´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

me ei olla viel edes keskusteltu kertomisasiasta. luulen vahvasti, että mies ei ainakaan kerro kellee ennen sitä ultraa. en kyllä tiiä, malttaako olla vanhemmilleen paljastamatta.

ite olen parille kaverille kertonut ja eilen työkaverilleni ihan käyttännön syistä johtuen. vanhemmille varmaankin vasta myöhemmin, ehkä isänpäivänä ois hyvä paljastaa :whistle:

meillä ei oikeestaan riidellä vaan nahistaan pikku asioista sillon tällön. tää viikko on sujunu hyvin onnen auvoisissa tunnelmissa :heart: mut mies olettaa mun muuttuvan hormonien vuoks mielipuoleksi :LOL:

SuukkoSuulle kyllähän se varmasti harmittaa juu mut noi työasiat on mulla ainaki semmosia et mulkulle ei viitti työskennellä... olin keväällä yhdes työhaastattelus ku halusin työmatkaa reippaasti lyhyemmäks muuton jälkeen ni oli NIIN inhottava pomo vaiks paikka ois ollu iha luksus! kyseli kenen kanssa asun, tykkäänkö oikeesti tehdä tätä myymälätyötä mm... sit se jutteli jostain tytöst ketä hän oli jo ajatellu tähän paikkaan. lupas soitella ku lähdin haastattelust mut kumpiki meist tiesi ettei se tuu soittaa. :D niin ja siit ä-rahast ni mä laitoin siihen laskuriin koska oletetusti aloittaisin ä-loman ni se pyysi vuoden 2007 verotuloja. on mulla siellä reilu kymppitonni tienattuna. ja vaikka pyytäisi v 2008 tuloi ni täällä samanmoinen. et ei ihan minimillä tartte olla. mut sitä en tosiaan tie miks se siel puolesvälis anto kuukaudeks suuremman luvun... :D :LOL: mä oon jotai kämmänny siellä =)

meillä ollaan juteltu kertomisasiasta jonkin verran. varmaan heti varhaisultran jälkeen rv 8 kun syke nähdään ni kerrotaan miehen vanhemmille. =) ja rv 12-13 mennes np-ultran jälkeen sitten jo ollaan lähisuvulle kerrottu... vähän lähemmille kavereille sitten vasta myöhemmin... pomolle kerron heti siin rv 12 paikkeil nii saa tilata mull ä-housut :D

niin nyt oon siis kertonu muutamalle frendille ja muutamalle koulukaverille =) mies ei kait kellekään

la bebe voi kun sun miehes haluais heti kuuluttaa raskautta kaikille :heart: suloista :heart: mut ymmärrän jos sä et halua jos pelottaa jonkin menevän mönkään :hug: koittakaa löytää jokin keskitie tuohon asiaan... =) kyllä meilläkin on tää alku ollu melkoinen, viikonloppu on menny mun osalta itkeskellessä hormoonien takia. mulla alkustressiä on lisänny vielä se kun pari viikkoa on menny niin lennossa ettei oo ehtiny oikein miehen kainaloon rauhoittua... :/ se saa aina meiän välil hiuka närää ku kumpiki kiukuttelee ajan riittämättömyyttä...

Zoe-F
Huomenia!
Sompio Juu, noita vitamiineja vaan on niiiiiin monenlaisia ja merkkisiä =)
la bebe Onhan noita riitoja juu, mm, miehen tupakoinnin takia (polttelee joskus salaa, ja jää aina kiinni) tää viikonloppu on nukuttu eri huoneissa ja mies laitto vessan oven remontiin ja multa on hajonnut puhelimesta kamera :D Toivompa vaan että pääsis kohta synnyttämään ja sais kapselin takasin niin loppus tää hormonihirviönä oleminen. Ja siitä kertomisesta, niin kerrottiin kun oltiin käyty varhaisultrassa (amaulla oli vuotoja niin sain lähetteen) ja jos jotakin pahaa tapahtuisi, niin olisihan se kiva että lähimmäiset tietää, eikä tarvis alusta asti selittää. Mies ei olis ensin halunnut kertoa (sen kaverilla on ollu vaikka mitä keskenmenoa ja sellasta vaikeutta, ja mies luulee että niin käy kaikille) mutta mä sanoin että kerron ainakin mun äidille, ja sitten mies kysyiki jo multa että voitaisko ostaa sen äidille kanssa sellanen samanlainen mummimuki.

