´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Zoe-F
Huomenta!
Miracle Myö oltii sen verran suunniteltu meijän juhlii et kutsuttii ihmiset ja ostettii ja ruokaa ja juomaa ja toivottii kovast et kaikil olis hauskaa :) Muuten meni ihan hyvin, mut sit mun äiti ja anoppi päätti, et ne tarjoo kaikille tervetuliais maljat ja sithän kaikki nielaski rautakangen ku siin piti tönkkön maljan kaa könöttää, ku mun äiti otti kuvii mitkä ei ees onnitun vaikka sil on sika kallis kamera mut se ei vaan osaa käyttää sitä :D
Sannya Vai isot pojat kiusas sinuu :)
(.)Eilen ylty paha olo sitte ihan kamalaks ja kävin ostaas beroca exoticii joka autto. Siinä vaan lukee, että raskauden aikana vain lääkärin suosituksesta. Täytyy sitten tänään kysästä, kun on se ultrakin.
Zoe ja Öttiäinen 11+5 :heart:
 
Zoe-F
miracle :) Minust semmoset rennot juhlat on kivat et vähäsen voi porukka syödä kun kerkee (me tehtiin salaatteja paljon erilaisia ja sitten oli tietenkin kastikkeita niille ja kalaa)
Meillä oli pöytiä ulkona ja iso teltta missä oli ruokaa ja juomaa.
Myöhemmin kun kaikki vieraat oli tulleet ja ottaneet salaatteja yms ja syöneet niin sisällä oli sitten kakkuja (konditoriasta) leipäkakkuja (ei todellakaan konditoriasta :x . onneks äiti teki)
ja kaikennäkösiä pipareita ja kahvia ja lahjojen avaus ja korttien luku ja vuolaat kiitokset :D
 
Chamorphis
Päivitystä neuvolakäynniltä...
RR 108/72
Virtsas samat vanhat jutut
Hb117
paino +480 g/vko kaikkiaan 3 kg
SF-mitta 19,5 cm eli mennään kaikkien käyrien yläpuolella! :eek: :D
No neuvolatäti sano, ettei tosta SF-mitasta kannata vielä piitata voi muuttua vielä käyrille
syke 150
liikkeet ++
Kaikki siis paremmin ku hyvin. Parin viikon päästä sain uuden ajan niin pääsee täytteleen kela lappusia...

Chamorphis ja Nasu 20+1
 
Zoe-F
Miä kävin tänää ultrassa. Siellä se kölli. Lääkäri joutu sen ihan herättämään. Se vilkutti ja keikisteli hetken ja kääns kylkee jatkaen uniaan :p Pari purkkii lähti verta taas.
Niskaturvotusta oli niin vähän että lääkäri hyvä jos näki sitä.
 
Zoe-F
Huomenta!
miracle Miä kyllä sain juomista nauttiakin ( :x ) Oikeesti söin siellä vissiin vaan salaattia ja siivosin astioita ja tölkkejä pois. En osannu vaa hengailla siellä tumput suoran :D
Täällä vaan sataa ja sataa ja sataa :/
Ja mun pitäis valmistautuu oikeudenkäyntii täs. (Istun syyttömien puolella)
Zoe ja Öttiäinen 11+6 :heart:
 
Chamorphis
Koiris juu ei tuo varmaan mitään kovin harvinaista oo... Mikä sulla on painoarvio? Oot näköjään päässy taas uudelle viikolle! No pian tulee varmasti lähtö! :D
Mulle muuten kaupattiin taas neuvolas lisää sairaslomaa... Pitää vissiin pian ruveta uskomaan niitä ja jäädä loppuun asti saikulle. No mulla on nyt viikko töitä ja sit viikko lomaa et ehkä sen jälkeen sitten... Tuntuu jotenkin hullulta vaan jäädä saikulle kun voin vallan mainiosti, mutta jos se juju onkin siinä et voin hyvin kun en oo ollu töis stressaamas. Mun proteiinit voi olla sen takia nyt niin "hyvät" just kun ei oo ollut turhia paineita ja kuitenkin mun työ on välillä yhtä juoksemista ja stressiä...

No jaa, mutta asiasta elvikseen.... kävin just kuumepuolelle ja sieltä taitaa olla toi ElinaMaria tulemassa tänne. Ainakin oli plussannu, toivottavasti vaavi pysyy loppuun asti mukana!

