¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Marta Tuo äippäpakkaushan vaihtuu tuossa joskus huhtikuun aikana.. En tiedä missä vaiheessa raskautta sen pakkauksen sitten saa hakea, mutta kuvittelisin, että saisit tuon uuden, 2010 pakkauksen....

Huomenna sitten oma neuvola, jännittää kamalasti :)

Sasuma ja vekara 7+4
 
bubunen :heart: Kiitos. Rento odotus jatkuu.. :D Hauskoja unia sulla ollut!

ikuisuus, tuo on ihan oikea asenne kestoiluun, että jos tuntuu rankalta niin kestot sivuun vaan ja kertikset tilalle. Äidin jaksaminen on kuitenkin tärkeintä. :heart:
Ja kannattaa muistaa, että jos käyttää yhden keston päivässä, säästyy 365 kertakäyttövaippaa vuodessa. Sekin on jo melkoinen jätekasa, joten jo se auttaa että osan vaipoista pitää kestoina. =)

Mielenkiinnolla odottelen taas neuvolakuulumisia! Pitää elää muiden neuvoloiden varassa, kun omaan neuvolaan on vielä puolitoista viikkoa! :D

Marta ihanaa, että hienosti kuului sydänäänet. :heart: :heart: Ja vähänkö on ihana sun isä, kun se odottaa torikaveria. :heart:
Jännä, ettei Savonlinnassa ole äitiysvaateputiikkia, kun ei se kuitenkaan ihan pieni kylänpahanen ole! Joten siitä vaan firmaa perustamaan!!

Tuossa v. 2009 äitiyspakkauksessa on mun mielstä kivat värit vaatteissa, toivottavasti myös v. 2010 paketissa. Ja vähän aikaa joutuu vielä niitä värejä jännittää, kun sehän tosiaan julkaistaan huhtikuussa, aivan kuten Sasuma sanoi. Mutta kuka osaa sanoa millä viikolla sen yleensä saa?

Isovanhemmista.. Me ei olla vielä kerrottu vanhemmillemme tästä, koska halutaan päästä sen rv 12 yli + nähdä pieni ultrassa ennen kertomista. Se, että kerrotaan vasta riskiviikkojen mentyä, johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että Toukka on kummankin vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi (paitsi jos miehen sisaruksilla on samanlaisia salaisuuksia, mutta en oikein usko) ja todennäköisesti kummankin vanhemmat alkaa omalla tavallaan hössöttää vauvasta heti siitä kuultuaan. (Odotan jo kauhulla mun äidin höösäystä! :D Voiko sille kertoa vasta vauvan synnyttyä? :D )
 
Äitiyspakkausta varten saa neuvolasta rv 22 jälkeen lapun, jossa todetaan raskauden kestäneen tietyn määrän päiviä. Tämän jälkeen lapun voi kiikuttaa Kelaan ja täyttää papereita ja sitten se pakkaus tuleekin. Aika nopeasti se tuli ainakin syksyllä, ei tarvinnut kauaa odotella.

vauvahaaveita onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! On se vaan ihanaa nähdä pieni ihmisen alku ultrassa.

Martalle onnittelut sydämensykkeestä! Millä viikoilla nyt menet, oliko sulla lääkärineuvola vai ihan tavallinen neuvolakäynti? Ihana terkka sulla, kun sanoo, että voit halutessasi käydä käyntien välissäkin kuuntelemassa sydänääniä. Mä olin alussa niin hermoheikko, että tilasin kotidopplerin ja kuuntelin sillä sydänääniä silloin tällöin siihen asti, että liikkeet alkoi tuntua. Sen jälkeen en laitetta olekaan käyttänyt, mutta oli se mulle todella tärkeä jossain vaiheessa.

