~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Keinujalat vaikutti kivoilta, en ole ikinä ennen kuullutkaan. Taidan haluta sellaiset :p

Suukkis Juu, repeämistä paranee nopeammin kuin epparista kun repeää siitä mistä se on luonnollisinta.

HanTa Voi ei, onneksi kaikki nyt hyvin :hug:

zoe joo mä otin tupla-annokset lääkettä ja kävin nukkumaan... oma olo nyt hiljalleen ihan hyvä :D
tosi jännittynyt vain.

suukis ymmärrän ton tiheän imun, rinnalla. mutta entäs meidän pullopoika?
mihin tuo pikku mies varastoi sen kaiken maidon???

taispa olla rankka ilta minimiehelle myös... nukkui pitkästä aikaa kunnon pätkän 21-02 äitikin nukkui melkein neljä tuntia.
söi sen 120 ml, katsotaanpä milloin seuraavan kerran nousee syömään.

Hanta voi kauheeta :'( :'( Voi luojan kiitos kaikki on nyt ok! Voimia :hug:

Kiitos kaikille kun kommentoitte mun jorinoita :heart: Mä en nyt enempää teitä ahdistele, mut sen verran pakko sanoa että viime yö meni 4h pätkissä. Illalla oli aikalailla vatsavaivaa, johon annettiin distafyliä. Osaisko kukaan sanoa voiko niitä ja rela tippoja antaa yhtä aikaa?

Kaikki tuntuisi olevan taas tässä kohden hyvin :D
Poika heräsi 7.30 hyvin nauravaisena ja aurinkoisena. eli kohta siis naureskellut ja bailannut meidän sängyssä ankarasti.
Tosin taas vaihteeksi puklaillut enemmän, eli tää on kotilääkäri arvio, mut voiskohan toi puklailu olla jotain jälkitilaa???
Kun viimeksikin puklaili kovasti, sillon en kyl huomannut yhtä selvää tykytystä.
poika kuitenkin syönyt yön aikana vähemmän kuin aijempina öinä...
oli unen puolesta tosi hyvä yö pojalla. nukahtani 21 heräsi 02, 06 ja 7.30 yön aikana on syönyt vain yhteensä 180 ml maitoa.
äiti tosin heräsi tunnin välein tarkastamaan pojan tilaa aamuyöstä

nyt tiedän mikä on pahinta äidin elämässä, kun näkee että toiseen koskee kovasti, mutta millään tavoin et voi häntä autaa...

Chamorphis
HanTa :hug: Onneksi pienellä on nyt taas kaikki hyvin!
Vilma voi niitä antaa yhtä aikaa. Meillä on ollu käytös molemmat kuukausitolkulla. Nyt olis tarkotus taas kokeilla et voiko disflatylin jättää pois.
sompio mua ahdistaa aikalailla toi hoitoon laitto. Mä en yhtään haluaisi mennä töihin ja laittaa poikaa toisen naisen hoidettavaksi, vaikka tiedänkin, että hyvää hoitoa varmasti saisi. Mä vaan haluaisin hoitaa ite poikani! :ashamed:
yöheräilyt joo en mäkään usko et tunnin välein öisin nälkään herätään. Meillä oli kans sillon aiemmin vaihe jossa heräs tunnin välein ja kyllä söi silloin aina, mutta varmaan kaipas vaan lohtua. Ekalla kerralla meillä tuli hampaat ja no tokasta kerrasta en oikein osaa sanoa oliko vaan uuden oppiminen syy heräilyyn. Ekalla kerralla kesti pari viikkoa ja tokalla kerralla viikon verran...

Sitten omaa napaa.... mun maailma on menossa osittain pirstaleiksi nähtävästi... Pojallahan on ollu yskä kolme kuukautta ja oon hypänny lääkäris sen kans. Viimeksi otettiin verikokeita ja siinä katottiin allergiatestit samalla kun meillä on kissa. No tietysti se h*****tin vastaus oli koholla!!!!! Mä en kestä jos joudun luopumaan kissasta! :'( Se on ollu mulla yli seitsemän vuotta jo ja kun oma lapsi mulle. Tietysti poika on tärkeempi, mutta silti mun sydän hajoo jos näin käy... :'( :'( :'( Huomenna päästään lääkärille pojan kans niin saadaan tietää enemmän. Mä kyllä luulen, et haluan kuitenkin allergialääkärin kannanoton kans. Luin nimittäin jostain et se arvo vois olla koholla pelkästään sen takia, että meillä se kissa on...

