~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Tottahan tuo on, et vertaistukeahan täällä haettais eikä oo mukava riidellä. Mut ei ole kyllä mukava saada tuollaisia kommenttejakaan :(

Voi harmi johanna, mitä kysymyksiä siula sit oli? Eikö lääkäri osannu oikee mitää vastata sit? Jos juttelisit viel terkan kanssa ja sanoisit, että sua jäi se asia vaivaamaan? Kovasti rutistuksia! :hug: Jos ne huonot kokemukset ajan kanssa lievenis jos vaan haluat viel lapsia? Tsemppiä! Uskoisin, että seuraava synnytys menis paremmin jos sit vaikka kertoo niille omista traumoistaan ja kuinka pelkää sen saman uusiutuvan tms

suukkis hohhoijaa... sinä täällä palstalla aina julistat omaa asiaasi milloin mistäkin ja nyt kun joku kyseenalaistaa sun toiminnan niin otat sen itseesi? Mietihän itse vähän. En mä usko että sä pidät lastas nälässä, mähän sanoin et mä uskon et äiti tietää parhaiten. Onks se vaikea ymmärtää? Nyt taisit sinä nähdä pahaa siellä missä sitä ei ole, halusin vain antaa toista näkökulmaa asiaan. Kysehän voi olla monesta muustakin Aten kohalla, ja sinähän siellä sen lapsen äiti olet ja näet ja tunnet lapsesi. Se oli ajatus, ehdotus, että jospa se kaipaisi jotain tukevampaa ruokaa. Kyllä mä kunnioitan sun haluasi täysimettää 6 kk, hienoahan se on. Mut oon edelleenkin sitä mieltä että lapset on yksilöitä ja niitä pitää kohdella yksilöinä sanoi yleispätevät suositukset mitä tahansa.

Suukkis: tuli vain mieleen, että ootteko kokeilleen laittaa pinnasängyn jalkojen alle sellaisia kiikkusysteemejä (hitto, kun tämä raskausdementia vaivaa, niin unohtuu yksinkertaisetkin sanat mielestä :LOL: )? Mietin, että jos se on vain sitä, että poika tarvii liikettä, että saa unen päästä kiinni uudelleen, jos siis kuitenkin aina vaunuihin ja syliin hyvin nukahtaa... Ainakin briolla oli sellaisia lisävarusteina... Jaksamisia vaikeisiin öihin!

*muoks* Keinutassut on siis nimeltään nuo kiikkusysteemit, mitä tarkotin! :LOL:

Johanna Onhan sitten pelkopoli, jos vielä haluat toisen lapsen myöhemmin niin siellä on mahdollisuus purkaa niitä vanhoja asioita. Toki olisi parempi tässä vaiheessa parempi, että sitä toista sitten uskaltaisi yrittää :/ Vaikka mun synnytys meni suhteellisen hyvin niin silti mä pelkään toista. Tai meille sitä toista ei tod.näk. tule, vaikka hieman olen alkanut haaveilemaankin :whistle:

Suukkis ja EM Mä äsken luin teidän viestejä ja mulla ei särähtänyt nyt kovinkaan kummoisesti kummankaan kommentit. Sitä on varmaan itse herkkä omille kommenteilleen, mitä saa. Mutta mä en kanssa jaksaisi viikosta toiseen tuollaisia heräilyjä kuin Suukkis. Ja varmaan kokeilisin ainakin velliä tms. Olisihan se Atellekin mukavampaa varmasti nukkua pidempiä pätkiä. Mutta apuja ei tosiaan välttämättä tulisi kiinteistä tai vellistä :/

Cham Tyttömyyskorvaus olisikin parempi kuin kodinhoidontuki :saint: Mulla kanssa töitä varmaan riittäisi, ainakin pätkätöitä, joten ei sen varaan voisi laskea. Tosin mulla on vakkaripaikka, joten palattava on tai sitten jäätävä hoitovapaalle.
Millä mielellä olet laittamassa päiväkotiin? Mä jo itkin eilenillalla, kun mä näin silmissäni Nupun istuvan maaliskuussa lumisohjossa päiväkodin pihassa, kun ei osaa vielä kävellä :/

