´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Zoe-F
Nanniina: Mulla kaks viikkoa neuvolaan. Ei oo kiva odotella.
Kiva viäl ku on tää internetin ihana maailma olemas.
Tulee luettuu kaikkee sellast mitä ei ehkä pitäis oman mielenrauhan kannalt lukee ollenkaa.

Zoe ja Öttiäinen 5+2
 
Nanniina ja Zoe-F kyllä mullekin on sanottu että kaiken maailman kivut yms. on suht koht normaalia ja raskauteen liittyvää, ainoastaan jos vuoto on kirkkaan punaista niin on syytä hakeutua lääkäriin. Mulla ei kyllä vuotoja ole ollut mutta eteenkin alkuraskaudessa kärsin ihan hirveistä kivuista, luulin oikeesti että taju lähtee. Istuin vain vessan pytyllä ja ihka oikea tuskan hiki vaan valui. Limakalvot on tosi herkät että nekin saattaa vuotaa....
ÄLKÄÄ LUKEKO MITÄÄN KM PALSTOJA!!! Oikeesti se vaan pahentaa teidän oloa ja sitä rupee vaan hysteeriseksi. Tämä kuullostaa nyt tosi kylmältä mutta jos jotain sattuu niin sille ei voi yhtikäs mitään, ei kannata haalia kauhukuvia omaan päähänsä ehdoin tahdoin! Nyt otatte ison kulhon jäätelöä ja käytte hakemassa hyvän leffan ja painutte näiden kera peiton alle ja unohdatte koko homman!!! :hug:
 
Chamorphis
koiris oot ihan oikees! Jos sitä rupee murehtiin liikaa et voi jos jotain menee pieleen niin ennen pitkää varmaan meneekin. Pitää ottaa päivä kerrallaan. Mäkin voisin murehtia ihan paniikis, että kestääkö mun munuaiset loppuun asti vai ei, mut mä luulen et jos rupeen sitä stressaan niin sitten ainakin tulee kremppaa jos jonkinmoista... Mulla on toi selkä hyvä munuaistunnistin... Jos rupee alaselkää särkeen niin tiedän et sillon on proteiinipitoisuus noussut jonkin verran...
Et Zoe ja Nanniina koittakaa vaan yrittää nauttia raskaudestanne niin paljon kuin mahdollista! :hug: Varmasti pieni murhe on kaikilla takaraivos, mutta sille ei saa antaa valtaa... Sitähän sanotaan, et kun antaa pikkusormen niin se vie koko käden! :D :LOL:

Chamorphis ja Nasu 13+5 :heart:
 
Tänään tuli jossain vaiheessa taas rusehtavaa mutta ei joka kerta....Toivotaan että on normaalia. Eiköhän se sitten selviä mistä johtuu kun ei kerta aina tule. Rinnatkin on arat niin on edes jotain raskauden merkkejä.
 
Zoe-F
Nanniina miä soitin eilen lääkärii, ja se sano tosiaa et sillä ittelläänkin on tullu molemmis raskauksissa ja kaks tervettä lasta löytyy.
Vanhan kansan viisaat taas sanoo et se tietää sitä että tyttö tullossa.
Zoe ja Öttiäinen 5+2
 
Toivotaan että päästään vuoteen 2009 ja nähdään onko tuohon vanhan kansan uskomuksiin uskomista. Kiinalaisen raskauskalenterinkin mukaan olisi tyttö tulossa mutta synttäritkin oli kyseisessä kuussa eli voi se olla poikakin. (taisi tärpätä ennen synttäreitä.) :D
 
Zoe-F
Nanniina Mulle sanottiin että jos tulee kovia vatsakipuja (pienet kivut kuuluu raskauteen) ja jos väri muuttuu punaiseksi, tai seassa hyytymiä niin sitten sairaalaan.

