´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Joo kuulemma hb:n tulisi nousta lähelle sitä mikä se oli ensimmäisessä mittauksessa (mulla se oli 140 ) ja kun se näin tekeepi niin se kertoo että kroppa on valmistautunut synnytykseen ja tulevaan veren hukkaan joka siitä seuraa. Kaikillahan näin ei käy jostain syystä, yleensä heillä sitten meneekin vointi hieman kehnommaksi synnytyksen jälkeen mutta toivottavaa tämä olisi.

Kysyin myös neuvola tädiltä tuosta sykkeestä kun täältä olen lukenut että sekin laskisi ennen synnytystä, mitä nyt oli myös tapahtunut 140 -> 125... siihen ei sanonut onko totta vai ei mutta voihan siinäkin olla vinha perä!
 
Chamorphis
Koiris kiva kun oli hyvät kuulumiset! Toivottavasti pentunen tulis pian ulos!
Mirkku kiitos! :D Pitänee suunnitella häät hyvis ajoin valmiiksi kun sitten on tollanen natiainen, joka roikkuu tissis kiinni niin voi hieman häiritä keskittymistä! :LOL: :heart:
 
Täälläkin aamulla käyty neuvolassa :wave:

kaikki oli hyvin...

Hemppa oli 132 (ekassa neuvolassa viimeksi mitattu ja se oli sillon 131) :D
RR 134/72
SF 18
sykkeitä ei saatu kuuluviin dopplerilla, ku vaavi oli jossain ihme asennossa, joten mentii käväsee ultralla kattoo, miten päin se siel oli
Liikkeet oli sit ++
Pissa oli puhdas
Neukkatäti sano että on kovinkin vilkas tapaus tämä meidän tyttö :heart:

seuraava käyntikerta onki sitte lääkärillä....

vauvis ja pikku myy 22+5 :heart:
 
ihan jees on meitin vointi. alkaa pahin pettymys/järkytys olla takana jo. ensimmäinen ajatus oli tietenkin se "miksi minä, miksi tää tapahtui meille". mies on ollu mun tukena ja mä oon kovasti koittanu häntä tukea. ensi viikolla menen tosiaan sinne seurantaultraan, jossa oli ensin tarkoitus kattoa onko sykettä, ja huonommassa tapauksessa varmistaa, että kohtu on tyhjä. alkaa vuoto pikkuhiljaa laantua, tai aina ku luulen niin, ni sit taas lorahtaa.

mä käyn täällä aina välillä kurkkimassa, etten ihan tipu kärryiltä kun pian täällä taas olen teiän kanssa ;) :wave:
 
Talvis miekii jo meinasin kysellä siun vointia mut tein tuos ruokaa ni en ehtinä :D No mut jos toivoo vielä on, ni sehän on hyvä asia!! Ja jos kesken meni, niin sit pääset uuteen kiertoon ja aivan varmalla plussaat pian! :hug: :hug: Tuuhan sit kertoon taas mikä on vointi ja millasia uutisia ens vkolla saat :) Monennella vkolla sillo oisit, et näkyiskö sillo muutenkaa sykettä vielä?
 
Zoe-F
Miracle Miä vähän luulen et se on ihan sama minkä takii sinne naistentautienpoliklinikalle joutuu ultraan. Siitä tulee se poliklinikka maksu.
Eikä mulla ainakaan toistaiseksi oo yhtään km:ää tullu.
 
Zoe niin niin, mutta eikös se ollu se km epäily jossain vaiheessa kuitenkin (näin ainakin kerroit, että vuoti ja luulit km tulleen ja senkin vuoksi poltit enemmän tms)? Ja ultraan vain ei kyllä kunnalliselle puolelle yleensä pääse, ellei ole sitten neuvolassa esim. tapana ultrata aina (harvoissa paikoissa näin) tai sitten ole jotain häikkää eli esim. vuotoja/kipuja.

Mutta yleisenä oletuksena siis on, että ultraamisesta ei pääse noin halvalla jos haluaa siis ultraan eikä mitään muuta syytä ole kuin se, että haluaa mielenrauhan. Mutta joo, jos et ymmärrä/halua ymmärtää pointtia niin antaa olla.
 