Tänään käyty tosiaan neuvolassa. Painoa oli tullut onneksi vain 400g/vko, verenpaine pysynyt samoissa matalahkoissa lukemissa koko raskausajan ja pissa oli puhdas. Vauvan sydän sykki hienosti ja terveydenhoitaja ehdotti, että haluaisinko kurkata ultralla pikkuista, kun lääkärinhuone oli sattumalta vapaana. Ja tokihan minä halusin! :heart: Alkaa vauvalla olla kokoa niin, ettei ultralla kovin paljoa näe kerralla, mutta on se vaan aina yhtä ihanaa nähdä pieni. Kohdunpohjan korkeus oli 29cm, eli kasvanut vain yhden sentin kahdessa viikossa, ja sf-mitta tippunut hieman keskikäyrän alapuolelle. Täti sanoi, että jos hänen nyt pitäisi arvioida syntymäpainoa, olisi se 3000-3500g ja lähempänä tuota kolmea kiloa. Vaan enpä ole kuvitellutkaan mitään jättiläistä synnyttäväni.

Ikävää on se, että vanhassa kotikaupungissani synnytys- ja perhevalmennus oli vasta tulossa, ja täällä se on jo mennyt. 8.2 alkaa seuraava valmennus, mutta ensimmäisen illan aiheena on raskauden ajan fyysiset muutokset - ei ehkä ihan sellainen aihe, mitä kiinnostaa mennä kuuntelemaan kymmenen päivää ennen laskettua aikaa. Me jäädään siis tyystin vaille valmennusta, vaikka mulle olisi ollut kauhean tärkeää, että mies pääsee kuuntelemaan asiaa synnytyksestä ja imetyksestä jne. :ashamed:

Mies kävi tänään hakemassa sukulaisilta meille pinnasängyn, joka nyt odottaa kokoamista makuuhuoneessa. Käytiin myös ostamassa sänkyyn uusi patja ja aluslakana. Tekisi mieli laittaa heti siihen lakanat, mutta ne pölyyntyy niin nopeasti, ja ehtiihän ne laittaa vaikka sitten, kun olen sairaalassa tai kun sieltä kotiudutaan. Ihanaa kuitenkin, että saa pienen sängyn makuuhuoneeseen. :heart:

Ikuisuus ja Kerttu 33+4
 
Marta ja Vauvahaaveita, isot onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! :flower: :heart:

Sasuma ja Siili luin jostain (kelan sivuilta ehkä?) että vanhaa pakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää, ja vasta sitten siirrytään uuteen. Aiempina vuosina vanhaa pakkausta on saman tietolähteen mukaan riittänyt heinä-elokuulle... eli aikaan myöhään.

Sanot Siili äitilles aina vaan, että turvottaa, turvottaa... kunnes piltti on maailmassa, ja sit; Ylläri! Tai lihotat itseäsi ihan hirmusta tahtia, tavoitteena saada raskauden myötä joku reilu 30 kiloa lisää painoa, ja väität vaan lihovas hormonihäiriön takia :D :D Lähde; bubusen selviytymisopas ylihysteeristen isovanhempien osalle.

Kurja juttu Ikuisuus että teillä jäi näistä syistä nyt valmennukset väliin :(

Mä tilasin tänään gynekologin hiivaepäilyn takia, ja se kuulemma vois tehdä ultran samalla. Soudan ja huopaan sen varhaisultran kanssa edelleen, mennäkö vai eikö mennä, mut jos kerran sinne yksityiselle gynelle menen joka tapauksessa nyt sitten ja sen vois tehdä samalla ja samaan hintaan, niin sitten varmaan haluan sen. Joten, se ultra olisi torstaina... Hirveän jännää! Olin ajatellut mennä vasta joka tapauksessa myöhemmin, mutta nyt tää mun kutinani ei ehkä odottele enempää, ja kuulemma nyt 7. viikolla pitäisi sykkeen jo näkyä (raskausviikot silloin 6+4). Ja eka neuvola on perjantaina, se tuli näin aikaiseen kun vaiheeseen meille kun mulla on loma ja olis muuten mennyt niin pitkälle.
Mennäkö vai ei, auttakee???
 