Cham meillä myös kissa,ollu mulla 5 vuotta...itsekki oon miettiny et entä jos Miia on allerginen :/ ...Ei oo viel ollu mitään...onneksi!
Toivottavasti saat pitää karvaturrin :heart:

Yö meni vähän niin ja näin...Miialla puhkes nuha, ja valvoskeltiin sitte yöllä. :snotty:

HanTa hienoa että kaikki on hyvin. :) Mä voisin veikata että se pulauttelu johtuis kyl siitä, mut sit taas ei välttämättä tarkota mitään. Meilläki tyttö joskus pulauttelee enemmän ja joskus vähemmän. :)

cham toivotaan ettette joudu luopuman kissasta. :(

vilma me annettiin yhtä aikaa niit tippoja. Tehtiin niin et aamulla annettiin d-vitamiini + disflatyl, iltapäivällä pelkkä disflatyl ja illalla rela-tipat ja disflatyl. :) Sellanen combo. toi 4 h pätkät kuulostaa oikein hyvältä!!! :) Hienoa!

Meijän tyttö on alkanu heräilemään öisin. heräs klo 00.50, 02.00 ja sit 03.15 annoin maidon. Oisin antanu jo kahella ekalla kerralla mut tyttö nukahtiki ku sai tutin. Sit kyl nukku kuuteen saakka ja vähän yli kuus söi taas maidon, ja heräs vasta kaheksan jälkeen! Ihme rytmi. Mä veikkaan et noi heräilyt johtuu jostain uudesta opitusta... mietin et noi soseiden alotus voi olla sellanen juttu. Onhan se iso ja uus asia pienelle. :)

Suukkikselle pitiki viel sanoa et siinähän menee monta viikkoa ennen ku se sosemäärä on niin iso ees että sillä ois vaikutusta yöuniin. Meillä ei ainakaan vielä oo mitään merkkiä et nukkuis paremmin.... paitsi ehkä päikkäreissä vähän näkyy. Vaikee viel sanoo. :) Nyt ollaan siis 1 ½ viikkoa syöty soseita ja nyt eilen vasta meni kaks kertaa puol desiä. Siis jos meinaat niit alotella.. :) toivottavasti yö meni hyvin!

jahas... sadepäivä. Kävin eilen kirjastosta lainaamassa Suuri KÄsityö-lehtiä. Jospa sitä koittais ommella vähän jotain... :p

:wave: :wave:

Kiva kuulla EM ja Cham, et voi antaa yhtäaikaa. Meillä nuo vatsanpurut ei ole vielä kovinkaan pahoja ja moni ei tuollaisiin vielä antais mitään, mutta mä en vaan kestä katsella kun toista nipistelee. Annoin aamulla d-vitamiinit ja relan, voisin antaa seuraavan kerran kun herää niin nuo distafylit ja sit illalla. Luulin jo viime yönä, et vetäs vatsan kovaksi tytöltä nuo tipat (voiko niin ees käydä?) kun ähelsi ja selkeesti työnsi jotain mut mitään ei tullut. Aamulla sit onneksi väänsi kahdet aivan hervottomat satsit vaippaansa :LOL: Huh, on tää äitiys ihmeellistä :D

Oon kyllä niin onnessani tuosta neljän tunnin syöttövälistä. Tarvitsin todella viime yönä ne unet.. Kokeilin sellasta, et syötän molemmista rinnoista vaikka näyttäis ettei ole enää hereillä. Pidän ekan rinnan ajan sen hereillä ja "pakotan" syömään kunnolla kun tuppaa nukahtamaan kesken. Ja sit siirrän toiselle josta syö sen mitä syö ja nukahtaa. Tuntui toimivan, saa nähdä auttaako ensi yönä. Kun ilmeisesti yksi syy tuohon jatkuvaan syömiseen on ollut se, että kumpikin nukahdetaan melkein samantien kun syöttäminen alkaa ja sit kun havahdun ja siirrän tytön sänkyynsä niin sekin herää ja haluu ruokaa jnejne.