Minä pääsin kunnalliselle puolelle ultraan, olikohan vkolla 7 vai 8, ja ihan vaan sen vuox, ku kierrot oli mitä sattuu ni tarkennettiin la ultralla. Mut enemmänki se oli oman mielenrauhan vuox, meillä on niin kiva terv.hoitaja =)
 
Juu, toiveilija, tuo on kans yks syy miksi voi päästä. Mut noin niinko jos oletetaan, et kierrot on säännölliset, ei ongelmia alkuraskaudessa eikä km:iä ole takana, niin yleensä ei pääse. Mut sehä on vaa hyvä jos on päässy jostai syystä =)
 
Zoe-F
Miracle Kyllä mä nyt ymmärsin mitä tarkotit.
Mutta joo, jos et ymmärrä/halua ymmärtää pointtia niin antaa olla.
Heti tarvii ottaa hyökkäävä asenne kun joku ei ekalla kerralla tajua?
Kuitenkin ekaa kertaa raskaana ja aika pihalla näistä asioista.
 
Zoe nii no mun tarkotus ei ollu olla hyökkäävä ja jos siltä tuntui niin pyydän anteeksi :hug: Mut itsehän sä sanoit, ettet asiasta tiedä ja mä vain toistin sen. Ja toivoin, ettei annettas jollekin väärää tietoa. Ku jos ei oo asioista perillä, ni sit vois aatella, et ai varhaisultra onkin noin halpa juttu. Ja sitä en siis halunnu ku halpaahan se ei siis ole jos joutuu meneen yksityiselle. Eli en ees ny ymmärrä missä kohtaa mä ny niin hyökkäävä olin. Kerroin vain mikä mun pointti asiassa oli, kun se ei näemmä ensimmäisellä kerralla tullut selväksi=)

Suunnistaja, vähä alkaa kyllä jänskättään :D Aika lailla hyvin on reilassa jutut, hääautoks saadaankin limusiini =) Mie en limusiinil oo koskaa mennykää ni oha se iha prameeta mennä sillä ees tommosena erikoispäivänä :heart: Ja ku miehen kaveri antais sen ajelun lahjana :)
 
joo nyt Zoe ja Miracle Rauha maahan,mie suurinpiirtein tiesin että on se kalliimpaa ku tavan käynti ultras.Mut voin sanoa että vähän yllätyin ku luin että noi vähän vaan.Mut onneksi sit Miracle selvensi :p
Eli ei hätiä mitiä,näitä sattuu. Zoe Elä stressoo,miracle ei pahalla tarkoittanut ja halusi selventää,sanoikin minulle jo henk.kohtasesti että asia on silleen.Ja kyllähän mie sen jotenkii arvasin. Mutta Zoe En mäkään tajua näist ihan heti :D :LOL:

Joops,täällä ollaan taas nippailujen kanssa nii ärtyneinä,pinna kireellä ja sit on viel siskon tyttö käymäs.väsyttää vähän,mut ei malta nukkumaan,ku opin tänään virkkaamaan isoäidin neliön :LOL: Nii nyt teenkin neliöistä sen peiton,vitja että tulee hieno.Kannattaa kokeilla tytöt! :heart: Paljon väriskaaloja vaan mukaan. :) Ja yhen neliön voi tehdä monesta väristä tosi helposti ;) Ja hienot kuviot on jo ennestään neliössä :heart:

Mut joo,hyvää yötä kaikille ja oikein ihania unia teille ja pikkuisille :heart:

Sannya ja Nuppu 4+3 :heart:
 
Zoe-F
Hei!

miracle No niin tai näin. Mun mielest ei oo mitää järkee käyä varhais ultras ennen ku on jotaa kaheksan viikkoo kasas. Ellei sit tietys oo jotaa häikkää.
Minust ainakaa ei ollu kiva kattella sit palloo. Tietää et on siel jotaa mut ei mitää tietoo mitä .

Sannya Miä en enää muista missä palstal miä oon mitäki sanonnu niin sanon nyt tänki jutun tähän; silloin ku mulla oli ovis (tunnistin, en testannu) ja tulin raskaaks ni minuu nippas mahaa seuraavat kaks-kolme viikkoo ja sit vast alko rauhottuu. Siit mahan nippailust tiesin ja siit et en voinnu kahviikaa juua enää ku melkein oksensin ajatuksest. Jo ennen ku menkat oli myöhässä. Nyt voi jo kupin juua kahvia silloin tällöin.