bubunen ja ikuisuus mä olen lukenut varmaan samaa saittia tuosta äippäpakkauksesta :) Mulla on 18.2 se neuvola, mistä saan noi paperit Kelalle, joten jos ne heti täyttelee ja laittaa menemään, niin varmaan sitten tulee se 2009 vuoden pakkaus. Se on kyllä kiva, että ei valittamista. Mulla on sen np-ultran mukaan 15+6 ja menkoista laskettuna 14+4. Ton ultran mukaanhan ne viikot nyt lasketaan, mutta tosiaan lyön vaikka vetoa, että rakenneultrassa ei vauva vastaa viikkoja 20.

Neuvola-ajoissa tosiaan tuli noin pitkä väli, kun rakenneultra on 4.2 ja sitten otettiin se tuolle viikolle, että voi täyttää ne Kelan paperit. Siksi lupaus käydä siellä jos epätoivo iskee. Mulla on myös tuttu terkka, niin sekin varmasti vaikuttaa asiaan :)
 
No niin, nyt on eka neuvola takana ja hyvä mieli jäi siitä reissusta. Paljon sai luettavaa kotia, mutta onpahan ainakin iltalukemista :) Neuvola tädin mukaan tosiaan nyt olis 9+4 mutta ens viikon maanantaina mulla on varhaisultra joten siinä sitten selviää että mikä tilanne oikeesti on :)

Meinaatteko te mennä seulontatutkimuksiin? Mun pitäis torstaina ilmotella neuvolaan ja sanoa, että mitä oon päättänyt.. Eipä siitä mitään haittaakaan tietty oo vaikka sen tekiskin.
 
Niiskuneiti!! yhtäkkiä tuli mieleen, että päänsäryissäni taisin lukea jotain, että yksityisviestillä pitäisi päivittää niitä omia tietoja listaan laitettavaksi! Se on unohtunut nyt täysin, kun silloin olin niin heikossa kunnossa. En osannut (?!?) laittaa yksäriä, en löytänyt sieltä mitään paikkaa mihin ois voinut viestiä kirjoittaa, joten meneekä jos laitan tähän? Eli bubusen tiedot listaan:
Bubunen..............................29.8.2010....................................TYKS
Kiitos!! :flower:

Marta aika paljon ne lasketut ajat voi heitellä näköjään!! Oho. Munkin mielestä se 2009 pakkaus on aikas kiva, pari vuotta sitten oli mun mielestä ihan hirveä (sori, jos joku muistaa sen ja tykkäsi, tää on siis vaan mun mielipide :) ), sellaisella sini-puna-liilahtavalla pohjalla valkoisia sydämiä. Siis se pohjaväri oli mun makuun ihan kamala.

Sasuma ja niiskuneiti, kiva kun jäi hyvä mieli neuvoloista!

Sasuma kyseli seulonnoista... en ole ihan varma mitä tarkoittaa (siis onko se se niskapoimu-ultran yhteydessä otettava verikoe)... Mutta mä en ehkä ole ajatellut mennä mihinkään "ylimääräisiin" tutkimuksiin, jos ei sitten niskapoimussa ole jotain todella huolestuttavaa. Kun mun yhdellä tutulla oli siinä niskapoimu-ultrassa "liikaa " turvotusta, ja hän niitä mulle kertoili että ne tulokset on aika epävarmoja... En ole kyllä itse asiaan paneutunut yhtään ainakaan vielä, että saa valistaa jos olen ihan väärässä!!
 
Heippa! :wave:
Kiva kun tänne on tullut paljon uusia. :flower:
Ilmoittelen, että meille syntyi 14.12.09 klo.19.42 maailman ihanin poika. 3790g, 52cm, py 35cm :heart:

Oikein ihania odotushetkiä teille kaikille. Nauttikaa masuistanne :heart:

Delfis ja Vili 3viikkoa ja 2päivää
 
Vauvahaaveita - onnea ultrakuulumisista!

