¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Lara mä kirjoittelen sekä tähän esikoishaaveista plussanneiden pinoon, että suunnilleen saman nimiseen tuolla plussanneiden puolelle (minkä taisitkin jo löytää ). Lisäksi käyn yhä katselemassa&kirjoittelemassa siellä vanhassa ketjussani vauvakuumepuolella (esikoishaaveilijat), että mitäs kavereille kuuluu. Eli valinta on vapaa! Voit olla yhdessä tai monessa ketjussa. Siellä plussanneissa on sit vielä noiden vauviksen mainitsemien LA pinojen lisäksi mm. pinoja eri-ikäisille odottajille.

Siilinen! Huhuilen sua täällä :) Sä kun tykkäsit niistä keltaisista Brion happy -vaunuista, niin iCandylla on aika pirteän värisiä vaunuja. Ne on kuulemma myös hyvälaatuisia, vakuutti ystävä joka työskentelee lastentarvikeliikkeessä :) :)

Bubunen ja Diego 6+6
 
bubunen-honey, hienoa että kaikki oli hyvin ja jännitit ultraa ihan turhaan! ja hei, kyllähän dietilläkin välillä sortuu herkuttelemaan ja sit vaan kasaa itsensä ja yrittää uudestaan --> vaikka stressasitkin ultrasta niin sit vaan uutta streessaamaton mamma -harjoitusta kehiin! :D
ja kiitos kovasti vaunuvinkistä, alan heti googlettelemaan! :hug: :heart:
ja ihana tuo teidän diego-nimi! :D :D :heart:

ON: mua jotenkin taas ketuttaa, etten ole mennyt varhaisultraan kun kaikki muut tuntuu käyneen. etenkin kun tuolla toisessa pinossa kaikki kilpaa kehuu ultrakokemuksiaan ja mä en osaa sanoa asiaan mitään ja se ärsyttää. :headwall: mutta en ole edelleenkään menossa varhaisultraan. kai tää on vaan tätä alkuraskauden kiukuttelua. ärsyttävää silti. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä lähden kohta hiihtämään, vaikka pakkasta on joku 18 astetta. Hrrr...
 
Ihanaa bubunen, että sait hyviä uutisia ultrasta! :heart:

Siili mulla oli alussa myös tuollaisia ajatuksia tuosta varhaisultrasta. Tuntui, että kaikki muut oli käyneet siellä paitsi minä, ja raskaus tuntui kauhean epätodelliselta ja harmitti, ettei ollut rahaa laittaa siihen ultraan. Mutta pianhan sullakin jo on se np-ultra ja siellä sikiö on jo sen verran iso, että siitä erottaakin jotain. :hug:

Mulla on mieli ihan maassa, kun iskias-kivut palasi taas kovina. Mulla on elokuusta asti ollut näitä kipuja päivittäin lukuunottamatta viimeistä kahta viikkoa, jotka ovat olleet täysin kivuttomat. Olen ollut töistä pois marraskuun puolestä välistä asti tämän takia, kun en pysty kurotella minnekään saati sitten nostella potilaita. Itkettää ja masentaa, oon niin väsynyt näihin ainaisiin kipuihin. Jalka menee vähän väliä alta ja mitään ei uskalla tehdä, kun sattuu. Sain tänään hiottua ja maalattua pinnasängyn toista päätyä lukuunottamatta, ja nyt mies joutuu tekemään loput huomenna, kun ei musta ole tuota asiaa enää hoitamaan. Harmittaa sekin, että otin tuon homman itselleni ja lupasin hoitaa sen, ja nyt en kuitenkaan saa tehtyä tuota loppuun. Ja mua mietityttää ihan hirveästi, että miten mä synnytyksen hoidan näissä kivuissa, kun en pysty makaamaan selälläni ollenkaan ja kaikki muutkin asennot tuntuu enemmän tai vähemmän pahoilta. Miten mä pystyn ponnistamaan tässä olotilassa? :ashamed:

Kävin miehen serkun luona ja sain sieltä pinnasängyn reunapehmusteet ja läjän vauvanvaatteita. Ostin myös todella halvalla muutaman kerran käytössä olleen kantoliinan. Täytynee etsiä netistä jotain sidontavinkkejä ja yrittää treenata jotain sidontoja ennen vauvan syntymää.

