´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Ultrassa kaikki oli hyvin :heart: Turvotusta vain 0,8mm ja kaikki raajat näkyi. Pituutta rakkaalle oli kertynyt 5,2cm :) Jalat pystyssä hän siellä makoili. Kyllä tuli helpottunut olo. Miehen mielestä näytti ihan selkeeltä pojalta. :D Veriseulan tulokset tulee ens viikolla.

Kiitos peukkujen pitäjille!
 
Zoe Jooh,pitää muistaa.Jos se vielä oikeesti napisee,nii kyllä saa kuulla kunniansa.Joo tuli mieleen tosta nyrkkikyllikistä.Että se yks ilta valitti ku on nii kuivaa runkutella.Noh mä sit autoin sitä ja liruutin sille rypsiöljyä munan päälle :LOL: Johan oli hiljaa.Seuraavan kerran tungen sinappia sille perkele.
 
Heips pitkästä aikaa :wave: Enempi on tullut kirjoiteltua muualla, mutta nyt näin alkuun onnittelut Uneksija, Sannya, Ensitoive, emiliana ja ElinaMaria :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Johan on ollut makuukammarissa vilskettä kesällä :D :heart:
Tinii aivan ihana ja suloinen pikku neiti, tosi söpö!! :heart:
Koiris :eek: mitä sulle kuuluu, joko olet synnyttämässä? tänäänhän on LA :D Tsemppiä kovasti bd

Meikä kävi eilen ekaa kertaa neuvolassa ja 2h siellä meni. :eek: Oli mielenkiintoista eikä tuntunut kyllä kahdelta tunnilta! Miestä alkoi jossain kohtaa puuduttaan kun oli sellasia juttuja mitkä kohdistui muhun, mutta muuten meni mukavasti ja terkka oli mukava ja näytti olevan silläkin pulla uunissa =) Kaikki kokeet oli ihan hyvät. Verta pitää vielä käydä erikseen luovuttaan, niistä katsotaan Hiv ja hepatiitit ym. jostain syystä... Kuukauden päästä olis sitten lekuri ja siellä kuunnellaan ekaa kertaa sydänääniä dopplerilla ( mies sanoi sita kaikuluontaimeksi) :D ja siitä seuraavalla viikolla on se NP-ultra! Huh miten sitä malttaa kuukauden venailla |O :xmas: :p :whistle: ;) :eek: :saint: :D B)

Kaikille oikein hyvää odotusta! :heart:

Jouskis ja Nöppönen 8+3
 
Chamorphis
Sannya tiedän just miltä susta tuntuu... Mulla oli alkuraskaudesta mielenkiinto seksiin ihan totaalisesti hukassa! Melkein oksetti koko ajatus et pitäs ruveta touhaamaan. Mies välillä oli kovilla mun kans kun äksyilin ja sitä kyllä kypsytti sekin kun ei saanu ku just ja just kerran viikos... Nää hormoonit on kyllä niin omituisia! Hyvä jos mulle uskalsi päivää sanoa niin jo ärähdin tai rupesin itkeen... :/ Nyt onnex hormoonit on ruvennu tasaantumaan et en oo enää niin äksy... Seksi nyt ei vieläkään kauheesti houkuttele, mutta ei tunnu enää pakkopullalta... Se on kumma et alkuun pääseminen on niin vaikeeta siinä, mut sit kuitenkin nautin siitä yhtä paljon ku ennenkin. En tiedä miksi miesten on niin vaikeeta asettua meidän naisten asemaan! Ei se oo niin helppoa olla raskaana ongelmineen päivineen! Sopiis kokeilla joskus! :kieh:
Mulla taitaa tulla muutaman päivän mittanen palstatauko, kun lähetään miehen kans Rovaniemelle huomenna... Tosi hauskaa vaan istua tollanen matka kun on niin halavatun kipeet pukamat! Mä en oikeesti varmaan synnytyksen jälkeen istu kahteen viikkoon kun nyt jo pukamien kans tuskaa! :D :LOL:

Chamorphis ja Nasu 21+1
 
Chamorphis
Jouskari ne hivit ja hepatiitit otetaan kaikista ekalla käynnillä... En tiedä miksi, mutta se jostain syystä kuuluu rutiineihin... Veriryhmän ne selvittää kans jos on vasta-aineita sun muuta.... Vauvan veri voi muuttaa muistaakseni jollain lailla äidin sitä rh-tekijää ja se voi olla vaarallista jos tarttee verta ja tulee joku reaktio siitä et vauvan veri on muuttanu sun omaa... Tai jotain sinnepäin... En muista enää kunnolla kun siitä on niin kauan kun oon opiskellu noita juttuja... :D
 
Cham: No sanoppa muuta! Tiedän et ne toimii tosi väärin, ei varmasti yksityisellä tulis mieleenkään edes ehdottaa töihin menon yrittämistä. Tuntuu et tääl muutenkin saa niin moni hepposin perustein lomaa äitiysloman alla, mut taitaapi olla sairaalakohtaistakin. Täällä ne vaan odottaa pahinta ensiks.

Nimistä kanssa kyselit, meillä oli alusta asti tytölle ja pojalle nimet, ja nytkun neidiksi varmistui niin ollaan kutsuttu ihan oikealla tulevalla etunimelläkin =)

Ai niin, ja oikein mahtavaa reissua ukkokullan kanssa pohjoiseen! Jospa se kaikki viima ja kylmyys toisi lämpöä vällyjen väliin ;) :p

Suunnistajalle onnittelut mahtavista ultrakuulumisista! :heart:

Miss Mindy, tule vain piipahtamaan, tää plussatauti on nimittäin tarttuvaa sorttia :D Jouskarihan kävi täällä kans heti alkuun tutustumassa, ja kappas, liittyikin ihan masunkasvattajaksi joukkoon pian :p Me selkeesti tihkutaan tääl jtn vauvaliimaa
:LOL:

Tiniillä
oikein valloittava pikkuneiti!

DD ja potkurineiti 26+0 *poks* :heart:
 
Jouskari Kiitos :heart:
Huomenta päivää täältä!Mie heräsin 10 aikaan vasta,tuli valvottua vähän myöhempään.Oli ihana nukkua vähän pitempään.Eilen käytiin autokoulussa radalla.Jee vähänkö se oli mukavaa.Ja pääsi ajamaan Juvan radalle sellaset 45kilsaa.oli kivaa ajella ihan vaan suoraan ja rennosti.Välillä vaan tuntu että se mersun käppyrä ei pysyny viivojen sisällä :LOL:
Täällä massu vähän pömpsähtäny,mutta ei paljon.Odottelen keskiviikon neuvolaa kovasti ja sitä että onko tuolla mitään :saint:

Sannya ja Nuppu 6+2 :heart:
 
Ja pöh...

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena! Eilen käytiin kyllä äitipolilla kun en tiennyt mitä alakerta falskaa, ei ollut kuitenkaan lapsivettä. Painoarvio oli pentusesta 3500g että voisi jo pikku hiljaa alkaa tulemaan, mä oon yrittänyt kertoa sille ettei äiskän värkit ole kauheen isot että älä nyt kasvattele siellä itseäs :LOL: voihan se olla että tietää asian paremmin kun sieltä käsin katsoo...

nyt pötköttämään ja möllimään!
kaikille tasapuolisesti terkkuja ja tsemppiä!!!

Koiruus ja pentunen rv 40+1
 
Zoe-F
Miks kaikil muilla on vauvamaha mutta mulla ei? Huomenna alkaa neljästoista viikko ja vielä ei näy mitään. Tosin painokin on melkein plus miinus nolla, eli voi olla että oon laihtun ja sen takii en vaan tajua että tossa on vauvamaha jo vähän näkyvissä.
Just kokeilin, onhan siinä vähän vielä läskiä mutta on se muuttunut kovemmaksi.
 
