´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Meil anoppi ostaa onneks ne vaunut :heart: Mie haluisin kovasti Emmaljungia vai mitä liekään tai sit Brio:n vaunut :) Mut yhistelmät ne ainaskii pittää olla. Sit pittää kahtoo paremmin, et millaset ostaa =) Mut kyl mie haluun ne uutena, ko kummiskii sit voi käyttää useammalla lapsella ja tykkään et sillai ois parempi :heart:
 
Mie ainaskii otan lahjana vastaan ku kerran perinne on, et isovanhemmat ostaa vaunut :heart: Ja mu mielestä se on vaa ihana ele, enkä rupee siitä varta vasten kieltäytymään jos itse kerran ehdotti ja itse haluaa ostaa :) Ja tuskimpa se ny kertoo hirmusti siitä, tuleeko toimeen jos toinen kerran haluaa itse auttaa ja maksaa.

Ja toine juttu mitä mä en tajua on se, et mite voi hävettää ultrassa? Eikös se mies oo pi***n yhen jos toisenkii kerran jo nähny B) Ja toisekseen, eikös np-ultra tehdäkään mahan päältä?
 
No, itse teet kute itse parhaaksi näet :heart: Mie en ois kestäny yhtää jos mies ei tukena ois ollu. Siis sillonkii km aikaan esim. Oli helpottavaa ku mies oli se, jota vasten sain itkuni itkeä ja lohdutettiin toinen toisiamme :heart:
 
Chamorphis
Zoe hyvä ota ny ihmees se mies mukaan sinne ultraan! Parisuhteis mies on just sitä varten et se tukee sua... =) Mä en olis voinu kuvitellakaan meneväni ultraan ilman miestä... Mulla ainakin ultra tehtiin mahan päältä. Ne yrittää ensin siitä ja jos ei saa niin sitten alakautta... Ainakin tääläpäin...
Miracle oot kyllä niin oikees.. mä en olis kyllä kans kestäny sillon jos mies ei olis ollu mukana kun jouduin lähteen vuodon takia päivystykseen... Mies lähti n. sadan kilsan päästä polttareista kaahaamaan ja vielä tuli seuraavana iltana sit kotiin vaikka piti tulla vasta sunnuntaina... Ettei mun tarvinnu olla yksin... Siis aivan ihana mies vaikka välillä ottaakin aivoon! :heart: :D
Tänään olis kontrolli munuaishommeleista ja huomenna on neuvola... Taas ihan vainoharhainen melkein kun en oo tuntenu parina päivänä kunnolla liikkeitä... Ah tätä naisen mieltä ja mielikuvitusta... :headwall:

Chamorphis ja Nasu 20+0 wuhuu puolivälissä mennään!!! :heart:
 
Juu eiköhän ne kaikissa np-ultrissa ensi koita masun päältä.

Ja Cham, niinpä!! Mullakin mies otti sen vuoks vapaata töistä, et mie sain nukkua kotona sen vieressä ku seur. pvänä oli määrä mennä polille ja ultrata, et onko tullu kunnolla pois. Ois ollu hirveetä jäädä sinne sairaalaan tai sit tulla kotiin ja olla yksin. Miehellä ku ol aamuvuoro (jotai kolmeen ois menny) ja tarvi autoa ni mun ois pitäny taksilla mennä tms. Eli todellakin miehen tuki oli erittäin suuri juttu, enkä tiiä mite oisin ilman sitä pärjänny!
 
Nyt oli sen verta "pitkä" tauko, et saa hetken kelata muistaako kaikkea mitä on just yrittänyt kerrata tapahtuneen :LOL: Te ahkerat esikoismasut!

Uneksijalle lämpimästi tervetuloa meidän joukkoon ja onnea :flower:

Koiris, susta olinkin jo melkein huolissani! Hyvä että kaikki kuitenkin kunnossa ja pääset varmasti jakautumaan pian, vaikka varmasti tuntuu jäljellä oleva hetki vielä ikuisuudelta. Mut ajattele, sä oot jo ihan loppusuoralla, enää viimeinen rutistus ja saatte viedä palkinnon kotiin :) Toivottavasti kaikki menee sulla jatkossa hyvin :hug:

Toivis: Noni, sitähän on aktivoiduttu vauvahankintoihin :) Hyvä juttu! Vaunut kun ei tosissaan oo mikään nopee juttu ostaa, vaan täytyy kokeilla monia ja vielä vertailla hintojakin eri paikoissa. Nyt on kiva vaatteitaki ostella, ku voi ostaa sit vähä poikamaisempiaki :) Me tosin ostettiin ihan rohkeesti pinkkiä ja violettia meidän neidille jo rakenneultran ennusteen mukaan, onneks piti vielä 4D:ssä paikkaansa :D

Miracle: Häitä edeltävä viikko on tosissaan ihmeellisen piinaavaa aikaa. Jatkuva jännitys ilmassa, ei tiedä oikein haluaako jokaisen sekunnin liitävän ja h-hetken koittavan, vaiko sit hieman lisää aikaa että saa kaiken varmasti järjestettyä :D Mut sieltä se päivä tulee, ja menee nopeemmin kun arvaatkaan. Nauti näistä hetkistä kun se on vielä edessä :) Oon ihan samoilla linjoilla sun kaa noissa vaunuasioissa, meillähän anoppi kans ostaa ne, ja haluan ehdottomasti uudet. Ne voi käyttää omilla lapsillaan sit, ja antaa/myydä pois. Me ajateltiin et ennen vkoa 30 raahauduttas viimeistään vaunuliikkeisiin testaamaan, ku 35+6 lähdetään jo pois suomesta (sieltä ostetaan ja tuodaan mukana matkarattaat, mut halutaan et tääl on kunnolliset vaunut odottamassa). Mulla on kummiski aika korkee ennenaikasen synnytyksen riski, niin sen varalta että poksahdan ennen matkaa haluan et ne vaunut on tääl valmiina :D

Talvikselle vielä haleja :hug: Kovin vahvaa tekoa tunnut olevan kun jaksat jo katsoa eteenpäin. Se uus plussa tulee kyllä sitten heti kun olet sille henkisesti ja fyysisesti valmis, elä unohda meitä sillä välin :)

Zoe-F: Mites sulla on mennyt ilman korvaushoitoja? Kuulostaa siltä et oot reippaana kummiskin ollut ja jaksellut melkoisen hyvin.

Sannya: Sulla taitaa olla sama harrastus kun mullakin :) Mie just eilen sain valmiiksi ekat villavaippahousut, ja tänään aloitan toiset. Varalla on kyllä syntisen paljon lankaa, että saan kaikkea söpöä neulottua. Ja meitin et josko ostaisi kangasta ja tekisi ihan ite sisävaippojakin. Katsotaan =)

Omaan kumpuun:
Eilen alko kurkkua koskemaan ja iski nuha. Nyt on sit pelko persiissä et oonko oikeesti tulossa kipeeks. Supparitkin on ollu hiukan pahempia nyt, et taitaa joku infektio iskeä. Seurailen vielä jonkun aikaa tilannetta, nyt kuitenkin olo suht terve. Mut soitan kyllä sit heti neuvolaan jos kipee olo iskee taas ja supparit tänä iltanakin yhtä pahat kun viime iltana.

Mites muuten, omasta neulomisintoilusta tuli mieleen, ootte muut miettineet: Kertikset vai kestot? Meille ehdottomasti kestot, kun ei se tosissaan vaikeeta ole, ja kertiksistä tulee niin paljon turhaa jätettä, etten voisi sitä itselleni antaa anteeksi (eikä mieskään). Vaippapyykkiä (ja muutakin pyykkiä) pesemme lisäksi pesupähkinöillä, että niiden pesustakaan ei aiheudu myrkkyjä ympäristöön. =)

DD ja potkuri 24+6 :heart:
 
Zoe-F
Mies on yleensä se joka mut viimeistää saa itkemään. Et jos en muuten itke ni sit ku nään mun miehen ja alan aina kelaa et miltä nää jutut siit tuntuu ja sit pillahan itkuu. Ja tääl ultrataan alakautta ties kuinka pitkään. En olis silloinkaa itken ku mulla oli ne helvetinmoiset kivut ja vuotoo ja kaikki puhu mulle tuulimunast ja keskenmenost. Sit ku tulin kotii ja mies oli tääl ihan maansa myyneen näkösen nii pillahin itkuu.

En oo ajatellu kumpii käytän, mut miä saatan harhautuu kertiksien puolelle, vaikka muuten luontoo ajattelenkin, en esim osta uusii vaunui ku vuoden vanhatki on ihan hyvät. Sellaset ostin uuten mitä et mistää käytettyn löytän.
Meillä on tossa vieressä lastentarvikekirpputori, siellä varmaan tulee vierailtua.