Jäi nyt jo edelliselle sivulle, mutta kiitos, jotka toivotteli hauskaa shoppailupäivää. Oli kyllä ihana olla päivä yksin ja käydä siskon kanssa juoruamassa. Nuppu nukkui koko ajan kun olin kaupoilla. Kirppiksellä heräs, mutta olin siinä ehtinyt sitten jo vaihtaa vaunuista takaisin turvakaukaloon. Tosin hymyili vain kirppiksellä eikä ollut mitään hätää. Varasin meille pöydänkin, mutta meni kuukauden päähän ennenkuin saatiin.

Nyt en muista mitä vielä piti, kun kävin imettämässä välillä. Nupulla keskeytyi ne unet päivällä, ja oli tälle päivälle nukkunut "vasta" 4 h, mikä on meillä vähän. Niinpä sitten kävin taas vaunujen kanssa kaupassa ja Nuppu nukkui nyt illalla vielä 1,5-2 h. Meni vaan vähän myöhään herääminen :/

Noh, mä jätän asian sikseen. En jaksa enää vääntää. Tarpeeks pinna kireellä ny just muutenkin ku ei meinaa saada Attee unelle. Jospa mä menisin kohta syömään ja sit saunaan. Jos sitä sais rentoutua vähän ni jaksais sit taas yön =).. Jos Atte ny suostuis eka nukahtaan. Ainaki kakan sai äsken tulemaan hyvin ni jos sit nukahtais:)

Ja voi hyvinki EM olla, et otan herkästi itteeni ku muutenki kamppailen tän kans, et miten saisin sen paremmin nukkumaan. Toisaalta se ei kyllä mua haittaa ku kyllä mä kummiski pärjään. Toki huolettaa pojan vuoksi ja miettii, et pitäiskö niitä kiinteitä sit koittaa. Mut just ku monet toitottaa sitä et ei ne yöunia paranna.. Tiiä sitten taas. Mut kai sitä koittaa vois =)

Vilma Tosiaan ne unet on niin lyhyitä alussa ja syöntivälit tiheitä, että jos paino on noussut, niin kaikki on hyvin ja normaalisti :heart:

Zoe Meillä ei ollut mitään kiekkoa synnärillä. Paperille piti täyttää, että milloin on syönyt ja miten meni ja milloin on kakannut/pissannut yms. Sitä välillä käytiin katsomassa.

Mun shoppailupäivästä vielä, että en oikein löytänyt mitään. Meillä on jo aikapaljon kaikenlaista 68 cm:n vaatteita, mutta nyt tietää mitä sitä tykkää käyttää ja mitä ei. Ei enään osta vain kivan kankaan takia, kun tietää että mikä on käytännöllinen ja mikä ei. H&M:ltä piti ostaa se vau-kirjan kupongin 50 ?:n satsi, mutta siellä ei oikein ollut mitään kivaa. Viimeksi kun kävin, niin siellä oli, mutta silloin en jaksanut keskittyä kun oli niin monta asiaa hoidettavana. No, ei meillä nyt ihan vielä sitä kokoa käytetä, mutta pienimmät 62 cm:n vaatteet eivät enään mene Nupulle :eek: Mutta ei sen vielä pitäisi olla 62 cm tai sitten on ollut älytön kasvupyrähdys. Tosin en tykkää ihan kauhean kireitä pitää, mieluummin väljiä vaatteita.