Särkyjä lukuunottamatta mieli on hyvä. Kävin miehen vanhempien luona saunomassa ja syömässä mahani täyteen, niin eiköhän uni tule kohta. :) Ihanaa, että huomiseksi ei ole mitään ohjelmaa tiedossa.
 
bubunen päivitin sulle uuden LA:n =)
Hyvä, että kaikki oli hyvin ultrassa! :flower:

Täällä ei sen kummempia, perjantaina kävin sokerirasituksessa ja maanantaina sitte soittelen neuvolaan tuloksista.

Niisku- ja rakas 19+3 :heart:
 
ikuisuus kiva kuulla että sulla on ollut samanlaiset fiilikset! :heart: Ja aivan totta, kohta on jo np, kyllä mä sinne maltan odottaa. :) Tulis vaan jo torstai ja neuvola, niin saisin tietää koska se np sitten on. En malttais odottaa. :D

Harmi tuo sun iskiasvaiva! :| Ootko kokeillut selkäkipuisen lepoasentoa (eli lattialla selinmakuulla, lonkat ja polvet 90 asteen kulmassa - eli pohkeet esim. tuolin tai sohvan päälle)? En kyllä tiedä miten se toimii kun on jo raskausmasua, eli voi olla että kohtu painaa ja et pysty asennossa olla. Hmm.. Ootko kokeillut hautoa selkää kylmällä tai kuumalla? Joillain ne auttaa, toisilla ei.. Mutta ilmeisesti sulla ei kuuma pahenna kipua, kun olet käynyt saunomassa -> kannattaa kokeilla lämpöhaudetta!
Onko tuota sun iskiasta mitenkään hoidettu? Ootko esim. saanut syvien lihasten treenausohjeita tms.? Toivottavasti saat sen kuntoon, voin kuvitella että synnytys saattaapi olla pikkasen hankala jos kivut päällä.. Mutta toisaalta, synnärillä on onneksi kivunlievityskeinoja. Mutta pikaisia paranemisia, toivotaan että iskias lähtee ennen synnytystä! :hug:

Ihanaa kun olet saanut kantoliinoja ja vaatteita sun muita ja pinnasänkykin on melkein valmis. :heart: Voi kun itsekin voisi jo ostella vaatteita ja varusteita! :)

Niiskuneiti-, hui, se sokerirasitus on kuulemma kamala juttu! Toivottavasti tulokset ovat ok!
 
Ennie liittynee tänne. Eilen tuli plussa tehtyä, kun kp 36/29-31. Epätodelliselta tuo vielä kyllä tuntuu, varsinkin kun uskottelin itselleni, että en minä voi tulla raskaaksi.:)

Oireita ei paljon ole hiukan ruokahaluttomuutta ja viime viikolla jonkinlaisia alavatsakipuja/jomotuksia.

Ilmeisesti nyt sitten mentäsi 4+5, jonkin laskurin mukaan tuollaisen sain.:)
 
Tänään olin varhais ultrassa. Lääkäri säikytti mut ihan totaalisesti siellä. Se ei löytänyt ensin mitään kun yritti ultrata vatsanpeitteen päältä, no sitten se ultras ala kautta. Se sano ettei se oikein sieltäkään löydä mitään! Nyt oon aivan itku kurkussa että onko kaikki hyvin :ashamed: Lopulta se sano sitten että jotain pientä vaaleaa se näkee kohdun seinämässä ja meinas että olisin viikolla 6. Ens viikolla nyt uudestaan ja katotaan, että onko se vaalea alue kasvanut.. Toivottavasti on!
 
sasuma :hug: :hug: Mä en ihan tarkkaan muista, että millä viikoilla sykkeen pitäisi näkyä, mutta tuon ikäisellä alkiolla kokoa on ihan tosi vähän, ja voi käsittääkseni olla ihan muutamista päivistä kiinni, että mitä näkyy ja kuinka selkeästi. Minä pidän täällä peukut ja varpaat sun puolesta pystyssä, että ens viikolla ultrassa näkyy jo paljon enemmän ja kaikki on hyvin. Ihan valtavasti voimia odottaa sinne ensi viikkoon asti, odottavan aika on niin kovin pitkä.