Lääkäri kertoi että itselläänkin on ollut molemmissa raskauksissa pientä vuotoa juuri näillä viikoilla(kaksi tervettä lasta, ei keskenmenoja) , valemenkat tai vuotaa limakalvoita, myös siirtyvä istukka voi aiheuttaa pientä vuotoa.
Zoe ja Öttiäinen 5+3
 
Voimia vuotojen kanssa kärvisteleville Zoe-F:lle ja Nanniinalle :hug:

Cham: Sulla on ihailtava asenne. Varmasti pelottaa että miten kroppasi kestää raskauden tuoman rasituksen, mutta mitä vähemmän asiaa pystyt hermoilemaan, niin sitä paremminhan se menee. Olet kuitenkin hyvissä käsissä, ja saat kaiken mahdollisen avun. Täytyy luottaa siihen, että se riittää tuomaan teille syliin sen rakkaan pienokaisen :heart:

Mun tilanteen päivitystä suppareihin liittyen:
Olin tosissaan LA viettämässä treellä polttareita, ja jouduin sitten äkillisesti TAYSiin synnärille kovien supistusten takia. En meinannut saada henkeä, puhumisesta puhumattakaan. Viikkoja siis 17+6 tuolloin. Klo 23 kiidätettiin paikalle, heti jouduin paareille. Eivät siinä paljoa tietoja kyselleet, äkkiä vaan pistivät supistuksen esto piikkiä ja laittoivat kyljelle. Siitä sitten jonkin ajan kuluttua helpotti sen verran, että pystyttiin tutkimaan ultralla, käsikopelolla ja otettiin näytteet. Vielä toistaiseksi eivät paikat olleet kypsyneet, vaikkakin ekassa mittauksessa sanottiin kanavaa olevan yli 5cm, ja seuraavassa 44mm. Jälkimmäisen mittauksen saanut lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan, sanoi että voi olla virhettä mittauksissa. Ja vaikkei olisikaan, kuulemma erittäin harvinaista että noin paljon kanavaa lyhenisi kriittisiin lukemiin muutamissa viikoissa. Siis että tuosta 44mm lyhenisi alle kahteen senttiin ennen rv 22. Täytyy toivoa parasta, eikä rasittaa itseä liikaa. Sairaslomaa eivät sieltä kirjoittaneet, koska en suostunut jäämään osastolle. Sanoivat, että saan sitä sitten kotipaikkakunnaltani (olin siis vieraassa kaupungissa polttarireissulla), kun käyn pakollisissa cx-kontrolleissa. Soitin sitten neuvolaan, ja kiireellisin aika mikä on vapaa on torstaina. Siihen asti olen töissä. Kipeitä supistuksia tulee aina välillä edelleen, ja tietysti pelko esikoisen odottajalla melkoinen.

Vauva kuitenkin molemmilla sairaalakäynneillä ultrassa ollut erittäin vilkas, vastannut viikkojaan, sydän sykkinyt kovastikin. Kohdussa ei muuten ole näkynyt mitään huolestuttavan epänormaalia, kohdunkaulassakin suljettua kanavaa poikkeuksellisen paljon (eli hyvä juttu). Torstaina on myös rakenneultra. Perjantaina häät, ja lauantaista eteenpäin reilu 3 vkoa häämatkaa. Täytyy toivoa että kaikki on hyvin, että tästä selviäisi ottamalla vaan rennommin. En todellakaan halua loppuraskautta maata vuoteessa. Matkaa en ole kyllä väliin jättämässä, jos vain suinkin saan lentää (lennoilla on lääkärit, tarkistettu on). Ja saan tietysti hyvää sairaalahoitoa sinne missä olen menossakin. Toivottavasti tämä pieni sinnittelee masussa ihan jouluun asti. <3

DD ja potkuri 18+2 :heart:
 
Voi että DD että ne lauantain kemut menikin sitten noin... :hug: :eek: :hug: Pääasia kuitenkin on että kyytiläinen on edelleen mukana ja nyt ainakin masussa kaikki hyvin. Ei taida vieraatkaan ihan heti unohtaa noita polttareita :whistle: Toivon todella hartaasti että hääpäivänä kaikki menee mallikkaasti ja pääsette häämatkalle nauttimaan toisistanne. Nyt sälytät kaikki hommat kaasolle ja bestmanille, meillä varmaan ukko ei päästäs mua sohvalta ylös jos noin olisi käynyt! yritä olla stressaamatta ja murehtimatta!!!!

xAnnax Kiitoksia kehuista, kohta se on samallainen sullakin!

