli siitä asti hereillä. Hyvin jaksoi, ei kitissyt kauheasti. Puol kasi aloitettiin iltatoimet ja nyt ollut ½ h nukkunut/kitissyt tuttia.

Suukkis Mä olen katsonut kanssa Manducan hintoja käytettynä, että ei periaatteessa kannata ostaa vaikka kuinka olisi muka ollut vähällä käytöllä. Yksi kaveri vinkkasi, että naapurikunnan kirppiksellä oli tänään ollut ergon-kantoreppu 39 ?. Voisin sitä huomenna mennä katsomaan, jos se siellä vielä olisi ja kokeilla Nuppuakin siihen.

vilma :heart: kaikki järjestyy aina. Välillä pitää taistella tilanteiden ja itsensä kanssa mutta ratkaisu löytyy aina. Ja tosiaan, pääasia on että lapsi saa ruokaa ja ettei itku silmässä tarvii kenenkään olla. :)

tyty mulla meni toisinpäin. :D Alussa oli aikaa vaikka muille jakaa mut nyt on niin kiire etten tähän koneellekkaan oo ehtiny koko päivänä... on neiti pitänyt taas kaikenmaailman showta tänään...

Tänään on sitten taas sellainen päivä että huh. :LOL: alku oli lupaava mut sit meni yhessä vaiheessa yliväsymyksen puolelle ja päikkäreiden kanssa taisteltiin... sit nukkui taas mut yöunille käyminen oli taas sellasta että.

yliväsynyt tyttö - ei jaksa syödä - ei nukahda - rauhottelua - söi vellin - ei nukahda vaan juttelee ja kiljuu vaan sängyssä - nukahtaa - tunnin päästä herää - annetaan vähän maitoa että rauhottuis - nauraa ja juttelee - äiti menee makaamaan keittiön tuolille pää pöydällä ja jättää tytön ittekseen sänkyyn ja sinne onneks jäi. :LOL: :LOL: nyt nukkuu vihdoin.

Taitaa Myyllä olla vähän jännä päivä takana kun ei malta nukkua. :heart: Kai sitä alkaa oppimaan uusia taitoja niin paljon ettei vaan millään malttaisi nukahtaa. Tai sit se tekee hampaita. Ainakin sormea jäystää niin kovin kun sen laittaa tutin tilalle suuhun. Tytön mummi toi just uuden lelun, sellasen jonka voi laittaa jääkaappiin ja sit pureskella. :D

kellehän mun piti kommentoida... :eek:

Zoe-f Miulla oli ihan ompeleet..ja vielä pitää suihkutella kun vasemmasta reunasta meinaa pikkasen haava irvistää, ettei vaan tulehu.

Tänää tyttö on ottanut useemmat päikkärit, ihanaa =) käytii vaunuilemassakii ekaa kertaa iha pikku lenkki ku en paljoo jaksa tän haavan takii ja hempparin :/ tyttö nukkukii hyvin päikkärit vaunuissa =) Huomenna isi lähtee aamulla mettälle ja ollaa päivä kaksistaa tytön kaa..kahotaa kui hulina päivä on, kerkeenkö ees pukemaa koko päivänä :D heh. Nyt taitaa tyttö nukahtaa isin sylii, pitää lähtee pika pikaa nukkumaa sen kaa, ku kuiteki herää taas 2h päästä tissile ni kerkeis itekki nukkuu hieman.

Mie ostin sen Elizabeth Pantleyn kirjan "pehmeä matka höyhensaarille" ja ahmin siittä tietoa niin, että josko ois jonkilaiset eväät jo öitä varten :xmas: Jos sais Aten nukkumaan paremmin. Ainaki vähensin äsköistä rauhoitteluaikaa tosi paljon ja rauhottui uneen. Ainoo, et oli ilmaa masussa ni itki aika kovasti ennen jokaista pierua. Mut onneks niit ei tullu ku kolme ja sain 4-5min Aten jo nukkuun uudelleen :heart:

Huomenna kahtoon sitä kämppää.. Vähän jänskättää, et oisko se hyvä ja päästäskö yhteisymmärrykseen hinnasta. Wish me (us) luck! :heart: =)

vilmav hienoa, et oot jo rennommalla mielellä! Pääasia, että nautit lapsesi kanssa olosta ja hän sinun. Pullo tai tissi, sillä ei niin väliä. Kunhan parhaasi oot tehny ni sehän riittää vallan mainiosti :hug:

Semmonen piti kysyä, että te, joiden muksut nukkuu kunnon yöunia: miten te sen teette?? Eli miten laitatto pienen nukkumaan ja mihin. Tos kirjassa oli hyvin kaikkii vinkkejä siittä, et ei pidä yliväsyneeks päästää, mitä meillä Atte on. Se on iha ylikierroksilla ja uskosin ihan pidemmän ajan univajeesta olevan kysymys ja siks ois kiukkunen usein. Mut ku en vaa saa sitä nukkumaan päivisin ku max.2h ja sekin on joskus iha luksusta! (tapahtunu ehk yhen käden sormilla laskien). Yleensä nukkuu max 45min mut usein vain 20min tms.(ja nekin siis kerran tai pari pvässä eli nukkuu IHAN LIIAN VÄHÄN) Eli jelpatkaas ny ja sanokaa mitä mie tekisin, et saisin tuon pikkusen nukkumaan päivälläkin (hyvät päikkärit kun vaikuttaa myös yöuniin suotuisasti)!!

Yhteistyössä