Ikuisuus kiitos äitiyspakkaustiedosta! :) Yllättävän aikaisin sen sitten saa, mä ajattelin että pitää odottaa jonnekin vkolle 35. :D

Sullekin onnea neuvolakuulumisista! Ja ihana neuvolantäti kun ehdotti tuota ultraa kun sattui olemaan huone vapaana! Voi kun kaikki neuvolantädit ois yhtä ihania!

Harmi, että teillä jäi valmennus kokonaan väliin! :/
Ei siellä sairaalassakaan ole varmaan sit synnytyksen jälkeen mitään "infoa" mihin mies voisi osallistua? (Ei taida olla tapana sellaiset sairaaloissa, mutta muistan että yksi tuttavani olisi puhunut jostain luennosta jolla istuivat synnytyksen jälkeen..?)

Ihanaa, että teillä on nyt pinnasänkykin kasattuna! :heart: Ja ilmeisesti kaikki alkaa olla valmista Kertun maailmaantuloa varten? Jännää.. =)

bubunen mitäääääh, heinä-elokuulle asti vanha pakkaus?! :eek: Olin kans lukenut että vanha jaetaan ensin loppuun, mut en mä tiennyt että se niin kauan kestää. :eek: No, eipä se mua haittaa vaikka saisinkin sen vanhan pakkauksen, kun siinä on tosiaan kivat värit. Mutta tuli kyllä vähän yllätyksenä että uuden saa vasta sitten syksyllä.

:LOL: Toi sun suunnitelma on loistava, mutta mun äiti höösäis myös jos lihoisin 30 kg hormonihäiriön takia. :D Mutta kiitos vinkistä, harkitsen asiaa. ;) Ja pyydän jatkossakin neuvoa pulmiini oh, niin viisaalta bubuselta. :)

Mä en nyt enää ota kantaa tuohon varhaisultraan etten loukkaa ketään. ;) Teet niin kuin parhaaksi näet, niin teet oikean päätöksen. :heart: Ja tsemppiä kutinan kanssa elämiseen, toivottavasti saat sen nopsasti pois gynen jälkeen. Mulla ei ole ikinä ollut hiivatulehdusta ja toivon etten koskaan sellaista saakaan, koska mun kaveri pelotteli että se tuntuu siltä että "tekis mieli raapia paikkoja pulloharjalla". :|

Marta mä jaksan aina ihmetellä, miten ne viikot voi noin paljon vaihdella.. Kun joillain on kuulemma ultrassa muuttunut viikot yli kahdella viikollakin. Ihan mystistä mun mielestä. =) Mutta kai osa pienistä sitten ottaa välillä masussa kasvupyrähdyksiä ja sitten taas huilailee, toiset taas kasvaa tasaisesti. Anyway, mielenkiinnolla odottelen mitkä on sun viikot sitten rakenneultrassa. =) Mä toivon että saisin ultra-ajan 5.2., kun mulla on silloin vapaapäivä ja viikkoja ois silloin menkoista laskettuna 12 +1, niin eikös se ois aika hyvä aika ekalle ultralle?

Niiskuneiti- kiva että kaikki ok! Mä en laittanut sulle yv:tä vaikka laskin itsenikin uudeksi keskustelijaksi, koska mun tiedot oli ihan oikein etusivulla. :)

Sasuma, kiva että jäi hyvä mieli neuvolasta!

Seulonnoista.. Oon samoilla linjoilla bubusen kanssa, eli ei mitään ylimääräisiä testejä paitsi sit pitää harkita uudelleen jos np-ultrassa näkyy jotain "aivan kaameeta". Mutta ultrat ja perusverikokeet aion kyllä käyttää hyväkseni, kun ne kerran odottaville äideille kuuluvat.