(.) Sen kummempaa, napa näkyy jo kun makoilee selällään sängyssä.
Puhuttiin siitä että kauanko mä olisin kotona lapsen kanssa, ja tultiin suunnilleen siihen tulokseen, että kun osaa kävellä ja puhua, niin uskaltaa laittaa tarhaan.
Zoe ja Öttiäinen 17+2 :heart:

TinyAngel mä kanssa ootin jaa haaveilin, että koska pystyn kahvia alkaa juomaa taas. Pari viikkoa sitten pystyin sen alottamaan uudelleen ja kyllä maistuu taas hyvälle :)

Kun herää aamuisin niin maha on "litteä" muuten mutta tohon alamahaan tulee sellanen ihana pallo. Vielä ei liikkeet tunnu, mutta ei mee varmaan enää kauaa.. =)

Suunnistaja ja rakas 16+1

Mie en onneks oo koskaa tykänny kahvista ni ei tarvi miettii, et millo se maistuis :LOL:

Talvis, niinpä =) mie oon iha mielissäni, ettei semmosta pomoa tullu saaneeks. Eli hyvä näin :)

Meil oli aika selvää jo alusta sillo ekas raskaudes, et kerrotaan lähimmille ja sit ultran jälkee kaikille. Lähimmille ku oli sit helppo kertoo ku keskenmenokin tuli :) Ny täs raskaudes kerrottiin myös ja äidille kerroin vasta np-ultran jälkeen (sillä ku tuota masennusta on) ni en viihtiny aiemmi kertoa täl kertaa, ettei tulis paha mieli jos ois km tullu. Ja meil ei tommosist riitaa tuu. Mut muutoin me kyl riidellää enempi ku ennen. Enne riideltii joku kerta kuukaudes tai kahes, nyt riidellään kerta vkos tai kakski kertaa vkos :( Mut semmosta se kai on noide hormonien kans..

Nii ja siit me kyl keskusteltii, et halutaanko tietää sukupuoli sit rakenneultrassa. Mies ei halua ja mulla on sillai et no voisin haluta, mut myös mu mielest ois kiva et sit vast synnytykse jälkee yllättyis. Eli sovittiin sit, ettei kysytä eikä haluta tietää =)

SS & mytty 14+2 :heart:

me jo sovittiin koko sotku..veikkaan että jännitys vähän purkautu eilen mikä kai ihan luonnollista.... Aamullakin kyllä pillitin vielä...mutta meillä yleensäkin kaikki isot muutokset aiheuttaa vähän tunnemyrskyjä että sikäli ihan ookoo. Nyt ollaan iloisin ja jännittynein mielin. Ja kun ottaa huomioon vielä sen että ollaan kuin yö ja päivä sen suhteen miten ratkotaan erimielisyyksiä niin luonnollisesti tulee joskus vähän tuuleteltua :saint:

Mutta nyt kaikki hyvin, voi olla että vielä tulee jännityspurkautumisia ja veikkaan että mulla tulee hormoonit kyllä heittää mielialaa kiitettävästi, mies lupasi ymmärtää ja lohduttaa sitten... :whistle: mutta katsotaan miten käy...heh. Onneksi mies on kärsivällisyyden perikuva :LOL:

Mietittiin jo aamulla nimiä ja kummeja...sitten taas jännittää että jos tämä onkin tuulimuna tai kemiallinen. Ja sovittiin sekin, että ei oteta ressiä siitä kertomisesta, kerrotaan sitten kun hyvältä tuntuu ja pohditaan se yhdessä niin että molemmilla on hyvä olla sen kertomisen suhteen sitten. Toistaiseksi kuitenkin suut supussa =)