Chamorphis ja Nasu 20+2 :heart:
 
Ei hittolainen tätä mun mahaa (eiliset kuvat 25+0) :eek:





En mä oikein tajua :D Tokassa kuvassa ainakin näkyy et vauva on perätilassa, ku pää on tossa ylhäällä. Kumpa kääntyis tässä piakkoin... :/

Mirkulle pinoittain onnea ja hyvää karmaa ylihuomisiin häihin :)

Cham: Mulla on ihan samat fiilikset, tuntuu turhalta olla saikulla kun voi niin hyvin. Mut aina ennen kun oon palannut töihin, on heti myös supparit pahentuneet. Maanantaina ois mullakin taas töitä edessä, ja tiistaina katsotaan neuvolassa jos tarvitsen uutta sairaslomaa. Vähän stressaa jo valmiiksi, kun ajattelee et ma alkaa taas työt ja yliopisto-opiskelut. Mut sit jos supparit rupee lisääntyyn, on varmaan vaan pakko jäädä töistä pois äippälomaan (15.11 -> alkaen) asti ja opiskella kotoa käsin.

Koiris: Mulla sama, sf kaikkien käyrien yläpuolella mutta vauva menee ihan keskikäyrällä, ennusteena 3,5kg. :) Harvemmin se taitaa johtua oikeesti vauvan koosta. Sulla on kyl kadehtittavan jännät paikat. :heart: *laskee viikkoja omaan LA:n* :snotty:

Sannyalla olikin viihteellinen kauppareissu! Mut pitäähä sitä lankaa saada :p

Vai että ElinaMaria ois plussannut? :D Voi kun ihanaa :heart:

DD ja potkurineiti 25+1 :heart:
 
Mitä!!! ElinaMaria plussannu!!?! Voi että, ihanaa!!!! Mie nii toivoin, et se plussais ja pian!! Tuuhaa pian tänne puolelle!! sua ootellaan!! Onnea!!! :heart: :flower: :hug:

DD eiks tuo oo jo huolestuttavaa, et noi isoks maha kasvaa jo noil vkoilla? Toiha o iha järjetön... Must varmaa tuntuis, et poksahan hetkenä minä hyvänsä :LOL:

Mie saan tänää rakennekynnet!! Värjäsin hiuksetkii jo maanantaina ja aattelin, et käyn suihkus, mut en pesis hiuksia ko vast pe. Mut en mie kyenny ko ne ol nii rasvaset. Mut syy, miks aattelin ootella ol se, et mul o tosi huonot hiukset. Siis huonokuntoset. Viimeks ko värjäsin ni ei oikeesti tarvinnu ko pari kertaa pestä, ni väri haalistu todella paljon ja se ol törkee näköstä. Ei värjäyksest juuri apua ollu. Sit käytin Bonacuree vai mikä se shampoo ja hoito-ainesarja on ni voi vitjat!! Vähänkö mie oon ilonen! Ei väri lähteny haalistumaan! Ja lähti siis pestessä tosi vähän väriä. Sitä edellisenä kerral ko ol viel huonokuntoset hiukset ni lähti oikeesti yhtä paljo melkein ku sillo ko ottaa sen värin pois (siis ku on pistäny värin päähän ja antanu vaikuttaa ni sit ko huuhtelee). Vitjat mie oon ilonen, et ny hiukset o taas hyväkuntoset :heart:
 
miracle: no niimpä, siltä just tuntuu :D ihan muumimamma "apua, mä räjähdän kohta" -fiilis :LOL: en tajua miten se tolla lailla kasvaa, mut johtuskohan vauvan asennostaki ja siit et kohtu nojaa jo itessään eteen? Ku vauva on kuitenkin ihan keskikokonen ja mullakaan ei ole paino noussut kun 6kg. Onneks ei sentään raskausarpia ole tullut yksiäkään! Tiedä sitten onko bodyshopin kaakaovoilla, aqualan L:llä ja erisanin perusvoiteella (rasvaan varmaan 4-5 x pvä :D), vaikutusta asiaan..
 
DD, joo miekii sit varmaa rasvailen ties kui tiheään sit ko mul alkaa kasvaa :LOL: Ja hyvä se o rasvatakii, kyl se ennaltaehkäsee. Mut ei sul sit kai hättää oo jos 6 killoo on painoo tullu.. Tosin eikös se oo suht paljon jo, jos vkoja o vasta noi vähä? Siis aatellen et sul o viel 15 vkoo aikaa saada se noin 15 kiloo lisää :D :LOL: Kauheita kauhukuvia!! :kieh: Tosin sul lähtöpaino nii alhane ni hyvä vaa ko tullee lissää :)
 
Chamorphis
DD WAU! Siis ihan hervoton toi sun vatsas!! Näyttää ihan siltä ku sielä olis ainakin kolmoset tulos... :D Mut sähän olit ennen raskautta ihan pyykkilauta et ehkä sulla sit vaan tulee suurempi maha?! Mulla ainakin oli pyykkipallo omasta takaa, joten ei varmaan niin hirveen suuri tuukkaan... Tai no siis ehkä lopus, mutta nyt kyllä huomaa mahan, mut ei sinnepäinkään mitä sun tai esim. Toiveilijan maha vaikka mennään samoilla viikoilla melkein...