Siirrettiin tyttö muuten pois siitä äitiyspakkauksen laatikosta
kun paukutti yöllä niitä reunoja niin että mä en saanut nukutuksi. Ei kai tuo oikeesti niin iso vielä ole et täytyis siirtää pois, mut musta on kivempi nyt kun saa paketoida sen kunnolla sänkyyn kun sinne laatikkoon ei mahtunut kuin hätäseen joku viltti sen päälle.

Epparista olitte puhuneet. Mulle se tehtiin ja oon ihan hyvilläni. Ei kuulema olis mahtunut tulemaan muuten ja oisin voinut revetä pahasti. Paineen tunne oli aika raju ihan ekoina päivinä ja nyt kun tikit alkaa sulaa ja irtoilemaan niin kiristää ja kirvelee välillä. Mut muuten ei oo ollut mainittavasti kipee ellei itse rehki liikaa. Mä luulin sitä kamalammaksi operaatioksi kuin se todellisuudessa olikaan. Leikkaaminen eikä tikkaaminen tuntunut yhtään millekään.

Mä en osaa ollenkaan ajatella lapsen hankkimista.. mennään nyt tän yhden kans. Ja joskus varmasti sit sisaruksia jos luoja suo. Mut ei nyt vähään aikaan. Ellei mieli totaalisesti muutu :)

Ja Cham, olen peukut pystyssä ettei kissan tarviis lähtee :'(

Cham toivottavasti ei ois allerginen!! Ja ettette joutuis kisusta luopumaan! :hug:

HanTa ihan samalla tavalla ku täysimetettykin lapsi :) Eli varastoi sen johkii ja tilaa maitoa. Tokko se niin olis että pullomaidolla oleva ei tiheän imun kausia tuntis, en oikein usko. Hienoa, et yö meni hyvin! :heart:

EM niinhä se on :) Mie tosin oon vieläki aika kahen vaiheilla alotellako vai ei.. Ku toisaalt vois kyl ootella 5kk neuvolaan ja alottaa sit ku o nähny paljo painoa o tullu :)

vilmav muista tarkailla, et tuleeko relatipoista jotain, ku joillainha ne on jopa pahentanu masuvaivoja. Riippuu paljon lapsesta :) Meil on relat muttei annettu ku pari pvää niitä :D Niit pitäs antaa pari vkoo ni tietää sopiiko tms. Mut jotenki me vaa annettii sit cuplatonia ja sit sen jälkee disflatylia ja jumiuduttiin niihin vaik toki voi antaa samaan aikaan relojakin.

Vitsi että mie toivon, et saatais se paritalon neliö!! Ollaan niin innoissamme siittä! Voi kumpa me se saatais! Sit ois ilo ylimmillään!

Juupa juu.. Yön unisaldo: 3h, 1h, 1,5h ja 1h... krooooh pyyyh... Mut ny onneks mies on vaunuilemassa ni mie painun takas pehkuihin! Jos vaa viel saan unen..

Mietin muute noita kiinteitä siinäki mielessä, et tois hyvää ja kaivattua rytmiäkin ehkä päiviin.. Meillä ku on vaa rytmi siinä miten herätään ja käydään nukkumaan. Muutoin ei oikeen oo. Just ku ei säännöllisesti lainkaan niit päikkäreit nuku.