Siili oon kokeillut tähän selkään vaikka mitä, oon nukkunut tyyny jalkojen välissä jo useamman kuukauden ajan, koittanut maata tuossa selkäkipuisen asennossa lattialla, nukkunut öitä kauratyynyn ja kylmäkallen välissä ja vaikka mitä. Välillä keinot tepsii ja välillä ei tepsi mikään. Se hermo kun jää oikein sopivasti jumiin, niin siihen ei auta yhtään mikään, ei kipulääkkeet eikä mikään muukaan. Niin inhottava vaiva, ettei toista, mutta toivottavasti lääkärit ovat oikeassa ja kivut jää synnärille. Mulla kun ei ole ennen raskautta ollut mitään selkävaivoja, joten varmastikin jää vaan lantio ahtaalle nyt raskauden takia. Ihanaa, että sulla on jo kohta neuvola ja saat sen ultra-ajan. On taas mitä odottaa. :heart:

Toivottavasti Niiskuneidin sokerirasitustulokset oli normaalit! Mäkin jouduin tuohon rasitukseen, kun on lähisuvussa 1-tyypin diabetesta. Onneksi oli arvot normaalit ja vieläpä alarajoilla.

Mä sain tänään vihdoin Kelalta päätöksen äitiyspäivärahasta ja sehän oli paljon isompi kuin olin odottanut! Väittivät kelassa aiemmin, että katsovat mun tulot heinäkuun puolesta välistä tammikuun puoleen väliin, mutta palkkatoimistosta olivat laittaneet Kelalle mun tulot kesäkuun puolesta välistä joulukuun puoleen väliin, jolloin mulla loppui työsopimus. Noihin tuloihin tuli mukaan myös kaikki lomarahat, joten tämä oli mulle erittäin edullinen laskentatapa. Kerrankin saa olla kiitollinen Kelalle jostakin. :)

Tänään mennään kuudelta miehen kanssa synnärille tutustumaan, niin tietää sitten, minne mennä kun on tosi kyseessä.

Ikuisuus ja pieni 34+4
 
sasuma mä kävin varhaisultrassa, kun viikkoja oli tasan seitsemän. Noin alussa se on oikeasti päivistä kiinni, että näkyykö syke tai ylipäätään mitään. Kun ei siitä hedelmöittymisestä kuitenkaan voi päivälleen varma olla jos luomuna on tärpännyt. Paljon jaksamista viikon odotukseen ja toivotaan, että seuraavalla kerralla siellä on selvä syke.

ON: mä keksin, miten saan tyydytettyä ostoshimoni tällä hetkellä!! Kokoan miehelle isyyspakkauksen! Tilasin sinne jo h&m:ltä Nalle Puh starttipaketin sekä pienen puh pipon. Sitten yhdestä toisesta paikasta sellaisen "isin kulta"-tutin. Äiti halusi osallistua myös, joten sieltä tulee sitten varpajaisia varten viski/konjakkipullo ja kunnon iso sikari. Lisäksi ajattelin ostella kylpyjuttuja (huppupyyhe, vauvaöljyä, kylpyankan) jonkun vauvanhoitokirjan, tuttipullon, harsoja, ja ehkä vauvakirjan tai albumin ja sitten jotain höpsöttelyjuttuja kuten korvatulpat ym. Ajattelin myös tehdä pieniä "lahja"kortteja tyyliin "vaipanvaihdosta vapaa päivä", jonka voi käyttää jos vaikka on ollut jossain yössä. Siihen otan ideoita vastaan. Mietin myös, että voisin vähän laittaa oman lehmän ojaan ja tehdä esim. "annan äidin nukkua päikkärit ja lähden vauvan kanssa mummolaan" jne. joita voi sitten käyttää halutessaan. Mutta tosiaan jos keksitte hauskoja kortteja, niin laittakaahan viestiä :)
 
sasuma toivottavasti kaikki olis kuitenki hyvin :hug:
Siili H ei minusta se sokerirasitus nyt niin kamala ollu. No eihän se litku mitään hyvää ollu, mut kyllä se kaks mukillista meni alas. Tietty 12h paasto raskausaikana ei oo ollenkaan kiva, mut kyllä sen kesti. =)

ei ainakaan terkka soittanu tänään neuvolasta, eli uskon että arvot on ok.

