´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

täällä ensimmäinen työpäivä ohi loman jälkee...eikä edes tympässy niin paljon ku olin kuvitellut, tekee varmaan se ku tietää että parin kk päästä pääsee sit äippälomalle :D
Aamulla enneku olin töihin lähdössä alko särkee mahaa ihan kunnolla tuolta alamahasta...toivottavasti ei mitään normista poikkeavaa |O :snotty: :ashamed: ...meni kyllä ohi, mutta kyllä se tunteroisen väänteli kipeesti, varsinki ku liikku....
Täytyyki tässä lähtee tohon sängylle kuulostelen josko toi neiti olis hereillä, ja tömistelis tuolla masussa :heart:

Tuli kelaltaki jotaki lappuja: pyytelivät jotaki tulonhankkimiskuluja?!? ja minähän taas ymmärrän näistäki niin paljon. Matkakustannuksia ei oo ku työpaikka parin kilsan päässä, no laitoin mä siihen varulta noi PAMIN jäsenmaksut mitkä menee suoraan palkasta 1.5%..ja kirjoitin vielä että lasken sen vuoden 2006 verotuksen perusteella, enkä 6kk...Laitoinko nyt oiken? Jos täällä on joku joka osaa vastata
:D

niin ja, mirkulle paljon onnea rouviintumisesta :heart: :flower:

vauvis 24+1 :heart:
 
DD minustakin nyt SUN ja pikkuisen hyvinvointi on tärkeintä. :hug: Koitat puhua sille lääkärille järkeä että kirjoittaa sen loman sinne äippäloman loppuun asti... tai hellität vähän opinnoissa. Kyllähän niitä ehtii... vai?

Hih. Hyvä että mä en oo ainoa vedenjuontiongelmainen.... :p Kivennäisvedestä kyllä tykkään mut sitä ei jaksa aina raahata kaupasta. :snotty:

Neuvola varattu... vasta rv 9 ottavat minut sinne mutta jaksan odottaa. Pääsen suoraan äitiyspolin seurantaan sen keskeytyksen vuoksi, joten eka ultra on varmaan viikolla 10... siihen olis siis viitisen viikkoa. Ajattelin olla rohkea ja odottaa sinne asti enkä menis maksulliseen alkuraskauden ultraan laisinkaan. :eek: parhaimmillaankin jotain näkyis vasta kahden viikon päästä, ja siitä olis enää kaks viikkoa siihen mun ekaan ultraan. Niin ei oo oikeen järkeä maksaa sataa euroa... :ashamed:

Vauvis musta sä laitoit ihan oikein. En kyl voi sanoa varmaksi kun en oo nähnyt lappusta... noi kelan laput on kyllä NIIN rasittavia. Ja työkkärin laput kans! Mutta iloinen ylläri oli että saan työkkäriltä liikkuvuusavustusta kun lähden haastatteluun toiselle paikkakunnalle. :) Se on kivaa. :D
 
vauvis ja EM: musta noi KELAn yms laput on jotain käsittämätöntä salatiedettä. Haasua, kun jo niissä käytetty kieli on niin sekavaa, etten saa niistä selvää, vaikka olen äidinkielen (ja yhden muun aineen) opettaja (aina sitä ei välttämättä muutenkaan uskoisi :D ) Jotenkin tuntuu, että systeemi on tehty ihan kuin kiusallaan niin vaikeaksi, ettei rehellisissä toissä käyvät ihmiset saisi niitä etuja, jotka heille kuuluisi (nää luukullakävijät taitaakin sitten olla asia erikseen....).

Jos tässä kävisi niin hyvin, että ne kaikki teidän lähettämät liimat, naulat, jeesusteipit yms pitäisi nyytin tiukasti paikoillaan, niin aattelin mennä varhultraan parin viikon päästä, jospa siellä olisi jotain. Toivottavasti :heart:
 
Chamorphis
Mirkku onnea rouviintumisesta! :flower:
DD Toivottavasti sun supparit rauhoittuis... On se kumma kun ei kaikki tajuu antaa sairaslomaa kunnolla! Tos nyt kuitenkin on riski kun oot supistellu niin kauan et synnytys käynnistyy ennen aikojaan ja se nyt ei kuitenkaan oo todellakaan sitä mitä ajetaan täs hommas takaa... Sanot sile suorat sanat jos ei nyt kirjota äitiyslomaan asti!! :kieh:
Emiliana jos en oo muistanu vielä sua onnitella niin oikein paljon onnea ja liimaa ja tarrasukkia! :flower: Ja tervetuloa mukaan! =)
Omaa napaa: Olin viikonlopun töis saikun jälkeen... Hirvee rumba ja juokseminen taas.... Ja yllätys yllätys kun heti rupes jalat turpoon ku töis vähä enemmän juoksi... :( Ei kovin hyvältä näytä mun töis oleminen.... Pitää vissiin oikeesti harkita sitä saikkua äippälomaan asti loman jälkeen sitten... :/