Zoe-F, kyllä se sieltä esiin pompsahtaa ja pääset turpoamaan kun ilmapallo. Aluks se ärsyttää ku ei oo sitä mahaa, mutta ei tää mahan paisuminen vko vkolta myöskään kivaa ole! Kokoajan saa olla rasvaamassa, kun pelkää et nahka repee tässä kasvutahdissa.

Päivitän nyt itsekin sitten eilisen vkojen poksumisen kunniaksi omaa keilapalloani. Ei tunnu enää niin isolta, mut niin on sf-mittakin mennyt käyrille! Neuvolantäti arvelikin, että aiemmin oli reilusti lapsivettä, ja nyt kun veden määrä on vähentynyt niin on mahakin säilynyt aika hyvin saman kokoisena (vaikka vauva meneekin ihan keskikäyrillä ja on kasvanut oikein mainiosti).



Tältä tämä siis tänään näyttää. Vieläkin ihan tavalliset farkut ja jopa ihan normipaitakin päällä. Tuntuu et palstamammat vaihtaa äippähousut jo joskus rv 5 :kieh: Kai mä sit oon outo, mut omat vaatteet tuntuu kivoilta päällä ja pidemmän malliset paidat menee ihan hyvin. Joitakin äitiyspaitoja on kyllä, mut housut edelleen kaapin perällä.

DD ja potkurineiti 26+1 :heart:
 
Zoe-F mä tässä mietin vähän samaa...mulla kun jo hieman mahaa löytyy vaikka viikkoja 7+0
ja oon katsellut noita massu kuvia, joissa vielä viikoilla 16+ ei joillakin oo mahaa ollenkaan.
Johtuukohan se kohdun asennosta vai mistä?
 
TA: Onhan nää matalalantioiset, mut ei mitenkään erityisen tosi tosi matalat. Paljon paremmat jalassa ku noi mammafarkut, ja on ees vähän seksikkyyttä jäljellä ku ei oo resoria kainaloissa asti :D Kyl kohdun asento vaikuttaa muuten, mulla nojaa eteen ja masua on ollut näkyvillä n. rv 10 eteenpäin. =)

Nibbler: Toihan on hyvä idea! Mut onks oikeesti nii paljo väkee treellä? Missä muut pk-seutulaiset on.. :D
 
Iltoja B) onkos täällä ketään hereillä.Mä väsäilen tässä tulevan vaavin tulevalle serkulle pikku villa tossu ja tumppu settiä.kuulostiko oudolle? :LOL: Eli siis miehen sisko odottaa vauvelia myös. :heart: Sitten teen vielä kaverin pojalle setin.mie oon ihan innoissani taas.Meinasin kyllä tehdä meijänkin vaaville ties vaikka mitä :whistle: Ei jaksa nyt tuota virkkausta.pitäs tehdä vielä tosi monta isoäidin neliötä.
Kuka muuten katsoo BB:tä? Otetaan gallup :p

G:Katsotko BB:tä ja jos kuka on paras kilpailijoista?

Itse tykkään Nikosta ehkä eniten.Niko osaa olla oma itsensä,vaikka onkin sellasii poikii.Mut mie hyväksyn sen. :)
 
DD sanompas tännekin.... :D

helsingistä tampereelle pääsee junalla alle kahdessa tunnissa!! Tampere olisi kieltämättä vähän keskemmällä.... Ymmärrättehän että sinne pääsee muutamassa tunnissa seinäjoelta, jyväskylästä, turusta, lahdesta ja helsingistä. Eli se on kaikista fiksuin paikka. Niin, mä olen päijät-hämeestä että mulle on sama onko pk-seutu vai tre. Mutta musta se on vaan kaikista reiluinta.

(mulla on vähän ikävä suhtautuminen siihen että kaiken pitää aina tapahtua pääkaupunkiseudulla. Muutenkin poden hiukan helsinki-angstia. Suomessa kun on paljon ihania kaupunkeja ja paikkoja, ja Tampere mun ehdoton suosikki kaikista....)