Meillä on vissiin tiheän imun kausi menossa. En tiedä, mutta ainakin Nuppu syö iltaisin aivan koko ajan ja eilen nukahti vasta 23.30 :eek: Siihen asti torkkui ja söi. Pari iltaa mennyt nyt niin, mutta ei päivällä syö sen useammin kuin ennenkään. En tiedä mikä se sellainen on. Kun alkuun meillä syötiin muutenkin koko ajan, niin en erottanut, että onko meillä ollut tiheän imun kausi aikaisemmin vai ei :saint:
Ainakin ajallisesti menisi meillä ja HanTan peikolla yksiin, jos molemmat syö nyt useammin :D Ajattele, meidänkin vauvat on jo n. 2,5 kk :eek:

Kohta lähdetään kyläilemään miehen kaverin mökille. Ei olla siellä ennen käyty. Ulkona on lämpötila nyt + 12 ja en yhtään tiedä mimmonen se mökki on (eli onko lämmin vai ei). Täytyy tupata monta kerrosta ja niitä sitten riisua sen mukaan. Autoon varmaan saa laittaa jo vanupuvun :/

sompio niihän nuo vauvat on 2.5 kuukautisia... aika mennyt hurjan nopeesti :D

suukkis myönnän näin lasten kasvatuksen ammattihenkilönä olevani vähän puullapäähän lyöty tuon omanlapsen kanssa, enkä aina ymmärrä että mitä hiivattia.
Ja ihan oikeesti, mä en vaan ymmärrä mihin mahaan se maitouppoo, kun sitä ei loppujen lopuksi sieltä mahasta paljoa puklu muodossakaan pois tule.
vaippojakaan ei kerry sitä tavallista määrää enempää.

poika olis taas vaihteeksi päikkäreillä :D josko sitä tämä mamma vähän siivoais paikkoja siistimmiksi :D

zoe joo kyl meki nyt annetaan jo niin paljo ku menee. :) Mut silti annan mielummin sosetta varovaisemmin ja sit aina maitoa lisäks vielä... En haluu liian nopeesti kiirehtiä...

suukkis meillä on kyl tullu rytmiä päivään... ainaki mun päivään. :LOL:

Tässä meijän päivärytmi toistaiseksi suurinpiirtein. Vaihtelee kyllä melkein viel joka päivä jonku verran mut aika lailla näin mennään jo varmaan viikon putkeen... :)

6.30-8.00 herätys ja aamuvelli 100-150 ml
valveillaoloa noin tunti
8.30-10.00 tunnin unet
9.00-10.00 80-100 ml maitoa
11.00-11.30 vaunupäikkäreille, kesto 60 min - 90 min
11.30-12.30 lounas: 100 ml maitoa + ½ desiä sosetta
13.00 - 15.30 unet noin 45 min, leikkiä ja välipala 100 ml maitoa
15.30-16.30 leikkiä ja päivällinen 80 ml maitoa + ½ desiä sosetta + 1/4 purkillinen luumua
16.30-18.00 leikkiä ja unet jos vaan neiti suostuu yhteistyöhön. :D + 100 ml maitoa
19.00 iltapesut ja yökkäri päälle, iltavelli 100-150 ml
19.15 -20.30 sänkyyn, unen tulo kestää noin 30-60 min

yöllä kaks syöttöä epämääräisiin aikoihin. Tai yks herätys. Vaihtelee. :)

Kyl mie ny sit kummiski alan päätymään siihen, et kokeilis niit kiinteitä. Ku kiukunnu ny koko ajan ja raivoaa rinnalle. Osasyy varmaan on väsy ja osaks se, et kakka ei tuu. Tai sit hampaat tms. Mut ei se ainakaa tunnu et nälkäänsä itkis ja ku syö ni sit lopettaa ain ja itkee. Mut en tiiä. Jos niistä soseista kummiski jotai apua olis sit pitkällä tähtäimellä.. Siispä hakemaan bataattia kaupasta...

Se o aika huono tietää, mite paljo poika syö ku rinnasta syö :D mut kaipa se suht suuria määriä syö.

Sompio se on varmaa vaa sitä tavallista iltatankkausta =)

Nii ja se muute meni se meidä unelmakämppä! Ku välittäjä ol iha amatööri eikä meille ilmottanu, et tarjous ol tehty vaikka nimenomaan sille sanottiin, et soittais heti. Sano vaa, et oletti et meil ois oman kämpän myyntiehto sit siinä. Voi taivas miten surkea välittäjä. Mut sit siin vieres onki toinen ja ehkäpä parempi :D

Zoe-F
TA No hitto.. mikähän siinä sitten oikeen oli. Olikohan niissä sitten vettä seassa jonkun verran. Ainakin se oli ihan perunamuusin näköistä ensin mutta pakastuksen jälkeen sellaista kumista ja rakeista :/

Moro!

