´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Suunnistaja, on ollut :x Alkoi onneksi hellittämään vkoilla 12-13, mut kyl edelleen saattaa tulla oksennus, varsinkin jos innostuu syömään jotain hyvää ruokaa vähän liiaksikin.. :ashamed:
Netissä luki näin: B6-vitamiinin (pyridoksiinin) suositeltava vuorokausiannos:
B6-vitamiinin vähimmäistarve on miehillä 1,6 mg/vrk ja naisilla on 1,2 mg/vrk. Tarve kasvaa raskauden ja imetyksen aikana. Saantisuositus raskaana oleville on 1,5 mg/vrk ja imettäville 1,6 mg/vrk.
Suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuiselle on 25 mg/vrk.

Zoe-F, pienihän se viel noilla vkoilla on, mut niin liikuttava kokemus :heart:
Mulla tuli kyl tippa linssiin, varsinki siinä vaiheessa, ku kuultiin :heart: äänet :heart:
 
Mulla oli tuota pahoinvointia rv 13 asti.Töistä en joutunut olemaan onneksi pois.Tuo pahin pahoinvointi ajoittui nimittäin kotioloihin.Meillä töissä se huono juttu et heti ekasta päivästä tarvii tuon lääkärin/sairaanhoitajan todistuksen.
 
Zoe-F
toiveilija 82 tähän asti kun oli silleen et "ok, testi näytti plussaa, labras sano että plussa mut en silti voi uskoo" toi oli jotenki se konkreettinen osuus.
Tiiän kyl et on viäl keskenmeno riski mut toivottavast tää pallero pysyy matkas.
Mun mies on ihan uskomattoman innoissaa ja se kyselee kaikkee ihme kysymyksii esim sängyn ympärys verhoist tyylii "olisko noi hyvät"
ja puhuu tyylii et täytyy alkaa jo kattelee mopoo meijän pojalle.
En miä oo sille raaskin kertoo et miä haluun tytön ja ihmettelen jos edes tulis poika.
Meijän suvus noi pojat on aina ollu aika harvas, lieko vahinkoi, haikara vienny väärää taloo tai jotaa.
Ja se kiinalainen tyttö-vai-poika-kalenteri näytti kans et tyttö mut sitä miä en kyl vakavissani ota. :)
Napa - Ei aamupahoinvointia (silloin tällöin hetkittäin päiväsaikaan)
- Nukun seisaaltaan koko päivän jos en oo saannu nukkuu yöllä 10h
- Nälkä ei oo koko ajan, mut jäätelöä menee (mun mies on mun sankari kun se toi jäätelöautolta kaks laatikkoa jäätelöi!)
Zoe ja Öttiäinen 6+1 :heart:
 
Kuulumisia pienen tauon jälkeen.
Tänään jälleen lääkärille. Jospa nyt pääsisi ultraan tarkistamaan tilanteen. Luulenpa kuitenkin että esikoisestamme tuli näin alkuun enkeli. Vuoto veristä ja vatsaa polttaa.
 
Huomenna rakenneultra.. jännittää kyllä aivan sikapaljon. Entä jos joku on pielessä.. eniten huolestuttaa, kun mulla ei oo mahaa oikeastaan ollenkaan ja kuitenkin rv 18+4. Sukupuolikin on jännä tietää, toivottavasti se selviää.
 
Chamorphis
Jive älä murehdi turhia. :hug: Joillakin maha kasvaa vasta myöhemmin ihan lopus sitten pamahtaa kunnon masu. Itellä on nyt 14+6 ja mulla ei oo ees rinnat kasvanu vielä! :/ Mahasta puhumattakaan... Tosin mulla on tota vararengasta tos ihan omasta takaa, etten ihan äkkiä varmaan ees huomaa kun kasvaa... :D Ehkä aavistus vois olla et on pyöristyny ja musta tuntuu, että mun jenkkakahvat on siirtyny eteen. Muutama onkin veikannu, että meille tulis poika...
 
Chamorphis
Nanniina voi sua jos enkeli tulee. :hug: Toivotaan kuitenkin, että kaikki olis hyvin masussa. Joillakin on alkuraskaudesta veristä vuotoa, mutta se pitäs olla ihan normaalia kunhan se ei oo kirkasta verta. Ja mitä tohon mahan polttoon tulee niin mulla ainakin oli alussa menkkamaisia kipuja ja mahaa poltti. Tuntu, että olis maha ollu tosi pinkee sisältäpäin... Mutta älä hyvä nainen luovu toivosta niin kauan ku sitä on! :)
 
Zoe-F
Nanniina Mul muuttu vuoto yhtäkkiä ihan tummaksi ja sitä tuli Paljon! Koski niin paljon etten voinnut ku itkeä, edes kävelemään en pystyny.
Lääkäri sano et kivut johtuu siitä kun kohdussa on verta ja joutuu alkion takia venymään vielä enemmän. Ja vissiin jotain supistuksia tai jotain. En oikeen pysyny kärryillä mitä se äijä selitti.
Mut täl hetkel kuitenki kaikki hyvin.
Toivottavast siäkii saat hyvii uutisii. :hug:
Zoe ja Öttiäinen 6+3 :heart:
 