Niisku- ja rakas 19+5 :heart:
 
Sasuma voimia ja toivottavasti kaikki on hyvin!!! Tuossa vaiheessa se on vielä niin alussa, et näkyminen on epävarmaa ja parin päivän päästä vois olla jo ihan toinen tilanne. Niin kuin Martakin sanoi, niin hedelmöittymisestäkään ei voi olla ihan varma, vieläpä kun siittiötkin elää aika monta päivää. Pidän peukut ja varpaat pystyssä ja todella toivon että viikon päästä kaikki olisi hyvin!! :hug: :hug: :heart: :heart:

Marta niin ihana idea!! :heart: :heart: Onpa kauniisti ajateltu ja tehty. Pistetään korvan taakse, jos keksisi jotain hyviä ideoita niihin kortteihin :)

Ja Ikuisuus hienoa! Kyllä se isompi raha kelpaa varmasti, kun alkuvaiheessa on niin paljon kaikkia hankintojakin. Vaikka teillä taitaa olla aika hyvin kaikki jo hankittu. Mutta kiva juttu!! :) :)

Kiitos päivityksestä Niisku-!

Tervetuloa Ennie!

Sit Siilille kysymys; (tai tietty muillekin, jos osaatte vastata) Mistä voi johtua, että kun oon hetken paikallani, etenkin makuuasennossa jalat koukussa, niin pepusta menee molemmilta puolilta joku lihas/hermo/joku ihan kramppiin? Siis ei meinaa kävelemään päästä? Naurattaa tällainen raihnaisuus, mutta jos osaat sanoa yhtään mistä vois johtua ja voiko sille tehdä jotain, niin kiva! Ja anteeksi mä käytän hyödyksi sun ammattia... sano jos et tykkää. Kiitos ja halaus kuitenkin!! :hug: :hug: :heart:

Bubunen ja Diego 7+1
 
iltaa :wave:

Täällä ei sen ihmeempiä. Kävin parturissa hakemassa vähä väriä tukkaan nii ei näytä nii harakanpesältä :p
Vauva on ollu tänään vilkkaalla päällä, vähän päästä tuntuu potkuja =)

Hyviä vointeja! :flower:

Niisku- ja rakkauspakkaus 20+0 :heart:
 
Ennie tervetuloa!!

sasuma toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin! Varmasti asia on just niin kuin ikuisuus sanoikin, eli tuon ikäisellä alkiolla on ihan päivästä tai parista kiinni näkyykö syke vai ei.

Ikuisuus, hyvä että sulla on kaikenlaisia keinoja käytössä sen selän takia! Ja niinhän se vaan on, että välillä se vaan on pahempana eikä oireita voi vähentää millään ja sit toisinaan se ei vaivaa ollenkaan. Inhottavaa mutta totta. :/ Toivottavasti (ja todennäköisesti) vaiva tosiaan jää synnärille!
Onnea äitiyspäiväraha-asiasta, kiva kuulla kerrankin positiivinen tarina Kelasta. ;)
Miltäs näytti synnärillä?! Oliko hoitsut mukavia ja huoneet viihtyisiä? :)
Meillä tosiaan huomenna eka neuvola, jännittää. :)
:heart:

Marta aivan loistava idea tuo isyyspakkaus!! Loukkaannutko jos matkin sun ideaa sitten joskus (jos viitsin :p )? Ja kerron jos keksin jotain hyviä kortti-ideoita.

Niiskuneiti- kiva ettei sokerirasitus sun mielestä ollut rääkkäystä :) Ja onnea, puoliväli odotusta on jo täyttynyt! :flower:

bubunen mun ammattia saa käyttää hyödyksi, ei haittaa yhtään! Kysy vaan aina jos on jotain kysyttävää. Toinen asia on sitten se, osaanko vastata. :LOL: Esimerkiksi nyt en kyl osaa sanoa oikein mitään tuohon sun raihnaisuuteen, yleensä kun potilaalta kysellään kaikenlaista ja tutkitaan ennen diagnoosia.. =) Mutta mulla on itsellä muuttunut ryhti nyt parin vkon kuluttua tai siis mun on vaikeampi pitää yllä normaalia ryhtiä vaan alaselän notko painuu helposti entistä notkomalle ja hartiat kääntyy lysyyn. En kyl tajua miten se voi näin raskauden alussa muuttua, mut tuntuupa nyt kuitenkin muuttuneen. Joten jos sulla on vaikka vähän samalla tavalla niin sun lihakset voi kiristyä (pakarat, takareidet) ja sit jos lihakset on kireenä, ne voi puristaa tiettyjä hermoja. Joten kiinnitä huomiota sun asentoihin ja venyttele takareisiä ja pakaroita, toivottavasti auttaa! Ja sori kun en oikein osannut auttaa!
:heart:

Mulla on pahoinvoinnit jäänyt vähemmälle, nyt pariin päivään ei oo ollut ollenkaan pahoinvointia! Mutta onneksi mahan nippailut on tullut takaisin joten en edelleenkään huolestu näiden oireiden vaihtelevuudesta. Enkä vielä uskalla riemuita siitä, että pahoinvointi olis kokonaan loppu, se voi vielä vaania nurkan takana ja hyökätä kohta entistä vahvempana. Huomenna aamulla on neuvola, pissatestin anto vähän ahdistaa. :LOL:

Hyvää yötä kaikille teille! :heart:

Siili & Toukka 8+6
 
Siili hyvää huomista neuvolakäyntiä! Ja saanko udella, että mikä sun ammatti on? Sori jos olet sen kertonut jossain aiemmin, mennyt sitten multa aivan ohi. :ashamed: Synnärin tilat näytti ihan viihtyisiltä, vaikka mua kyllä kammoksuttaa sairaalassa olo ihan kauheasti jo ennakkoon. En ole ikinä ollut sairaalassa muuten kuin töissä. No tietääpähän nyt ainakin, minne mennä sitten kun on tosipaikka kyseessä. :D Pitkiltä nuo 27km varmasti tuntuu siinä vaiheessa, kun niitä autossa tuskissaan istuu.

Marta minäkin olen kokoamassa isyyspakkausta, ajattelin sen antaa miehelle hänen syntymäpäivänään helmikuun alkupuolella, jos vauva silloin vielä masussa köllöttelee. Ja jos päättää tulla aiemmin ulos, niin sitten kerron miehelle pakkauksen sijainnin ja saa tutustua siihen sillä aikaa, kun olen synnärillä. En viitsi tähän tarkemmin kertoa, mitä pakkaus sisältää, kun en tiedä, käykö mies täällä kurkkimassa, mitä kirjoittelen. Sen voin paljastaa, että ostin Tuoreen isän kirjan, ja haluaisin siksi antaa tuon pakkauksen ennen vauvan syntymää, että vauva-arjen koittaessa tuota kirjaa tuskin on kauheasti aikaa lueskella. Ja tuo kirja vaikutti oikein hyvältä ja mielenkiintoiselta ja siinä on varmasti miehellekin paljon uutta tietoa. Kerron täällä tarkemmin pakkauksen sisällöstä sitten, kun se on päätynyt miehen käsiin. :heart:

Tänään ollut joku valtakunnallinen kampaajapäivä, kun minäkin kävin niiskuneidin tavoin kampaajalla. Oli ensimmäinen käynti tuolla kampaajalla, ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen ja saamaani palveluun. Menen varmasti samalle kampaajalle jatkossakin, toivotteli jo tervetulleeksi vaikka vauva mukana, jos niikseen tulee. :LOL: On kuulemma itsekin istunut kampaajalla vauva sylissä. Mulla kun on ollut tapana puolentoista kuukauden välein käydä kampaajalla, ja nyt jo ihmetyttää, että miten ihmeessä mä vauvanhoidon hoidan siinä samalla. Vaan tukan on oltava nätti, vaikka muuten olisinkin räjähtänyt. :D En halua sellaista perinteistä "kotiäiti-lookia" vielä tässä iässä.

Mies lähtee huomenna taas metsälle ja minä ajattelin käydä kaupasta ostamassa viimeisiä asioita tuohon isyyspakkaukseen. Sen lisäksi edessä olisi kova siivousrupeama, ja illaksi miehen vanhemmat toivottavasti pyytävät mut syömään ja saunomaan, kun ukot tulee metsältä.

Hyvää yötä täältäkin!