Chamorphis ja Nasu 20+6
 
Heippa kaikille!
Tänne näköjään tullut uusi odottavata tervetuloa emiliana! :flower:
Mie kävin tänään kirpiksellä miehen kanssa,olis tehnyt mieli olla pidempään,mut mies ähki selän takana että mennään pois.Noh kyllä mä löysin yhen äitiyspaidan sellanen puna valko raitaisen ja sit yhdeltä toiselta kirpikseltä sellasen löysän ihanan letkeen paidan joka käy ihan kivasti odotukseen :) Eipä mulla muuta,pakko mentävä.Moikka kaikille ja hyvät yöt :heart:
Sannya ja Nuppu 5+6 :heart:
 
Zoe-F
Huomenta!
miraclelle Hyvää reissua :wave:
emiliana Mulla näky rv6+0 Sellanen pallo vaan ja rv8+0 siinä pallerossa sykki sydän :)
Sannya Miä jätän miehen suosiolla kotiin sillon kun johonkin muuhun kun ruokakauppaan oon menossa :D Se ei ja kestä varttia kauempaa. Se maksaa vaikka kaiken ihan suosiolla jos se saa jäädä kotiin :D
Suunnistaja Minuu jännitti hirveest mennä ultraan, niitten vuotojen takia. Mut jännint oli kun ultraaja laitto kaiuttimen päälle ja sydämmen jyskytys kuulu.
Zoe ja Öttiäinen 12+4 :heart:
 
Zoe: voi vain kuvitella, miten hienoa on kuulla syke..:heart:

Onko kenellekään muille teistä ollut vaikea uskoa raskauteen km jälkeen? Olen edelleen äärimmäisen onnellinen, mutta... pelottaa, alkaako vuoto taas. Välillä miettii, onko minkäänlaisia turvarajoja olemassakaan. Tässä ei varmaan voi tehdä oikein muuta kuin vain yrittää olla stressaamatta ja toivoa..

emiliana 5+2
 
Peukkuja Suunnistajalle np:hen, jännittäminen on täysin sallittua :heart:

Toivis: Kiitos ihanista lohdutuksen sanoista :hug: On tosissaan ollut raskas raskaus, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Mutta eipä sitä kai auta kun yrittää jaksaa. Erittäin kiva kuitenkin kuulla että teillä on kaikki hyvin, ja mies päässyt osalliseksi potkuihin ja muuhun temmeltämiseen kohdussa :heart: Niitten tunnustelu yhdessä on kyllä raskauden kohokohtia :)

EM: Näinhän se on, ja yritinkin puhua järkeä, mut eipä auta. Jos musta itsestä olisikin kysymys, porhaltaisin menemään niinkun ennenkin täysillä sekä töitä että opintoja eteenpäin. Nyt kuitenkin tiedän että vauvan vointi on tässä kaikista tärkein, ja siksi haluan helittää tahtia. Ootko koettanut pitää aina (esim. tietokoneen vieressä, tv:tä katsellessa, yöpöydällä) isoa tuoppia vettä, ja litkiä sitä vähän väliä? Helpostihan se juominen unohtuu, mut toi lasi nenän edessä muistuttaa siitä =) Kiva että pääset ylimääräisiin ultriin, niin ei tarvitse ihan niin paljoa huolehtia pikkusen voinnista :heart:

Cham: Veit jalat suustani, ikävä kyllä ne lääkärit vaan ei tunnu hirveesti välittävän noista faktoista. Eivät usko, että vaikka heinäkuusta (rv 17) on supistellut ja ne supparit jatkuvasti pidentyneet ja tulleet entistäkni kipeimmiksi, etteikö silti parin viikon levon päästä voisi olla työkykyinen. Eli nähtävästi kirjotetaan sit aina 2vkoa, ja uudestaan töihin kitumaan päiväksi, todetaan että pakkolepoa taas 2 vkoa, ja sit samalla kaavalla. Kyllähän mä noi kivut kestäisin, mutta pelottaa että kun töissä ne kuitenkin pahenee, että jos ne pikkuhiljaa alkaakin kypsyttämään paikkoja. Olis kiva jos ne välittäis ongelmien ennaltaehkäisystä, sen sijaan et odotetaan vaa kunnes paikat on pehmeet ja vauva tulossa ennenaikojaan. |O Ihan kun ei muutenki sais tarpeeks usein ravata sairaalassa! Sä jos kuka tiedät miten ikävää se on :/

Mutta niin, nyt neuvola/lääkäri/synnäripäivystyskäynti kuulumiset:

rv 25+6
painoa +380g/vko
RR 112/72
hb 130 (obsidan toimi)
pissa puhdas
sf 22 (päästiin käyrille!)
:heart: 145
painoarvio 790g
liikkeet ++
lapsivesi norm.
perätilassa edelleen