Chamilla oli oikea asenne :hug: asialle kun et mitään voi niin pakko on yrittää elää sen kanssa, paljon tsemmpi haleja!

( . ) Hahaa... meillä asuu julkkis!!!! :heart: Meidän töppökuonon kuvia löytyy uusimmasta koiramme lehdestä! Jee!! Viime kesänä tosin nekin kuvat otettu mutta nyt vasta julkaistiin ja mä olin jo ihan luopunut toivosta että koko kuvia nähtäisiin siinä lehdessä :D
Nyt oottamaan kaveria kylään eli vaatteet pitäs vaihtaa ylle ja naamaa korjata jos lähdetään liikenteeseen. Jaksakaahan oikein voimakkaasti!!!

Koiruus ja pentunen rv 32+6 (huomenna poksuu taas!)
 
Zoe-F
dd rajut polttarit, siä et varmaa ainakaa unoha niit :)
koiramamma Meijänki koira oli aikanaa koiramme lehes ku se voitti ROP:in. Komee poika se kyllä oli. Oli siit kaikkee pienempää sit kans välil ku se niitti palkintoi aika paljon mut ura loppu nopee ku söi kebakon ja joutu vatsa leikkaa auki ja sen sellast pientä kivaa.
Nykyst koiraa ees kukaa muu haluu kuvaa ku miä :p

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zoe_F&image_id=39238255

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zoe_F&image_id=76499340

Zoe ja Öttiäinen 5+4
 
HUI DD! Tosi kauhee tilanne sulla polttareissa! Oliko ne yhteispolttarit, vai oliko se joku muu? Miehesikin varmaan pelästyi. Toivotaan, että pian helppaa tilanne eikä supistuksia kuulu ennen kun on aika!
 
DD olipa pelottavalla tavalla unohtumattomat polttarit. Nyt vaan otat rauhallisesti ettei satu mitään.

Huomenna yhteys neuvolaan josko pääsisi vaikka ultraan tään vuodon takia. Tänään taas tullut niin kuin olisi menkat lopuillaan.
 
Hei taas! Saanko liittyä teidän seuraan? Elikkäs tein viime viikon su-ke 4 testii joihin kaikkiin tuli haamut, mutta kun kuukautisten tuli alkaa vasta to tai pe niin en uskaltanut oikein iloita. Eilen illalla tein kuitenkin uuden testin ja selkee plussa siihen tuli. Eli mun laskujen mukaan nyt olisi 4+4. :) Oireina mulla on hieman arat rinnat ja yliaktiivinen rakko.

Pari kysymykstä, jos viitsitte vastailla: Missä vaiheessa teillä on alkanu pahoinvointi/onko alkanut ollenkaan? Koska kahvia tulee alkaa vähentämään?

DD yritä lepäillä, toivotaan että kaikki sujuu jatkossa hyvin!
 
Kiitos taas tsempityksistä teille jokaiselle :) Kamala pelkohan tässä on, mutta ei auta kuin luottaa siihen että pieni sinnittelee mukana ainakin kriittisimmän vaiheen yli.

koiris: Sulla on komea masu! Kiitos sulle myös sanoistasi =) Arvaa vaan meinaako mun mies antaa tehdä mitään :D Se siivoaa, laittaa ruoat, nostaa ja kantaa kaiken, käy kaupassa, ym ym ym. Tietysti myös hellii entistä enemmän, kun tietää miten raskasta tämä on minulle (ja hänelle tietysti myös, mutta juuri siksi tukeudumme toisiimme). En ikinä unohda sitä miten mies itki kun olimme sairaalassa, niitä pelon ja surun kyyneleitä kun luulimme kaiken olevan ohi, enkä niitä onnen kyyneleitä kun selvisi että pieni potkurimme sinnittelee yhä.

Muistakaas kaikki naiset:
hyviä miehiä on erittäin vaikea löytää, joten pidämmehän omistamme kiinni. Tehdään kaikkemme, että he myös pääsevät mukaan odotukseen ja kasvamaan loistaviksi vanhemmiksi. Muistetaan olla heille hyviä tyttöystäviä ja vaimoja, myös silloin kun raskaushormonit ottavat vallan ja tekee vain mieli huutaa ja potkia ;)

xAnnax: Yhteisethän nuo oli :) Ja mies oli vähintäänkin yhtä peloissaan kun minäkin.