DD No kyl täs jotenkuten. Viimeks poltin yhen tupakan perjantaina, huomatakseni että siitä tulee ihan.. sori nyt vaan.. helvetillinen päänsärky :D
 
Chamorphis
Eli siis... DD juu uskon et kaikki on hyvin kans... Ei kait sitä voi odottaakaan et koko ajan potkis minkä ehtii... :D :LOL:
Mulla vissiin kans olis nyt edes sit Kela lappujen täyttäminen pikkuhiljaa?! Millä viikolla niitä oikein ees ruvetaan täyttään??
 
Chamorphis
DD eli muutama viikko pitää vielä kärvistellä ja odottaa ja sit vielä pitää lisää kärvistellä ja oottaa ennen ku saa sen lootan käsiinsä!! :headwall: :D Olis niin kiva saada se jo kun en oo ostanu vielä mitään vaatteita tai muutakaan... :p
 
heipsis arvon naiset =)

tulin juuri gyneltä, jossa ultrattiin, ja todettiin, ettei siellä mitään alkiota ole. olin melkeen repiny hiukset päästäni ennen tonne menoa, mutta jotenkin olin helpottunut, että kaikki oli käynyt itsestään, ja ei tarvitse mitään tyhjennyksiä aloittaa. muuten lääkäri sanoi (joka oli muuten super-seksikäs 60v valkohapsi mies, joka käsitteli mua kuin 5 lapsen 45v äitiä :LOL: ) että kohdussa näkyy 1mm limis (jos kuulin oikein???), joka viittaa siihen että vuoto on juuri päättynyt. munasarjat ovat oikein kauniit, heh, ja oikealla puolella näkyi joitain rakkuloita. taisin itekki nähdä kolme semmost palloa, jos osasin kattoa oikeaan kohtaan. :D

kopsasin ton siis esikkopinosta kun en jaksa moneen kertaan kirjotella. lääkäri toivotti vielä lopuksi parempaa onnea ensi kerralla :) tässä on jo kolmasosa kierrosta takana. sen tosiaan nyt tiedän, että noin kamalaa kokemusta en toivoisi kenellekään. :ashamed: itsellä kun vielä tapahtui alkuvaiheessa, ja kaikki meni loppujen lopuksi suht selvästi, ettei jäänyt mitään arveluiden varaan. entäs sitten, kun on raskaus jo pidemmällä :eek: en todellakaan vähättele kenenkään kokemuksia, mutta kyllä sitä ollaan vahvoja, kun tällaisista asioista päästään vielä eteenpäin.

toivon että pääsen pian liittymään takaisin jengiinne :heart: täällä on sen verta kiva keskustella ;) onnea kaikille vielä odotukseen!! :flower:
 
Talvis hieno juttu, että tuli itsestään pois! Ja et ei tarvinnu kaavintaa tai muutakaan. Ny vain tsempillä eteenpäin sit ku siltä tuntuu ja tuntuu, et on aika yrittää uudestaan. Onhan noi rankkoja juttuja, itsellä ku meni 7+5 vkolla ni mietin just, et entä jos ois menny 10 vkolla tai myöhemmin.. Se edes vähän mua itteeni lohdutti (vaikkakin ei ois tuntunu kivalta jos joku muu olis mulle sanonu, et kiva et ny eikä myöhemmin), mut vaikeaa se toki on. Kovasti voimia ja ihanan iloisella mielellä ainakin tunnut olevan (siis ku tunnut, et menisit jo uuteen kiertoon yms). Paljon halituksia :hug: :hug: Tuuha pian takas!! :heart:
 
Chamorphis
Nojaa pientä päivitystä... Eli mä kävin tänään lekuris noitten munuaisteni kans... Irvistelin ensin labravastauksilleni, mutta turhaan... En osannu oikein tulkita niitä kun otettiin eri virtsanäytteet mitä yleensä... Lekuri sitten tulkkas mulle ja ilouutisia! Mun munuaiset voi paremmin kuin ennen raskautta!!!! Eli toisinsanoen mun proteiinimäärä virtsassa oli reilu puolet pienempi kuin viimex kun se on katottu heinäkuus!! Hitto että mä oon onnellinen! Nyt on jopa enemmän taas toivoa, että saattas tulla täysaikanen raskaus eikä tarttis käynnistää aikasemmin... WUHUU!! :heart: :heart: :heart:
 
chamille onnea hyvistä kuulumisista :hug: yleensä asioilla on tapa järjestyä!

talvikselle vielä iso :hug: toivon mukaan uusi raskaus saisi pian alkunsa ja pääsisit jatkamaan jutustelua tänne puolelle!