Niin, ja tosissaan tuloksena sairaslomaa tämä ja ensi vko. Ei löydy oikein sanoja tähän olotilaan. Mä en vaan voi ymmärtää, että miksi täällä täytyy odottaa kunnes pahin tapahtuu, ennen kun voidaan yrittää auttaa? Kanava on lyhentynyt alusta reilun 1cm, mutta koska sitä on edelleen 4cm ja paikat kovat ja kiinni, niin ei vielä aihetta loppuraskauden (eli se 9vko äitiyslomaan) sairaslomaan. Otettiin taas varmaan kymmenennettä kertaa ne samat näytteet + kasa infektionäytteitä tän kuumeilun vuoksi, soittavat sitten jos niissä ilmenee jotain hälyttävää. Käyrilläkin makailin, mutta siihen 20min ajanväliin ei osunut kipeää supparia.

Ja ihan kun ei olisi tarpeeksi ongelmia ollut tän raskauden kans, nyt vauvan pitää vielä istua sitkeästi perätilassa. Kyllähän mä sen jo ennen sitä käyntiä tiesin, kun potkii alakertaa niin hemmetin kovaa. Pelkään sitä synnytystä muutenkin, puhumattakaan siitä jos tämä ei nyt käänny. Tiedän, et vielä on paljonkin toivoa että näin kävisi, mutta just nyt en kaipaisi enää enempää huolenaiheita :(

DD (alakuloisena jälleen) ja potkurineiti 25+6 :heart:
 
Heippistä neitoset :)

Mites täällä voidaan?
En ehdi nyt lukea kuulumisianne kun meille on pesiytynyt harvinaisen vaativa pikku-neiti, rakas sellainen tietenkin!
Pikkusella rankkoja masuvaivoja 24/7 joten jommankumman meistä pitää ympäri vuorokaudenolla hereillä ja hänen kanssaan... mieskin palasi maanantaina töihin joten nyt mammaa viedään!

Tulin vain huikkailemaan että hengissä ollaan edelleen ja toivottelemaan teille ihanaa odotusta ja hyviä vointeja :heart:


Tini + Pikku-Pingu 3vko + 4pv


PS.DD sulla on viikkoja niin vähän että pikkunen ehtii kääntymään vielä moneen kertaa oikein päin! Mulla pieni oli RT:ssä koko raskauden kunnes joskus viikolla 35 päätti vielä kiepsahtaa PT:seen mutta kääntyikin sitten viikon sisällä takas RT:seen :)
 
Kiitos onnitteluista suunnistaja! =) toivottavasti kaikki meni ultrassa hyvin!

DD, joo ne ylimääräiset ultrat tulee kyllä tarpeeseen... mulla alkaa nyt jo olemaan pieni paniikinpoikanen vaikka pitäis ajatella vaan positiivisesti... :snotty: Mutta jaksamisia!! Kuulostaa kyllä inhottavalta. Miksi ne odottaa että jotain pitäisi sattua ennen kuin asialle tehdään jotain?! :kieh:

Tiniillä on ihanainen prinsessa... :heart:

(.) oli pakko tehdä vielä yksi testi... :ashamed: viimeksi se kemiallinen vuoti ulos juuri näillä päivillä. Mutta nyt en edes tikkua ehtinyt laskea kädestäni ja kaksi vahvaa viivaa siinä näkyi. :heart: Nyt taas jaksaa uskoa. :ashamed: :) Hassu on ihmisen mieli... tarvitsee tuollaisia todisteita. :ashamed:


ElinaMaria rv5


 
Tinii: voi miten kaunis ja suloinen pikkuneiti :heart:

Miten te muut olette kokeneet väsymyksen ja muut oireet ihan alussa? Mua väsyttää ja paljon ja koko ajan, tänäänkin heti töiden jälkeen 1,5h unet. Kai tuossakin on joku järki, luonto pakottaa lepäämään ja ottamaan rauhallisesti. Toisinaan myös alavatsassa/kohdunsuulla on hassuja tuntemuksia, joita on aika vaikea verrata mihinkään, sellaista hassua nipistelyä. Voisikohan se liittyä joihinkin "kasvukipuihin"/verekkyyden lisääntymiseen? Laattasin eilen illalla ekan kerran, tänään -toistaiseksi- ollut vain hetkellisesti huono olo.. Kaikki nää tuntemukset saa silti niin käsittämättömän onnelliseksi: ehkä siellä sittenkin on joku ja tapahtuu jotain. Kunhan vain kaikki menisi hyvin ja saisi nyytin toukokuussa syliin asti.
 