Suunnistaja: Tervetuloa ja onnittelut! Mikäs sulla on LA ja synnäri, jos laittaisin tonne listaan? :) Kahvi on syytä vähentää siihen max 3 kuppiin jo ihan heti plussatestin jälkeen. Mulla alkoi pahoinvointi jo ennen plussaa, ja kesti jatkuvana rv 13, sen jälkeen vähän väliä (edelleen). Kaikilla se ei onneksi ihan niin hirveätä tuskaa ole kuin mulla, kun oksentelin sen 6 krt päivässä, enkä saanut mitään alas. Toivotaan että sä säästyt siltä! :)

DD ja potkuri 18+3 :heart: (huomenna rakenneultra!)
 
DD ei enää montaa päivää niin sitä ollaan naitu nainen :D joko on paniikkia ilmassa? Lykkyä tykö myös huomiselle, sekin on hyvin jännittävä päivä! Kiitoksia vielä röllöttimen kehuisa, aika valtava se alkaakin jo olemaan.

Suunistajalle oikein isot onnitelut ja :hug: Mulla pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja kesti sinne viikkoon 10-11, sen jälkeen on tullut ja tulee edelleen pahoinvointi aaltoja kun vauva painaa esim. vatsalaukkua (samanlainen jos tiedät miltä tuntuu kun on liian tiukat housut jalassa ja rupee ällöttää! ) Varsinaisesti en oksentanut kuin ehkä 5 kertaa mutta olo oli kuin merisairaalla viikko tolkulla. Sitä ei kannata murehtia koska sekin tulee jos on tullakseen, kaikilla ei edes tule huonoa oloa. Kahvia saa juoda kolme kuppia päivässä joten sen mukaan kannattaa elää, jätä jo suosiolla kaikki maksa tuotteet pois ruokavaliosta, samoin alkoholi ja tupakka jos niitä käytät. Verenkierto taisi yhdistyä vasta oskus viikolla kuusi mutta hyvä se on jo nyt valmistautua 10kk piinaan :heart: :D Neuvolassa sitten kertovat tarkat syömäohjeet...

Nanniina voi hitto kun vuotelee... tosi kurjaa olla pelko persuuksissa koko ajan. Kyllähän sitä kait olisi ilman vuotoakin mutta se varmaan vielä lisää sitä. Onneksi päset huomenna näytille niin voivat tutkia tarkemmin miksi vuotaa... tsemppi :hug:

Mitäpäs tänne ( . ); Eilen treeneissä koiran kanssa ja olo on vieläkin kuin yliajetulla näädällä :whistle: Mietin että mä en vaan pysy poissa sieltä vaan varmaan saan synnytyksenkin käynnistymään kun rymyän pitkin pöpelikköä koiran perässä :D Harrastellaan siis tuolla palveluskoirapuolella ihmishaku hommissa, jos en tätä ole vielä maininnut. Illalla rakas :heart: lämmitti saunan ja hiero kipeitä jalkoja! Kävinpä pitkäkseen sitten lauteille että saan jalat kattoon ja voin sanoa että oli virhe. Mä en piru vie meinannut päästä enää ylös siitä asennosta, sattu ihan hemmetisti ristiselkään! :kieh: Kauhea kokemus!

Nyt laittamaan koneet huutamaan ja koiralle ruokaa kuppiin!

Koiruus ja pentunen rv 33 :heart: POKS ja KÄÄK :heart:
 
Hehhee.. mä olen yhdessä punnituksessa saanut -100g :D mä mussutinkin kaikkea hyvää kun ei oikee ruoka mennyt alas joten laihtumisesta ei ollut pelkoa. Suuri painon pudotus ei ole hyväksi koska rasvakudoksesta liuenee haitallisia aineita jos laihtuu, mutta vauva kyllä ottaa tarvitsemansa, siitä ei tarvitse olla huolissaan. Jos mikään ei pysy sisällä niin kannattaa hakeutua tk:n niin laittavat tippaan. Ainakin näin kesällä kuivuminen on todellinen uhka...
 

Yhteistyössä