Suukkis Mä muuten meinasin alkaa kakattaan Nuppua vadille, kun sen näkee niin selvästi kun tytöllä tulee kakkahätä. Mutta Nuppu tekee kakan usein kesken syömisen, niin sitten pitäisi aina lähteä siitä kesken pois. Helpompi kun se pitää pienen tauon syömisessä ja katselee äitiä samalla kun vääntää pöksyt täyteen. Sitten se jatkaa syömistä ja jos on väsynyt niin alkaisi vain nukkumaan kakat housussa. Ei paljon näköjään haittaa. Vauvahieronnassa se tulikin puheeksi, että usein syödessä tekee pissan/kakan, koska silloin vauva on rentona.

EM ehk mieki otin vähä turhan pahasti siun sanomiset, rauha siis maassa =) Meidä pinnis on kyl 25v vanha, et siihen en oikee usko saavan mittää tommosia hienouksia.. En sit tiiä mut uskosin nii.. se o semmone suht iso.

Rinnalle ei muuta ko raivoaa vaan ja kamala itku. Rauhottuu syliin täysin. Mut sit vaan järsii nyrkkiään ja kattelee ympärilleen ku on sylissä. Oisko se niit hampaita sitte ku tänää ny taas ruvennu järsii kaikkee. Tuttia yritin antaa mut se leikkii sillä. Tai et eka imee mut sit ottaa kätensä siihen ja meinaa ottaa tuttia pois tai sit työntää nyrkin samaan aikaan suuhun. Eli ei siittäkää oikee oo apuja :D Ny mies meni sen kans viel vaunuilee ku käy kaupas samalla. Huh, pieni hengähdystauko. Ehk noi viidest kuuteen unet oli sit liian myöhään. Eli ois pitäny vaunutella aiemmin ni riittäis sit unta nytkin, en tiiä..

Meil on maissivelliä tuol kaapissa ja aattelin eka antaa sitä nyt, mut jos tulee masuvaivoja ni ei innosta jos yö ois pahempaa helvettiä ku mitä se ny muutoinki tuppaa olemaan.. Ni mie varmaa huomenna aamulla annan sitä vähän ja kahton tuleeko mitään. Jos ei ni sit annan illallakin ja kahton josko se ees jotai auttais.

Sompio meil taasen poika on oppinu jo ain kakkaan vadille ni ei juurikaan syödessä kakkaa. Syö ja pieree kyllä ja siittä tietää, et voi viedä kakalle. Sit kakkaa vatiin ja taas syödään :) Eli meil Atte ei oo moksiskaan jos viedään kesken syönnin. Päinvastoin. Ku on oppinu kakkaan vadille ni sit yleensä lopettaa syönninkin tai sillain näykkäilee vaan ja vähä parkasee välillä, et äit sit osais kakalle viedä :heart:

Zoe mie oon kuullu, et perunasoseesta tulis liisterimäistä tms ku pakastaa.. ite en oo pakastana ni en tiä mittää :D

Jee se nukahti!!!!! Nukahti siis vaunuihin, eikä heränny niin et ois alkanu huutaan ku siirsin pinnasänkyyn. Jeee =)

Zoe sitä mieki oon miettiny. Ja sit ku välillähä se herää vaan pieruihin eli on ilmaa vattassa. Mut useasti kyl siis herää ja syö oikein hyvin. No, jos se ajan kanssa auttais tai sit kiinteiden. Oon vaa nii kahen vaiheilla. Ku haluis koittaa mut sit ku monet sanoo just ettei auta öihin ni en nää siinä pointtiakaan. Ku ei se päivisinkää näytä nälkäänsä kiukkuavan. Vaa just sitä ku on väsy tai sit hampaita tms.

suukkis hienoa että saitte nukahtamaan. :) Ja mäkin oisin ehkä voinut valita sanani vähän tarkemmin. Rauha maassa. :) Jospa sillä on vaan uniahdistus, et ei malta nukkua kun maailma on niin mielenkiintoinen...

zoe ehkä meil sit johtu siitä ku siinä seassa oli sitä bataattia et ei menny kumiks?