Chamorphis
Tosta riitelystä... Me riidellään onnex tosi harvoin. Alkuraskaudesta mulla hormoonit hyrräs niin mahottomasti, että mulle ei tarvinnu sanoa ku päivää väärällä äänensävyllä niin rupesin itkeen tai raivoomaan... :D Onnex toi hormonitoiminta tasottu ekan kolmanneksen jälkeen aika hyvin ja nyt tunnen olevani taas oma itseni.
la bebe en oo tainnu vielä onnitella ainakaan muistaakseni mutta tervetuloa joukkoon! :flower: Ja oikein paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia... Tuntuu, että siellä kuumeilijoiden puolelle on iskeny joku syysvirus kun plussia pärähtelee urakalla! :D :LOL:

Omaan napaan ei kuulu erikoista... Nautin kovasti raskaudesta ja kaikesta. Eilen illalla Nasu innostu taas potkimaan niin, että mun maha ihan hytky! :heart: :heart: Pitäs varata ens viikolle aika sokerirasitukseen... Plääh! Ei yhtään huvittaisi, mutta pakko hoitaa sekin pois päiväjärjestyksestä... :headwall:

Chamorphis ja Nasu 25+5

Hyvä la bebe että saitte riidan sovittua. :)

Meijän riidat on aina vähän huvittavia... me ollaan molemmat aika itsepäisiä ja AINA varmoja siitä että itse on oikeassa. :LOL: Sitten riidellään vähän aikaa, sitten molemmat mököttää hetken ja vähän ajan päästä jompi kumpi tulee sovinnon elkein toisen luo. =) Välillä pitää mennä vähän korvat luimussa toteamaan että olit oikeassa, minä väärässä en olisi saanut huutaa. Sitten pussataan ja kaikki on taas hyvin. :LOL: Yleensä nää riidat kestää sen maksimissaan puoli tuntia. Ei jaksa mököttää sen kauempaa... ja ei me kyllä kovin usein riidellä. Kinataan kyllä joka viikko jostakin, mutta sehän nyt kuuluukin normaaliin arkeen.

(.) oon tänään ollut NIIN ahkera! (taputtaa itseään selkään) Oonkohan mä ohittanu jonkun rajapyykin vai onko nyt vaan muuten reipas päivä... pesin pyykkiä, tein vispipuuroa, haravoin, istutin kukkasipuleita, kastelin kukat ja nyt uunissa on tulossa kasvispaistos ja kohta paistan lihapullia pannulla... :p Täytyy myöntää että nyt alkaa vähän ramasemaan... |O heti kun istahtaa alas. :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

EM ja Dodo 9+5 :heart:

Hei! Tänne on tullut taas paaaaaaljon juttua. Toivottavasti kaikilla on asiat hyvin :hug:.. Mulla on olo edelleen _todella_ heikko, ihan kuin olisin ollut rajussa vatsataudissa nyt kolmatta viikkoa putkeen. Tiputus ja lääke auttoi pahoinvointiin muutaman päivän, silloin oli vain ällöttävä ja etova olo pari päivää, kunnes se on eilisen ja tän päivän aikana pikkuhiljaa taas yltynyt. Jos tää jatkuu näin, joudun hakemaan apteekista lisää pahoinvointia estäviä lääkkeitä, mutta en ota niitä kauhean mielelläni - eikä sitä saa kuulemma ottaakaan, ellen mene taas lähes yhtä huonoon kuntoon. Paino on edelleen pysynyt alhaalla ja on uudelleen tippumaan päin. Pakko tunnustaa, etten tällä hetkellä mitenkään erityisesti nauti tästä olotilasta. Jaksan tehdä vain kaikkein välttämättömimmät jutut, esim meidän koti on kuin räjähdyksen jäljiltä kun en ole kertakaikkiaan kyennyt siivoamaan. Eka neuvola on ti, ja mun pelkoni senkun kasvaa; se viimeviikkoinen episodi ei tehnyt kauhean hyvää ihmiselle, joka pelkää lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa.