Delfis onnea onnea onnea!! :flower:
 
delfis suuren suuret onnittelut pojasta! :flower:

Kiva, että sasumalla ja Niiskuneidillä jäi hyvä mieli neuvolakäynneistä!

Mä mietin silloin alkuraskaudessa tuota veriseulaa, mutta päätin sitten mennä siihen, kun Jyväskylässä eka ultra ei ollut np-ultra vaan alkuraskauden ultra, eli mitään niskaturvotusta ei edes katsottu. Ajattelin sitten, että se veriseula ajaisi ikään kuin saman asian. Onneksi seula ei hälyyttänyt, en nimittäin tiedä, mitä olisin siinä tilanteessa tehnyt.

Minäkään en uskalla tuohon varhaisultra-asiaan sanoa mitään, etten ketään loukkaa. Kukin tekee niin kuin hyvältä tuntuu. :)

bubunen tsemppiä kutinan kanssa elämiseen! Mulla oli pillereitä syödessäni muutaman kerran hiivatulehdus ja se oli kyllä karmivaa. Hyvä, että sait gyneajan jo huomiselle! Käsittääkseni noita perinteisiä apteekin valmisteita on ihan turvallista käyttää raskauden aikanakin, ja apteekissa nyt ainakin osataan neuvoa. Musta tuntuu, että pillereiden käytön aikaan olin jatkuvassa virtsatie- ja hiivatulehduskierteessä, enkä tahdo siihen enää ikinä takaisin. Nyt raskauden ajan olen onneksi ainakin toistaiseksi selvinnyt ilman tulehduksia.

Siili mäkin olin ihan ihmeissäni siitä, miten aikaisin tuon äitiyspakkauksen sai. Olin ajatellut, että joskus tammikuussa sitten, mutta taisi olla loka-marraskuun vaihteessa, kun pakkaus tuli postiin. Ja olihan sitä aivan ihana hypistellä ja tutustua sen sisältöön. :heart: Täällä alkaa melkein kaikki olla valmista vauvaa varten, enää pitäisi ostaa vaipat, liiviensuojukset jne. jollakin Prisma-reissulla. Toissapäivänä saatiin kuulla, että saadaan kavereilta lainaan hoitopöytä! En olisi ikinä itse raaskinut siihen käyttää rahaa, mutta nyt kun kerran lainaan saa, olen todella iloinen, kun makuuhuoneessa on juuri hoitopöydän mentävä tila. Siinä pöydässä on vieläpä muutama laatikko, että saa sopivan kokoiset vaatteet sinne laitettua. Niin ja päätin ottaa pinnasängyn hiomis- ja maalausprojektin vielä viikonlopuksi. Tuossa on muutama naarmu ja elämisen jälki, niin haluan omin kätösin tehdä siitä kuin uudenveroisen. :D Mies lähtee lauantaina metsäreissulla isänsä kanssa puita kaatamaan, niin mä jään maalaamaan sänkyä.

Tilasin ennen joulua englannista imetysliivit, kun tuntuu, ettei normaalit liivit mahdu enää päälle ja kaikki puristaa ja kiristää jostakin. Tilasin Bravadon imetysliivit, jotka posti toi kotiin eilen ja voi luoja että noi on hyvät! Nuo päällä voi helposti kuvitella nukkuvansakin. Ei ehkä ole monelle vielä ajankohtaista, mutta www.nursingbra.co.uk -sivuilta saa tilattua Englannista imetysliivejä ilman postikuluja. Tilaus sujui hyvin ja ihan oikea määrä rahaa oli otettu. Esim. noi Bravadot on liki puolet halvempia tuolla kuin Suomesta ostettaessa.