Ou by the way... :attn: Tietääkö kukaan miten sais kellastuneet vaatteet puhtaaksi?! :attn: Mä oon yläasteella tehny lastenvaatteita käsitöis ja ne on ihan kellastuneet vuosien saatos. Olis niin kiva käyttää niitä sit lapselle, mutta ei tollasina kyllä... :eek: Jostain luin et piimäs liottaminen saattais auttaa...
 
miracle: varmasti auttaa rasvaaminen :D vaik mies naureskeleeki ku kokoajan oon hieromassa jtn mömmöä mahaani :LOL: mulle sano neuvolantäti, et mun lähtöpainolla jopa se 20kg nousu on ihan ok, kun ei tosissaan oo lähtötilanteessa "imetysvaraa" yhtään. se pelkää et mä kuihdun siihen :D ja toi 6kg on aikas normaalia näille vkoille, jopa vähän (ku miettii että litra lapsivettä, plus kohtu ja vauva painaa nyt n. 2-3kg). Ku kelaa tota 15 vkoa jäljellä jos laskettuun menee, niin vaik tulis 500g/vko (mitä ei oo kyl kertaakaa viel tullu, eikä saiskaa tulla noin paljoo), niin se tarkottas 7,5kg lisää eli yht 13,5kg, mikä on ihan täysin normaali painonnousu normaalipainoiselle. Nyt on ollu kasvutahti semmosta +150g/vko, eli sillä jos jatkuu niin muutama kilo tulis enää. Eli en mie painon puolesta oo yhtään huolissani, ku tiedän etten oo yhtään herkutellut ja oon liikkunut, niin varmasti kaikki paino mitä tulee tulee raskaudesta ja lähtee sitten imetyksen myötä. Lähinnä ihmetyttää et miten se mahan koko on jo tollanen, vaik painonnousu vähäistä. Monella tullut enemmänki ku mulla ja maha paljo pienempi :D Mut joo.. oota vaan ku ite pääset tähän turpoomisvaiheeseen, ku joka ilta säikähdät omaa mahaasi :LOL:
 
Cham: Joo, mä tosissaan OLIN ihan pyykkilauta :D Tuntuupa kaukaiselta just nyt... Uskon kyllä että sinäkin pääset nauttimaan valtavasta keissistä ihan tarpeeksi kauan :p Vaikkei nyt ihan lähiviikkoina vielä oiskaan, niin usko pois, se on varmaan sitä helpompi mitä vähemmän aikaa täytyy kantaa tälläistä masua. Sun pyykkausongelmaan tuli mieleen tälläinen ratkaisu:

http://www.biona.tv/Suomi/pesupahkina.html

Tuolta tilaan ite noita pesupähkinöitä ja luonnonmukaista valkaisuainetta. Se on varmasti tarpeeksi hellävaraista ja vois palauttaa valkean värin noihinkin vaatteisiin? :) Ite en kuitenkaan mitään klooria tai muuta myrkkyä haluais käyttää vauvanvaatteisiin, et siks toi vois olla hyvä.
 
Chamorphis
DD kiitti tosta linkistä... Vaikutti ihan pätevältä tuotteelta... Pitänee joskus kokeilla. Mä laitoinkin just ne vaatteet piimään likoomaan... Ah mikä tuoksu! :x En muutenkaan tykkää piimästä! :D
 
Zoe-F
DD Voi vitsi mikä masu! Kaveril oli kans nappula tulos persus eellä ja sit yritettii käännellä ja väännellä mut ei se sit kääntyn. Mut se pysty melkein loppuu asti piilottelee sit mahaasa töissä :)
 
DD, siis vautsi mikä masu!!!!! Ihan mieletöntä! En siis mitenkään pahasti tarkota, hieno se on :)Mulla vaan ei taida olla tuon kokoinen vieläkään, vaikka jo 35. viikko menossa. Tosi hassua, miten eri kokosia masuja yksi tulokas voi saada aikaan!! Mulle onkin kyllä kaikki kommentoineet, että aikasta vähän vatsaa on tullut. Ja mulla taisikin lähtötilanteessa olla kohtu ns. taaksepäin kallellaan, että sekin varmaan vaikuttaa.