joo meilki tyttö heräs sit äsken ja sain olla nukuttamas taas uudestaan... ensin nukahti nätisti puol kasi, sit heräs kaheksan jälkeen ja ihme touhotus päällä. kädet viuhtoi ja jalat potki ja silmät NIIIIN auki ku vaan saa ja sit ku lykkäs tutin suuhun ja harson naamalle nii silmät meni lups. :LOL: ja sit taas silmät rävähti auki ja alko viuhtominen... hohhoi. No mut nyt onneks nukkuu. :)

Taidan mennä ottamaan kaakaoo ja lämpimän kanttarellivoikkarin. :p

:wave: :wave:

Suukkis: miun mielestä ne keinutassut käy minkämallisiin jalkoihin vain, kunhan ovat vain puiset (siis jotenkin ne ruuvataan kiinni). En siis halua tuputtaa niitä, mutta ajattelin vain hieman edes auttaa...

*nyt meen takaisin taustalle oottamaan oman pienokaisen syntymää*

DsariaL pitänee kahtella, kiitos vinkistä kummiski :) Tosin nyt siihen ei kyl ees mahtuis semmosia :| Ku o nii vähän tilaa. Mut jospa seuraavassa talossa :)

Meinaa ku puhuin et huviksee mentii kahtoo sitä paritalon puolikasta niin... Ollaan hullaannuttu siihen täysin ja se me ostetaan jos vaa saatais pankilta lainaa siihen. Mut voi olla et jää saamati ku on edellinen laina viel olemassa ja kämppä myymättä. Saa kahtoo ny :) Siel ainaski ois tilaa!

Hmm.. ny tuli kiinnostus sit kummiski koittaa niit kiinteitä. Jos alottais bataatista.. Eikös se vaa keitetä kunnolla pehmeeks ja sit soseuteta haarukalla ja äidinmaitoa vaiks sekaan? Mie oon aika pihalla näiden kans.. :ashamed: Ku perunahan ainaki tehtäs noin.. Onks muidenki kaikkien kans sama juttu? Jostai ruokakirjasta luin et jos sauvasekottimella tekee ni helposti tulee sitä vaahtoa eli ilmaa ja se ois kehnompi juttu sit toki..

voi miten te ootte kirjottaneet...
Tämä äiti lukee huomenna juttuja kunnolla.
Nyt pikaisesti meidän kuulumiset

neuvolantäti otti kantaa meidän yösyömisiin ja heräilyihin.
Hän oli sitä mieltä että lapsella EI VOI olla nälkä tunnin välein, mutta miksi poika sitten syö tunnin välein pullollisen maitoa jos hänellä ei ole nälkä???
olemme kuulemma noidankehässä tämän syömisen ja nukkumisen sekä heräämisen kanssa.

meillä kävi kylässä täti ja setä punaiset oikein mukavat ambulanssikaverukset
poika heräsi vaunuista karjuen kuin pistäväsika ja oli ihan karrella...
miljoonaa kotiin, vaatteet pois ja tarkastelemaan poikaa...
sydän hakkas toista sataa, tuntui käteen... paniikissa soittamaan 112...
noh hoitohenkilökunnan saapuessa, poika alkoi normalisoitumaan... ja heidän lähtiessä oli jo täysin normaali.
n. vartin kesti tykytyskohtaus... oli hirmuisen pelottavan näköistä ja itsellä sellainen olo, että tästä ei selvitä, maailma loppuu, akuutti paniikki iik

nyt poika nukkuu rauhassa hymyillen.
äitillä puolestaan on mieletön migreeni kohtaus, ja hän suunnittelee nukkumista.

http://valohoito.com/vauvanruoka/

mä löysin yks päivä tuollasen sivun. :)

suukkis mä oon höyryttäny/keittäny kypsäks, sauvasekottimella pistäny mössöks ja sit vähän nania sekaan. :) Maissisoseen laitoin sit viel siivilän läpi nii ei jää niit kuorenpaloja.