Iltaa! Miepä kävin tänään ihan itestään kirpiksellä,nyt löysin sellaisen ihanan virkatun paidan ja sit punaiset lökäpöksyt :p Ääh,mulla on taas niin ärsyttävä olo.Ukkokin valittaa vähän väliä ku oon kauheen äksy.Oon sille monta kertaa sanonut,että tälle en maha mitään ku mielialat vaihtelee :| Mut ei tää höntti tajua olla hiljaa prkl! Joo miehet on miehiä.
Huomenna ois 4tuntia radalla kaahailua jee jee :D Pääsee käkkärillä leikkimään.Ihan kauhee hurjasteli tulee minusta.Mut joo miepä tästä menen taas.
Huomiseen! :heart:

Sannya ja Nuppu 6+0 :heart:
 
Zoe Joo siis ku oon autokoulussa ja huomenna on ratatunnit.4 oppilasta lähtee radalle ja mä ajan yhen tytön kanssa sinne ja takasi plus tietty ope :DAjatko ihan sit niil radoilla mitä teet vai luisteluu vai? Tuli mieleen että pitäskö vähän pelotella tyttöö :D No eii nyt sentäs.Kyllä mä osaan ihan kai hyvin ajaa ja nätisti etten kaahaile.
En mie sit lähtenytkää ku vaan suihkuun ja tulin koneelle takas ähöttää.
 
Chamorphis
DD siis oikeesti voi kiesus mitä idiootteja siellä on töis!!! Hoitoalan ammattilaisena en voi uskoa siis, et joku voi olla noin tyhmä ja riskeeraa sun terveyden ja vielä vauvankin! Eikö se halavatun pahvi tajua oikeesti riskejä mitkä tos on?! :kieh: :kieh: :kieh: En voi kun todeta et onnex omalla kohdalla on aivan ihanat lääkärit ja ne oikeesti ymmärtääkin riskit mun kohdalla... Tosin mä vähän kuulin negatiivista palautetta synnyttämisestä VKS:ssä... Kuulemma kätilöt on ihania mut lekurit... Pitää oikeesti vaatia ja tiukkana et saa tahtonsa läpi... Eilen yx nainen kerto mulle et sen viimesin oli meinannu kuolla synnytykses sen takia et lekurit ei ollu kuunellu ja nyt se joutuu sen lapsen kans käydä jossain terapias... Tosi luottamuksen arvosta touhua...
Tinii voi kun teidän neitokainen on söpö! =)

Hitsi kun taas on Nasu viettäny hiljaiseloa niin paljon et rupee taas kuvitteleen kaikkee mahdollista... Oon kyllä tuntenu ehkä muutaman potkun tänään, mut siinä se... :ashamed: :/
Joko muuten muut ootte nimiä miettiny?! Me ollaan vähä mietitty molemmille nimiä, mut saa nähä sitten mihin päädytään...

Chamorphis ja Nasu 21+0 (ja taas uus viikko käynnistyi!) :heart:
 
Zoe Vau,varmaan tosi kivaa.Rentouttaa varmaan kummasti :D

Mä yritin mennä nukkumaan,mutta eipä tule mitään.Ukko on vittuuntunut näköjään siitä ku oon tällänen akka joka ei anna tussua ja ku oon niin äkänen,perkele mä oon niin monta kertaa sille selittänyt miten asiat on.Nyt sit sille sanoin,että perkele jos se vituttaa nii sit saa ihan keskenään miettiä ja että mä en jaksa sitä katella joka päivä.Mä oon niin väsynyt vaikka onkin näin alussa raskaus,mutta silti tuntuu niin pahalla.Ku tuntuu että oon jotenkin alempi arvoinen :'( Välillä sit ku riidellään niin mä heti alan miettimään,että miltä tuntuis asua yksi ja miten helppa olisi.Ja nyt varsinkin,että miltä tuntuisi olla raskaana ja yksin.Ja sit olla yh.Sitä en vaan uskalla miehelle kertoa.Tiiän että se romahtaa.Tai sit alkaa lässyttää.Anteeki ku puran tälleen :ashamed:
 
Zoe-F
Sannya No saas nyt taas nähdä, tuleeko sitä oikeeta talvea edes, että uskaltais mennä.
Etkä sä oo mitenkää alempi arvonen, ainakaan sun miehees nähden, sä luot uutta elämää, ja tähän mennessä se on ollu mukana vaan pitämässä hauskaa. Mulla ainakin heittää noi fiilikset ja tosi pahast. Mut väsymys on kyllä jo laantunu. Ei tarvi nukkua enään koko aikaa.
Ehkä se siitä. Yrität vaan jaksaa ja jos se miehes sulle jotaan napisee ni sano sille että Sä olet raskaana, perkeles, ja sopii kokeilla vaihtaa osia, jotta tietää miltä tuntuu kun hormoonit ja väsymys keinuttaa venettä ja sitten vielä jännittää ja hermostuttaa kaikki!
 

Yhteistyössä