Chamorphis
Vähän neuvolakuulumisia... Kävin tänään neuvolassa ja ...
Hb 122 oli noussu hiukka
RR 107/75
Virtsassa prot ++, eryt +, gluk - eli ei mitään uutta mun näytteeksi! :D
Paino oli noussu ekan neuvolakäynnin jälkeen hurjat 600 grammaa reilu 1 ½ kk väliä eli ei onnex oo mikään hurja tahti painon nousus vielä. Ja meinas neuvolas, et mun paino ei välttämättä nousekkaan kovin paljoa kun mulla tota lähtöpainoa on omasta takaa... :ashamed:
Vauveli oli taas aktiivinen kun syke katos vähän väliä. :LOL: :heart:
Ens viikolla mulla onkin sitten taas kontrolli äitiyspolille...

Chamorphis ja Nasu 14+6
 
Nanniinalle voimia! Vielä on kuitenkin toivoa! :hug:
Ootteko kaikki käynyt varhaisajan ultrassa? Yritän sinnitellä ja olla menemättä...Senkin satasen vois laittaa vaikka hmm...niin...ostettavaa kyllä riittää jos kaikki menee hyvin...

muru 8+3
 
xAnnax mä säästin sen rahan rakenne ultraan. Kuitenkin "jo" parin viikon pästä pääset ihan ilmatteeksi, noilla viikoilla kun siitä ultrasta ei varsinaisesti mitään nää vaikka jotain olisikin vialla. Ymmärrän että kaikilla on erilaiset rahatilanteet ja jotkut stressaa enemmän kuin toiset. Itse olin sitä mieltä että vaikka kävisikin ultrassa niin se ei sitä takaa että raskaus jatkuisi tai muuten kaikki olisi kunnossa seuraavana päivänä, menee siis hieman harakoile ne rahat!

Koiruus jälleen...
 
mä taas peesailen koiramammaa ja ihan samoilla radoilla meillä varhaisultraa koskien!
Kyllä ne viikot sieltä pian kertyy (vaikka aika nyt varmasti tuntuu matelevan) ja sitten sille rahalle on kovasti tarvetta kun hankintoja ois iso kasa edessä....

Jeij, kello taas yli puolen yön joten rv 35+0 poksahti käyntiin :heart:
 
Nanniinalle suuri :hug: Kovin pahoillani olen minäkin että näin kurjasti teille kävi!!!

Neuvola kuulumisia laittelen nopsaan...

Rv 34+0
Paino +600g/vko yhte: 12,6kg eli ihan riittävästi
RR 126/77 ja 116/74
Pissa puhdas
Hb 125
Sf-mitta 33,5cm
Lapsivesi norm.
RT
Syke 130
Liikkeet ++

Kaikki siis mallillaan ja mikä parasta MÄ PÄÄSEN SIINE SYNNYTYSTAPA ARVIOON!!! Jihuu Siis oikeesti mä olen toukokuusta asti kinunnut ja nyt ne sitten lupas että seuraavan keran kun olen omalla terkalla niin tekee lähetteen. Edelleenkään täällä ei ole riittävä syy tuo suuri sf, ei ensisynnyttäjä eikä mitkään muutkaan asiasta kielivät syyt ole hyviä. Perätila on sellainen että sinne pääsee niin ja nyt sitten äidin mielenterveys! Kysyin etä mitä tarvitsee että sinne nyt sitten pääsee...

Nyt nauttimaan isännän kanssa lomasta Vois laittaa viltin pihalle ja ison mukin kokista ja jatzia paukuttaa muutaman kierroksen! Tänään on myös parturi, voi mikä riemun päivä! Olen viimeksi käynnyt viime vuoden elokuussaoikealla parturilla että johan se oli aikakin. Veljen vaimo on näpsinyt välissä ja sen kyllä huomaa

Meillä on vihdoinkin kaikki tarpeellinen kotona kun vikonloppuna saatiin pinnasänky joka jo odottaa tuhisijaansa tuolla meidän makkarissa. Tilasin netistä kilon kankaita joista tulee reunasuojusta ja uudinverhoa yms. Toivon mukaan tänään postipate ymmärtää kiikutta pakettia meitä kohden!

Voikaahan paksusti massukat!!!
Koiruus ja pentunen rv 34 piu pau ja POKS!!!

p.s laitoin profiiliin uuden koirakuvan kerrankin oli kamera treeneissä mukana... :hug:
 
Moikka tähänkin pinoon! Nanniina halituksia sinulle vielä kovasti!!

Itsellä on sellanen kuvotusolo jatkunut muutaman päivän ajan. Oksentaa ei ole vielä tarttenu. Ja kun on saanu jotain syödyks niin ei kyllä sen jälkeen oo oikestaan pahaa tehnytkään. Koko ajan tuntuu olevan nälkä, mutta silti ne ruuat mitä vois kuvitella syövän on aika kortilla.

Ostin tänään kirjastosta vanhoja Vauva-lehtiä. Makso vaan 10 senttiä kappale. Ostin ison kasan eurolla =) Mieskin niitä hieman innostu tuossa selailee..
 

Yhteistyössä