Tänää Ikeaa. Eilen tuli palkka ja tänää siit ei oo kohta enää mitää jälellä. Vähän siistii ku voi kerran elämäs oikeest törsää! Toissa kesän ostin auton, viime kesän korjasin sitä, tänä kesän ostin ittelleni kaikkee! Miä en oo ikinä voinnu tuhlata rahaa mihinkää. Tavallaa vähän huono omatunto. Eilen meni ruokakauppaaki satanen ku ostin suihkuverhon ja kaikkee.
Vaatekaupoissakin kävin (sisko raahas) ja löysin seppälästä ihan tosi ihanat housut!!! Ne on todella pehmeet ja kivat jalassa ja mahtuu helposti vielä yheksännel kuulla vaikka oottaisin nelosii. Ne ei oo isot mut ne venyis todella paljon.
Ja löysin uuen käsilaukun! Miä en oo ikinä ostan sellast. Saannu vaa jonkun vanhoi. Vanha oliki jo ihan muodoton pallo. Ja vast viimesest kaupast löyty ni oli pakko ostaa. Ei se kyllä maksan ku 13 euroo. Tänää ostan kyl vaa tulokkaalle kaikkee enkä ittelleni ollenkaa. Helpompi nyt ostaa vähäsen ku sit ku muutenki kituuttaa.
Zoe ja Öttiäinen 11+1 :heart:
 
Heippa!

Voisin ilmoittautua tähänkin porukkaan. Olen myös mukana tuolla toukokuun tuhisijoissa.

Elikäs ikää mulla on 25 v. Esikoinen tulossa ja nyt menossa rv 4+5. La laskureiden mukaan on 4.5. Synnytyssairaala on Oys.

Varhaisultraan meen 16.9. ja eka käynti omassa neuvolassa on 25.9. Oon niin onnellinen tästä raskaudesta etten taho nahoissani pysyä. :) No, vähän tietenkin pelottaa ku ollaan näin alussa, mutta eipä se kyllä pelkäämällä kummene. Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin. :)

Uneksija ja Mussukka 4+5
 
Zoe-F
Uneksija Sekaan vaan! Ja onnea paljon matkaan. :flower:
Itte henkilökohtasest oon toivonnu parasta ja pelänny pahinta tähänkin asti ja varmaan siihen asti et lapsi on 18. :D
Kyllähän se pelottaa kun mitä vaan voi käydä mutta yritä silti olla iloinen ja ottaa rennosti :)
 
uneksia Myöhän ollaan melkein samoilla tiennoilla. :) Ja tervetuloa joukkoon :flower:
Mie heräsin just äskön,heräsin siihe tällä kertaa,ku joku rimputti meidän summeria,vaik ei ees tullu ketään meille.Eli meil on ala ovet lukossa ja summeria painetaan että saa auki.Ne oli varmaan ne kiinalaiset,jotka on muuttamassa tähän taloon.Kivaa saa vähän muutakin porukkaa :D
Jooh,mie lähen suihkuun ja alan tekee peittoo lisää :)
Zoe Jooh,mie huomasin,ennen ku testasin että nyt on jotain tapahtunut,ja mielikuvitusta se ei näköjään ollut :)

Sannya ja Nuppu 4+4 :heart:
 
On mahasärky ja maha pistokset vihdoinkin poissa.
Eilen kyllä tuli tosi huono olo kun en ollut syönyt moneen tuntiin(oltiin auto kaupoilla) onneksi syömällä olo koheni. Väsymystä on kyllä edelleen, mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen olo mulla tänään mitä mainioin. Kahviakin pystyn juomaan.
Kohta lähden asentamaan uuteen autooni cd-soitinta :D

TinyAngel 5+2
 
TA, niinpä! Mie en koskaa semmosel tosissaa oo ees menny :D Ja o se iha kiva tommost luksustakii välil koittoo ku tuskin tulee elämä aikana muuten koitettuu =) Ja hyvä et sul on olo parempi jo! =)

Mä tykkäsin paljonkin käydä ultrassa, vaikkei 7+1 vkolla näykään kuin pelkkä pallo välillä, pääasia olikin ne sydänäänet :heart:

Tervetuloa uneksija! :flower: :hug:
 

Yhteistyössä