Kyselyihin.. Näin etukäteen on vaikea sanoa, mutta luulisin, etten ole oikein vuotta kauempaa kotona. Lisäksi meidän työajat -mulla opettajana ja siipalla liukuva projektipäällikön työaika- mahdollistaa sen, ettei lapsen tarvitse olla hirmuisen pitkiä päiviä. Lisäksi arvostan erittäin suuresti nimenomaan lastentarhanopettajien ammattitaitoa.

Kerroin raskaudesta hetimiten kahdelle hyvälle ystävälleni, joille olisin kertonut myös km. Lisäksi siipan äiti ja sisko tietävä; hän kertoi heille rajusta pahoinvoinnistani. Mun vanhemmille kerrotaan varmaankin np-ultran jälkeen.

emiliana 9+4

Riitelyasiasta vielä.. Peesailen Chamia siinä suhteessa, et mulla on kans ollu tuo, et ei tarvi kummostakaan sanoa ni alan jo parkumaan :D EM:ää peesailen siinä suhteessa, et riidellessä meki eka riidellää ja sit mökötetää. Tosin meillä riidat kestää pidempään. Parikin tuntia voi mennä. Lähinnä iha vaa siks, et mä oon se jukuri ja pitkävihanen enkä suin surminkaan saa sanottua anteekspyyntöä tai lepyteltyä toista vaikka kuin haluaisin. Eli useinki osa musta sanoo "mee ny sen kainaloon ja sovi riita", sit se jukuripuoli mussa sanoo "et kyllä varmalla mee, se saa kärsiä viel jonnii aikaa ku pahotti su mielen". Kutakuinkin noin meil riidat menee ja mies yleensä aina se, joka tulee lepyttelee :D

SS & mytty 14+2

Suukkis kuulostaa ihan tutulta... joskus munkin pään sisällä käyn tuollaista keskustelua. :LOL: Mut pääasia on että ne riidat saa sitten sovittua. :) Mä en osaa mennä kiukkusena nukkumaan ku sit en saa nukuttua. Mä vaikka siinä sängyssä viimeistään vien keskustelun loppuun tai kinan loppuun.

En paistanutkaan lihapullia vaan laitoin ne pellille niin tulee samalla kun kasvispaistoskin. Ei tarvii seistä enää hellan ääressä. ;)

Moon syöny alusta asti sitä leidivita plussaa.. Siinä on just sopivasti foolihappoja joita vauva tarttee erityisesti raskauden alkuvaiheessa :)

Tein tänään jotain kiellettyä.. :headwall: Käytii miehen kans kirppiksellä ni enhän mä tietenkään saanu pidettyä näppejäni erossa kaikesta vauva tavarasta. Ostettiiin sit semmonen rintareppu ku halvalla saatiin ja oli melkeen uus. Ja sukkia vaaville <3

Ja noista riidoista.. Mun mies on niin ärsyttävä ettei se koskaan valita mistään eikä koskaan kiukuttele tai tiuski tai mitään :eek: Ja minä taas oon luonteeltani semmonen äkkipikanen joka tiuskasee turhastakin, suutun ja lepyn vuoronperään ja joskus haastan riitaa ihan typeristäkin asioista :headwall: Välillä tekee mieli keskustella joku mieltä painava asia selväksi, vaikka vähän kinastella ja korottaa ääntään ja saada sillä tavalla puhdistettua ilmaa. Mutta mun mies vaan sanoo "älä muru ressaa kyllä kaikki hoituu" ja hymyilee eikä lähe yhtään mukaan mun riitelyyn. Välillä se ärsyttää.. Mutta oikeestaan ihan hyvä että se on luonteeltaan tommonen viilipytty. Kaks papupataa tekis aikamoista sotkua.