G: en katso. ällöttää katsella tyhmiä julkisuudenhakuisia idiootteja... :LOL: annetaan viinaa vaan niille ja sitten ne nai toisiaan ristiin. ei hyvää viihdettä mun mielestä... :D Mutta en tuomitse katsojia. :) en vaan itse siedä. :LOL:

(.) Mäkin oon jo käyttäny mammahousuja. Farkut puristaa mahaa niin paljon etten pysty niitä enää pitämään... :ashamed: Mutta muut tavishousut menee vielä ihan hyvin. :) Mut mullakin on maha ihan selvästi jo esillä, varsinkin iltaisin!! Ärsyttää vähän kun viikkoja vasta 5+3. :/ Tänään aamulla herätty oksetusoloon.... :x en oksentanut mutta mahassa kiersi kyllä kovasti!
 

Massupäivitystä kera raitojen :whistle: rv 40+1

BB:tä tulee kytättyä ja kukaha nyt noista tolloista olis suosikki, Markossa on mun mieleen sitä jotain. Siis ne muut tuntuu semmoisilta räkänokka "promootoreilta" :snotty: tää herra oikeesti on tehnyt elämässään kaikenlaista ja ansioitunut sillä saralla (ollut kuulemma jopa Ranskan muukalaislegioonassa :eek: ) Luulen että viikkojen aikana siitä löytyy eniten ulottuvuutta ja annettavaa, muutakin kuin munan heiluttelua :whistle: :D ei sillä että se munan heiluttelu nyt väärin olis!

( . ) viime yö meni aika kivuliaissa merkeissä, en nyt sitten tiedä oliko kaikki ihan supistuksiin liittyviä kipuja mutta semmoisia aaltomaisia vihlasuja alavatsassa ja selässä. Katsellaan jos tässä pikku hiljaa pääsis tositoimiin!

Koiruus ja pentunen rv 40+2
 
koiramamma paljon nyt vaan suppareita teitille, että pääset vauvan hakuun v- lopun aikaan :D :heart: ....

Tuntuu nii kaukaiselta vielä tuo joulukuu...mutta kyllähän tuo aika toivottavasti lentää kun sitä ei ajattele =)
Tulis nyt se äippäpakkaus nii pääsisi sitä hipelöimään :heart: ..ja sais kyllä tulla se kelan päätös siitä äippärahastakin...

Te jotka ootte ajatellu pitemmälle, nii meinaatteko jäädä äitiys/vanhempainvapaan jälkee hoitovapaalle?

Itse varmaan jään joksikin aikaa, että vauva on sen verran iso että voi hoitoon laittaa, ku en raaski laittaa alle vuoden ikäistä mihinkää hoitoon :ashamed:

vauvis 24+5
 
EM: Juu, enhän mä sitä varsinaisesti protestoi, yllätyin vain että jos siellä on niin paljon väkeä kun olen ymmärtänyt että meistä moni on uudeltamaalta :D Tietysti on kauempaakin, mut ei kai se yleensä niin paljon vaikeampi ole tänne tulla kun Tampereelle. Jonkun neron pitäisi nyt vain kekkasta aika ja paikka, ja niin moni yrittää päästä kun mahdollista :p Mulla ois asiaakin Tampereelle joku vkonloppu lokakuussa, että jos silloin haluaa joku järjestää voisin ihan tosissaan harkita osallistumista! Nibbekö tätä emännöi vai kuka, huhuu? :D

Mulle tuli toissapäivänä toi äp-laatikko =) Haalari on kieltämätä yllättävän kiva noin livenä nähtynä, harmi sinänsä että jouluvauva tuskin 68cm toppiksella tekee.