Ikuisuus ja Kerttu 34+6
 
Viime viikon lopulla testi tuli tehtyä ja plussaahan se näytti ;)
Ensimmäinen neuvolakäynti maanantaiksi varattuna...Hirmusti jännittää ja onnesta olen halkeamaisillani..Nyt vain toivomaan että kaikki menee hyvin... :heart:
 
Siili kuten huomasit ikuisuuden kirjoituksesta, niin en ole ihan itse tuota isyyspakkausta keksinyt :) Eli anna palaa vain, jos haluat alkaa sellaista kokoamaan! Mäkin kävin lukemassa netistä keskusteluja aiheesta ja sieltä sai kivoja ideoita, mitä kaikkea voisi pakkaukseen hankkia. Tiistaina tuli postissa "isin kulta"-tutti sekä Enkelin eväspussin pieni tyynyliina, jossa on kaksi enkeliä ja runo: "nukut taikka valvot, taivas vartioi, uniin joskus tulla, enkeleitä voi". Laitan sen sitten pinnikseen koristetyynyksi.

Ikuisuus onko se Tuoreen isän kirja sen tv-kokin kirjoittama? En ikinä muista sen nimeä, Sami kai etunimeltään..ehkä. Katsoin nimittäin eilen netistä Suomalaisen kirjakaupan noita vauvakirjoja ja siellä oli ko. henkilön kirjoittama isä-kirja tosi hyvässä alessa. Ja se vaikutti sellaiselle maanläheiselle teokselle. Olen nimittäin itsekin jotain kirjasta pakkaukseen hankkimassa, niin tässä nyt kartoitan valikoimaa. Sitten haluaisin niitä Baby Blues-sarjakuvia ostaa, niin pitää käydä noi paikalliset kirjakaupat katsomassa, jos niitä vaikka saisi täältä.

tindelle onnea plussasta!

ON: ma ja ti piti taas oksentaa. Mulla on nyt noi oksentelut jostain syystä ajoittuneet tuonne alkuviikkoon ja sitten loppuviikosta ei ole mitään. Pahoinvointia ei ole enää, välillä vaan joku hajua tai esim. hammastahna aiheuttaa totaalisen mahan tyhjennyksen. Olo siis on hyvä. Ja kolmen kuukauden tauon jälkeen taas kahvi maistuu! Olen niin kaivannut aamukahvia ja nyt sitä taas voi juoda. Ihanaa.

Mukavaa torstaita kaikille :flower:
 
Tinde-85 onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Marta joo just sen tv-kokin kirjoittama kirja. Selailin kirjakaupoissa eri vaihtoehtoja, mutta toi tuntui kaikista parhaalta. On kuitenkin täynnä asiaa ja ihan kivasti kirjoitettu. :) Näin tänään noita Baby blues -sarjakuvakirjoja alennuksessa paikallisessa Prismassa. Kannattaa siis käydä katsomassa sieltäkin, jos sattuu Prisma olemaan jossain lähistöllä. Ajattelin nimittäin itsekin tuollaisen ostaa.
 
Ikuisuus samaa kirjaa siis katsottu ja sain kuin sainkin sen täältä. Oli viimeinen kappale koko kaupassa ja kun normi hinta oli 29,90, niin alessa oli 9,90 :) Löysin sieltä Suomalaisesta myös noita sarjiksia ja ostin sen ekan. Tai ainakin luulen, että se on eka, koska se alkaa synnäriltä. Omalle isälle löytyi synttärilahjaksi "lasten ajatuksia isovanhemmista"-kirja sekä itselleni sellainen askartelu - ja ompelukirja kuin "Tervetuloa vauva".

Muuta pakkaukseen menevää, mitä tänään ostin: kuviollisia harsoja, kylpyankka - ja kala sekä valokuva-albumi. Itselleni kävin ostamassa neulepuikot ja limenvihreää lankaa. Mitäs vielä..vauvakaupasta sain Brion uuden kuvaston ja niille tulee 1.2 Brion esittelijä liikkeeseen kertomaan vaunuista ja myyjä sanoi, että hyviä tarjouksia on silloin. Eli kaikenkaikkiaan hyvinkin onnistunut kauppareissu. Autokin meni katsastuksesta läpi, niin ei tarvi sitä huolehtia seuraavaan vuoteen :)
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ! Nyt toivotaan et kaikki menee hyvin..! Maanantaina olis eka neuvola.. kuulemma eka käynti kestää aika pitkään? Mitäköhän kaikkea siellä tapahtuu? Eikös eka ultrakin sit jo aika pian? Tietääkö joku miten nää Turussa menee?