HanTa hui! Onneks sit kaikki nyt on hyvin! :hug: Ja ei tainnu neukkutäti sit tietää mitään tiheen imun kausista jos tommosia höpötti.. Tai eihä tiheen imun kausikaan oikeestaan sitä nälkäänsä syömistä oo vaan maidon tilaamista =)

hui kamala HanTa! :hug: :hug: :hug:

Suukkis ja Zoe: no mie oisin halunnu tietää tarkemmin siitä synnytyksen kulusta, et miksi tehtiin sitä ja tätä..
esim. ois ollu lohduttavaa kuulla et oisko sitä pirunmoista paineentunnetta pystyny hillitteen jollain tietyl asennolla tai oisko ollu sellasta ponnistusasentoa mis ois parhaiten saanu lantion auki. ja et minkä takia ei tehty epparia vaikka päädyttiin imukuppiin... ja miksi en saanu lisää epiduraalia vaikka pyysin (vedin siis ponnistusvaiheen luomuna ja oksentelin kaarimaljat täyteen). mut kait tämmösiä asioita käytäs sit siel pelkopolil läpi niinku Sompio ehdotti.

Millon Zoe aloit antaa Ronille velliä?

hallelujaa tukisukkahousuille! :attn: ostin itelleni mekon sinne ristiäisiin ja tuolle mahottomalle lölleröpussille ol jotain tehtävä... aika kivasti slimmaa kunhan ekaks hikikarpalot otsalla saa vedettyä ne sukkikset jalkaan :LOL: täytys varmaa testata niitä muotoilevia alushousujakin ni vois käyttää taas farkkuja :whistle:

toi nukuttaminen on kyl aika mielenkiintosta. periaatteessahan sitä tekee mitä vaan, et toinen nukahtas, mut sit pitää aatella et mitäs sitte kun lapsi on jo reilusti isompi ja painavampi (jos esim. nukahtaa aina sylis heijaukseen/kanteluun). Meil nukahtaa välil ihan itekseen pinnasänkyyn, mut toisinaan ei muu kelpaa ku syli nukkumapaikaksi taikka sitten keinutuolissa nukuttaminen. Mobilehan ainaki Zoella toimii, mut ite mietin et aktivoisko se sit liikaa eikä toinen malta nukahtaa :/ tää on nyt tätä vanhemmuutta :D suo siellä, vetelä täällä.

onpas muuten vinkeet nuo keinutassut! :p

joo kävi mullekin nyt sit ensimmäistä kertaa legendaarisesti... kirjotin kamalan pitkän roplan ja kas kummaa netti tai kaksplussa pätkäs just sillon.. :headwall: no eipä mulla mitää kummempaa taaskaan ollu, en jaksa uusiks kirjottaa... päivissä on muutenki liian vähän tunteja kun minja ei harrasta 45min päikkyjä pidempiä unia..

öisin menee edelleen 7h pätkää... ja siitä johtuen hillopäivät taisivat palata kuvioihin!! ..siitäki johtuu pikku kiukku...

ehkä mä siirryn takavasemmalle viettelee perhe-elämää kunnes ollaan saatu muutto, uusintatentti ja ristiäiset ohitse.. lueskelen teiän juttusia kumminkin aina kun kerkiän :heart:

Noi keinutassut ois kyl kätevät! Mut ei meil siis ois oikeen tilaa keinuttaa.. Pinnis on ihan hyllykön vieressä ku tilaa ei oo.. Eli sinällään ei oo hyötyä. Mut jos sais sen kämpän mist ny unelmoitais ni oisin nii ilonen!!! Ja sinne ainaki mahtuis! :heart:

johanna mullakin päädyttiin imukuppiin mut ei tehty epparia. Ja oon ihan ilonen ettei tehty ku eikös siittä usein paraneminen vie enempi aikaa? Tai ku usein ei repeäkää nii paljoo kuin mitä se eppari tekee. Mut jos sie oot revenny tosi pahasti ni sit toki eri asia :/

Yhteistyössä