Zoe-F
Meillä kyllä mennään nukkumaan mahdollisimman ajoissa vaikka kuinka oltais riidoissa, yleensä se onkin johtunut väsymyksestä ja seuraavana päivänä ei edes muisteta miksi ollaan riidelty.
Tosin harvoin kyllä normaalisti riideltiin, nyt mun hormonit heittelee häränpyllyä ja toivottavasti saan saman tien sen kapselin, kun synnytyssairaalasta pääsen.
Nyt kattomaan leffoja.->

Miekii jo tilasin turvakaukalonkin :D Ko se tulee sit isyyspakkauksen pakkaukseksi =) Eli siihi kerään niit juttui. Mut shhh.. Mies ei saa tietää! Ja jos sie (mies) perkule ny lujet tätä ni oma o syys ku tulit urkkiin ja pilasit mu yllätyksen!! *heristää nyrkkiä* :LOL:

Ja mie söin foolihappoa jo varmaa sen 4-5kk ennen tätä raskautta. Ainakaa ei siittä oo sit ollu puutosta eikä siittä jää kiinni, tulisko terve lapsi. Ekas raskaudesha olin ehtinä syödä vaa alle kuukauden (3kk ennen yrittämistä pitäis syödä kute kaik ehk tietääki) ni tul kauhee morkkis. Tosin voihaa olla, et mulla oli vaa tuulimuna eikä esim. kehityshäiriöitä. Mut ainaha se km ärsyttää ja alkaa miettiä, olisinko voinu tehdä jotai toisin. Mut ny ainaskii otin varman päälle :heart:

No tokikaan mä en sitä tarkoittanu, et se ny nii haudan vakavaa ois, jos ei ole syönä. Mut siis hyvähän se on saada sitä foolihappoa ja siten minimoida ne mahdolliset ongelmat vaikka niitä toki voi tulla tai olla tulematta iha ilma sitä foolihappoakin =)

kyllähän sitä foolhappoa tulee ihan tavallisesta ruokavaliostakin. :) Eli ei kukaan sillä ole tuominnut lastaan vammaiseksi jos ei ole syönyt ennen raskautta foolihappolisää!! Ei suukkis sitä varmaan tarkottanutkaan. :)

Kun sain tietää olevani raskaana aloin syömään foolihappolisää... tai noita jotain raskausvitamiineja. Eipä siitä kannata hysteriaa lietsoa... Foolihappohan vaikuttaa vaan tiettyihin kehitysaiheisiin, muutkin vitamiinit on tärkeitä. Mutta kyllä se vauva ne tarvitsemansa aineet nappaa siitä äidin ruokavaliosta, mutta onhan se hyvä varmistaa että kaikkea tulee tarpeeksi jos ei syö kovin terveellisesti. :)

Ei se kaiken oikein tekeminenkään aina auta.. arvatkaa vaan mietinkö mä jo miljoona eri syytä miks edellisessä raskaudessa kävi niinkuin kävi? Lopulta selvisi että sille asialle ei olisi voinut mitään, eli sattumaa kaikki.

ainakin mut tää raskaus on saanut syömään ihan tosi paljon terveellisemmin ku yleensä. Hedelmiä mussutan ihan tosi paljon ja syön kasviksia myös paljon... salaattia ja tomaattia. Mun lepparivoileivällä on salaattia, palvikinkkua, tomaattia tai kurkkua ja maksamakkaraa. :p Sitä maksamakkaraa oon muutaman kerran laittanu leivän päälle kun neuvolan ohjeissakin sanottiin että muutaman kerran viikossa voi laittaa leivälle. :) Nam.

ooteko huomannu että JUST nyt tekee mieli kaikkea mikä on kiellettyä? Mua ainakin himottaa tuorejuustot ihan sikana. :LOL: Mut eiks niitä saanutkin syödä jos ne kuumentaa? Esim tekee vaikka täytettyjä herkkusieniä? :p

Nii ja mä oon huomannu ettei mun tee oikeen mieli syödä lihaa enää ollenkaan. :eek: Vähän nyrhin jostain lihanpalasta mutta ei oikein maistu.... mistäköhän johtuu?

Noniin... tällaista turinaa taas... jospa sitä menisi keittämään teetä ja löhöömään telkun ääreen.

:wave:

Yhteistyössä