Olisko mitään ideaa, jos aina välillä laitettais kirjoitusten perään viikot, millä on menossa? Ei tarvitse joka kirjoituksen perään laittaa, mutta täällä kun on ihmisiä jos jonkinnäköisillä viikoilla, eikä aina muista, että missä kukin onkaan menossa. :) Mä ainakin olen monesti nyt miettinyt, että missäs vaiheessa teistä kukin onkaan.
 
bubunen joo päivitin sun tiedot etusivulle.
Ja teille muillekin, ei haittaa vaikkette laittaneet yv:tä, mä etsin teidän tiedot viesteistä ja ne on nyt päivitetty etusivulle! =)

delfis onnittelut pienen prinssin johdosta! :heart:

Minusta tuo ikuisuuden idea olis hyvä, että jokanen laittais aina omat viikot viestinsä loppuun nii muistettais vähä kuka on milläki viikoilla =)

Hyvää loppiaista! :flower:

Niisku- ja nuppu 19+0 POKS :heart:
 
Niiskuneiti sullahan puoliväli jo lähestyy uhkaavasti! Aika menee ihan hurjan nopeasti, vastahan plussasit. :heart: Onko sulla rakenneultra-aika jo tiedossa? Anteeksi jos olet sen jo kertonut, mennyt multa sitten ohi.
 
Tulen nyt tännekin ruikuttaa ja pahoittelen jo valmiiksi, että tällä hetkellä en pysty näkemään kuin oman napani... Huomenna varhaisultra ja mä olen ihan paniikissa. Pelottaa, et kaikki ei oiskaan hyvin. Mitä mä sitten teen? Hui.

Ihanaa ja onnittelut Delfis pienestä ihmeestä! :flower: :flower:

Ja kiitos Niiskuneiti päivityksestä.
 
delfis onnea pikku prinssistä :flower:

bubuselle tsemppiä ultraan. Toivottavasti kaikki on masussa hyvin!

Marta ja pikku myyrä 16+1 (14+6)
jälkimmäinen menkoista laskettu, ensimmäinen ultran mukainen
 
Ikuisuus onnittelut lainaan saadusta hoitopöydästä! Mekään ei aiota hoitopöytää ostaa, mutta totta kai otetaan jos joltain sattuu just vapautumaan. Se kun tuntuu jollain tavalla turhalta, mutta toisaalta varmasti kovin kätevä, etenkin jos siinä on hyllyjä/laatikoita. Tosi kiva että saitte lainaksi!

Kiitos imetysliivivinkistä, ei oo "ihan" vielä ajankohtaista mulle mutta pistän linkin korvan taakse - ja ihan varmasti moni muukin.

Tuo viikojen lisäys kirjoituksen perään on hyvä idea, itse tein sitä aiemmin mutta kun olen vähän skeptinen noiden viikkojen suhteen niin oon nyt jättänyt ne vähemmälle. Mutta kirjoitan nyt viikot menkkojen mukaan laskettuna kunnes pääsen ultraan. =)

Ja mukavaa pinnasängyn ehostamisprojektia! :heart:

bubunen miten meni ultrassa? Sä lupasit olla stressaamatta!! ;)

Siili ja Toukka 8+0
 
Iltayötä!! Ja kiitos tsempityksistä :heart:

Ultrassa oli kaikki hyvin, siellä oli viikkoja vastaava pienen pieni kaveri ihan oikeassa paikassa sydän pamppaillen :heart: :heart: Laskettu aika muuttui päivällä ja on nyt 31.8. (Niiskuneiti sit kun päivität listaa niin päivittäisitkö sen mulle, en osaa lähettä niitä yksityisviestejä.. Kiitos!). Ja hiivatulehdukseenkin tuli lääkkeet, onneksi todella (Siili ei tarvi enää pulloharjalla raapia :D ).

Siili epäonnistuin lupauksessani surkeasti. Mutta onneksi nyt on taas uusi mahdollisuus pysyä rennompana odottajana... :D Enkä mä ainakaan loukkaannu eriävistä mielipiteistä, sen lupaan ja pidän, eli saat vapaasti kommentoida mun ultria ja muita :hug: :heart: :heart:

Kauniita unia!

Bubunen ja Diego 6+4
 

Yhteistyössä