DD meillä löytyy kaapista niin kestoja kuin kertiksiäkin. Ajattelin että yöllä ja reissus voisi kertikset olla helpommat. Ostin kätevän roskiksen missä on vierekkäin kaksi polkuroskista. Saa sitten laitettua vaipat omiin kolosiinsa, katsotaan miten unenpöpperössä mä niitä sekoittelen...

Miraclella ei ole enää montaa neitipäivää jäljellä, tosi jänniä hetkiä!! Meilläkin oli hääpäivä eilen ja on ollut ihanaa kun olen mietiskellyt vuoden takaisia haikeena. Nautihan tyttö, nauti!!! ja muista että vaikka kaikki ei menisikään aivan käsikirjoituksen mukaan niin se ei haittaa, tärkeintä on se teidän solmima avioliitto ja rakkaus toisianne kohtaa.
Näin säätyy monelta mielipahalta! :heart:

( . ) Omasa olossa ei mitän normaalista poikkeavaa, olo on aika sees. Tänään pesasin ikkunoita ja eilen keittiön lattiasta kattoon. Lähinnä tuusailen aikani kuluksi kaiken näköistä niin ei tarttis kauheesti miettiä synnytystä ja tai sen puutetta :D :whistle:
Nyt katsastamaan BB extraa kun oli aika meno näemmä eilen ollut :whistle:

Koiruus ja yksiöönsä mökkiintynyt pentunen rv 38+6
(jaiks huomenna alkaa 40. raskausviikko )
 
Chamorphis
Mirkku ja Koiris kiitos! Oli kyllä helpottavia uutisia... Taitaa tulla pentunen pihalle vasta jouluksi! :D :LOL: Tuntuu niin hyvin viihtyvän... No viimeistään kolmen viikon päästä, kun eikös ne käynnistä sit jos menee kax viikkoo yli?! Mut eiköhän se pentunen halua tulla kattoon äiskää jo aikasemmin... =)
 
Koiris, juu meil ei ees mitää oo et mite kaiken tulis mennä :D Siis et ei mitenkää orjallisesti olla mitään suunniteltu. Ja aikataulutuskin on ihan vaa noin aikoja (iha vaa pitopalvelua varte piti vähän miettiä). Eikä sitä kyl kovin tarkasti pidäkään suunnitella mu mielest.. Sit vaa pettyy jos kaiken suunnittelee tip top ja ois sen tyyppine ihminen, et kaiken tulis sujua kuten on suunniteltu. Onneks mie oon kaukana semmosesta :) :heart:
 
DaylightDancer Joo,o,kävin tänään ostamassa valkosta lankaa ison rullan,meinasin tehdä kietaisu paidan tai sit housut.En osaa viel päättää. :) Paitsi kävi vaan aika nolosti siinä langan ostossa.Kävin samalla reissulla ruokaaii yks ostamassa,ja ei ollu ku 10e tilillä.Nii ei riittäny rahat ja mä sanoin myyjälle,että en haluu luopua langasta.Joten karsin mausteen ja sokerin pois.No sit oli viel 0,30e liikaa.Nii yks jätkä oli siinä mun vieres ja tunki mulle sen pullokuitin,ja sano että hän ei sitä tarvii.Mä katoin sitä suu auki ja olin että öö??!! No sit nappasin sen kuitin sen kädestä ja maksoin ja menin pakkaa.Ja arvatkee minkä värinen on paloauto??! :LOL: Ja kaikista eniten mua hävettää se lanka siinä hommas.Enpä ruvennu siinä selittää,että joo tulevalle vaaville pitää neuloo söpöjä :D

Heh,että sellasta.Ai nii,sit ku tulin pyörällä kotipihaan.Nii 3 pikku poikaa tuli mun perässä jostain kulman takaa pyörillä ja yks huus että: " varo persees näkyy!" Olin,että joo tulkeepa tänne sanoo! no sit joku pojista syytti tavalliseen tapaan kaveriasa :LOL:
Pakko sanoo,että perkele ku on ollu "kiva" päivä,hermot meni teoriatunnillaki :kieh:

Mutta hei,onkos teille tapahtunu mitään? :D
 

Yhteistyössä