Täällä odotellaan kovasti äitiysloman alkua. Enää huominen päivä töitä!!!!!IIIHANAA kun pääsee vihdoin lomalle. Kyllä täältä jo joutaakin kotiin. Sen verran alkaa olla välillä huonoja yöunia, lievää huonovointisuutta yms. Yleisesti ottaen vointi on ihan ok, ja päivät jaksaa töissä olla, mutta kyllä sen huomaa, ettei tosiaan ihan normaalikunnossa ja vireydessä ole, kun illalla pääsee kotiin. Neuvolantäti veikkasi syntymäpainoksi jotain 3300-3500 g. Tuliskohan tuolta sitten tyttö???Jaa-a, pitää vaan malttaa odotella vielä viimeset viikot, sittenhän sekin selviää.

Novelle 34+4
 
Sitä piti vielä sanoa, että KOIRUUS taitaa lopulta mennäkin hyvinkin lähelle laskettua aikaa, vaikka joku viikko sitten arvelit pentusen olevan tuloillaan vähän "etuajassa". Mutta eipä sulla hirmuisen kauaa enää pitäis olla odottelua jäljellä. Jännitellään täällä, millon alkaa tapahtua!!
 
:D

Täällä on heti juoruiltu! :LOL:

Tosiaan tänään tuli plussa testiin... kp 38/28. Ilmeisesti ovis on ollut kuitenkin myöhemmin.
Pelottaa tietysti kun mielessä on se viime kevään kemiallinen raskaus. Mutta ainakin tuohon nyt viiva piirtyi vaikka se ei vielä yhtä tumma ollutkaan kuin kontrolliviiva. :)

Aika hämmentynyt fiilis täällä. :saint:
Mutta onnellinen. :D :heart:

Mä tulin tänne vähän jo kurkkimaan, mut en tiiä uskallanko ihan kokonaan tulla. :p
 
Chamorphis
EM tuu tänne vaan! :wave: Onnittelut vielä kerran! :hug: Paljon vauvaliimaa mukaan. Varmasti pelottaa aikasempi kemiallinen, mutta sun pitää ajatella, että sen vauvan ei ollu tarkotus syntyä tähän maailmaan.. Tämän taas on tarkoitus tulla sun syliin tuhisemaan! =)
 
Voi juma, taas kävi köplästi :ashamed: Luin teidän kirjotuksia, ja nyt en muista puoliakaan, mitä mun piti kommentoida :ashamed: Muutenkin ollut huomattavissa pientä hajamielisyyttä :D Johtunekko raskaudesta vai mistä :eek: :ashamed: :heart:

Sannya, sul on kyl ollu kiva kauppareissu :D Olipas siel ystävällinen kaveri =)
Harvemmin noin sattuu, et antaa tuntemattomalle oman pullokuittinsa =)

Cham, ihanaa, et kaikki oli/ on hyvin :hug: Minäkin odotan innolla sitä papereiden täyttämistä; sen äippäpaketin puolesta, ei niit kelan lippusia ja lappusia oo muuten niin kiva täytellä :p

Zoe-F, mukavia ultrakuulumisia :hug: Hyvä, et niskaturvotusta ei ollu juuri nimeksikään =) :hug: :heart: Ja tsemppiä oikeudenkäyntiin :wave:

DD, on sul kyl ihanan iso maha =) :eek: Voi vitsit kuin se onkin kasvanu =) VAUTSI :D
Kyl varmasti voi tuntuu siltä, et kohta poksahtaa :heart: Mä oon kans koettanu rasvata, mut en kuitenkaan ihan joka päivä =) Viel ainakaan ei oo näkyny yhtäkään arpee, mut saas nähä sit loppuvaiheessa :/

miraclelle hirmusesti onnea ja toivotaan ihanaa säätä teidän häihin :hug: :heart:
Meil on kans ajatuksessa sellaset rennot häät :heart:

Hui, koiris on jo niin lähellä laskettua aikaa :heart: Oi, oi, kyllä se pieni koiruus sielt pian syntyy :heart: :heart: :heart:

Omaan napaan ei oikeestaan mitään ihmeitä. Pientä sisustushommaa :D Ja käsi välillä temppuilee; pakottaa ja särkee vaikkei mitään sen kummempaa tekiskään :kieh:
Mut mikä saa unohtamaan kaiken muun ja ihmisen niin iloiseksi kuin vain voi saada; pikkuinen temmellys tuol masussa :heart: :heart: :heart: Nyt kun vihdoin ja viimein tunnistan ne vauvan liikkeiksi :heart: Aivan ihana tunne, vaikkei ne viel mitään kunnon potkuja ookkaan, sellasia pieniä hentoja tömpsäyksiä :heart:
Tässä viel tän päivänen masukuva :heart:



21+0 :heart:
 

Yhteistyössä