ElinaMarian kanssa TÄYSIN samaa mieltä BB:stä! Siis ihan sana sanalta veit jalat suustani. Tuottajat tietää, ettei mitään sen kummempaa tapahdu kun ne on selvänä, joten juotetaan niille viinaa. Ja kappas, julkisuuden hinkuiset, lööpinjanoiset bimbomimmit avaa jalkansa ja jakelee kaikille tarjolla oleville miehille. Etoo koko touhu :x

Vauvis: Pidän täyden vanhempainvapaan (9kk), sit mies pitää isäkuukauden (1kk), ja luultavasti harkitaan osapäivähoitoa sen jälkeen että saan opintoja menemään eteenpäin. Se ei tosin oo vielä ihan varmaa, kyl yritetään vitkuttaa sitä hoitoon menemistä siihen vuoden ikään. Töihin en kuitenkaan ole palaamassa ollenkaan, vasta tutkinnon loppuvaiheessa pakollisiin oman alan hommiin. Olen siis suurimman osan ajasta kotona, vain ne muutamat pakolliset läsnäolot hoidan sitten kun vanhempainvapaa loppuu. Tää on kans sellanen asia mitä ei kai tääl palstalla sais tunnustaa, kun heti on huono äiti joka pitäis kivittää :D Tosin ihan psykologien arvioima faktahan se on, että n. vuoden ikäinen kaipaa jo sosiaalisia kontakteja, eikä sen ikäisen tarhaan laitosta mitään haittaa ole. Olin itsekin sen ikäisenä ja niin mun kaikki sisarukset, tiedä sit oonko jotenki kieroon kasvanut, mut ei oo kyl traumamuistoja niistä ajoista. :p

DD ja potkurineiti 26+2 :heart:
 
Heips kaikille :wave: Tulin pikaisesti pyörähtään koneella ennen parturia =)
Saa pää uutta väriä, et ei näytä niin ankeelta :D Ku tietäs vaan vielä miten värjäis... :/
Tääl katotaan BB:tä miten sattuu; joskus ei kiinnosta pätkääkään ja joskus taas katotaan =)
Mul on ainaki piiitkä matka tampereelle, et voi kyl jäädä mun osalta :ashamed: Vaikka tosi kiva oiski nähä ihan livenä ihmisiä, joitten kanssa on kirjotellu =)
Omassa olossa ei ihmeempiä =) Pikkuinen potkii ahkerasti :heart: :heart: :heart:
Yöt vaan meinaa olla joskus vähän levottomia, en tiä mix. Pitää vähän väliä vaihtaa kylkeä ja aivan niinku ois ns. levottomat jalat :eek: :/ :ashamed: |O Onnex ei oo kuitenkaan joka yö..

Mies yllätti eilen ihanasti :heart: Olin miettiny sellasen bola-korun ostoa =)
Eilen tuli sit kirje miehen nimellä, josta kuulu sellasta pientä helinää, ni ajattelin, et varmaan vauvalle joku helistin-juttu :heart: Mies tuli sit töistä kotiin, ja hymy naamalla tokas, et tää on sulle, ja mä olin et ai MULLE? Et ei vauvalle? :eek: Avasin sit mielenkiinnolla sen kirjeen ja bola-koruhan siel sit oli :heart: Oli halunnu yllättää mut ja tilata, ku oon puhunu siitä :heart: Kyllä se on niiiiiin ihana mies :heart: :heart: :heart:
 
Zoe-F
Huomenia!
Sannya En todellakaan katso bbtä.
ElinaMaria Mulla puristi omat housut silleen että istuessa joutu aina avaamaan napin, nyt omat housut kyllä menee eikä nappiakaan tarvi avata, onkohan kohtu jotenkin noussut?. Hmm..
vauvis Puhuttiin tosta eilen miehen kanssa, ja ollaan molemmat sitä mieltä, että sitten kun lapsi oppii puhumaan, niin voi laittaa tarhaan. Siellä kun on niin paljon lapsia ja niin vähän aikuisia, niin sittempähän tuo osaa vaatia sen mitä tarvitsee.
Toiveilija82 Ihana mies sulla :) Mie kanssa oon ajatellu käydä leikkauttamassa hiuksia, ehkä vähän sellaseks kun VictoriaBechamilla ja sitten värjätä sen päältä punaseks ja alta mustaks. Saa nähä mitä tulee :D
(.) Vähän huonompi olo taas. Toivottavasti leipä ja runsas vesi auttaa.
Zoe ja Öttiäinen 13+0 :heart:
 

Yhteistyössä