Niiskuneiti Lisäile vaan eli LA 4.9.2010 ja TYKS...kiitos. Olet kultainen.
 
tinde eka neuvola on lähinnä juttelua, erilaisten lappujen täyttelyä ja saat tosi paljon kaikenlaista lukemista. Siellä keskustellaan mm. ruokailusta, liikunnasta, päihteiden käytöstä (täytetään yleensä audit-kysely), sekä kartoitetaan sun ja miehen sairaushistoriaa. Sitten pissinäyte ja hemppari katsotaan sekä paino. Näin ainakin mulla. Kesti n. 1h20 min jos en ihan hirveästi valehtele. Ja eka ultrahan on sitten siellä 12 vkon tietämillä. Ainakin siis eka kunnallinen.

Otin itseäni nyt vihdoin niskasta kiinni, kun olo on helpottunut ja kävin aamulla uimassa. Nyt on koko kroppa ihan hyytelöä, mutta kyllä teki hyvää! Vuosia sitten uin aika aktiivisestikin ja nyt ajattelin, että taidan aloittaa taas, kun sitä saa harrastaa sitten ihan loppumetreille asti jos vain kohdunsuu pysyy kiinni.

Mukavaa perjantaita kaikille :flower: Marta ja pikku Myyrä 17+2 (16)
 
Tänä aamuna aivan selkeä plussa CB:n testissä heti, kun pissasin tikkuun. Tein äsken vielä varmuuden vuoksi toisenkin testin, mutta selvä plussahan sekin oli. Aikamoisen alkushokin vallassa ollaan oltu miehen kanssa koko aamu, itkeskelty ja naurettu vuoronperään. Huhhu. :)
 
Mies lähti tänäänkin metsälle niin sain tuon isyyspakkauksen valmiiksi. Laitoin sinne nämä jutut:

- My dad rocks -sukat vauvalle (tilasin jostain netistä )
- Miehelle sellaiset punaiset bokserit, missä on jotain piirrettyjä kuvia ja siinä resorissa lukee "paras isi" tai jotain vastaavaa (löysin muistaakseni Lindexiltä )
- Pieni kuoharipullo
- herkutteluhetkiin miehen lempikarkkeja ja suklaata
- vauvalle fleecepipo ja fleece-tossut
- Tuoreen isän kirja -kirja
- yhteisiin lukuhetkiin sellainen lastenkirja
- Miten minusta tuli iloinen perhetapahtuma -kirja (löysin tän sattumalta eilen Suomalaisen alesta 5 euron hintaan ja olin ihan myyty. Tuossa siis sikiö kertoilee eri raskauden vaiheissa, että miltä siitä tuntuu olla kohdussa ja mitä se siellä oikein ajattelee. Oli hupaisan oloinen kirja :) )
- vaaleanvihreä pinnasängyn aluslakana
- tuttipullo yhteisiin ruokailuhetkiin
- tutteja vauvalle
- sinkkivoidetta
- vauvalle samettihaalari-asu

Laitoin kaikki pieneen pahvilaatikkoon ja kirjoitin jokaisen tavaran päälle pienen lapun siitä, miksi se laatikossa on ja mihin se on tarkoitettu. Annan tuon sittenkin miehelle tänään, kun oon niin malttamaton. Ja ehtiipähän mies sitten lueskella noita kirjoja. :) Ja parempi ehkä antaa nyt, niin saa sitten syntymäpäivänään jonkun ei-vauvaan liittyvän lahjan ja viettää synttäreitään muuten.

Indrinalle onnea plussasta ja vauvalle paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

Tämä tällainen pikapäivitys, kun on paljon hommaa tälle päivälle ja illalle. :wave:
 
tinde päivittelin sun tiedot etusivulle! =)
Indrina Onnittelut plussasta ja pikkuselle tarrasukkia matkaan :flower:
Jos haluat tietoja etusivulle, niin minä päivittelen =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

Niisku- ja rakkauspakkaus 20+2 :heart:
 

Yhteistyössä