Mä olen tässä jo jonkin aikaa lueskellut juttujanne ja nyt vasta uskaltaudun kysymään, et huolisittekohan yhden lisää joukkoonne mukaan..? :) Mä olen tähän saakka kirjoitellu tuonne kesämasujen puolelle ja vasta tuossa synnytyksen jälkeen bongasin tämän esikoisketjun (en ymmärrä miten en ollu tätä aiemmin hoksannu). Meille syntyi siis esikoistyttö 14.6. mitoilla 3465 ja 51 cm, viikkoja oli 40+1. Synnytys kesti vaivaiset 29h :D mut mitään kammoja mulle ei siitä jäänyt. Tässä nämä tärkeimmät, joskus myöhemmin sit kenties enemmän juttua :)

Pirtsi ja Ella

zoe menee meilläkin korviketta sellanen 1 litra päivässä ... siis jos lasketaan vellit mukaan. Mä muistelen et se ois ihan ok määrä tuon ikäiselle? Sitä mä oonki miettiny et mikä on se suhde maidon ja soseen välillä... et kuinka paljon maitoa PITÄÄ saada.

Meijän tyttö ei tykkää siit maissisoseesta ollenkaa... :LOL: vois ehkä siihen tilalle laittaa vaik jonku päärynäsoseen...? hmm.

suukkis hauskaa kokkailuhetkeä! :wave:
Ainakin tuo päivän rytmi meillä selkiyty niitten myötä. Jotenkin. Vähän. Ehkä. :D

nyt ompelemaan! :D

Zoe-F
EM Maitoo pitää mennä ainakin 7desiä päivässä, täs on tällänen taulukko:
0 - 1 kk 500 - 600 ml
1 - 2 kk 600 - 800 ml
2 - 3 kk 700 - 1000 ml
3 - 5 kk 700 - 1200 ml
5 - 6 kk 700 - 1000 ml
6 - 8 kk 600 - 800 ml
8 - 10 kk 600 ml
10 - 12 kk 600 ml

Meil on menny jo 2,5kk:n ikäsest tosi paljon maitoo ja 3kk:n iästä etee päin Roni kisko noin 1,3Litraa plus miinus pari desii päivässä nii neuvolas käskettii alottaa kiinteet ettei sisäelimet sun muut rasitu liikaa, yritin sit vähän venyttää ees lähemmän 4kk:n ikää mut sit alko menee jo se puoltoist litraa päivässä ni alotettii kiinteet viikkoo/parii ennen.

Nyt annettiin ekaa kertaa bataattia=) Soseutin eka haarukalla ja sit viel sauvasekottimella. Eka oli aika ihmeissään, mut sit vaa naureskeli :heart: Mut iha lopuks kauhee huuto. Tosin siis sit iha ku oltii lopeteltu jo kunnol ja ku pieni on nii väsy varmaan myös. Nyt kylpemässä ja sit voikin jo pistää yöpuulle. Harmittaa ku yövaippaa en eilen muistanu rummusta pistää viel kuivumaan narulle ni se ol hitusen viel kostee.. Siispä kertistellään ens yö :/

Cham Mulla sama juttu, mä haluaisin itse hoitaa Nupun. Vaikka mies jäisi kotiin, että ei tarvitsisi hoitoon viedä niin mä haluaisin silti itse jäädä. No, sen näyttää nyt tämä syksy/talvi, miten meidän käy :/
Senkään takia meille tuskin toista tulee, koska rahallisesti se vaatii enemmän. Parempi keskittyä yhden hoitamiseen mahdollisimman hyvin ja mahdollisimman pitkään kotona kuin mennä töihin tienaamaan ja lapset hoitoon.

Suukkis Ihmeellistä iltatankkausta kyllä aikaisempiin iltoihin verrattuna :/ Yritin äsken aloittaa iltatankkausta, mutta eihän tuo Nuppu syö muuta kuin silloin kun itse haluaa. Ei siihen paljon äiti pysty vaikuttamaan.

Yhteistyössä